Ik neem aan dat jij de AD reconstructie ook gelezen hebt... (een beetje het artikel wat hier gisteren nogal juichend gepost werd door het anti kamp)quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alsof de bonden meteen alles aan de grote klok gaan hangen. Het lijkt me aannemelijk dat ze bij eerdere incidenten discreet zijn geweest en naar een oplossing gezocht hebben. Dat lijkt me logisch: waarom zou een bond namelijk een soort publiciteitsoorlog moeten willen beginnen met een eigen sporter? Het is Van Gelder zelf die de rechtszaak is begonnen en de boel wijd open heeft getrokken. De bonden hielden (op een korte verklaring na) tot dan toe de kaken op elkaar.
Nou... dikke mik... Als ze wat serieus hadden kunnen vinden had dat er echt wel tussen gestaan.quote:Uit gesprekken met betrokkenen in en rond de Nederlandse olympische ploeg blijkt dat het bepaald niet de eerste keer is dat Van Gelder de gedragsregels overtrad. Bij vorige evenementen ging hij meerdere keren tegen de afspraken in op stap en kwam hij te laat terug, en in Rio verliet hij al eerder zonder toestemming het olympisch dorp - hij was uren weg.
Nou we horen het morgen wel want dan gaat de beerput open. En een voorspelling die ik nu al durf te maken is dat er uit die beerput meer bagger komt van Van Gelder dan van de bonden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij de AD reconstructie ook gelezen hebt...
[..]
Nou... dikke mik... Als ze wat serieus hadden kunnen vinden had dat er echt wel tussen gestaan.
En dat is waarom men denkt dat de straf niet in verhouding staat tot de overtreding.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:59 schreef beantherio het volgende:
De bonden hielden (op een korte verklaring na) tot dan toe de kaken op elkaar.
Dat kan, maar misschien ook niet...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:06 schreef beantherio het volgende:
Nou we horen het morgen wel want dan gaat de beerput open. En een voorspelling die ik nu al durf te maken is dat er uit die beerput meer bagger komt van Van Gelder dan van de bonden.
Dan krijgen ze wel weer andere shit over zich heen want er zijn altijd figuren die op zoek zijn naar redenen om "bobo's" onder vuur te nemen. En dan lopen ze juridisch echt risico omdat ze niet discreet zijn geweest en bijv. privacy geschaad hebben. Ik begrijp heel goed dat ze de houding hebben om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dat is waarom men denkt dat de straf niet in verhouding staat tot de overtreding.
Ze zouden beter gewoon de waarheid spreken. Dat is is zijn algemeenheid altijd verstandig. Het komt toch uit.
Dat is een misverstand dat dat zou moeten. Zoals ik al zij: het komt toch uit. Er is niets mis met eerlijkheid. Helaas is liegen of verzwijgen wegens een "belang" geoorloofd en geaccepteerd (onder andere door jou). Dat maakt onze wereld er niet beter op m.i. En wegens dat verzwijgen al 10 delen hier. Speculatie is het gevolg.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:10 schreef beantherio het volgende:
om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden
Dat ze de advocaat gewoon met vakantie gestuurd hebben geeft wel aan de ze zichzelf een soort Untouchables vinden...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan krijgen ze wel weer andere shit over zich heen want er zijn altijd figuren die op zoek zijn naar redenen om "bobo's" onder vuur te nemen. En dan lopen ze juridisch echt risico omdat ze niet discreet zijn geweest en bijv. privacy geschaad hebben. Ik begrijp heel goed dat ze de houding hebben om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden.
twitter:Hefobundna twitterde op donderdag 11-08-2016 om 21:10:29Heeft iemand van 't zogenaamde #TeamNL het voor #YuriVanGelder opgenomen? Of onderwerpt iedereen zich aan Stasi-commandant #MauritsHendriks? reageer retweet
Discreet zijn is niet hetzelfde als liegen. En als je dat anders ziet: morgen zal blijken over wat voor dingen Van Gelder zelf gelogen heeft. Ik vermoed namelijk dat de bonden niet meer zo discreet zullen willen zijn door eerdere wandaden van hem te verzwijgen. We gaan het zien.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een misverstand dat dat zou moeten. Zoals ik al zij: het komt toch uit. Er is niets mis met eerlijkheid. Helaas is liegen of verzwijgen wegens een "belang" geoorloofd en geaccepteerd (onder andere door jou). Dat maakt onze wereld er niet beter op m.i.
Dat is een drogreden (en een beetje een vreemde imho). Toegegeven, het is vreselijk moeilijk om het altijd goed te doen. En in sommige gevallen valt ervoor te spreken zaken binnenskamers te houden. Het probleem daarbij is dat er zaken kunnen gebeuren die niet door de beugel kunnen, beide kanten op. Het alternatief is volledige transparantie. Iedereen kan dan toetsen, ingrijpen en corrigeren wanneer nodig. Het is een streven en misschien een utopie, maar op deze manier voorkom je wel dat "bobo's onderuit geharkt kunnen worden". Openheid van zaken is daarmee ook in hun voordeel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan krijgen ze wel weer andere shit over zich heen want er zijn altijd figuren die op zoek zijn naar redenen om "bobo's" onder vuur te nemen. En dan lopen ze juridisch echt risico omdat ze niet discreet zijn geweest en bijv. privacy geschaad hebben. Ik begrijp heel goed dat ze de houding hebben om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden.
Je moet wel uitblinken om het je te kunnen veroorloven je als een "enfant terrible" te gedragen, maar de laatste jaren is het niet heel veel soeps bij Van Gelder. Mocht hij zich als beste voor de finale hebben geplaatst, dan hadden ze hem er nooit uitgegooid. Ze hebben gewoon afgewogen wat belangrijker is; de minieme kans op een medaille voor Van Gelder of het team (waar verschillende leden kansrijk voor een medaille zijn).quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
In zijn algemeenheid zou ik willen zeggen dat men, en dus ook de Bobos die zich blijkbaar belangrijker vinden dan de sporters, een beetje begrip moet hebben voor het "enfant terrible": zij die heel goed zijn in hun sport maar maatschappelijk niet helemaal aangepast zijn en hun eigen weg bewandelen. Zonder dat begrip was Bobby Fischer nooit wereldkampioen schaken geworden. Dankzij dat begrip heeft hij in zijn eentje de wereldmacht Rusland verslagen en iedereen die er toe deed indertijd. Je moet goede sporters een beetje vrij laten, zo leert ons de geschiedenis. Hun belang staat boven het belang van alle randfiguren en officials. En toen waren er genoeg Bobos die dat belang inzagen.
Eerdere wandaden doen dan ook totaal niet terzake, als ze daar niet mee hadden kunnen leven hadden ze toen de stekker eruit moeten trekken. Nu niet met maar ja toen en toen heeft ie dit en dit gedaan boehoe komen... Daar veegt die rechter zijn reet mee af.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Discreet zijn is niet hetzelfde als liegen. En als je dat anders ziet: morgen zal blijken over wat voor dingen Van Gelder zelf gelogen heeft. Ik vermoed namelijk dat de bonden niet meer zo discreet zullen willen zijn door eerdere wandaden van hem te verzwijgen. We gaan het zien.
Discreet zijn is een eufemisme voor het verzwijgen van zaken. Gelijk aan wat accountants en bankiers altijd doen. Wij zijn gediend bij de waarheid. Temeer omdat die toch wel aan het licht komt t.z.t.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:18 schreef beantherio het volgende:
Discreet zijn is niet hetzelfde als liegen.
Hmm, kom ik met feiten en jij alleen maar met vage insinuaties. Beetje jammer vind je ook niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nou we horen het morgen wel want dan gaat de beerput open. En een voorspelling die ik nu al durf te maken is dat er uit die beerput meer bagger komt van Van Gelder dan van de bonden.
Dus meten met meerdere maten...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je moet wel uitblinken om het je te kunnen veroorloven je als een "enfant terrible" te gedragen, maar de laatste jaren is het niet heel veel soeps bij Van Gelder. Mocht hij zich als beste voor de finale hebben geplaatst, dan hadden ze hem er nooit uitgegooid.
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt. Jij stelt dat een bond al die informatie maar vrij moet geven maar afhankelijk van wat het is kan het zijn dat zij dat niet mag.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:19 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat is een drogreden (en een beetje een vreemde imho). Toegegeven, het is vreselijk moeilijk om het altijd goed te doen. En in sommige gevallen valt ervoor te spreken zaken binnenskamers te houden. Het probleem daarbij is dat er zaken kunnen gebeuren die niet door de beugel kunnen, beide kanten op. Het alternatief is volledige transparantie. Iedereen kan dan toetsen, ingrijpen en corrigeren wanneer nodig. Het is een streven en misschien een utopie, maar op deze manier voorkom je wel dat "bobo's onderuit geharkt kunnen worden". Openheid van zaken is daarmee ook in hun voordeel.
Yup enkel en dan ook maar enkel en alleen het voorval van vrijdagavond op zaterdagochtend doet terzake en zal op zichzelfstaand voldoende draagvlak moeten geven om de disciplinaire maatregel te rechtvaardigen. Een epistel over een emmer die doet overlopen wordt resoluut van tafel geveegd in een kort geding.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerdere wandaden doen dan ook totaal niet terzake, als ze daar niet mee hadden kunnen leven hadden ze toen de stekker eruit moeten trekken. Nu niet met maar ja toen en toen heeft ie dit en dit gedaan boehoe komen... Daar veegt die rechter zijn reet mee af.
En ... Hij kon zijn bed nog terugvindenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, kom ik met feiten en jij alleen maar met vage insinuaties. Beetje jammer vind je ook niet?
Van Gelder heeft heel misschien een regeltje in een onduidelijk en in ieder geval ongeldig contract overtreden, dat is zeker. Verder helemaal niets. Geen klagende sporters, geen klagende Braziliaanse overheidsdienaren, geen geweld en eigenlijk geen bewezen overlast.
Ik volg het niet zo maar m.i. heeft hij uitgeblonken door zich te plaatsen voor zijn finale. Welke andere Nederlanders hebben dat nog meer gedaan?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Je moet wel uitblinken om het je te kunnen veroorloven je als een "enfant terrible" te gedragen
Je probeert je nu wel heel erg in allerlei bochten te draaien...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:27 schreef beantherio het volgende:
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt. Jij stelt dat een bond al die informatie maar vrij moet geven maar afhankelijk van wat het is kan het zijn dat zij dat niet mag.
Maar hem wel naar huis stuurt. Man man man.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:27 schreef beantherio het volgende:
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt.
Het is mij niet duidelijk waarom dat zo zou moeten zijn. Het beginsel "dossiervorming" is in het arbeidsrecht al een beginsel en ik zie niet in waarom zoiets niet voor sporters zou gelden (die volgens sommigen hier ook "werknemers" zijn van bonden). Eerdere wandaden doen wel degelijk ter zake.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerdere wandaden doen dan ook totaal niet terzake, als ze daar niet mee hadden kunnen leven hadden ze toen de stekker eruit moeten trekken. Nu niet met maar ja toen en toen heeft ie dit en dit gedaan boehoe komen... Daar veegt die rechter zijn reet mee af.
Je hoort er (nog) niets over: dat is wat anders.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, kom ik met feiten en jij alleen maar met vage insinuaties. Beetje jammer vind je ook niet?
Van Gelder heeft heel misschien een regeltje in een onduidelijk en in ieder geval ongeldig contract overtreden, dat is zeker. Verder helemaal niets. Geen klagende sporters, geen klagende Braziliaanse overheidsdienaren, geen geweld en eigenlijk geen bewezen overlast.
Ik heb het over juridische bepalingen waarop een partij zich al dan niet beroept. Op dit moment worden er terecht vraagtekens gesteld bij de bepalingen waarop het NOC zich beroept.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt. Jij stelt dat een bond al die informatie maar vrij moet geven maar afhankelijk van wat het is kan het zijn dat zij dat niet mag.
Vind je dat jouw dokter of werknemer liegt door jouw medische of andere persoonlijke gegevens niet op het internet te publiceren? Er bestaat wel degelijk een verschil tussen discreet zijn en liegen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Discreet zijn is een eufemisme voor het verzwijgen van zaken. Gelijk aan wat accountants en bankiers altijd doen. Wij zijn gediend bij de waarheid. Temeer omdat die toch wel aan het licht komt t.z.t.
Eythora Thorsdottirquote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik volg het niet zo maar m.i. heeft hij uitgeblonken door zich te plaatsen voor zijn finale. Welke andere Nederlanders hebben dat nog meer gedaan?
Het gaat over een kort geding he...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:29 schreef beantherio het volgende:
Het is mij niet duidelijk waarom dat zo zou moeten zijn. Het beginsel "dossiervorming" is in het arbeidsrecht al een beginsel en ik zie niet in waarom zoiets niet voor sporters zou gelden (die volgens sommigen hier ook "werknemers" zijn van bonden). Eerdere wandaden doen wel degelijk ter zake.
Dat hoef ik niet. Dit soort postings kosten me geen moeite hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je probeert je nu wel heel erg in allerlei bochten te draaien...
Dan ben je ook slim genoeg om te snappen dat het geen hout snijdt...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:32 schreef beantherio het volgende:
Dat hoef ik niet. Dit soort postings kosten me geen moeite hoor.
Nee, het is een onpopulaire mening in dit topic: dat is wat anders. Maar ik vind dat jullie juist krom redeneren en dan wil ik die onpopulaire mening graag verdedigen. De manier waarop geprobeerd wordt om het gedrag van Van Gelder te verdedigen vind ik heel schools en aan schools gedrag heb ik een hekel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan ben je ook slim genoeg om te snappen dat het geen hout snijdt...
Jij vindt dat wanneer jouw dokter jouw medische gegevens niet publiekelijk publiceert dit een toonbeeld is van discretie?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vind je dat jouw dokter of werknemer liegt door jouw medische of andere persoonlijke gegevens niet op het internet te publiceren? Er bestaat wel degelijk een verschil tussen discreet zijn en liegen.
En zoals ik al eerder aangaf zou het vrijgeven van prive-informatie over Van Gelder door een bond dat ook kunnen zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:39 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Jij vindt dat wanneer jouw dokter jouw medische gegevens niet publiekelijk publiceert dit een toonbeeld is van discretie?
Het is godnondeju lomp strafbaar als dat wel gebeurd.
Maar niemand spreekt dan ook over het vrijgeven van persoonsgegevens. Toch maar even wat meer moeite in je postings stoppen denk ik. Dit raakt kant noch wal.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
En zoals ik al eerder aangaf zou het vrijgeven van prive-informatie over Van Gelder door een bond dat ook kunnen zijn.
Wat een onzin... Er wordt helemaal geen gedrag verdedigd, de strafmaat is waar iedereen over valt. Dat hij niet al te slim bezig is geweest is iedereen het wel over eens, maar dat je daarvoor linea recta op het vliegtuig naar huis gezet wordt is de meesten een brug te ver.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, het is een onpopulaire mening in dit topic: dat is wat anders. Maar ik vind dat jullie juist krom redeneren en dan wil ik die onpopulaire mening graag verdedigen. De manier waarop geprobeerd wordt om het gedrag van Van Gelder te verdedigen vind ik heel schools en aan schools gedrag heb ik een hekel.
Het feit dat je mijn postings blijkbaar niet kunt volgen maakt nog niet dat ze kant noch wal raken. De term 'persoonsgegevens' heb ik sowieso nergens gebruikt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:43 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Maar niemand spreekt dan ook over het vrijgeven van persoonsgegevens. Toch maar even wat meer moeite in je postings stoppen denk ik. Dit raakt kant noch wal.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vind je dat jouw dokter of werknemer liegt door jouw medische of andere persoonlijke gegevens niet op het internet te publiceren? Er bestaat wel degelijk een verschil tussen discreet zijn en liegen.
Zijn "persoonlijke gegevens" hetzelfde als "persoonsgegevens"? De vraag stellen is haar beantwoorden.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:45 schreef beantherio het volgende:
De term 'persoonsgegevens' heb ik sowieso nergens gebruikt.
Kennelijk ben je niet op de hoogte van wat het begrip persoonsgegevens allemaal werkelijk omvat. Frappant dat je andere posters in dit topic beticht van schools gedrag. Vooralsnog zit je naarstig met je handje in de lucht te wieberen maar krijg je met jouw redenering weinig tractie bij de goed beslagen klas. En daar heb ik een hekel aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het feit dat je mijn postings blijkbaar niet kunt volgen maakt nog niet dat ze kant noch wal raken. De term 'persoonsgegevens' heb ik sowieso nergens gebruikt.
Ik vind dat aantal behoorlijk tegenvallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:41 schreef StaceySinger het volgende:
'Yurigate' blijft de gemoederen bezighouden. 9000 mensen hebben inmiddels hun handtekening gezet onder een online pro-Yuri-petitie. Ook op facebook nemen sympathisanten de moeite om de turner een hart onder de riem te steken. De like-teller van de pagina 'Stuur Yuri terug naar Rio' staat op ruim 8100.
http://www.omroepbrabant.(...)Yuri+van+Gelder.aspx
Ach, dat wij er 10 topics over vol ouwehoeren hoeft niet te betekenen dat de rest van Nederland het wat boeit he.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind dat aantal behoorlijk tegenvallen.
Zelfs voor de online petitie tegen TTIP (onmetelijk veel belangrijker dan dit) was de animo marginaal. Niets lijkt iemand ook nog maar iets te interesseren these days. En zeker de echt belangrijke zaken niet. Men lijkt hersendood en overleeft nog enkel.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind dat aantal behoorlijk tegenvallen.
Zoals ik al eerder aangaf: ik heb er geen moeite mee om een onpopulaire mening te verdedigen. En wat jij daar van vindt is jouw zaak.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:49 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Kennelijk ben je niet op de hoogte van wat het begrip persoonsgegevens allemaal werkelijk omvat. Frappant dat je andere posters in dit topic beticht van schools gedrag. Vooralsnog zit je naarstig met je handje in de lucht te wieberen maar krijg je met jouw redenering weinig tractie bij de goed beslagen klas. En daar heb ik een hekel aan.
Ik kan ergens wel begrijpen. Er komen elke dag weer zoveel afschuwelijke dingen binnen dat je er op een gegeven moment van afstompt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zelfs voor de online petitie tegen TTIP (onmetelijk veel belangrijker dan dit) was de animo marginaal. Niets lijkt iemand ook nog maar iets te interesseren these days. En zeker de echt belangrijke zaken niet. Men lijkt hersendood en overleeft nog enkel.
Ik vind dat op zijn tijd ook wel leuk om te doen. Het is niet perse mijn particuliere mening altijd. Beetje tegengas.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:58 schreef beantherio het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf: ik heb er geen moeite mee om een onpopulaire mening te verdedigen.
Herkenbaar ja. Teveel informatie stompt af.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 22:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik kan ergens wel begrijpen. Er komen elke dag weer zoveel afschuwelijke dingen binnen dat je er op een gegeven moment van afstompt.
Ik betrap mezelf er weleens op dat ik graag eens een dagje geen nieuws lees of zie.
Bijzonder dat je het verdedigen van een onpopulaire mening kennelijk losstaand waarde vindt toedragen aan de werkelijke crux van deze discussie. Ik val jou niet aan op je mening, ik stel enkel jouw argumenten ter discussie. Maar prima hoor, ga vooral je gang. Anders heb ik verder ook weinig te lullen hier.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf: ik heb er geen moeite mee om een onpopulaire mening te verdedigen. En wat jij daar van vindt is jouw zaak.
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij heb ik al een zootje inhoudelijke argumenten genoemd hoor.
Om ze nog maar een keer voor je te herhalen:
- Yuri van Gelder heeft de finale gehaald, beste 8 van 70 deelnemers
- Yuri van Gelder heeft op dat moment 9 dagen geen wedstrijdverplichtingen
- Er is nog geen enkel bericht gekomen van een sporter die last van hem gehad heeft
- Er is geen enkel bericht naar buiten gekomen over echte overtredingen of misdrijven
- Naar nu blijkt is er helemaal geen contract, slechts een waardeloos stukje papier
- Er lijkt geen enkele vorm van hoor en wederhoor of beroep toegepast
Kortom prutswerk van de eerste orde.
Er was waarschijnlijk alle reden om een goed gesprek aan te gaan en te kijken hoe de man geholpen kan worden om ondanks zijn zwaktes toch optimaal te presteren. Daar is zo'n chef d'equipe namelijk voor. Dat gelul over imago en teamNL is maar bijzaak, het gaat om het zorgen dat het individu of het team optimaal kan presteren. Dat is zijn vak!
Dus samen met de trainer een zwaar gesprek hebben, helemaal mee eens. Maar een sporter die al daadwerkelijk gepresteerd heeft (op die zaterdag) en die blij is de finale gehaald te hebben weg te sturen vanwege vage regels en "imago" is ronduit zwak.
Ik mag hopen dat van Gelder de rechtzaak wint en vervolgens een civiele procedure begint. Een gouden medaille in het turnen is toch gauw enkele tonnen of meer waard. Aangezien niet meer aangetoond kan worden dat hij deze niet zou winnen is een behoorlijke schadevergoeding in dat geval op zijn plaats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |