Je had hem natuurlijk ook achter gesloten deuren ongenadig onder uit de zak kunnen geven ofzo... Maar nee, je loopt niet in de pas van heilige Hendriks dus: "zu Hausse!!!"quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:27 schreef Caland het volgende:
Lees nu pas dat hij ook nog eens een training heeft gemist omdat bij z'n roes zat uit te slapen. Lijkt me een niet meer dan logische beslissing dan.
Nu is het al discutabel dat je het tijdens de OS op een flink zuipen zet, helemaal als turner waar je spieropbouw nog net even wat belangrijker is dan bij eigenlijk alle andere sporten. Maar een training missen op een toernooi waar de meesten letterlijk hun hele leven op indelen lijkt me inderdaad een redelijke no-go. Plus dan weten we waarschijnlijk de helft nog niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je had hem natuurlijk ook achter gesloten deuren ongenadig onder uit de zak kunnen geven ofzo... Maar nee, je loopt niet in de pas van heilige Hendriks dus: "zu Hausse!!!"
Dat het geen slimme actie van hem was zijn we het allemaal wel over eens maar de strafmaat gaat helemaal nergens over.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:35 schreef Caland het volgende:
Nu is het al discutabel dat je het tijdens de OS op een flink zuipen zet, helemaal als turner waar je spieropbouw nog net even wat belangrijker is dan bij eigenlijk alle andere sporten. Maar een training missen op een toernooi waar de meesten letterlijk hun hele leven op indelen lijkt me inderdaad een redelijke no-go. Plus dan weten we waarschijnlijk de helft nog niet.
Van Gelder is gewoon een ontzettende mongool. Dat wisten we dan al wel.
Mijn mening begint enigszins te veranderen inmiddels geef ik toe, maar toch vind ik nog steeds dat 'we' pas kunnen stellen dat de strafmaat helemaal nergens over gaat als we exact weten wat er nou wel en niet allemaal gebeurd is, welke waarschuwingen hij al had gehad, welke beloftes hij al eerder heeft gebroken etc.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat het geen slimme actie van hem was zijn we het allemaal wel over eens maar de strafmaat gaat helemaal nergens over.
Plus hij heeft het schijnbaar vaker gedaan volgens de geruchten, schijnbaar heeft hij die ontlading nodig om de finale, die hij gewoon heeft bereikt, te kunnen halen en te presteren.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat het geen slimme actie van hem was zijn we het allemaal wel over eens maar de strafmaat gaat helemaal nergens over.
Ik vrees eerlijk gezegd dat het bij andere gelegenheden weinig anders gaat op toernooien ,KNVB, KNHB etc.etc. qua regels, wellicht wordt er daar minder stellig mee om gegaan, maar ze zijn er wel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:48 schreef AchJa het volgende:
Godsamme, de sportstasi gaat nog verder dan ik dacht...
Bij de USA hebben ze ene Phelps, die schoppen ze echt niet naar huis wat ie ook uitvreet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:42 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Plus hij heeft het schijnbaar vaker gedaan volgens de geruchten, schijnbaar heeft hij die ontlading nodig om de finale, die hij gewoon heeft bereikt, te kunnen halen en te presteren.
Ik vind het allemaal nogal meevallen en wel passen bij zo'n groot internationaal evenement eigenlijk. Als je als hostess op een of andere tuinharkenbeurs werkt moet je ook verplicht in bepaalde kleren en mag je je eigen kleren niet aan. Waarom zou dat op de OS anders zijn en waarom is het daar ineens wel raar of idioot als je tot je tenue verplicht bent? Je bent afgevaardigde van een land, iedere sporter draagt daar gewoon het landentenue. Oké, dat dat negen dagen van te voren ook al moet snap ik níet, maar daar zal heus een reden voor zijn. En ik weet zeker dat ze in de negen dagen vooraf heus niet in bed hoeven liggen met die kleren, alleen bij openbare verschijningen.quote:Vanaf negen dagen vóór de Spelen tot en met de hele dag van terugkeer moeten ze de officiële kleren dragen. Wil de topsporter eigen kleren dragen, dan moet hij een schriftelijk verzoek indienen voor Ontheffing van het Kledingprotocol, bij de afdeling Marketing & Commercie. Ik heb het nagelezen in de Overeenkomst Topsporter van de NOC*NSF.
Een ontluisterende contract. Onze helden moeten hun autonomie volledig inleveren. Er staat heel precies met wie de sporter mag praten en wanneer. Waar hij moet zijn. De topsporter is opgesloten op het terrein, maar moet juist binnen 48 uur het dorp uit als hij is uitgeschakeld. De topsporter heeft een ‘Awareness App’ waarop de organisatie zijn locatie kan volgen. Hij staat zijn portretrecht af aan TeamNL, zoals de vaderlandse ploeg tegenwoordig heet, met een Engelse merknaam, bedacht om de marketingrechten beter uit te venten.
Precies. Hooguit die trackingapp is wat apart, maar voor de rest zie ik niets vreemds.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal nogal meevallen en wel passen bij zo'n groot internationaal evenement eigenlijk. Als je als hostess op een of andere tuinharkenbeurs werkt moet je ook verplicht in bepaalde kleren en mag je je eigen kleren niet aan. Waarom zou dat op de OS anders zijn en waarom is het daar ineens wel raar of idioot als je tot je tenue verplicht bent? Je bent afgevaardigde van een land, iedere sporter draagt daar gewoon het landentenue. Oké, dat dat negen dagen van te voren ook al moet snap ik níet, maar daar zal heus een reden voor zijn. En ik weet zeker dat ze in de negen dagen vooraf heus niet in bed hoeven liggen met die kleren, alleen bij openbare verschijningen.
Portretrecht tijdens zo'n evenement is ook gangbaar, net als bepalingen dat je niet zomaar met elke willekeurige mediapersoon in gesprek mag. Ik zie eigenlijk niet heel bizarre dingen in deze regels.
Misschien beetje apart, maar als je met 300 (?) personen in een NL team daar zit, is het wel handig dat als je iemand uit dat team even snel dringend nodig hebt dat je dan gewoon weet waar ze zitten. Zelfs daar zie ik niet zo heel veel idioots aanquote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies. Hooguit die trackingapp is wat apart, maar voor de rest zie ik niets vreemds.
Die situatie lijkt me ook wel wat anders. Of heeft Phelps ook al twee Spelen gemist omdat ie aan de coke zat? Nee, die heeft al zo'n 254 gouden medailles gewonnen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bij de USA hebben ze ene Phelps, die schoppen ze echt niet naar huis wat ie ook uitvreet.
Wie heeft dat wel dan?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die situatie lijkt me ook wel wat anders. Of heeft Phelps ook al twee Spelen gemist omdat ie aan de coke zat?
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:04 schreef StaceySinger het volgende:
Peter Heerschop zijn mening geeft over de kwestie Yuri van Gelder
video
Steunen vaak beter dan straffen
Wat hij zegt. Steunen in plaats van straffen is helemaal prima, maar niet als hij de ploeg daarmee hindertquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is niet dat de Spelen alleen om Van Gelder draaien. Hij heeft zich ook te houden aan (fatsoens-)regels. Het is super asociaal naar je team toe om je zo te gedragen. Laat dronken thuis komen, teamgenoten daarbij storen en vervolgens de ochtendtraining missen omdat je je roes moet uitslapen kan gewoon niet.
Ik snap heel goed dat z'n collega's er wel klaar mee zijn. Dankzij het team kon Yuri aan de Spelen mee doen. Dan ben je een eikel als je op die manier je team in de steek laat. Dan kost het misschien een paar euro schadevergoeding, maar dit soort lui verpesten de groepssfeer en dat straalt af op de gehele Nederlandse equipe. Moven dus.
Toevallig zat de vader en trainer van onafhankelijke schermer in hetzelfde appartement met interim coach van turnbond.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:01 schreef Wespensteek het volgende:
Ze willen allemaal profiteren van het geld van de sponsors en NOC*NSF dus dan horen daar ook regels bij. Overigens horen bij topsport toch al hele strikte regels dus als je daar niet mee om kunt gaan moet je wat anders doen.
Maar feitelijk weten we niet eens zeker of hij echt zo buitensporig luidruchtig thuis kwam. Ik heb daar niets concreets over gehoord -maar wellicht heb ik iets meer gemist- behalve dat "bronnen" dat vertellen. Dat kan natuurlijk prima een spin zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is niet dat de Spelen alleen om Van Gelder draaien. Hij heeft zich ook te houden aan (fatsoens-)regels. Het is super asociaal naar je team toe om je zo te gedragen. Laat dronken thuis komen, teamgenoten daarbij storen en vervolgens de ochtendtraining missen omdat je je roes moet uitslapen kan gewoon niet.
Ik snap heel goed dat z'n collega's er wel klaar mee zijn. Dankzij het team kon Yuri aan de Spelen mee doen. Dan ben je een eikel als je op die manier je team in de steek laat. Dan kost het misschien een paar euro schadevergoeding, maar dit soort lui verpesten de groepssfeer en dat straalt af op de gehele Nederlandse equipe. Moven dus.
Nogmaals, dan moeten ze daarmee niet akkoord gaan van te voren. De rest loopt toch ook niet achteraf elke keer na de OS te piepen over de regels gedurende het evenement? Die vinden het 't kennelijk waard.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Jane het volgende:
Is de tegenprestatie van een sporter voor al die (financiele) steun niet gewoon dat hij moet presteren?
En als je een topsporter dan als 'werknemer' beschouwd, heeft hij/zij dan ook geen recht op vrije tijd waarin hij over zichzelf mag beslissen? Vind jij het oke als je werkgever je 24 uur per dag wil monitoren?
van Gelder heeft de Spelen van 2008 geen wild card gekregen, ondanks fervent actievoeren tot aan vader abraham toe. Toevallig een jaar nadat zijn coach eruit is gewerkt omdat hij niet kon werken met een cokeverslaafde. Die in 2012 mocht hij na zijn schorsing niet mee doen om voorgenoemde verslavingquote:
En ook niet als (! als, geen idee of dat hier zo is) iemand al diverse kansen heeft gehad en meer dan genoeg steun. Het houdt een keer op, natuurlijk. Ook de steunende partij heeft grenzen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Wat hij zegt. Steunen in plaats van straffen is helemaal prima, maar niet als hij de ploeg daarmee hindert
Een schandaal is snel geboren hoor op een olympische spelen. Als er een sporter in z'n 'vrije' tijd een hoer in de favelas loopt te batsen, straalbezopen tegen een taxi aankotst of met een politiek getint shirtje bijvoorbeeld rondloopt dan pikken media dat al snel op. Het is echt helemaal niet raar dat er gedragsregels bestaan in een tijd dat iedere mongool met een camera op straat rondloopt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Jane het volgende:
Is de tegenprestatie van een sporter voor al die (financiele) steun niet gewoon dat hij moet presteren?
En als je een topsporter dan als 'werknemer' beschouwd, heeft hij/zij dan ook geen recht op vrije tijd waarin hij over zichzelf mag beslissen? Vind jij het oke als je werkgever je 24 uur per dag wil monitoren?
Overdrijven is ook een vak en die gaat zijn eigen gang.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die situatie lijkt me ook wel wat anders. Of heeft Phelps ook al twee Spelen gemist omdat ie aan de coke zat? Nee, die heeft al zo'n 254 gouden medailles gewonnen.
Ik niet, daarom zou ik zulk werk nooit doen. Maar er zijn zat banen waar de baas 24 uur per dag bepaalt waar je mag zijn. Verplicht telefonisch bereikbaar zijn, altijd oproepbaar moeten kunnen zijn waardoor je niet meer dan een half uur van je werk kan wezen, noem het allemaal maar op.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Jane het volgende:
Als jij 3 weken naar een booreiland of als militair op missie wordt gestuurd, dan heb je gedurende de gehele periode aan bepaalde regels te houden, zelfs in je vrije tijd. Als je daar 's ochtends niet komt opdagen omdat je wat gammel van de avond ervoor bent, dan word je er ook uitgeflikkerd.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:06 schreef Jane het volgende:
Dit is dan ook de eerste keer dat er iemand naar huis gestuurd wordt vanwege zoiets onbenulligs. Ook Epke Zonderland zou gaan zeuren als hij naar huis gestuurd was.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Nogmaals, dan moeten ze daarmee niet akkoord gaan van te voren. De rest loopt toch ook niet achteraf elke keer na de OS te piepen over de regels gedurende het evenement? Die vinden het 't kennelijk waard.
Dan heeft die kennelijk andere afspraken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak en die gaat zijn eigen gang.
Is dit gebeurd? Ik heb daar niets over gelezen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Een schandaal is snel geboren hoor op een olympische spelen. Als er een sporter in z'n 'vrije' tijd een hoer in de favelas loopt te batsen, straalbezopen tegen een taxi aankotst of met een politiek getint shirtje bijvoorbeeld rondloopt dan pikken media dat al snel op. Het is echt helemaal niet raar dat er gedragsregels bestaan in een tijd dat iedere mongool met een camera op straat rondloopt.
Ja, maar zelfs de Fransen waren niet zo stom om hem naar huis te sturen toen hij nog moest presteren. Toen hij klaar was en eruit lag hebben ze hem een schop mee gegegeven.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan heeft die kennelijk andere afspraken.
De Fransoos is bv ook naar huis gestuurd wegens misdragingen. Zoveel mensen, zoveel beoordelingen, zoveel regels, zoveel gevolgen. Het is niet per se een kwestie van 'hij mag het, dan mag ik het ook'. Het is maar net waar je vooraf mee akkoord bent gegaan
Je snapt best dat hij bedoelt dat het niet gek is dat men een beetje zicht wil houden op het geheel. Zo onredelijk is dat niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Is dit gebeurd? Ik heb daar niets over gelezen.
Dat is beetje vreemd wanneer je TeamNL wilt uitdragen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan heeft die kennelijk andere afspraken.
Feit is dat Phelps meer medailles waard is dan onze hele turnbond bij elkaar. Als van Gelder zo vaak goud zou halen, zou het neit uitmaken als ie zijn teamgenoten wat hindert, want onder de streep heb je dan met hem meer medailles dan zonder hem.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak en die gaat zijn eigen gang.
True. Maar we weten dan ook (eerlijk is eerlijk) niet of Yuri zich (veel) erger heeft misdragen dan de Fransoos. Toch? Of dat er andere regels golden. Of andere beloftes zijn gedaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar zelfs de Fransen waren niet zo stom om hem naar huis te sturen toen hij nog moest presteren. Toen hij klaar was en eruit lag hebben ze hem een schop mee gegegeven.
Kortom, dan telt de prestatie plotseling wel...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die situatie lijkt me ook wel wat anders. Of heeft Phelps ook al twee Spelen gemist omdat ie aan de coke zat? Nee, die heeft al zo'n 254 gouden medailles gewonnen.
Het punt is dat het totaal niet vreemd is dat topsporters zich tijdens zo'n toernooi even net aan wat striktere regels moeten houden dan dat ze normaal al doen. Het NOC NSF faciliteert alles voor ze dus dan heb je je er ook maar aan te houden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Is dit gebeurd? Ik heb daar niets over gelezen.
Open er topic over in BNW zou ik zeggen. Lijkt me extreem sterk dat in 2008 cocaïne meespeelde, meer een "regels zijn regels"-verhaal. En 2012 was ook gewoon omdat hij niet aan de prestatie-eisen voldeed toch? Maar ik neem aan dat jij bronnen voor je bewering hebt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
van Gelder heeft de Spelen van 2008 geen wild card gekregen, ondanks fervent actievoeren tot aan vader abraham toe. Toevallig een jaar nadat zijn coach eruit is gewerkt omdat hij niet kon werken met een cokeverslaafde. Die in 2012 mocht hij na zijn schorsing niet mee doen om voorgenoemde verslaving
Huh, we hadden het toch over Phelps? Sinds wanneer hoort die bij TeamNL?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is beetje vreemd wanneer je TeamNL wilt uitdragen.
Epke Zonderland zou dit soort fratsen vermoedelijk nooit uithalen, anders hadden we er wel van gehoord. Overigens weten we nog steeds niet wat er precies gebeurd is, dus het onbenullig noemen is even onwaar als doen of hij de coke van Epkes moeder heeft gesnoven om haar vervolgens zo hard te palen dat ze heel Rio wakker heeft gegild.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dan ook de eerste keer dat er iemand naar huis gestuurd wordt vanwege zoiets onbenulligs. Ook Epke Zonderland zou gaan zeuren als hij naar huis gestuurd was.
Dat zou echt genieten zijnquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:14 schreef maan_man het volgende:
Hopelijk morgen live tv zoals tijdens de zaak Twente-KNVB. Ben echter bang dat dit er niet inzit.
Nou, wat ik las van die Fransoos die deed er nog een schepje bovenop, daar kan van Gelder niet bij in de schaduw staan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:14 schreef Greys het volgende:
[..]
True. Maar we weten dan ook (eerlijk is eerlijk) niet of Yuri zich (veel) erger heeft misdragen dan de Fransoos. Toch? Of dat er andere regels golden. Of andere beloftes zijn gedaan.
Lees anders mijn andere post daarover ook evenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, dan telt de prestatie plotseling wel...
Wat voor onbenulligs precies?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dan ook de eerste keer dat er iemand naar huis gestuurd wordt vanwege zoiets onbenulligs.
Tja, maar ik bekijk het gewoon anders, denk ik. Ik vind dat het gaat om de prestaties van een sporter tijdens de wedstrijd en dat dat het zwaarste moet wegen. En je kunt wel regels stellen, maar dan is het nog de vraag wat je doet als iemand een regel overtreedt. Je hoeft hem niet gelijk naar huis te sturen, natuurlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Je snapt best dat hij bedoelt dat het niet gek is dat men een beetje zicht wil houden op het geheel. Zo onredelijk is dat niet.
Ja, die had ik gemist...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lees anders mijn andere post daarover ook even
Even de wikipedia geopend en die zegt dit:quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Open er topic over in BNW zou ik zeggen. Lijkt me extreem sterk dat in 2008 cocaïne meespeelde, meer een "regels zijn regels"-verhaal. En 2012 was ook gewoon omdat hij niet aan de prestatie-eisen voldeed toch? Maar ik neem aan dat jij bronnen voor je bewering hebt.
quote:Van Gelder werd voor een jaar geschorst (met ingang van 13 juli 2009) door de tuchtcommissie van de KNGU. Regels van het Internationaal Olympisch Comité bepaalden dat na een schorsing niet mocht worden deelgenomen aan de eerstvolgende Olympische Spelen, in 2012.
Alcohol gebruik, het dorp verlaten en 0600 terug.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat voor onbenulligs precies?
Dat het onder soldaten gebruikelijk is de kazerne te verlaten maakt het elders geen kleinigheidje.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alcohol gebruik, het dorp verlaten en 0600 terug.
Dat laatste is wel een beetje makkelijk natuurlijk. Sorryquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, maar ik bekijk het gewoon anders, denk ik. Ik vind dat het gaat om de prestaties van een sporter tijdens de wedstrijd en dat dat het zwaarste moet wegen. En je kunt wel regels stellen, maar dan is het nog de vraag wat je doet als iemand een regel overtreedt. Je hoeft hem niet gelijk naar huis te sturen, natuurlijk.
Vooralsnog zie ik geen enkel bewijs dat Yuri met zijn gedrag de prestaties van anderen gehinderd heeft en daar ligt wat mij betreft de grens. Als het alleen is dat ze zich aan hem ergeren, kun je het ook omdraaien. Misschien moet je ook zo professioneel zijn om je eigen prestatie niet af te laten hangen van het gedrag van een ander.
Dat is het punt niet echt, als je de verhalen uit het verleden erbij pakt en je wat inleest weet je dat deze uitspatting van Yuri niet echt een uitzondering is op de spelen, dit soort dingen gebeuren gewoon vaker. Maar eea wordt over het algemeen stil gehouden en opgelost achter gesloten deuren.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:16 schreef timmmmm het volgende:
Epke Zonderland zou dit soort fratsen vermoedelijk nooit uithalen, anders hadden we er wel van gehoord.
Dan moet je het ook niet groter maken dan het is. Luidruchtig is in mijn woordenboek wat anders dan overlast.quote:'een biertje' 'hard met de deur geslagen' Allemaal lekker kleiner maken dan het is. Als je het niet erg vindt, hou ik gewoon de NOS aan die 'duidelijk beschonken' en 'rond 06.00 luidruchtig' zegt.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nu zijn Greys en ik echt héél boos
inmiddels weten we dat er helemaal geen contract en regels zijnquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Nogmaals, dan moeten ze daarmee niet akkoord gaan van te voren. De rest loopt toch ook niet achteraf elke keer na de OS te piepen over de regels gedurende het evenement? Die vinden het 't kennelijk waard.
'Atletenovereenkomst heeft geen waarde tijdens Spelen'twitter:geertjanhahn twitterde op donderdag 11-08-2016 om 08:30:07BREAK @BNR: volgens advocaat Yuri van Gelder is de getekende atletenovereenkomst NIET geldig tijdens de Spelen. "Kolossale fout in contract" reageer retweet
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nu zijn Greys en ik echt héél boos
Kom maar op...quote:
In mijn hoofd denk ik bij luidruchtig aan zoveel lawaai dat het storend of vervelend is. Per (mijn) definitie overlast dusquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het punt niet echt, als je de verhalen uit het verleden erbij pakt en je wat inleest weet je dat deze uitspatting van Yuri niet echt een uitzondering is op de spelen, dit soort dingen gebeuren gewoon vaker. Maar eea wordt over het algemeen stil gehouden en opgelost achter gesloten deuren.
[..]
Dan moet je het ook niet groter maken dan het is. Luidruchtig is in mijn woordenboek wat anders dan overlast.
Ik wist niet dat we in Noord Korea zaten... Hij hoefde pas over negen dagen weer te turnen... Moet je dan negen dagen duimen draaiend op dat kamp annex bouwput gaan zitten?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat het onder soldaten gebruikelijk is de kazerne te verlaten maakt het elders geen kleinigheidje.
Ja, ik begon er natuurlijk mee te zeggen dat er vooralsnog geen bewijs is dat hij anderen daadwerkelijk gehinderd heeft en dat daar wat mij betreft de grens ligt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een beetje makkelijk natuurlijk. Sorry![]()
Het dorp zit vol met sporters die hun halve leven hebben toegewerkt naar dit moment. Alles moet kloppen. Je weet hoe belangrijk het voor ze is. Als iemand daar besluit harde muziek te gaan draaien in de nacht waardoor anderen niet kunnen slapen die de volgende ochtend voor goud moeten gaan, zeg je dan ook dat ze maar zo professioneel moeten zijn om hun prestatie niet af te laten hangen van het gedrag van een ander? "Dan koop je maar oordoppen?"
En of hij 'gelijk' naar huis is gestuurd weten we niet. We weten niet wat hij nou precies gedaan heeft, geroepen heeft, niet gedaan heeft. Ik ben dat gedeelte echt wel met je eens hoor, dat het zou kunnen zijn dat hij te snel naar huis is gestuurd. Maar om te stellen dat dat daadwerkelijk is gebeurd hebben we meer info nodig. Ik vind bv niet op komen dagen op een training tijdens de OS echt een belachelijk kwalijke zaak.
Akkoord, een verschil van opvatting dus.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In mijn hoofd denk ik bij luidruchtig aan zoveel lawaai dat het storend of vervelend is. Per (mijn) definitie overlast dus
Nee je moet je voorbereiden op de wedstrijd en je gedragen zoals dat is afgesproken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we in Noord Korea zaten... Hij hoefde pas over negen dagen weer te turnen... Moet je dan negen dagen duimen draaiend op dat kamp gaan zitten?
Ja dat zou echt superdom zijn. Overigens neem ik het nog even niet geheel voor waarheid aan 'puur omdat de advocaat van Yuri het zegt'. Ik wacht even tot de rechter bepaalt dat het contract inderdaad ongeldig isquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
inmiddels weten we dat er helemaal geen contract en regels zijn'Atletenovereenkomst heeft geen waarde tijdens Spelen'twitter:geertjanhahn twitterde op donderdag 11-08-2016 om 08:30:07BREAK @BNR: volgens advocaat Yuri van Gelder is de getekende atletenovereenkomst NIET geldig tijdens de Spelen. "Kolossale fout in contract" reageer retweet
de topsportersovereenkomst gold alleen van de voorbereiding TOT de Olympische Spelen
bnr
Luister
We zullen het werkelijke verhaal dus af moeten wachten. Mijn voorgestelde versie vind ik wel het meest sp3ctaculairquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Akkoord, een verschil van opvatting dus.
En wat er nu precies is afgesproken?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee je moet je voorbereiden op de wedstrijd en je gedragen zoals dat is afgesproken.
Klopt, maar ik ga toch ook niet voor jou bepalen hoe jij je op iets moet voorbereiden? Als van Gelder van mening is dat dit makkelijk past in zijn voorbereiding en hij over negen dagen prima presteert is er toch niks aan de hand?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee je moet je voorbereiden op de wedstrijd
Welke afspraken?quote:en je gedragen zoals dat is afgesproken.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het me eigenlijk geen zak uitmaakt of ie wel of niet wint of wat dan ook. Ik vind het allemaal wel echt, afspraak is afspraak enzo, maar het is niet of het me echt iets boeit ofzo. Het is vooral een goeie show.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:29 schreef Greys het volgende:
Overigens vind ik het interessant en stiekem toch wel vermakelijk, deze discussie. En fijn dat het een beetje op normale toon kan, ondanks de grote verschillen van meningen.
Oké. Einde klefheid.
Bring it on, fuckers.
Daar gaat de rechter uitspraak over doenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En wat er nu precies is afgesproken?
Geen idee, maar volgens mij mag NOC*NSF besluiten dat van Gelder niet meedoet wegens wangedrag dus ik begrijp de hele rechtszaak niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ditquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het me eigenlijk geen zak uitmaakt of ie wel of niet wint of wat dan ook. Ik vind het allemaal wel echt, afspraak is afspraak enzo, maar het is niet of het me echt iets boeit ofzo. Het is vooral een goeie show.
Klopt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:29 schreef Greys het volgende:
Overigens vind ik het interessant en stiekem toch wel vermakelijk, deze discussie. En fijn dat het een beetje op normale toon kan, ondanks de grote verschillen van meningen.
Nee jij en ik niet maar het zijn NOC*NSF en de turnbond die dat blijkbaar wel mogen, die gaan er over wie uitkomen voor hun op de spelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ga toch ook niet voor jou bepalen hoe jij je op iets moet voorbereiden? Als van Gelder van mening is dat dit makkelijk past in zijn voorbereiding en hij over negen dagen prima presteert is er toch niks aan de hand?
Of past het niet in het straatje van spruitjesland Nederland en moet hij gewoon in de pas lopen zoals de dominee bepaald heeft?
[..]
Welke afspraken?
Sowieso dat hele drama om iemand (en een sport!) die men normaal gesproken niet volgt, op de enkeling naquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het me eigenlijk geen zak uitmaakt of ie wel of niet wint of wat dan ook. Ik vind het allemaal wel echt, afspraak is afspraak enzo, maar het is niet of het me echt iets boeit ofzo. Het is vooral een goeie show.
Hou ik wel van, daarom kijk ik ook naar de olympische spelen, goede show.
We moeten alleen nog even een pakkende naam voor deze gate verzinnen
Hier zit natuurlijk gewoon een grijs gebied tussen. Als jij vannacht tot 6 uur de stad induikt en de volgende dag niet op je werk komt, dan belt je baas ook op waar je bent. Als je dan zegt dat je je gisteren tot diep in de nacht klem hebt lopen zuipen en het niet de eerste keer is dat je zomaar niet op je werk komt, kan jij ook de tering krijgen als het aan je baas ligt. Blijf maar vooral thuis.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ga toch ook niet voor jou bepalen hoe jij je op iets moet voorbereiden? Als van Gelder van mening is dat dit makkelijk past in zijn voorbereiding en hij over negen dagen prima presteert is er toch niks aan de hand?
Of past het niet in het straatje van spruitjesland Nederland en moet hij gewoon in de pas lopen zoals de dominee bepaald heeft?
niksquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat wordt nog wat met die vage regels.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar gaat de rechter uitspraak over doen
Van te voren kan je best die afspraken aanvechten, dat ze te streng zijn. Om dat achteraf te doen omdat je je dranklust niet kan beheersen is toch beduidend minder geloofwaardig. Als je al akkoord gegaan bentquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:34 schreef Jane het volgende:
Iedere sporter die zich jarenlang uit de naad heeft getraind ondertekent natuurlijk zo'n contract als dat nog het enige is dat tussen jou en je uiteindelijk doel - uitkomen op de Olympische Spelen - staat. Ze zouden er ook in kunnen zetten dat je heb afgesproken dat je al je wereldse bezittingen overdraagt aan het NOC*NSF. Dan nog zouden de meesten het tekenen.
Vwb een training missen, het enige wat tot nu bekend is is dat hij bij "een vorig evenement" een training gemist heeft... Ja dat kan net zo makkelijk 10 jaar geleden zijn, dat is ook niet duidelijk. Vwb deze spelen heeft hij 1 training gemist omdat hij zijn roes lag uit te slapen, dat is alles. Dan neem je betrokkene apart en geef je hem onder uit de zak, klaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hier zit natuurlijk gewoon een grijs gebied tussen. Als jij vannacht tot 6 uur de stad induikt en de volgende dag niet op je werk komt, dan belt je baas ook op waar je bent. Als je dan zegt dat je je gisteren tot diep in de nacht klem hebt lopen zuipen en het niet de eerste keer is dat je zomaar niet op je werk komt, kan jij ook de tering krijgen als het aan je baas ligt. Blijf maar vooral thuis.
Hij was niet op de training terwijl hij daar gewoon moest zijn en het was niet de eerste keer dat hij een training gemist had.
Phelps staat in Amerika ook niet boven de regels.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Feit is dat Phelps meer medailles waard is dan onze hele turnbond bij elkaar. Als van Gelder zo vaak goud zou halen, zou het neit uitmaken als ie zijn teamgenoten wat hindert, want onder de streep heb je dan met hem meer medailles dan zonder hem.
Zou als je het mij vraagt niet uit moeten maken hoor, als je regels afspreekt moet je je daaraan houden. Of je Phelps heet, van Gelder of de paus bent. Maar ik kan me voorstellen dat ze voor Phelps wat soepelere regels afspreken, puur als je naar prestatie kijkt. Dus de vergelijking gaat helemaal scheef
Maakt voor jou en je werk ook niet uit toch? Als je al eens een officiele waarschuwing op zak hebt, maakt dat niet uit of dat gisteren of 2 jaar terug wasquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwb een training missen, het enige wat tot nu bekend is is dat hij bij "een vorig evenement" een training gemist heeft... Ja dat kan net zo makkelijk 10 jaar geleden zijn, dat is ook niet duidelijk. Vwb deze spelen heeft hij 1 training gemist omdat hij zijn roes lag uit te slapen, dat is alles. Dan neem je betrokkene apart en geef je hem onder uit de zak, klaar.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Phelps staat in Amerika ook niet boven de regels.
Toen die foto van hem met die bong uitkwam is hij ook gewoon drie maanden geschorst. Later gepakt voor rijden onder invloed, zes maanden schorsing waardoor hij niet mee kon naar het zwemsport wk.
Goed, dat is niet de OS, maar het laat wel zien dat hij ook gewoon geschorst wordt als hij in zijn vrije tijd dingen doet die niet gewenst zijn.
Alcohol is voor je spieren echt funest. Helemaal voor een turner waar elk minitieus detail moet kloppen lijkt me dat niet heel handig. Maargoed, dan zou je nog je ogen kunnen dichtknijpen inderdaad.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Welke afspraken?
Een Waalwijks straatschandaal en zijn gedrag was altijd al in de categorie lastig in te delen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
Enige wat er wrsch vanaf een afstandje te 'concluderen' valt is dat zijn gedrag niet om door een ringetje te halen was.
Ik ben altijd blij als Caland het met me eens is. Dan weet ik dat ik het bij het rechte eind hebquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Alcohol is voor je spieren echt funest. Helemaal voor een turner waar elk minitieus detail moet kloppen lijkt me dat niet heel handig. Maargoed, dan zou je nog je ogen kunnen dichtknijpen inderdaad.
Die training missen vind ik dan ook veel kwalijker. Dus vind ik de exit volledig te rechtvaardigen.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:38 schreef motorbloempje het volgende:
Enige wat er wrsch vanaf een afstandje te 'concluderen' valt is dat zijn gedrag niet om door een ringetje te halen was.
Hij weet wel wanneer het kan en de bond is nu weer dol op 'm.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Toen die foto van hem met die bong uitkwam is hij ook gewoon drie maanden geschorst. Later gepakt voor rijden onder invloed, zes maanden schorsing waardoor hij niet mee kon naar het zwemsport wk.
Goed, dat is niet de OS, maar het laat wel zien dat hij ook gewoon geschorst wordt als hij in zijn vrije tijd dingen doet die niet gewenst zijn.
Aanvaardbaar alcoholgebruik kan een beschermend effect hebben op hart- en bloedvaten. Het kan het dichtslibben van de bloedvaten door cholesterol een beetje tegengaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Alcohol is voor je spieren echt funest. Helemaal voor een turner waar elk minitieus detail moet kloppen lijkt me dat niet heel handig. Maargoed, dan zou je nog je ogen kunnen dichtknijpen inderdaad.
Die training missen vind ik dan ook veel kwalijker. Dus vind ik de exit volledig te rechtvaardigen.
Ja, Phelps is niet zo stom om straalbezopen, lurkend aan een bong, het olympisch dorp binnen te wandelen natuurlijk. Al zou het nu wel interessant zijn om te zien wat de Amerikaanse zwembond in zo'n geval zou doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij weet wel wanneer het kan en de bond is nu weer dol op 'm.
Met bong ga je nat bij dopingcontrole.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, Phelps is niet zo stom om straalbezopen, lurkend aan een bong, het olympisch dorp binnen te wandelen natuurlijk. Al zou het nu wel interessant zijn om te zien wat de Amerikaanse zwembond in zo'n geval zou doen.
Is ze wel een beetje lekker?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:50 schreef Greys het volgende:
Mijn directe collega is overigens de beste vriendin van een van de Olympisch handbalsters en die gaat in haar vrije tijd (rustdag) lekker naar wedstrijden van anderen kijken. Wel in haar landentenue, uiteraard. En ze mag gewoon kletsen met de anderen op de tribune, hoorDus die 'absurde regels die bepalen met wie je wel en niet mag praten' zijn gewoon om te voorkomen dat je niet op eigen houtje als sporter met diverse media gaat zitten kleppen. Logisch.
Daar kan ik niet over oordelen. Ik heb haar verslagen in de voetbalpoule van het werk (ze deed daaraan mee bij ons) en ik voelde me op dat moment reuze sportief. Dat snap je.quote:
Strafrechtelijk over de schreef gaan is natuurlijk van een andere categorie dan waar het nu om gaat.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Eens.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Strafrechtelijk over de schreef gaan is natuurlijk van een andere categorie dan waar het nu om gaat.
Yuri is niet door politie thuisgebracht.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Strafrechtelijk over de schreef gaan is natuurlijk van een andere categorie dan waar het nu om gaat.
Als Yuri nu blauw als een tientje met een huurauto en piepende banden door het Olympisch dorp was gaan crossen waardoor iedereen rechtop in zijn bed zat (luidruchtigquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Yuri is niet door politie thuisgebracht.
Of de chef van het zootje daar vol op de bek rammen tijdens gesprek en dan afgevoerd worden door beveiligers.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als Yuri nu blauw als een tientje met een huurauto en piepende banden door het Olympisch dorp was gaan crossen waardoor iedereen rechtop in zijn bed zat (luidruchtig...) dan geloof ik niet dat er ook maar iemand was die het naar huis sturen een buitenproportionele straf had gevonden... Ik niet althans.
Buitenbeentjes passen niet in het plaatje.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:02 schreef Tentrits het volgende:
Yuri is slachtoffer geworden van ringennijd heersend binnen de NOC*NSF.
Lezen is niet je sterkste punt of wel?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Even de wikipedia geopend en die zegt dit:
[..]
Het geeft aan dat ook in zijn geval niet enkel naar de prestaties wordt gekeken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ûs Epkequote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
De ideale schoonzoon Epke is het rolmodel
Het zou alleen maar mooi zijn als hij goud wint, ondanks dat hij lekker dit waar hij zin in heeft in Rio.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Buitenbeentjes passen niet in het plaatje.
Wat een haat joh. Je kan me natuurlijk in plaats van zo neerbuigend te doen ook wijzen op wat ik verkeerd gelezen heb, dan zeg ik 'goh, je hebt gelijk' en dat is dan dat. Je opstellen als een paardenlul is helemaal niet nodig, lijkt me.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste punt of wel?
Dat kan niet, geen echte topsporter ben je dan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:11 schreef Tentrits het volgende:
[..]
Het zou alleen maar mooi zijn als hij goud wint, ondanks dat hij lekker dit waar hij zin in heeft in Rio.
Dan zit er tenminste nog wat kleur en karakter tussen al die grijze muizen en dertien in het dozijn types.
Je eigen houding komt nogal pedant over, dan kan je dat verwachten. Niet-kwalificeren voor de OS van 2008 had niets te maken met middelengebruik van 'die cokeverslaafde', 2012 ook niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat een haat joh. Je kan me natuurlijk in plaats van zo neerbuigend te doen ook wijzen op wat ik verkeerd gelezen heb, dan zeg ik 'goh, je hebt gelijk' en dat is dan dat. Je opstellen als een paardenlul is helemaal niet nodig, lijkt me.
quote:Begin oktober 2011 werd de IOC-regel dat na afloop van een schorsing sporters kunnen worden geweerd van de Olympische Spelen, verworpen door het internationaal sporttribunaal CAS; dit gebeurde naar aanleiding van een zaak aangespannen door de atleet LaShawn Merritt (USA). Van Gelder kon zich plaatsen voor de Olympische Spelen 2012, door het behalen van een goed resultaat tijdens de WK turnen in oktober 2011. Dit mislukte door een foutje bij de afsprong van de ringoefening.
Sturen is geen sport.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:18 schreef Tentrits het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk Yuri, deze mannen bewijzen dat drank, peuken en topsport wél samengaan
Dit soort helden willen we. Iconen die als legendes de geschiedenis in gingen. Ze waren goed in hun sport, maar waren ook authentieke personen in plaats van het charisma hebben van een natte vaatdoek.
Nou nou, ik wist niet dat je boos zou worden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Je eigen houding komt nogal pedant over, dan kan je dat verwachten. Niet-kwalificeren voor de OS van 2008 had niets te maken met middelengebruik van 'die cokeverslaafde', 2012 ook niet.
Uit je eigen bron - altijd even doorlezen:
[..]
Zeker wel een sport, maar los daarvan worden ook schaatsers, wielrenners en golfers aangestipt in dat artikel die eigen leven erop na hielden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sturen is geen sport.
Ik stuur elke dag en ik noem mezelf ook geen sporter
Zeilen is ook geen sport.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sturen is geen sport.
Ik doe elke dag sturen en ik noem mezelf ook geen sporter![]()
Beter doen we darters erbij...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:21 schreef Tentrits het volgende:
[..]
Zeker wel een sport, maar los daarvan worden ook schaatsers, wielrenners en golfers aangestipt in dat artikel die eigen leven erop na hielden.
Dat zijn gewoon dikke alcoholisten die tijdens het wachten op hun bestelling aan de bar er per toeval achterkwamen dat ze raak konden gooien.quote:
Ik word niet boos hoor, vind het alleen zulke onnodig neerbuigende terminologie om te gebruiken. En als je het dan al doet, zorg dan in ieder geval dat de feiten kloppen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:20 schreef timmmmm het volgende:
Nou nou, ik wist niet dat je boos zou worden.
Wel goed voor de nederigheid van Hendriks en de zijnen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:30 schreef Tentrits het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon dikke alcoholisten die tijdens het wachten op hun bestelling aan de bar er per toeval achterkwamen dat ze raak konden gooien.
Nou niet bepaald idolen.
zo waarquote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:11 schreef Tentrits het volgende:
[..]
Het zou alleen maar mooi zijn als hij goud wint, ondanks dat hij lekker dit waar hij zin in heeft in Rio.
Dan zit er tenminste nog wat kleur en karakter tussen al die grijze muizen en dertien in het dozijn types.
ik denk dat mening sporter inderdaad jaloers is op Van Gerwen:quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel goed voor de nederigheid van Hendriks en de zijnen.
quote:Prijzengeld PDC
Jaar Pond Plaats
2007 27.836 25
2008 30.058 29
2009 47.673 30
2010 37.431 32
2011 46.557 33
2012 267.950 4
2013 591.521 2
2014 706.750 1
2015 960.009 1
2016 569.148 1
Totaal Pond Plaats
Carrière *£3.371.847
Klaar, de rest van column slaat dan ook als een tang op een varken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:35 schreef StaceySinger het volgende:
...Naar de waarheid blijft het gissen en speculeren...
Een artikel van één zin wordt niet gepubliceerd natuurlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klaar, de rest van column slaat dan ook als een tang op een varken.
Het artikel spoort wel aan deze twee figuren bij terugkomst in NL met eieren te bekogelen en en plein public in de modder te gooien.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 13:35 schreef StaceySinger het volgende:
Het heeft er ook alle schijn van, dat Maurits Hendriks en Hans Gootjes zich nu pas realiseren wat ze hebben veroorzaakt. Beiden zwijgen tot nu toe namelijk als het graf.
http://www.bd.nl/regio/de(...)proporties-1.6257859
En ze gaan aan het feit voorbij dat de sporters Nederland vertegenwoordigen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die Maurits kan sowieso zijn biezen pakken na deze OS door grote bek en tegenvallend aantal medailles want daar draait alles om.
Dat is dan lang niet geüpdate:quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Even de wikipedia geopend en die zegt dit:
[..]
http://nos.nl/rio2016/art(...)yuri-van-gelder.htmlquote:2011: derde kans
Van Gelder geeft zijn olympische droom niet op. In het voorjaar van 2011 maakt hij opnieuw een comeback en na het bijleggen van zijn ruzie met de KNGU wordt hij zesde in de EK-finale in Berlijn.
Een paar maanden later is er goed nieuws vanuit Lausanne: het internationale sporttribunaal CAS doet uitspraak in een zaak aangespannen door de op doping betrapte Amerikaanse atleet LaShawn Merritt en oordeelt dat in het verleden betrapte sporters niet geweerd mogen worden van de Olympische Spelen.
En dus kan Van Gelder bij de WK in Tokio alsnog deelname aan de Spelen in Londen afdwingen. Vier jaar eerder moest hij wereldkampioen worden, dit keer volstaat een podiumplaats. Maar dat is te hoog gegrepen.
Niemand verplicht jou iets...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
Heeft het zin om die artikelen te lezen terwijl er nauwelijks iets bekend is over de motivatie van NOC NSF om Yuri weg te sturen?
Ik vond dit artikel van quote wel aardig ter duiding.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:52 schreef opgebaarde het volgende:
Heeft het zin om die artikelen te lezen terwijl er nauwelijks iets bekend is over de motivatie van NOC NSF om Yuri weg te sturen?
Het is ook een prima artikel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vond dit artikel van quote wel aardig ter duiding.
Met of zonder nahupje?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:59 schreef Stratotanker het volgende:
TopicwendingMorgen de finale afsprong van het NOC.
Dat wordt geen goud.
Misschien dat Yuri nog kan voorkomen dat ze met hun kl½ten in het touw blijven hangen.
thanks, gelezenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vond dit artikel van quote wel aardig ter duiding.
100 euro p.p. van de andere finalisten, doh.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je bent zelf de brondoor wie zou hij dan omgekocht moeten zijn en waarom?
Niet met bier?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:15 schreef mootie het volgende:
[..]
100 euro p.p. van de andere finalisten, doh.
Dat is idd slap gedrag... Een ruggengraat die in een emmer past...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 15:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar na een avondje stappen kan het schoffie niet eens uit bed komen's avond een 'man' 's ochtends helemaal niks
De turnbond kan natuurlijk aankloppen en vragen van moeten we hem niet naar huis sturen? Je kunt dan als chef de equipe meerdere dingen doen. Het is niet dat je naar de pijpen van de KNGU moet dansen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:36 schreef Dennism het volgende:
De turnbond is toch juist de partij die aan Hendriks gevraagd had om Yuri naar huis te sturen? Dat lees ik in ieder geval al een paar dagen. Hoe kunnen die dan slachtoffer zijn.
Als de bond en de coach hem niet meer willen, dan is het gewoon klaar. Kun je wel Hendriks de schuld geven, maar dat slaat nergens op.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
De turnbond kan natuurlijk aankloppen en vragen van moeten we hem niet naar huis sturen? Je kunt dan als chef de equipe meerdere dingen doen. Het is niet dat je naar de pijpen van de KNGU moet dansen.
Je kunt natuurlijk ook zeggen, hold on KNGU, ik ga dit even met hem bespreken en ik kom erop terug. Maar nee, hij moest binnen een uur zijn spullen spakken en wegwezen...
twitter:VladoVeljanoski twitterde op donderdag 11-08-2016 om 16:56:21IOC omzeilt vragen over Yuri van Gelder, of hij een kans maakt bij 't CAS: "de nationale bond bepaalt zelf wie namens NED hier mag meedoen." reageer retweet
Hij stond al in de finale... Wat moet een coach of bond dan nog doen? Zorgen dat hij op olympisch niveau komt?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:58 schreef alors het volgende:
[..]
Als de bond en de coach hem niet meer willen, dan is het gewoon klaar. Kun je wel Hendriks de schuld geven, maar dat slaat nergens op.
Dat is van hetzelfde caliber als dat de internationale turnfederatie aangeeft dat Yuri niet meer ingeschreven kan worden als gevolg van een uitschrijving bij het IOC door het NOC geïnitieerd door de turnbond.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:58 schreef alors het volgende:
[..]
Als de bond en de coach hem niet meer willen, dan is het gewoon klaar. Kun je wel Hendriks de schuld geven, maar dat slaat nergens op.
Precies, en dan blijft er 1 over, degene die de beslissing heeft genomen om hem naar huis te sturen en laat dat nou net die Hendriks zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:07 schreef Stratotanker het volgende:
Toegegeven, lastig parket en daarom al bijzonder prettig dat dergelijke zaken aan het licht komen. Dit wordt ongetwijfeld een olijk "niet mijn verantwoording" kringgesprek.
Dit en een nederlaag voor Van Gelder, of een uitspraak op een later tijdstip omdat de rechter meer tijd nodig heeft. Hoe dan ook is de kans miniem dat hij zijn finale mag turnen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:41 schreef ErwinDikkie het volgende:
Wat verwachten jullie morgen van het kort geding?
Persoonlijk hoop ik dat er meer info naar buiten komt die nog niet bekend is.
Eigenlijk verwacht ik niet zoveel...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:41 schreef ErwinDikkie het volgende:
Wat verwachten jullie morgen van het kort geding?
Persoonlijk hoop ik dat er meer info naar buiten komt die nog niet bekend is.
Die kans is niet miniem. Die kans is er niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:42 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dit en een nederlaag voor Van Gelder, of een uitspraak op een later tijdstip omdat de rechter meer tijd nodig heeft. Hoe dan ook is de kans miniem dat hij zijn finale mag turnen.
Dat dadelijk de sportbonden meer geld aan juristen aan het spenderen zijn ipv topsport. Wat een toppers toch die bobo's.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eigenlijk verwacht ik niet zoveel...
Wat ik hoop is dat v Gelder in het gelijk wordt gesteld en dat Hendriks zich mag komen verantwoorden. Het nadeel daaraan is alleen dat er bij de volgende spelen een compleet NOC/ Hendriks wetboek neergelegd wordt waar men zich aan dient te houden met kleuterachtige regels en alles.
Mooi. Opgelostquote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Die kans is niet miniem. Die kans is er niet.
Unibet kennende 4.0.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:55 schreef TheTraveler het volgende:
Wat zouden de Unibet odds zijn voor het turnen van de finale door Van Gelder?
Het was geen blunder: het wegsturen van Van Gelder was terecht. Drankorgels hebben op de Olympische spelen niets te zoeken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hendriks kan zijn functie wel gedag zeggen mocht Van Gelder (wat ik hoog aannemelijk vind) gelijk worden gesteld. Dat zou echt een blunder van formaat zijn.
Bijzonder, of je het nu wel of niet eens bent met het besluit van de NOC er is geen enkele reden om iemand openlijk op persoonlijke titel zijn uitdagingen te misgunnen. "$persoon moet hangen", "gewoon nekschot", terwijl het persoon zelf geen enkele persoonlijke binding heeft. Het is iets dat mij vaker opvalt in de publieke opinie. Ik kan mezelf niet aan de indruk onttrekken dan dit soort uitspraken enkel en alleen gedaan worden door sterk gefrustreerde en bijzonder lelijke persoonlijkheden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 17:42 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dit en een nederlaag voor Van Gelder, of een uitspraak op een later tijdstip omdat de rechter meer tijd nodig heeft. Hoe dan ook is de kans miniem dat hij zijn finale mag turnen.
Ja, maar ik moet wel bekennen dat wanneer puntje bij paaltje komt en er recht gesproken moet worden het heel heel erg moeilijk is om het goed te doen. Zoniet volkomen onmogelijk ...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hendriks kan zijn functie wel gedag zeggen mocht Van Gelder (wat ik hoog aannemelijk vind) gelijk worden gesteld. Dat zou echt een blunder van formaat zijn.
Zoals het er nu naar uitziet, zitten er teveel gaten in de overeenkomst. Buiten proportioneel gehandeld en de jurist(en) van het NOC*NSF mogen ook hun koffers gaan pakken.
- Geen sancties die vastgelegd staan.
- Overeenkomst lijkt niet eens van toepassing te zijn tijdens de spelen.
- vaag beschreven artikelen (welke ruim te interpreteren zijn.
Amateurisme ten top.
Als ik het goed heb gelezen ook geen mogelijkheid tot bezwaar/beroep geboden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:05 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, zitten er teveel gaten in de overeenkomst. Buiten proportioneel gehandeld en de jurist(en) van het NOC*NSF mogen ook hun koffers gaan pakken.
- Geen sancties die vastgelegd staan.
- Overeenkomst lijkt niet eens van toepassing te zijn tijdens de spelen.
- vaag beschreven artikelen (welke ruim te interpreteren zijn.
Amateurisme ten top.
Zo werkt het helaas niet in deze wereld. Wij kennen een rechtssysteem. Onderbuikgevoelens tellen nietquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was geen blunder: het wegsturen van Van Gelder was terecht. Drankorgels hebben op de Olympische spelen niets te zoeken.
Misschien had ie daar aan moeten denken voordat ie aan de boemel ging.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
Stel dat Yuri deze zaak wint en alsnog naar Rio mag, zou hij dan door dit alles niet helemaal uit vorm zijn?
Natuurlijk onzin wat je zegt. De hockey mannen zopen zich een aantal jaar geleden helemaal suf incl herrie en werden niet weggestuurd. Natuurlijk niet want vriendjes van Hendriksquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was geen blunder: het wegsturen van Van Gelder was terecht. Drankorgels hebben op de Olympische spelen niets te zoeken.
Hij heeft jaren getraind. Een paar dagen niet trainen verandert echt niets aan zijn vorm.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
Stel dat Yuri deze zaak wint en alsnog naar Rio mag, zou hij dan door dit alles niet helemaal uit vorm zijn?
Ringen is een onderdeel op kracht, die kracht verlies je niet zomaar. Maar dat heen en weer vliegen zal vast niet heel prettig zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens. Een training missen maakt je wel redelijk onhoudbaar in een groep, maar ja, hij had alleen nog zijn individuele nummer, dus welke schade heeft het groepsproces nu eigenlijk? De bond had er ook voor kunnen kiezen om hun handen volledig van hem af te trekken en het hem lekker uit te laten zoeken. Maar verbanning vind ik bij deze persoon bijna onmenselijk. Misschien heeft Joost Luiten nog een logeerplek over in zijn appartementquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:10 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Bijzonder, of je het nu wel of niet eens bent met het besluit van de NOC er is geen enkele reden om iemand openlijk op persoonlijke titel zijn uitdagingen te misgunnen. "$persoon moet hangen", "gewoon nekschot", terwijl het persoon zelf geen enkele persoonlijke binding heeft. Het is iets dat mij vaker opvalt in de publieke opinie. Ik kan mezelf niet aan de indruk onttrekken dan dit soort uitspraken enkel en alleen gedaan worden door sterk gefrustreerde en bijzonder lelijke persoonlijkheden.
Hij is niet onterecht weggestuurd: hij hoord gewoon niet thuis op een Olympische spelen. Eigenlijk had ie nooit geselecteerd mogen worden en dat mag NOC*NSF zich wel verwijten. Mensen die problemen hebben met genotsmiddelen moet je niet selecteren want dat is vragen om problemen. Dat heeft deze zaak wel duidelijk gemaakt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet in deze wereld. Wij kennen een rechtsysteem. Onderbuikgevoelens tellen niet. Hij is onterecht weggestuurd en dat zal morgen wel blijken.
Hij is wel onterecht weggestuurd, lees hierboven.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij is niet onterecht weggestuurd: hij hoord gewoon niet thuis op een Olympische spelen. Eigenlijk had ie nooit geselecteerd mogen worden en dat mag NOC*NSF zich wel verwijten. Mensen die problemen hebben met genotsmiddelen moet je niet selecteren want dat is vragen om problemen. Dat heeft deze zaak wel duidelijk gemaakt.
Ik vind het zo'n rigide beslissing. Hoop echt dat hij de kans nog krijgt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:13 schreef Beach het volgende:
[..]
Hij heeft jaren getraind. Een paar dagen niet trainen verandert echt niets aan zijn vorm.
Nee dat is ie niet. Lees mijn eerdere postings.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hij is wel onterecht weggestuurd, lees hierboven.
Ja je postings zijn leuk maar zijn heel zwart/wit en zo werkt het rechtsysteem gelukkig niet. Zoals ik al zei de hockey mannen op de OS zopen zich helemaal klem en werden niet weggestuurd, verklaar dat even dan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee dat is ie niet. Lees mijn eerdere postings.
Natuurlijk hoort hij daar wel thuis. Hij heeft zich een slag in de rondte getraind.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij is niet onterecht weggestuurd: hij hoord gewoon niet thuis op een Olympische spelen. Eigenlijk had ie nooit geselecteerd mogen worden en dat mag NOC*NSF zich wel verwijten. Mensen die problemen hebben met genotsmiddelen moet je niet selecteren want dat is vragen om problemen. Dat heeft deze zaak wel duidelijk gemaakt.
De laatste keer dat Nederlandse IJshockeyers op een Olympische Spelen aanwezig waren was in 1980. Met andere woorden: 36 jaar geleden. Waarom haal je er geen voorbeelden uit de vroege prehistorie bij?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:17 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja je postings zijn leuk maar zijn heel zwart/wit en zo werkt het rechtsysteem gelukkig niet. Zoals ik al zei de hockey mannen op de OS zopen zich helemaal klem en werden niet weggestuurd, verklaar dat even dan.
Ben je echt zo dom?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
De laatste keer dat Nederlandse IJshockeyers op een Olympische Spelen aanwezig waren was in 1980. Met andere woorden: 36 jaar geleden. Waarom haal je er geen voorbeelden uit de vroege prehistorie bij?
Hij was toen coach (dus een heeeeeeel andere rol en afspraken) en kijk even wanneer het wasquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk onzin wat je zegt. De hockey mannen zopen zich een aantal jaar geleden helemaal suf incl herrie en werden niet weggestuurd. Natuurlijk niet want vriendjes van Hendriks
Doet er niet toe. Ook toen was er een handboek en een contract wat sporters moesten tekenen. Dit werd op tv al meerdere malen aangehaald. Ook toen waren die afspraken er al. Maar er wordt duidelijk met 2 maten gemeten. Ik ben ervan overtuigd als Schippers zich lam zuipt het door de vingers wordt gezien bij wijze van en dat mag dus nooit met 2 maten meten.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij was toen coach (dus een heeeeeeel andere rol en afspraken) en kijk even wanneer het was
Veldhockey dan. Maar dat maakt niets uit. Dat zij geluk hebben gehad is geen argument.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom?![]()
Hockey heren, veldhockey
Ow nu is dat gelukquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Veldhockey dan. Maar dat maakt niets uit. Dat zij geluk hebben gehad is geen argument.
quote:DEN BOSCH - De kans dat Yuri van Gelder maandag mag deelnemen aan de ringenfinale in Rio, is heel klein. Dat zegt advocaat Remco Wortel uit Den Bosch. Hij is gespecialiseerd in het internationale sportrecht. Vrijdag hoopt Van Gelder via een kort geding terug te kunnen keren naar de Olympische Spelen in Rio.
Wortel zet vraagtekens bij de weg die Van Gelder met zijn advocaat heeft gekozen. "Hier wordt gekozen voor een kort geding bij de burgerrechter, terwijl het bij het sportrecht normaal is om eerst te kijken wat je binnen het sportrecht zelf kunt doen."
Naar CAS stappen was beter geweest
Als voorbeeld noemt Wortel het CAS, het hoogste hof van arbitrage in de sport. Want, al oordeelt de rechter in Arnhem in het voordeel van Van Gelder, dan nog heeft hij geen garantie dat hij maandag de finale mag turnen.
"De internationale turnfederatie heeft al een vervanger aangewezen. Het IOC en de internationale turnfederatie hebben niets te maken met de Nederlandse rechter", is de conclusie van Wortel.
Maar de advocaat van de Waalwijkse ringenspecialist denkt daar anders over. "Als we gelijk krijgen van de Nederlandse rechter, stap ik naar het Hof van Arbitrage voor Sport. Met de uitspraak van de Nederlandse rechter in mijn zak, kan ik hen ook vast wel overtuigen", denkt advocaat Cor Hellingman die Van Gelder vrijdag bijstaat.
- Yuri van Gelder heeft de finale gehaald. bij de eerste 8 van 70 deelnemers.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Veldhockey dan. Maar dat maakt niets uit. Dat zij geluk hebben gehad is geen argument.
Ik zie trouwens dat je gelogen hebt want de situatie was heel anders dan die van Van Gelder. Quote van een eerdere reactie:quote:
Met andere woorden: men dacht al uitgeschakeld te zijn en toen bleek dat dat niet zo was was het ook een rel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 14:17 schreef StaceySinger het volgende:
Ook nu krijgt Maurits Hendriks kritiek op het verbannen van Van Gelder. Of er moet natuurlijk meer aan de hand zijn geweest.
Voormalig hockeyinternational Jacques Brinkman wijst erop dat de hockeyers tijdens de Spelen van 2000 een avond flink doorzakten. Dat team werd geleid door Maurits Hendriks.
Mogelijk dat hij het feestje toen functioneel vond en goed voor het resultaat achtte. Nederland dacht te zijn uitgeschakeld, er vielen over en weer heel fikse verwijten, maar toen bleek dat de halve finale toch was bereikt, moest er een en ander in de onderlinge verhoudingen worden gelijmd. Oranje werd in Sydney uiteindelijk olympisch kampioen.
http://www.ad.nl/dossier-(...)van-spelen~ae1da541/
Was slechts een voorbeeld maar dat is lastig te begrijpen zie ik al. Wennemars gaf eergisteren op tv ook al aan nachten weg te zijn geweest terwijl die nog moest presteren incl zuipen etc.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zie trouwens dat je gelogen hebt want de situatie was heel anders dan die van Van Gelder. Quote van een eerdere reactie:
[..]
Met andere woorden: men dacht al uitgeschakeld te zijn en toen bleek dat dat niet zo was was het ook een rel.
Dit is natuurlijk niet helemaal waar want tot je weer aan de beurt bent ga/moet je ook gewoon trainen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:31 schreef mcmlxiv het volgende:
- Yuri van Gelder had welgeteld 9 dagen vrij voorafgaand aan de finale.
Ik heb dit al meerdere malen gepost, waaronder een paar posts geleden.. morgen winnen betekent helemaal niks. Zijn plek is weg. Punt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:28 schreef Physsic het volgende:
Ik ben even vergeten wie er gisteren op mij reageerde (begon met een W volgens mij), maar die had gelijk.
[..]
Dat moet de sporter in kwestie helemaal zelf weten. Hij staat niet in de finale omdat hij niet weet hoe hij zich moet voorbereiden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet helemaal waar want tot je weer aan de beurt bent ga/moet je ook gewoon trainen.
Het ging er vandaag weer best gemoedelijk aan toe tot jij weer langskomt... Nu nog even je maatje TUFKAL activeren en de boe-roepers zonder inhoudelijke argumenten die niet verder komen dan drankorgels en weg met hem zijn weer compleet...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:17 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee dat is ie niet. Lees mijn eerdere postings.
Winnen helpt in een bodemprocedure om schadevergoeding te eisen. Maar maandag hangt Yuri inderdaad niet in de finale aan de ringen in Rioquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:35 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Ik heb dit al meerdere malen gepost, waaronder een paar posts geleden.. morgen winnen betekent helemaal niks. Zijn plek is weg. Punt.
Is aan een kant natuurlijk de grootste bullshit die er is; Ja we hebben de plek al opgevuld, alsof ze dat niet ongedaan kunnen maken, natuurlijk wel. Willen is een ander verhaal maar dat kan zeker.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet helemaal waar want tot je weer aan de beurt bent ga/moet je ook gewoon trainen.
Dus zijn eigen trainer, degene die hem toch echt sowieso gedeeltelijk op dat niveau heeft gebracht, had geen enkel recht van spreken toen hij hem waarschuwde op tijd terug te zijn en de pest in had toen hij gewoon niet op de training op kwam dagen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat moet de sporter in kwestie helemaal zelf weten. Hij staat niet in de finale omdat hij niet weet hoe hij zich moet voorbereiden.
Precies, het enige wat er voor Yuri te halen valt is zijn gelijk en een zak vol geld. Een Olympische Ringen finale behoort niet tot de opties.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:36 schreef komrad het volgende:
[..]
Winnen helpt in een bodemprocedure om schadevergoeding te eisen. Maar maandag hangt Yuri inderdaad niet in de finale aan de ringen in Rio
Maar als dat al vast staat, waarom dan een kort geding en niet gewoon wachten tot bodemprocedure?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:36 schreef komrad het volgende:
[..]
Winnen helpt in een bodemprocedure om schadevergoeding te eisen. Maar maandag hangt Yuri inderdaad niet in de finale aan de ringen in Rio
Tuurlijk heeft die recht van spreken en nogmaals, ik zou ook van zo'n iemand balen... Echter, hij staat al in de finale die pas over negen dagen is... Dan kunnen we wel een verschrikkelijk drama gaan trappen over zuipen, te laat op bed en de training missen maar met naar huis sturen daar schiet niemand wat mee op.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus zijn eigen trainer, degene die hem toch echt sowieso gedeeltelijk op dat niveau heeft gebracht, had geen enkel recht van spreken toen hij hem waarschuwde op tijd terug te zijn en de pest in had toen hij gewoon niet op de training op kwam dagen?
Misschien moet je zelf juist eens met inhoudelijke argumenten komen. Ik lees namelijk alleen maar ontwijkende postings, gescheld richting bobo's en vergelijkingen die nergens op slaan. Een echte reden waarom Van Gelder niet weggestuurd zou moeten worden heb ik tot nu toe nog niet gelezen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het ging er vandaag weer best gemoedelijk aan toe tot jij weer langskomt... Nu nog even je maatje TUFKAL activeren en de boe-roepers zonder inhoudelijke argumenten die niet verder komen dan drankorgels en weg met hem zijn weer compleet...
Niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf juist eens met inhoudelijke argumenten komen. Ik lees namelijk alleen maar ontwijkende postings, gescheld richting bobo's en vergelijkingen die nergens op slaan. Een echte reden waarom Van Gelder niet weggestuurd zou moeten worden heb ik tot nu toe nog niet gelezen.
welke regel heeft Yuri overtreden ?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf juist eens met inhoudelijke argumenten komen. Ik lees namelijk alleen maar ontwijkende postings, gescheld richting bobo's en vergelijkingen die nergens op slaan. Een echte reden waarom Van Gelder niet weggestuurd zou moeten worden heb ik tot nu toe nog niet gelezen.
Persoonlijk geloof ik trouwens niet meer dat Van Gelder naar de finale wil. Ik krijg meer en meer de indruk dat hij deze rel bewust gefabriceerd heeft om er onderuit te komen.
Zijn trainer is ook de bondscoach van de Nederlandse mannen (nu Mitch Fenner overleden is) dus die zit nog in Brazilië ga ik vanuitquote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:46 schreef Physsic het volgende:
Is de trainer van Yuri momenteel eigenlijk nog de trainer van Yuri?
En is hij ook terug in Nederland?
Nu niet te lastig worden he? Gewoon een drankorgel en dat hoort niet... Dan ben je geen topsporter en dien je naar huis gestuurd te worden volgens zelfverzonnen regelgeving...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
welke regel heeft Yuri overtreden ?
Dat weet ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft die recht van spreken en nogmaals, ik zou ook van zo'n iemand balen... Echter, hij staat al in de finale die pas over negen dagen is... Dan kunnen we wel een verschrikkelijk drama gaan trappen over zuipen, te laat op bed en de training missen maar met naar huis sturen daar schiet niemand wat mee op.
En vervolgens met een overdreven zware sanctie komen... echt...![]()
Hmm, volgens mij heb ik al een zootje inhoudelijke argumenten genoemd hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Persoonlijk geloof ik trouwens niet meer dat Van Gelder naar de finale wil. Ik krijg meer en meer de indruk dat hij deze rel bewust gefabriceerd heeft om er onderuit te komen.
Zo zie ik het ook. Dit is m.i. de goed verwoorde essentie van deze "case".quote:
Ah, oke. Thanks.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:53 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Zijn trainer is ook de bondscoach van de Nederlandse mannen (nu Mitch Fenner overleden is) dus die zit nog in Brazilië ga ik vanuit
Volgens mij is dat Yuri zijn volste recht om naar de rechter te stappen, als hij zich benadeeld voelt. Wat daarna gebeurt zien we dan wel weer, daarbij vraag ik me af of Yuri nog wel zin heeft om naar de Spelen te gaan; naar al die backstabbers.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:39 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Precies, het enige wat er voor Yuri te halen valt is zijn gelijk en een zak vol geld. Een Olympische Ringen finale behoort niet tot de opties.
ja hier draait het om - ze hebben de procedure niet gevolgd -quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:11 schreef Physsic het volgende:
Komt (op dit moment) allemaal een beetje over als een overhaaste, emotionele beslissing.
De NOC neemt het schijnbaar allemaal niet zo nauw aangezien hun eigen advocaat op vakantie is...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja hier draait het om - ze hebben de procedure niet gevolgd -
terwijl ze daar 8 dagen de tijd voor hadden
Van sportkoepel NOC*NSF mag je volgens de advocaat verwachten dat deze de juiste procedure volgt, zeker omdat er acht dagen zaten tussen Van Gelders avondje stappen en de finale. 'Dus wat mij betreft is daar meer dan voldoende tijd om een juiste procedure te volgen, waar alle punten naar voren kunnen worden gebracht.'
Ik moet zeggen dat als die Code of Ethics echt het enige is, dat ik dat reglement dan wel erg schraal vind. Ik snap dat je niet alle mogelijke gebeurtenissen kan in- danwel uitsluiten in een reglement, maar enkel "men moet zich gedragen zoals van men wordt verwacht" is wel heeeel erg makkelijk. Ze zouden op z'n minst enkele voorbeelden kunnen vastleggen over wat er dan precies van hen wordt verwacht..quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja hier draait het om - ze hebben de procedure niet gevolgd -
terwijl ze daar 8 dagen de tijd voor hadden
Van sportkoepel NOC*NSF mag je volgens de advocaat verwachten dat deze de juiste procedure volgt, zeker omdat er acht dagen zaten tussen Van Gelders avondje stappen en de finale. 'Dus wat mij betreft is daar meer dan voldoende tijd om een juiste procedure te volgen, waar alle punten naar voren kunnen worden gebracht.'
Je doet alsof ie gestraft wordt voor zijn sportprestaties. Dat is niet zo: hij wordt gestraft voor zijn wangedrag buiten de sport. Verwijzingen naar die prestaties kunnen dan ook nooit als excuus dienen. Dat je presteert op het ene gebied betekend niet dat wangedrag op een ander gebied geaccepteerd moet worden. Een student die alleen maar goede cijfers haalt heeft ook geen vrijbrief om zich te misdragen in of buiten de klas. Iemand die heel sociaal is en zieken helpt mag ook niet ongestraft door rood rijden of diefstal plegen. Het ene gedrag is geen excuus voor het andere.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij heb ik al een zootje inhoudelijke argumenten genoemd hoor.
Om ze nog maar een keer voor je te herhalen:
- Yuri van Gelder heeft de finale gehaald, beste 8 van 70 deelnemers
- Yuri van Gelder heeft op dat moment 9 dagen geen wedstrijdverplichtingen
- Er is nog geen enkel bericht gekomen van een sporter die last van hem gehad heeft
- Er is geen enkel bericht naar buiten gekomen over echte overtredingen of misdrijven
- Naar nu blijkt is er helemaal geen contract, slechts een waardeloos stukje papier
- Er lijkt geen enkele vorm van hoor en wederhoor of beroep toegepast
Kortom prutswerk van de eerste orde.
Er was waarschijnlijk alle reden om een goed gesprek aan te gaan en te kijken hoe de man geholpen kan worden om ondanks zijn zwaktes toch optimaal te presteren. Daar is zo'n chef d'equipe namelijk voor. Dat gelul over imago en teamNL is maar bijzaak, het gaat om het zorgen dat het individu of het team optimaal kan presteren. Dat is zijn vak!
Dus samen met de trainer een zwaar gesprek hebben, helemaal mee eens. Maar een sporter die al daadwerkelijk gepresteerd heeft (op die zaterdag) en die blij is de finale gehaald te hebben weg te sturen vanwege vage regels en "imago" is ronduit zwak.
Ik mag hopen dat van Gelder de rechtzaak wint en vervolgens een civiele procedure begint. Een gouden medaille in het turnen is toch gauw enkele tonnen of meer waard. Aangezien niet meer aangetoond kan worden dat hij deze niet zou winnen is een behoorlijke schadevergoeding in dat geval op zijn plaats.
Dan komen we weer terug op het punt de strafmaat... Die staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot het zg. wangedrag...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:32 schreef beantherio het volgende:
Je doet alsof ie gestraft wordt voor zijn sportprestaties. Dat is niet zo: hij wordt gestraft voor zijn wangedrag buiten de sport. Verwijzingen naar die prestaties kunnen dan ook nooit als excuus dienen. Dat je presteert op het ene gebied betekend niet dat wangedrag op een ander gebied geaccepteerd moet worden.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:32 schreef beantherio het volgende:
hij wordt gestraft voor zijn wangedrag buiten de sport
Hij heeft de ochtendtraining gemist omdat hij z'n roes moest uitslapen. Dan ben je wat mij betreft echt een slapjanus. 's Avonds een vent, dan ook 's ochtends een vent. Voor de rest van het team moet het enorm frustrerend zijn met zo'n waardeloze gozer te werken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor. Wat wij weten is dat hij een biertje is gaan drinken. De man is 30. En laat is thuisgekomen omdat het blijkbaar gezellig was. Meer eigenlijk niet, toch? Wangedrag buiten de sport.
Het is inmiddels wel duidelijk dat het verder gaat dan dat. Het is ook eigenlijk niet eens wangedrag buiten de sport maar ook daarbinnen: hij heeft een training laten lopen en overlast veroorzaakt voor zijn collega sporters.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor. Wat wij weten is dat hij een biertje is gaan drinken. De man is 30. En laat is thuisgekomen omdat het blijkbaar gezellig was. Meer eigenlijk niet, toch? Wangedrag buiten de sport.
Hoe belangrijk is zo'n training? Hij hoeft pas weer over een week. En het gaat niet over een "Team" maar over de individuele prestatie m.i.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij heeft de ochtendtraining gemist omdat hij z'n roes moest uitslapen. Dan ben je wat mij betreft echt een slapjanus. 's Avonds een vent, dan ook 's ochtends een vent. Voor de rest van het team moet het enorm frustrerend zijn met zo'n waardeloze gozer te werken.
Terecht dus dat ze deze storende factor hebben verwijderd. Het team is belangrijker dan YvG.
Ze hebben zich als team geplaatst voor de Spelen. Zonder dat team zou Van Gelder kansloos zijn geweest voor deelname. Misschien heeft hij zelf niet zoveel aan die training, maar het is wel waardeloos om je teamgenoten die zo'n training wel belangrijk vinden, in de steek te laten.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe belangrijk is zo'n training? Hij hoeft pas weer over een week. En het gaat niet over een "Team" maar over de individuele prestatie m.i.
Hoeveel daarvan hebben net als hij de finale gehaald? Daarom.quote:
Je bent een akelige moraalridder Van Poppel. Dat was in je goede tijd wel anders.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:45 schreef Van_Poppel het volgende:
Het schijnt niet het eerste incident te zijn geweest. Op een bepaald moment loopt de emmer over. Blijkbaar was dit die ene druppel.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je bent een akelige moraalridder geworden Van Poppel. Dat was in je goede tijd wel anders.
Mee eens, maar als iemand voor de zoveelste keer iets uithaalt op z'n werk en de baas beslist om hem op staande voet te ontslaan, dan wil dat niet zeggen dat je ook meteen zijn bezwaarmogelijkheden moet afpakken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hebben zich als team geplaatst voor de Spelen. Zonder dat team zou Van Gelder kansloos zijn geweest voor deelname. Misschien heeft hij zelf niet zoveel aan die training, maar het is wel waardeloos om je teamgenoten die zo'n training wel belangrijk vinden, in de steek laat.
Het schijnt niet het eerste incident te zijn geweest. Op een bepaald moment loopt de emmer over. Blijkbaar was dit die ene druppel.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:36 schreef StaceySinger het volgende:
De Topsporter en NOC*NSF benoemen ieder een adviseur die gezamenlijk een onafhankelijke voorzitter benoemen. Deze onafhankelijke voorzitter dient professioneel met rechtspraak belast te zijn. Deze drie personen geven - na het horen van Partijen - een bindend advies over het geschil.
twitter:volkskrant twitterde op donderdag 11-08-2016 om 09:24:26Rio Live - Pas vrijdag dient het kort geding van Van Gelder. Advocaat NOC*NSF op vakantie. https://t.co/KvNWjd8Lk6 https://t.co/JC95rzIUFb reageer retweet
Zonder dat team? Je bedoelt dat team waarvan leden door de turnbond bewust niet zijn voorgedragen aan de OS in voorkeur voor Yuri van Gelder? Yuri van Gelder die ondanks zijn jaaaarenlang bekende imperfecties kennelijk toch waardevol genoeg is voor de turnbond om andere turners achter te stellen? Over welk team heb je het eigenlijk? Het team van turnende kanshebbers? Hangt er ergens een fantoomturner samen met Yuri in de ringen? Alsjeblieft zeg.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hebben zich als team geplaatst voor de Spelen. Zonder dat team zou Van Gelder kansloos zijn geweest voor deelname. Misschien heeft hij zelf niet zoveel aan die training, maar het is wel waardeloos om je teamgenoten die zo'n training wel belangrijk vinden, in de steek laat.
Ja, maar ik lees behoudens "tijdens vorige evenementen" (wanneer dat dan ook geweest mag zijn) niks over incidenten tijdens deze spelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:45 schreef Van_Poppel het volgende:
In zijn algemeenheid zou ik willen zeggen dat men, en dus ook de Bobos die zich blijkbaar belangrijker vinden dan de sporters, een beetje begrip moet hebben voor het "enfant terrible": zij die heel goed zijn in hun sport maar maatschappelijk niet helemaal aangepast zijn en hun eigen weg bewandelen. Zonder dat begrip was Bobby Fischer nooit wereldkampioen schaken geworden. Dankzij dat begrip heeft hij in zijn eentje de wereldmacht Rusland verslagen en iedereen die er toe deed indertijd. Je moet goede sporters een beetje vrij laten, zo leert ons de geschiedenis. Hun belang staat boven het belang van alle randfiguren en officials. En toen waren er genoeg Bobos die dat belang inzagen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar ik lees behoudens tijdens "vorige evenementen" (wanneer dat dan ook geweest mag zijn) niks over incidenten tijdens deze spelen.
Alsof de bonden meteen alles aan de grote klok gaan hangen. Het lijkt me aannemelijk dat ze bij eerdere incidenten discreet zijn geweest en naar een oplossing gezocht hebben. Dat lijkt me logisch: waarom zou een bond namelijk een soort publiciteitsoorlog moeten willen beginnen met een eigen sporter? Het is Van Gelder zelf die de rechtszaak is begonnen en de boel wijd open heeft getrokken. De bonden hielden (op een korte verklaring na) tot dan toe de kaken op elkaar.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar ik lees behoudens "tijdens vorige evenementen" (wanneer dat dan ook geweest mag zijn) niks over incidenten tijdens deze spelen.
Ik neem aan dat jij de AD reconstructie ook gelezen hebt... (een beetje het artikel wat hier gisteren nogal juichend gepost werd door het anti kamp)quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alsof de bonden meteen alles aan de grote klok gaan hangen. Het lijkt me aannemelijk dat ze bij eerdere incidenten discreet zijn geweest en naar een oplossing gezocht hebben. Dat lijkt me logisch: waarom zou een bond namelijk een soort publiciteitsoorlog moeten willen beginnen met een eigen sporter? Het is Van Gelder zelf die de rechtszaak is begonnen en de boel wijd open heeft getrokken. De bonden hielden (op een korte verklaring na) tot dan toe de kaken op elkaar.
Nou... dikke mik... Als ze wat serieus hadden kunnen vinden had dat er echt wel tussen gestaan.quote:Uit gesprekken met betrokkenen in en rond de Nederlandse olympische ploeg blijkt dat het bepaald niet de eerste keer is dat Van Gelder de gedragsregels overtrad. Bij vorige evenementen ging hij meerdere keren tegen de afspraken in op stap en kwam hij te laat terug, en in Rio verliet hij al eerder zonder toestemming het olympisch dorp - hij was uren weg.
Nou we horen het morgen wel want dan gaat de beerput open. En een voorspelling die ik nu al durf te maken is dat er uit die beerput meer bagger komt van Van Gelder dan van de bonden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij de AD reconstructie ook gelezen hebt...
[..]
Nou... dikke mik... Als ze wat serieus hadden kunnen vinden had dat er echt wel tussen gestaan.
En dat is waarom men denkt dat de straf niet in verhouding staat tot de overtreding.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:59 schreef beantherio het volgende:
De bonden hielden (op een korte verklaring na) tot dan toe de kaken op elkaar.
Dat kan, maar misschien ook niet...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:06 schreef beantherio het volgende:
Nou we horen het morgen wel want dan gaat de beerput open. En een voorspelling die ik nu al durf te maken is dat er uit die beerput meer bagger komt van Van Gelder dan van de bonden.
Dan krijgen ze wel weer andere shit over zich heen want er zijn altijd figuren die op zoek zijn naar redenen om "bobo's" onder vuur te nemen. En dan lopen ze juridisch echt risico omdat ze niet discreet zijn geweest en bijv. privacy geschaad hebben. Ik begrijp heel goed dat ze de houding hebben om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dat is waarom men denkt dat de straf niet in verhouding staat tot de overtreding.
Ze zouden beter gewoon de waarheid spreken. Dat is is zijn algemeenheid altijd verstandig. Het komt toch uit.
Dat is een misverstand dat dat zou moeten. Zoals ik al zij: het komt toch uit. Er is niets mis met eerlijkheid. Helaas is liegen of verzwijgen wegens een "belang" geoorloofd en geaccepteerd (onder andere door jou). Dat maakt onze wereld er niet beter op m.i. En wegens dat verzwijgen al 10 delen hier. Speculatie is het gevolg.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:10 schreef beantherio het volgende:
om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden
Dat ze de advocaat gewoon met vakantie gestuurd hebben geeft wel aan de ze zichzelf een soort Untouchables vinden...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan krijgen ze wel weer andere shit over zich heen want er zijn altijd figuren die op zoek zijn naar redenen om "bobo's" onder vuur te nemen. En dan lopen ze juridisch echt risico omdat ze niet discreet zijn geweest en bijv. privacy geschaad hebben. Ik begrijp heel goed dat ze de houding hebben om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden.
twitter:Hefobundna twitterde op donderdag 11-08-2016 om 21:10:29Heeft iemand van 't zogenaamde #TeamNL het voor #YuriVanGelder opgenomen? Of onderwerpt iedereen zich aan Stasi-commandant #MauritsHendriks? reageer retweet
Discreet zijn is niet hetzelfde als liegen. En als je dat anders ziet: morgen zal blijken over wat voor dingen Van Gelder zelf gelogen heeft. Ik vermoed namelijk dat de bonden niet meer zo discreet zullen willen zijn door eerdere wandaden van hem te verzwijgen. We gaan het zien.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een misverstand dat dat zou moeten. Zoals ik al zij: het komt toch uit. Er is niets mis met eerlijkheid. Helaas is liegen of verzwijgen wegens een "belang" geoorloofd en geaccepteerd (onder andere door jou). Dat maakt onze wereld er niet beter op m.i.
Dat is een drogreden (en een beetje een vreemde imho). Toegegeven, het is vreselijk moeilijk om het altijd goed te doen. En in sommige gevallen valt ervoor te spreken zaken binnenskamers te houden. Het probleem daarbij is dat er zaken kunnen gebeuren die niet door de beugel kunnen, beide kanten op. Het alternatief is volledige transparantie. Iedereen kan dan toetsen, ingrijpen en corrigeren wanneer nodig. Het is een streven en misschien een utopie, maar op deze manier voorkom je wel dat "bobo's onderuit geharkt kunnen worden". Openheid van zaken is daarmee ook in hun voordeel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan krijgen ze wel weer andere shit over zich heen want er zijn altijd figuren die op zoek zijn naar redenen om "bobo's" onder vuur te nemen. En dan lopen ze juridisch echt risico omdat ze niet discreet zijn geweest en bijv. privacy geschaad hebben. Ik begrijp heel goed dat ze de houding hebben om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden.
Je moet wel uitblinken om het je te kunnen veroorloven je als een "enfant terrible" te gedragen, maar de laatste jaren is het niet heel veel soeps bij Van Gelder. Mocht hij zich als beste voor de finale hebben geplaatst, dan hadden ze hem er nooit uitgegooid. Ze hebben gewoon afgewogen wat belangrijker is; de minieme kans op een medaille voor Van Gelder of het team (waar verschillende leden kansrijk voor een medaille zijn).quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In zijn algemeenheid zou ik willen zeggen dat men, en dus ook de Bobos die zich blijkbaar belangrijker vinden dan de sporters, een beetje begrip moet hebben voor het "enfant terrible": zij die heel goed zijn in hun sport maar maatschappelijk niet helemaal aangepast zijn en hun eigen weg bewandelen. Zonder dat begrip was Bobby Fischer nooit wereldkampioen schaken geworden. Dankzij dat begrip heeft hij in zijn eentje de wereldmacht Rusland verslagen en iedereen die er toe deed indertijd. Je moet goede sporters een beetje vrij laten, zo leert ons de geschiedenis. Hun belang staat boven het belang van alle randfiguren en officials. En toen waren er genoeg Bobos die dat belang inzagen.
Eerdere wandaden doen dan ook totaal niet terzake, als ze daar niet mee hadden kunnen leven hadden ze toen de stekker eruit moeten trekken. Nu niet met maar ja toen en toen heeft ie dit en dit gedaan boehoe komen... Daar veegt die rechter zijn reet mee af.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Discreet zijn is niet hetzelfde als liegen. En als je dat anders ziet: morgen zal blijken over wat voor dingen Van Gelder zelf gelogen heeft. Ik vermoed namelijk dat de bonden niet meer zo discreet zullen willen zijn door eerdere wandaden van hem te verzwijgen. We gaan het zien.
Discreet zijn is een eufemisme voor het verzwijgen van zaken. Gelijk aan wat accountants en bankiers altijd doen. Wij zijn gediend bij de waarheid. Temeer omdat die toch wel aan het licht komt t.z.t.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:18 schreef beantherio het volgende:
Discreet zijn is niet hetzelfde als liegen.
Hmm, kom ik met feiten en jij alleen maar met vage insinuaties. Beetje jammer vind je ook niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nou we horen het morgen wel want dan gaat de beerput open. En een voorspelling die ik nu al durf te maken is dat er uit die beerput meer bagger komt van Van Gelder dan van de bonden.
Dus meten met meerdere maten...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je moet wel uitblinken om het je te kunnen veroorloven je als een "enfant terrible" te gedragen, maar de laatste jaren is het niet heel veel soeps bij Van Gelder. Mocht hij zich als beste voor de finale hebben geplaatst, dan hadden ze hem er nooit uitgegooid.
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt. Jij stelt dat een bond al die informatie maar vrij moet geven maar afhankelijk van wat het is kan het zijn dat zij dat niet mag.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:19 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat is een drogreden (en een beetje een vreemde imho). Toegegeven, het is vreselijk moeilijk om het altijd goed te doen. En in sommige gevallen valt ervoor te spreken zaken binnenskamers te houden. Het probleem daarbij is dat er zaken kunnen gebeuren die niet door de beugel kunnen, beide kanten op. Het alternatief is volledige transparantie. Iedereen kan dan toetsen, ingrijpen en corrigeren wanneer nodig. Het is een streven en misschien een utopie, maar op deze manier voorkom je wel dat "bobo's onderuit geharkt kunnen worden". Openheid van zaken is daarmee ook in hun voordeel.
Yup enkel en dan ook maar enkel en alleen het voorval van vrijdagavond op zaterdagochtend doet terzake en zal op zichzelfstaand voldoende draagvlak moeten geven om de disciplinaire maatregel te rechtvaardigen. Een epistel over een emmer die doet overlopen wordt resoluut van tafel geveegd in een kort geding.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerdere wandaden doen dan ook totaal niet terzake, als ze daar niet mee hadden kunnen leven hadden ze toen de stekker eruit moeten trekken. Nu niet met maar ja toen en toen heeft ie dit en dit gedaan boehoe komen... Daar veegt die rechter zijn reet mee af.
En ... Hij kon zijn bed nog terugvindenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, kom ik met feiten en jij alleen maar met vage insinuaties. Beetje jammer vind je ook niet?
Van Gelder heeft heel misschien een regeltje in een onduidelijk en in ieder geval ongeldig contract overtreden, dat is zeker. Verder helemaal niets. Geen klagende sporters, geen klagende Braziliaanse overheidsdienaren, geen geweld en eigenlijk geen bewezen overlast.
Ik volg het niet zo maar m.i. heeft hij uitgeblonken door zich te plaatsen voor zijn finale. Welke andere Nederlanders hebben dat nog meer gedaan?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Je moet wel uitblinken om het je te kunnen veroorloven je als een "enfant terrible" te gedragen
Je probeert je nu wel heel erg in allerlei bochten te draaien...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:27 schreef beantherio het volgende:
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt. Jij stelt dat een bond al die informatie maar vrij moet geven maar afhankelijk van wat het is kan het zijn dat zij dat niet mag.
Maar hem wel naar huis stuurt. Man man man.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:27 schreef beantherio het volgende:
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt.
Het is mij niet duidelijk waarom dat zo zou moeten zijn. Het beginsel "dossiervorming" is in het arbeidsrecht al een beginsel en ik zie niet in waarom zoiets niet voor sporters zou gelden (die volgens sommigen hier ook "werknemers" zijn van bonden). Eerdere wandaden doen wel degelijk ter zake.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerdere wandaden doen dan ook totaal niet terzake, als ze daar niet mee hadden kunnen leven hadden ze toen de stekker eruit moeten trekken. Nu niet met maar ja toen en toen heeft ie dit en dit gedaan boehoe komen... Daar veegt die rechter zijn reet mee af.
Je hoort er (nog) niets over: dat is wat anders.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, kom ik met feiten en jij alleen maar met vage insinuaties. Beetje jammer vind je ook niet?
Van Gelder heeft heel misschien een regeltje in een onduidelijk en in ieder geval ongeldig contract overtreden, dat is zeker. Verder helemaal niets. Geen klagende sporters, geen klagende Braziliaanse overheidsdienaren, geen geweld en eigenlijk geen bewezen overlast.
Ik heb het over juridische bepalingen waarop een partij zich al dan niet beroept. Op dit moment worden er terecht vraagtekens gesteld bij de bepalingen waarop het NOC zich beroept.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt. Jij stelt dat een bond al die informatie maar vrij moet geven maar afhankelijk van wat het is kan het zijn dat zij dat niet mag.
Vind je dat jouw dokter of werknemer liegt door jouw medische of andere persoonlijke gegevens niet op het internet te publiceren? Er bestaat wel degelijk een verschil tussen discreet zijn en liegen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Discreet zijn is een eufemisme voor het verzwijgen van zaken. Gelijk aan wat accountants en bankiers altijd doen. Wij zijn gediend bij de waarheid. Temeer omdat die toch wel aan het licht komt t.z.t.
Eythora Thorsdottirquote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik volg het niet zo maar m.i. heeft hij uitgeblonken door zich te plaatsen voor zijn finale. Welke andere Nederlanders hebben dat nog meer gedaan?
Het gaat over een kort geding he...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:29 schreef beantherio het volgende:
Het is mij niet duidelijk waarom dat zo zou moeten zijn. Het beginsel "dossiervorming" is in het arbeidsrecht al een beginsel en ik zie niet in waarom zoiets niet voor sporters zou gelden (die volgens sommigen hier ook "werknemers" zijn van bonden). Eerdere wandaden doen wel degelijk ter zake.
Dat hoef ik niet. Dit soort postings kosten me geen moeite hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je probeert je nu wel heel erg in allerlei bochten te draaien...
Dan ben je ook slim genoeg om te snappen dat het geen hout snijdt...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:32 schreef beantherio het volgende:
Dat hoef ik niet. Dit soort postings kosten me geen moeite hoor.
Nee, het is een onpopulaire mening in dit topic: dat is wat anders. Maar ik vind dat jullie juist krom redeneren en dan wil ik die onpopulaire mening graag verdedigen. De manier waarop geprobeerd wordt om het gedrag van Van Gelder te verdedigen vind ik heel schools en aan schools gedrag heb ik een hekel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan ben je ook slim genoeg om te snappen dat het geen hout snijdt...
Jij vindt dat wanneer jouw dokter jouw medische gegevens niet publiekelijk publiceert dit een toonbeeld is van discretie?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vind je dat jouw dokter of werknemer liegt door jouw medische of andere persoonlijke gegevens niet op het internet te publiceren? Er bestaat wel degelijk een verschil tussen discreet zijn en liegen.
En zoals ik al eerder aangaf zou het vrijgeven van prive-informatie over Van Gelder door een bond dat ook kunnen zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:39 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Jij vindt dat wanneer jouw dokter jouw medische gegevens niet publiekelijk publiceert dit een toonbeeld is van discretie?
Het is godnondeju lomp strafbaar als dat wel gebeurd.
Maar niemand spreekt dan ook over het vrijgeven van persoonsgegevens. Toch maar even wat meer moeite in je postings stoppen denk ik. Dit raakt kant noch wal.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
En zoals ik al eerder aangaf zou het vrijgeven van prive-informatie over Van Gelder door een bond dat ook kunnen zijn.
Wat een onzin... Er wordt helemaal geen gedrag verdedigd, de strafmaat is waar iedereen over valt. Dat hij niet al te slim bezig is geweest is iedereen het wel over eens, maar dat je daarvoor linea recta op het vliegtuig naar huis gezet wordt is de meesten een brug te ver.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, het is een onpopulaire mening in dit topic: dat is wat anders. Maar ik vind dat jullie juist krom redeneren en dan wil ik die onpopulaire mening graag verdedigen. De manier waarop geprobeerd wordt om het gedrag van Van Gelder te verdedigen vind ik heel schools en aan schools gedrag heb ik een hekel.
Het feit dat je mijn postings blijkbaar niet kunt volgen maakt nog niet dat ze kant noch wal raken. De term 'persoonsgegevens' heb ik sowieso nergens gebruikt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:43 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Maar niemand spreekt dan ook over het vrijgeven van persoonsgegevens. Toch maar even wat meer moeite in je postings stoppen denk ik. Dit raakt kant noch wal.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vind je dat jouw dokter of werknemer liegt door jouw medische of andere persoonlijke gegevens niet op het internet te publiceren? Er bestaat wel degelijk een verschil tussen discreet zijn en liegen.
Zijn "persoonlijke gegevens" hetzelfde als "persoonsgegevens"? De vraag stellen is haar beantwoorden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:45 schreef beantherio het volgende:
De term 'persoonsgegevens' heb ik sowieso nergens gebruikt.
Kennelijk ben je niet op de hoogte van wat het begrip persoonsgegevens allemaal werkelijk omvat. Frappant dat je andere posters in dit topic beticht van schools gedrag. Vooralsnog zit je naarstig met je handje in de lucht te wieberen maar krijg je met jouw redenering weinig tractie bij de goed beslagen klas. En daar heb ik een hekel aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het feit dat je mijn postings blijkbaar niet kunt volgen maakt nog niet dat ze kant noch wal raken. De term 'persoonsgegevens' heb ik sowieso nergens gebruikt.
Ik vind dat aantal behoorlijk tegenvallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:41 schreef StaceySinger het volgende:
'Yurigate' blijft de gemoederen bezighouden. 9000 mensen hebben inmiddels hun handtekening gezet onder een online pro-Yuri-petitie. Ook op facebook nemen sympathisanten de moeite om de turner een hart onder de riem te steken. De like-teller van de pagina 'Stuur Yuri terug naar Rio' staat op ruim 8100.
http://www.omroepbrabant.(...)Yuri+van+Gelder.aspx
Ach, dat wij er 10 topics over vol ouwehoeren hoeft niet te betekenen dat de rest van Nederland het wat boeit he.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind dat aantal behoorlijk tegenvallen.
Zelfs voor de online petitie tegen TTIP (onmetelijk veel belangrijker dan dit) was de animo marginaal. Niets lijkt iemand ook nog maar iets te interesseren these days. En zeker de echt belangrijke zaken niet. Men lijkt hersendood en overleeft nog enkel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind dat aantal behoorlijk tegenvallen.
Zoals ik al eerder aangaf: ik heb er geen moeite mee om een onpopulaire mening te verdedigen. En wat jij daar van vindt is jouw zaak.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:49 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Kennelijk ben je niet op de hoogte van wat het begrip persoonsgegevens allemaal werkelijk omvat. Frappant dat je andere posters in dit topic beticht van schools gedrag. Vooralsnog zit je naarstig met je handje in de lucht te wieberen maar krijg je met jouw redenering weinig tractie bij de goed beslagen klas. En daar heb ik een hekel aan.
Ik kan ergens wel begrijpen. Er komen elke dag weer zoveel afschuwelijke dingen binnen dat je er op een gegeven moment van afstompt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zelfs voor de online petitie tegen TTIP (onmetelijk veel belangrijker dan dit) was de animo marginaal. Niets lijkt iemand ook nog maar iets te interesseren these days. En zeker de echt belangrijke zaken niet. Men lijkt hersendood en overleeft nog enkel.
Ik vind dat op zijn tijd ook wel leuk om te doen. Het is niet perse mijn particuliere mening altijd. Beetje tegengas.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:58 schreef beantherio het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf: ik heb er geen moeite mee om een onpopulaire mening te verdedigen.
Herkenbaar ja. Teveel informatie stompt af.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 22:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik kan ergens wel begrijpen. Er komen elke dag weer zoveel afschuwelijke dingen binnen dat je er op een gegeven moment van afstompt.
Ik betrap mezelf er weleens op dat ik graag eens een dagje geen nieuws lees of zie.
Bijzonder dat je het verdedigen van een onpopulaire mening kennelijk losstaand waarde vindt toedragen aan de werkelijke crux van deze discussie. Ik val jou niet aan op je mening, ik stel enkel jouw argumenten ter discussie. Maar prima hoor, ga vooral je gang. Anders heb ik verder ook weinig te lullen hier.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf: ik heb er geen moeite mee om een onpopulaire mening te verdedigen. En wat jij daar van vindt is jouw zaak.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij heb ik al een zootje inhoudelijke argumenten genoemd hoor.
Om ze nog maar een keer voor je te herhalen:
- Yuri van Gelder heeft de finale gehaald, beste 8 van 70 deelnemers
- Yuri van Gelder heeft op dat moment 9 dagen geen wedstrijdverplichtingen
- Er is nog geen enkel bericht gekomen van een sporter die last van hem gehad heeft
- Er is geen enkel bericht naar buiten gekomen over echte overtredingen of misdrijven
- Naar nu blijkt is er helemaal geen contract, slechts een waardeloos stukje papier
- Er lijkt geen enkele vorm van hoor en wederhoor of beroep toegepast
Kortom prutswerk van de eerste orde.
Er was waarschijnlijk alle reden om een goed gesprek aan te gaan en te kijken hoe de man geholpen kan worden om ondanks zijn zwaktes toch optimaal te presteren. Daar is zo'n chef d'equipe namelijk voor. Dat gelul over imago en teamNL is maar bijzaak, het gaat om het zorgen dat het individu of het team optimaal kan presteren. Dat is zijn vak!
Dus samen met de trainer een zwaar gesprek hebben, helemaal mee eens. Maar een sporter die al daadwerkelijk gepresteerd heeft (op die zaterdag) en die blij is de finale gehaald te hebben weg te sturen vanwege vage regels en "imago" is ronduit zwak.
Ik mag hopen dat van Gelder de rechtzaak wint en vervolgens een civiele procedure begint. Een gouden medaille in het turnen is toch gauw enkele tonnen of meer waard. Aangezien niet meer aangetoond kan worden dat hij deze niet zou winnen is een behoorlijke schadevergoeding in dat geval op zijn plaats.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |