abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164407859
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Precies. Buiten het huldigen heeft een sporter daar niets te zoeken.
Wat je er verder persoonlijk van vindt is aan jou maar het is simpelweg niet verboden.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:48:49 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164407878
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:47 schreef beantherio het volgende:
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of Van Gelder geen alcoholist is. Waarom zou je als topsporter, tijdens het ultieme evenement dat de Olympische spelen is, van alle miljoenen manieren die er bestaan om tot rust te komen juist kiezen voor een nacht gaan zuipen? Dan is er toch iets helemaal mis met je.
Daar heb je de rest van je leven spijt van idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_164408056
op ned 1 nu
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:57:00 #154
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164408125
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daar heb je de rest van je leven spijt van idd.
Daar hebben de ouders van sommige fokkers hier ook last van.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 10 augustus 2016 @ 20:58:25 #155
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164408162
Als de rechter hem vrijdag gelijkgeeft is het nog niet klaar toch?
Dan zal de internationale turnbond ook nog akkoord gaan lijkt me?
pi_164408189
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Pino112 het volgende:
Die hebben toch al gezegd dat ze het niet terug kunnen draaien omdat er al iemand anders is aangewezen?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_164408201
quote:
dan kan hij naar Rio en daar is een "tijdelijk" kantoor van het CAS
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:00:14 #158
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_164408216
quote:
Hij is uitgeschreven...finale is dus sowieso uitgesloten.

Dit is gewoon een ordinaire centenkwestie waarbij #TeamVanGelder probeert er een paar euro's uit te slaan.
pi_164408243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:59 schreef StaceySinger het volgende:
dan kan hij naar Rio en daar is een "tijdelijk" kantoor van het CAS
ow maar kan hij daar dan niet beter rechtstreeks naar toe?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:01:30 #160
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_164408263
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:58 schreef Greys het volgende:
Hij "beraadt zich op stappen" om alsnog aan de finale deel te nemen. Net als hij de vorige keer een protest aan zou dienen dat nooit ingediend is uiteindelijk.
Gaat niks van komen. Wat ik je brom. Hij is stiekem al lang blij dat ie niet meer hoeft. En waarom doet hij niet in een officieel statement zijn kant van het verhaal maar aan een kerel langs de snelweg inclusief foto?
^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 10 augustus 2016 @ 21:01:39 #161
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_164408269
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Die hebben toch al gezegd dat ze het niet terug kunnen draaien omdat er al iemand anders is aangewezen?
Wat heeft dat kort geding dan voor zin :')
pi_164408287
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:01 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Geen idee, eerherstel?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_164408296
Hopelijk slaat Yuri Maurits op zijn bek. Dat zou wel lachen zijn.
Hallo
pi_164408367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dit is gewoon een ordinaire centenkwestie waarbij #TeamVanGelder probeert er een paar euro's uit te slaan.
Mits ze in het gelijk gesteld worden.

Maar als ik die advocaat zo eens hoor heeft de NOC verder helemaal niks op papier... Dus het zal wel een lastige worden voor het NOC.
pi_164408383
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:02 schreef clavier het volgende:
Hopelijk slaat Yuri Maurits op zijn bek. Dat zou wel lachen zijn.
Die is sinds gesprek niet meer in beeld geweest.
pi_164408495
Zo die turn gast word genaaid man en waarschijnlijk door een paar fossielen uit de jaren 40-45
Die met hun reet op de regelementen boekjes zitten.

Ik hoop echt dat de rechter hem snel vrij spreekt van het Dictator gedrag van die fossielen retards.

FF checken nog ! we wonen tog in een vrij land en een vrij europa ? In het land van de vrijheid en de democratie en de ongekende mogelijkheden ?

FF een pilsje drinken op de overwinnig roes waar die gast in zit en dan lekker laat naar bed :)
WTF is daar nu mis mee ?

Ik merk ook wel dat ik soms dingen roep of doe in een internationaal internet spel waar men er ff raar tegen aankijkt terweil dat voor ons Nederlanders heel gewoon is :)

Maar dit gaat mij echt veel te ver het is gewoon buiten proporties hoe er hier gereageerd word op dol gelukkige atleten 8)7

Ik hoop dat hij wint en een enorme schade vergoeding gaat eisen *O* *O* *O* *O*
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:08:03 #168
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164408496
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Geen idee, eerherstel?
Ik denk niet dat dat hem gaat worden. Dat deze meneer een problematische relatie met genotsmiddelen had/heeft is over 10 jaar het enige wat ik nog kan oplepelen als ik de naam 'Yuri van Gelder' hoor.
pi_164408565
quote:

[..]

Een inschrijfbewijs. En als hij niet mee kan doen wordt het een precedent voor monies en veel ook. Deze jongen is namelijk zojuist werkloos geworden.

Ben benieuwd of tegen die tijd de bonden of het IOC al actie ondernomen hebben. Als er een positieve uitspraak voor Yuri komt dan gaat dit zeer zeker omhoog druppelen. Nog even zorgen voor internationale media-aandacht en het water staat snel genoeg tot de schenen.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:11:07 #170
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_164408583
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

En als hij in z'n recht staat heeft hij groot gelijk niet? :) User Van_Poppel zou precies hetzelfde doen. Zowel Van Gelder als user Van_Poppel zwemmen niet in het geld.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:11:27 #171
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_164408595
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar als ik die advocaat zo eens hoor heeft de NOC verder helemaal niks op papier... Dus het zal wel een lastige worden voor het NOC.
Daar zullen ze het wel op spelen om proberen een schadevergoeding af te dwingen.

Blijkbaar moet er expliciet op papier staan dat het niet toegestaan is om een stuk in de kraag te zuipen, midden in de nacht een half Olympisch dorp wakker te schreeuwen en je teamtrainingen te skippen omdat je 's ochtends gammel bent.
pi_164408604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:22 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja precies, maar ik stel dus dat die redenen mogelijk weleens voortvloeien uit oneigenlijke voorwaarden. Ze hadden hem ook simpelweg kunnen laten vallen, maar kennelijk past dat niet binnen de regelgeving van het NOC. Een soort #TeamVogelvrij. Het is frappant dat uitgerekend op advies van een trainer de inschrijving van een sporter ontnomen wordt. Een inschrijving die hij wegens _eigen talent_ heeft weten te bemachtigen. Oke, dat houdt geen rekening met sponsorgeld dat in het voorafgaande traject benodigd is. Maar ook dat hadden ze simpelweg stop kunnen zetten toen het vertrouwen kwijt raakte. Een trainer die aanstuurt op uitsluiting lijkt sterk op politieke invloeden.
Ah, op die manier. Jaa, is een beetje lastig te zeggen als je (zoals ik) de regels van NSF en de Olypmische Spelen zelf niet kent..
Je zou inderdaad wel verwachten dat een trainer juist de persoon is die voor de sporter opkomt. In ieder geval naar de buitenwereld toe, en eventuele problemen (afspraken niet nakomen) enkel bespreekt tussen hem en de sporter. Tenzij hij er écht helemaal klaar mee is.
En misschien ook als hij een sterk vermoeden heeft dat er verboden middelen (cocaine in dit geval bijvoorbeeld) zijn gebruikt. Dan is het namelijk misschien beter de sporter meteen uit te zwaaien dan het risico lopen dat hij goud wint en bij een latere dopingcontrole door de mand valt en zijn medaille kan inleveren.

Dit brengt mij trouwens wel op een ander punt wat mij te binnen schoot. Er wordt nu overal gezegd dat het waarschijnlijk gaat om een onherroepelijke beslissing en dat Yuri daarom definitie niet meer deel kan nemen aan de finale (volgens het reglement). Volgens mij (!!) hoeft dat niet per se te kloppen.. Dat de beslissing onherroepelijk is, wil volgens mij niet zeggen dat de beslissing niet nietig kan worden verklaard als de beslissing op verkeerde gronden is genomen.

Even een simpel voorbeeld om te verduidelijken wat ik bedoel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164408643
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

De advocaat van Van Gelder weet natuurlijk niet wat het NOC intern op papier heeft, alleen wat ze Van Gelder hebben meegedeeld/meegegeven.

Hij heeft wel als voordeel dat hij hier is met Van Gelder en dat ze verder niets aan hun hoofd hebben. NOC en turnbond zijn ook nog met de spelen bezig. Maar die zullen de komende dagen ook wel aan de slag gaan hiermee.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:13:45 #174
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164408672
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Daar zullen ze het wel op spelen om proberen een schadevergoeding af te dwingen.

Blijkbaar moet er expliciet op papier staan dat het niet toegestaan is om een stuk in de kraag te zuipen, midden in de nacht een half Olympisch dorp wakker te schreeuwen en je teamtrainingen te skippen omdat je 's ochtends gammel bent.
Als een overtreding zo letterlijk in een wetboek zou moeten staan dan zou geen crimineel ooit meer veroordeeld worden. En een rechter weet dat als geen ander: die zal dat NOC*NSF dus ook niet zo aanrekenen.
pi_164408691
quote:

[..]

Voorsorteren voor een schadevergoeding. En ook gewoon 'terugvechten' denk ik..

Ben wel benieuwd wat er op tafel komt. Tot nu toe was het allemaal erg mager, maar kwam voortdurend de suggestie dat er nog meer was wat niet in de publiciteit kwam. We gaan het zien, maar ik gok er voorlopig op dat de turnbond zwaar overgereageerd heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')