Alle judoka's en zwemmers volgens mij.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
Misschien heeft hij andere sporters een kans op een plak ontnomen door als een dwaas herrie te schoppen in het midden van de nacht...
En hij had het paard van Cornelissen gebeten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alle judoka's en zwemmers volgens mij.
Misschien heeft hij Gootjes uit het raam gegooid, Hendriks de beurt van zijn leven gegeven, de zusjes Wevers laten turnen op zijn rekstok en daarna 5 liter Bacardi weggezopen...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
Misschien heeft hij andere sporters een kans op een plak ontnomen door als een dwaas herrie te schoppen in het midden van de nacht...
Zondagochtend was het toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien heeft hij Gootjes uit het raam gegooid, Hendriks de beurt van zijn leven gegeven, de zusjes Wevers laten turnen op zijn rekstok en daarna 5 liter Bacardi weggezopen...
Alles is misschien, ja. We blijven speculeren. En weten niksquote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien heeft hij Gootjes uit het raam gegooid, Hendriks de beurt van zijn leven gegeven, de zusjes Wevers laten turnen op zijn rekstok en daarna 5 liter Bacardi weggezopen...
Mehh, dat denk ik niet. In de laatste update staat niks meer over herrieschoppen bij terugkomst (itt eerdere verhalen). Bovendien was dat een beter argument geweest om naar buiten te brengen dan "hij heeft het dorp verlaten en bier gedronken, dat kunnen we niet accepteren". Dus als het zou kloppen, dan verwacht ik dat ze dat wel gezegd zouden hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
Heeft er iemand plattegrond waar ze allemaal liggen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Alle judoka's en zwemmers volgens mij.
NOCNSF wist niet dat de maatregel onherroepelijk was?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:01 schreef StaceySinger het volgende:
Kort geding
Dat dient vrijdagochtend (11.15) voor de rechtbank in Arnhem. Het geding is spoedeisend, omdat de betreffende finale in de Braziliaanse stad al op maandag plaatsvindt.
Sportkoepel NOC*NSF heeft het kort geding dat Yuri van Gelder tegen zijn olympische verbanning heeft aangespannen, en dat vrijdag dient in Arnhem, voor kennisgeving aangenomen. "We hebben het bericht van de rechtbank hier in Rio de Janeiro meegekregen", liet woordvoerder Geert Slot woensdag weten. "Het is ieders goed recht om een kort geding aan te spannen als hij denkt dat hij in zijn recht staat."
Volgens Slot is de kans klein dat er iemand van NOC*NSF vanuit Brazilië terug naar Nederland reist om de spoedeisende zaak bij te wonen. "Dat staat bij ons nog niet op de rol en ik voorzie niet dat het nog gebeurt."
Slot benadrukte dat formeel alleen de internationale turnfederatie FIG eventueel Van Gelder weer tot de olympische ringenfinale op maandag kan toelaten. "Maar we krijgen steeds meer informatie dat het om een onherroepelijke maatregel gaat."
http://www.parool.nl/spor(...)geding-aan~a4355373/
Wie waarschuwt precies en waarover?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 19:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Is er misschien al 'ns in je opgekomen dat ze die laatste waarschuwing bijvoorbeeld vorige week al gegeven zouden kunnen hebben?
Of krijgt hij daarna gewoon weer een laatste waarschuwing?
En als hij het dat weer verpest gewoon nog een laatste waarschuwing?
Zo te lezen zien ze het met vertrouwen tegemoet...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:01 schreef StaceySinger het volgende:
Kort geding
Dat dient vrijdagochtend (11.15) voor de rechtbank in Arnhem. Het geding is spoedeisend, omdat de betreffende finale in de Braziliaanse stad al op maandag plaatsvindt.
Sportkoepel NOC*NSF heeft het kort geding dat Yuri van Gelder tegen zijn olympische verbanning heeft aangespannen, en dat vrijdag dient in Arnhem, voor kennisgeving aangenomen. "We hebben het bericht van de rechtbank hier in Rio de Janeiro meegekregen", liet woordvoerder Geert Slot woensdag weten. "Het is ieders goed recht om een kort geding aan te spannen als hij denkt dat hij in zijn recht staat."
Volgens Slot is de kans klein dat er iemand van NOC*NSF vanuit Brazilië terug naar Nederland reist om de spoedeisende zaak bij te wonen. "Dat staat bij ons nog niet op de rol en ik voorzie niet dat het nog gebeurt."
Slot benadrukte dat formeel alleen de internationale turnfederatie FIG eventueel Van Gelder weer tot de olympische ringenfinale op maandag kan toelaten. "Maar we krijgen steeds meer informatie dat het om een onherroepelijke maatregel gaat."
Ja, ze kunnen hem voorwaarden opleggen. En bij overtreding van die voorwaarden zijn deelname intrekken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:04 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Wie waarschuwt precies en waarover?
Heeft de turnbond überhaupt iets te zeggen op grondgebied van het IOC? Kan een turnbond eisen dat iemand tijdens zijn aanwezigheid maar buiten deelnames tijdens de spelen geen alcohol mag drinken? Kan een turnbond iemand verbieden een afgebakend terrein te verlaten? Als zijn trainer er klaar mee is, dan vertrekt hij toch gewoon?
Ze kunnen hem niet voor het OS uitnodigen, ze kunnen zijn toelage beperken, zijn toelage stopzetten, ze kunnen de overeenkomst opzeggen en zo zijn er nog veel meer maatregelen naar rato. Waar het grijs gebied word is als zij indirect zijn carrière en mogelijkheden bij een andere partij gaan saboteren. Ik denk dat ze daarmee heel erg hun hand verspeeld hebben. Our way, or the highway. En dat zegt genoeg over de voorwaarden die worden gesteld voordat een sporter aangedragen wordt. Akkoord of opbokken, onacceptabel.
Wel volgens een paar krantenquote:
Toch blijft het een leuk topic...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles is misschien, ja. We blijven speculeren. En weten niks
Kan natuurlijk ook zijn omdat ze precies weten wat er gebeurt is en dat op basis daarvan de straf terecht is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo te lezen zien ze het met vertrouwen tegemoet...
Ik zou het eerder als arrogant vertalen maar goed.
Da's een vrij gekleurd stuk, en nauwelijks een bron te noemen.quote:
Ik reageer op iemand die zegt "kanker op met je regels, ze hadden hem gewoon een laatste kans moeten geven" met de opmerking dat ze die laatste kans misschien al hadden gegeven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:04 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Wie waarschuwt precies en waarover?
Heeft de turnbond überhaupt iets te zeggen op grondgebied van het IOC? Kan een turnbond eisen dat iemand tijdens zijn aanwezigheid maar buiten deelnames tijdens de spelen geen alcohol mag drinken? Kan een turnbond iemand verbieden een afgebakend terrein te verlaten? Als zijn trainer er klaar mee is, dan vertrekt hij toch gewoon?
Ze kunnen hem niet voor het OS uitnodigen, ze kunnen zijn toelage beperken, zijn toelage stopzetten, ze kunnen de overeenkomst opzeggen en zo zijn er nog veel meer maatregelen naar rato. Waar het grijs gebied word is als zij indirect zijn carrière en mogelijkheden bij een andere partij gaan saboteren. Ik denk dat ze daarmee heel erg hun hand verspeeld hebben. Our way, or the highway. En dat zegt genoeg over de voorwaarden die worden gesteld voordat een sporter aangedragen wordt. Akkoord of opbokken, onacceptabel.
En hoezo staat het bij hen niet op de rol? Ik las net ergens anders dat het kortgeding op verzoek van NOCNSF is verplaatst naar vrijdag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:01 schreef StaceySinger het volgende:
Kort geding
http://www.parool.nl/spor(...)geding-aan~a4355373/
We waren er geloof ik in deel 2 ofzo al achter dat het bezoeken van het HHH afgeraden werd ivm eoa virus, niet dat het niet mocht. En het verlaten van het dorp is ook niet verboden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:07 schreef wdn het volgende:
[..]
Wel volgens een paar kranten
HHH is buiten het dorp he
Dat is een mogelijkheid idd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook zijn omdat ze precies weten wat er gebeurt is en dat op basis daarvan de straf terecht is.
Uit datzelfde artikelquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
We waren er geloof ik in deel 2 ofzo al achter dat het bezoeken van het HHH afgeraden werd ivm eoa virus, niet dat het niet mocht. En het verlaten van het dorp is ook niet verboden.
Ook de zg. "overlast" heb ik nergens gelezen.
(en deze quote heb ik al eerder gepost in een reactie op jou)quote:Dat sporters die nog in actie moeten komen tijdens de Spelen het HHH links laten liggen is niks nieuws. ,,Wie nog moet presteren, die komt hier niet. Pas als de laatste medaille binnen is gaan wij met de organisatie bespreken of, en wanneer ze worden gehuldigd", zegt Geert Slot van NOC*NSF.
Nee, dat was een regel: je komt pas in HHH als je klaar bent.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
We waren er geloof ik in deel 2 ofzo al achter dat het bezoeken van het HHH afgeraden werd ivm eoa virus, niet dat het niet mocht. En het verlaten van het dorp is ook niet verboden.
Ook de zg. "overlast" heb ik nergens gelezen.
Ja?quote:
Sporters laten het HHH links liggen... Het is ze niet verboden.quote:Dat sporters die nog in actie moeten komen tijdens de Spelen het HHH links laten liggen is niks nieuws.
In de daaropvolgende zin, die ik nog speciaal vetgemaakt had, staat "wie nog moet presteren, die komt hier niet". Hoe duidelijk wil je het hebben?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja?
[..]
Sporters laten het HHH links liggen... Het is ze niet verboden.
Niet alleen coke. Gewoontes als in: doet rare dingen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:09 schreef Moira. het volgende:
Je stelde dat hij vast zit in gewoontes.
Eens. Hij heeft de "verkeerde prioriteiten" zou ik denken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:20 schreef matthijst het volgende:
[..]
Niet alleen coke. Gewoontes als in: doet rare dingen.
Dat blijkt. Vroegah coke, nu beetje zuipen, uitgaan en een training missen als hij eindelijk in de finale van de OS staat.
Is het ze verboden of doen ze het niet op eigen initiatief?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de daaropvolgende zin, zie ik nog speciaal vetgemaakt had, staat "wie nog moet presteren, die komt hier niet". Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ja precies, maar ik stel dus dat die redenen mogelijk weleens voortvloeien uit oneigenlijke voorwaarden. Ze hadden hem ook simpelweg kunnen laten vallen, maar kennelijk past dat niet binnen de regelgeving van het NOC. Een soort #TeamVogelvrij. Het is frappant dat uitgerekend op advies van een trainer de inschrijving van een sporter ontnomen wordt. Een inschrijving die hij wegens _eigen talent_ heeft weten te bemachtigen. Oke, dat houdt geen rekening met sponsorgeld dat in het voorafgaande traject benodigd is. Maar ook dat hadden ze simpelweg stop kunnen zetten toen het vertrouwen kwijt raakte. Een trainer die aanstuurt op uitsluiting lijkt sterk op politieke invloeden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die zegt "kanker op met je regels, ze hadden hem gewoon een laatste kans moeten geven" met de opmerking dat ze die laatste kans misschien al hadden gegeven.
Die alcohol of het verlaten van het terrein speelt volgens mij niet of nauwelijks een rol. Ik krijg meer het idee dat ze niet meer met hem wilden werken. Daar zullen ze dan vast een (of meerdere) goede reden(en) voor hebben, die voor buitenstaanders niet bekend zijn.
Of op iemand die er gewoon genoeg van had. En dan ook echt helemaal genoeg.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:22 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ja precies, maar ik stel dus dat die redenen mogelijk weleens voortvloeien uit oneigenlijke voorwaarden. Ze hadden hem ook simpelweg kunnen laten vallen, maar kennelijk past dat niet binnen de regelgeving van het NOC. Een soort #TeamVogelvrij. Het is frappant dat uitgerekend op advies van een trainer de inschrijving van een sporter ontnomen wordt. Een inschrijving die hij wegens _eigen talent_ heeft weten te bemachtigen. Oke, dat houdt geen rekening met sponsorgeld dat in het voorafgaande traject benodigd is. Maar ook dat hadden ze simpelweg stop kunnen zetten toen het vertrouwen kwijt raakte. Een trainer die aanstuurt op uitsluiting lijkt sterk op politieke invloeden.
Van Gelder zorgde voor onrust in olympisch dorpquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:17 schreef wdn het volgende:
NOS kwam er mee met die overlast. Stond op TT en daarna ook hier ...
Ik lees niks over overlast, daarbij moest het gros het vernemen vanuit de media dat hij naar huis was gestuurd... Dus die "overlast" valt wel een beetje mee.quote:Yuri van Gelder is zondagochtend luidruchtig teruggekeerd in het olympisch dorp.
Lees anders even de eerste zin van het artikel waar je die quote hebt uitgesloopt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de daaropvolgende zin, die ik nog speciaal vetgemaakt had, staat "wie nog moet presteren, die komt hier niet". Hoe duidelijk wil je het hebben?
quote:Het NOC*NSF heeft olympische sporters afgeraden om naar het Holland Heineken Huis (HHH) te gaan zolang zij nog in het olympisch dorp verblijven
En verderop zeggen ze dus dat degene die nog moet presteren helemaal niet in het HHH komt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lees anders even de eerste zin van het artikel waar je die quote hebt uitgesloopt.
[..]
Uit eigen beweging omdat ze niet ziek willen worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En verderop zeggen ze dus dat degene die nog moet presteren helemaal niet in het HHH komt.
twitter:FOXSportsnl twitterde op woensdag 10-08-2016 om 20:14:12Advocaat Cor Hellingman spreekt voor het eerst: 'Yuri is gekidnapt door NOC*NSF' https://t.co/9F2fiBuQjk https://t.co/2Qx0smrJlo reageer retweet
Dus? De meest logische verklaring is dus: "Uit eigen initiatief"...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En verderop zeggen ze dus dat degene die nog moet presteren helemaal niet in het HHH komt.
Zo hey.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:29 schreef StaceySinger het volgende:
Cor Hellingman over het wangedrag van Yuri van Gelder: 'Er is helemaal niets relevants gebeurd.'twitter:FOXSportsnl twitterde op woensdag 10-08-2016 om 20:14:12Advocaat Cor Hellingman spreekt voor het eerst: 'Yuri is gekidnapt door NOC*NSF' https://t.co/9F2fiBuQjk https://t.co/2Qx0smrJlo reageer retweet
Iedereen in dit verhaal.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Zo hey.
Zou zo een FOK! user kunnen zijn
Misschien heeft hij wel inspiratie opgedaan in dit topic.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Zo hey.
Zou zo een FOK! user kunnen zijn
Het is kennelijk al 8 jaar kut. Ze hebben dan ook 8 jaar de tijd gehad om hem te laten vallen. Een week voor een (vermoedelijk) eervol einde van zijn carrière hem oneervol buitenspel zetten lijkt eerder op een ultieme wraakactie. Yuri wordt oud, dus de trainer kan er vanaf volgende week ook niets meer aan verdienen. Nee, in plaats van hem te laten vallen gaan we nog even wraak nemen. Je huidig werkgever die je toekomstig nieuwe werkgever even opbelt met de mededeling dat je een klojo bent, het zou wat zijn zeg.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Of op iemand die er gewoon genoeg van had. En dan ook echt helemaal genoeg.
Alles wat nu gebeurd kun je van de voren aan zien komen: press die er op springt, gezeik op forums, kranten, een rechtzaak. Het is dan zoveel simpeler om dan Van Gelder ,aar zijn gang te laten gaan toch?
Of: Alleen nadat je klaar bent met je programma kom je in het HHH, maar ook dan liever niet als je nog in het Olympisch dorp verblijft.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus? De meest logische verklaring is dus: "Uit eigen initiatief"...
Een wraakactie inderdaad. Maar dan van Yuri zelf. De enige die zijn gedrag in de hand had was hijzelf namelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:34 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Het is kennelijk al 8 jaar kut. Ze hebben dan ook 8 jaar de tijd gehad om hem te laten vallen. Een week voor een (vermoedelijk) eervol einde van zijn carrière hem oneervol buitenspel zetten lijkt eerder op een ultieme wraakactie. Yuri wordt oud, dus de trainer kan er vanaf volgende week ook niets meer aan verdienen. Nee, in plaats van hem te laten vallen gaan we nog even wraak nemen. Je huidig werkgever die je toekomstig nieuwe werkgever even opbelt met de mededeling dat je een klojo bent, het zou wat zijn zeg.
Dat zou wel erg zielig zijn ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:34 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Het is kennelijk al 8 jaar kut. Ze hebben dan ook 8 jaar de tijd gehad om hem te laten vallen. Een week voor een (vermoedelijk) eervol einde van zijn carrière hem oneervol buitenspel zetten lijkt eerder op een ultieme wraakactie. Yuri wordt oud, dus de trainer kan er vanaf volgende week ook niets meer aan verdienen. Nee, in plaats van hem te laten vallen gaan we nog even wraak nemen. Je huidig werkgever die je toekomstig nieuwe werkgever even opbelt met de mededeling dat je een klojo bent, het zou wat zijn zeg.
Ja, dat lijkt me echt logisch als je het dorp gewoon mag verlaten... Je mag overal komen maar owee als je in het HHH komt...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:36 schreef Wombcat het volgende:
Of: Alleen nadat je klaar bent met je programma kom je in het HHH, maar ook dan liever niet als je nog in het Olympisch dorp verblijft.
Bronquote:Olympisch dorp
Wat wél is opgenomen in de gedragscode van het NOC*NSF is een artikel over het verblijf in het olympisch dorp. Het is niet expliciet verboden om het olympisch dorp te verlaten, maar de atleet wordt dan wel gevraagd een speciale app aan te zetten die gps-coördinaten doorgeeft. In de regels staat echter nergens dat een atleet hiertoe verplicht is.
Lijkt me wel ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me echt logisch als je het dorp gewoon mag verlaten... Je mag overal komen maar owee als je in het HHH komt...
Maar dan moet dat team ook alles ook zelf opknappen. eigen trainingsfaciliteiten regelen, eigen ticket betalen, hotel regelen etc. Dat kan natuurlijk niet meer op het moment dat ze al in Rio aanwezig zijn, dan maakt men al gebruik van het gebodene. Selectief shoppen dus... dat bevalt me wel, dat bevalt me niet....quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:22 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ja precies, maar ik stel dus dat die redenen mogelijk weleens voortvloeien uit oneigenlijke voorwaarden. Ze hadden hem ook simpelweg kunnen laten vallen, maar kennelijk past dat niet binnen de regelgeving van het NOC. Een soort #TeamVogelvrij. Het is frappant dat uitgerekend op advies van een trainer de inschrijving van een sporter ontnomen wordt. Een inschrijving die hij wegens _eigen talent_ heeft weten te bemachtigen. Oke, dat houdt geen rekening met sponsorgeld dat in het voorafgaande traject benodigd is. Maar ook dat hadden ze simpelweg stop kunnen zetten toen het vertrouwen kwijt raakte. Een trainer die aanstuurt op uitsluiting lijkt sterk op politieke invloeden.
Precies. Buiten het huldigen heeft een sporter daar niets te zoeken.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja.
HHH is er voor 1 reden: zuipen. Leuk dat sporters met medailles langskomen maar dat is bijzaak.
Zuipen, zuipen, zuipen.
Hoe kom je hier toch bij. De bond is al jaren bekend met zijn imperfecties, net als de rest van Nederland. Toch was hij waardevol genoeg om hem uit te nodigen voor de spelen (en andere turners uit te sluiten). Daarbij is er al jaren een overeenkomst en zijn zijn imperfecties vast en zeker besproken. Vanaf dat moment ben je gedeeld verantwoordelijk voor zijn succes en imperfecties. In goede tijden en slechte tijden. In goede tijden naar de OS, in slechte tijden met een betonschoen het vliegtuig in. Haha, nee dacht het niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een wraakactie inderdaad. Maar dan van Yuri zelf. De enige die zijn gedrag in de hand had was hijzelf namelijk.
Mja, volgens mij zijn de OS primair voor de sporters bedoeld. Het is vreemd dat er een situatie kan ontstaan waarin een sporter wordt buitengesloten zonder dat een sporter of IOC daar invloed op kan uitoefenen. Het is een faciliteit dat het IOC moet bieden dan. Een soort second-opinion.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:40 schreef Wup2 het volgende:
[..]
Maar dan moet dat team ook alles ook zelf opknappen. eigen trainingsfaciliteiten regelen, eigen ticket betalen, hotel regelen etc. Dat kan natuurlijk niet meer op het moment dat ze al in Rio aanwezig zijn, dan maakt men al gebruik van het gebodene. Selectief shoppen dus... dat bevalt me wel, dat bevalt me niet....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |