Verder vind ik dat men in Brazilie die kaarten gewoon moet weggeven aan bewoners van de favelas ipv ze voor woekerpijzen te proberen te verkopen. Gemiste kans wat mij betreft. Erg jammer en totaal onnodig sienlege tribunes inderdaad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 21:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind dit jaar heel die OS geen sfeer, geen spanning hebben. Geen feestelijke sfeer. Geen leuk publiek, niks.
Lijkt me vrij terecht als ze hem dan naar huis sturen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Met zin bezopen kop een ander van de plank slaan? Zich verslapen voor de race? Ik zeg al, het is geen waarschijnlijk scenario dat het mis gaat, maar het KAN.
Dit dus. Die man heeft het aan zichzelf te wijten. Keer op keer op keer in de fout gegaan. Heeft zichzelf totaal onmogelijk gemaakt in de turnploeg door zijn gedrag.quote:Op vrijdag 12 augustus 2016 23:54 schreef Vallon het volgende:
Jammer van Yuri, een ongeleid ongedisciplineerd sportfenomeen, die opnieuw z'n grootste strijd voert met zichzelf als tegenstander. Pijnlijk te zien hoe iemand zo overtuigd van zichzelf, zich zo ongenaakbaar voelt en meent te kunnen zeggen dat hij schijt heeft aan de sportbond(en) en hun coaches.
Ws., heeft hij nog mazzel dat het NOC*NSF bewust heeft afgezien om een drugtest te laten doen. Ik kan mij zo indenken dat ze hem daarmee mogelijk een laatste dienst hebben bewezen. Kan Yuri iig nog in Brazilië met z'n dinnetje, andere ringentjes gaan opzetten.
Snap wel dat ze Wammes er buiten hebben gelaten. Geeft alleen maar meer onrust, kans dat de stammenstrijd Zonderland-Wammes weer oplaait en het zou ook weinig toevoegen. Hij is op basis de feiten die hij heeft toegegeven weggestuurd. De bonden hebben hem nog geprobeerd tegen zichzelf te beschermen door de coke er zoveel mogelijk buiten te laten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 01:16 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf het gevoel hebben dat er echt meer aan de hand is. Natuurlijk probeert Van Gelder zijn eigen straat schoon te vegen maar dat doen mensen met een verslavingsprobleem wel vaker.
Ik vind het wel typisch dat we Wammes dan niet gehoord hebben om het voor Yuri op te nemen, die zou dan immers hem aardig vrij kunnen pleiten...
Het debat gaat idd vooral over conformistische bonden vs rebelse sportheld maar er wordt, ook in de dit verhaal weer, veel te gemakkelijk voorbij gegaan aan het feit van Gelder een verslavingsprobleem heeft.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 08:53 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.ad.nl/home/yur(...)-nederland~afa186e3/
De columnist beschrijft treffend de botsende wereldbeelden die je hier ook ziet al 23 delen.
De conclusie:
"In die zin staat 'Yurigate' symbool voor een veranderend Nederland. Van Gelder is bij uitstek de verpersoonlijking van dat mythische, 'rebelse Holland', dat voor zichzelf een uitzonderingspositie claimt in de verder zo naargeestige, conformistische wereld. Veel Nederlanders houden hardnekkig aan dat beeld vast. Maar anderen, onder wie Van Gelders critici en de Olympische sporters die écht willen presteren, beseffen: dat land is een gemakzuchtige illusie. Wie wil winnen, zorgt dat hij eraan ontsnapt."
Knap dat jij aan de hand van die woorden dergelijke conclusies kan trekken, alleen maar omdat hij in het verleden coke heeft gebruikt. Als dat niet zo was geweest dan had jij waarschijnlijk een heel andere toon aangeslagen. Beetje tunnelvisie vind je niet?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:10 schreef Confetti het volgende:
Al die idioten die roepen 'wij nemen toch ook af en toe een biertje, whats the problem' snappen het ook niet helemaal.
Eigenlijk zeggen de woorden 'daar heb ik schijt aan' alles over deze verslaafde junk.
Het gaat om het moment waarop hij het zei, de dag na zijn fout. Alleen iemand die inderdaad schijt heeft zou zoiets kunnen doen en dan de volgende dag nog met zo'n reactie komen als hem gevraagd wordt of het misschien niet zo handig was wat hij deed.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:27 schreef danos het volgende:
[..]
Knap dat jij aan de hand van die woorden dergelijke conclusies kan trekken, alleen maar omdat hij in het verleden coke heeft gebruikt. Als dat niet zo was geweest dan had jij waarschijnlijk een heel andere toon aangeslagen. Beetje tunnelvisie vind je niet?
Dat is nmm wat te kort door de bocht. Ik heb hier eigenlijk vrij weinig mensen gezien die Yuri echt vrijpleiten. Het gros was het er wel over eens dat hij een (fikse) uitbrander verdiende. De strafmaat (het naar huis sturen) is waar de meesten hun vraagtekens bij gezet hebben, althans ik iig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 08:53 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.ad.nl/home/yur(...)-nederland~afa186e3/
De columnist beschrijft treffend de botsende wereldbeelden die je hier ook ziet al 23 delen.
Ik zet het altijd wat vetter aan indien mogelijk.quote:
Collega's wakker maken? Waar staat dat?quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat om het moment waarop hij het zei, de dag na zijn fout. Alleen iemand die inderdaad schijt heeft zou zoiets kunnen doen en dan de volgende dag nog met zo'n reactie komen als hem gevraagd wordt of het misschien niet zo handig was wat hij deed.
Midden in een toernooi het park verlaten, alcohol drinken, tegen de ochtend terugkomen, collega's wakker maken(dus niet eens het fatsoen om binnen te sneaken) en dan nóg roepen dat 'je schijt hebt'.
Dit is geen slachtoffer maar een idioot. Of verslaafd.
Dat weet ik. Daarom moet ik dat uiteraard weer een beetje nuanceren anders wordt het hier te snel saai.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zet het altijd wat vetter aan indien mogelijk.
Knap dat je dat allemaal weet: een vermeende alcoholverslaving, cocaïnegebruik, de gedachtegang van de bonden, de motivatie om Wammes er buiten te laten.quote:
O.a. http://www.metronieuws.nl(...)schakelt-advocaat-inquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:41 schreef danos het volgende:
[..]
Collega's wakker maken? Waar staat dat?
Verder vreemd dat Wammes terwijl die bijna de hele tijd (op zijn tijd in de club na) erbij is geweest en ook samen met Yuri terug is gekomen, nog niks heeft laten horen. Die kan dat verhaal toch bevestigen?
Ik heb hem ook op geen enkele manier enigszins spijt horen betuigen. Niet eens een beetje. Meneer houdt eigenlijk nog steeds vol dat het allemaal overdreven is. Dan begrijp je niet helemaal hoeveel er in je is geinvesteerd, ondanks zijn verleden.quote:„Om 1 uur 's nachts heeft hij het Holland Heineken House verlaten en is vervolgens het nachtleven van Rio de Janeiro ingegaan, in een nachtclub beland totdat hij uiteindelijk om zes uur ’s ochtends terugkeerde in het olympisch dorp. Die terugkeer is niet onopgemerkt gebleven. Dat maakt wel duidelijk dat hij niet ‘een biertje’ heeft gedronken, maar dat het wel echt veel meer moet zijn geweest.”
Tja. Je hebt ook mensen die, tegen alle feiten en logica in, er nog steeds vast van overtuigd zijn dat de rechter ze alsnog gelijk zal geven en zal zeggen dat het wegsturen onterecht was...quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:35 schreef AchJa het volgende:
En laten we wel wezen types als die columnist heb ik tot nu toe weinig tot niet gehoord maar nu alles in kannen en kruiken en afgehamerd is door de rechter gaan ze er in lijn met de uitspraak wat van vinden...![]()
Nee hoor, dat kan iedereen met een beetje kennis van het verleden, inzicht in de sport en logisch redeneren bedenken :pquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Knap dat je dat allemaal weet: een vermeende alcoholverslaving, cocaïnegebruik, de gedachtegang van de bonden, de motivatie om Wammes er buiten te laten.
Metronieuws als bronquote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
O.a. http://www.metronieuws.nl(...)schakelt-advocaat-in
[..]
Ik heb hem ook op geen enkele manier enigszins spijt horen betuigen. Niet eens een beetje. Meneer houdt eigenlijk nog steeds vol dat het allemaal overdreven is. Dan begrijp je niet helemaal hoeveel er in je is geinvesteerd, ondanks zijn verleden.
Dat de strafmaat buitenproportioneel was tov het vergrijp. Ja, die mening ben ik nog steeds toegedaan...quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 09:52 schreef k_man het volgende:
Tja. Je hebt ook mensen die, tegen alle feiten en logica in, er nog steeds vast van overtuigd zijn dat de rechter ze alsnog gelijk zal geven en zal zeggen dat het wegsturen onterecht was...
quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 03:10 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat snapt die rechter natuurlijk ook wel als zo'n beetje heel filmend Nederland in zijn stulpje aanwezig is. De rechter heeft enkel uitspraak gedaan over de vordering zoals deze is ingediend. Deze vordering is afgewezen. Ondanks wat RTL/NOS je wilt doen laten geloven is er geen uitspraak gedaan over de proportionaliteit van de disciplinaire maatregel. Wel valt het te verwachten dat een eventuele uitspraak hierover in de lijn ligt van het huidige vonnis. Vergeet niet dat dit in principe een voorlopig vonnis is. Het is even afwachten wat de werkelijke motivatie van de rechter over het afwijzen van de vordering wordt. Daarbij als er iemand een magistraal topicwender is, dan is het wel een rechter. Een rechter is heer en meester in het juist toekennen van de belangen binnen de wet en regelgeving. Dat kan soms wat onwennig aanvoelen. Ik verwacht dat deze rechter überhaupt zijn vingers niet wilt branden aan het vraagstuk of Yuri's uitsluiting terecht is. Dat was immers ook geen onderdeel van de vordering. Dit gaat vast en zeker nog een staartje krijgen.
Apart, want met die post ben ik het ook wel eens. Er staat namelijk in dat een eventuele uitspraak waarschijnlijk in lijn zal liggen met het reeds bekende vonnis. Dat is dus nogal in tegenspraak met hetgeen jij hier steeds te berde brengt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:00 schreef AchJa het volgende:
Dat de strafmaat buitenproportioneel was tov het vergrijp. Ja, die mening ben ik nog steeds toegedaan...
En ik denk idd dat dit na de spelen nog een staartje gaat krijgen.
Edit: Ik quote even onbeschaamd de post van Strato uit het andere (NWS)topic, dat beschrijft prima hoe ik er ook over denk:
[..]
Nou, dat snap ik ook niet waarom dat er steeds bij wordt gehaald. Toen Erica nog zwom deed ze dat echt niet. Nu mag ze de hele dag zuipen als ze wil.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:04 schreef k_man het volgende:
^ Joep...![]()
Als het nou z'n broer was geweest, soît - die weet zelf ook wel iets van topsport. Deze vergelijkingen met Terpstra of Eurlings slaan echter nergens op. Die hoeven niet te sporten.
Hij zegt waarschijnlijk en daar wijk ik dan in af, maar zoals je ook hebt kunnen lezen heb ik gezegd dat dat afwachten is. Als er iets instaat over de strafmaat dan denk ik dat het in het voordeel van Yuri is aangezien die gewoon een veel beter verhaal had, dit itt de advocaat van het NOC.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 10:10 schreef k_man het volgende:
Apart, want met die post ben ik het ook wel eens. Er staat namelijk in dat een eventuele uitspraak waarschijnlijk in lijn zal liggen met het reeds bekende vonnis. Dat is dus nogal in tegenspraak met hetgeen jij hier steeds te berde brengt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |