Daar komt het inderdaad op neerquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:03 schreef Caland het volgende:
Als ik het dus goed begrijp kan Van Gelder best dat kort geding winnen maar is het absoluut onmogelijk om maandag nog te mogen turnen want het FIG heeft al een Fransman aangewezen.
Ik weet niet hoe het in het schermen gaat., maar de kwalificatie voor de spelen wordt bij individuele sporten in het algemeen niet gedaan in wedstrijden waar je als land aan meedoet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:05 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Hoe doet zo'n Bas Verwijlen dat dan? Hij heeft kennelijk op zn eigen houtje zich gekwalificeerd etc. maar deed wel gewoon mee onder nlse vlag
Deze hele reeks staat al vol genoeg met aannames en insinuaties... Daar mag best wat tegenwicht aan geboden worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:03 schreef Moira. het volgende:
Daarom heb ik dat toch gecorrigeerd, wat zeik je man
Dat is nog maar de vraag. Voorheen was YvG in dienst van defensie. Het is niet uitgesloten dat hij tegenwoordig met enkel en alleen zijn eigen sponsoren zichzelf kan bedruipen. Er zit tegenwoordig een hoop circus om het talent van een sporter heen. Een circus dat ook allemaal indirect moet eten van de verdiensten van een sporter. Misschien is het juist de andere kant op.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij is daarvoor uitgesloten. En als je voor je land uitkomt en nationale bonden worden afgerekend op jouw prestaties (en die ook nog eens jouw kosten betalen) dan is het niet meer dan redelijk dat die jou bepaalde verplichtingen opleggen.
Dat is waar ik al 9 topics tegen aan het pleiten benquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Deze hele reeks staat al vol genoeg met aannames en insinuaties... Daar mag best wat tegenwicht aan geboden worden.
Oke, maar als NOC NSF je dus gewoon niet mag (hypothetisch enzo) maar je weet je wel te kwalificeren kan het zijn dat je gewoon niet mee mag doen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in het schermen gaat., maar de kwalificatie voor de spelen wordt bij individuele sporten in het algemeen niet gedaan in wedstrijden waar je als land aan meedoet.
Marathonlopers kwalificeren zich b.v. op basis van hun gelopen tijden in bepaalde marathons. Daar schrijven ze zich individueel in. Vervolgens maakt NOC-NSF een keuze uit de gekwalificeerde sporters en schrijft die in voor de spelen.
Hij leeft van een stipendium, dus niet op sponsorgeld.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Voorheen was YvG in dienst van defensie. Het is niet uitgesloten dat hij tegenwoordig met enkel en alleen zijn eigen sponsoren zichzelf kan bedruipen. Er zit tegenwoordig een hoop circus om het talent van een sporter heen. Een circus dat ook allemaal indirect moet eten van de verdiensten van een sporter. Misschien is het juist de andere kant op.
Maar dan ga je zelf meedoen...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat is waar ik al 9 topics tegen aan het pleiten ben
Je kunt er rustig van uitgaan dat bij de meeste sporten het vooral NOC-NSF is die de sporter financieel bijstaat. Zeker bij een sport als turnen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Voorheen was YvG in dienst van defensie. Het is niet uitgesloten dat hij tegenwoordig met enkel en alleen zijn eigen sponsoren zichzelf kan bedruipen. Er zit tegenwoordig een hoop circus om het talent van een sporter heen. Een circus dat ook allemaal indirect moet eten van de verdiensten van een sporter. Misschien is het juist de andere kant op.
CAS is er ook nog.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Oke, maar als NOC NSF je dus gewoon niet mag (hypothetisch enzo) maar je weet je wel te kwalificeren kan het zijn dat je gewoon niet mee mag doen?
Het lijkt me dat hij een A-status heeft en dus betaalt wordt door NOC-NSF.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Nee. Het IOC stelt normen op waaraan je minimaal moet voldoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Oke, maar als NOC NSF je dus gewoon niet mag (hypothetisch enzo) maar je weet je wel te kwalificeren kan het zijn dat je gewoon niet mee mag doen?
Nee, voor dat kwalificeren en deelname zijn regels. Die zijn deels internationaal oplegd en deels door de NOC-NSF, soms in overleg met de sporters (schaatsen b.v.), opgesteld, en die vormen het beoordelingskader voor de kwalificatie.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Een stipendium kan sponsorgeld zijn. Sponsorgeld is niet altijd een stipendium.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij leeft van een stipendium, dus niet op sponsorgeld.
Ook dat is wel interessant. Want dan kan de ene sporter er makkelijker uit te knikkeren zijn dan de andere sporter. Je kan jezelf afvragen of het de bedoeling is dat sporters er door een proxypartij op andere motieven uitgeknikkerd kunnen worden dan enkel prestaties. Je kan jezelf zelfs afvragen of het überhaupt de bedoeling is dat een proxypartij een sporter eruit kan knikkeren ...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt er rustig van uitgaan dat bij de meeste sporten het vooral NOC-NSF is die de sporter financieel bijstaat. Zeker bij een sport als turnen.
Ik denk dat van de olympische sporters alleen de wielrenners (dus) en een misschien aantal van de topzwemmers en top-atleten (als in: atletiek) er van kunnen leven. De rest wordt vooral door NOC-NSF betaald.
Stipendium van het NOC waarschijnlijk?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij leeft van een stipendium, dus niet op sponsorgeld.
Als hij het kort geding wint en toch niet mee mag doen, staat de weg open naar een schadevergoeding voor misgelopen (sponsor)inkomsten. Dat alleen al is een goede reden om het aan te spannen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:07 schreef StaceySinger het volgende:
Het is daarom de vraag wat het kort geding van vrijdag nog kan veranderen aan het FIG-besluit.
Het Internationaal Olympisch Comité zou zich als organisator van de Spelen nog met de kwestie kunnen bemoeien.
Ook kan Van Gelder nog naar het sporttribunaal CAS stappen, als hij door de rechter in het gelijk wordt gesteld.
http://nos.nl/rio2016/art(...)vrijdag-zitting.html
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:11 schreef Moira. het volgende:
Welnee, ik maakte gewoon een typo waar je me netjes op wees
A-status van NOC-NSF lijkt me.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Stipendium van het NOC waarschijnlijk?
Als er één iemand daar zich tegen verzette was het Moira. Dus je kunt je energie qua tegenwicht mijns inziens beter op een ander richten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Deze hele reeks staat al vol genoeg met aannames en insinuaties... Daar mag best wat tegenwicht aan geboden worden.
jaquote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja
Het Hof van Arbitrage voor Sport is een onafhankelijk tribunaal voor het beslechten van geschillen op het gebied van sport. Het hof is in 1984 opgericht op initiatief van het IOC
En feitelijk staat er vwb de spelen ook helemaal niks spannends in die reconstructie...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:16 schreef xzaz het volgende:
Dus de AD stelt dat je beter iemand naar het AD kan sturen die geen kans heeft op de finale / medaille dan iemand sturen die kans heeft op de finale / medaille en lekker zijn eigen ding doen. Ik zou de laatste optie kiezen en afzonderen van de groep.
Ja, dat hij een keer eerder het dorp illegaal verlaten had... Nou, nou, nou, dat dat kan in Rio...quote:Uit gesprekken met betrokkenen in en rond de Nederlandse olympische ploeg blijkt dat het bepaald niet de eerste keer is dat Van Gelder de gedragsregels overtrad. Bij vorige evenementen ging hij meerdere keren tegen de afspraken in op stap en kwam hij te laat terug, en in Rio verliet hij al eerder zonder toestemming het olympisch dorp - hij was uren weg.
Dan kunnen ze nog wel onafhankelijk zijn. Blijkbaar mocht Efimova ook ineens weer meedoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja
Het Hof van Arbitrage voor Sport is een onafhankelijk tribunaal voor het beslechten van geschillen op het gebied van sport. Het hof is in 1984 opgericht op initiatief van het IOC
Ik let niet echt op de naampjes die er bij staan. Een aantal uitgezonderd...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:18 schreef Greys het volgende:
Als er één iemand daar zich tegen verzette was het Moira. Dus je kunt je energie qua tegenwicht mijns inziens beter op een ander richten.
Zullen de Amerikanen Phelps naar huis sturen als hij een biertje gaat drinken en schreeuwend thuis komt?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En feitelijk staat er vwb de spelen ook helemaal niks spannends in die reconstructie...
[..]
Ja, dat hij een keer eerder het dorp illegaal verlaten had... Nou, nou, nou, dat dat kan in Rio...
Helemaal niks over zuipen, brassen en slempen.
Je kunt wel van elk feitje blijven roepen dat het weinig voorstelt, maar tel het eens bij elkaar op.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En feitelijk staat er vwb de spelen ook helemaal niks spannends in die reconstructie...
[..]
Ja, dat hij een keer eerder het dorp illegaal verlaten had... Nou, nou, nou, dat dat kan in Rio...
Helemaal niks over zuipen, brassen en slempen.
quote:
Dus?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:26 schreef Moira. het volgende:
En hoe lang was dat ook alweer geleden?
Of denk je echt dat je gewoon (fysiek alleen al) aan de OS kan meedoen als je nog aan de coke zit?
Waarom zou je iemand naar het AD willen sturen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:16 schreef xzaz het volgende:
Dus de AD stelt dat je beter iemand naar het AD kan sturen die geen kans heeft op de finale / medaille dan iemand sturen die kans heeft op de finale / medaille en lekker zijn eigen ding doen. Ik zou de laatste optie kiezen en afzonderen van de groep.
Bron?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:24 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dus?
Hij schijnt nogal vast te zitten in dat patroontje
Om de kwaliteit van de artikelen te verbeteren?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand naar het AD willen sturen?
Dat zou een valide reden zijn ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Om de kwaliteit van de artikelen te verbeteren?
Dat klopt, maar het AD artikel heeft het voornamelijk over "vorige evenementen", welke vorige evenementen en wanneer? 10, 5, 2 jaar geleden? Tijdens deze spelen heeft hij een keer eerder het dorp verlaten, that's it. Verder staat er niks schokkends in vwb deze spelen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:23 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt wel van elk feitje blijven roepen dat het weinig voorstelt, maar tel het eens bij elkaar op.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee. Het IOC stelt normen op waaraan je minimaal moet voldoen.
Vervolgens mogen de landelijke comités strengere normen hanteren voor hun atleten. NOC doet dat, zij willen namelijk alleen mensen die in staat zouden moeten zijn om mee te doen voor een goede klassering.
Verwijlen heeft ervoor gekozen het bondsprogramma te verlaten, wat hem een hoop geld heeft gekost. Dit is echter niet van invloed op de kwalificatiecriteria.
Oke, maar Van Gelder gaat dus eigenlijk een contract aan met NOC NSF waarbij in ruil voor financiele support hij naar de pijpen van de NOC NSF moet dansen? Eigenlijk heeft hij geen keus natuurlijk, want anders kan hij niet in zijn levensonderhoud voldoen. Dat hij dus eigenlijk zijn (in dit geval) vrijheid verkoopt om full time met zijn sport bezig te kunnen zijn vind ik dan nog daar aan toe. Maar dat de NOC NSF hem dus kan terugtrekken omdat hij niet aan hun contract voldoet, terwijl hij nog steeds voldoet aan de kwalificatie-eisen is toch enorm krom?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, voor dat kwalificeren en deelname zijn regels. Die zijn deels internationaal oplegd en deels door de NOC-NSF, soms in overleg met de sporters (schaatsen b.v.), opgesteld, en die vormen het beoordelingskader voor de kwalificatie.
Dat er constant op de proppen gekomen wordt minimale schendingen van de regels lijkt het al heel wat ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt wel van elk feitje blijven roepen dat het weinig voorstelt, maar tel het eens bij elkaar op.
Als je aan sport doet, moet je voldoen aan de sportieve regels die de bond stelt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
[..]
Oke, maar Van Gelder gaat dus eigenlijk een contract aan met NOC NSF waarbij in ruil voor financiele support hij naar de pijpen van de NOC NSF moet dansen? Eigenlijk heeft hij geen keus natuurlijk, want anders kan hij niet in zijn levensonderhoud voldoen. Dat hij dus eigenlijk zijn (in dit geval) vrijheid verkoopt om full time met zijn sport bezig te kunnen zijn vind ik dan nog daar aan toe. Maar dat de NOC NSF hem dus kan terugtrekken omdat hij niet aan hun contract voldoet, terwijl hij nog steeds voldoet aan de kwalificatie-eisen is toch enorm krom?
Ik denk dat Joost glimlacht.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:11 schreef Wombcat het volgende:
Ik denk dat van de olympische sporters alleen de wielrenners (dus) en een misschien aantal van de topzwemmers en top-atleten (als in: atletiek) er van kunnen leven. De rest wordt vooral door NOC-NSF betaald.
Dit dus. In plaats van hem afrekenen op prestaties wordt hij aan de kant geschoven omdat hij niet in het voorbepaalde keurslijf past.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
[..]
Oke, maar Van Gelder gaat dus eigenlijk een contract aan met NOC NSF waarbij in ruil voor financiele support hij naar de pijpen van de NOC NSF moet dansen? Eigenlijk heeft hij geen keus natuurlijk, want anders kan hij niet in zijn levensonderhoud voldoen. Dat hij dus eigenlijk zijn (in dit geval) vrijheid verkoopt om full time met zijn sport bezig te kunnen zijn vind ik dan nog daar aan toe. Maar dat de NOC NSF hem dus kan terugtrekken omdat hij niet aan hun contract voldoet, terwijl hij nog steeds voldoet aan de kwalificatie-eisen is toch enorm krom?
Die argumentatie staat vast in de regels. Dus als je dat niet gelooft, moet je de regels gaan opzoeken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:33 schreef Onnoman het volgende:
"Ongeacht de uitspraak van de rechter, kan Van Gelder volgens de internationale turnbond niet meedoen aan de ringenfinale. "Op basis van onze regels kan hij niet meer terugkeren'', zei een woordvoerder van de internationale turnfederatie FIG."
das ook echt weer zo'n regel van likmevestje.. en totaal niet te beargumenteren waarom dat niet zou mogen
Ik denk omdat het nou eenmaal in het regelement staat.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:33 schreef Onnoman het volgende:
"Ongeacht de uitspraak van de rechter, kan Van Gelder volgens de internationale turnbond niet meedoen aan de ringenfinale. "Op basis van onze regels kan hij niet meer terugkeren'', zei een woordvoerder van de internationale turnfederatie FIG."
das ook echt weer zo'n regel van likmevestje.. en totaal niet te beargumenteren waarom dat niet zou mogen
Het argument is dat het de regels zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:33 schreef Onnoman het volgende:
Er is deze spelen iemand die via het CAS uitsluiting heeft aangevochten en mee mag doenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja
En alle regels zijn onzin. Als een sporter medaillekansen heeft, moet hij gewoon zijn gang kunnen gaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het argument is dat het de regels zijn.
Als ik me niet vergis heeft Van Gelder sinds 2011 geen prijs meer gewonnen, laten we zijn medaillekansen ook niet te veel overdrijven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En alle regels zijn onzin. Als een sporter medaillekansen heeft, moet hij gewoon zijn gang kunnen gaan.
kanker op met regelementen.. een regel moet beargumentabel zijn.. anders is het een kansloze regel puur om autoriteit uit te stralen..quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk omdat het nou eenmaal in het regelement staat.
Als dat echt zo is dan, ik heb het regelement niet gelezen.
Trainen doe je in de jaren ervoor, als je dat tijdens de OS nog moet doen ben je te laat.quote:
Hoppa, emotionele schade er ook nog bijquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:33 schreef Onnoman het volgende:
Ik was natuurlijk niet serieus.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft Van Gelder sinds 2011 geen prijs meer gewonnen, laten we zijn medaillekansen ook niet te veel overdrijven.
Dat snap ik, maar dat lijkt me een conflict tussen sporter en bond. Dat de bond dus het recht heeft om de sporter terug te trekken lijkt me een heel andere kwestie... want dat zou imo een "conflict" moeten zijn tussen sporter en de IOC.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je aan sport doet, moet je voldoen aan de sportieve regels die de bond stelt.
In het geval van Van Gelder wordt hij (denk ik) ook nog eens financieel ondersteund door de bond, dus krijgt hij nog wat extra regels, omdat ze hem betalen en van trainingsfaciliteiten voorzien.
Dus trainingen missen, je teamgenoten irriteren daardoor, groepsproces verstoren, zuipen, uitgaan, smorgens als een tokkie door de gangen stampen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En alle regels zijn onzin. Als een sporter medaillekansen heeft, moet hij gewoon zijn gang kunnen gaan.
quote:
Onzin. Maar je houd je straffen gewoon enigszins evenredig aan het vergrijp.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk niet serieus.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef alopio het volgende:
[..]
Dus trainingen missen, je teamgenoten irriteren daardoor, groepsproces verstoren, zuipen, uitgaan, smorgens als een tokkie door de gangen stampen.
Je bent gewoon een loser als je een weekje je biertjes niet kan laten staan en serieus met je sport bezig kan zijn. Prima hoor als je wilt feesten maar dan had Yuri beter naar Lloret de Mar kunnen gaan
Dat zegt helemaal niemand.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hahahaha lambertus. The ironyquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
Telegraaf:
De sportwereld ligt aan de voeten van Lambertus Yuri van Gelder (Waalwijk, 20 april 1983) als hij in 2005 in Melbourne wordt gekroond tot wereldkampioen op zijn favoriete toestel. De toekomst lacht de Brabander toe.
Het ontbreekt Van Gelder slechts aan één ding: sterke benen die de weelde kunnen dragen. Een jaar na zijn wereldtitel komt hij voor de eerste maal in opspraak. Het is nota bene Remy Lens, al vijf jaar zijn trainer, die in 2006 aan de bel hangt bij zowel sportkoepel NOC*NSF als turnbond KNGU. De oefenmeester ontdekt dat zijn pupil in zijn vrije tijd gebruiker is van cocaïne en meldt dat bij de nationale turnfederatie.
Een jaar nadat voor de eerste maal de noodklok klinkt, is er een nieuw signaal dat door de turnbond wordt genegeerd. Onder het mom van mentale en fysieke problemen zoekt Van Gelder na zijn bronzen medaille op de WK in Aarhus de luwte op.
Van Gelder lijdt aan een syndroom waar zo vele snuivers aan lijden. Hij waant zich onaantastbaar. Niemand die hem iets maakt.
Zo kan het gebeuren dat hij zich op 21 juni 2009 meldt op de Nederlandse kampioenschappen in Ahoy. Hij heeft zich ook in de week voorafgaande aan de titelstrijd bezondigd aan een paar lijntjes, maar ziet daarin geen gevaar meer.
Ja, het is foute boel dat er sporen van cocaïne in zijn urine zijn aangetroffen. Maar nee, hij is geen junk. Hij gebruikt al een aantal jaren recreatief harddrugs, zo biecht hij op. En dat gebruik loopt op feestjes soms uit de hand. Hij laat zelfs het woord gewoonte vallen.
Iedere keer dat hij boven een lijntje hangt is er een te veel, klinkt het schuldbewust. Hij heeft het een paar keer gedaan. Zo’n één, twee keer in de week soms, hij kon het niet ontkennen.
Hij verliest zijn baan bij de Landmacht. Toch wordt hij opgenomen in Castle Craig Hospital, een centrum voor drugs- en alcoholverslaving in het Schotse Peeblesshire. Na drie maanden keert hij naar zeggen als herboren terug naar Nederland. Minder dan tien maanden duurt het slechts alvorens het opnieuw mis gaat.
De wereldkampioenschappen van 2010 in Rotterdam moeten zijn toernooi worden. Daar draait het inderdaad op uit, al zijn daarvoor (opnieuw) geen sportieve gronden aan te voeren. Van Gelder geeft daags voor de wedstrijd tegen technisch directeur Hans Gootjes toe opnieuw zijn heil in de cocaïne te hebben gezocht. Zonder op details in te gaan, wordt de turner ’om medische redenen van persoonlijke aard’ teruggetrokken uit het mondiale titeltoernooi.
Van Gelder plaatst zich op de openingsdag als achtste voor de olympische ringenfinale. En dat ondanks het feit dat zijn oefening volgens hem door de jury met zeker twee-tiende punt te laag is ingeschaald. In de avonduren wordt hij, samen met zijn inmiddels uitgeschakelde ploeggenoot Jeffrey Wammes, aan de bar van het Holland House aangetroffen. Op de toog staan bier en bitterballen, niet bepaald het standaarddieet van een sportman die na een strijd van dertien jaar eindelijk op de Spelen staat.
Hij heeft de kans gekregen en is kennelijk een keer te vaak de grens over gegaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Onzin. Maar je houd je straffen gewoon enigszins evenredig aan het vergrijp.
Iemand op laten lazeren waar die 12 jaar voor heeft geknokt, in principe voor een vrij minimale schending, is gewoon bezopen (pun intended)
dit dus.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Er zullen hier ook maar weinig zijn die elke straf onrechtvaardig vinden.
Het gaat er om dat het disproportioneel is om hem daarvoor naar huis te sturen.
Objectief zijn dit soort dingen ook nooit natuurlijk, er zullen vast wel een paar bij de turnbond zijn die nog een appeltje met hem te schillen hebben.
Ja, Van Gelder mocht naar Rio en een andere Nederlandse turner niet.
En nu doen ze allebei niet mee, en staat een Fransman die niet goed genoeg was in de finale.
Alleen maar verliezers voor Nederland.
Als van Gelder tot een flinke boete was veroordeeld (zo breed heeft hij het echt niet) of een andere disciplinaire straf, dan had niemand achteraf geroepen: "ja maar, je had hem naar huis moeten sturen ! "
Nee, want het IOC bepaalt alleen maar de eisen waaraan een sporter moet voldoen om mee te mogen doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat lijkt me een conflict tussen sporter en bond. Dat de bond dus het recht heeft om de sporter terug te trekken lijkt me een heel andere kwestie... want dat zou imo een "conflict" moeten zijn tussen sporter en de IOC.
Ach joh, de onzin die ik voorbij zie komen. En steeds harder roepen dat er van NOC NSF, de turnbond en de internationale turnbond niks deugt. Alleen maar machtsgeile kereltjes die nog een appeltje met hem te schillen hebben.quote:
Natte vingerwerk wat de grens is. Dat bepaalt die hansworst van een Hendriks. En die verschilt nogal per persoon merk ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij heeft de kans gekregen en is kennelijk een keer te vaak de grens over gegaan.
Kanker zelf op.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
kanker op met regelementen.. een regel moet beargumentabel zijn.. anders is het een kansloze regel puur om autoriteit uit te stralen..
hooo de internationale turnbond.. de wereld shaked op zijn grondvesten
Zwaktebod met je gekanker.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
kanker op met regelementen.. een regel moet beargumentabel zijn...
1 Training gemist.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef alopio het volgende:
[..]
Dus trainingen missen, je teamgenoten irriteren daardoor, groepsproces verstoren, zuipen, uitgaan, smorgens als een tokkie door de gangen stampen.
Ja, wijzen naar Hendriks, die hadden we nog niet gehad.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Natte vingerwerk wat de grens is. Dat bepaalt die hansworst van een Hendriks. En die verschilt nogal per persoon merk ik.
Je gaat even voorbij aan het hele simpele gegeven dat we niet met zekerheid weten wat er is gebeurd en dat we evenmin weten of en zo ja welke aanvullende afspraken met hem zijn gemaakt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Er zullen hier ook maar weinig zijn die elke straf onrechtvaardig vinden.
Het gaat er om dat het disproportioneel is om hem daarvoor naar huis te sturen.
wel als het met de fiets isquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Zwaktebod met je gekanker.
Moet oom agent ook aan jou beargumenteren waarom 'niet door rood rijden' een regel is?
Je zou al die bondsbesturen maar eens door moeten lichten, nationaal en internationaal.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:41 schreef Lienekien het volgende:
En steeds harder roepen dat er van NOC NSF, de turnbond en de internationale turnbond niks deugt. Alleen maar machtsgeile kereltjes die nog een appeltje met hem te schillen hebben.
Die loopt nu de hele dag met zonnebril rond. Niet meer in beeld gezien terwijl ie eerst elke dag wel 3x langskwam.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, wijzen naar Hendriks, die hadden we nog niet gehad.
Zelfs al zou dat waar zijn he ...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ach joh, de onzin die ik voorbij zie komen. En steeds harder roepen dat er van NOC NSF, de turnbond en de internationale turnbond niks deugt. Alleen maar machtsgeile kereltjes die nog een appeltje met hem te schillen hebben.
Hou toch op.
Dat is dan wel weer mooi. Ik denk dat er na deze OS een nieuwe chef komt -- dankzij Yuriquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die loopt nu de hele dag met zonnebril rond. Niet meer in beeld gezien terwijl ie eerst elke dag wel 3x langskwam.
Is er misschien al 'ns in je opgekomen dat ze die laatste waarschuwing bijvoorbeeld vorige week al gegeven zouden kunnen hebben?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:43 schreef Onnoman het volgende:
Ik vind dat er ook iets moet bestaan als het recht van de sporter wat internatinaal wordt vastgelegd en die de laffe regeltje van bonden en organisaties kunnen overrulen..
Yuri hoefde gvd nog maar één keer in zijn leven iets te laten zien op een groot eindtoernooi, de schade die Yuri heeft gemaakt viel toch al niet meer te corrigeren dus is wegsturen gewoon een kansloze actie. Deal with it, wordt boos op hem, en geen hem een laatste waarschuwing.
maar maakt niet uit jongens.. regels zijn regel.. stelletje regelnichten
Misschien heeft 'ie wel een blauw oog.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die loopt nu de hele dag met zonnebril rond. Niet meer in beeld gezien terwijl ie eerst elke dag wel 3x langskwam.
De Telegraaf weet natuurlijk prima wat er gegeten en gedronken dient te worden...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef matthijst het volgende:
Op de toog staan bier en bitterballen, niet bepaald het standaarddieet van een sportman die na een strijd van dertien jaar eindelijk op de Spelen staat.
Dan zou ik de maatregel wel beter begrijpen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien heeft 'ie wel een blauw oog.
Ah OK, prima ventje dan verderquote:
Klopt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:46 schreef wdn het volgende:
Hij heeft een training gemist
Hij heeft alcohol gedronken
Nou, nee...quote:Hij is 2x uit het dorp gegaan waar de afspraak was dit niet te doen.
Hij heeft zich misdragen toen hij terug kwam in het huis.
Of hebben ze hem gewoon zijn gang laten gaan... Je weet het niet he?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Is er misschien al 'ns in je opgekomen dat ze die laatste waarschuwing bijvoorbeeld vorige week al gegeven zouden kunnen hebben?
Of krijgt hij daarna gewoon weer een laatste waarschuwing?
En als hij het dat weer verpest gewoon nog een laatste waarschuwing?
Nee, precies. Je weet het niet, als je er niet bij bent geweest.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of hebben ze hem gewoon zijn gang laten gaan... Je weet het niet he?
7 Jaar geleden... En nu bier gezopen... Waar komt dat "lijntje" nou weer vandaan?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:51 schreef matthijst het volgende:
Ah OK, prima ventje dan verder![]()
Heel snugger ook, om je niet aan de afspraken te houden.
Lekker thuis voor de buis de finale kijken. Lijntje erbij
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, precies. Je weet het niet, als je er niet bij bent geweest.
Van de huisdealer?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
7 Jaar geleden... En nu bier gezopen... Waar komt dat "lijntje" nou weer vandaan?
Alle judoka's en zwemmers volgens mij.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
Misschien heeft hij andere sporters een kans op een plak ontnomen door als een dwaas herrie te schoppen in het midden van de nacht...
En hij had het paard van Cornelissen gebeten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alle judoka's en zwemmers volgens mij.
Misschien heeft hij Gootjes uit het raam gegooid, Hendriks de beurt van zijn leven gegeven, de zusjes Wevers laten turnen op zijn rekstok en daarna 5 liter Bacardi weggezopen...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
Misschien heeft hij andere sporters een kans op een plak ontnomen door als een dwaas herrie te schoppen in het midden van de nacht...
Zondagochtend was het toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien heeft hij Gootjes uit het raam gegooid, Hendriks de beurt van zijn leven gegeven, de zusjes Wevers laten turnen op zijn rekstok en daarna 5 liter Bacardi weggezopen...
Alles is misschien, ja. We blijven speculeren. En weten niksquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien heeft hij Gootjes uit het raam gegooid, Hendriks de beurt van zijn leven gegeven, de zusjes Wevers laten turnen op zijn rekstok en daarna 5 liter Bacardi weggezopen...
Mehh, dat denk ik niet. In de laatste update staat niks meer over herrieschoppen bij terugkomst (itt eerdere verhalen). Bovendien was dat een beter argument geweest om naar buiten te brengen dan "hij heeft het dorp verlaten en bier gedronken, dat kunnen we niet accepteren". Dus als het zou kloppen, dan verwacht ik dat ze dat wel gezegd zouden hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
Heeft er iemand plattegrond waar ze allemaal liggen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alle judoka's en zwemmers volgens mij.
NOCNSF wist niet dat de maatregel onherroepelijk was?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:01 schreef StaceySinger het volgende:
Kort geding
Dat dient vrijdagochtend (11.15) voor de rechtbank in Arnhem. Het geding is spoedeisend, omdat de betreffende finale in de Braziliaanse stad al op maandag plaatsvindt.
Sportkoepel NOC*NSF heeft het kort geding dat Yuri van Gelder tegen zijn olympische verbanning heeft aangespannen, en dat vrijdag dient in Arnhem, voor kennisgeving aangenomen. "We hebben het bericht van de rechtbank hier in Rio de Janeiro meegekregen", liet woordvoerder Geert Slot woensdag weten. "Het is ieders goed recht om een kort geding aan te spannen als hij denkt dat hij in zijn recht staat."
Volgens Slot is de kans klein dat er iemand van NOC*NSF vanuit Brazilië terug naar Nederland reist om de spoedeisende zaak bij te wonen. "Dat staat bij ons nog niet op de rol en ik voorzie niet dat het nog gebeurt."
Slot benadrukte dat formeel alleen de internationale turnfederatie FIG eventueel Van Gelder weer tot de olympische ringenfinale op maandag kan toelaten. "Maar we krijgen steeds meer informatie dat het om een onherroepelijke maatregel gaat."
http://www.parool.nl/spor(...)geding-aan~a4355373/
Wie waarschuwt precies en waarover?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Is er misschien al 'ns in je opgekomen dat ze die laatste waarschuwing bijvoorbeeld vorige week al gegeven zouden kunnen hebben?
Of krijgt hij daarna gewoon weer een laatste waarschuwing?
En als hij het dat weer verpest gewoon nog een laatste waarschuwing?
Zo te lezen zien ze het met vertrouwen tegemoet...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:01 schreef StaceySinger het volgende:
Kort geding
Dat dient vrijdagochtend (11.15) voor de rechtbank in Arnhem. Het geding is spoedeisend, omdat de betreffende finale in de Braziliaanse stad al op maandag plaatsvindt.
Sportkoepel NOC*NSF heeft het kort geding dat Yuri van Gelder tegen zijn olympische verbanning heeft aangespannen, en dat vrijdag dient in Arnhem, voor kennisgeving aangenomen. "We hebben het bericht van de rechtbank hier in Rio de Janeiro meegekregen", liet woordvoerder Geert Slot woensdag weten. "Het is ieders goed recht om een kort geding aan te spannen als hij denkt dat hij in zijn recht staat."
Volgens Slot is de kans klein dat er iemand van NOC*NSF vanuit Brazilië terug naar Nederland reist om de spoedeisende zaak bij te wonen. "Dat staat bij ons nog niet op de rol en ik voorzie niet dat het nog gebeurt."
Slot benadrukte dat formeel alleen de internationale turnfederatie FIG eventueel Van Gelder weer tot de olympische ringenfinale op maandag kan toelaten. "Maar we krijgen steeds meer informatie dat het om een onherroepelijke maatregel gaat."
Ja, ze kunnen hem voorwaarden opleggen. En bij overtreding van die voorwaarden zijn deelname intrekken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:04 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Wie waarschuwt precies en waarover?
Heeft de turnbond überhaupt iets te zeggen op grondgebied van het IOC? Kan een turnbond eisen dat iemand tijdens zijn aanwezigheid maar buiten deelnames tijdens de spelen geen alcohol mag drinken? Kan een turnbond iemand verbieden een afgebakend terrein te verlaten? Als zijn trainer er klaar mee is, dan vertrekt hij toch gewoon?
Ze kunnen hem niet voor het OS uitnodigen, ze kunnen zijn toelage beperken, zijn toelage stopzetten, ze kunnen de overeenkomst opzeggen en zo zijn er nog veel meer maatregelen naar rato. Waar het grijs gebied word is als zij indirect zijn carrière en mogelijkheden bij een andere partij gaan saboteren. Ik denk dat ze daarmee heel erg hun hand verspeeld hebben. Our way, or the highway. En dat zegt genoeg over de voorwaarden die worden gesteld voordat een sporter aangedragen wordt. Akkoord of opbokken, onacceptabel.
Wel volgens een paar krantenquote:
Toch blijft het een leuk topic...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles is misschien, ja. We blijven speculeren. En weten niks
Kan natuurlijk ook zijn omdat ze precies weten wat er gebeurt is en dat op basis daarvan de straf terecht is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo te lezen zien ze het met vertrouwen tegemoet...
Ik zou het eerder als arrogant vertalen maar goed.
Da's een vrij gekleurd stuk, en nauwelijks een bron te noemen.quote:
Ik reageer op iemand die zegt "kanker op met je regels, ze hadden hem gewoon een laatste kans moeten geven" met de opmerking dat ze die laatste kans misschien al hadden gegeven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:04 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Wie waarschuwt precies en waarover?
Heeft de turnbond überhaupt iets te zeggen op grondgebied van het IOC? Kan een turnbond eisen dat iemand tijdens zijn aanwezigheid maar buiten deelnames tijdens de spelen geen alcohol mag drinken? Kan een turnbond iemand verbieden een afgebakend terrein te verlaten? Als zijn trainer er klaar mee is, dan vertrekt hij toch gewoon?
Ze kunnen hem niet voor het OS uitnodigen, ze kunnen zijn toelage beperken, zijn toelage stopzetten, ze kunnen de overeenkomst opzeggen en zo zijn er nog veel meer maatregelen naar rato. Waar het grijs gebied word is als zij indirect zijn carrière en mogelijkheden bij een andere partij gaan saboteren. Ik denk dat ze daarmee heel erg hun hand verspeeld hebben. Our way, or the highway. En dat zegt genoeg over de voorwaarden die worden gesteld voordat een sporter aangedragen wordt. Akkoord of opbokken, onacceptabel.
En hoezo staat het bij hen niet op de rol? Ik las net ergens anders dat het kortgeding op verzoek van NOCNSF is verplaatst naar vrijdag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:01 schreef StaceySinger het volgende:
Kort geding
http://www.parool.nl/spor(...)geding-aan~a4355373/
We waren er geloof ik in deel 2 ofzo al achter dat het bezoeken van het HHH afgeraden werd ivm eoa virus, niet dat het niet mocht. En het verlaten van het dorp is ook niet verboden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:07 schreef wdn het volgende:
[..]
Wel volgens een paar kranten
HHH is buiten het dorp he
Dat is een mogelijkheid idd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook zijn omdat ze precies weten wat er gebeurt is en dat op basis daarvan de straf terecht is.
Uit datzelfde artikelquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
We waren er geloof ik in deel 2 ofzo al achter dat het bezoeken van het HHH afgeraden werd ivm eoa virus, niet dat het niet mocht. En het verlaten van het dorp is ook niet verboden.
Ook de zg. "overlast" heb ik nergens gelezen.
(en deze quote heb ik al eerder gepost in een reactie op jou)quote:Dat sporters die nog in actie moeten komen tijdens de Spelen het HHH links laten liggen is niks nieuws. ,,Wie nog moet presteren, die komt hier niet. Pas als de laatste medaille binnen is gaan wij met de organisatie bespreken of, en wanneer ze worden gehuldigd", zegt Geert Slot van NOC*NSF.
Nee, dat was een regel: je komt pas in HHH als je klaar bent.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
We waren er geloof ik in deel 2 ofzo al achter dat het bezoeken van het HHH afgeraden werd ivm eoa virus, niet dat het niet mocht. En het verlaten van het dorp is ook niet verboden.
Ook de zg. "overlast" heb ik nergens gelezen.
Ja?quote:
Sporters laten het HHH links liggen... Het is ze niet verboden.quote:Dat sporters die nog in actie moeten komen tijdens de Spelen het HHH links laten liggen is niks nieuws.
In de daaropvolgende zin, die ik nog speciaal vetgemaakt had, staat "wie nog moet presteren, die komt hier niet". Hoe duidelijk wil je het hebben?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja?
[..]
Sporters laten het HHH links liggen... Het is ze niet verboden.
Niet alleen coke. Gewoontes als in: doet rare dingen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:09 schreef Moira. het volgende:
Je stelde dat hij vast zit in gewoontes.
Eens. Hij heeft de "verkeerde prioriteiten" zou ik denken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:20 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niet alleen coke. Gewoontes als in: doet rare dingen.
Dat blijkt. Vroegah coke, nu beetje zuipen, uitgaan en een training missen als hij eindelijk in de finale van de OS staat.
Is het ze verboden of doen ze het niet op eigen initiatief?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de daaropvolgende zin, zie ik nog speciaal vetgemaakt had, staat "wie nog moet presteren, die komt hier niet". Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ja precies, maar ik stel dus dat die redenen mogelijk weleens voortvloeien uit oneigenlijke voorwaarden. Ze hadden hem ook simpelweg kunnen laten vallen, maar kennelijk past dat niet binnen de regelgeving van het NOC. Een soort #TeamVogelvrij. Het is frappant dat uitgerekend op advies van een trainer de inschrijving van een sporter ontnomen wordt. Een inschrijving die hij wegens _eigen talent_ heeft weten te bemachtigen. Oke, dat houdt geen rekening met sponsorgeld dat in het voorafgaande traject benodigd is. Maar ook dat hadden ze simpelweg stop kunnen zetten toen het vertrouwen kwijt raakte. Een trainer die aanstuurt op uitsluiting lijkt sterk op politieke invloeden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die zegt "kanker op met je regels, ze hadden hem gewoon een laatste kans moeten geven" met de opmerking dat ze die laatste kans misschien al hadden gegeven.
Die alcohol of het verlaten van het terrein speelt volgens mij niet of nauwelijks een rol. Ik krijg meer het idee dat ze niet meer met hem wilden werken. Daar zullen ze dan vast een (of meerdere) goede reden(en) voor hebben, die voor buitenstaanders niet bekend zijn.
Of op iemand die er gewoon genoeg van had. En dan ook echt helemaal genoeg.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:22 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ja precies, maar ik stel dus dat die redenen mogelijk weleens voortvloeien uit oneigenlijke voorwaarden. Ze hadden hem ook simpelweg kunnen laten vallen, maar kennelijk past dat niet binnen de regelgeving van het NOC. Een soort #TeamVogelvrij. Het is frappant dat uitgerekend op advies van een trainer de inschrijving van een sporter ontnomen wordt. Een inschrijving die hij wegens _eigen talent_ heeft weten te bemachtigen. Oke, dat houdt geen rekening met sponsorgeld dat in het voorafgaande traject benodigd is. Maar ook dat hadden ze simpelweg stop kunnen zetten toen het vertrouwen kwijt raakte. Een trainer die aanstuurt op uitsluiting lijkt sterk op politieke invloeden.
Van Gelder zorgde voor onrust in olympisch dorpquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:17 schreef wdn het volgende:
NOS kwam er mee met die overlast. Stond op TT en daarna ook hier ...
Ik lees niks over overlast, daarbij moest het gros het vernemen vanuit de media dat hij naar huis was gestuurd... Dus die "overlast" valt wel een beetje mee.quote:Yuri van Gelder is zondagochtend luidruchtig teruggekeerd in het olympisch dorp.
Lees anders even de eerste zin van het artikel waar je die quote hebt uitgesloopt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de daaropvolgende zin, die ik nog speciaal vetgemaakt had, staat "wie nog moet presteren, die komt hier niet". Hoe duidelijk wil je het hebben?
quote:Het NOC*NSF heeft olympische sporters afgeraden om naar het Holland Heineken Huis (HHH) te gaan zolang zij nog in het olympisch dorp verblijven
En verderop zeggen ze dus dat degene die nog moet presteren helemaal niet in het HHH komt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lees anders even de eerste zin van het artikel waar je die quote hebt uitgesloopt.
[..]
Uit eigen beweging omdat ze niet ziek willen worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En verderop zeggen ze dus dat degene die nog moet presteren helemaal niet in het HHH komt.
twitter:FOXSportsnl twitterde op woensdag 10-08-2016 om 20:14:12Advocaat Cor Hellingman spreekt voor het eerst: 'Yuri is gekidnapt door NOC*NSF' https://t.co/9F2fiBuQjk https://t.co/2Qx0smrJlo reageer retweet
Dus? De meest logische verklaring is dus: "Uit eigen initiatief"...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En verderop zeggen ze dus dat degene die nog moet presteren helemaal niet in het HHH komt.
Zo hey.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:29 schreef StaceySinger het volgende:
Cor Hellingman over het wangedrag van Yuri van Gelder: 'Er is helemaal niets relevants gebeurd.'twitter:FOXSportsnl twitterde op woensdag 10-08-2016 om 20:14:12Advocaat Cor Hellingman spreekt voor het eerst: 'Yuri is gekidnapt door NOC*NSF' https://t.co/9F2fiBuQjk https://t.co/2Qx0smrJlo reageer retweet
Iedereen in dit verhaal.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Zo hey.
Zou zo een FOK! user kunnen zijn
Misschien heeft hij wel inspiratie opgedaan in dit topic.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Zo hey.
Zou zo een FOK! user kunnen zijn
Het is kennelijk al 8 jaar kut. Ze hebben dan ook 8 jaar de tijd gehad om hem te laten vallen. Een week voor een (vermoedelijk) eervol einde van zijn carrière hem oneervol buitenspel zetten lijkt eerder op een ultieme wraakactie. Yuri wordt oud, dus de trainer kan er vanaf volgende week ook niets meer aan verdienen. Nee, in plaats van hem te laten vallen gaan we nog even wraak nemen. Je huidig werkgever die je toekomstig nieuwe werkgever even opbelt met de mededeling dat je een klojo bent, het zou wat zijn zeg.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Of op iemand die er gewoon genoeg van had. En dan ook echt helemaal genoeg.
Alles wat nu gebeurd kun je van de voren aan zien komen: press die er op springt, gezeik op forums, kranten, een rechtzaak. Het is dan zoveel simpeler om dan Van Gelder ,aar zijn gang te laten gaan toch?
Of: Alleen nadat je klaar bent met je programma kom je in het HHH, maar ook dan liever niet als je nog in het Olympisch dorp verblijft.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus? De meest logische verklaring is dus: "Uit eigen initiatief"...
Een wraakactie inderdaad. Maar dan van Yuri zelf. De enige die zijn gedrag in de hand had was hijzelf namelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:34 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Het is kennelijk al 8 jaar kut. Ze hebben dan ook 8 jaar de tijd gehad om hem te laten vallen. Een week voor een (vermoedelijk) eervol einde van zijn carrière hem oneervol buitenspel zetten lijkt eerder op een ultieme wraakactie. Yuri wordt oud, dus de trainer kan er vanaf volgende week ook niets meer aan verdienen. Nee, in plaats van hem te laten vallen gaan we nog even wraak nemen. Je huidig werkgever die je toekomstig nieuwe werkgever even opbelt met de mededeling dat je een klojo bent, het zou wat zijn zeg.
Dat zou wel erg zielig zijn ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:34 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Het is kennelijk al 8 jaar kut. Ze hebben dan ook 8 jaar de tijd gehad om hem te laten vallen. Een week voor een (vermoedelijk) eervol einde van zijn carrière hem oneervol buitenspel zetten lijkt eerder op een ultieme wraakactie. Yuri wordt oud, dus de trainer kan er vanaf volgende week ook niets meer aan verdienen. Nee, in plaats van hem te laten vallen gaan we nog even wraak nemen. Je huidig werkgever die je toekomstig nieuwe werkgever even opbelt met de mededeling dat je een klojo bent, het zou wat zijn zeg.
Ja, dat lijkt me echt logisch als je het dorp gewoon mag verlaten... Je mag overal komen maar owee als je in het HHH komt...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:36 schreef Wombcat het volgende:
Of: Alleen nadat je klaar bent met je programma kom je in het HHH, maar ook dan liever niet als je nog in het Olympisch dorp verblijft.
Bronquote:Olympisch dorp
Wat wél is opgenomen in de gedragscode van het NOC*NSF is een artikel over het verblijf in het olympisch dorp. Het is niet expliciet verboden om het olympisch dorp te verlaten, maar de atleet wordt dan wel gevraagd een speciale app aan te zetten die gps-coördinaten doorgeeft. In de regels staat echter nergens dat een atleet hiertoe verplicht is.
Lijkt me wel ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me echt logisch als je het dorp gewoon mag verlaten... Je mag overal komen maar owee als je in het HHH komt...
Maar dan moet dat team ook alles ook zelf opknappen. eigen trainingsfaciliteiten regelen, eigen ticket betalen, hotel regelen etc. Dat kan natuurlijk niet meer op het moment dat ze al in Rio aanwezig zijn, dan maakt men al gebruik van het gebodene. Selectief shoppen dus... dat bevalt me wel, dat bevalt me niet....quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:22 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ja precies, maar ik stel dus dat die redenen mogelijk weleens voortvloeien uit oneigenlijke voorwaarden. Ze hadden hem ook simpelweg kunnen laten vallen, maar kennelijk past dat niet binnen de regelgeving van het NOC. Een soort #TeamVogelvrij. Het is frappant dat uitgerekend op advies van een trainer de inschrijving van een sporter ontnomen wordt. Een inschrijving die hij wegens _eigen talent_ heeft weten te bemachtigen. Oke, dat houdt geen rekening met sponsorgeld dat in het voorafgaande traject benodigd is. Maar ook dat hadden ze simpelweg stop kunnen zetten toen het vertrouwen kwijt raakte. Een trainer die aanstuurt op uitsluiting lijkt sterk op politieke invloeden.
Precies. Buiten het huldigen heeft een sporter daar niets te zoeken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja.
HHH is er voor 1 reden: zuipen. Leuk dat sporters met medailles langskomen maar dat is bijzaak.
Zuipen, zuipen, zuipen.
Hoe kom je hier toch bij. De bond is al jaren bekend met zijn imperfecties, net als de rest van Nederland. Toch was hij waardevol genoeg om hem uit te nodigen voor de spelen (en andere turners uit te sluiten). Daarbij is er al jaren een overeenkomst en zijn zijn imperfecties vast en zeker besproken. Vanaf dat moment ben je gedeeld verantwoordelijk voor zijn succes en imperfecties. In goede tijden en slechte tijden. In goede tijden naar de OS, in slechte tijden met een betonschoen het vliegtuig in. Haha, nee dacht het niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een wraakactie inderdaad. Maar dan van Yuri zelf. De enige die zijn gedrag in de hand had was hijzelf namelijk.
Mja, volgens mij zijn de OS primair voor de sporters bedoeld. Het is vreemd dat er een situatie kan ontstaan waarin een sporter wordt buitengesloten zonder dat een sporter of IOC daar invloed op kan uitoefenen. Het is een faciliteit dat het IOC moet bieden dan. Een soort second-opinion.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:40 schreef Wup2 het volgende:
[..]
Maar dan moet dat team ook alles ook zelf opknappen. eigen trainingsfaciliteiten regelen, eigen ticket betalen, hotel regelen etc. Dat kan natuurlijk niet meer op het moment dat ze al in Rio aanwezig zijn, dan maakt men al gebruik van het gebodene. Selectief shoppen dus... dat bevalt me wel, dat bevalt me niet....
Wat je er verder persoonlijk van vindt is aan jou maar het is simpelweg niet verboden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies. Buiten het huldigen heeft een sporter daar niets te zoeken.
Daar heb je de rest van je leven spijt van idd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:47 schreef beantherio het volgende:
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of Van Gelder geen alcoholist is. Waarom zou je als topsporter, tijdens het ultieme evenement dat de Olympische spelen is, van alle miljoenen manieren die er bestaan om tot rust te komen juist kiezen voor een nacht gaan zuipen? Dan is er toch iets helemaal mis met je.
Daar hebben de ouders van sommige fokkers hier ook last van.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar heb je de rest van je leven spijt van idd.
Die hebben toch al gezegd dat ze het niet terug kunnen draaien omdat er al iemand anders is aangewezen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Pino112 het volgende:
Als de rechter hem vrijdag gelijkgeeft is het nog niet klaar toch?
Dan zal de internationale turnbond ook nog akkoord gaan lijkt me?
dan kan hij naar Rio en daar is een "tijdelijk" kantoor van het CASquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Pino112 het volgende:
Hij is uitgeschreven...finale is dus sowieso uitgesloten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Pino112 het volgende:
ow maar kan hij daar dan niet beter rechtstreeks naar toe?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:59 schreef StaceySinger het volgende:
dan kan hij naar Rio en daar is een "tijdelijk" kantoor van het CAS
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:58 schreef Greys het volgende:
Hij "beraadt zich op stappen" om alsnog aan de finale deel te nemen. Net als hij de vorige keer een protest aan zou dienen dat nooit ingediend is uiteindelijk.
Gaat niks van komen. Wat ik je brom. Hij is stiekem al lang blij dat ie niet meer hoeft. En waarom doet hij niet in een officieel statement zijn kant van het verhaal maar aan een kerel langs de snelweg inclusief foto?
Wat heeft dat kort geding dan voor zinquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die hebben toch al gezegd dat ze het niet terug kunnen draaien omdat er al iemand anders is aangewezen?
Geen idee, eerherstel?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat heeft dat kort geding dan voor zin
Mits ze in het gelijk gesteld worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven...finale is dus sowieso uitgesloten.
Dit is gewoon een ordinaire centenkwestie waarbij #TeamVanGelder probeert er een paar euro's uit te slaan.
Die is sinds gesprek niet meer in beeld geweest.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:02 schreef clavier het volgende:
Hopelijk slaat Yuri Maurits op zijn bek. Dat zou wel lachen zijn.
Ook wel tekenend trouwens.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die is sinds gesprek niet meer in beeld geweest.
Ik denk niet dat dat hem gaat worden. Dat deze meneer een problematische relatie met genotsmiddelen had/heeft is over 10 jaar het enige wat ik nog kan oplepelen als ik de naam 'Yuri van Gelder' hoor.quote:
Een inschrijfbewijs. En als hij niet mee kan doen wordt het een precedent voor monies en veel ook. Deze jongen is namelijk zojuist werkloos geworden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En als hij in z'n recht staat heeft hij groot gelijk niet?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit is gewoon een ordinaire centenkwestie waarbij #TeamVanGelder probeert er een paar euro's uit te slaan.
Daar zullen ze het wel op spelen om proberen een schadevergoeding af te dwingen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mits ze in het gelijk gesteld worden.
Maar als ik die advocaat zo eens hoor heeft de NOC verder helemaal niks op papier... Dus het zal wel een lastige worden voor het NOC.
Ah, op die manier. Jaa, is een beetje lastig te zeggen als je (zoals ik) de regels van NSF en de Olypmische Spelen zelf niet kent..quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:22 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De advocaat van Van Gelder weet natuurlijk niet wat het NOC intern op papier heeft, alleen wat ze Van Gelder hebben meegedeeld/meegegeven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mits ze in het gelijk gesteld worden.
Maar als ik die advocaat zo eens hoor heeft de NOC verder helemaal niks op papier... Dus het zal wel een lastige worden voor het NOC.
Als een overtreding zo letterlijk in een wetboek zou moeten staan dan zou geen crimineel ooit meer veroordeeld worden. En een rechter weet dat als geen ander: die zal dat NOC*NSF dus ook niet zo aanrekenen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar zullen ze het wel op spelen om proberen een schadevergoeding af te dwingen.
Blijkbaar moet er expliciet op papier staan dat het niet toegestaan is om een stuk in de kraag te zuipen, midden in de nacht een half Olympisch dorp wakker te schreeuwen en je teamtrainingen te skippen omdat je 's ochtends gammel bent.
Voorsorteren voor een schadevergoeding. En ook gewoon 'terugvechten' denk ik..quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Jaa, is een beetje lastig te zeggen als je (zoals ik) de regels van NSF en de Olypmische Spelen zelf niet kent..
Je zou inderdaad wel verwachten dat een trainer juist de persoon is die voor de sporter opkomt. In ieder geval naar de buitenwereld toe, en eventuele problemen (afspraken niet nakomen) enkel bespreekt tussen hem en de sporter. Tenzij hij er écht helemaal klaar mee is.
En misschien ook als hij een sterk vermoeden heeft dat er verboden middelen (cocaine in dit geval bijvoorbeeld) zijn gebruikt. Dan is het namelijk misschien beter de sporter meteen uit te zwaaien dan het risico lopen dat hij goud wint en bij een latere dopingcontrole door de mand valt en zijn medaille kan inleveren.
Dit brengt mij trouwens wel op een ander punt wat mij te binnen schoot. Er wordt nu overal gezegd dat het waarschijnlijk gaat om een onherroepelijke beslissing en dat Yuri daarom definitie niet meer deel kan nemen aan de finale (volgens het reglement). Volgens mij (!!) hoeft dat niet per se te kloppen.. Dat de beslissing onherroepelijk is, wil volgens mij niet zeggen dat de beslissing niet nietig kan worden verklaard als de beslissing op verkeerde gronden is genomen.
Even een simpel voorbeeld om te verduidelijken wat ik bedoel:Als de beslissing van het NOC nietig verklaard wordt, kan het nog steeds betekenen dat het gevolg van die beslissing overeind blijft, omdat het gevolg van de beslissing niet valt onder nederlands recht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel: NOC had niet mogen beslissen Van Gelder terug te trekken, maar als een terugtrekking volgens de regels van het IOC niet ongedaan gedaan gemaakt kan worden, staat Van Gelder alsnog niet in de finale.
Afgezien van de vraag hoe groot z'n kans is om dit kort geding te winnen, moet hij zich afvragen wat hier valt te winnen. In het beste geval pakt hij een tonnetje schadevergoeding mee. Lekker meegenomen maar zijn carrière en goede naam zijn nu wel gelijk om zeep.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
En als hij in z'n recht staat heeft hij groot gelijk niet?User Van_Poppel zou precies hetzelfde doen. Zowel Van Gelder als user Van_Poppel zwemmen niet in het geld.
wat moet die gast nog trainen tijdens de spelen? zal wel onderhouden zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar zullen ze het wel op spelen om proberen een schadevergoeding af te dwingen.
Blijkbaar moet er expliciet op papier staan dat het niet toegestaan is om een stuk in de kraag te zuipen, midden in de nacht een half Olympisch dorp wakker te schreeuwen en je teamtrainingen te skippen omdat je 's ochtends gammel bent.
Dat zijn ze toch al wel, nu. Hij heeft denk ik weinig te verliezen bij een rechtszaak.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Afgezien van de vraag hoe groot z'n kans is om dit kort geding te winnen, moet hij zich afvragen wat hier valt te winnen. In het beste geval pakt hij een tonnetje schadevergoeding mee. Lekker meegenomen maar zijn carrière en goede naam zijn nu wel gelijk om zeep.
Die carrière en goede naam zullen -denk ik- niet nog verder om zeep worden geholpen dan ze nu al zijn als gevolg van het kortgeding. Hij zou het zelfs misschien nog iets kunnen verbeteren als hij in zijn gelijk wordt gesteld omdat ze hem dan nooit hadden mogen wegsturen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Afgezien van de vraag hoe groot z'n kans is om dit kort geding te winnen, moet hij zich afvragen wat hier valt te winnen. In het beste geval pakt hij een tonnetje schadevergoeding mee. Lekker meegenomen maar zijn carrière en goede naam zijn nu wel gelijk om zeep.
Maar wat nou als de rechter die uitschrijving als illegaal bestempeld?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er moet natuurlijk wel een overtreding begaan kunnen worden... Als nergens beschreven staat dat iets niet mag is er ook geen overtreding. Of moeten we achteraf regelgeving gaan verzinnen? Kijk maar hoe hard je rijdt dan bepaal ik morgen wel hoe hard je eigenlijk mocht en hoe hoog de boete wordt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als een overtreding zo letterlijk in een wetboek zou moeten staan dan zou geen crimineel ooit meer veroordeeld worden. En een rechter weet dat als geen ander: die zal dat NOC*NSF dus ook niet zo aanrekenen.
Dat is idd afwachten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De advocaat van Van Gelder weet natuurlijk niet wat het NOC intern op papier heeft, alleen wat ze Van Gelder hebben meegedeeld/meegegeven.
Hij heeft wel als voordeel dat hij hier is met Van Gelder en dat ze verder niets aan hun hoofd hebben. NOC en turnbond zijn ook nog met de spelen bezig. Maar die zullen de komende dagen ook wel aan de slag gaan hiermee.
Een tonnetje schadevergoeding voor een nachtje zuipen en feesten en een dag later veel te laat op je werk verschijnen. Ik geloof wel dat dat droom van sommige mensen is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Nederlandse rechter mag dat vinden, maar het CAS moet dan beslissen of YVG weer mag worden ingeschreven. Interne regels van de internationale turnbond gaan boven die van het Nederlands recht.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar wat nou als de rechter die uitschrijving als illegaal bestempeld?
Dat ja, imago, carriere en goede naam zijn toch al weg.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
In het beste geval pakt hij een tonnetje schadevergoeding mee. Lekker meegenomen maar zijn carrière en goede naam zijn nu wel gelijk om zeep.
Een werkgever hoeft op basis van dergelijk vergrijp ook niet te proberen een werknemer op staande voet te ontslaan. Daar is wel wat meer voor nodig ...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een tonnetje schadevergoeding voor een nachtje zuipen en feesten en een dag later veel te laat op je werk verschijnen. Ik geloof wel dat dat droom van sommige mensen is.
Dat werkt natuurlijk juist in zijn voordeel. Er is weinig grond voor hereniging.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zijn ze toch al wel, nu. Hij heeft denk ik weinig te verliezen bij een rechtszaak.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:24 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die carrière en goede naam zullen -denk ik- niet nog verder om zeep worden geholpen dan ze nu al zijn als gevolg van het kortgeding. Hij zou het zelfs misschien nog iets kunnen verbeteren als hij in zijn gelijk wordt gesteld omdat ze hem dan nooit hadden mogen wegsturen.
Hij zou kunnen toegeven dat hij een fout heeft gemaakt en aan z'n problemen wil werken. Als hem dat lukt, kan hij misschien nog terugkeren in de sport (niet als sporter, maar misschien als trainer of analist). Ook het lezingencircuit schijnt best lucratief te zijn. Daar valt een leuke boterham mee te verdienen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:37 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat ja, imago, carriere en goede naam zijn toch al weg.
Hij heeft nu niets te verliezen.
Hij is ook niet ontslagen. Dit soort vergelijkingen gaat volledig mank.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:39 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Een werkgever hoeft op basis van dergelijk vergrijp ook niet te proberen een werknemer op staande voet te ontslaan. Daar is wel wat meer voor nodig ...
[..]
Dat werkt natuurlijk juist in zijn voordeel. Er is weinig grond voor hereniging.
Klopt, maar beantherio spreekt over 'te laat op je werk verschijnen'. Ik ben wel benieuwd hoe de overeenkomst door de rechter uitgelegd gaat worden. Het lijkt mij namelijk sterk dat Yuri nog hoeft te verschijnen voor zijn training. Mogelijk liep zijn beurs en contract sowieso af. In dat geval kan de bond zichzelf nog moeilijker verantwoorden ...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij is ook niet ontslagen. Dit soort vergelijkingen gaat volledig mank.
Na de derde keer gaat dat toegeven en dat hij aan zijn problemen gaat werken ook wat vervelen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Hij zou kunnen toegeven dat hij een fout heeft gemaakt en aan z'n problemen wil werken. Als hem dat lukt, kan hij misschien nog terugkeren in de sport (niet als sporter, maar misschien als trainer of analist). Ook het lezingencircuit schijnt best lucratief te zijn. Daar valt een leuke boterham mee te verdienen.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zijn 'beurs' liep sowieso niet af tijdens de spelen. En dat is ook niet relevant.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:47 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Klopt, maar beantherio spreekt over 'te laat op je werk verschijnen'. Ik ben wel benieuwd hoe de overeenkomst door de rechter uitgelegd gaat worden. Het lijkt mij namelijk sterk dat Yuri nog hoeft te verschijnen voor zijn training. Mogelijk liep zijn beurs en contract sowieso af. In dat geval kan de bond zichzelf nog moeilijker verantwoorden ...
Wat bedoel je precies met "beslissing niet valt onder Nederlands recht"? Bedoel je daarmee dat de Olympische Spelen, het IOC en/of NSF onder het recht van een ander land valt, of bedoel je dat het reglement van NSF geen wet is?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als de beslissing van het NOC nietig verklaard wordt, kan het nog steeds betekenen dat het gevolg van die beslissing overeind blijft, omdat het gevolg van de beslissing niet valt onder nederlands recht.
Oftewel: NOC had niet mogen beslissen Van Gelder terug te trekken, maar als een terugtrekking volgens de regels van het IOC niet ongedaan gedaan gemaakt kan worden, staat Van Gelder alsnog niet in de finale.
Bron? En ik heb het over erna.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zijn 'beurs' liep sowieso niet af tijdens de spelen. En dat is ook niet relevant.
Oke, ik begrijp dat je op de hoogte bent van de huidige overeenkomst tussen YvG en de bond? Het gevolg van de zwaarst mogelijke disciplinaire maatregel is doorgaans dat er binnen een week een brief op de deurmat ligt waarin staat dat je niet meer terug hoeft te komen. Dit kortgeding heeft niets te maken met een verbroken arbeidsrelatie. Een mogelijk gevolg van deze disciplinaire maatregel heeft dat zeer zeker wel. En pas op dat moment komt er zicht op een eventuele schadevergoeding.quote:Als Van Gelder een schadevergoeding krijgt, is dat omdat het NOC hem ten onrechte teruggetrokken heeft, waardoor hij de kans op een olympische medaille verliest. En daar wordt dan de schade op berekend. Het heeft niets te maken met een verbroken arbeidsrelatie.
Het is geen rechtszaak, het is een kortgeding. In dat kortgeding gaat er helemaal geen geldbedrag gevorderd worden en dat is op dit moment ook helemaal niet aan de orde. Het kortgeding gaat er enkel over of zijn uitsluiting terecht is. Niets meer, niets minder. Deze uitspraak wordt een precedent voor een eventuele rechtszaak en schadevergoeding. En of er exact duidelijk wordt wat er is voorgevallen is ook nog maar de vraag. Daar heeft een voorzieningenrechter helemaal geen tijd voor. Er wordt enkel bekeken of oorzaak en gevolg op het moment zelf naar rato is. Een druppel die de emmer over een langere periode doet overlopen is dat doorgaans zeer zeker niet.quote:En of hij terecht is teruggetrokken, wordt bepaald op basis van de overeenkomst en de wederzijdse afspraken met betrekking tot wat Van Gelder tijdens de Spelen moet doen en laten. Als de rechter oordeelt dat hij inderdaad, zoals het NOC stelt, die grof heeft overtreden, dan kan het heel goed zijn dat zijn terugtrekking terecht is, en krijgt Van Gelder helemaal niets. Door ons is dat niet goed te voorspellen, omdat we niet weten wat er is voorgevallen.
Voordeel van de rechtszaak is wel dat duidelijk wordt wat er is voorgevallen.
IOC bepaalt datquote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar wat nou als de rechter die uitschrijving als illegaal bestempeld?
Als dat inderdaad de eis is dan acht ik de kans groot dat de rechter de zaak afwijst omdat hij geen uitspraak over de eis kan doen. NOC*NSF gaat namelijk niet over de finaleplaatsen en kan (zelfs als ze het wilden) niet aan de eis voldoen.quote:,,Wij hebben een eenvoudige eis: We willen dat NOC*NSF zorgdraagt dat Yuri van Gelder de toestelfinale kan uitvoeren. Als de rechter dit met ons eens is, komt er een bevel. Als dat bevel niet wordt nagekomen, dan gaan er dwangsommen lopen. Dus NOC*NSF zal direct daarna alles, maar dan ook werkelijk alles moeten doen om zorg te dragen dat Yuri alsnog de finale kan turnen.''
Dat (ik denk dat) de regelgeving van het IOC niet onder nederlands recht valt, zeker niet voor een evenement wat in Brazilië wordt gehouden. Een nationale rechter kan zelden recht spreken over iets wat in een ander land gebeurt is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met "beslissing niet valt onder Nederlands recht"? Bedoel je daarmee dat de Olympische Spelen, het IOC en/of NSF onder het recht van een ander land valt, of bedoel je dat het reglement van NSF geen wet is?
Dat laatste is nog maar de vraag he. We weten nog maar nauwelijks wat er deze week gebeurd is, laat staan wat er de afgelopen maanden en jaren is gebeurd. Het kan zijn (en dat lijkt me wel aannemelijk) dat er een hele geschiedenis aan ten grondslag ligt waarvan de uitsluiting van eerder deze week het eindpunt was.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Uitgeschreven is niet meer terug te draaien volgens mij.
Die turnbond die er over gaat was daar wel erg snel mee.
Speculatie allemaal, die turnbond is bepaald niet vlekkeloos.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat laatste is nog maar de vraag he. We weten nog maar nauwelijks wat er deze week gebeurd is, laat staan wat er de afgelopen maanden en jaren is gebeurd. Het kan zijn (en dat lijkt me wel aannemelijk) dat er een hele geschiedenis aan ten grondslag ligt waarvan de uitsluiting van eerder deze week het eindpunt was.
Dat laatste wat je zegt is juist speculatie. Of beter gezegd: een poging tot een hetze. Het weinige wat we wel weten geeft juist een heel negatief beeld van Van Gelder en niet van de bond(en).quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Speculatie allemaal, die turnbond is bepaald niet vlekkeloos.
http://www.nu.nl/sport/26(...)prek-misstanden.htmlquote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat laatste wat je zegt is juist speculatie. Of beter gezegd: een poging tot een hetze. Het weinige wat we wel weten geeft juist een heel negatief beeld van Van Gelder en niet van de bond(en).
Er moet blijkbaar iets uit het geschiedenisboek gehaald worden om iets negatiefs te kunnen zeggen over de turnbond. Dit voegt helemaal niets toe m.b.t. de zaak Van Gelder.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/26(...)prek-misstanden.html
Yuri had natuurlijk geen verleden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er moet blijkbaar iets uit het geschiedenisboek gehaald worden om iets negatiefs te kunnen zeggen over de turnbond. Dit voegt helemaal niets toe m.b.t. de zaak Van Gelder.
Turnen lijkt wel 1 groot politiek spelletje te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er moet blijkbaar iets uit het geschiedenisboek gehaald worden om iets negatiefs te kunnen zeggen over de turnbond. Dit voegt helemaal niets toe m.b.t. de zaak Van Gelder.
Ik ga er van uit dat Van Gelder een stipendium van het NOC ontvangt. Op hun website staat daarover het volgende:quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:06 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Bron? En ik heb het over erna.
http://www.nocnsf.nl/athleteservices/stipendiumquote:Met het stipendium streeft NOC*NSF en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) ernaar dat topsporters minstens een inkomen hebben tussen het minimum loon en modaal loon, zodat topsporters een fulltime topsportprogramma uit kunnen voeren. De stipendiumregeling wordt volledig door het Ministerie van VWS gefinancierd en door het Fonds voor de Topsporter uitgevoerd.
Het stipendium wordt toegekend als voorschot. Verdien jij zelf voldoende om in je eigen levensonderhoud te voldoen, dan heb je geen of beperkt aanspraak op het stipendium. Om te bepalen of jij het ontvangen stipendium mag behouden toetst het Fonds voor de Topsporter na afloop van het kalenderjaar jouw daadwerkelijke inkomen.
Je begrijpt me verkeerd. Van Gelder vraagt nu idd niet om een schadevergoeding, maar om alsnog de finale te turnen. Van_Poppel gaf aan dat de kans daarop klein is, en dat hij het doet om uiteindelijk een schadevergoeding te krijgen. En ik zei ook juist dat de hele zaak helemaal niet te vergelijken is met een verbroken arbeidsrelatie, omdat het NOC en Van Gelder geen arbeidsrelatie hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:06 schreef Stratotanker het volgende:
Oke, ik begrijp dat je op de hoogte bent van de huidige overeenkomst tussen YvG en de bond? Het gevolg van de zwaarst mogelijke disciplinaire maatregel is doorgaans dat er binnen een week een brief op de deurmat ligt waarin staat dat je niet meer terug hoeft te komen. Dit kortgeding heeft niets te maken met een verbroken arbeidsrelatie. Een mogelijk gevolg van deze disciplinaire maatregel heeft dat zeer zeker wel. En pas op dat moment komt er zicht op een eventuele schadevergoeding.
Een kort geding is natuurlijk wel degelijk een rechtszaak, zie Wikipediaquote:Het is geen rechtszaak, het is een kortgeding. In dat kortgeding gaat er helemaal geen geldbedrag gevorderd worden en dat is op dit moment ook helemaal niet aan de orde. Het kortgeding gaat er enkel over of zijn uitsluiting terecht is. Niets meer, niets minder. Deze uitspraak wordt een precedent voor een eventuele rechtszaak en schadevergoeding. En of er exact duidelijk wordt wat er is voorgevallen is ook nog maar de vraag. Daar heeft een voorzieningenrechter helemaal geen tijd voor. Er wordt enkel bekeken of oorzaak en gevolg op het moment zelf naar rato is. Een druppel die de emmer over een langere periode doet overlopen is dat doorgaans zeer zeker niet.
Die is low profile ineens.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:34 schreef superniger het volgende:
Heeft Maurits Hendriks nog steeds geen reactie gegeven?
Vergeet judo ook niet. Altijd gezeik om wie er naar de OS mag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:29 schreef Mishu het volgende:
[..]
Turnen lijkt wel 1 groot politiek spelletje te zijn.
Net als dat boksen. Beeldvorming speelt een hoop mee.
Het was een korte samenvatting vandaag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vergeet judo ook niet. Altijd gezeik om wie er naar de OS mag.
Wat op zich natuurlijk - met de eerdere aankondiging in gedachten dat ze er verder niet over zouden uitwijden én met het oog op het feit dat de advocaat van Yuri uiteraard meeluistert - ook heel verstandig en begrijpelijk is.quote:
Al de andere sporters houden ook opvallend hun mond maar na de flight of shame zal er meer naar buiten komen verwacht ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:56 schreef superniger het volgende:
[..]
eerst zag hem je minstens 3 keer per dag op tv.
Die andere sporters zijn hier ook helemaal niet mee bezig, nogal logisch dat die het er niet over hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Al de andere sporters houden ook opvallend hun mond maar na de flight of shame zal er meer naar buiten komen verwacht ik.
Nee dat is laf gedrag, je neemt een verregaande beslissing en dan ineens onderduiken terwijl ie eerst graag vaak in beeld was?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat op zich natuurlijk - met de eerdere aankondiging in gedachten dat ze er verder niet over zouden uitwijden én met het oog op het feit dat de advocaat van Yuri uiteraard meeluistert - ook heel verstandig en begrijpelijk is.
Braaf in het rijtje lopen , bek houden en geen medaille, verplicht eerder naar huis.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die andere sporters zijn hier ook helemaal niet mee bezig, nogal logisch dat die het er niet over hebben.
Ik bedoelde eigenlijk dat een sporter op de OS vooral met zichzelf bezig is, en weinig met wat anderen overkomt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Braaf in het rijtje lopen , bek houden en geen medaille, verplicht eerder naar huis.
Gezellig clubje daar.
Nu je dit zegt.. Het (hoofd)doel van het kortgeding is dan dus toch om te proberen weer in de finale te komen? Voor een eventuele schadevergoeding zou een 'gewone' rechtszaak later immers ook voldoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat Van Gelder een stipendium van het NOC ontvangt. Op hun website staat daarover het volgende:
[..]
http://www.nocnsf.nl/athleteservices/stipendium
Wat ik daar lees is de vergoeding niet afhankelijk van de prestaties, maar van andere inkomsten die je krijgt. Tot nog toe heb ik nog nergens gelezen dat met het naar huis sturen van Van Gelder ook zijn stipendium beëindigd is. Zou kunnen, dat dat wel het geval is, maar dat weet ik niet. Iig gaat het kort geding daar niet over.
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Van Gelder vraagt nu idd niet om een schadevergoeding, maar om alsnog de finale te turnen. Van_Poppel gaf aan dat de kans daarop klein is, en dat hij het doet om uiteindelijk een schadevergoeding te krijgen. En ik zei ook juist dat de hele zaak helemaal niet te vergelijken is met een verbroken arbeidsrelatie, omdat het NOC en Van Gelder geen arbeidsrelatie hebben.
Van Gelder heeft geen arbeidsrelatie met het NOC. Dat was mijn punt. In je eerdere post gaf je juist aan dat de relatie dusdanig verstoord is dat hereniging niet mogelijk is. Dat kan eigenlijk niet bij een sportbond versus sporter, juist omdat het geen arbeidsrelatie is. Als de sporter toch aan de regels blijkt te hebben voldaan, kan de rechter niet zegggen "naja, dat is dan wel zo, maar de relatie is nu dusdanig dat je nooit meer de sport kunt uitoefenen, maar je krijgt wel een schadevergoeding." De rechter zal dan de sporter in het gelijk stellen, die dan gewoon weer meedoen aan sportwedstrijden die door die bond worden georganiseerd. Probleem is in dit geval dat hoogstwaarschijnlijk de Van Gelder niet meer mee kan doen aan de finale, en daarvoor dan naar de rechter kan om een schadevergoeding te eisen. Maar dat heeft dus niets te maken met een verstoorde relatie.
En ik weet niet of het terugzenden betekent dat het stipendium ook beëindigd wordt.
[..]
Een kort geding is natuurlijk wel degelijk een rechtszaak, zie Wikipedia
En die gaat idd over of zijn uitsluiting terecht is. Mocht dat niet het geval blijken te zijn, dan kan Van Gelder op basis daarvan waarschijjnlijk niet meer meedoen aan de finale. Maar het kan vervolgens wel een grond zijn voor hem om een schadevergoeding te eisen.
Hangt van de sport af en turners die naar finale gaan zijn meestal eigenwijze figuren die ieder hun eigen voorbereiding hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat een sporter op de OS vooral met zichzelf bezig is, en weinig met wat anderen overkomt.
Ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nu je dit zegt.. Het (hoofd)doel van het kortgeding is dan dus toch om te proberen weer in de finale te komen? Voor een eventuele schadevergoeding zou een 'gewone' rechtszaak later immers ook voldoen.
Toch?
Advocaten zien altijd overal een zaak in. Toch heeft maar 50% gelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er zijn altijd wel advocaten te vinden die er zaak in zien.
Oké.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee dat is laf gedrag, je neemt een verregaande beslissing en dan ineens onderduiken terwijl ie eerst graag vaak in beeld was?
wat verwacht je anders? Die sporters gaan echt niet 4 jaar op het spel zetten voor een andere sporter die ze nauwelijks kennenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Braaf in het rijtje lopen , bek houden en geen medaille, verplicht eerder naar huis.
Gezellig clubje daar.
Yuri is gewoon domme gozer die goed op de ringen is, iedereen weet dat.quote:
Waarbij de hoogte van die schadevergoeding natuurlijk best zou kunnen afhangen van de uitspraak van de rechter in het kort geding.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nu je dit zegt.. Het (hoofd)doel van het kortgeding is dan dus toch om te proberen weer in de finale te komen? Voor een eventuele schadevergoeding zou een 'gewone' rechtszaak later immers ook voldoen.
Toch?
Klopt. Maar als de rechter oordeelt dat hij terecht is teruggestuurd, dan is het gewoon einde verhaal.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij de hoogte van die schadevergoeding natuurlijk best zou kunnen afhangen van de uitspraak van de rechter in het kort geding.
Als die besluit dat hij idd onterecht teruggestuurd is naar NL en het NOS kan de deelname aan de finale dan vervolgens niet meer regelen (en dat zullen ze niet kunnen) is de schade natuurlijk veel groter dan wanneer hij werkelijk zou kunnen terugvliegen om aan de finale deel te nemen.
De turnbond heeft 'm al uitgeschreven en geen idee of dat nog terug te draaien is?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij de hoogte van die schadevergoeding natuurlijk best zou kunnen afhangen van de uitspraak van de rechter in het kort geding.
Als die besluit dat hij idd onterecht teruggestuurd is naar NL en het NOS kan de deelname aan de finale dan vervolgens niet meer regelen (en dat zullen ze niet kunnen) is de schade natuurlijk veel groter dan wanneer hij werkelijk zou kunnen terugvliegen om aan de finale deel te nemen.
Nou ja, wel netjes tov van degene die alsnog in de finale staat in plaats van hem. Dan kan die zich ook goed voorbereiden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De turnbond heeft 'm al uitgeschreven en geen idee of dat nog terug te draaien is?
Vieze streek wel want om uit te schrijven was nog tijd genoeg.
Blijkbaar waren ze er helemaal klaar mee en zeker genoeg van hun gelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De turnbond heeft 'm al uitgeschreven en geen idee of dat nog terug te draaien is?
Vieze streek wel want om uit te schrijven was nog tijd genoeg.
Topsporters en netjes zijn 2 dingen die niet bij elkaar horen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou ja, wel netjes tov van degene die alsnog in de finale staat in plaats van hem. Dan kan die zich ook goed voorbereiden.
Daar lijkt het op, het is maar goed dan Sjef de man van Anky nooit in OS dorp heeft gezeten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Blijkbaar waren ze er helemaal klaar mee en zeker genoeg van hun gelijk.
Topsporters en discipline zijn normaalgesproken wel 2 dingen die hand in hand gaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Topsporters en netjes zijn 2 dingen die niet bij elkaar horen.
Bij de USA hebben ze ook zo'n buitenbeentje en dwarsligger, die haalt wel 21 medailles inmiddelsquote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:45 schreef mootie het volgende:
[..]
Topsporters en discipline zijn normaalgesproken wel 2 dingen die hand in hand gaan.
Daar geloof ik niets van. Dit gaat een behoorlijke schaduw werpen over de rest van het toernooi, let maar op!quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt. Maar als de rechter oordeelt dat hij terecht is teruggestuurd, dan is het gewoon einde verhaal.
Dat verwacht ik niet, in de finale is er Fransman erg blij dat ie alsnog mee mag doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van. Dit gaat een behoorlijke schaduw werpen over de rest van het toernooi, let maar op!
Waarom zou het een schaduw werpen als blijkt dat Yuri terecht thuis op de bank zit?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van. Dit gaat een behoorlijke schaduw werpen over de rest van het toernooi, let maar op!
Not gonna happenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:28 schreef Wimperkruller het volgende:
Ik ga lachen als hij toch mee mag doen.
Yuri vergelijken met Phelps lijkt me iets te veel eer.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bij de USA hebben ze ook zo'n buitenbeentje en dwarsligger, die haalt wel 21 medailles inmiddels
Qua dwarsliggen wel.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:53 schreef mootie het volgende:
[..]
Yuri vergelijken met Phelps lijkt me iets te veel eer.
Ik hoop hetquote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:53 schreef Tentrits het volgende:
Yuri komt terug en zal na het behalen van goud een lange neus maken naar NOC*NSF.
Het is te hopen dat de rechter diezelfde dag nog een uitspraak kan doen.quote:Bij een kort geding kan de rechter meteen na afloop uitspraak doen. Gebruikelijk is op een termijn van ėėn of twee weken.
Zo dom komt hij niet over als hij praat.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Yuri is gewoon domme gozer die goed op de ringen is, iedereen weet dat.
Daarnaast kent hij Rio beter dan al die begeleiders.
Straatschoffie die moeite met regels heeft, krijgen we hier in NL nu ook zo'n strak regime dat het op DDR methodes gaat lijken?
Heb 'm nog nooit op verstandige uitspraak kunnen betrappen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:15 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Zo dom komt hij niet over als hij praat.
Ik hoop persoonlijk op een fanclub in de rechtzaal.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 00:09 schreef Physsic het volgende:
Wiki zegt:
[..]
Het is te hopen dat de rechter diezelfde dag nog een uitspraak kan doen.
Ach er zijn wel meer voorbeelden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:53 schreef mootie het volgende:
Yuri vergelijken met Phelps lijkt me iets te veel eer.
Oh oh, wie kan Luiten nu in de gaten houden ?quote:Sinds zijn aankomst in Rio verbleef de beste golfer van Nederland in het olympisch dorp, maar dinsdag besloot hij de eenzaamheid op te zoeken en zich in een appartement bij de golfbaan - samen met zijn coach - terug te trekken.
"In het olympisch dorp is er toch een andere sfeer en zijn er andere prikkels. Het is voor mij het beste om de voorbereiding te doen zoals ik altijd doe. Ik moet me focussen op mijn eigen ding", aldus de 30-jarige Luiten, die tot nog toe heeft genoten van de sfeer op de Olympische Spelen
Zijn coach is er dus bij. Ik ken die hele speler niet, maar heeft die ook nogal een problematische achtergrond?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 01:35 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ach er zijn wel meer voorbeelden.
Shani Davis trok zich ook nooit veel aan van de USA schaatsbond.
http://nos.nl/rio2016/art(...)-olympisch-dorp.html
[..]
Oh oh, wie kan Luiten nu in de gaten houden ?
Hoe ver reikt de lange arm van Hendriks ?
Het kan kan natuurlijk ook zijn dat Luiten het kostschoolsfeertje zat is, en gewoon zijn eigen ding wil doen, maar dat zegt hij natuurlijk niet hardop![]()
Verreweg de meeste golfers slapen buiten het olympisch dorp.
In het begin is het allemaal leuk nieuw en spannend, maar ik mij voorstellen dat je een simpel kamertje (zie foto) wat je misschien ook nog moet delen, na een tijdje toch zat bent.
[ afbeelding ]
Zelfs in NL betaal je hier max ¤60 voor in een hotel.
. 😥 Alsjeblief zeg! Wanneer starten we hier in Nederland nou eens met aandacht aan kwaliteit i.p.v. achterstand, te geven😕 Ja dus. Yuri heeft zijn OS plaats dubbel en dwars verdient. En al helemaal, gezien zijn historie!quote:Op donderdag 11 augustus 2016 02:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Zijn coach is er dus bij. Ik ken die hele speler niet, maar heeft die ook nogal een problematische achtergrond?
Heeft zich ook nog voor finale geplaatst, mag hij zelf uitmaken welke voorbereiding voor hem het beste is?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 03:23 schreef Peace99 het volgende:
[..]
. 😥 Alsjeblief zeg! Wanneer starten we hier in Nederland nou eens met aandacht aan kwaliteit i.p.v. achterstand, te geven😕 Ja dus. Yuri heeft zijn OS plaats dubbel en dwars verdient. En al helemaal, gezien zijn historie!
😂😂😂 waarom breng je enojis naar FOK? 🎉🎉🎉🎍😏😏😏😏😏😏quote:Op donderdag 11 augustus 2016 03:23 schreef Peace99 het volgende:
[..]
. 😥 Alsjeblief zeg! Wanneer starten we hier in Nederland nou eens met aandacht aan kwaliteit i.p.v. achterstand, te geven😕 Ja dus. Yuri heeft zijn OS plaats dubbel en dwars verdient. En al helemaal, gezien zijn historie!
twitter:geertjanhahn twitterde op donderdag 11-08-2016 om 08:30:07BREAK @BNR: volgens advocaat Yuri van Gelder is de getekende atletenovereenkomst NIET geldig tijdens de Spelen. "Kolossale fout in contract" reageer retweet
twitter:geertjanhahn twitterde op donderdag 11-08-2016 om 08:16:34Advocaat Yuri van Gelder @BNR: "Wij wilden dit kort geding eerder, maar de advocaat van NOC*NSF was op vakantie. Daarom uitstel verleend." reageer retweet
Hoezo gaat de advocaat van het Nederlands Olympisch Comité tijdens de Olympische Spelen op vakantie?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:50 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:geertjanhahn twitterde op donderdag 11-08-2016 om 08:30:07BREAK @BNR: volgens advocaat Yuri van Gelder is de getekende atletenovereenkomst NIET geldig tijdens de Spelen. "Kolossale fout in contract" reageer retweet
twitter:geertjanhahn twitterde op donderdag 11-08-2016 om 08:16:34Advocaat Yuri van Gelder @BNR: "Wij wilden dit kort geding eerder, maar de advocaat van NOC*NSF was op vakantie. Daarom uitstel verleend." reageer retweet
Lijkt wel een werkje van een eerstejaars rechtenstudent.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:03 schreef StaceySinger het volgende:
Sportbonden gedragen zich als aanklager, rechter en beul
Opinie Yuri van Gelder is vooral slachtoffer van falend sporttuchtrecht en sportbonden die lak hebben aan rechtsbeginselen.
Je gaat bijna wensen dat Van Gelder iets veel ergers heeft gedaan dan een ochtend beschonken thuiskomen in het Olympisch dorp. Dat het breken van de regels van Team NL een excuus is voor een snelle aftocht na een ernstiger vergrijp, dat beter niet aan het licht kan komen. Dan is er tenminste een goede reden om deze topsporter weg te sturen.
De leiding van Team NL en de top van de turnbond leggen de affaire in de media uit als de steile hopman van een padvinderskamp
Het lijkt onwaarschijnlijk. De leiding van Team NL en de top van de turnbond leggen de affaire in de media uit als de steile hopman van een padvinderskamp. Yuri heeft de regels geschonden en hij moet daarom naar huis. Hoe dat exact zit, blijft vooralsnog onduidelijk. Chef de mission Maurits Hendriks heeft het over „overtreding van de geldende waarden binnen Team NL”. Technisch directeur van de turnbond Hans Gootjes spreekt van „het respecteren van onze kernwaarden”.
Er zijn media en commentatoren die meegaan in die redenering: Yuri is dom geweest, hij had beter moeten weten. En Yuri is 'recidivist', zoals NRC Handelsblad fijntjes putte uit het vocabulaire van het strafrecht. Wie met iets meer distantie kijkt, ziet echter geen recidivist maar een vogelvrij verklaarde turner, wiens optreden op de Spelen en verdere carrière in een paar uur zijn geknakt. Zelfs al kennen we de feiten niet volledig, de procedure rond de verbanning van de 'lord of the rings' schuurt met de meest basale rechtsbeginselen.
Overeenkomst met slechts open normen
Ten eerste is dat het legaliteitsbeginsel: je moet geen straf opleggen zonder voorafgaande strafbaarstelling. Het gaat hier om een fundamenteel uitgangspunt dat willekeur moet voorkomen. Sporters van de Nederlandse olympische ploeg hebben een overeenkomst van sportkoepel NOC*NSF ondertekend. Daarin staan open normen beschreven, zoals: ,,De topsporter gedraagt zich op een zodanige wijze als van een goed lid van Team NL verwacht mag worden, zowel tijdens de sportbeoefening als daarbuiten en neemt daarbij onder meer, maar niet uitsluitend het gestelde in de IOC Code of Ethics in acht." In die regels staat geen verbod op een avondje doorzakken.
meer
NRC
Nou hierom dusquote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:53 schreef noodgang het volgende:
[..]
Hoezo gaat de advocaat van het Nederlands Olympisch Comité tijdens de Olympische Spelen op vakantie?
quote:Trainer en turnbond waren er klaar mee
Uit gesprekken met betrokkenen blijkt dat Yuri van Gelder de gedragsregels al eerder aan zijn laars lapte: de incidenten van afgelopen zaterdag waren de druppel.
Dat Yuri van Gelder had gedronken in de nacht van zaterdag op zondag stond al vast. En dat hij laat terug was in het olympisch dorp ook. Maar verder was er nauwelijks iets bekend over de reden waarom NOC*NSF Van Gelder naar huis stuurde.
Tot nu.
Uit gesprekken met betrokkenen in en rond de Nederlandse olympische ploeg blijkt dat het bepaald niet de eerste keer is dat Van Gelder de gedragsregels overtrad. Bij vorige evenementen ging hij meerdere keren tegen de afspraken in op stap en kwam hij te laat terug, en in Rio verliet hij al eerder zonder toestemming het olympisch dorp - hij was uren weg.
Afgelopen zaterdag besloot Van Gelder om na zijn kwalificatie voor de ringenfinale naar het Holland Heineken Huis te gaan. Hij bracht zijn trainer, Bram van Bokhoven, ervan op de hoogte in de taxi ernaartoe. Van Bokhoven waarschuwde zijn pupil om zijn hoofd te gebruiken en vroeg hem om voor twaalven terug te zijn.
Daar hield Van Gelder zich niet aan. Hij dronk en rookte in het Holland Huis en dook daarna met een groep Braziliaanse vrienden en zijn Braziliaanse vriendin het nachtleven van Rio in. Wat hij daar precies deed is niet duidelijk: volgens zijn vrienden was hij ongeveer tweeënhalf uur zoek. Mocht hij ten prooi zijn gevallen aan zijn oude verslaving, dan was dat een potentiële tijdbom: cocaïnegebruik is strafbaar in Brazilië.
Om zes uur 's morgens keerde Van Gelder, dronken, terug in het olympisch dorp. Hij stapte zijn bed in en kwam er pas om drie uur 's middags weer uit. Op de training van die morgen schitterde hij door afwezigheid.
Zijn trainer, die hem al jaren begeleidt, was er klaar mee - net als de turnbond. Ze vonden dat Van Gelder keer op keer niet in staat was om afspraken na te komen en zich als een topsporter te gedragen. Bovendien zou hij een negatieve invloed op de rest van de ploeg hebben en zou het van weinig respect getuigen om te gaan stappen terwijl er in Nederland turners thuis zitten die moesten afvallen om plaats te maken in de ploeg voor Van Gelder.
De turnbond nam het initiatief om chef de mission Maurits Hendriks te vragen om Van Gelder naar huis te sturen. Er volgde een gesprek met alle betrokkenen, waarin Van Gelder zijn fouten toegaf. Hendriks zag geen andere optie dan Van Gelder weg te sturen. Dat vond Van Gelder een zware sanctie, maar hij zou er niet tegen hebben geprotesteerd.
Het NOC*NSF regelde in allerijl een vlucht voor hem én voor zijn vriendin ('Want we wilden hem niet alleen naar huis sturen'). Van Gelder verliet Rio op maandagavond, een week voordat hij de ringenfinale had moeten turnen.
Yuri van Gelder zelf liet eerder weten nu niet te willen reageren.
Gootjes en Hendrikx moeten meteen hun biezen pakken. Ik zou ze ook op het eerste vliegtuig zetten, want als er al mensen zijn die rechten en regels schenden dan zijn zij het wel. Ik zou ze aan de hoogste boom ophangen. De noord koreaanse toestanden in "team NL" moeten verdwijnen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt wel een werkje van een eerstejaars rechtenstudent.
Snoepreisje naar Rio...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:53 schreef noodgang het volgende:
[..]
Hoezo gaat de advocaat van het Nederlands Olympisch Comité tijdens de Olympische Spelen op vakantie?
Ik was er blij mee, want ik had het nog niet gelezen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 09:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, was dat al voorbijgekomen? Dit topic gaat harder dan elk ander topic in in dit subforum!
Die is vast zijn roes aan het uitslapen...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 08:53 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waarbij een stuk commitment verwacht en geëist wordt van de kant van TeamNL. Uiteraard binnen de bandbreedte van de grote lijnen. Dat is logisch.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind "kernwaarde(n)" toch wel zo'n bullshitbingo woord.... echt
Dat er serieus mensen zijn die vinden dat je dit gedrag van een topsporter moet tolereren. Als dit klopt hebben ze hem meer dan terecht naar huis gestuurd.quote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Waarbij een stuk commitment verwacht en geëist wordt van de kant van TeamNL. Uiteraard binnen de bandbreedte van de grote lijnen. Dat is logisch.
Ooh dat hijgerige suggestieve stukkie van die Thijs Zonneveldquote:
De paarse broeken brigade vind je tegenwoordig helaas overal...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind "kernwaarde(n)" toch wel zo'n bullshitbingo woord.... echt
Denk het niet. Wat is dan zijn belang bij de rechtszaak? Komt alles alsnog op straat te liggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:35 schreef byah het volgende:
Ik denk echt dat uiteindelijk gaat blijken dat hij coke heeft gebruikt en dat ze hem op deze manier hebben willen beschermen.
Dat denk je waarschijnlijk vanwege de straf, want iemand terugtrekken uit een finale verwacht je eigenlijk alleen als er ernstige vermoedens zijn dat iemand verboden middelen heeft gebruikt en niet door de dopingtest zou komen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:35 schreef byah het volgende:
Ik denk echt dat uiteindelijk gaat blijken dat hij coke heeft gebruikt en dat ze hem op deze manier hebben willen beschermen.
Topsporter wanneer ben je dat? Met kater een medaille halen of altijd kwartier te vroeg op training komen en steeds 4e worden?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat er serieus mensen zijn die vinden dat je dit gedrag van een topsporter moet tolereren. Als dit klopt hebben ze hem meer dan terecht naar huis gestuurd.
Dit.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat denk je waarschijnlijk vanwege de straf, want iemand terugtrekken uit een finale verwacht je eigenlijk alleen als er ernstige vermoedens zijn dat iemand verboden middelen heeft gebruikt.
Maar ik denk eigenlijk ook niet dat hij dat gedaan heeft, omdat dat bij die rechtszaak dan nu uitgebreid aan het licht zou komen. Dan had hij zich koest gehouden, denk ik, en dan was die advocaat er ook niet aan begonnen.
Of hij het wel of niet heeft gebruikt maakt niet uit, door het amateuristische optreden van de bobo's is er niets goed vastgelegd en als ik de site van jelinek bekijk is het ook al niet meer aantoonbaar bij hem tegen de tijd dat hij tot controle gedwongen wordt, dus kan hij vol vertrouwen de rechtzaak in en gewoon blijven ontkennen dat hij gebruikt heeft ( wat misschien ook wel de waarheid is).quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat denk je waarschijnlijk vanwege de straf, want iemand terugtrekken uit een finale verwacht je eigenlijk alleen als er ernstige vermoedens zijn dat iemand verboden middelen heeft gebruikt en niet door de dopingtest zou komen.
Maar ik denk eigenlijk ook niet dat hij dat gedaan heeft, omdat dat bij die rechtszaak dan nu uitgebreid aan het licht zou komen. Dan had hij zich koest gehouden, denk ik, en dan was die advocaat er ook niet aan begonnen.
dit is echt belachelijkquote:
ja. Ik las het.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is echt belachelijk
Het toppunt is dat alle sporters een App moeten installeren waarmee TeamNl kan zien waar ze uithangen
Moeten ze dat niet ook al doen vanwege de dopingcontroles?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is echt belachelijk
Het toppunt is dat alle sporters een App moeten installeren waarmee TeamNl kan zien waar ze uithangen
goed stuk.. bedankt..quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:05 schreef StaceySinger het volgende:
soort elektronische enkelband dus
[ afbeelding ]
Data kosten buitenland natuurlijk wel voor de sporter zelf...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is echt belachelijk
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Data kosten buitenland natuurlijk wel voor de sporter zelf...
Het is ff wat lezen maar sluit me hier helemaal bij aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:19 schreef Jane het volgende:
Dus de trainer en de turnbond waren er klaar mee en hebben van Hendriks geëist dat hij van Gelder naar huis zou sturen.
Tja... laat ik voorop stellen dat ik een zware nacht stappen en in de vroege uurtjes dronken je bed inrollen ook niet vind passen bij een topsporter tijdens een toernooi, maar om hem dan naar huis te sturen terwijl hij zich al geplaatst heeft voor de finale is voor mijn gevoel dan toch net een stap te ver. Je zou kunnen zeggen dat Yuri zich al aan de belangrijkste voorwaarde van zijn kant had gehouden, namelijk 'goed presteren'. Voor hetzelfde geld had hij dat maandag ook gewoon gedaan, maar door hem naar huis te sturen zullen we het nooit weten.
Voor trainer en bond was dit blijkbaar de druppel die de emmer deed overlopen, maar die komt dan wel op het meest ongelukkige moment. Je zou andersom ook kunnen redeneren dat, aangezien hij dit soort dingen blijkbaar vaker deed, zo'n avondje waarschijnlijk weinig invloed op zijn presteren in de finale zou hebben. Misschien heeft hij dit soort dingen juist nodig. En laten we wel wezen, als de verstandhouding blijkbaar toch al wat gespannen is, kun je hem eigenlijk ook niet kwalijk nemen dat hij zich af en toe even aan die sfeer wil onttrekken (dat je dan niet helemaal los hoeft te gaan is een tweede).
Op basis van wat er nu gezegd wordt denk ik toch dat Maurice Hendriks zich beter als mediator op had kunnen stellen en tegen de trainer/turnbond had moeten zeggen dat ze Yuri dan maar na de OS een definitieve schop onder z'n hol moesten geven. Maar niet tijdens het toernooi, aangezien al deze consternatie ook voor niemand goed is.
Lijkt me niet want zo ver ik weet wordt een sporter of na een wedstrijd getest of bij een out of conpetition controle maar daarvoor moet de sporter vooraf aangeven wanneer hij waar is. Is de sporter niet aanwezig (doet de deur niet open, sluit zich op in bijv een panicroom) dan heb je de controle gemist en dat mag je drie keer doen (in 1 jaar iirc)quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:18 schreef agter het volgende:
[..]
ja. Ik las het.
En als je niet akkoord gaat, dan mag je niet mee.
Eenzijdig opgedrongen contract dus.
arbeit macht frei bedoel je?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:27 schreef Caland het volgende:
Lees nu pas dat hij ook nog eens een training heeft gemist omdat bij z'n roes zat uit te slapen. Lijkt me een niet meer dan logische beslissing dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |