abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164469491
Ja, als zou blijken dat het NOC hem onterecht had weggestuurd, dan dat word natuurlijk een enorme rel, en moet er weer in conclaaf met het IOC en de turnbond enzo.
Nu kan het NOC zeggen: zie je wel, wij hadden gelijk. :7
pi_164469633
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:03 schreef computergirl het volgende:
'Ik heb er schijt aan'
Zegt veel over zijn mentaliteit
Zijn mentaliteit is i.i.g. goed genoeg voor een plek in de ringenfinale.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_164469646
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:20 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, als zou blijken dat het NOC hem onterecht had weggestuurd, dan dat word natuurlijk een enorme rel, en moet er weer in conclaaf met het IOC en de turnbond enzo.
Nu kan het NOC zeggen: zie je wel, wij hadden gelijk. :7
Is belachelijk dat een rechter daar rekening mee houd. Rechter moet onpartijdig zijn uiteraard.
pi_164469692
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zijn mentaliteit is i.i.g. goed genoeg voor een plek in de ringenfinale.
zijn talent
pi_164469712
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

zijn talent
Mentaliteit ook. Je moet jaren trainen om er te komen en dat is dag in dag uit trainen trainen en nog eens trainen.
pi_164469734
Echt nergens wordt de conclusie die in de TT staat getrokken?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_164469749
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:29 schreef nostra het volgende:
Echt nergens wordt de conclusie die in de TT staat getrokken?
Nee want dit gaat nog een staart krijgen, zie hierboven. Of het terecht is moet blijken uit de argumentatie.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:30:28 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164469760
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mentaliteit ook. Je moet jaren trainen om er te komen en dat is dag in dag uit trainen trainen en nog eens trainen.
tenzij je een kater hebt. Want dan blijft deze held de halve dag in zijn bed liggen
pi_164469772
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

tenzij je een kater hebt. Want dan blijft deze held de halve dag in zijn bed liggen
Inderdaad. Die spieren etc komen vanzelf :')
pi_164469838
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:04 schreef Poepz0r het volgende:
Vind het vreemd dat ze hem in het ongelijk stellen zonder dat te beargumenteren. .
motivatie volgt volgende week, staat gewoon bij elk nieuwsbericht
pi_164469866
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Inderdaad. Die spieren etc komen vanzelf :')
spieren alleen win je geen finale mee.
pi_164469868
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

motivatie volgt volgende week, staat gewoon bij elk nieuwsbericht
Zou zoals bij zowat iedere zitting gewoon direct moeten volgen. Maar de rechter beschermt hier het NOC/NSF zeer duidelijk, dat zie je zelf toch ook wel hoop ik.
pi_164469888
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

spieren alleen win je geen finale mee.
Maar dat toont wel aan dat hij mentaliteit heeft anders was hij nooit zover gekomen. Volgens mij heb je totaal geen idee hoeveel jaren je ervoor moet trainen om uberhaupt zover te komen. Dat hij 1 dag zich verslaapt etc, ach doen we allemaal weleens.
pi_164469890
quote:

[..]

En dat had hem tien dagen later hoe precies parten gespeeld?
pi_164469893
quote:

[..]

Wat een zuur weer. Als ie om 06:00 zijn bed in rolde heeft hij gewoon een gezonde nachtrust van 9 uur genoten.
pi_164469940
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

zijn talent
Daar red je het niet alleen mee. De mentaliteit was ook uitstekend. Het is een gewone volksjongen die geen blad voor de mond neemt. En die gewoon zegt als hij ergens schijt aan heeft als dat zo is.
pi_164469947
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zou zoals bij zowat iedere zitting gewoon direct moeten volgen. Maar de rechter beschermt hier het NOC/NSF zeer duidelijk, dat zie je zelf toch ook wel hoop ik.
rot toch op kneus
pi_164469964
Ik vind het sneu, heel rot voor yuri.
Feit is dat hij nooit als topsporter zich zo had moeten neerzetten. Dat is gewoon dom. Gewoon niet doen.
Maar om deze jongen zo te straffen. Ik vind het zeer diep gaan.
The secret of getting ahead is getting started
pi_164469968
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

rot toch op kneus
Die taal die je bezigt zal ook wel een kwestie van mentaliteit zijn...

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:03 schreef computergirl het volgende:
'Ik heb er schijt aan'
Zegt veel over zijn mentaliteit
pi_164470115
Haha bij RTL Boulevard worden ze even flink afgemaakt en die Ex-olympier zit daar beetje schaapachtig te wezen.. Wordt er meteen uitgeluld door Peter R.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_164470128
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:38 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die taal die je bezigt zal ook wel een kwestie van mentaliteit zijn...

[..]

ik ben geen topsporter, en ik heb een allergie voor BNW geneuzel
pi_164470149
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:44 schreef RipCity het volgende:
Haha bij RTL Boulevard worden ze even flink afgemaakt en die Ex-olympier zit daar beetje schaapachtig te wezen.. Wordt er meteen uitgeluld door Peter R.
Peter R. sowieso :') x oneindig
pi_164470247
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ben geen topsporter, en ik heb een allergie voor BNW geneuzel
Wat kan BNW hier nou weer aan doen ;(
pi_164470361
quote:

[..]

rot toch op kneus
Let jij eens op je taal, je ongelijk toegeven is geen schande hoor, dat zou je juist sieren. Inmiddels is het duidelijk dat het onterecht is. Accepteer dat.
pi_164470383
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:55 schreef Joezi het volgende:

[..]

Let jij eens op je taal, je ongelijk toegeven is geen schande hoor, dat zou je juist sieren. Inmiddels is het duidelijk dat het onterecht is. Accepteer dat.
wat is onterecht?
pi_164470454
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:55 schreef Joezi het volgende:

[..]

Het is wel ironisch. Aan de ene kant vindt ze het aan zijn mentaliteit te wijten dat hij "ik heb er schijt aan" zegt en dat doet ze zelf: "Rot toch op kneus!". De mentaliteit... Een duidelijk geval van het meten met 2 maten m.i.
pi_164470476
Oh heerlijk, aan het hele verhaal te horen heeft yuri z'n tokkie-kant die avond wederom de bovenhand gehad, en dat heeft hem z'n kop gekost. En half Nederland is alsnog over de zeik, "want een biertje moet toch kunnen". Wat een prachtland zijn we toch.
pi_164470507
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:59 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een prachtland zijn we toch.
Dat hadden we kunnen zijn als hij gewoon zijn ding had kunnen doen. De straf volgt als we weer thuis zijn. Zijn straf staat m.i. niet in verhouding tot de overtreding.
pi_164470556
quote:

[..]

rot toch op kneus
:')
pi_164470577
quote:
Oh heerlijk, aan het hele verhaal te horen heeft yuri z'n tokkie-kant die avond wederom de bovenhand gehad, en dat heeft hem z'n kop gekost. En half Nederland is alsnog over de zeik, "want een biertje moet toch kunnen". Wat een prachtland zijn we toch.
En het mag niet want? Wat is zo veel belangrijker dat hij niet mee mag doen aan de finale?
pi_164470584
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is wel ironisch. Aan de ene kant vindt ze het aan zijn mentaliteit te wijten dat hij "ik heb er schijt aan" zegt en dat doet ze zelf: "Rot toch op kneus!". De mentaliteit... Een duidelijk geval van het meten met 2 maten m.i.
Ik vind dit een beetje een zielige vergelijking
pi_164470601
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje een zielige vergelijking
Dat zou kunnen. Maar hij klopt als een bus mevrouw.
pi_164470602
quote:
Het begrip eigen verantwoordelijkheid kunnen we wel uit het woordenboek schrijven ja.

De hele show en gezeik was wel weer popcorn waardig. Dat pikken we weer mee 8-)
pi_164470621
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar hij klopt als een bus mevrouw.
alleen als je net zo dom bent als Yuri
pi_164470640
quote:

[..]

TeamYuri heeft hier zelf om gevraagd om bij een positief vonnis meteen verdere stappen te kunnen ondernemen, anders was het vonnis samen met de motivatie pas volgende week verschenen en dat was te laat geweest voor de ringenfinale. (mocht hij in het gelijk worden gesteld.)
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_164470644
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

alleen als je net zo dom bent als Yuri
Maar goed. Laten we er over ophouden. Mede omdat ik die vergelijking niet aandurf. :)
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:06:13 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164470650
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat is onterecht?
Dat moet idd nog blijken (wettelijk gezien dan) maar gezien hoe het vanmiddag verlopen is op de zitting geef ik de NOC/NSF weinig kans... Die hadden gewoon een waardeloos verhaal, meer kun je er niet van maken.

Dat Yuri nu niet terug gestuurd hoeft te worden/ de vorderingen niet doorgaan staat daar compleet los van. Je kun nu wel als een olifant in de porseleinkast die hele NOC/NSF gaan slopen maar daar schiet echt helemaal niemand iets mee op nu de spelen nog in volle gang zijn. Maar ik zie dit verhaal na de spelen nog wel een flink staartje krijgen.
pi_164470693
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 18:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gevalletje 'als 33'er kan je best zelf bepalen of je een biertje drinkt' vs 'juist bij hem moet je iemand persoonlijk bijzetten om fouten te voorkomen' inderdaad.
pi_164470702
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het begrip eigen verantwoordelijkheid kunnen we wel uit het woordenboek schrijven ja.

Vind jij de straf die hij kreeg het natuurlijke gevolg van het blijkbaar niet nemen van zijn eigen verantwoordelijkheid? Want daar is het volgens mij al 23 delen over te doen.
pi_164470715
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

De trainer haalde de finale niet. De bond haalde de finale niet.
Dus waarom menen zij iemand dwars te mogen zitten die de finale wel haalde?
pi_164470732
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Goede post. Dat raakt wel de essentie.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:11:15 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164470781
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Gewoon, omdat je niet in pas loopt van de bond en niet binnen de lijntjes kleurt van de kleurplaat van de trainer.
pi_164470784
Ik plaats de post van deze user nogmaals. Ik vind hem goed. Ter overweging.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 19:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hmm, volgens mij heb ik al een zootje inhoudelijke argumenten genoemd hoor.

Om ze nog maar een keer voor je te herhalen:
- Yuri van Gelder heeft de finale gehaald, beste 8 van 70 deelnemers
- Yuri van Gelder heeft op dat moment 9 dagen geen wedstrijdverplichtingen
- Er is nog geen enkel bericht gekomen van een sporter die last van hem gehad heeft
- Er is geen enkel bericht naar buiten gekomen over echte overtredingen of misdrijven
- Naar nu blijkt is er helemaal geen contract, slechts een waardeloos stukje papier
- Er lijkt geen enkele vorm van hoor en wederhoor of beroep toegepast

Kortom prutswerk van de eerste orde.

Er was waarschijnlijk alle reden om een goed gesprek aan te gaan en te kijken hoe de man geholpen kan worden om ondanks zijn zwaktes toch optimaal te presteren. Daar is zo'n chef d'equipe namelijk voor. Dat gelul over imago en teamNL is maar bijzaak, het gaat om het zorgen dat het individu of het team optimaal kan presteren. Dat is zijn vak!

Dus samen met de trainer een zwaar gesprek hebben, helemaal mee eens. Maar een sporter die al daadwerkelijk gepresteerd heeft (op die zaterdag) en die blij is de finale gehaald te hebben weg te sturen vanwege vage regels en "imago" is ronduit zwak.

Ik mag hopen dat van Gelder de rechtzaak wint en vervolgens een civiele procedure begint. Een gouden medaille in het turnen is toch gauw enkele tonnen of meer waard. Aangezien niet meer aangetoond kan worden dat hij deze niet zou winnen is een behoorlijke schadevergoeding in dat geval op zijn plaats.
pi_164470955
Het is gewoon verdomde simpel: De kerel heeft zich meerdere keren misdragen tegenover z'n baas en z'n baas is het zat. Dat het IOC en het NOC zo corrupt als Putins anus is, verandert daar weinig aan. Hullie doen het ook is nooit een fatsoenlijk argument geweest. Jammer hoor voor Yuri, en ik hoop dat hij niet in een al te diepe put pleurt, maar het is een volwassen kerel. Bietje verantwoordelijkheid dragen mag wel.
pi_164470961
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:11 schreef Bart2002 het volgende:
Ik plaats de post van deze user nogmaals. Ik vind hem goed. Ter overweging.
Topstuk inderdaad, even de feiten opsommen
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:06 schreef AchJa het volgende:
Je kun nu wel als een olifant in de porseleinkast die hele NOC/NSF gaan slopen maar daar schiet echt helemaal niemand iets mee op nu de spelen nog in volle gang zijn. Maar ik zie dit verhaal na de spelen nog wel een flink staartje krijgen.
Dat ja, nu houden ze de kaken op elkaar om onrust onder de atleten te voorkomen.
Maar er komt nog wel wat achterna ja.
pi_164470982
quote:

[..]

Een kort geding is dan ook geen gewone zitting.

De rechter oordeelt alleen over de vorderingen van kamp Yuri. Dat noc ticket betaald en zich gaat inspannen om hem bij de finale te krijgen dus, dat zijn de vorderingen.
Dit komt erop neer dat de rechter kijkt of de NOC bevoegd is om de beslissing te nemen iemand tegen zijn zin in terug te trekken van deelname.
Dat is het dus.

De inhoudelijke vragen spelen dan niet direct meer een rol, vraag is ook in hoeverre de rechter vind dat hij daar überhaupt over gaat. Ben wel benieuwd naar de motivatie op dit punt. Kan betekenen dat elke beslissing door een bond straks bij selecties ofzo tot een kort geding leidt. Denk niet dat de rechter die opening wil creëren, en zich dus over de inhoudelijke toetsing op de vlakte zal houden.

Dus gezien de vorderingen van kamp yuri en de juridische ruimte voor de rechter zie ik niet waar deze specifiek NOC onterecht bevoordeelt.

Maar ben benieuwd naar je juridische punten hierover.
pi_164471052
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:16 schreef clumsy_clown het volgende:
De kerel heeft zich meerdere keren misdragen tegenover z'n baas en z'n baas is het zat.
Dat eerste weten we niet precies en dat tweede daar had de "baas" even mee moeten wachten tot we weer terug in NL waren. Dat was een zeer verstandige zet geweest van de "baas". M.i. is de "baas" heftig in paniek geraakt. De "baas" wist het ook niet meer en heeft in retrospectief een domme beslissing genomen.
pi_164471056
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Maar ben benieuwd naar je juridische punten hierover.
_O-
pi_164471101
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 19:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

_O-
Hij is nooit grappig. Nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')