Speculatie allemaal, die turnbond is bepaald niet vlekkeloos.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat laatste is nog maar de vraag he. We weten nog maar nauwelijks wat er deze week gebeurd is, laat staan wat er de afgelopen maanden en jaren is gebeurd. Het kan zijn (en dat lijkt me wel aannemelijk) dat er een hele geschiedenis aan ten grondslag ligt waarvan de uitsluiting van eerder deze week het eindpunt was.
Dat laatste wat je zegt is juist speculatie. Of beter gezegd: een poging tot een hetze. Het weinige wat we wel weten geeft juist een heel negatief beeld van Van Gelder en niet van de bond(en).quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Speculatie allemaal, die turnbond is bepaald niet vlekkeloos.
http://www.nu.nl/sport/26(...)prek-misstanden.htmlquote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat laatste wat je zegt is juist speculatie. Of beter gezegd: een poging tot een hetze. Het weinige wat we wel weten geeft juist een heel negatief beeld van Van Gelder en niet van de bond(en).
Er moet blijkbaar iets uit het geschiedenisboek gehaald worden om iets negatiefs te kunnen zeggen over de turnbond. Dit voegt helemaal niets toe m.b.t. de zaak Van Gelder.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/26(...)prek-misstanden.html
Yuri had natuurlijk geen verleden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er moet blijkbaar iets uit het geschiedenisboek gehaald worden om iets negatiefs te kunnen zeggen over de turnbond. Dit voegt helemaal niets toe m.b.t. de zaak Van Gelder.
Turnen lijkt wel 1 groot politiek spelletje te zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er moet blijkbaar iets uit het geschiedenisboek gehaald worden om iets negatiefs te kunnen zeggen over de turnbond. Dit voegt helemaal niets toe m.b.t. de zaak Van Gelder.
Ik ga er van uit dat Van Gelder een stipendium van het NOC ontvangt. Op hun website staat daarover het volgende:quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:06 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Bron? En ik heb het over erna.
http://www.nocnsf.nl/athleteservices/stipendiumquote:Met het stipendium streeft NOC*NSF en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) ernaar dat topsporters minstens een inkomen hebben tussen het minimum loon en modaal loon, zodat topsporters een fulltime topsportprogramma uit kunnen voeren. De stipendiumregeling wordt volledig door het Ministerie van VWS gefinancierd en door het Fonds voor de Topsporter uitgevoerd.
Het stipendium wordt toegekend als voorschot. Verdien jij zelf voldoende om in je eigen levensonderhoud te voldoen, dan heb je geen of beperkt aanspraak op het stipendium. Om te bepalen of jij het ontvangen stipendium mag behouden toetst het Fonds voor de Topsporter na afloop van het kalenderjaar jouw daadwerkelijke inkomen.
Je begrijpt me verkeerd. Van Gelder vraagt nu idd niet om een schadevergoeding, maar om alsnog de finale te turnen. Van_Poppel gaf aan dat de kans daarop klein is, en dat hij het doet om uiteindelijk een schadevergoeding te krijgen. En ik zei ook juist dat de hele zaak helemaal niet te vergelijken is met een verbroken arbeidsrelatie, omdat het NOC en Van Gelder geen arbeidsrelatie hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:06 schreef Stratotanker het volgende:
Oke, ik begrijp dat je op de hoogte bent van de huidige overeenkomst tussen YvG en de bond? Het gevolg van de zwaarst mogelijke disciplinaire maatregel is doorgaans dat er binnen een week een brief op de deurmat ligt waarin staat dat je niet meer terug hoeft te komen. Dit kortgeding heeft niets te maken met een verbroken arbeidsrelatie. Een mogelijk gevolg van deze disciplinaire maatregel heeft dat zeer zeker wel. En pas op dat moment komt er zicht op een eventuele schadevergoeding.
Een kort geding is natuurlijk wel degelijk een rechtszaak, zie Wikipediaquote:Het is geen rechtszaak, het is een kortgeding. In dat kortgeding gaat er helemaal geen geldbedrag gevorderd worden en dat is op dit moment ook helemaal niet aan de orde. Het kortgeding gaat er enkel over of zijn uitsluiting terecht is. Niets meer, niets minder. Deze uitspraak wordt een precedent voor een eventuele rechtszaak en schadevergoeding. En of er exact duidelijk wordt wat er is voorgevallen is ook nog maar de vraag. Daar heeft een voorzieningenrechter helemaal geen tijd voor. Er wordt enkel bekeken of oorzaak en gevolg op het moment zelf naar rato is. Een druppel die de emmer over een langere periode doet overlopen is dat doorgaans zeer zeker niet.
Die is low profile ineens.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:34 schreef superniger het volgende:
Heeft Maurits Hendriks nog steeds geen reactie gegeven?
Vergeet judo ook niet. Altijd gezeik om wie er naar de OS mag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:29 schreef Mishu het volgende:
[..]
Turnen lijkt wel 1 groot politiek spelletje te zijn.
Net als dat boksen. Beeldvorming speelt een hoop mee.
Het was een korte samenvatting vandaag.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vergeet judo ook niet. Altijd gezeik om wie er naar de OS mag.
Wat op zich natuurlijk - met de eerdere aankondiging in gedachten dat ze er verder niet over zouden uitwijden én met het oog op het feit dat de advocaat van Yuri uiteraard meeluistert - ook heel verstandig en begrijpelijk is.quote:
Al de andere sporters houden ook opvallend hun mond maar na de flight of shame zal er meer naar buiten komen verwacht ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:56 schreef superniger het volgende:
[..]
eerst zag hem je minstens 3 keer per dag op tv.
Die andere sporters zijn hier ook helemaal niet mee bezig, nogal logisch dat die het er niet over hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Al de andere sporters houden ook opvallend hun mond maar na de flight of shame zal er meer naar buiten komen verwacht ik.
Nee dat is laf gedrag, je neemt een verregaande beslissing en dan ineens onderduiken terwijl ie eerst graag vaak in beeld was?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat op zich natuurlijk - met de eerdere aankondiging in gedachten dat ze er verder niet over zouden uitwijden én met het oog op het feit dat de advocaat van Yuri uiteraard meeluistert - ook heel verstandig en begrijpelijk is.
Braaf in het rijtje lopen , bek houden en geen medaille, verplicht eerder naar huis.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die andere sporters zijn hier ook helemaal niet mee bezig, nogal logisch dat die het er niet over hebben.
Ik bedoelde eigenlijk dat een sporter op de OS vooral met zichzelf bezig is, en weinig met wat anderen overkomt.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Braaf in het rijtje lopen , bek houden en geen medaille, verplicht eerder naar huis.
Gezellig clubje daar.
Nu je dit zegt.. Het (hoofd)doel van het kortgeding is dan dus toch om te proberen weer in de finale te komen? Voor een eventuele schadevergoeding zou een 'gewone' rechtszaak later immers ook voldoen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat Van Gelder een stipendium van het NOC ontvangt. Op hun website staat daarover het volgende:
[..]
http://www.nocnsf.nl/athleteservices/stipendium
Wat ik daar lees is de vergoeding niet afhankelijk van de prestaties, maar van andere inkomsten die je krijgt. Tot nog toe heb ik nog nergens gelezen dat met het naar huis sturen van Van Gelder ook zijn stipendium beëindigd is. Zou kunnen, dat dat wel het geval is, maar dat weet ik niet. Iig gaat het kort geding daar niet over.
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Van Gelder vraagt nu idd niet om een schadevergoeding, maar om alsnog de finale te turnen. Van_Poppel gaf aan dat de kans daarop klein is, en dat hij het doet om uiteindelijk een schadevergoeding te krijgen. En ik zei ook juist dat de hele zaak helemaal niet te vergelijken is met een verbroken arbeidsrelatie, omdat het NOC en Van Gelder geen arbeidsrelatie hebben.
Van Gelder heeft geen arbeidsrelatie met het NOC. Dat was mijn punt. In je eerdere post gaf je juist aan dat de relatie dusdanig verstoord is dat hereniging niet mogelijk is. Dat kan eigenlijk niet bij een sportbond versus sporter, juist omdat het geen arbeidsrelatie is. Als de sporter toch aan de regels blijkt te hebben voldaan, kan de rechter niet zegggen "naja, dat is dan wel zo, maar de relatie is nu dusdanig dat je nooit meer de sport kunt uitoefenen, maar je krijgt wel een schadevergoeding." De rechter zal dan de sporter in het gelijk stellen, die dan gewoon weer meedoen aan sportwedstrijden die door die bond worden georganiseerd. Probleem is in dit geval dat hoogstwaarschijnlijk de Van Gelder niet meer mee kan doen aan de finale, en daarvoor dan naar de rechter kan om een schadevergoeding te eisen. Maar dat heeft dus niets te maken met een verstoorde relatie.
En ik weet niet of het terugzenden betekent dat het stipendium ook beëindigd wordt.
[..]
Een kort geding is natuurlijk wel degelijk een rechtszaak, zie Wikipedia
En die gaat idd over of zijn uitsluiting terecht is. Mocht dat niet het geval blijken te zijn, dan kan Van Gelder op basis daarvan waarschijjnlijk niet meer meedoen aan de finale. Maar het kan vervolgens wel een grond zijn voor hem om een schadevergoeding te eisen.
Hangt van de sport af en turners die naar finale gaan zijn meestal eigenwijze figuren die ieder hun eigen voorbereiding hebben.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat een sporter op de OS vooral met zichzelf bezig is, en weinig met wat anderen overkomt.
Ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nu je dit zegt.. Het (hoofd)doel van het kortgeding is dan dus toch om te proberen weer in de finale te komen? Voor een eventuele schadevergoeding zou een 'gewone' rechtszaak later immers ook voldoen.
Toch?
Advocaten zien altijd overal een zaak in. Toch heeft maar 50% gelijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er zijn altijd wel advocaten te vinden die er zaak in zien.
Oké.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee dat is laf gedrag, je neemt een verregaande beslissing en dan ineens onderduiken terwijl ie eerst graag vaak in beeld was?
wat verwacht je anders? Die sporters gaan echt niet 4 jaar op het spel zetten voor een andere sporter die ze nauwelijks kennenquote:Op woensdag 10 augustus 2016 23:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Braaf in het rijtje lopen , bek houden en geen medaille, verplicht eerder naar huis.
Gezellig clubje daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |