Wat je er verder persoonlijk van vindt is aan jou maar het is simpelweg niet verboden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies. Buiten het huldigen heeft een sporter daar niets te zoeken.
Daar heb je de rest van je leven spijt van idd.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:47 schreef beantherio het volgende:
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of Van Gelder geen alcoholist is. Waarom zou je als topsporter, tijdens het ultieme evenement dat de Olympische spelen is, van alle miljoenen manieren die er bestaan om tot rust te komen juist kiezen voor een nacht gaan zuipen? Dan is er toch iets helemaal mis met je.
Daar hebben de ouders van sommige fokkers hier ook last van.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar heb je de rest van je leven spijt van idd.
Die hebben toch al gezegd dat ze het niet terug kunnen draaien omdat er al iemand anders is aangewezen?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Pino112 het volgende:
Als de rechter hem vrijdag gelijkgeeft is het nog niet klaar toch?
Dan zal de internationale turnbond ook nog akkoord gaan lijkt me?
dan kan hij naar Rio en daar is een "tijdelijk" kantoor van het CASquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Pino112 het volgende:
Hij is uitgeschreven...finale is dus sowieso uitgesloten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:58 schreef Pino112 het volgende:
ow maar kan hij daar dan niet beter rechtstreeks naar toe?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:59 schreef StaceySinger het volgende:
dan kan hij naar Rio en daar is een "tijdelijk" kantoor van het CAS
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 14:58 schreef Greys het volgende:
Hij "beraadt zich op stappen" om alsnog aan de finale deel te nemen. Net als hij de vorige keer een protest aan zou dienen dat nooit ingediend is uiteindelijk.
Gaat niks van komen. Wat ik je brom. Hij is stiekem al lang blij dat ie niet meer hoeft. En waarom doet hij niet in een officieel statement zijn kant van het verhaal maar aan een kerel langs de snelweg inclusief foto?
Wat heeft dat kort geding dan voor zinquote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die hebben toch al gezegd dat ze het niet terug kunnen draaien omdat er al iemand anders is aangewezen?
Geen idee, eerherstel?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat heeft dat kort geding dan voor zin
Mits ze in het gelijk gesteld worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij is uitgeschreven...finale is dus sowieso uitgesloten.
Dit is gewoon een ordinaire centenkwestie waarbij #TeamVanGelder probeert er een paar euro's uit te slaan.
Die is sinds gesprek niet meer in beeld geweest.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:02 schreef clavier het volgende:
Hopelijk slaat Yuri Maurits op zijn bek. Dat zou wel lachen zijn.
Ook wel tekenend trouwens.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die is sinds gesprek niet meer in beeld geweest.
Ik denk niet dat dat hem gaat worden. Dat deze meneer een problematische relatie met genotsmiddelen had/heeft is over 10 jaar het enige wat ik nog kan oplepelen als ik de naam 'Yuri van Gelder' hoor.quote:
Een inschrijfbewijs. En als hij niet mee kan doen wordt het een precedent voor monies en veel ook. Deze jongen is namelijk zojuist werkloos geworden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En als hij in z'n recht staat heeft hij groot gelijk niet?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit is gewoon een ordinaire centenkwestie waarbij #TeamVanGelder probeert er een paar euro's uit te slaan.
Daar zullen ze het wel op spelen om proberen een schadevergoeding af te dwingen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mits ze in het gelijk gesteld worden.
Maar als ik die advocaat zo eens hoor heeft de NOC verder helemaal niks op papier... Dus het zal wel een lastige worden voor het NOC.
Ah, op die manier. Jaa, is een beetje lastig te zeggen als je (zoals ik) de regels van NSF en de Olypmische Spelen zelf niet kent..quote:Op woensdag 10 augustus 2016 20:22 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ja precies, maar ik stel dus dat die redenen mogelijk weleens voortvloeien uit oneigenlijke voorwaarden. Ze hadden hem ook simpelweg kunnen laten vallen, maar kennelijk past dat niet binnen de regelgeving van het NOC. Een soort #TeamVogelvrij. Het is frappant dat uitgerekend op advies van een trainer de inschrijving van een sporter ontnomen wordt. Een inschrijving die hij wegens _eigen talent_ heeft weten te bemachtigen. Oke, dat houdt geen rekening met sponsorgeld dat in het voorafgaande traject benodigd is. Maar ook dat hadden ze simpelweg stop kunnen zetten toen het vertrouwen kwijt raakte. Een trainer die aanstuurt op uitsluiting lijkt sterk op politieke invloeden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De advocaat van Van Gelder weet natuurlijk niet wat het NOC intern op papier heeft, alleen wat ze Van Gelder hebben meegedeeld/meegegeven.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mits ze in het gelijk gesteld worden.
Maar als ik die advocaat zo eens hoor heeft de NOC verder helemaal niks op papier... Dus het zal wel een lastige worden voor het NOC.
Als een overtreding zo letterlijk in een wetboek zou moeten staan dan zou geen crimineel ooit meer veroordeeld worden. En een rechter weet dat als geen ander: die zal dat NOC*NSF dus ook niet zo aanrekenen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar zullen ze het wel op spelen om proberen een schadevergoeding af te dwingen.
Blijkbaar moet er expliciet op papier staan dat het niet toegestaan is om een stuk in de kraag te zuipen, midden in de nacht een half Olympisch dorp wakker te schreeuwen en je teamtrainingen te skippen omdat je 's ochtends gammel bent.
Voorsorteren voor een schadevergoeding. En ook gewoon 'terugvechten' denk ik..quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Jaa, is een beetje lastig te zeggen als je (zoals ik) de regels van NSF en de Olypmische Spelen zelf niet kent..
Je zou inderdaad wel verwachten dat een trainer juist de persoon is die voor de sporter opkomt. In ieder geval naar de buitenwereld toe, en eventuele problemen (afspraken niet nakomen) enkel bespreekt tussen hem en de sporter. Tenzij hij er écht helemaal klaar mee is.
En misschien ook als hij een sterk vermoeden heeft dat er verboden middelen (cocaine in dit geval bijvoorbeeld) zijn gebruikt. Dan is het namelijk misschien beter de sporter meteen uit te zwaaien dan het risico lopen dat hij goud wint en bij een latere dopingcontrole door de mand valt en zijn medaille kan inleveren.
Dit brengt mij trouwens wel op een ander punt wat mij te binnen schoot. Er wordt nu overal gezegd dat het waarschijnlijk gaat om een onherroepelijke beslissing en dat Yuri daarom definitie niet meer deel kan nemen aan de finale (volgens het reglement). Volgens mij (!!) hoeft dat niet per se te kloppen.. Dat de beslissing onherroepelijk is, wil volgens mij niet zeggen dat de beslissing niet nietig kan worden verklaard als de beslissing op verkeerde gronden is genomen.
Even een simpel voorbeeld om te verduidelijken wat ik bedoel:Als de beslissing van het NOC nietig verklaard wordt, kan het nog steeds betekenen dat het gevolg van die beslissing overeind blijft, omdat het gevolg van de beslissing niet valt onder nederlands recht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel: NOC had niet mogen beslissen Van Gelder terug te trekken, maar als een terugtrekking volgens de regels van het IOC niet ongedaan gedaan gemaakt kan worden, staat Van Gelder alsnog niet in de finale.
Afgezien van de vraag hoe groot z'n kans is om dit kort geding te winnen, moet hij zich afvragen wat hier valt te winnen. In het beste geval pakt hij een tonnetje schadevergoeding mee. Lekker meegenomen maar zijn carrière en goede naam zijn nu wel gelijk om zeep.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
En als hij in z'n recht staat heeft hij groot gelijk niet?User Van_Poppel zou precies hetzelfde doen. Zowel Van Gelder als user Van_Poppel zwemmen niet in het geld.
wat moet die gast nog trainen tijdens de spelen? zal wel onderhouden zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daar zullen ze het wel op spelen om proberen een schadevergoeding af te dwingen.
Blijkbaar moet er expliciet op papier staan dat het niet toegestaan is om een stuk in de kraag te zuipen, midden in de nacht een half Olympisch dorp wakker te schreeuwen en je teamtrainingen te skippen omdat je 's ochtends gammel bent.
Dat zijn ze toch al wel, nu. Hij heeft denk ik weinig te verliezen bij een rechtszaak.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Afgezien van de vraag hoe groot z'n kans is om dit kort geding te winnen, moet hij zich afvragen wat hier valt te winnen. In het beste geval pakt hij een tonnetje schadevergoeding mee. Lekker meegenomen maar zijn carrière en goede naam zijn nu wel gelijk om zeep.
Die carrière en goede naam zullen -denk ik- niet nog verder om zeep worden geholpen dan ze nu al zijn als gevolg van het kortgeding. Hij zou het zelfs misschien nog iets kunnen verbeteren als hij in zijn gelijk wordt gesteld omdat ze hem dan nooit hadden mogen wegsturen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Afgezien van de vraag hoe groot z'n kans is om dit kort geding te winnen, moet hij zich afvragen wat hier valt te winnen. In het beste geval pakt hij een tonnetje schadevergoeding mee. Lekker meegenomen maar zijn carrière en goede naam zijn nu wel gelijk om zeep.
Maar wat nou als de rechter die uitschrijving als illegaal bestempeld?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Er moet natuurlijk wel een overtreding begaan kunnen worden... Als nergens beschreven staat dat iets niet mag is er ook geen overtreding. Of moeten we achteraf regelgeving gaan verzinnen? Kijk maar hoe hard je rijdt dan bepaal ik morgen wel hoe hard je eigenlijk mocht en hoe hoog de boete wordt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als een overtreding zo letterlijk in een wetboek zou moeten staan dan zou geen crimineel ooit meer veroordeeld worden. En een rechter weet dat als geen ander: die zal dat NOC*NSF dus ook niet zo aanrekenen.
Dat is idd afwachten.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De advocaat van Van Gelder weet natuurlijk niet wat het NOC intern op papier heeft, alleen wat ze Van Gelder hebben meegedeeld/meegegeven.
Hij heeft wel als voordeel dat hij hier is met Van Gelder en dat ze verder niets aan hun hoofd hebben. NOC en turnbond zijn ook nog met de spelen bezig. Maar die zullen de komende dagen ook wel aan de slag gaan hiermee.
Een tonnetje schadevergoeding voor een nachtje zuipen en feesten en een dag later veel te laat op je werk verschijnen. Ik geloof wel dat dat droom van sommige mensen is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Nederlandse rechter mag dat vinden, maar het CAS moet dan beslissen of YVG weer mag worden ingeschreven. Interne regels van de internationale turnbond gaan boven die van het Nederlands recht.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar wat nou als de rechter die uitschrijving als illegaal bestempeld?
Dat ja, imago, carriere en goede naam zijn toch al weg.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
In het beste geval pakt hij een tonnetje schadevergoeding mee. Lekker meegenomen maar zijn carrière en goede naam zijn nu wel gelijk om zeep.
Een werkgever hoeft op basis van dergelijk vergrijp ook niet te proberen een werknemer op staande voet te ontslaan. Daar is wel wat meer voor nodig ...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een tonnetje schadevergoeding voor een nachtje zuipen en feesten en een dag later veel te laat op je werk verschijnen. Ik geloof wel dat dat droom van sommige mensen is.
Dat werkt natuurlijk juist in zijn voordeel. Er is weinig grond voor hereniging.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zijn ze toch al wel, nu. Hij heeft denk ik weinig te verliezen bij een rechtszaak.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:24 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die carrière en goede naam zullen -denk ik- niet nog verder om zeep worden geholpen dan ze nu al zijn als gevolg van het kortgeding. Hij zou het zelfs misschien nog iets kunnen verbeteren als hij in zijn gelijk wordt gesteld omdat ze hem dan nooit hadden mogen wegsturen.
Hij zou kunnen toegeven dat hij een fout heeft gemaakt en aan z'n problemen wil werken. Als hem dat lukt, kan hij misschien nog terugkeren in de sport (niet als sporter, maar misschien als trainer of analist). Ook het lezingencircuit schijnt best lucratief te zijn. Daar valt een leuke boterham mee te verdienen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:37 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat ja, imago, carriere en goede naam zijn toch al weg.
Hij heeft nu niets te verliezen.
Hij is ook niet ontslagen. Dit soort vergelijkingen gaat volledig mank.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:39 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Een werkgever hoeft op basis van dergelijk vergrijp ook niet te proberen een werknemer op staande voet te ontslaan. Daar is wel wat meer voor nodig ...
[..]
Dat werkt natuurlijk juist in zijn voordeel. Er is weinig grond voor hereniging.
Klopt, maar beantherio spreekt over 'te laat op je werk verschijnen'. Ik ben wel benieuwd hoe de overeenkomst door de rechter uitgelegd gaat worden. Het lijkt mij namelijk sterk dat Yuri nog hoeft te verschijnen voor zijn training. Mogelijk liep zijn beurs en contract sowieso af. In dat geval kan de bond zichzelf nog moeilijker verantwoorden ...quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij is ook niet ontslagen. Dit soort vergelijkingen gaat volledig mank.
Na de derde keer gaat dat toegeven en dat hij aan zijn problemen gaat werken ook wat vervelen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Hij zou kunnen toegeven dat hij een fout heeft gemaakt en aan z'n problemen wil werken. Als hem dat lukt, kan hij misschien nog terugkeren in de sport (niet als sporter, maar misschien als trainer of analist). Ook het lezingencircuit schijnt best lucratief te zijn. Daar valt een leuke boterham mee te verdienen.
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zijn 'beurs' liep sowieso niet af tijdens de spelen. En dat is ook niet relevant.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:47 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Klopt, maar beantherio spreekt over 'te laat op je werk verschijnen'. Ik ben wel benieuwd hoe de overeenkomst door de rechter uitgelegd gaat worden. Het lijkt mij namelijk sterk dat Yuri nog hoeft te verschijnen voor zijn training. Mogelijk liep zijn beurs en contract sowieso af. In dat geval kan de bond zichzelf nog moeilijker verantwoorden ...
Wat bedoel je precies met "beslissing niet valt onder Nederlands recht"? Bedoel je daarmee dat de Olympische Spelen, het IOC en/of NSF onder het recht van een ander land valt, of bedoel je dat het reglement van NSF geen wet is?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als de beslissing van het NOC nietig verklaard wordt, kan het nog steeds betekenen dat het gevolg van die beslissing overeind blijft, omdat het gevolg van de beslissing niet valt onder nederlands recht.
Oftewel: NOC had niet mogen beslissen Van Gelder terug te trekken, maar als een terugtrekking volgens de regels van het IOC niet ongedaan gedaan gemaakt kan worden, staat Van Gelder alsnog niet in de finale.
Bron? En ik heb het over erna.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zijn 'beurs' liep sowieso niet af tijdens de spelen. En dat is ook niet relevant.
Oke, ik begrijp dat je op de hoogte bent van de huidige overeenkomst tussen YvG en de bond? Het gevolg van de zwaarst mogelijke disciplinaire maatregel is doorgaans dat er binnen een week een brief op de deurmat ligt waarin staat dat je niet meer terug hoeft te komen. Dit kortgeding heeft niets te maken met een verbroken arbeidsrelatie. Een mogelijk gevolg van deze disciplinaire maatregel heeft dat zeer zeker wel. En pas op dat moment komt er zicht op een eventuele schadevergoeding.quote:Als Van Gelder een schadevergoeding krijgt, is dat omdat het NOC hem ten onrechte teruggetrokken heeft, waardoor hij de kans op een olympische medaille verliest. En daar wordt dan de schade op berekend. Het heeft niets te maken met een verbroken arbeidsrelatie.
Het is geen rechtszaak, het is een kortgeding. In dat kortgeding gaat er helemaal geen geldbedrag gevorderd worden en dat is op dit moment ook helemaal niet aan de orde. Het kortgeding gaat er enkel over of zijn uitsluiting terecht is. Niets meer, niets minder. Deze uitspraak wordt een precedent voor een eventuele rechtszaak en schadevergoeding. En of er exact duidelijk wordt wat er is voorgevallen is ook nog maar de vraag. Daar heeft een voorzieningenrechter helemaal geen tijd voor. Er wordt enkel bekeken of oorzaak en gevolg op het moment zelf naar rato is. Een druppel die de emmer over een langere periode doet overlopen is dat doorgaans zeer zeker niet.quote:En of hij terecht is teruggetrokken, wordt bepaald op basis van de overeenkomst en de wederzijdse afspraken met betrekking tot wat Van Gelder tijdens de Spelen moet doen en laten. Als de rechter oordeelt dat hij inderdaad, zoals het NOC stelt, die grof heeft overtreden, dan kan het heel goed zijn dat zijn terugtrekking terecht is, en krijgt Van Gelder helemaal niets. Door ons is dat niet goed te voorspellen, omdat we niet weten wat er is voorgevallen.
Voordeel van de rechtszaak is wel dat duidelijk wordt wat er is voorgevallen.
IOC bepaalt datquote:Op woensdag 10 augustus 2016 21:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar wat nou als de rechter die uitschrijving als illegaal bestempeld?
Als dat inderdaad de eis is dan acht ik de kans groot dat de rechter de zaak afwijst omdat hij geen uitspraak over de eis kan doen. NOC*NSF gaat namelijk niet over de finaleplaatsen en kan (zelfs als ze het wilden) niet aan de eis voldoen.quote:,,Wij hebben een eenvoudige eis: We willen dat NOC*NSF zorgdraagt dat Yuri van Gelder de toestelfinale kan uitvoeren. Als de rechter dit met ons eens is, komt er een bevel. Als dat bevel niet wordt nagekomen, dan gaan er dwangsommen lopen. Dus NOC*NSF zal direct daarna alles, maar dan ook werkelijk alles moeten doen om zorg te dragen dat Yuri alsnog de finale kan turnen.''
Dat (ik denk dat) de regelgeving van het IOC niet onder nederlands recht valt, zeker niet voor een evenement wat in Brazilië wordt gehouden. Een nationale rechter kan zelden recht spreken over iets wat in een ander land gebeurt is.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met "beslissing niet valt onder Nederlands recht"? Bedoel je daarmee dat de Olympische Spelen, het IOC en/of NSF onder het recht van een ander land valt, of bedoel je dat het reglement van NSF geen wet is?
Dat laatste is nog maar de vraag he. We weten nog maar nauwelijks wat er deze week gebeurd is, laat staan wat er de afgelopen maanden en jaren is gebeurd. Het kan zijn (en dat lijkt me wel aannemelijk) dat er een hele geschiedenis aan ten grondslag ligt waarvan de uitsluiting van eerder deze week het eindpunt was.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Uitgeschreven is niet meer terug te draaien volgens mij.
Die turnbond die er over gaat was daar wel erg snel mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |