Ik zie trouwens dat je gelogen hebt want de situatie was heel anders dan die van Van Gelder. Quote van een eerdere reactie:quote:
Met andere woorden: men dacht al uitgeschakeld te zijn en toen bleek dat dat niet zo was was het ook een rel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:17 schreef StaceySinger het volgende:
Ook nu krijgt Maurits Hendriks kritiek op het verbannen van Van Gelder. Of er moet natuurlijk meer aan de hand zijn geweest.
Voormalig hockeyinternational Jacques Brinkman wijst erop dat de hockeyers tijdens de Spelen van 2000 een avond flink doorzakten. Dat team werd geleid door Maurits Hendriks.
Mogelijk dat hij het feestje toen functioneel vond en goed voor het resultaat achtte. Nederland dacht te zijn uitgeschakeld, er vielen over en weer heel fikse verwijten, maar toen bleek dat de halve finale toch was bereikt, moest er een en ander in de onderlinge verhoudingen worden gelijmd. Oranje werd in Sydney uiteindelijk olympisch kampioen.
http://www.ad.nl/dossier-(...)van-spelen~ae1da541/
Was slechts een voorbeeld maar dat is lastig te begrijpen zie ik al. Wennemars gaf eergisteren op tv ook al aan nachten weg te zijn geweest terwijl die nog moest presteren incl zuipen etc.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zie trouwens dat je gelogen hebt want de situatie was heel anders dan die van Van Gelder. Quote van een eerdere reactie:
[..]
Met andere woorden: men dacht al uitgeschakeld te zijn en toen bleek dat dat niet zo was was het ook een rel.
Dit is natuurlijk niet helemaal waar want tot je weer aan de beurt bent ga/moet je ook gewoon trainen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:31 schreef mcmlxiv het volgende:
- Yuri van Gelder had welgeteld 9 dagen vrij voorafgaand aan de finale.
Ik heb dit al meerdere malen gepost, waaronder een paar posts geleden.. morgen winnen betekent helemaal niks. Zijn plek is weg. Punt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:28 schreef Physsic het volgende:
Ik ben even vergeten wie er gisteren op mij reageerde (begon met een W volgens mij), maar die had gelijk.
[..]
Dat moet de sporter in kwestie helemaal zelf weten. Hij staat niet in de finale omdat hij niet weet hoe hij zich moet voorbereiden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet helemaal waar want tot je weer aan de beurt bent ga/moet je ook gewoon trainen.
Het ging er vandaag weer best gemoedelijk aan toe tot jij weer langskomt... Nu nog even je maatje TUFKAL activeren en de boe-roepers zonder inhoudelijke argumenten die niet verder komen dan drankorgels en weg met hem zijn weer compleet...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee dat is ie niet. Lees mijn eerdere postings.
Winnen helpt in een bodemprocedure om schadevergoeding te eisen. Maar maandag hangt Yuri inderdaad niet in de finale aan de ringen in Rioquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:35 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Ik heb dit al meerdere malen gepost, waaronder een paar posts geleden.. morgen winnen betekent helemaal niks. Zijn plek is weg. Punt.
Is aan een kant natuurlijk de grootste bullshit die er is; Ja we hebben de plek al opgevuld, alsof ze dat niet ongedaan kunnen maken, natuurlijk wel. Willen is een ander verhaal maar dat kan zeker.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet helemaal waar want tot je weer aan de beurt bent ga/moet je ook gewoon trainen.
Dus zijn eigen trainer, degene die hem toch echt sowieso gedeeltelijk op dat niveau heeft gebracht, had geen enkel recht van spreken toen hij hem waarschuwde op tijd terug te zijn en de pest in had toen hij gewoon niet op de training op kwam dagen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat moet de sporter in kwestie helemaal zelf weten. Hij staat niet in de finale omdat hij niet weet hoe hij zich moet voorbereiden.
Precies, het enige wat er voor Yuri te halen valt is zijn gelijk en een zak vol geld. Een Olympische Ringen finale behoort niet tot de opties.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:36 schreef komrad het volgende:
[..]
Winnen helpt in een bodemprocedure om schadevergoeding te eisen. Maar maandag hangt Yuri inderdaad niet in de finale aan de ringen in Rio
Maar als dat al vast staat, waarom dan een kort geding en niet gewoon wachten tot bodemprocedure?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:36 schreef komrad het volgende:
[..]
Winnen helpt in een bodemprocedure om schadevergoeding te eisen. Maar maandag hangt Yuri inderdaad niet in de finale aan de ringen in Rio
Tuurlijk heeft die recht van spreken en nogmaals, ik zou ook van zo'n iemand balen... Echter, hij staat al in de finale die pas over negen dagen is... Dan kunnen we wel een verschrikkelijk drama gaan trappen over zuipen, te laat op bed en de training missen maar met naar huis sturen daar schiet niemand wat mee op.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus zijn eigen trainer, degene die hem toch echt sowieso gedeeltelijk op dat niveau heeft gebracht, had geen enkel recht van spreken toen hij hem waarschuwde op tijd terug te zijn en de pest in had toen hij gewoon niet op de training op kwam dagen?
Misschien moet je zelf juist eens met inhoudelijke argumenten komen. Ik lees namelijk alleen maar ontwijkende postings, gescheld richting bobo's en vergelijkingen die nergens op slaan. Een echte reden waarom Van Gelder niet weggestuurd zou moeten worden heb ik tot nu toe nog niet gelezen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het ging er vandaag weer best gemoedelijk aan toe tot jij weer langskomt... Nu nog even je maatje TUFKAL activeren en de boe-roepers zonder inhoudelijke argumenten die niet verder komen dan drankorgels en weg met hem zijn weer compleet...
Niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf juist eens met inhoudelijke argumenten komen. Ik lees namelijk alleen maar ontwijkende postings, gescheld richting bobo's en vergelijkingen die nergens op slaan. Een echte reden waarom Van Gelder niet weggestuurd zou moeten worden heb ik tot nu toe nog niet gelezen.
welke regel heeft Yuri overtreden ?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf juist eens met inhoudelijke argumenten komen. Ik lees namelijk alleen maar ontwijkende postings, gescheld richting bobo's en vergelijkingen die nergens op slaan. Een echte reden waarom Van Gelder niet weggestuurd zou moeten worden heb ik tot nu toe nog niet gelezen.
Persoonlijk geloof ik trouwens niet meer dat Van Gelder naar de finale wil. Ik krijg meer en meer de indruk dat hij deze rel bewust gefabriceerd heeft om er onderuit te komen.
Zijn trainer is ook de bondscoach van de Nederlandse mannen (nu Mitch Fenner overleden is) dus die zit nog in Brazilië ga ik vanuitquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:46 schreef Physsic het volgende:
Is de trainer van Yuri momenteel eigenlijk nog de trainer van Yuri?
En is hij ook terug in Nederland?
Nu niet te lastig worden he? Gewoon een drankorgel en dat hoort niet... Dan ben je geen topsporter en dien je naar huis gestuurd te worden volgens zelfverzonnen regelgeving...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
welke regel heeft Yuri overtreden ?
Dat weet ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft die recht van spreken en nogmaals, ik zou ook van zo'n iemand balen... Echter, hij staat al in de finale die pas over negen dagen is... Dan kunnen we wel een verschrikkelijk drama gaan trappen over zuipen, te laat op bed en de training missen maar met naar huis sturen daar schiet niemand wat mee op.
En vervolgens met een overdreven zware sanctie komen... echt...![]()
Hmm, volgens mij heb ik al een zootje inhoudelijke argumenten genoemd hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Persoonlijk geloof ik trouwens niet meer dat Van Gelder naar de finale wil. Ik krijg meer en meer de indruk dat hij deze rel bewust gefabriceerd heeft om er onderuit te komen.
Zo zie ik het ook. Dit is m.i. de goed verwoorde essentie van deze "case".quote:
Ah, oke. Thanks.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:53 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Zijn trainer is ook de bondscoach van de Nederlandse mannen (nu Mitch Fenner overleden is) dus die zit nog in Brazilië ga ik vanuit
Volgens mij is dat Yuri zijn volste recht om naar de rechter te stappen, als hij zich benadeeld voelt. Wat daarna gebeurt zien we dan wel weer, daarbij vraag ik me af of Yuri nog wel zin heeft om naar de Spelen te gaan; naar al die backstabbers.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:39 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Precies, het enige wat er voor Yuri te halen valt is zijn gelijk en een zak vol geld. Een Olympische Ringen finale behoort niet tot de opties.
ja hier draait het om - ze hebben de procedure niet gevolgd -quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:11 schreef Physsic het volgende:
Komt (op dit moment) allemaal een beetje over als een overhaaste, emotionele beslissing.
De NOC neemt het schijnbaar allemaal niet zo nauw aangezien hun eigen advocaat op vakantie is...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja hier draait het om - ze hebben de procedure niet gevolgd -
terwijl ze daar 8 dagen de tijd voor hadden
Van sportkoepel NOC*NSF mag je volgens de advocaat verwachten dat deze de juiste procedure volgt, zeker omdat er acht dagen zaten tussen Van Gelders avondje stappen en de finale. 'Dus wat mij betreft is daar meer dan voldoende tijd om een juiste procedure te volgen, waar alle punten naar voren kunnen worden gebracht.'
Ik moet zeggen dat als die Code of Ethics echt het enige is, dat ik dat reglement dan wel erg schraal vind. Ik snap dat je niet alle mogelijke gebeurtenissen kan in- danwel uitsluiten in een reglement, maar enkel "men moet zich gedragen zoals van men wordt verwacht" is wel heeeel erg makkelijk. Ze zouden op z'n minst enkele voorbeelden kunnen vastleggen over wat er dan precies van hen wordt verwacht..quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja hier draait het om - ze hebben de procedure niet gevolgd -
terwijl ze daar 8 dagen de tijd voor hadden
Van sportkoepel NOC*NSF mag je volgens de advocaat verwachten dat deze de juiste procedure volgt, zeker omdat er acht dagen zaten tussen Van Gelders avondje stappen en de finale. 'Dus wat mij betreft is daar meer dan voldoende tijd om een juiste procedure te volgen, waar alle punten naar voren kunnen worden gebracht.'
Je doet alsof ie gestraft wordt voor zijn sportprestaties. Dat is niet zo: hij wordt gestraft voor zijn wangedrag buiten de sport. Verwijzingen naar die prestaties kunnen dan ook nooit als excuus dienen. Dat je presteert op het ene gebied betekend niet dat wangedrag op een ander gebied geaccepteerd moet worden. Een student die alleen maar goede cijfers haalt heeft ook geen vrijbrief om zich te misdragen in of buiten de klas. Iemand die heel sociaal is en zieken helpt mag ook niet ongestraft door rood rijden of diefstal plegen. Het ene gedrag is geen excuus voor het andere.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij heb ik al een zootje inhoudelijke argumenten genoemd hoor.
Om ze nog maar een keer voor je te herhalen:
- Yuri van Gelder heeft de finale gehaald, beste 8 van 70 deelnemers
- Yuri van Gelder heeft op dat moment 9 dagen geen wedstrijdverplichtingen
- Er is nog geen enkel bericht gekomen van een sporter die last van hem gehad heeft
- Er is geen enkel bericht naar buiten gekomen over echte overtredingen of misdrijven
- Naar nu blijkt is er helemaal geen contract, slechts een waardeloos stukje papier
- Er lijkt geen enkele vorm van hoor en wederhoor of beroep toegepast
Kortom prutswerk van de eerste orde.
Er was waarschijnlijk alle reden om een goed gesprek aan te gaan en te kijken hoe de man geholpen kan worden om ondanks zijn zwaktes toch optimaal te presteren. Daar is zo'n chef d'equipe namelijk voor. Dat gelul over imago en teamNL is maar bijzaak, het gaat om het zorgen dat het individu of het team optimaal kan presteren. Dat is zijn vak!
Dus samen met de trainer een zwaar gesprek hebben, helemaal mee eens. Maar een sporter die al daadwerkelijk gepresteerd heeft (op die zaterdag) en die blij is de finale gehaald te hebben weg te sturen vanwege vage regels en "imago" is ronduit zwak.
Ik mag hopen dat van Gelder de rechtzaak wint en vervolgens een civiele procedure begint. Een gouden medaille in het turnen is toch gauw enkele tonnen of meer waard. Aangezien niet meer aangetoond kan worden dat hij deze niet zou winnen is een behoorlijke schadevergoeding in dat geval op zijn plaats.
Dan komen we weer terug op het punt de strafmaat... Die staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot het zg. wangedrag...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:32 schreef beantherio het volgende:
Je doet alsof ie gestraft wordt voor zijn sportprestaties. Dat is niet zo: hij wordt gestraft voor zijn wangedrag buiten de sport. Verwijzingen naar die prestaties kunnen dan ook nooit als excuus dienen. Dat je presteert op het ene gebied betekend niet dat wangedrag op een ander gebied geaccepteerd moet worden.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:32 schreef beantherio het volgende:
hij wordt gestraft voor zijn wangedrag buiten de sport
Hij heeft de ochtendtraining gemist omdat hij z'n roes moest uitslapen. Dan ben je wat mij betreft echt een slapjanus. 's Avonds een vent, dan ook 's ochtends een vent. Voor de rest van het team moet het enorm frustrerend zijn met zo'n waardeloze gozer te werken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor. Wat wij weten is dat hij een biertje is gaan drinken. De man is 30. En laat is thuisgekomen omdat het blijkbaar gezellig was. Meer eigenlijk niet, toch? Wangedrag buiten de sport.
Het is inmiddels wel duidelijk dat het verder gaat dan dat. Het is ook eigenlijk niet eens wangedrag buiten de sport maar ook daarbinnen: hij heeft een training laten lopen en overlast veroorzaakt voor zijn collega sporters.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor. Wat wij weten is dat hij een biertje is gaan drinken. De man is 30. En laat is thuisgekomen omdat het blijkbaar gezellig was. Meer eigenlijk niet, toch? Wangedrag buiten de sport.
Hoe belangrijk is zo'n training? Hij hoeft pas weer over een week. En het gaat niet over een "Team" maar over de individuele prestatie m.i.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij heeft de ochtendtraining gemist omdat hij z'n roes moest uitslapen. Dan ben je wat mij betreft echt een slapjanus. 's Avonds een vent, dan ook 's ochtends een vent. Voor de rest van het team moet het enorm frustrerend zijn met zo'n waardeloze gozer te werken.
Terecht dus dat ze deze storende factor hebben verwijderd. Het team is belangrijker dan YvG.
Ze hebben zich als team geplaatst voor de Spelen. Zonder dat team zou Van Gelder kansloos zijn geweest voor deelname. Misschien heeft hij zelf niet zoveel aan die training, maar het is wel waardeloos om je teamgenoten die zo'n training wel belangrijk vinden, in de steek te laten.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe belangrijk is zo'n training? Hij hoeft pas weer over een week. En het gaat niet over een "Team" maar over de individuele prestatie m.i.
Hoeveel daarvan hebben net als hij de finale gehaald? Daarom.quote:
Je bent een akelige moraalridder Van Poppel. Dat was in je goede tijd wel anders.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:45 schreef Van_Poppel het volgende:
Het schijnt niet het eerste incident te zijn geweest. Op een bepaald moment loopt de emmer over. Blijkbaar was dit die ene druppel.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je bent een akelige moraalridder geworden Van Poppel. Dat was in je goede tijd wel anders.
Mee eens, maar als iemand voor de zoveelste keer iets uithaalt op z'n werk en de baas beslist om hem op staande voet te ontslaan, dan wil dat niet zeggen dat je ook meteen zijn bezwaarmogelijkheden moet afpakken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hebben zich als team geplaatst voor de Spelen. Zonder dat team zou Van Gelder kansloos zijn geweest voor deelname. Misschien heeft hij zelf niet zoveel aan die training, maar het is wel waardeloos om je teamgenoten die zo'n training wel belangrijk vinden, in de steek laat.
Het schijnt niet het eerste incident te zijn geweest. Op een bepaald moment loopt de emmer over. Blijkbaar was dit die ene druppel.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:36 schreef StaceySinger het volgende:
De Topsporter en NOC*NSF benoemen ieder een adviseur die gezamenlijk een onafhankelijke voorzitter benoemen. Deze onafhankelijke voorzitter dient professioneel met rechtspraak belast te zijn. Deze drie personen geven - na het horen van Partijen - een bindend advies over het geschil.
twitter:volkskrant twitterde op donderdag 11-08-2016 om 09:24:26Rio Live - Pas vrijdag dient het kort geding van Van Gelder. Advocaat NOC*NSF op vakantie. https://t.co/KvNWjd8Lk6 https://t.co/JC95rzIUFb reageer retweet
Zonder dat team? Je bedoelt dat team waarvan leden door de turnbond bewust niet zijn voorgedragen aan de OS in voorkeur voor Yuri van Gelder? Yuri van Gelder die ondanks zijn jaaaarenlang bekende imperfecties kennelijk toch waardevol genoeg is voor de turnbond om andere turners achter te stellen? Over welk team heb je het eigenlijk? Het team van turnende kanshebbers? Hangt er ergens een fantoomturner samen met Yuri in de ringen? Alsjeblieft zeg.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hebben zich als team geplaatst voor de Spelen. Zonder dat team zou Van Gelder kansloos zijn geweest voor deelname. Misschien heeft hij zelf niet zoveel aan die training, maar het is wel waardeloos om je teamgenoten die zo'n training wel belangrijk vinden, in de steek laat.
Ja, maar ik lees behoudens "tijdens vorige evenementen" (wanneer dat dan ook geweest mag zijn) niks over incidenten tijdens deze spelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:45 schreef Van_Poppel het volgende:
In zijn algemeenheid zou ik willen zeggen dat men, en dus ook de Bobos die zich blijkbaar belangrijker vinden dan de sporters, een beetje begrip moet hebben voor het "enfant terrible": zij die heel goed zijn in hun sport maar maatschappelijk niet helemaal aangepast zijn en hun eigen weg bewandelen. Zonder dat begrip was Bobby Fischer nooit wereldkampioen schaken geworden. Dankzij dat begrip heeft hij in zijn eentje de wereldmacht Rusland verslagen en iedereen die er toe deed indertijd. Je moet goede sporters een beetje vrij laten, zo leert ons de geschiedenis. Hun belang staat boven het belang van alle randfiguren en officials. En toen waren er genoeg Bobos die dat belang inzagen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar ik lees behoudens tijdens "vorige evenementen" (wanneer dat dan ook geweest mag zijn) niks over incidenten tijdens deze spelen.
Alsof de bonden meteen alles aan de grote klok gaan hangen. Het lijkt me aannemelijk dat ze bij eerdere incidenten discreet zijn geweest en naar een oplossing gezocht hebben. Dat lijkt me logisch: waarom zou een bond namelijk een soort publiciteitsoorlog moeten willen beginnen met een eigen sporter? Het is Van Gelder zelf die de rechtszaak is begonnen en de boel wijd open heeft getrokken. De bonden hielden (op een korte verklaring na) tot dan toe de kaken op elkaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar ik lees behoudens "tijdens vorige evenementen" (wanneer dat dan ook geweest mag zijn) niks over incidenten tijdens deze spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |