Daar komt het inderdaad op neerquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:03 schreef Caland het volgende:
Als ik het dus goed begrijp kan Van Gelder best dat kort geding winnen maar is het absoluut onmogelijk om maandag nog te mogen turnen want het FIG heeft al een Fransman aangewezen.
Ik weet niet hoe het in het schermen gaat., maar de kwalificatie voor de spelen wordt bij individuele sporten in het algemeen niet gedaan in wedstrijden waar je als land aan meedoet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:05 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Hoe doet zo'n Bas Verwijlen dat dan? Hij heeft kennelijk op zn eigen houtje zich gekwalificeerd etc. maar deed wel gewoon mee onder nlse vlag
Deze hele reeks staat al vol genoeg met aannames en insinuaties... Daar mag best wat tegenwicht aan geboden worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:03 schreef Moira. het volgende:
Daarom heb ik dat toch gecorrigeerd, wat zeik je man
Dat is nog maar de vraag. Voorheen was YvG in dienst van defensie. Het is niet uitgesloten dat hij tegenwoordig met enkel en alleen zijn eigen sponsoren zichzelf kan bedruipen. Er zit tegenwoordig een hoop circus om het talent van een sporter heen. Een circus dat ook allemaal indirect moet eten van de verdiensten van een sporter. Misschien is het juist de andere kant op.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij is daarvoor uitgesloten. En als je voor je land uitkomt en nationale bonden worden afgerekend op jouw prestaties (en die ook nog eens jouw kosten betalen) dan is het niet meer dan redelijk dat die jou bepaalde verplichtingen opleggen.
Dat is waar ik al 9 topics tegen aan het pleiten benquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Deze hele reeks staat al vol genoeg met aannames en insinuaties... Daar mag best wat tegenwicht aan geboden worden.
Oke, maar als NOC NSF je dus gewoon niet mag (hypothetisch enzo) maar je weet je wel te kwalificeren kan het zijn dat je gewoon niet mee mag doen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in het schermen gaat., maar de kwalificatie voor de spelen wordt bij individuele sporten in het algemeen niet gedaan in wedstrijden waar je als land aan meedoet.
Marathonlopers kwalificeren zich b.v. op basis van hun gelopen tijden in bepaalde marathons. Daar schrijven ze zich individueel in. Vervolgens maakt NOC-NSF een keuze uit de gekwalificeerde sporters en schrijft die in voor de spelen.
Hij leeft van een stipendium, dus niet op sponsorgeld.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Voorheen was YvG in dienst van defensie. Het is niet uitgesloten dat hij tegenwoordig met enkel en alleen zijn eigen sponsoren zichzelf kan bedruipen. Er zit tegenwoordig een hoop circus om het talent van een sporter heen. Een circus dat ook allemaal indirect moet eten van de verdiensten van een sporter. Misschien is het juist de andere kant op.
Maar dan ga je zelf meedoen...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:09 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat is waar ik al 9 topics tegen aan het pleiten ben
Je kunt er rustig van uitgaan dat bij de meeste sporten het vooral NOC-NSF is die de sporter financieel bijstaat. Zeker bij een sport als turnen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Voorheen was YvG in dienst van defensie. Het is niet uitgesloten dat hij tegenwoordig met enkel en alleen zijn eigen sponsoren zichzelf kan bedruipen. Er zit tegenwoordig een hoop circus om het talent van een sporter heen. Een circus dat ook allemaal indirect moet eten van de verdiensten van een sporter. Misschien is het juist de andere kant op.
CAS is er ook nog.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Oke, maar als NOC NSF je dus gewoon niet mag (hypothetisch enzo) maar je weet je wel te kwalificeren kan het zijn dat je gewoon niet mee mag doen?
Het lijkt me dat hij een A-status heeft en dus betaalt wordt door NOC-NSF.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Nee. Het IOC stelt normen op waaraan je minimaal moet voldoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Oke, maar als NOC NSF je dus gewoon niet mag (hypothetisch enzo) maar je weet je wel te kwalificeren kan het zijn dat je gewoon niet mee mag doen?
Nee, voor dat kwalificeren en deelname zijn regels. Die zijn deels internationaal oplegd en deels door de NOC-NSF, soms in overleg met de sporters (schaatsen b.v.), opgesteld, en die vormen het beoordelingskader voor de kwalificatie.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Een stipendium kan sponsorgeld zijn. Sponsorgeld is niet altijd een stipendium.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij leeft van een stipendium, dus niet op sponsorgeld.
Ook dat is wel interessant. Want dan kan de ene sporter er makkelijker uit te knikkeren zijn dan de andere sporter. Je kan jezelf afvragen of het de bedoeling is dat sporters er door een proxypartij op andere motieven uitgeknikkerd kunnen worden dan enkel prestaties. Je kan jezelf zelfs afvragen of het überhaupt de bedoeling is dat een proxypartij een sporter eruit kan knikkeren ...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt er rustig van uitgaan dat bij de meeste sporten het vooral NOC-NSF is die de sporter financieel bijstaat. Zeker bij een sport als turnen.
Ik denk dat van de olympische sporters alleen de wielrenners (dus) en een misschien aantal van de topzwemmers en top-atleten (als in: atletiek) er van kunnen leven. De rest wordt vooral door NOC-NSF betaald.
Stipendium van het NOC waarschijnlijk?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij leeft van een stipendium, dus niet op sponsorgeld.
Als hij het kort geding wint en toch niet mee mag doen, staat de weg open naar een schadevergoeding voor misgelopen (sponsor)inkomsten. Dat alleen al is een goede reden om het aan te spannen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:07 schreef StaceySinger het volgende:
Het is daarom de vraag wat het kort geding van vrijdag nog kan veranderen aan het FIG-besluit.
Het Internationaal Olympisch Comité zou zich als organisator van de Spelen nog met de kwestie kunnen bemoeien.
Ook kan Van Gelder nog naar het sporttribunaal CAS stappen, als hij door de rechter in het gelijk wordt gesteld.
http://nos.nl/rio2016/art(...)vrijdag-zitting.html
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:11 schreef Moira. het volgende:
Welnee, ik maakte gewoon een typo waar je me netjes op wees
A-status van NOC-NSF lijkt me.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Stipendium van het NOC waarschijnlijk?
Als er één iemand daar zich tegen verzette was het Moira. Dus je kunt je energie qua tegenwicht mijns inziens beter op een ander richten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Deze hele reeks staat al vol genoeg met aannames en insinuaties... Daar mag best wat tegenwicht aan geboden worden.
jaquote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja
Het Hof van Arbitrage voor Sport is een onafhankelijk tribunaal voor het beslechten van geschillen op het gebied van sport. Het hof is in 1984 opgericht op initiatief van het IOC
En feitelijk staat er vwb de spelen ook helemaal niks spannends in die reconstructie...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:16 schreef xzaz het volgende:
Dus de AD stelt dat je beter iemand naar het AD kan sturen die geen kans heeft op de finale / medaille dan iemand sturen die kans heeft op de finale / medaille en lekker zijn eigen ding doen. Ik zou de laatste optie kiezen en afzonderen van de groep.
Ja, dat hij een keer eerder het dorp illegaal verlaten had... Nou, nou, nou, dat dat kan in Rio...quote:Uit gesprekken met betrokkenen in en rond de Nederlandse olympische ploeg blijkt dat het bepaald niet de eerste keer is dat Van Gelder de gedragsregels overtrad. Bij vorige evenementen ging hij meerdere keren tegen de afspraken in op stap en kwam hij te laat terug, en in Rio verliet hij al eerder zonder toestemming het olympisch dorp - hij was uren weg.
Dan kunnen ze nog wel onafhankelijk zijn. Blijkbaar mocht Efimova ook ineens weer meedoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja
Het Hof van Arbitrage voor Sport is een onafhankelijk tribunaal voor het beslechten van geschillen op het gebied van sport. Het hof is in 1984 opgericht op initiatief van het IOC
Ik let niet echt op de naampjes die er bij staan. Een aantal uitgezonderd...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:18 schreef Greys het volgende:
Als er één iemand daar zich tegen verzette was het Moira. Dus je kunt je energie qua tegenwicht mijns inziens beter op een ander richten.
Zullen de Amerikanen Phelps naar huis sturen als hij een biertje gaat drinken en schreeuwend thuis komt?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En feitelijk staat er vwb de spelen ook helemaal niks spannends in die reconstructie...
[..]
Ja, dat hij een keer eerder het dorp illegaal verlaten had... Nou, nou, nou, dat dat kan in Rio...
Helemaal niks over zuipen, brassen en slempen.
Je kunt wel van elk feitje blijven roepen dat het weinig voorstelt, maar tel het eens bij elkaar op.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En feitelijk staat er vwb de spelen ook helemaal niks spannends in die reconstructie...
[..]
Ja, dat hij een keer eerder het dorp illegaal verlaten had... Nou, nou, nou, dat dat kan in Rio...
Helemaal niks over zuipen, brassen en slempen.
quote:
Dus?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:26 schreef Moira. het volgende:
En hoe lang was dat ook alweer geleden?
Of denk je echt dat je gewoon (fysiek alleen al) aan de OS kan meedoen als je nog aan de coke zit?
Waarom zou je iemand naar het AD willen sturen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:16 schreef xzaz het volgende:
Dus de AD stelt dat je beter iemand naar het AD kan sturen die geen kans heeft op de finale / medaille dan iemand sturen die kans heeft op de finale / medaille en lekker zijn eigen ding doen. Ik zou de laatste optie kiezen en afzonderen van de groep.
Bron?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:24 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dus?
Hij schijnt nogal vast te zitten in dat patroontje
Om de kwaliteit van de artikelen te verbeteren?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand naar het AD willen sturen?
Dat zou een valide reden zijn ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Om de kwaliteit van de artikelen te verbeteren?
Dat klopt, maar het AD artikel heeft het voornamelijk over "vorige evenementen", welke vorige evenementen en wanneer? 10, 5, 2 jaar geleden? Tijdens deze spelen heeft hij een keer eerder het dorp verlaten, that's it. Verder staat er niks schokkends in vwb deze spelen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:23 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt wel van elk feitje blijven roepen dat het weinig voorstelt, maar tel het eens bij elkaar op.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee. Het IOC stelt normen op waaraan je minimaal moet voldoen.
Vervolgens mogen de landelijke comités strengere normen hanteren voor hun atleten. NOC doet dat, zij willen namelijk alleen mensen die in staat zouden moeten zijn om mee te doen voor een goede klassering.
Verwijlen heeft ervoor gekozen het bondsprogramma te verlaten, wat hem een hoop geld heeft gekost. Dit is echter niet van invloed op de kwalificatiecriteria.
Oke, maar Van Gelder gaat dus eigenlijk een contract aan met NOC NSF waarbij in ruil voor financiele support hij naar de pijpen van de NOC NSF moet dansen? Eigenlijk heeft hij geen keus natuurlijk, want anders kan hij niet in zijn levensonderhoud voldoen. Dat hij dus eigenlijk zijn (in dit geval) vrijheid verkoopt om full time met zijn sport bezig te kunnen zijn vind ik dan nog daar aan toe. Maar dat de NOC NSF hem dus kan terugtrekken omdat hij niet aan hun contract voldoet, terwijl hij nog steeds voldoet aan de kwalificatie-eisen is toch enorm krom?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, voor dat kwalificeren en deelname zijn regels. Die zijn deels internationaal oplegd en deels door de NOC-NSF, soms in overleg met de sporters (schaatsen b.v.), opgesteld, en die vormen het beoordelingskader voor de kwalificatie.
Dat er constant op de proppen gekomen wordt minimale schendingen van de regels lijkt het al heel wat ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt wel van elk feitje blijven roepen dat het weinig voorstelt, maar tel het eens bij elkaar op.
Als je aan sport doet, moet je voldoen aan de sportieve regels die de bond stelt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
[..]
Oke, maar Van Gelder gaat dus eigenlijk een contract aan met NOC NSF waarbij in ruil voor financiele support hij naar de pijpen van de NOC NSF moet dansen? Eigenlijk heeft hij geen keus natuurlijk, want anders kan hij niet in zijn levensonderhoud voldoen. Dat hij dus eigenlijk zijn (in dit geval) vrijheid verkoopt om full time met zijn sport bezig te kunnen zijn vind ik dan nog daar aan toe. Maar dat de NOC NSF hem dus kan terugtrekken omdat hij niet aan hun contract voldoet, terwijl hij nog steeds voldoet aan de kwalificatie-eisen is toch enorm krom?
Ik denk dat Joost glimlacht.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:11 schreef Wombcat het volgende:
Ik denk dat van de olympische sporters alleen de wielrenners (dus) en een misschien aantal van de topzwemmers en top-atleten (als in: atletiek) er van kunnen leven. De rest wordt vooral door NOC-NSF betaald.
Dit dus. In plaats van hem afrekenen op prestaties wordt hij aan de kant geschoven omdat hij niet in het voorbepaalde keurslijf past.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
[..]
Oke, maar Van Gelder gaat dus eigenlijk een contract aan met NOC NSF waarbij in ruil voor financiele support hij naar de pijpen van de NOC NSF moet dansen? Eigenlijk heeft hij geen keus natuurlijk, want anders kan hij niet in zijn levensonderhoud voldoen. Dat hij dus eigenlijk zijn (in dit geval) vrijheid verkoopt om full time met zijn sport bezig te kunnen zijn vind ik dan nog daar aan toe. Maar dat de NOC NSF hem dus kan terugtrekken omdat hij niet aan hun contract voldoet, terwijl hij nog steeds voldoet aan de kwalificatie-eisen is toch enorm krom?
Die argumentatie staat vast in de regels. Dus als je dat niet gelooft, moet je de regels gaan opzoeken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:33 schreef Onnoman het volgende:
"Ongeacht de uitspraak van de rechter, kan Van Gelder volgens de internationale turnbond niet meedoen aan de ringenfinale. "Op basis van onze regels kan hij niet meer terugkeren'', zei een woordvoerder van de internationale turnfederatie FIG."
das ook echt weer zo'n regel van likmevestje.. en totaal niet te beargumenteren waarom dat niet zou mogen
Ik denk omdat het nou eenmaal in het regelement staat.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:33 schreef Onnoman het volgende:
"Ongeacht de uitspraak van de rechter, kan Van Gelder volgens de internationale turnbond niet meedoen aan de ringenfinale. "Op basis van onze regels kan hij niet meer terugkeren'', zei een woordvoerder van de internationale turnfederatie FIG."
das ook echt weer zo'n regel van likmevestje.. en totaal niet te beargumenteren waarom dat niet zou mogen
Het argument is dat het de regels zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:33 schreef Onnoman het volgende:
Er is deze spelen iemand die via het CAS uitsluiting heeft aangevochten en mee mag doenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja
En alle regels zijn onzin. Als een sporter medaillekansen heeft, moet hij gewoon zijn gang kunnen gaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het argument is dat het de regels zijn.
Als ik me niet vergis heeft Van Gelder sinds 2011 geen prijs meer gewonnen, laten we zijn medaillekansen ook niet te veel overdrijven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En alle regels zijn onzin. Als een sporter medaillekansen heeft, moet hij gewoon zijn gang kunnen gaan.
kanker op met regelementen.. een regel moet beargumentabel zijn.. anders is het een kansloze regel puur om autoriteit uit te stralen..quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk omdat het nou eenmaal in het regelement staat.
Als dat echt zo is dan, ik heb het regelement niet gelezen.
Trainen doe je in de jaren ervoor, als je dat tijdens de OS nog moet doen ben je te laat.quote:
Hoppa, emotionele schade er ook nog bijquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:33 schreef Onnoman het volgende:
Ik was natuurlijk niet serieus.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft Van Gelder sinds 2011 geen prijs meer gewonnen, laten we zijn medaillekansen ook niet te veel overdrijven.
Dat snap ik, maar dat lijkt me een conflict tussen sporter en bond. Dat de bond dus het recht heeft om de sporter terug te trekken lijkt me een heel andere kwestie... want dat zou imo een "conflict" moeten zijn tussen sporter en de IOC.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je aan sport doet, moet je voldoen aan de sportieve regels die de bond stelt.
In het geval van Van Gelder wordt hij (denk ik) ook nog eens financieel ondersteund door de bond, dus krijgt hij nog wat extra regels, omdat ze hem betalen en van trainingsfaciliteiten voorzien.
Dus trainingen missen, je teamgenoten irriteren daardoor, groepsproces verstoren, zuipen, uitgaan, smorgens als een tokkie door de gangen stampen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En alle regels zijn onzin. Als een sporter medaillekansen heeft, moet hij gewoon zijn gang kunnen gaan.
quote:
Onzin. Maar je houd je straffen gewoon enigszins evenredig aan het vergrijp.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk niet serieus.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef alopio het volgende:
[..]
Dus trainingen missen, je teamgenoten irriteren daardoor, groepsproces verstoren, zuipen, uitgaan, smorgens als een tokkie door de gangen stampen.
Je bent gewoon een loser als je een weekje je biertjes niet kan laten staan en serieus met je sport bezig kan zijn. Prima hoor als je wilt feesten maar dan had Yuri beter naar Lloret de Mar kunnen gaan
Dat zegt helemaal niemand.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hahahaha lambertus. The ironyquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
Telegraaf:
De sportwereld ligt aan de voeten van Lambertus Yuri van Gelder (Waalwijk, 20 april 1983) als hij in 2005 in Melbourne wordt gekroond tot wereldkampioen op zijn favoriete toestel. De toekomst lacht de Brabander toe.
Het ontbreekt Van Gelder slechts aan één ding: sterke benen die de weelde kunnen dragen. Een jaar na zijn wereldtitel komt hij voor de eerste maal in opspraak. Het is nota bene Remy Lens, al vijf jaar zijn trainer, die in 2006 aan de bel hangt bij zowel sportkoepel NOC*NSF als turnbond KNGU. De oefenmeester ontdekt dat zijn pupil in zijn vrije tijd gebruiker is van cocaďne en meldt dat bij de nationale turnfederatie.
Een jaar nadat voor de eerste maal de noodklok klinkt, is er een nieuw signaal dat door de turnbond wordt genegeerd. Onder het mom van mentale en fysieke problemen zoekt Van Gelder na zijn bronzen medaille op de WK in Aarhus de luwte op.
Van Gelder lijdt aan een syndroom waar zo vele snuivers aan lijden. Hij waant zich onaantastbaar. Niemand die hem iets maakt.
Zo kan het gebeuren dat hij zich op 21 juni 2009 meldt op de Nederlandse kampioenschappen in Ahoy. Hij heeft zich ook in de week voorafgaande aan de titelstrijd bezondigd aan een paar lijntjes, maar ziet daarin geen gevaar meer.
Ja, het is foute boel dat er sporen van cocaďne in zijn urine zijn aangetroffen. Maar nee, hij is geen junk. Hij gebruikt al een aantal jaren recreatief harddrugs, zo biecht hij op. En dat gebruik loopt op feestjes soms uit de hand. Hij laat zelfs het woord gewoonte vallen.
Iedere keer dat hij boven een lijntje hangt is er een te veel, klinkt het schuldbewust. Hij heeft het een paar keer gedaan. Zo’n één, twee keer in de week soms, hij kon het niet ontkennen.
Hij verliest zijn baan bij de Landmacht. Toch wordt hij opgenomen in Castle Craig Hospital, een centrum voor drugs- en alcoholverslaving in het Schotse Peeblesshire. Na drie maanden keert hij naar zeggen als herboren terug naar Nederland. Minder dan tien maanden duurt het slechts alvorens het opnieuw mis gaat.
De wereldkampioenschappen van 2010 in Rotterdam moeten zijn toernooi worden. Daar draait het inderdaad op uit, al zijn daarvoor (opnieuw) geen sportieve gronden aan te voeren. Van Gelder geeft daags voor de wedstrijd tegen technisch directeur Hans Gootjes toe opnieuw zijn heil in de cocaďne te hebben gezocht. Zonder op details in te gaan, wordt de turner ’om medische redenen van persoonlijke aard’ teruggetrokken uit het mondiale titeltoernooi.
Van Gelder plaatst zich op de openingsdag als achtste voor de olympische ringenfinale. En dat ondanks het feit dat zijn oefening volgens hem door de jury met zeker twee-tiende punt te laag is ingeschaald. In de avonduren wordt hij, samen met zijn inmiddels uitgeschakelde ploeggenoot Jeffrey Wammes, aan de bar van het Holland House aangetroffen. Op de toog staan bier en bitterballen, niet bepaald het standaarddieet van een sportman die na een strijd van dertien jaar eindelijk op de Spelen staat.
Hij heeft de kans gekregen en is kennelijk een keer te vaak de grens over gegaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Onzin. Maar je houd je straffen gewoon enigszins evenredig aan het vergrijp.
Iemand op laten lazeren waar die 12 jaar voor heeft geknokt, in principe voor een vrij minimale schending, is gewoon bezopen (pun intended)
dit dus.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Er zullen hier ook maar weinig zijn die elke straf onrechtvaardig vinden.
Het gaat er om dat het disproportioneel is om hem daarvoor naar huis te sturen.
Objectief zijn dit soort dingen ook nooit natuurlijk, er zullen vast wel een paar bij de turnbond zijn die nog een appeltje met hem te schillen hebben.
Ja, Van Gelder mocht naar Rio en een andere Nederlandse turner niet.
En nu doen ze allebei niet mee, en staat een Fransman die niet goed genoeg was in de finale.
Alleen maar verliezers voor Nederland.
Als van Gelder tot een flinke boete was veroordeeld (zo breed heeft hij het echt niet) of een andere disciplinaire straf, dan had niemand achteraf geroepen: "ja maar, je had hem naar huis moeten sturen ! "
Nee, want het IOC bepaalt alleen maar de eisen waaraan een sporter moet voldoen om mee te mogen doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat lijkt me een conflict tussen sporter en bond. Dat de bond dus het recht heeft om de sporter terug te trekken lijkt me een heel andere kwestie... want dat zou imo een "conflict" moeten zijn tussen sporter en de IOC.
Ach joh, de onzin die ik voorbij zie komen. En steeds harder roepen dat er van NOC NSF, de turnbond en de internationale turnbond niks deugt. Alleen maar machtsgeile kereltjes die nog een appeltje met hem te schillen hebben.quote:
Natte vingerwerk wat de grens is. Dat bepaalt die hansworst van een Hendriks. En die verschilt nogal per persoon merk ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij heeft de kans gekregen en is kennelijk een keer te vaak de grens over gegaan.
Kanker zelf op.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
kanker op met regelementen.. een regel moet beargumentabel zijn.. anders is het een kansloze regel puur om autoriteit uit te stralen..
hooo de internationale turnbond.. de wereld shaked op zijn grondvesten
Zwaktebod met je gekanker.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef Onnoman het volgende:
[..]
kanker op met regelementen.. een regel moet beargumentabel zijn...
1 Training gemist.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef alopio het volgende:
[..]
Dus trainingen missen, je teamgenoten irriteren daardoor, groepsproces verstoren, zuipen, uitgaan, smorgens als een tokkie door de gangen stampen.
Ja, wijzen naar Hendriks, die hadden we nog niet gehad.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Natte vingerwerk wat de grens is. Dat bepaalt die hansworst van een Hendriks. En die verschilt nogal per persoon merk ik.
Je gaat even voorbij aan het hele simpele gegeven dat we niet met zekerheid weten wat er is gebeurd en dat we evenmin weten of en zo ja welke aanvullende afspraken met hem zijn gemaakt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Er zullen hier ook maar weinig zijn die elke straf onrechtvaardig vinden.
Het gaat er om dat het disproportioneel is om hem daarvoor naar huis te sturen.
wel als het met de fiets isquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Zwaktebod met je gekanker.
Moet oom agent ook aan jou beargumenteren waarom 'niet door rood rijden' een regel is?
Je zou al die bondsbesturen maar eens door moeten lichten, nationaal en internationaal.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:41 schreef Lienekien het volgende:
En steeds harder roepen dat er van NOC NSF, de turnbond en de internationale turnbond niks deugt. Alleen maar machtsgeile kereltjes die nog een appeltje met hem te schillen hebben.
Die loopt nu de hele dag met zonnebril rond. Niet meer in beeld gezien terwijl ie eerst elke dag wel 3x langskwam.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, wijzen naar Hendriks, die hadden we nog niet gehad.
Zelfs al zou dat waar zijn he ...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ach joh, de onzin die ik voorbij zie komen. En steeds harder roepen dat er van NOC NSF, de turnbond en de internationale turnbond niks deugt. Alleen maar machtsgeile kereltjes die nog een appeltje met hem te schillen hebben.
Hou toch op.
Dat is dan wel weer mooi. Ik denk dat er na deze OS een nieuwe chef komt -- dankzij Yuriquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die loopt nu de hele dag met zonnebril rond. Niet meer in beeld gezien terwijl ie eerst elke dag wel 3x langskwam.
Is er misschien al 'ns in je opgekomen dat ze die laatste waarschuwing bijvoorbeeld vorige week al gegeven zouden kunnen hebben?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:43 schreef Onnoman het volgende:
Ik vind dat er ook iets moet bestaan als het recht van de sporter wat internatinaal wordt vastgelegd en die de laffe regeltje van bonden en organisaties kunnen overrulen..
Yuri hoefde gvd nog maar één keer in zijn leven iets te laten zien op een groot eindtoernooi, de schade die Yuri heeft gemaakt viel toch al niet meer te corrigeren dus is wegsturen gewoon een kansloze actie. Deal with it, wordt boos op hem, en geen hem een laatste waarschuwing.
maar maakt niet uit jongens.. regels zijn regel.. stelletje regelnichten
Misschien heeft 'ie wel een blauw oog.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die loopt nu de hele dag met zonnebril rond. Niet meer in beeld gezien terwijl ie eerst elke dag wel 3x langskwam.
De Telegraaf weet natuurlijk prima wat er gegeten en gedronken dient te worden...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef matthijst het volgende:
Op de toog staan bier en bitterballen, niet bepaald het standaarddieet van een sportman die na een strijd van dertien jaar eindelijk op de Spelen staat.
Dan zou ik de maatregel wel beter begrijpen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien heeft 'ie wel een blauw oog.
Ah OK, prima ventje dan verderquote:
Klopt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:46 schreef wdn het volgende:
Hij heeft een training gemist
Hij heeft alcohol gedronken
Nou, nee...quote:Hij is 2x uit het dorp gegaan waar de afspraak was dit niet te doen.
Hij heeft zich misdragen toen hij terug kwam in het huis.
Of hebben ze hem gewoon zijn gang laten gaan... Je weet het niet he?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Is er misschien al 'ns in je opgekomen dat ze die laatste waarschuwing bijvoorbeeld vorige week al gegeven zouden kunnen hebben?
Of krijgt hij daarna gewoon weer een laatste waarschuwing?
En als hij het dat weer verpest gewoon nog een laatste waarschuwing?
Nee, precies. Je weet het niet, als je er niet bij bent geweest.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of hebben ze hem gewoon zijn gang laten gaan... Je weet het niet he?
7 Jaar geleden... En nu bier gezopen... Waar komt dat "lijntje" nou weer vandaan?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:51 schreef matthijst het volgende:
Ah OK, prima ventje dan verder![]()
Heel snugger ook, om je niet aan de afspraken te houden.
Lekker thuis voor de buis de finale kijken. Lijntje erbij
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, precies. Je weet het niet, als je er niet bij bent geweest.
Van de huisdealer?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
7 Jaar geleden... En nu bier gezopen... Waar komt dat "lijntje" nou weer vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |