abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164439732
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164439758
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Alsof de bonden meteen alles aan de grote klok gaan hangen. Het lijkt me aannemelijk dat ze bij eerdere incidenten discreet zijn geweest en naar een oplossing gezocht hebben. Dat lijkt me logisch: waarom zou een bond namelijk een soort publiciteitsoorlog moeten willen beginnen met een eigen sporter? Het is Van Gelder zelf die de rechtszaak is begonnen en de boel wijd open heeft getrokken. De bonden hielden (op een korte verklaring na) tot dan toe de kaken op elkaar.
Ik neem aan dat jij de AD reconstructie ook gelezen hebt... (een beetje het artikel wat hier gisteren nogal juichend gepost werd door het anti kamp)

quote:
Uit gesprekken met betrokkenen in en rond de Nederlandse olympische ploeg blijkt dat het bepaald niet de eerste keer is dat Van Gelder de gedragsregels overtrad. Bij vorige evenementen ging hij meerdere keren tegen de afspraken in op stap en kwam hij te laat terug, en in Rio verliet hij al eerder zonder toestemming het olympisch dorp - hij was uren weg.
Nou... dikke mik... Als ze wat serieus hadden kunnen vinden had dat er echt wel tussen gestaan.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:06:42 #253
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164439839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij de AD reconstructie ook gelezen hebt...

[..]

Nou... dikke mik... Als ze wat serieus hadden kunnen vinden had dat er echt wel tussen gestaan.
Nou we horen het morgen wel want dan gaat de beerput open. En een voorspelling die ik nu al durf te maken is dat er uit die beerput meer bagger komt van Van Gelder dan van de bonden.
pi_164439879
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:59 schreef beantherio het volgende:
De bonden hielden (op een korte verklaring na) tot dan toe de kaken op elkaar.
En dat is waarom men denkt dat de straf niet in verhouding staat tot de overtreding.
Ze zouden beter gewoon de waarheid spreken. Dat is is zijn algemeenheid altijd verstandig. Het komt toch uit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_164439891
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:06 schreef beantherio het volgende:

Nou we horen het morgen wel want dan gaat de beerput open. En een voorspelling die ik nu al durf te maken is dat er uit die beerput meer bagger komt van Van Gelder dan van de bonden.
Dat kan, maar misschien ook niet...
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:10:34 #256
38114 beantherio
pi_164440043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat is waarom men denkt dat de straf niet in verhouding staat tot de overtreding.
Ze zouden beter gewoon de waarheid spreken. Dat is is zijn algemeenheid altijd verstandig. Het komt toch uit.
Dan krijgen ze wel weer andere shit over zich heen want er zijn altijd figuren die op zoek zijn naar redenen om "bobo's" onder vuur te nemen. En dan lopen ze juridisch echt risico omdat ze niet discreet zijn geweest en bijv. privacy geschaad hebben. Ik begrijp heel goed dat ze de houding hebben om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden.
pi_164440224
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:10 schreef beantherio het volgende:
om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden
Dat is een misverstand dat dat zou moeten. Zoals ik al zij: het komt toch uit. Er is niets mis met eerlijkheid. Helaas is liegen of verzwijgen wegens een "belang" geoorloofd en geaccepteerd (onder andere door jou). Dat maakt onze wereld er niet beter op m.i. En wegens dat verzwijgen al 10 delen hier. Speculatie is het gevolg.
pi_164440288
quote:

[..]

Dan krijgen ze wel weer andere shit over zich heen want er zijn altijd figuren die op zoek zijn naar redenen om "bobo's" onder vuur te nemen. En dan lopen ze juridisch echt risico omdat ze niet discreet zijn geweest en bijv. privacy geschaad hebben. Ik begrijp heel goed dat ze de houding hebben om dan maar te proberen de boel binnenskamers te houden.
Dat ze de advocaat gewoon met vakantie gestuurd hebben geeft wel aan de ze zichzelf een soort Untouchables vinden...
pi_164440514
Hefobundna twitterde op donderdag 11-08-2016 om 21:10:29 Heeft iemand van 't zogenaamde #TeamNL het voor #YuriVanGelder opgenomen? Of onderwerpt iedereen zich aan Stasi-commandant #MauritsHendriks? reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:18:57 #260
38114 beantherio
pi_164440526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is een misverstand dat dat zou moeten. Zoals ik al zij: het komt toch uit. Er is niets mis met eerlijkheid. Helaas is liegen of verzwijgen wegens een "belang" geoorloofd en geaccepteerd (onder andere door jou). Dat maakt onze wereld er niet beter op m.i.
Discreet zijn is niet hetzelfde als liegen. En als je dat anders ziet: morgen zal blijken over wat voor dingen Van Gelder zelf gelogen heeft. Ik vermoed namelijk dat de bonden niet meer zo discreet zullen willen zijn door eerdere wandaden van hem te verzwijgen. We gaan het zien.
pi_164440539
quote:

[..]

Dat is een drogreden (en een beetje een vreemde imho). Toegegeven, het is vreselijk moeilijk om het altijd goed te doen. En in sommige gevallen valt ervoor te spreken zaken binnenskamers te houden. Het probleem daarbij is dat er zaken kunnen gebeuren die niet door de beugel kunnen, beide kanten op. Het alternatief is volledige transparantie. Iedereen kan dan toetsen, ingrijpen en corrigeren wanneer nodig. Het is een streven en misschien een utopie, maar op deze manier voorkom je wel dat "bobo's onderuit geharkt kunnen worden". Openheid van zaken is daarmee ook in hun voordeel.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:21:53 #262
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_164440669
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 20:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

In zijn algemeenheid zou ik willen zeggen dat men, en dus ook de Bobos die zich blijkbaar belangrijker vinden dan de sporters, een beetje begrip moet hebben voor het "enfant terrible": zij die heel goed zijn in hun sport maar maatschappelijk niet helemaal aangepast zijn en hun eigen weg bewandelen. Zonder dat begrip was Bobby Fischer nooit wereldkampioen schaken geworden. Dankzij dat begrip heeft hij in zijn eentje de wereldmacht Rusland verslagen en iedereen die er toe deed indertijd. Je moet goede sporters een beetje vrij laten, zo leert ons de geschiedenis. Hun belang staat boven het belang van alle randfiguren en officials. En toen waren er genoeg Bobos die dat belang inzagen.
Je moet wel uitblinken om het je te kunnen veroorloven je als een "enfant terrible" te gedragen, maar de laatste jaren is het niet heel veel soeps bij Van Gelder. Mocht hij zich als beste voor de finale hebben geplaatst, dan hadden ze hem er nooit uitgegooid. Ze hebben gewoon afgewogen wat belangrijker is; de minieme kans op een medaille voor Van Gelder of het team (waar verschillende leden kansrijk voor een medaille zijn).

Romario kon het zich permitteren zo nu en dan een "beetje moe" te zijn. Yuri van Gelder bevindt zich niet in die positie.
pi_164440689
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

Discreet zijn is niet hetzelfde als liegen. En als je dat anders ziet: morgen zal blijken over wat voor dingen Van Gelder zelf gelogen heeft. Ik vermoed namelijk dat de bonden niet meer zo discreet zullen willen zijn door eerdere wandaden van hem te verzwijgen. We gaan het zien.
Eerdere wandaden doen dan ook totaal niet terzake, als ze daar niet mee hadden kunnen leven hadden ze toen de stekker eruit moeten trekken. Nu niet met maar ja toen en toen heeft ie dit en dit gedaan boehoe komen... Daar veegt die rechter zijn reet mee af.
pi_164440701
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:18 schreef beantherio het volgende:
Discreet zijn is niet hetzelfde als liegen.
Discreet zijn is een eufemisme voor het verzwijgen van zaken. Gelijk aan wat accountants en bankiers altijd doen. Wij zijn gediend bij de waarheid. Temeer omdat die toch wel aan het licht komt t.z.t.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:23:01 #265
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_164440714
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hmm, kom ik met feiten en jij alleen maar met vage insinuaties. Beetje jammer vind je ook niet?

Van Gelder heeft heel misschien een regeltje in een onduidelijk en in ieder geval ongeldig contract overtreden, dat is zeker. Verder helemaal niets. Geen klagende sporters, geen klagende Braziliaanse overheidsdienaren, geen geweld en eigenlijk geen bewezen overlast.
pi_164440848
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Je moet wel uitblinken om het je te kunnen veroorloven je als een "enfant terrible" te gedragen, maar de laatste jaren is het niet heel veel soeps bij Van Gelder. Mocht hij zich als beste voor de finale hebben geplaatst, dan hadden ze hem er nooit uitgegooid.
Dus meten met meerdere maten...

En misschien enig persoonlijk zeer van bepaalde figuren.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:27:07 #267
38114 beantherio
pi_164440894
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:19 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dat is een drogreden (en een beetje een vreemde imho). Toegegeven, het is vreselijk moeilijk om het altijd goed te doen. En in sommige gevallen valt ervoor te spreken zaken binnenskamers te houden. Het probleem daarbij is dat er zaken kunnen gebeuren die niet door de beugel kunnen, beide kanten op. Het alternatief is volledige transparantie. Iedereen kan dan toetsen, ingrijpen en corrigeren wanneer nodig. Het is een streven en misschien een utopie, maar op deze manier voorkom je wel dat "bobo's onderuit geharkt kunnen worden". Openheid van zaken is daarmee ook in hun voordeel.
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt. Jij stelt dat een bond al die informatie maar vrij moet geven maar afhankelijk van wat het is kan het zijn dat zij dat niet mag.
pi_164440911
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eerdere wandaden doen dan ook totaal niet terzake, als ze daar niet mee hadden kunnen leven hadden ze toen de stekker eruit moeten trekken. Nu niet met maar ja toen en toen heeft ie dit en dit gedaan boehoe komen... Daar veegt die rechter zijn reet mee af.
Yup enkel en dan ook maar enkel en alleen het voorval van vrijdagavond op zaterdagochtend doet terzake en zal op zichzelfstaand voldoende draagvlak moeten geven om de disciplinaire maatregel te rechtvaardigen. Een epistel over een emmer die doet overlopen wordt resoluut van tafel geveegd in een kort geding.
pi_164440934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Hmm, kom ik met feiten en jij alleen maar met vage insinuaties. Beetje jammer vind je ook niet?

Van Gelder heeft heel misschien een regeltje in een onduidelijk en in ieder geval ongeldig contract overtreden, dat is zeker. Verder helemaal niets. Geen klagende sporters, geen klagende Braziliaanse overheidsdienaren, geen geweld en eigenlijk geen bewezen overlast.
En ... Hij kon zijn bed nog terugvinden :)
pi_164440939
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Je moet wel uitblinken om het je te kunnen veroorloven je als een "enfant terrible" te gedragen
Ik volg het niet zo maar m.i. heeft hij uitgeblonken door zich te plaatsen voor zijn finale. Welke andere Nederlanders hebben dat nog meer gedaan?
pi_164440956
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:27 schreef beantherio het volgende:

Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt. Jij stelt dat een bond al die informatie maar vrij moet geven maar afhankelijk van wat het is kan het zijn dat zij dat niet mag.
Je probeert je nu wel heel erg in allerlei bochten te draaien... :')
pi_164440964
quote:
Privacy is tegenwoordig een groot goed en het kan zijn dat een bond de wet overtreed als zij informatie over een sporter publiek maakt.
Maar hem wel naar huis stuurt. Man man man.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:29:15 #273
38114 beantherio
pi_164440968
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is mij niet duidelijk waarom dat zo zou moeten zijn. Het beginsel "dossiervorming" is in het arbeidsrecht al een beginsel en ik zie niet in waarom zoiets niet voor sporters zou gelden (die volgens sommigen hier ook "werknemers" zijn van bonden). Eerdere wandaden doen wel degelijk ter zake.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 21:29:52 #274
38114 beantherio
pi_164440995
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Je hoort er (nog) niets over: dat is wat anders.
pi_164440998
quote:

[..]

Ik heb het over juridische bepalingen waarop een partij zich al dan niet beroept. Op dit moment worden er terecht vraagtekens gesteld bij de bepalingen waarop het NOC zich beroept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')