abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2016 @ 18:44:05 #251
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_164404171
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat je gedurende de OS zomaar overal heen kan vliegen. Bij de Tour is het bijvoorbeeld ook niet toegestaan om de Tour te verlaten.
Dat heeft toch niets met dopingcontroles te maken?

quote:
Maargoed, geen idee waarom hij anders niet mag meedoen van internationale turnbond.
Omdat hij al is uitgeschreven door het NOC*NSF of de Nederlandse bond. En dan mag je volgens de regeltjes van de FIG niet alsnog weer ingeschreven worden.

Of die regel standhoudt bij de rechter is dus nog maar de vraag. Het is geen wet van meden en perzen in ieder geval, gewoon maar een willekeurig regeltje van een bond.
pi_164404176
quote:
waarom dan niet?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 18:44:48 #253
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164404189
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:42 schreef Wup2 het volgende:

[..]

mwa, tenzij hij wil weten of het NOC zich ten onrechte rechten heeft toegeeigend en dat dus voor de toekomst wil uitsluiten....
Hij kan natuurlijk ook niet aan de zuip gaan. Lijkt me een makkelijkere route. :)
pi_164404193
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:42 schreef Wup2 het volgende:

[..]

mwa, tenzij hij wil weten of het NOC zich ten onrechte rechten heeft toegeeigend en dat dus voor de toekomst wil uitsluiten....
Dit, en geld natuurlijk. Hij verloor toch zijn stiprndium?
zie email 27 oktober
pi_164404199
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar hij heeft geen acne
kan je nagaan hoe goed dit spul is
  PR en moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 18:45:16 #256
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164404203
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat staat dan ook nergens...

[..]

Vorige evenementen zijn niet de spelen... En hij is een keer eerder op pad gegaan en uren weggeweest maar dat is dan ook het enige. Niet dat hij bezopen was ofzo en of trainingen heeft gemist.

Daarbij hoe kun je "te laat" terug komen als je tegen de afspraak in weg bent gegaan... :')
"en in Rio verliet hij al eerder zonder toestemming het olympisch dorp - hij was uren weg."
En blijkbaar heeft zijn coach dus gezegd dat hij om 12u terug moest zijn, dus dan is 03:30 of 06:00 (whatever it is) 'te laat'.
Fuck the EBU.
pi_164404226
Zit er een tijdslimiet aan het uitschrijven? Anders is het een heel vies spel. Wacht dan even af en geef iemand de kans om actie te ondernemen. Misschien niet zeker van hun gelijk, maar wel even zekerstellen dat ze krijgen wat ze willen, geen Yuri in de finale.
  PR en moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 18:46:10 #258
288245 crew  Moira
pi_164404227
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Beetje raar idd. Als het echt zo gegaan is. Misschien vonden ze grove schending van de regels genoeg verklaring naar buiten toe (zou het op zich natuurlijk ook moeten zijn) en wilden ze hem die opsomming van fouten publiekelijk besparen.
Ik vind de genoemde dingen eigenlijk alsnog niet een 'grove schending', maar kan me wel voorstellen dat ze er klaar mee zijn geweest.
Fuck the EBU.
pi_164404229
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hij kan natuurlijk ook niet aan de zuip gaan. Lijkt me een makkelijkere route. :)
zuipen op elke moment dat je zelf wil is basisrecht, staat geloof ik in de grondwet
pi_164404262
vond het wel heel verantwoordelijk dat hij een taxi nam en niet zelf ging rijden in een huur auto ofzo
pi_164404268
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat staat dan ook nergens...

[..]

Vorige evenementen zijn niet de spelen... En hij is een keer eerder op pad gegaan en uren weggeweest maar dat is dan ook het enige. Niet dat hij bezopen was ofzo en of trainingen heeft gemist.
Het is dus een opeenstapeling van zijn gedrag op verschillende evenementen geweest.
Ik moet zeggen dat het me ook strontvervelend lijkt als trainer wanneer je sporter weer 'ns niet komt opdagen bij een training, omdat hij de nacht daarvoor is wezen stappen (en niet heeft geluisterd naar jou advies om voor 12uur thuis te zijn).

Misschien heeft het team sowieso liever een sporter die zijn afspraken nakomt en uiteindelijk maar brons haalt (of niet eens een medaille) dan een sporter die wel kans maakt op goud, maar waar geen land mee te bezeilen is omdat hij telkens zijn afspraken niet na komt.
pi_164404310
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:46 schreef maan_man het volgende:
Zit er een tijdslimiet aan het uitschrijven? Anders is het een heel vies spel. Wacht dan even af en geef iemand de kans om actie te ondernemen. Misschien niet zeker van hun gelijk, maar wel even zekerstellen dat ze krijgen wat ze willen, geen Yuri in de finale.
Ja, Maurits heeft de schijn behoorlijk tegen. Dit kan weleens uitlopen op een potje moddergooien.
zie email 27 oktober
pi_164404311
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:45 schreef Moira. het volgende:

[..]

"en in Rio verliet hij al eerder zonder toestemming het olympisch dorp - hij was uren weg."
Jij zei:

quote:
Ik snap dan niet dat ze niet gewoon gelijk erbij vertellen dat het alleen in die week al meermaals was gebeurd, en dat hij trainingen heeft gemist.
Dat is niet wat er staat.

quote:
En blijkbaar heeft zijn coach dus gezegd dat hij om 12u terug moest zijn, dus dan is 03:30 of 06:00 (whatever it is) 'te laat'.
Ja, dat gaat om het huidige probleem... Dat "Te laat terug komen" sloeg op de "vorige evenementen".

quote:
Bij vorige evenementen ging hij meerdere keren tegen de afspraken in op stap en kwam hij te laat terug
  woensdag 10 augustus 2016 @ 18:49:36 #264
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_164404322
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:47 schreef Physsic het volgende:
Misschien heeft het team sowieso liever een sporter die zijn afspraken nakomt en uiteindelijk maar brons haalt (of niet eens een medaille) dan een sporter die wel kans maakt op goud, maar waar geen land mee te bezeilen is omdat hij telkens zijn afspraken niet na komt.
Dat is volstrekt irrelevant natuurlijk. Er is nu niet opeens een andere Nederlander die gaat deelnemen aan de ringenfinale.
  PR en moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 18:52:11 #265
288245 crew  Moira
pi_164404387
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij zei:

[..]

Dat is niet wat er staat.

[..]

Ja, dat gaat om het huidige probleem... Dat "Te laat terug komen" sloeg op de "vorige evenementen".

[..]

Prima, dan corrigeer ik die zin toch gewoon naar "Ik snap dan niet dat ze niet gewoon gelijk erbij vertellen dat het alleen in die week al eens was gebeurd, en dat hij een training heeft gemist."

:')
Fuck the EBU.
pi_164404393
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:44 schreef beantherio het volgende:
Ik bedoel ook niet voor zijn eigen situatie, maar om het NOC terug te fluiten.
pi_164404434
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is dus een opeenstapeling van zijn gedrag op verschillende evenementen geweest.
Ik moet zeggen dat het me ook strontvervelend lijkt als trainer wanneer je sporter weer 'ns niet komt opdagen bij een training, omdat hij de nacht daarvoor is wezen stappen (en niet heeft geluisterd naar jou advies om voor 12uur thuis te zijn).
Klopt, ik zou het ook knap irritant vinden...

quote:
Aangezien het op de spelen om het eindresultaat gaat heb ik liever iemand die het niet zo nauw neemt met de regels maar wel presteert en medailles scoort dan een koorknaapje die met de handjes boven de dekens slaapt maar maximaal vierde wordt.
pi_164404459
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:52 schreef Moira. het volgende:

[..]

Prima, dan corrigeer ik die zin toch gewoon naar "Ik snap dan niet dat ze niet gewoon gelijk erbij vertellen dat het alleen in die week al eens was gebeurd, en dat hij een training heeft gemist."

:')
Nu kun je wel bijdehand gaan lopen doen maar er staat nergens dat hij eerder een training gemist heeft. Het enige wat er staat is dat ze hem een paar uur kwijt waren omdat hij het dorp verlaten had.
pi_164404463
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:46 schreef maan_man het volgende:
Misschien hadden ze hem wel gewoon de finale kunnen laten doen en de Olympische Spelen afronden, maar daarna aangeven dat samenwerken in de toekomst geen optie meer is.
Dat geldt natuurlijk niet wanneer Yuri echt iets heel fouts zou hebbe n gedaan, waardoor het van belang is dat hij zich niet meer tussen andere sporters of überhaupt in Rio bevindt.
Je zou het (als buitenstaander met beperkte informatie) wel een beetje kunnen zien als iemand onomkeerbaar hard pakken voor de onenigheid tussen de sporter en de autoriteiten zelf.
pi_164404479
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:44 schreef Zelva het volgende:

Omdat hij al is uitgeschreven door het NOC*NSF of de Nederlandse bond. En dan mag je volgens de regeltjes van de FIG niet alsnog weer ingeschreven worden.

Of die regel standhoudt bij de rechter is dus nog maar de vraag. Het is geen wet van meden en perzen in ieder geval, gewoon maar een willekeurig regeltje van een bond.
Het is ook maar de vraag of een nederlandse rechter zich daarover kan uitspreken.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 18:56:37 #271
38114 beantherio
pi_164404512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:52 schreef Wup2 het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet voor zijn eigen situatie, maar om het NOC terug te fluiten.
Best. En dan passen ze het reglement volgende keer zo aan dat er expliciet in staat dat je eruit getrapt wordt als je je niet aan de regels houdt. Dit is een schoolvoorbeeld van een achterhoedegevecht.
  PR en moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 18:56:43 #272
288245 crew  Moira
pi_164404516
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nu kun je wel bijdehand gaan lopen doen maar er staat nergens dat hij een training gemist heeft. Het enige wat er staat is dat ze hem een paar uur kwijt waren omdat hij het dorp verlaten had.
Wat loop je te hameren op niks, vriend?
Er staat toch letterlijk: "Om zes uur 's morgens keerde Van Gelder, dronken, terug in het olympisch dorp. Hij stapte zijn bed in en kwam er pas om drie uur 's middags weer uit. Op de training van die morgen ontbrak hij." :')
Fuck the EBU.
pi_164404529
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is ook maar de vraag of een nederlandse rechter zich daarover kan uitspreken.
Juist, de rechter is sowieso bevoegd iets te vindt van de beslissing van nocnsf. Maar of hij ook iets mag vinden van deFIG is hoogst twijfelachtig.
zie email 27 oktober
pi_164404530
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, ik zou het ook knap irritant vinden...

[..]

Aangezien het op de spelen om het eindresultaat gaat heb ik liever iemand die het niet zo nauw neemt met de regels maar wel presteert en medailles scoort dan een koorknaapje die met de handjes boven de dekens slaapt maar maximaal vierde wordt.
Ja, maar dat wordt misschien anders als je met die persoon moet samenwerken. De trainer zet zich bijvoorbeeld enorm in voor zo'n sporter, daar wil je wel wat voor terug (anders dan een gouden medaille) en niet telkens in de steek worden gelaten.
Ik vind het nogal wat als een trainer zegt dat hij er klaar mee is tijdens de Spelen.. Dat zegt misschien wel iets.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 18:58:33 #275
38114 beantherio
pi_164404571
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')