true.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:56 schreef beantherio het volgende:
Best. En dan passen ze het reglement volgende keer zo aan dat er expliciet in staat dat je eruit getrapt wordt als je je niet aan de regels houdt. Dit is een schoolvoorbeeld van een achterhoedegevecht.
Ik denk dat de best mogelijk uitspraak voor Van Gelder is dat NOC-NSF hem niet had mogen terugtrekken. Maar gezien het bericht in het AD verwacht dat ik dat eigenlijk ook niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist, de rechter is sowieso bevoegd iets te vindt van de beslissing van nocnsf. Maar of hij ook iets mag vinden van deFIG is hoogst twijfelachtig.
Vreemde uitspraak inderdaad. En ook dat toont niet aan dat een speler primair het uitgangspunt is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:46 schreef maan_man het volgende:
Zit er een tijdslimiet aan het uitschrijven? Anders is het een heel vies spel. Wacht dan even af en geef iemand de kans om actie te ondernemen. Misschien niet zeker van hun gelijk, maar wel even zekerstellen dat ze krijgen wat ze willen, geen Yuri in de finale.
Ook dat, maar waarschijnlijk is het antwoord zelfs gewoon nee. Het lijkt erop dat als van Gelder in het gelijk gesteld wordt er zeer zeker iets te halen valt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is ook maar de vraag of een nederlandse rechter zich daarover kan uitspreken.
Dat is niet de vraag. Dat kan een Nederlandse rechter niet. Die gaat zich uitspreken over of dat het NOC*NSF het recht had hem af te voeren. Krijgt Van Gelder gelijk en blijft het FIG daarna voet bij stuk houden, dan zal Van Gelder zich moeten wenden tot het CAS of een Zwitserse rechter.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is ook maar de vraag of een nederlandse rechter zich daarover kan uitspreken.
I see what you did therequote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:58 schreef Wup2 het volgende:
[..]
true.
maar hij wil misschien zijn gram halen.
of perse gelijk krijgen.
anders heeft een geding aanspannen idd. geen zin.
Heb je gelezen waar ze zich op baseren?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat de best mogelijk uitspraak voor Van Gelder is dat NOC-NSF hem niet had mogen terugtrekken. Maar gezien het bericht in het AD verwacht dat ik dat eigenlijk ook niet.
Haha, komt er serieus iemand nú nog met die HHH vergelijkingquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:00 schreef MMXMMX het volgende:
LOL pilsje drinken in het Heinken Holland huis en dan word je het olympische dorp uit gegooid als een of andere zwerver en als je 3de word in een formulle 1 race dan geven ze je gewoon een 10 liter fles sterke drank
Ik kan me best voorstellen dat somige sporters uitbundig blij zijn om dit mee te maken en dan mag je tog godverdomme wel uit je dak gaan
Ja, het huidige verhaal... Maar jij wilde beweren dat het al vaker voor was gekomen in Rio inclusief gemiste trainingen... En dat is onzin, het enige wat in Rio als "extra" bekend is is dat hij een keer eerder het dorp verlaten had en verdwenen was van de radar.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wat loop je te hameren op niks, vriend?
Er staat toch letterlijk: "Om zes uur 's morgens keerde Van Gelder, dronken, terug in het olympisch dorp. Hij stapte zijn bed in en kwam er pas om drie uur 's middags weer uit. Op de training van die morgen ontbrak hij."
Wel of niet trainen is een verantwoordelijkheid van de sporter, daar kun je iemand niet voor uitsluiten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:56 schreef Moira. het volgende:
[..]
Wat loop je te hameren op niks, vriend?
Er staat toch letterlijk: "Om zes uur 's morgens keerde Van Gelder, dronken, terug in het olympisch dorp. Hij stapte zijn bed in en kwam er pas om drie uur 's middags weer uit. Op de training van die morgen ontbrak hij."
Dat is overigens vrij normaal hoor, dat de speler niet het uitgangspunt is. Sowieso is het bij de OS normaal dat het land (of de nationale sportfederatie) je inschrijft. Die kan je dus ook weer uitschrijven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:59 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Vreemde uitspraak inderdaad. En ook dat toont niet aan dat een speler primair het uitgangspunt is.
Ik vermoed ook dat deze uitspraak in een andere context gedaan is. In de zin van "Ik begrijp dat Yuri is uitgeschreven. Is het mogelijk een uitschrijving opnieuw in te schrijven". "Nee, volgens onze regels is dat niet mogelijk duss". Uiteindelijk heeft dat internationale gedoetje helemaal niets met de drama tussen inschrijver en speler te maken. Maar dat is misschien dan ook weer raar eigenlijk, dat er een partij tussen zit.
Ook al zou van Gelder niet meer aan de finale mogen meedoen, is er natuurlijk nog best wat te halen als hij daadwerkelijk onrechtmatig naar huis is gestuurd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:01 schreef Greys het volgende:
Dus de officiële internationale regels stellen dat hij nu pertinent niet meer mee kan doen aan de finale maar de advocaat van Yuri meent nog steeds van wel. Aldus NOS nu, Gert op tv.
Daarom heb ik dat toch gecorrigeerd, wat zeik je manquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, het huidige verhaal... Maar jij wilde beweren dat het al vaker voor was gekomen in Rio inclusief gemiste trainingen... En dat is onzin, het enige wat in Rio als "extra" bekend is is dat hij een keer eerder het dorp verlaten had en verdwenen was van de radar.
... aan een minderjarige.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:00 schreef MMXMMX het volgende:
LOL pilsje drinken in het Heinken Holland huis en dan word je het olympische dorp uit gegooid als een of andere zwerver en als je 3de word in een formulle 1 race dan geven ze je gewoon een 10 liter fles sterke drank
Hij is daarvoor uitgesloten. En als je voor je land uitkomt en nationale bonden worden afgerekend op jouw prestaties (en die ook nog eens jouw kosten betalen) dan is het niet meer dan redelijk dat die jou bepaalde verplichtingen opleggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel of niet trainen is een verantwoordelijkheid van de sporter, daar kun je iemand niet voor uitsluiten.
Ja. Inclusief datgene wat AD en NOS daarna nog naar buiten hebben gebracht. Met name dat van AD geeft wel aan dat er echt wel wat is voorgevallen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je gelezen waar ze zich op baseren?
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:03 schreef Caland het volgende:
Als ik het dus goed begrijp kan Van Gelder best dat kort geding winnen maar is het absoluut onmogelijk om maandag nog te mogen turnen want het FIG heeft al een Fransman aangewezen. hij is al uitgeschreven en herinschrijvingen zijn per definitie verboden.
Hoe doet zo'n Bas Verwijlen dat dan? Hij heeft kennelijk op zn eigen houtje zich gekwalificeerd etc. maar deed wel gewoon mee onder nlse vlagquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is overigens vrij normaal hoor, dat de speler niet het uitgangspunt is. Sowieso is het bij de OS normaal dat het land (of de nationale sportfederatie) je inschrijft. Die kan je dus ook weer uitschrijven.
In het wielrennen is het voor vrijwel alle wedstrijden (behalve criteriums) zo dat je team je inschrijft, en je dus ook weer kan terugtrekken. Bekend voorbeeld is Rasmussen die (onder druk van de Tour) door de Rabobank-ploeg is teruggetrokken en kon niet meer starten.
Je hebt als sporter ook een ploeg (e.g. trainer, verzorgers) om je heen, als die al genoeg van je hebben en je niet meer willen begeleiden dan zegt dat wel wat.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel of niet trainen is een verantwoordelijkheid van de sporter, daar kun je iemand niet voor uitsluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |