Dat er serieus mensen zijn die vinden dat je dit gedrag van een topsporter moet tolereren. Als dit klopt hebben ze hem meer dan terecht naar huis gestuurd.quote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Waarbij een stuk commitment verwacht en geëist wordt van de kant van TeamNL. Uiteraard binnen de bandbreedte van de grote lijnen. Dat is logisch.
Ooh dat hijgerige suggestieve stukkie van die Thijs Zonneveldquote:
De paarse broeken brigade vind je tegenwoordig helaas overal...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind "kernwaarde(n)" toch wel zo'n bullshitbingo woord.... echt
Denk het niet. Wat is dan zijn belang bij de rechtszaak? Komt alles alsnog op straat te liggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:35 schreef byah het volgende:
Ik denk echt dat uiteindelijk gaat blijken dat hij coke heeft gebruikt en dat ze hem op deze manier hebben willen beschermen.
Dat denk je waarschijnlijk vanwege de straf, want iemand terugtrekken uit een finale verwacht je eigenlijk alleen als er ernstige vermoedens zijn dat iemand verboden middelen heeft gebruikt en niet door de dopingtest zou komen.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:35 schreef byah het volgende:
Ik denk echt dat uiteindelijk gaat blijken dat hij coke heeft gebruikt en dat ze hem op deze manier hebben willen beschermen.
Topsporter wanneer ben je dat? Met kater een medaille halen of altijd kwartier te vroeg op training komen en steeds 4e worden?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat er serieus mensen zijn die vinden dat je dit gedrag van een topsporter moet tolereren. Als dit klopt hebben ze hem meer dan terecht naar huis gestuurd.
Dit.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat denk je waarschijnlijk vanwege de straf, want iemand terugtrekken uit een finale verwacht je eigenlijk alleen als er ernstige vermoedens zijn dat iemand verboden middelen heeft gebruikt.
Maar ik denk eigenlijk ook niet dat hij dat gedaan heeft, omdat dat bij die rechtszaak dan nu uitgebreid aan het licht zou komen. Dan had hij zich koest gehouden, denk ik, en dan was die advocaat er ook niet aan begonnen.
Of hij het wel of niet heeft gebruikt maakt niet uit, door het amateuristische optreden van de bobo's is er niets goed vastgelegd en als ik de site van jelinek bekijk is het ook al niet meer aantoonbaar bij hem tegen de tijd dat hij tot controle gedwongen wordt, dus kan hij vol vertrouwen de rechtzaak in en gewoon blijven ontkennen dat hij gebruikt heeft ( wat misschien ook wel de waarheid is).quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat denk je waarschijnlijk vanwege de straf, want iemand terugtrekken uit een finale verwacht je eigenlijk alleen als er ernstige vermoedens zijn dat iemand verboden middelen heeft gebruikt en niet door de dopingtest zou komen.
Maar ik denk eigenlijk ook niet dat hij dat gedaan heeft, omdat dat bij die rechtszaak dan nu uitgebreid aan het licht zou komen. Dan had hij zich koest gehouden, denk ik, en dan was die advocaat er ook niet aan begonnen.
dit is echt belachelijkquote:
ja. Ik las het.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is echt belachelijk
Het toppunt is dat alle sporters een App moeten installeren waarmee TeamNl kan zien waar ze uithangen
Moeten ze dat niet ook al doen vanwege de dopingcontroles?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is echt belachelijk
Het toppunt is dat alle sporters een App moeten installeren waarmee TeamNl kan zien waar ze uithangen
goed stuk.. bedankt..quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:05 schreef StaceySinger het volgende:
soort elektronische enkelband dus
[ afbeelding ]
Data kosten buitenland natuurlijk wel voor de sporter zelf...quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is echt belachelijk
quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Data kosten buitenland natuurlijk wel voor de sporter zelf...
Het is ff wat lezen maar sluit me hier helemaal bij aan.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 10:19 schreef Jane het volgende:
Dus de trainer en de turnbond waren er klaar mee en hebben van Hendriks geëist dat hij van Gelder naar huis zou sturen.
Tja... laat ik voorop stellen dat ik een zware nacht stappen en in de vroege uurtjes dronken je bed inrollen ook niet vind passen bij een topsporter tijdens een toernooi, maar om hem dan naar huis te sturen terwijl hij zich al geplaatst heeft voor de finale is voor mijn gevoel dan toch net een stap te ver. Je zou kunnen zeggen dat Yuri zich al aan de belangrijkste voorwaarde van zijn kant had gehouden, namelijk 'goed presteren'. Voor hetzelfde geld had hij dat maandag ook gewoon gedaan, maar door hem naar huis te sturen zullen we het nooit weten.
Voor trainer en bond was dit blijkbaar de druppel die de emmer deed overlopen, maar die komt dan wel op het meest ongelukkige moment. Je zou andersom ook kunnen redeneren dat, aangezien hij dit soort dingen blijkbaar vaker deed, zo'n avondje waarschijnlijk weinig invloed op zijn presteren in de finale zou hebben. Misschien heeft hij dit soort dingen juist nodig. En laten we wel wezen, als de verstandhouding blijkbaar toch al wat gespannen is, kun je hem eigenlijk ook niet kwalijk nemen dat hij zich af en toe even aan die sfeer wil onttrekken (dat je dan niet helemaal los hoeft te gaan is een tweede).
Op basis van wat er nu gezegd wordt denk ik toch dat Maurice Hendriks zich beter als mediator op had kunnen stellen en tegen de trainer/turnbond had moeten zeggen dat ze Yuri dan maar na de OS een definitieve schop onder z'n hol moesten geven. Maar niet tijdens het toernooi, aangezien al deze consternatie ook voor niemand goed is.
Lijkt me niet want zo ver ik weet wordt een sporter of na een wedstrijd getest of bij een out of conpetition controle maar daarvoor moet de sporter vooraf aangeven wanneer hij waar is. Is de sporter niet aanwezig (doet de deur niet open, sluit zich op in bijv een panicroom) dan heb je de controle gemist en dat mag je drie keer doen (in 1 jaar iirc)quote:Op donderdag 11 augustus 2016 11:18 schreef agter het volgende:
[..]
ja. Ik las het.
En als je niet akkoord gaat, dan mag je niet mee.
Eenzijdig opgedrongen contract dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |