Lees anders mijn andere post daarover ook evenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, dan telt de prestatie plotseling wel...
Wat voor onbenulligs precies?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dan ook de eerste keer dat er iemand naar huis gestuurd wordt vanwege zoiets onbenulligs.
Tja, maar ik bekijk het gewoon anders, denk ik. Ik vind dat het gaat om de prestaties van een sporter tijdens de wedstrijd en dat dat het zwaarste moet wegen. En je kunt wel regels stellen, maar dan is het nog de vraag wat je doet als iemand een regel overtreedt. Je hoeft hem niet gelijk naar huis te sturen, natuurlijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Je snapt best dat hij bedoelt dat het niet gek is dat men een beetje zicht wil houden op het geheel. Zo onredelijk is dat niet.
Ja, die had ik gemist...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lees anders mijn andere post daarover ook even
Even de wikipedia geopend en die zegt dit:quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Open er topic over in BNW zou ik zeggen. Lijkt me extreem sterk dat in 2008 cocaïne meespeelde, meer een "regels zijn regels"-verhaal. En 2012 was ook gewoon omdat hij niet aan de prestatie-eisen voldeed toch? Maar ik neem aan dat jij bronnen voor je bewering hebt.
quote:Van Gelder werd voor een jaar geschorst (met ingang van 13 juli 2009) door de tuchtcommissie van de KNGU. Regels van het Internationaal Olympisch Comité bepaalden dat na een schorsing niet mocht worden deelgenomen aan de eerstvolgende Olympische Spelen, in 2012.
Alcohol gebruik, het dorp verlaten en 0600 terug.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat voor onbenulligs precies?
Dat het onder soldaten gebruikelijk is de kazerne te verlaten maakt het elders geen kleinigheidje.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alcohol gebruik, het dorp verlaten en 0600 terug.
Dat laatste is wel een beetje makkelijk natuurlijk. Sorryquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, maar ik bekijk het gewoon anders, denk ik. Ik vind dat het gaat om de prestaties van een sporter tijdens de wedstrijd en dat dat het zwaarste moet wegen. En je kunt wel regels stellen, maar dan is het nog de vraag wat je doet als iemand een regel overtreedt. Je hoeft hem niet gelijk naar huis te sturen, natuurlijk.
Vooralsnog zie ik geen enkel bewijs dat Yuri met zijn gedrag de prestaties van anderen gehinderd heeft en daar ligt wat mij betreft de grens. Als het alleen is dat ze zich aan hem ergeren, kun je het ook omdraaien. Misschien moet je ook zo professioneel zijn om je eigen prestatie niet af te laten hangen van het gedrag van een ander.
Dat is het punt niet echt, als je de verhalen uit het verleden erbij pakt en je wat inleest weet je dat deze uitspatting van Yuri niet echt een uitzondering is op de spelen, dit soort dingen gebeuren gewoon vaker. Maar eea wordt over het algemeen stil gehouden en opgelost achter gesloten deuren.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:16 schreef timmmmm het volgende:
Epke Zonderland zou dit soort fratsen vermoedelijk nooit uithalen, anders hadden we er wel van gehoord.
Dan moet je het ook niet groter maken dan het is. Luidruchtig is in mijn woordenboek wat anders dan overlast.quote:'een biertje' 'hard met de deur geslagen' Allemaal lekker kleiner maken dan het is. Als je het niet erg vindt, hou ik gewoon de NOS aan die 'duidelijk beschonken' en 'rond 06.00 luidruchtig' zegt.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nu zijn Greys en ik echt héél boos
inmiddels weten we dat er helemaal geen contract en regels zijnquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Nogmaals, dan moeten ze daarmee niet akkoord gaan van te voren. De rest loopt toch ook niet achteraf elke keer na de OS te piepen over de regels gedurende het evenement? Die vinden het 't kennelijk waard.
'Atletenovereenkomst heeft geen waarde tijdens Spelen'twitter:geertjanhahn twitterde op donderdag 11-08-2016 om 08:30:07BREAK @BNR: volgens advocaat Yuri van Gelder is de getekende atletenovereenkomst NIET geldig tijdens de Spelen. "Kolossale fout in contract" reageer retweet
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nu zijn Greys en ik echt héél boos
Kom maar op...quote:
In mijn hoofd denk ik bij luidruchtig aan zoveel lawaai dat het storend of vervelend is. Per (mijn) definitie overlast dusquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het punt niet echt, als je de verhalen uit het verleden erbij pakt en je wat inleest weet je dat deze uitspatting van Yuri niet echt een uitzondering is op de spelen, dit soort dingen gebeuren gewoon vaker. Maar eea wordt over het algemeen stil gehouden en opgelost achter gesloten deuren.
[..]
Dan moet je het ook niet groter maken dan het is. Luidruchtig is in mijn woordenboek wat anders dan overlast.
Ik wist niet dat we in Noord Korea zaten... Hij hoefde pas over negen dagen weer te turnen... Moet je dan negen dagen duimen draaiend op dat kamp annex bouwput gaan zitten?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat het onder soldaten gebruikelijk is de kazerne te verlaten maakt het elders geen kleinigheidje.
Ja, ik begon er natuurlijk mee te zeggen dat er vooralsnog geen bewijs is dat hij anderen daadwerkelijk gehinderd heeft en dat daar wat mij betreft de grens ligt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een beetje makkelijk natuurlijk. Sorry![]()
Het dorp zit vol met sporters die hun halve leven hebben toegewerkt naar dit moment. Alles moet kloppen. Je weet hoe belangrijk het voor ze is. Als iemand daar besluit harde muziek te gaan draaien in de nacht waardoor anderen niet kunnen slapen die de volgende ochtend voor goud moeten gaan, zeg je dan ook dat ze maar zo professioneel moeten zijn om hun prestatie niet af te laten hangen van het gedrag van een ander? "Dan koop je maar oordoppen?"
En of hij 'gelijk' naar huis is gestuurd weten we niet. We weten niet wat hij nou precies gedaan heeft, geroepen heeft, niet gedaan heeft. Ik ben dat gedeelte echt wel met je eens hoor, dat het zou kunnen zijn dat hij te snel naar huis is gestuurd. Maar om te stellen dat dat daadwerkelijk is gebeurd hebben we meer info nodig. Ik vind bv niet op komen dagen op een training tijdens de OS echt een belachelijk kwalijke zaak.
Akkoord, een verschil van opvatting dus.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In mijn hoofd denk ik bij luidruchtig aan zoveel lawaai dat het storend of vervelend is. Per (mijn) definitie overlast dus
Nee je moet je voorbereiden op de wedstrijd en je gedragen zoals dat is afgesproken.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we in Noord Korea zaten... Hij hoefde pas over negen dagen weer te turnen... Moet je dan negen dagen duimen draaiend op dat kamp gaan zitten?
Ja dat zou echt superdom zijn. Overigens neem ik het nog even niet geheel voor waarheid aan 'puur omdat de advocaat van Yuri het zegt'. Ik wacht even tot de rechter bepaalt dat het contract inderdaad ongeldig isquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
inmiddels weten we dat er helemaal geen contract en regels zijn'Atletenovereenkomst heeft geen waarde tijdens Spelen'twitter:geertjanhahn twitterde op donderdag 11-08-2016 om 08:30:07BREAK @BNR: volgens advocaat Yuri van Gelder is de getekende atletenovereenkomst NIET geldig tijdens de Spelen. "Kolossale fout in contract" reageer retweet
de topsportersovereenkomst gold alleen van de voorbereiding TOT de Olympische Spelen
bnr
Luister
We zullen het werkelijke verhaal dus af moeten wachten. Mijn voorgestelde versie vind ik wel het meest sp3ctaculairquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Akkoord, een verschil van opvatting dus.
En wat er nu precies is afgesproken?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee je moet je voorbereiden op de wedstrijd en je gedragen zoals dat is afgesproken.
Klopt, maar ik ga toch ook niet voor jou bepalen hoe jij je op iets moet voorbereiden? Als van Gelder van mening is dat dit makkelijk past in zijn voorbereiding en hij over negen dagen prima presteert is er toch niks aan de hand?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee je moet je voorbereiden op de wedstrijd
Welke afspraken?quote:en je gedragen zoals dat is afgesproken.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat het me eigenlijk geen zak uitmaakt of ie wel of niet wint of wat dan ook. Ik vind het allemaal wel echt, afspraak is afspraak enzo, maar het is niet of het me echt iets boeit ofzo. Het is vooral een goeie show.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:29 schreef Greys het volgende:
Overigens vind ik het interessant en stiekem toch wel vermakelijk, deze discussie. En fijn dat het een beetje op normale toon kan, ondanks de grote verschillen van meningen.
Oké. Einde klefheid.
Bring it on, fuckers.
Daar gaat de rechter uitspraak over doenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 12:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En wat er nu precies is afgesproken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |