Normaal ligt er een dikke mat onder, dus die touwtjes lijken mij geen overbodige luxe. Of wil je dat soort veiligheidsmaatregelen ook bannen uit de sport? Had de val van Epke wel wat spectaculairder gemaakt.quote:Op maandag 22 augustus 2016 14:03 schreef valleilijn het volgende:
[..]
Je weet dat dat een show-oefening was waarbij ie nog aan twee extra touwtjes vast zat?
Ik denk dat die Chinese oud-olympiërs die geen goud wonnen en nu een weinig succesvolle carrière als bedelaar hebben daar toch anders over denken.quote:Op maandag 22 augustus 2016 11:50 schreef Idisrom het volgende:
Wel een groot artikel gelezen over de verbazing in China over het lage bedrag wat een Nederlandse gouden medaillewinnaar/ winnares krijgt. Dan kun je beter Chinees zijn, dan krijg je 20x meer.
Hear hear, een kenner, topsport is geen kleuterspeelschool van verongelijkte diva's.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 17:45 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Nog zo'n Olympische nobody die het beter denkt te weten dan een drievoudig wereldkampioen en deelnemer aan de Olympische Spelen zelf. Je past mooi in de militaire snorren colonne van Hendriks. Het land zit er vol mee. Maar van Hendriks weten we in ieder geval nog dat hij een gefaalde hockeycoach is.![]()
[ afbeelding ]
https://t.co/qZZM4Ja1TP
De afspraken? Volledig idiote bepalingen waar een sporter het maar mee heeft te doen. Tekenen of oprotten. Doe jij zo? Dan straffen wij zus. Dit soort zichzelf de hemel in orerende competentieloze faalmanagers moeten hard aangepakt worden. Niet enkel in het kader van dit OS. Ook in het dagelijks leven zet ik deze figuren met een gestrekt been in de zandbak. Aan de schandknaap met die klojo's.
Wat een slap gelul. Die wielrenners die tijdens de laatste touretappe aan de champagne zitten zijn geen topsporters volgens jou?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 20:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hear hear, een kenner, topsport is geen kleuterspeelschool van verongelijkte diva's.
Hoeveel mensen ken jij die mee doen aan de OS...... ? Ik mag mij verheugen in een aantal waar ik diep respect hebt voor de geleverde prestaties. Niet alleen de sportief maar ook hun volhardende mentaliteit die ze brengt wat ze verdienen.
Pak/spreek een willekeurige topsporter en die zal beamen dat niets irritanter is dan een iemand die schijt heeft aan de regels bedoeld om iedereen optimaal te laten presteren.
Wanneer je het niets eens bent met die (gedrags)regels, heb je in de sport niets te zoeken.
Het hele geval heeft ook geen zier met Hendrilks te maken die als kop van jut, persoonlijk wordt aangevallen. Het is een collectief genomen besluit wat Hendriks in zijn professionaliteit alleen verwoord zonder zich te willen verschuilen. Yuri heeft ook geen straf gehad, hij is simpelweg (primair door z'n coach/trainer) uit de selectie gegooid. Verder hoef je zelf geen winnaar te zijn om anderen wel tot veel grotere winst/prestaties te kunnen brengen en motiveren.
Yuri is een groots sportman met formidabel geleverde prestaties maar helaas qua mentaliteit geen topsporter (meer). Hoe dat komt, weet hijzelf (hopelijk) het beste.
Vooraf en achteraf, had hij zich gedeisd moeten houden en doen wat er word/werd gezegd. Professionaliteit uitstralen, ook als voorbeeld voor anderen.
Totaal niet te vergelijken natuurlijk. Van Gelder moest een olympische finale turnen, wat het hoogtepunt van zijn door gigantische blunders gekenmerkte carrière had moeten worden. De paar renners die tijdens de laatste touretappe drie slokken champagne drinken (want heel veel meer is het niet) hoeven alleen de etappe maar uit te rijden. Degenen die nog wél vol aan de bak moeten, zoals de sprinters, gaat niet nog even wat champagne achterover tikken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:32 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Wat een slap gelul. Die wielrenners die tijdens de laatste touretappe aan de champagne zitten zijn geen topsporters volgens jou?
Waar zeg ik dat ?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:32 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Wat een slap gelul. Die wielrenners die tijdens de laatste touretappe aan de champagne zitten zijn geen topsporters volgens jou?
Als je je kwalificeert voor een olympische finale ben je per definitie geschikt voor topsport.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ?
En als ze na hun laatste rit uit hun dak willen gaan, doen ze hun best maar waarbij ze respect moeten opbrengen daar anderen die nog volop bezig zijn te presteren, niet mee moeten storen.
Het is erg onaangenaam wanneer je zelf nog een prestatie moet leveren terwijl naast je een winnaar, je ontiegelijk stoort met zijn "feestje".
FF proosten tijdens/na de etappes is geen probleem en vooral een showtje, waarbij ik uit goede bron weet dat serieuze topsporters het houden bij nippen en veelal doen met imitatie.
Beetje (top)sporter weet ook dat alcohol, laat staan een nachtje doorslempen; weken herstel kost om dat "verlies" weer bij te benen. Wanneer je als topsporter het nog hebt om FF te zuipen of te snoeren, kan je je ernstig afvragen af je wel geschikt bent voor topsport. Wanneer je zonodig moet afkicken van de "spanning", steek die tijd of beter energie in je training.
Euh nee, pas wanneer je - al of niet winnend - hebt meegedaan en verder gaat..quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:28 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Als je je kwalificeert voor een olympische finale ben je per definitie geschikt voor topsport.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |