Misschien over 200 jaar?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:41 schreef Funkel het volgende:
De vraag is niet of er een burgeroorlog uitbreekt, maar wanneer
Tussen wie? En ga jij je hark oppakken?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:41 schreef Funkel het volgende:
Ik geloof nooit dat je dat als politieagent te weten komt en dat is ook metee haar enige kwalificatie. Geloof ik dus geen reet vanquote:Weet je dat sommige Duitse rechters milde vonnissen uitspreken omdat ze bang zijn? Ze worden bedreigd door etnische clans, Libanezen vaak, waarvan de leden zelfs in de rechtszaal agressief zijn en intimideren. En niemand grijpt in. Uit angst.
Waarom zou een agent dat van die rechtbanken niet kunnen weten?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik weet niet hoe de zaak er in Duitsland voorstaat, maar ik vind dit in Nederland eigenlijk wel meevallen.
In Nederland hebben we last van straatterroristen van niet-Nederlandse origine, dat valt niet te ontkennen lijkt me. Misdaadcijfers tonen ook aan dat die groep procentueel crimineler is. Wat daar ook de oorzaak van is. Maar het gaat me wat ver dat moslimgeweld te noemen.
Die bontkraag in de vuilniszak die het oke vindt met zijn vriendjes oude vrouwtjes te beroven doet dat heus niet omdat die oude vrouwtjes 'kuffars' zijn. Nee, dat doen ze omdat het teringlijertjes zijn die een makkelijk slachtoffer zien.
Ik denk dat het een grote fout is om in het licht van de islamitische dreiging die er wel degelijk is uit het buitenland, getuige de relatief veel terroristische aanvallen op (west)Europese bodem, onze eigen problemen ook maar op de islam te schuiven. We hebben hier te maken met grote groepen mensen die niet goed geintegreerd zijn en daarom weinig tot geen binding met onze maatschappij voelen en hun eigen samenleving creëren. De islam heeft daar vrij weinig mee te maken imo. Je moet het probleem en zijn oorzaak eerst goed achterhalen voor je er iets tegen kan doen.
Overigens denk ik dat deze vrouw ook behoorlijk wat aannames doet. Kijk, dat ze een politieagent is, laat zien dat ze enigszins weet wat er in Duitsland op straat gebeurd. Maar dit soort dingen:
[..]
Ik geloof nooit dat je dat als politieagent te weten komt en dat is ook metee haar enige kwalificatie. Geloof ik dus geen reet van
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef Gutmensch het volgende:
Hoezo 'we sluiten de ogen voor moslimgeweld'? Er wordt juist zoveel aandacht aan besteed dat het merendeel van de moslims, die niets van geweld moeten hebben, ook met argwaan bekeken worden.
Misschien ook wel hoor, weet ik het. Het lijkt me alleen niet aannemelijk. Als ik een rechter was die bedreigd werd, zou ik dat niet met jan en alleman delen. Het is niet of die twee beroepsgroepen heel vaak met elkaar in aanraking komen. Maar dat is een beetje sp3culatie van mijn kantquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou een agent dat van die rechtbanken niet kunnen weten?
Dat denk ik ook ja.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar dat is een beetje sp3culatie van mijn kant
Er wordt aandacht aan besteed ja. Maar er tegenop treden ho maar.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef Gutmensch het volgende:
Hoezo 'we sluiten de ogen voor moslimgeweld'? Er wordt juist zoveel aandacht aan besteed dat het merendeel van de moslims, die niets van geweld moeten hebben, ook met argwaan bekeken worden.
Maar hoe zou dat dan komen? Wie is daar concreet verantwoordelijk voor en wat zou hun motief daarvoor zijn?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er wordt aandacht aan besteed ja. Maar er tegenop treden ho maar.
Nja doelde meer op het vermeende gedrag van die Libanezen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Misschien ook wel hoor, weet ik het. Het lijkt me alleen niet aannemelijk. Als ik een rechter was die bedreigd werd, zou ik dat niet met jan en alleman delen. Het is niet of die twee beroepsgroepen heel vaak met elkaar in aanraking komen. Maar dat is een beetje sp3culatie van mijn kant
quote:Er zijn honderdduizenden immigranten ondergedoken. Niet vrouwen en kinderen, zoals de media willen doen geloven, maar tot wel 90 procent mannen, is mij door collega's gezegd.
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat die vele Marokkaanse dieven nooit andere moslims beroven, maar alleen de 'kaffirs'. Een soort omgekeerde etnische profilering. Er zit zeker een groot islamitische drijfveer achter die criminaliteit, maar het is niet politiek-correct om daar aandacht aan te geven.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.
Klopt natuurlijk ook wel, ook voor Nederland. Zoals ik in mijn post hierboven uiteenzette, is er in mijn ogen wel degelijk sprake van een probleem. Er is een groep Nederlanders niet goed geintegreerd en kan of daarom zijn plek in de samenleving niet vinden, met als resultaat een oververtegenwoordiging in misdaadcijfers.
Maar daar gebeurt helemaal niets mee, niemand doet daar iets tegen. Ze zouden wel gek zijn. Voor politieke partijen die bekend staan zich in te zetten voor deze groepen is dat bekennen dat ze het de afgelopen jaren helemaal fout gedaan hebben en voor politieke partijen die er bekend om staan zich hard uit te spreken over deze dingen betekent dat dat ze hun nummer 1 USP kwijt zijn. Wat moet een Wilders als ze dit probleem daadwerkelijk oplossen? Die heeft niks meer om campagne om te voeren.
Voor geen van de betrokken partijen lijkt het belangrijk dit snel op te lossen, behalve voor de burger die er hinder van ondervindt en ik denk dat dát het punt is wat gemaakt wordt
Dat komt omdat het gewoon een lastig probleem is van onze samenleving. En zoals je al eerder zei, het heeft weinig tot niets met de islam te maken. Onze maatschappij faalt erin een groot deel van deze groep te laten integreren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.
Klopt natuurlijk ook wel, ook voor Nederland. Zoals ik in mijn post hierboven uiteenzette, is er in mijn ogen wel degelijk sprake van een probleem. Er is een groep Nederlanders niet goed geintegreerd en kan of daarom zijn plek in de samenleving niet vinden, met als resultaat een oververtegenwoordiging in misdaadcijfers.
Maar daar gebeurt helemaal niets mee, niemand doet daar iets tegen. Ze zouden wel gek zijn. Voor politieke partijen die bekend staan zich in te zetten voor deze groepen is dat bekennen dat ze het de afgelopen jaren helemaal fout gedaan hebben en voor politieke partijen die er bekend om staan zich hard uit te spreken over deze dingen betekent dat dat ze hun nummer 1 USP kwijt zijn. Wat moet een Wilders als ze dit probleem daadwerkelijk oplossen? Die heeft niks meer om campagne om te voeren.
Voor geen van de betrokken partijen lijkt het belangrijk dit snel op te lossen, behalve voor de burger die er hinder van ondervindt en ik denk dat dát het punt is wat gemaakt wordt
Of ze falen zelf.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat komt omdat het gewoon een lastig probleem is van onze samenleving. En zoals je al eerder zei, het heeft weinig tot niets met de islam te maken. Onze maatschappij faalt erin een groot deel van deze groep te laten integreren.
Maar er wordt te vaak vergeten dat er ook een helevoel mensen die afkomstig zijn uit islamitische landen wel prima integreren in onze maatschappij.
Die integratie wordt voor de welwillenden wel bemoeilijkt door ze over één kam te scheren met de minderheid die dat niet lukt en crimineel wordt.
De Marokkanen in de drugshandel hebben er echter geen moeite mee elkaar een kopje kleiner te maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat die vele Marokkaanse dieven nooit andere moslims beroven, maar alleen de 'kaffirs'. Een soort omgekeerde etnische profilering. Er zit zeker een groot islamitische drijfveer achter die criminaliteit, maar het is niet politiek-correct om daar aandacht aan te geven.
De etnische profilering ontken ik niet. Maar of dat op basis van geloof gebeurd, betwijfel ik wel. De plasticbeklede pannenkoeken waar ik het in een eerdere post al over had, beroven natuurlijk wel dat blanke omaatje en niet iemand die hun eigen mams of grootje had kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat die vele Marokkaanse dieven nooit andere moslims beroven, maar alleen de 'kaffirs'. Een soort omgekeerde etnische profilering. Er zit zeker een groot islamitische drijfveer achter die criminaliteit, maar het is niet politiek-correct om daar aandacht aan te geven.
Ik ken de exacte cijfers niet hoor, maar ik vermoed inderdaad dat als je alleen al Turken tegen Marokkanen afzet, je een wereld van verschil ziet. In inkomen, opleidingsniveau en criminaliteit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat komt omdat het gewoon een lastig probleem is van onze samenleving. En zoals je al eerder zei, het heeft weinig tot niets met de islam te maken. Onze maatschappij faalt erin een groot deel van deze groep te laten integreren.
Maar er wordt te vaak vergeten dat er ook een helevoel mensen die afkomstig zijn uit islamitische landen wel prima integreren in onze maatschappij.
Die integratie wordt voor de welwillenden wel bemoeilijkt door ze over één kam te scheren met de minderheid die dat niet lukt en crimineel wordt.
Maar ik kan me niet voorstellen dat deze mevrouw het over terrorisme heeft, zoveel moslimterroristen zijn er in Duitsland niet actief geweest. Deze vrouw heeft het over de criminelen, de boeven die oude vrouwtjes berovenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef BoneThugss het volgende:
Achja, veel vrienden van mijn zijn moslim. Lekker boeiend ook verder moeten ze zelf weten.
Maar je kan niet ontkennen dat er zo iets als 'moslimgeweld' bestaat. De meeste terroristen zijn nog altijd moslims.
Maar goed, christenen zijn ook ronduit kut.
Er is ook geen makkelijke oplossing. Duurt gewoon een paar generaties. En weer 5 generaties voor het volk wat nu weer binnenkomtquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ken de exacte cijfers niet hoor, maar ik vermoed inderdaad dat als je alleen al Turken tegen Marokkanen afzet, je een wereld van verschil ziet. In inkomen, opleidingsniveau en criminaliteit.
Of mensen die zich in plaats van tegen de slecht geintegreerden tegen de hele groep afzetten de boel erger maken of niet, daar durf ik geen uitspraken over te doen want dat weet ik niet zo goed.
Wat ik wél weet is dat op het moment niemand bezig is de boel beter te maken. Links roept dat het allemaal zo erg niet is en rechts schreeuwt moord en brand om het te 'benoemen', maar niemand wil het oplossen in mijn ogen.
Je kan het niet allebei vinden. Of de groep die niet goed integreert doet het zelf, of we hebben een 'Marokkanenprobleem'. Als het een groepsprobleem is, kan het geen individuele keuze zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Of ze falen zelf.
Je krijgt hier zoveel kansen. Als 'ze' het dan verneuken is dat hun probleem niet het mijne.
De bureaucratische verzorgingsstaat zet veel allochtonen ook gewoon vast in een uitkeringssituatie en het blijven pamperen heeft de afgelopen 40 jaar niks goed gedaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ken de exacte cijfers niet hoor, maar ik vermoed inderdaad dat als je alleen al Turken tegen Marokkanen afzet, je een wereld van verschil ziet. In inkomen, opleidingsniveau en criminaliteit.
Of mensen die zich in plaats van tegen de slecht geintegreerden tegen de hele groep afzetten de boel erger maken of niet, daar durf ik geen uitspraken over te doen want dat weet ik niet zo goed.
Wat ik wél weet is dat op het moment niemand bezig is de boel beter te maken. Links roept dat het allemaal zo erg niet is en rechts schreeuwt moord en brand om het te 'benoemen', maar niemand wil het oplossen in mijn ogen.
Nou ja, ik ben geen sociaal antropoloog, maar als er iets fout gegaan is in de integratie van die groep in onze samenleving, moet dat toch op een of andere manier wel te corrigeren zijn? Dat het niet van vandaag op morgen zal zijn, dat begrijp ik, maar zou er helemaal niks aan te doen zijn? Zeg, binnen 1 generatie het probleem oplossen?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er is ook geen makkelijke oplossing. Duurt gewoon een paar generaties. En weer 5 generaties voor het volk wat nu weer binnenkomt
Of je moet serieus werk maken van remigratie
Goedprater gespot! Er is wel degelijk een snelle, makkelijke en doeltreffende oplossing voor handen. Betekent alleen wél, dat het afgelopen is met zachte heelmeesters gedoe en draconische middelen ingezet mogen worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er is ook geen makkelijke oplossing. Duurt gewoon een paar generaties. En weer 5 generaties voor het volk wat nu weer binnenkomt
Wat denk jij dan dat het probleem is, en wat lost het volgens jou op? Kan je wat concreter zijn? Zonder vingerwijzen aub, volgens mij kunnen we prima op argumenten met elkaar discussierenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Goedprater gespot! Er is wel degelijk een snelle, makkelijke en doeltreffende oplossing voor handen. Betekent alleen wél, dat het afgelopen is met zachte heelmeesters gedoe en draconische middelen ingezet mogen worden.
Voorlopig word het per generatie alleen maar erger.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit is een goed punt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
In Duitsland is het inderdaad een stuk erger. Ik kom iedere week wel in de Ruhr en het straatbeeld is echt enorm veranderd. Overal zie je verloedering en behalve veel moslims zijn er ook enorm veel oostblokkers. In de buurt van winkels zie je overal ongure figuren rondhangen die hun kans afwachten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik weet niet hoe de zaak er in Duitsland voorstaat, maar ik vind dit in Nederland eigenlijk wel meevallen.
In Nederland hebben we last van straatterroristen van niet-Nederlandse origine, dat valt niet te ontkennen lijkt me. Misdaadcijfers tonen ook aan dat die groep procentueel crimineler is. Wat daar ook de oorzaak van is. Maar het gaat me wat ver dat moslimgeweld te noemen.
Die bontkraag in de vuilniszak die het oke vindt met zijn vriendjes oude vrouwtjes te beroven doet dat heus niet omdat die oude vrouwtjes 'kuffars' zijn. Nee, dat doen ze omdat het teringlijertjes zijn die een makkelijk slachtoffer zien.
Ik denk dat het een grote fout is om in het licht van de islamitische dreiging die er wel degelijk is uit het buitenland, getuige de relatief veel terroristische aanvallen op (west)Europese bodem, onze eigen problemen ook maar op de islam te schuiven. We hebben hier te maken met grote groepen mensen die niet goed geintegreerd zijn en daarom weinig tot geen binding met onze maatschappij voelen en hun eigen samenleving creëren. De islam heeft daar vrij weinig mee te maken imo. Je moet het probleem en zijn oorzaak eerst goed achterhalen voor je er iets tegen kan doen.
Overigens denk ik dat deze vrouw ook behoorlijk wat aannames doet. Kijk, dat ze een politieagent is, laat zien dat ze enigszins weet wat er in Duitsland op straat gebeurd. Maar dit soort dingen:
[..]
Ik geloof nooit dat je dat als politieagent te weten komt en dat is ook metee haar enige kwalificatie. Geloof ik dus geen reet van
Stap 1: Stapel straffen. En elk delict zijn eigen straf. Dus heb je 2 inbraken gepleegd, dan ook 2 x de strafmaat.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat het probleem is, en wat lost het volgens jou op? Kan je wat concreter zijn? Zonder vingerwijzen aub, volgens mij kunnen we prima op argumenten met elkaar discussieren
En waarom niet?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan het niet allebei vinden. Of de groep die niet goed integreert doet het zelf, of we hebben een 'Marokkanenprobleem'. Als het een groepsprobleem is, kan het geen individuele keuze zijn, lijkt me.
Maar wat is het probleem dan volgens jou, het diepere probleem. Volgens mij (en de meeste deskundigen, óók de deskundigen die jij niet als policor zou omschrijven) ligt het probleem bij de gebrekkige integratie van deze groep. Dat los je zo toch niet op?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:52 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Stap 1: Stapel straffen. En elk delict zijn eigen straf. Dus heb je 2 inbraken gepleegd, dan ook 2 x de strafmaat.
Stap 2: Beperk taakstraffen. De 3e taakstraf wordt automatisch omgezet in een lange celstraf. Maakt niet uit wat de situatie of leeftijd is. Gewoon niet.
Stap 3: Herinvoeren doodstraf. Echt zware criminelen als Holleeder en de mocromaffia mogen (nee, móeten) voorgoed uit de samenleving gehaald worden. Levenslang mag kennelijk niet meer (want inhumaan), dus dan maar een executie of strop. (Ik meld me aan als beul). Ik geloof oprecht niet dat iedereen te rehabiliteren is en vind dat het beschermen van de samenleving principieel voorop moet staan. Op een gegeven moment moet het ook over en klaar kunnen zijn.
Omdat de oorzaak anders is. Als, en deze cijfers zuig ik even uit mijn duim hoor, de helft van de mocro's niet goed integreert via ons integratiesysteem en 9 vd 10 indo's wel goed geintegreerd zijn, zou ik eerder de conclusie trekken dat ons systeem voor indo's wel goed werkt en voor mocro's niet dan dat de helft van de mocro's door en door verrot zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En waarom niet?
Dat we een Marokkanenprobleem hebben is een feit. En die intregeren zelf niet goed. Ondanks alle projecten, uitkeringen etc.
Maar ik heb het idee dat geen enkel van onze politieke partijen toewerkt naar zo'n oplossing, jij wel?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Volgens mij sluiten we niet onze ogen voor moslimgeweld en of geweld van allochtonen uit islamitische landen. Integendeel zelfs, we geven het als Nederland veel aandacht en er wordt veel over gesproken. Alleen weten we nog niet hoe we dit soort problemen moeten oplossen.
Sluiten we onze ogen? Nee, we erkennen het en we hebben het in vizier...
Hebben we oplossingen? Nee dat hebben we helaas (nog) niet...
Same here, ik vind het ook allemaal lakse boel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar ik heb het idee dat geen enkel van onze politieke partijen toewerkt naar zo'n oplossing, jij wel?
Je aanmelden als beulquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:52 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Stap 1: Stapel straffen. En elk delict zijn eigen straf. Dus heb je 2 inbraken gepleegd, dan ook 2 x de strafmaat.
Stap 2: Beperk taakstraffen. De 3e taakstraf wordt automatisch omgezet in een lange celstraf. Maakt niet uit wat de situatie of leeftijd is. Gewoon niet.
Stap 3: Herinvoeren doodstraf. Echt zware criminelen als Holleeder en de mocromaffia mogen (nee, móeten) voorgoed uit de samenleving gehaald worden. Levenslang mag kennelijk niet meer (want inhumaan), dus dan maar een executie of strop. (Ik meld me aan als beul). Ik geloof oprecht niet dat iedereen te rehabiliteren is en vind dat het beschermen van de samenleving principieel voorop moet staan. Op een gegeven moment moet het ook over en klaar kunnen zijn.
Een oplossing bestaat dan ook niet. Geweld en criminaliteit zijn van alle tijden. Tenzij jij een utopische samenwerking weet die deze zaken heeft weten uit te bannen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar ik heb het idee dat geen enkel van onze politieke partijen toewerkt naar zo'n oplossing, jij wel?
Het probleem is inderdaad gebrekkige integratie icm criminaliteit. En ja, volgens mij los je dit door een (heel veel) hardere aanpak wel degelijk grotendeels op. Was overigens wel vergeten dat het opsporingspercentage ook een flink stuk omhoog moet. Het gros van die overbetaalde, vergadertijgers bij de politie mag wmb gewoon weer de straat op.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem dan volgens jou, het diepere probleem. Volgens mij (en de meeste deskundigen, óók de deskundigen die jij niet als policor zou omschrijven) ligt het probleem bij de gebrekkige integratie van deze groep. Dat los je zo toch niet op?
Het is simpelweg NIET ONS PROBLEEM! Heb boeit me werkelijk waar geen ene reet welk excuus men aandraagt om maar crimineel te kunnen zijn. Criminaliteit is een KEUZE. Dat lijken veel mensen steeds maar weer te vergeten.quote:Je kan de symptomen niet keihard aanpakken en een ander resultaat verwachten dan bomvolle gevangenissen en een nieuwe generatie die dezelfde teringzooi veroorzaakt. Als je een echte oplossing wil, zal je naar het probleem moeten kijken, lijkt me. Wat jij voorstelt het het Amerikaanse systeem en we hoeven maar naar de States te kijken om te weten dat we daar niet heen willen, denk ik
Waarom zouden wij ons systeem moeten aanpassen aan de mocro's ipv dat de mocro's zich maar moeten aanpassen aan ons?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat de oorzaak anders is. Als, en deze cijfers zuig ik even uit mijn duim hoor, de helft van de mocro's niet goed integreert via ons integratiesysteem en 9 vd 10 indo's wel goed geintegreerd zijn, zou ik eerder de conclusie trekken dat ons systeem voor indo's wel goed werkt en voor mocro's niet dan dat de helft van de mocro's door en door verrot zijn.
Weinig maar jezelf aanmelden als beul maakt jou geen beter persoon naar mijn mening.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Hoeveel kansen mag een crimineel van jou krijgen dan?
Laten we politie en justitie maar opheffen, want geweld en criminaliteit valt toch niet uit te bannen....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een oplossing bestaat dan ook niet. Geweld en criminaliteit zijn van alle tijden. Tenzij jij een utopische samenwerking weet die deze zaken heeft weten uit te bannen.
Nou ja, het systeem zou erop gericht moeten zijn dat Marokkanen zich aan ons aanpassen. Dat doet het dus, klaarblijkelijk, nietquote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waarom zouden wij ons systeem moeten aanpassen aan de mocro's ipv dat de mocro's zich maar moeten aanpassen aan ons?
Hier begint al het verschil. Een heel belangrijk verschil vind ik.
Waarom?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weinig maar jezelf aanmelden als beul maakt jou geen beter persoon naar mijn mening.
Ja, dat is precies wat ik schreef. Hulde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:22 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Laten we politie en justitie maar opheffen, want geweld en criminaliteit valt toch niet uit te bannen....![]()
Of we verhogen de pakkans en straffen en laten criminelen niet meer zo makkelijk met alles wegkomen. Dat kan natuurlijk ook.
Integreren is net als criminaliteit een KEUZE. Kennelijk WILLEN veel mensen dat niet. Genoeg chinezen die ook niet willen, maar daar hebben wij als samenleving geen last van. Dat moet wmb dus gewoon kunnen. Betekent wel dat je ook zelf je eigen broek op moet houden. Wil je geen lasten/verplichtingen, dan ook geen lusten/rechten. We zijn gekke Henkie niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het systeem zou erop gericht moeten zijn dat Marokkanen zich aan ons aanpassen. Dat doet het dus, klaarblijkelijk, niet
Als je wil dat iemand integreert, moet je integratiewijze op die groep afgestemd zijn voor het maximale effect, lijkt me.
Ook straatterreur is wmb gewoon een vorm van criminaliteit. ALLE vormen van criminaliteit moet veel harder worden aangepakt. Draconische middelen mogen wmb niet geschuwd worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:25 schreef Loekie1 het volgende:
We moeten allemaal bij onszelf beginnen. De simpele intimidatie op straat, zelfs kleine kinderen worden geintimideerd, niet meer pikken. Degenen die wel goed meedoen worden daarmee ook gesterkt.
Criminele geesten voelen zich sterker omdat er zoveel moslims bijkomen. Dat moet je in de kiem smoren.
Iedereen moet bij zichzelf beginnen anders verandert er niets. Je kunt niet alles aan de politie overlaten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:31 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ook straatterreur is wmb gewoon een vorm van criminaliteit. ALLE vormen van criminaliteit moet veel harder worden aangepakt. Draconische middelen mogen wmb niet geschuwd worden.
Sorry, maar als kleine aziatische vrouw ga ik echt niet in tegen een groep hangtuig/criminelen. Verder is het geweldsmonopolie aan de staat (politie/justitie en defensie).quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Iedereen moet bij zichzelf beginnen anders verandert er niets. Je kunt niet alles aan de politie overlaten.
Dus omdat zij het doen denk jij ook het recht te hebben om het te doen?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:24 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waarom?
Ben je je ervan bewust dat je het monopolie op het doden van mensen op deze manier aan de criminelen geeft (soldaten op missie uitgezonderd)? Want die gaan echt niet daarmee ophouden hoor.
Je beantwoord mijn vraag niet en komt met een jij-bak. Ik ben niet onder de indruk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus omdat zij het doen denk jij ook het recht te hebben om het te doen?
Nee. dat zeg ik ook nergens. Zij houden zich niet aan de wet en daar zouden ze dus een straf voor moeten krijgen. Maar dit staat echt los van het feit dat jij jezelf zou aanmelden als beul.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:57 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn vraag niet en komt met een jij-bak. Ik ben niet onder de indruk.
Beantwoord eerst mijn vraag maar eens: ben je je ervan bewust dat je het monopolie op het doden van mensen op deze manier aan de criminelen geeft (soldaten op missie uitgezonderd) en is dat oké?
De beul voert slechts uit wat door het recht is bepaaldquote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. dat zeg ik ook nergens. Zij houden zich niet aan de wet en daar zouden ze dus een straf voor moeten krijgen. Maar dit staat echt los van het feit dat jij jezelf zou aanmelden als beul.
Jij denkt dus blijkbaar dat jij het recht hebt om mensen hun leven te ontnemen.
Dat zegt hij toch niet?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. dat zeg ik ook nergens. Zij houden zich niet aan de wet en daar zouden ze dus een straf voor moeten krijgen. Maar dit staat echt los van het feit dat jij jezelf zou aanmelden als beul.
Merkwaardige opmerking, waarom zou een beul een beter mens moeten zijn?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weinig maar jezelf aanmelden als beul maakt jou geen beter persoon naar mijn mening.
Ja dus dan heeft iemand ineens het recht om dit te doen? Het gaat ook het jezelf aanmelden voor deze functie.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De beul voert slechts uit wat door het recht is bepaald
Het is een zij. Dat zegt zij wel als zij zegt zichzelf aan te melden voor deze functie.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:22 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch niet?
Misschien wel een psychologisch onderzoekje waard als iemand zichzelf als beul wil aanmelden.
Hoeft niet maar dan hoef je hier ook niet hoge poten zo te kankeren op criminelen toch :pquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Merkwaardige opmerking, waarom zou een beul een beter mens moeten zijn?
Is voor het eerst dat ik iemand dit zie zeggenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:14 schreef Xa1pt het volgende:
Stopnaald is weer lekker op dreef.Je aanmelden als beul.
Nee ze wilt dat recht, ze denkt niet dat ze het recht al heeft.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is een zij. Dat zegt zij wel als zij zegt zichzelf aan te melden voor deze functie.
Nah dat betwijfel ik. Alsnog blijft even ziek.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:34 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Nee ze wilt dat recht, ze denkt niet dat ze het recht al heeft.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:34 schreef polderturk het volgende:
Nog een artikel met als doel de haat tegen moslims te vergroten. Nog een artikel met als doel het vergroten van de angst en de ontwrichting van de maatschappij. Alle kranten doen er aan mee en niemand die zich tegen deze Nazi kranten uitspreekt. Geen wonder dat veel mensen DENK gaan stemmen.
Klopt, jezelf als vrijwillige beul aanmelden is vrij ziek.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah dat betwijfel ik. Alsnog blijft even ziek.
1) De beul voert slechts een vonnis uit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat? Hoezo?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:49 schreef polderturk het volgende:
Wat een walgelijke Nazi krant is het AD.
Ik zie de Islam meer als een totalitair systeem dan een persoonlijke geloofsovertuiging als bijvoorbeeld het boeddhisme. De regels en verplichtingen dat de Islam voorschrijft is een waslijst van heb ik jou daar. Religies plegen sowieso een bepaald gevoel van superioriteit te geven aan 'de gelovige' t.o.v. 'de ongelovige', maar bij de Islam is dat wel heel sterk aangezet. Zo sterk, dat veel moslims, bewust of onbewust, niet-moslims zien als verwerpelijke mensen waar je alles tegen mag doen. Ik denk dat die diepere overtuiging zeker wel meespeelt bij veel Marokkanen en Turken in Nederland. Naast criminaliteit, zorgt dat ook voor een sterke sociale segregatie. Het is niet politiek-correct om minderheden van racisme te betichten, maar er heerst wel degelijk een grote vorm van racisme binnen de Marokkaanse en Turkse gemeenschap, waarbij de Islam een kwalijke hoofdrol speelt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De etnische profilering ontken ik niet. Maar of dat op basis van geloof gebeurd, betwijfel ik wel. De plasticbeklede pannenkoeken waar ik het in een eerdere post al over had, beroven natuurlijk wel dat blanke omaatje en niet iemand die hun eigen mams of grootje had kunnen zijn.
Wat ik al zei, er is gewoon een hele groep niet goed geintegreerd waardoor ze, in plaats van deel uit te maken van onze samenleving, hun eigen subsamenlevinkje in Nederland hebben. Maar je denkt toch niet dat die jochies dat doen omdat het omaatje ongelovig is? Nee, die doen dat omdat oma geld heeft en ze geen band met oma hebben, zoals wij dat wel voor omaatjes hebben. Omdat Oma niet bij hun hoort.
Denk ik dan he
IK heb het consequent over criminelen, dat jij daar gemakshalve moslims van maakt is jouw groepsdenken. En nee, DENK kan ik niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:34 schreef polderturk het volgende:
Nog een artikel met als doel de haat tegen moslims te vergroten. Nog een artikel met als doel het vergroten van de angst en de ontwrichting van de maatschappij. Alle kranten doen er aan mee en niemand die zich tegen deze Nazi kranten uitspreekt. Geen wonder dat veel mensen DENK gaan stemmen.
Leg uit?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:37 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Klopt, jezelf als vrijwillige beul aanmelden is vrij ziek.
Wat nobel van je dat je bereid bent om deze taak op je nemen.:Pquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
1) De beul voert slechts een vonnis uit.
2) Iemand moet het doen.
3) Ik ben persoonlijk van mening dat als je voorstander van de doodstraf bent, je ook de daaraan verbonden consequentie accepteert. Anders ben je een hypocriet die van twee walletjes wil eten.
Het klopt. Alleen ik denk dat de problemen alleen maar zullen verergeren in de nabije toekomst. De puinhopen zijn al zichtbaar in de vorm van segregatie en armoede in de Nederlandse steden. In België en Frankrijk zijn ze al weer wat verder van huis omdat ze al een aantal malen een klap van de molen hebben gehad door islamitische terroristen. Veel islamieten komen alleen maar voor de welvaart maar verwerpen het in hun ogen decadente normen en waardestelsel die het Westen aanhangt. We kunnen wel voorzichtig stellen dat de babyboomers het goed hebben verpest voor de generatie to come op dit continent. Ik heb niet echt hoop op dat het gaat goedkomen. De naïeviteit onder aanzienlijke bevolkingsgroepen is daarvoor veel te groot. Als ze nu nog uit die spiraal van politieke correctheid moeten komen na alle signalen dan moet je gewoon het ergste gaan vrezen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik zie de Islam meer als een totalitair systeem dan een persoonlijke geloofsovertuiging als bijvoorbeeld het boeddhisme. De regels en verplichtingen dat de Islam voorschrijft is een waslijst van heb ik jou daar. Religies plegen sowieso een bepaald gevoel van superioriteit te geven aan 'de gelovige' t.o.v. 'de ongelovige', maar bij de Islam is dat wel heel sterk aangezet. Zo sterk, dat veel moslims, bewust of onbewust, niet-moslims zien als verwerpelijke mensen waar je alles tegen mag doen. Ik denk dat die diepere overtuiging zeker wel meespeelt bij veel Marokkanen en Turken in Nederland. Naast criminaliteit, zorgt dat ook voor een sterke sociale segregatie. Het is niet politiek-correct om minderheden van racisme te betichten, maar er heerst wel degelijk een grote vorm van racisme binnen de Marokkaanse en Turkse gemeenschap, waarbij de Islam een kwalijke hoofdrol speelt.
Eigenlijk, hoe meer Islam in Nederland, des te meer polarisatie, armoede, criminaliteit en segregatie. Je ziet hoe erg dat kan uitpakken als je naar het Midden-Oosten kijkt, waar de Islam almachtig is. Ik denk niet dat we die kant op willen.
Het is geweld van mensen die een loopje nemen met onze maatschappij omdat we, let's face it, een stelletje softies zijn. Wij zijn geneigd het goede in de mens te willen zien en daar maken anderen schaamteloos misbruik van. En helaas komen veel moslims uit culturen waar het recht van de sterkste (of brutaalste) geldt. Daar moeten we onze ogen niet voor sluiten want dat kan ons weleens lelijk opbreken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar hoe zou dat dan komen? Wie is daar concreet verantwoordelijk voor en wat zou hun motief daarvoor zijn?
Wat stel jij voor dat ertegen gedaan moet worden?
Denk jij wél dat het echt moslimgeweld is, of ben je het met me eens dat dit geen moslimgeweld genoemd kan worden.
Ja de armoede zal toenemen. De polarisatie en segregatie ook. Maar laten we niet bang zijn, angst is een slechte raadgever. Beter is om je eigen positie te verbeteren. En dan heb ik het over je eigen welvaart. Geld wordt steeds belangrijker in tijden waarbij sociale voorzieningen afkalven. Premie's op islamvrije wijken zullen toenemen, dan heb je meer geld nodig om in een veilige buurt te wonen. Ook kan je, als je genoeg geld hebt, een huisje huren in Portugal of zo om af en toe Nederland te mijden. Money rules.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het klopt. Alleen ik denk dat de problemen alleen maar zullen verergeren in de nabije toekomst. De puinhopen zijn al zichtbaar in de vorm van segregatie en armoede in de Nederlandse steden. In België en Frankrijk zijn ze al weer wat verder van huis omdat ze al een aantal malen een klap van de molen hebben gehad door islamitische terroristen. Veel islamieten komen alleen maar voor de welvaart maar verwerpen het in hun ogen decadente normen en waardestelsel die het Westen aanhangt. We kunnen wel voorzichtig stellen dat de babyboomers het goed hebben verpest voor de generatie to come op dit continent.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:27 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Gewoon een vuur peleton. 1 kogel in één geweer en de rest roept pang aangezien we amper munitie hehben.
Ja, emigratie zal steeds aantrekkelijker worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja de armoede zal toenemen. De polarisatie en segregatie ook. Maar laten we niet bang zijn, angst is een slechte raadgever. Beter is om je eigen positie te verbeteren. En dan heb ik het over je eigen welvaart. Geld wordt steeds belangrijker in tijden waarbij sociale voorzieningen afkalven. Premie's op islamvrije wijken zullen toenemen, dan heb je meer geld nodig om in een veilige buurt te wonen. Ook kan je, als je genoeg geld hebt, een huisje huren in Portugal of zo om af en toe Nederland te mijden. Money rules.
Ja, ga in een huis wonen met een hoog hek of, nog beter, in het buitenland, terwijl anderen jouw mooie land verpesten. Goed advies...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja de armoede zal toenemen. De polarisatie en segregatie ook. Maar laten we niet bang zijn, angst is een slechte raadgever. Beter is om je eigen positie te verbeteren. En dan heb ik het over je eigen welvaart. Geld wordt steeds belangrijker in tijden waarbij sociale voorzieningen afkalven. Premie's op islamvrije wijken zullen toenemen, dan heb je meer geld nodig om in een veilige buurt te wonen. Ook kan je, als je genoeg geld hebt, een huisje huren in Portugal of zo om af en toe Nederland te mijden. Money rules.
Een povere jij-bak. Ik ben beter gewend hier op Fok!.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ga in een huis wonen met een hoog hek of, nog beter, in het buitenland, terwijl anderen jouw mooie land verpesten. Goed advies...
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:49 schreef polderturk het volgende:
De islam zorgt voor polarisatie, haat tegen het westen en tegen iedereen die niet de islam volgt. In het midden-oosten tegen diegene die volgens een ander niet de juiste vorm van islam volgt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Gematigde moslims. Bedoel je daarmee gemiddelde moslims? Gemiddelde moslims haten homos en joden, zijn tegen het blanke westen en erkennen geen verlichting.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De islam zorgt voor polarisatie, haat tegen het westen en tegen iedereen die niet de islam volgt. In het midden-oosten tegen diegene die volgens een ander niet de juiste vorm van islam volgt.
Die polarisatie en haat zorgt in de ergste vorm voor terrorisme. In iets mildere vorm tot geaccepteerde criminaliteit tegen de niet gelovers. En in zijn mildere vorm tot segregatie.
Dat het om achterstand gaat is al lang achterhaald, dat het om kansloos gaat is al lang achterhaald. Het is gewoon polarisatie. En zolang we toestaan dat die islam nog steeds zo'n grote rol speelt bij mensen, afvalligheid en peer pressure nog steeds sterk blijft binnen de islamitische gemeenschap, hou je die polarisatie met alle bovengenoemde ellende.
We moeten de gematigde moslims (die in mijn ogen waarschijnlijk nooit moslim zouden zijn geworden als ze in een andere context waren geboren) helpen. Initiatieven ontplooien om de islam een vrije keuze te laten zijn, liefst wereldwijd (maar dat is heel lastig), maar in ieder geval in Nederland en in de EU.
Ik denk dat je daar geen strakke scheidingslijnen in kan trekken....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:51 schreef Murdera het volgende:
[..]
Gematigde moslims. Bedoel je daarmee gemiddelde moslims? Gemiddelde moslims haten homos en joden, zijn tegen het blanke westen en erkennen geen verlichting.
Dit is toch al lang aan de gang? Of ken je veel mensen die rijk zijn en in de Schilderswijk wonen? Punt is dat als je in een dorp woont je over het algemeen weinig last hebt van de uitwassen van de multiculturele samenleving, om het zo maar even zo neutraal als mogelijk is te formuleren, alleen zal daar in de toekomst ook verandering in komen. Statushouders worden gespreid gehuisvest. In een buurtje in Amsterdam over het IJ komt de gegoede burgerij die daar woont al in opstand omdat er statushouders worden gehuisvest. Zal je wrs ook wel af en toe zien gebeuren in dorpen, waar ineens statushouders moeten worden gehuisvest, vrees ik. Op de langere termijn zul je voor de hogere middenklasse idd een soort 'gated communites' krijgen, zoals bijv. in Zuid-Afrika bestaan en een steeds grotere scheiding in leefgebieden tussen de verschillende klassen/opleidingsniveaus.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Het feit dat ze nooit islamitische oude vrouwtjes beroven of gesluierde meisjes aanranden valt nog binnen de aanvaardbare statistieke toevalligheden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Statushouders moeten ook helemaal niet permanent in allerlei woningen worden gehuisvest. Ze moeten weer terug naar huis zodra dat kan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is toch al lang aan de gang? Of ken je veel mensen die rijk zijn en in de Schilderswijk wonen? Punt is dat als je in een dorp woont je over het algemeen weinig last hebt van de uitwassen van de multiculturele samenleving, om het zo maar even zo neutraal als mogelijk is te formuleren, alleen zal daar in de toekomst ook verandering in komen. Statushouders worden gespreid gehuisvest. In een buurtje in Amsterdam over het IJ komt de gegoede burgerij die daar woont al in opstand omdat er statushouders worden gehuisvest. Zal je wrs ook wel af en toe zien gebeuren in dorpen, waar ineens statushouders moeten worden gehuisvest, vrees ik. Op de langere termijn zul je voor de hogere middenklasse idd een soort 'gated communites' krijgen, zoals bijv. in Zuid-Afrika bestaan en een steeds grotere scheiding in leefgebieden tussen de verschillende klassen/opleidingsniveaus.
Ik heb sommige politici toch wel horen beweren dat we realistisch moeten zijn en ervan uit moeten gaan dat de problemen in land van herkomst niet opgelost worden en dat de statushouders uiteindelijk hier voorgoed blijven. Juist daarom is men alles op alles aan het zetten om ze te spreiden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Statushouders moeten ook helemaal niet permanent in allerlei woningen worden gehuisvest. Ze moeten weer terug naar huis zodra dat kan.
1 uitzondering: als ze daadwerkelijk goed voor zichzelf kunnen zorgen op moment dat hun vergunning verloopt (taal geleerd, aan het werk etc.) kan er wat mij betreft een uitzondering worden gemaakt. De eeuwige uitkeringstrekkers mogen wat mij betreft wegwezen zodra hun thuissituatie weer acceptabel is.
Definieer problemen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb sommige politici toch wel horen beweren dat we realistisch moeten zijn en ervan uit moeten gaan dat de problemen in land van herkomst niet opgelost worden en dat de statushouders uiteindelijk hier voorgoed blijven. Juist daarom is men alles op alles aan het zetten om ze te spreiden.
Men vergeet vaak hoe sterk de ketting is van de uitkering. Je creeert met dat systeem van gratis voorzieningen uitdelen de situatie dat heel veel nieuwkomers niet kunnen aarden vanwege heimwee, cultuurverschillen, werkloosheid, etcetera maar intussen niet teruggaan naar land van herkomst, puur vanwege de comfortable positie van gratis geld. Gratis geld kweekt passiviteit. Die mensen blijven gewoon, maar de maatschappij heeft er amper wat aan. Je kan mij overigens niet wijsmaken dat die mensen erg gelukkig zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb sommige politici toch wel horen beweren dat we realistisch moeten zijn en ervan uit moeten gaan dat de problemen in land van herkomst niet opgelost worden en dat de statushouders uiteindelijk hier voorgoed blijven. Juist daarom is men alles op alles aan het zetten om ze te spreiden.
Dat is zo, maar islamvrije wijken zul je houden hoor. In Amsterdam en Haarlem heb je zeker wel elitaire blanke enclaves waar statushouders echt niet komen hoor. De premie's op dat soort wijken zullen alleen maar omhoog gaan, simpelweg omdat islamvrije wijken steeds zeldzamer worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is toch al lang aan de gang? Of ken je veel mensen die rijk zijn en in de Schilderswijk wonen? Punt is dat als je in een dorp woont je over het algemeen weinig last hebt van de uitwassen van de multiculturele samenleving, om het zo maar even zo neutraal als mogelijk is te formuleren, alleen zal daar in de toekomst ook verandering in komen. Statushouders worden gespreid gehuisvest. In een buurtje in Amsterdam over het IJ komt de gegoede burgerij die daar woont al in opstand omdat er statushouders worden gehuisvest. Zal je wrs ook wel af en toe zien gebeuren in dorpen, waar ineens statushouders moeten worden gehuisvest, vrees ik. Op de langere termijn zul je voor de hogere middenklasse idd een soort 'gated communites' krijgen, zoals bijv. in Zuid-Afrika bestaan en een steeds grotere scheiding in leefgebieden tussen de verschillende klassen/opleidingsniveaus.
oja, die uitgelekte mails over azc's in de buurt van ministers die echt niet door mochten gaanquote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:10 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat is zo, maar islamvrije wijken zul je houden hoor. In Amsterdam en Haarlem heb je zeker wel elitaire blanke enclaves waar statushouders echt niet komen hoor. De premie's op dat soort wijken zullen alleen maar omhoog gaan, simpelweg omdat islamvrije wijken steeds zeldzamer worden.
Waar wil je heen dan? Het is overal dezelfde ellende.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:20 schreef Grems het volgende:
Beter verlaat je, indien mogelijk, het zinkende schip.
https://www.google.nl/map(...)359095!4d140.0187653quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar wil je heen dan? Het is overal dezelfde ellende.
Een burgeroorlog? Er komt gewoon een Derde Wereldoorlog aan; een oorlog tussen het Westen en de moslimwereld. De voortekenen zijn al volop zichtbaar, ook al steken politici en andere verantwoordelijken liever de kop in het zand.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:41 schreef Funkel het volgende:
Tenenkrommend, dit soort politiek-correct gewauwel. Compleet wereldvreemd ook. Wat er gebeurt heeft ALLES met de islam en de bijbehorende cultuur te maken. De minderwaardige positie van vrouwen, de haat richting "ongelovigen", noem maar op.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Doe dat laatste dan maar en rap ook. Vijf generaties geduld opbrengen is echt geen optie. Bovendien hebben we hier meer moslims rondlopen dan gezond is. De verhoudingen zijn zoek. Er zijn levensgrote integratieproblemen. In plaats van die krachtig op te lossen, zijn we aan het dweilen met de kraan open.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Kom maar terug als je weet wat het woord ''Nazi'' precies inhoudtquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:49 schreef polderturk het volgende:
De oncomfortabele waarheid voor moslims is dat hun prachtige, vreedzame geloof enorm veel overeenkomsten heeft met het nazisme. De ware nazi's in onze huidige samenleving zijn de moslims; hoe vaak ze ook in de slachtofferrol worden geduwd door Gutmensch-achtigen, hoe vaak ze zichzelf maar wat graag als slachtoffer neerzetten. Onder meer de homo- en Jodenhaat zijn grote overeenkomsten tussen de islam en het nazisme.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:06 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Kom maar terug als je weet wat het woord ''Nazi'' precies inhoudt
Ze werkten zelfs samen tijdens WO 2 en Hitler had wel respect voor de moslims en hun gebruiken/overtuigingen . Dus ja , de overeenkomsten zijn er wel degelijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De oncomfortabele waarheid voor moslims is dat hun prachtige, vreedzame geloof enorm veel overeenkomsten heeft met het nazisme. De ware nazi's in onze huidige samenleving zijn de moslims; hoe vaak ze ook in de slachtofferrol worden geduwd door Gutmensch-achtigen, hoe vaak ze zichzelf maar wat graag als slachtoffer neerzetten. Onder meer de homo- en Jodenhaat zijn grote overeenkomsten tussen de islam en het nazisme.
Deze vrouw kan het roepen in Duitsland. Ze is afstammeling van Griekse ouders. Als een Duitser deze waarschuwingen had gegeven dan was waarschijnlijk al snel de link gelegd met Nazi-Duitsland. Deze vrouw is van bescheiden komaf en heeft een bescheiden baan als politieagente, maar heeft veel en goed werk verricht. Ik bedoel een boek schrijven waarvan 150.000 exemplaren over de toonbank zijn gevlogen. Het zal een aardig zakcentje hebben opgeleverd (dat was oorspronkelijk niet haar doel) en het zet tienduizenden mensen aan het denken over moslims en hun totalitaire onverdraagzame ideologie. Overal zijn tekenen aan de wand waar moslims neerstrijken dat het gewoon achteruit gaat. De samenhang, meer armoede, weinig opleiding, weinig maatschappelijke bijdrage en ga maar door. Parels heb je altijd, maar als we spreken over de hele massa dan is het geen succes geweest.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De oncomfortabele waarheid voor moslims is dat hun prachtige, vreedzame geloof enorm veel overeenkomsten heeft met het nazisme. De ware nazi's in onze huidige samenleving zijn de moslims; hoe vaak ze ook in de slachtofferrol worden geduwd door Gutmensch-achtigen, hoe vaak ze zichzelf maar wat graag als slachtoffer neerzetten. Onder meer de homo- en Jodenhaat zijn grote overeenkomsten tussen de islam en het nazisme.
De slachtofferrol zit je weer als gegoten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:52 schreef Elfletterig het volgende:
Iedereen die een beetje kritisch het nieuws volgt, wist dit feitelijk allemaal allang. Hoewel: het is misschien nog wel een tandje erger dan we al wisten.
Maar de poco's - bijna een soort sekte - zullen ook nu weer met de verbale kapmessen klaarstaan om deze politieagente en haar praktijkervaringen teniet te doen. De gebruikelijke riedeltjes worden weer van stal gehaald. Het devies: bagatelliseren, nuanceren, wegkijken.... - vingers in de oren en keihard "la la la" roepen.
Peter Breedveldquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:09 schreef polderturk het volgende:
Weer een uitstekende reactie van Peter Breedveld op deze racistische Nazi bagger
<knip>
http://www.frontaalnaakt.nl/archives/gewapende-clash.html
Nee, de schrijver van het artikel interviewt een Duitse politieagente over een boek waar ze haar dagelijkse bevindingen beschrijft. Wat die vrouw vertelt, is de dagelijkse realiteit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:21 schreef polderturk het volgende:
Zoals Peter Breedveld zegt is de schrijver van het artikel leugens aan het verkondigen. Er staan geen feiten in. Blijkbaar mogen kranten tegenwoordig ongestoord liegen.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:20 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De slachtofferrol zit je weer als gegoten.
De kern van al je getier is terug te brengen tot "ik benoem de waarheid en dat mag niet, want policor katten op mij." Daarbij laat je het ook nog eens zo overkomen alsof dat de meerderheid op Fok! is, terwijl het gros hier maar wat graag figuurlijke politici en vreemdelingen de boom in zou trekken.quote:
Doe eens rustig joh. Als er momenteel iemand is die wild om zich heen slaat, ben jij het wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, de schrijver van het artikel interviewt een Duitse politieagente over een boek waar ze haar dagelijkse bevindingen beschrijft. Wat die vrouw vertelt, is de dagelijkse realiteit.
Liegen komt dichter in de buurt bij wat mensen als Breedveld, Gutmensch en jij doen: doelbewust de waarheid bagatelliseren. De ogen sluiten voor de realiteit, omdat die eventjes niet goed van pas komt. En dan maar als wilde idioten om je heen gaan slaan.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Doe eens rustig joh. Als er momenteel iemand is die wild om zich heen slaat, ben jij het wel.
Ik denk dat jij de laatste bent die moet mekkeren Disana. Het gaat niet om jouw toekomst maar de komende generaties. Je was gisteren notabene ook verontwaardigd toen het ging over gastarbeiders in plaats van een rechtsextremist. Hoe blind kan een mens zijn? Hoe vaak kom je in Nederlandse steden. De segregatie is enorm. Dat is de toekomst van Nederland en West-Europa.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Doe eens rustig joh. Als er momenteel iemand is die wild om zich heen slaat, ben jij het wel.
Er is bijvoorbeeld wel een feit dat de wapenverkoop in Duitsland is gestegen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:21 schreef polderturk het volgende:
Zoals Peter Breedveld zegt is de schrijver van het artikel leugens aan het verkondigen. Er staan geen feiten in. Blijkbaar mogen kranten tegenwoordig ongestoord liegen.
http://www.sueddeutsche.d(...)eine-waffe-1.2769959quote:Steeds meer Duitsers vragen een vergunning aan voor alarmpistolen en pepperspray, een kleiner Waffenschein genoemd. Tussen eind november en eind januari is het aantal van deze vergunningen met meer dan 21.000 gestegen, blijkt uit een antwoord van het ministerie van Binnenlandse Zaken aan Bondsdaglid Irene Mihalic van Die Grünen. In totaal telde het Duitse wapenregister eind januari 301.000 van deze vergunningen. Na de aanrandingen en berovingen in de nieuwjaarsnacht in Keulen meldden meerdere deelstaten al een groeiende belangstelling voor de kleine Waffenscheine. In Duitsland heb je zo'n lichte wapenvergunning nodig om een alarmpistool of pepperspray bij je te mogen dragen. Voor de aankoop of het in huis hebben van deze wapens zijn geen regels.
Schuimbekken gaat niemand helpen om problemen op te lossen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:32 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de laatste bent die moet mekkeren Disana. Het gaat niet om jouw toekomst maar de komende generaties. Je was gisteren notabene ook verontwaardigd toen het ging over gastarbeiders in plaats van een rechtsextremist.
Dat is de verkeerde samenvatting. De samenvatting is dat we in hoofdlijnen allang weten wat deze politieagente vertelt, maar dat er een politiek-correcte brigade is die zulke berichten stelselmatig bagatelliseert. In dit topic zien we de voorbeelden - Breedveld, Gutmensch, Polderturk, etc. - weer rijkelijk voorbij komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:26 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De kern van al je getier is terug te brengen tot "ik benoem de waarheid en dat mag niet, want policor katten op mij."
Schoolvoorbeeld van een slachtofferrol.
En lees ook vooral eens terug wat deze imam te zeggen had over diverse bendes van moslimmannen die minderjarige Britse meisjes op grote schaal seksueel misbruikten: NWS / Britse prostitutiebende opgepaktquote:Kambouri treedt op in talkshows en stuit dan op critici als Jakob Augstein, een bekende columnist, die haar ervaringen bagatelliseerde ('Politiewerk is nu eenmaal gevaarlijk') en Kambouri's uitspraken over de moslimachtergrond van veel daders in twijfel trok. ,,Dat was mijn eerste tv-optreden. Ik schrok enorm. Ik hield me uiterlijk rustig, maar ik kookte van binnen. Dit soort wegkijkers, zonder enige praktijkervaring, is er verantwoordelijk voor dat we in Duitsland en Europa afstevenen op een catastrofe. Mijn collega's en ik riskeren alles, maar waarvoor eigenlijk?''
Ik schrijf gewoon wat ik vind. Dat jou dat niet welgevallig is, verbaast me niks gezien je houding op dit forum.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Gezien je het schuingedrukte iedere keer blijft aanhalen kun je niet claimen dat je geen slachtoffer bent.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is de verkeerde samenvatting. De samenvatting is dat we in hoofdlijnen allang weten wat deze politieagente vertelt, maar dat er een politiek-correcte brigade is die zulke berichten stelselmatig bagatelliseert. In dit topic zien we de voorbeelden - Breedveld, Gutmensch, Polderturk, etc. - weer rijkelijk voorbij komen.
Dit zijn mensen die willens en wetens de feiten opzij schuiven om daar, puur vanuit idealisme of religieuze overtuiging, een naïeve, zelfverzonnen theorie voor in de plaats te zetten. En het gebeurt stelselmatig. Hier op FOK! maar ook elders. Steeds weer wegkijken, bagatelliseren, de boodschapper uitschelden voor racist / fascist / extremist / haatzaaier / islamofoob; alles wordt uit de kast gehaald. Steeds weer, want hun naïeve droom mag niet worden verstoord door zoiets onwenselijks als de realiteit.
Ik herken de kwalificaties waarmee ze smijten omdat ik ze zelf ook regelmatig naar m'n hoofd krijg geslingerd. Puur omdat ik nauwgezet het nieuws volg en kritisch ben over de islam en de negatieve consequenties daarvan voor onze samenleving. Maar ik ben geen slachtoffer en zo zet ik mezelf ook niet neer. Ik zeg gewoon waar het op staat.
En die politieagente doet dat zelf feitelijk ook al:
Ik heb er geen persoonlijk bezwaar tegen, maar ik ben bang dat er bij jou nog eens iets knapt als je je zo druk maakt. Ja, er zijn problemen. Maar nee, alles is nog niet verloren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik schrijf gewoon wat ik vind. Dat jou dat niet welgevallig is, verbaast me niks gezien je houding op dit forum.
Je gelooft toch niet serieus dat figuren als Polderturk werkelijk in de feiten zijn geïnteresseerd. Die is hier gewoon actief om het straatje van de eigen religie schoon te vegen. Net als na de terreuraanslag in Orlando, afgelopen weekend. De discussie ging niet over de veel te omvangrijke homohaat, maar over het imago van de islam.... met uiteraard deze prachtige, vreedzame religie in de slachtofferrol.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er is bijvoorbeeld wel een feit dat de wapenverkoop in Duitsland is gestegen.
[..]
http://www.sueddeutsche.d(...)eine-waffe-1.2769959
http://www.schwaebische.d(...)-_arid,10356244.html
http://rtlnext.rtl.de/cms(...)lodiert-2574733.html
Ik denk dat je even moet gaan zitten, want ik ga je iets heel schokkends vertellen als antwoord.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Schuimbekken gaat niemand helpen om problemen op te lossen.
Lees eerst mijn andere antwoord nou maar eens.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat je even moet gaan zitten, want ik ga je iets heel schokkends vertellen als antwoord.
WEGKIJKEN OOK NIET
Ja, dat is het gevaar dat ik ook zie. Dat opblazen buiten proporties gaat niet aan emancipatie en wederzijds begrip helpen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:43 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En vervolgens die realiteit dusdanig opblazen dat de gecreëerde realiteit een zelfvervullende profetie wordt.
Prima joh.... dit topic gaat niet over mij, maar gaat over de grote integratieproblemen, torenhoge criminaliteit en haat onder nieuwkomers uit moslimlanden. Als jij mij als "slachtoffer" wilt zien, dan doe je dat maar.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:39 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Gezien je het schuingedrukte iedere keer blijft aanhalen kun je niet claimen dat je geen slachtoffer bent.
Ik zou me wat drukker maken over die problemen (die je kennelijk dus toch wel erkent) en wat minder over mijn gesteldheid. Daar letten mensen in mijn omgeving wel op.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb er geen persoonlijk bezwaar tegen, maar ik ben bang dat er bij jou nog eens iets knapt als je je zo druk maakt. Ja, er zijn problemen. Maar nee, alles is nog niet verloren.
Wat ik wel of niet geloof maakt in deze niet uit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet serieus dat figuren als Polderturk werkelijk in de feiten zijn geïnteresseerd.
Misschien ietsjes minder op de man. Dan komt je boodschap ook wel over.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Figuren als Disana en Gutmensch zijn blind omdat dat hun ideologie is. Zie ook dat hilarische artikel van Breedveld, dat Polderturk zo trots aanhaalt. De afgunst en haat druipt ervan af. Haat richting mensen die WEL de realiteit onder ogen zien en benoemen. Haat omdat hun links-naiëve multiculturele droom wreed wordt verstoord door zoiets lastigs als de realiteit.
Gaan we nu ineens pleiten voor fatsoenlijke omgangsvormen in NWS? Je moest eens weten wat voor bagger ik de afgelopen 9 jaar hier in NWS over me heen heb gehad en hoe correct ik altijd ben gebleven. Deze opmerking is gewoon hilarisch.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien als je mensen anders aanspreekt krijg je ook een ander gesprek?
Ik heb niets met Breedveld, maar ik vind dat Gutmensch de situatie vrij evenwichtig bekijkt. Ik zie ook hem niet ontkennen dat er problemen zijn die een oplossing behoeven. Echter zo makkelijk is het niet, je kunt mensen niet met geweld veranderen, en hard optreden leidt tot verdere verwijdering.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou me wat drukker maken over die problemen (die je kennelijk dus toch wel erkent) en wat minder over mijn gesteldheid. Daar letten mensen in mijn omgeving wel op.
Overigens is het belangrijk om je te realiseren dat problemen een aanpak behoeven. Met wegkijkers als Breedveld, Gutmensch en Polderturk aan het roer hebben we binnen niet al te lange tijd een situatie die wél verloren is.
Ja laat het gaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gaan we nu ineens pleiten voor fatsoenlijke omgangsvormen in NWS? Je moest eens weten wat voor bagger ik de afgelopen 9 jaar hier in NWS over me heen heb gehad en hoe correct ik altijd ben gebleven. Deze opmerking is gewoon hilarisch.
Vertel eens wat er volgens jou wordt opgeblazen dan. Lees het artikel nog eens. Het gaat over bevindingen van die politieagente; dingen die ze dagelijks meemaakt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:43 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En vervolgens die realiteit dusdanig opblazen dat de gecreëerde realiteit een zelfvervullende profetie wordt.
Ik zou het wel plezierig vinden. Probeer gewoon met argumenten en onderbouwing!quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gaan we nu ineens pleiten voor fatsoenlijke omgangsvormen in NWS? Je moest eens weten wat voor bagger ik de afgelopen 9 jaar hier in NWS over me heen heb gehad en hoe correct ik altijd ben gebleven. Deze opmerking is gewoon hilarisch.
Ik zeg niet dat "mijn visie" de waarheid is. Ik neem kennis van de dagelijkse realiteit van een politieagente in een Duitse stad. Wat zij in haar boek opschrijft en in interviews vertelt, is de waarheid; de realiteit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja ja, mijn visie is de waarheid en de rest zijn allemaal wegkijkers mede verantwoordelijk voor de situatie.
Ik ga wel weer weg hier, want er valt hier toch geen zinnige discussie te voeren. Het zijn steevast dezelfde riedeltjes in NWS.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Misschien ietsjes minder op de man. Dan komt je boodschap ook wel over.
Jawel Elf, je zegt meerdere malen dat jij de realiteit onder ogen ziet en andere die het anders zien dat niet doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat "mijn visie" de waarheid is. Ik neem kennis van de dagelijkse realiteit van een politieagente in een Duitse stad. Wat zij in haar boek opschrijft en in interviews vertelt, is de waarheid; de realiteit.
Wegkijkers die deze realiteit willens en wetens niet onder ogen zien en DUS ook niet zorgen voor oplossingen, dragen zonder meer de verantwoordelijkheid voor verdere escalatie. Dat komt omdat deze wegkijkers ook politieke macht hebben. Het is een politieke keuze om problemen af te zwakken en weg te moffelen. Het is dus ook een politieke keuze om niet krachtig te handhaven en problemen aan te pakken.
Dus ja, dan ben je verantwoordelijk voor de escalaties die erop volgen.
In welke zin bekijkt Remlof de problemen vrij evenwichtig? Het is gewoon Cohenretoriek. We moeten met ze praten. De bestuurders hebben jarenlang die strategie toegepast. Het is over het algemeen alleen maar erger op geworden. Die mensen komen uit een cultuur waar alleen praten niet gaat helpen. Het moet veel meer berusten op realiteit en daar horen harde maatregelen bij: verbied geldstromen uit de Arabische Woestijn, sluit slechte islamitische scholen die onevenredig veel zijn. Nog beter verbied überhaupt om islamitische scholen op te richten. Wat ze daar leren: alle moslims zijn slaaf van Allah. Iedere niet-moslim wordt door de moslims ‘Al Koufar’ genoemd, wat betekent ‘bedekken’, ‘verbergen,’ ‘ongelovig zijn.’ ‘Alkoufr’ betekent ‘ongeloof,’ ‘ontrouw.’ In de koran wordt het woord Al kouffar gebruikt om te refereren aan mensen die de realiteit van Allah’s heerschappij en autoriteit ontkennen of verbergen. Een ongelovige wordt in de Koran een Al kafir genoemd. Al kāfir verwijst naar iemand die ondankbaar is jegens Allah. Ook de duivel wordt in de Koran Al kafir genoemd, terwijl hij volgens de islam wel met Allah gesproken had.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb niets met Breedveld, maar ik vind dat Gutmensch de situatie vrij evenwichtig bekijkt. Ik zie ook hem niet ontkennen dat er problemen zijn die een oplossing behoeven. Echter zo makkelijk is het niet, je kunt mensen niet met geweld veranderen, en hard optreden leidt tot verdere verwijdering.
Ik vind het nogal aanmatigend dat een columnist achter zijn bureau en computer een ervaringsdeskundige de maat neemt zonder zelf de beweringen die hij doet te onderbouwen.quote:Feitenvrije journalistiek
Het zijn nogal boude beweringen die ze doet, die het AD best even had mogen checken.
Er zijn tal van berichten in de Duitse media verschenen die meldden over een stijging van geweldsmisdrijven, diefstal en overvallen door asielzoekers.quote:,,Sterker, het is nog veel erger geworden sinds de vluchtelingencrisis. Er zijn honderdduizenden immigranten ondergedoken. Niet vrouwen en kinderen, zoals de media willen doen geloven, maar tot wel 90 procent mannen, is mij door collega's gezegd. Hoe denk je dat die aan geld komen? Ik merk het op straat: diefstallen, autoinbraken, zakkenrollen, beledigen, geweld, al die delicten nemen toe. Maar onze politici zijn liever blind.''
Over het gedrag van jonge criminelen:quote:Düsseldorf (ots) - Der Anteil der von Asylbewerbern begangenen Straftaten an der Gesamt-Kriminalität hat sich binnen drei Jahren von 3,7 auf 7,7 Prozent mehr als verdoppelt. Das geht aus einer Auswertung des Bundeskriminalamtes hervor, die der in Düsseldorf erscheinenden "Rheinischen Post" (Samstagausgabe) vorliegt. Als Tatverdächtige ermittelte die Polizei im vergangenen Jahr 38.119 Asylbewerber gegenüber 15.932 drei Jahre zuvor. Einen starken Anstieg gab es bei den Körperverletzungen (von 3863 auf 9655) und bei den Ladendiebstählen (von 4974 auf 13.894). Die Zunahme der Gewalttaten hat nach Behördenangaben auch mit der Situation in den Flüchtlingsheimen selbst zu tun. Die Gewalt sei nicht ausschließlich gegen die übrige Bevölkerung gerichtet, sondern in überfüllten Unterkünften komme es immer wieder zu Aggressionen unter den Asylbewerbern selbst. Im selben Zeitraum stieg die Zahl der Asylanträge von 53.000 auf 202.000.
Citaat van een politiechef over het 'wegkijken':quote:"The behavior of these highly delinquent youths towards police officers can be characterized as aggressive, disrespectful and condescending. ... When they are arrested, they resist and assault [police officers]. The youths have no respect for state institutions." -- Confidential report, leaked to Die Welt.
quote:"For years the policy has been to leave the population in the dark about the actual crime situation... The citizens are being played for fools." -- André Schulz, head of the Association of Criminal Police.
Het Westen. Ik ben op dit soort momenten blij dat ik geen westerling ben en ooit weer eens terug kan naar huis waar haast geen moslims leven als het fout gaat gedurende mijn leven.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal aanmatigend dat een columnist achter zijn bureau en computer een ervaringsdeskundige de maat neemt zonder zelf de beweringen die hij doet te onderbouwen.
[..]
Er zijn tal van berichten in de Duitse media verschenen die meldden over een stijging van geweldsmisdrijven, diefstal en overvallen door asielzoekers.
[..]
Over het gedrag van jonge criminelen:
[..]
Mensen zijn gelijk, culturen niet. Japan en Zuid-Korea zien dat goed in. Die hebben een gezonde trots op hun eigen cultuur, en willen die cultuur niet verwaterd zien.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:09 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het Westen. Ik ben op dit soort momenten blij dat ik geen westerling ben en ooit weer eens terug kan naar huis waar haast geen moslims leven als het fout gaat gedurende mijn leven.De naïeviteit.
Verdomme. Hoe is dat mogelijk.
Een prijs van de zogenaamde 'progressiviteit'. In Zuid-Korea en Japan (welvarende landen met een grote high-tech industrie) zijn ze ook progressief maar het zijn gewoon monoculturele landen, uiteraard met hun problemen, maar radicalisme onder de eigen burgerbevolking is ze vreemd. Waar willen jullie eindigen naïeve Nederlanders, waar? Dat kan toch nooit goed gaan. Importeer dan Oekraïners of Polen die makkelijker zullen opgaan in NL dan Arabieren of zwarte Afrikanen. Dat is gewoon keiharde realiteit. Die voelen zich waarschijnlijk ook wat meer gebonden met de autochtone bevolking.
In o.a. Japan en Zuid-Korea weten ze dat niet alle culturen gelijk of wenselijk zijn. Dat weten wij hier ook wel, helaas hebben wij hier besloten dat de cultuur die ons penicilline en ruimtevaart gebracht heeft minderwaardig en onwenselijk is in plaats van de wereldwijde mohammedaanse doodscultus.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:09 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het Westen. Ik ben op dit soort momenten blij dat ik geen westerling ben en ooit weer eens terug kan naar huis waar haast geen moslims leven als het fout gaat gedurende mijn leven.De naïeviteit.
Verdomme. Hoe is dat mogelijk.
Een prijs van de zogenaamde 'progressiviteit'. In Zuid-Korea en Japan (welvarende landen met een grote high-tech industrie) zijn ze ook progressief maar het zijn gewoon monoculturele landen, uiteraard met hun problemen, maar radicalisme onder de eigen burgerbevolking is ze vreemd. Waar willen jullie eindigen naïeve Nederlanders, waar? Dat kan toch nooit goed gaan. Importeer dan Oekraïners of Polen die makkelijker zullen opgaan in NL dan Arabieren of zwarte Afrikanen. Dat is gewoon keiharde realiteit. Die voelen zich waarschijnlijk ook wat meer gebonden met de autochtone bevolking.
De anatomie van het menselijk lichaam is hetzelfde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:25 schreef Homey het volgende:
[..]
Mensen zijn gelijk, culturen niet. Japan en Zuid-Korea zien dat goed in. Die hebben een gezonde trots op hun eigen cultuur, en willen die cultuur niet verwaterd zien.
Vorig jaar 5000 asielaanvragen in Japan (128 miljoen inwoners). Er zijn maar 11 gehonoreerd. De rest is het land uitgezet. Veel kritiek van de VN. Tokio had weinig tot geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:28 schreef Grems het volgende:
[..]
In o.a. Japan en Zuid-Korea weten ze dat niet alle culturen gelijk of wenselijk zijn. Dat weten wij hier ook wel, helaas hebben wij hier besloten dat de cultuur die ons penicilline en ruimtevaart gebracht heeft minderwaardig en onwenselijk is in plaats van de wereldwijde mohammedaanse doodscultus.
Alle moslims over één kam scheren is onzinnig en gaat niet werken. Dat draait uiteindelijk uit op genocide als de holocaust.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:57 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
In welke zin bekijkt Remlof de problemen vrij evenwichtig? Het is gewoon Cohenretoriek. We moeten met ze praten. De bestuurders hebben jarenlang die strategie toegepast. Het is over het algemeen alleen maar erger op geworden. Die mensen komen uit een cultuur waar alleen praten niet gaat helpen. Het moet veel meer berusten op realiteit en daar horen harde maatregelen bij: verbied geldstromen uit de Arabische Woestijn, sluit slechte islamitische scholen die onevenredig veel zijn. Nog beter verbied überhaupt om islamitische scholen op te richten. Wat ze daar leren: alle moslims zijn slaaf van Allah. Iedere niet-moslim wordt door de moslims ‘Al Koufar’ genoemd, wat betekent ‘bedekken’, ‘verbergen,’ ‘ongelovig zijn.’ ‘Alkoufr’ betekent ‘ongeloof,’ ‘ontrouw.’ In de koran wordt het woord Al kouffar gebruikt om te refereren aan mensen die de realiteit van Allah’s heerschappij en autoriteit ontkennen of verbergen. Een ongelovige wordt in de Koran een Al kafir genoemd. Al kāfir verwijst naar iemand die ondankbaar is jegens Allah. Ook de duivel wordt in de Koran Al kafir genoemd, terwijl hij volgens de islam wel met Allah gesproken had.
Ondertussen leven de ongelovigen waarin vooruitgang bestaat en worden de moslims in hun ontwikkeling gestuit, en dat is niet omdat de ongelovigen de moslims achterstellen. De moslims zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen achterlijkheid. Waar de ongelovigen alle ruimte geven voor wetenschappelijk onderzoek, daar zijn de moslims al veertien eeuwen bezig om door middel van marteling en moord de vooruitgang te stuiten.
Alle moslims geloven dat de koran de waarheid vertelt. Dus is er geen onderscheid tussen radicale moslim, moderne moslims en gewone moslims. De waarheid is dat moslims de niet-moslims haten. Het enige verschil tussen de zogenaamde radicale moslim en de niet-radicale moslim is dat de radicale moslim zijn haat in het openbaar toont. De 'niet-radicale' moslims doet dat stiekem. En dat gegeven moet je goed onthouden, Disana. Dat is wat uiteindelijk tot meer problemen gaat leiden in de toekomst.
Dat zou jammer zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ga wel weer weg hier, want er valt hier toch geen zinnige discussie te voeren. Het zijn steevast dezelfde riedeltjes in NWS.
Dan moet je eerst gaan kijken waar het probleem zit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem dan volgens jou, het diepere probleem. Volgens mij (en de meeste deskundigen, óók de deskundigen die jij niet als policor zou omschrijven) ligt het probleem bij de gebrekkige integratie van deze groep. Dat los je zo toch niet op?
Je kan de symptomen niet keihard aanpakken en een ander resultaat verwachten dan bomvolle gevangenissen en een nieuwe generatie die dezelfde teringzooi veroorzaakt. Als je een echte oplossing wil, zal je naar het probleem moeten kijken, lijkt me. Wat jij voorstelt het het Amerikaanse systeem en we hoeven maar naar de States te kijken om te weten dat we daar niet heen willen, denk ik
Augstein? Ja, die moeten we lekker serieus nemen...quote:Kambouri treedt op in talkshows en stuit dan op critici als Jakob Augstein, een bekende columnist, die haar ervaringen bagatelliseerde ('Politiewerk is nu eenmaal gevaarlijk') en Kambouri's uitspraken over de moslimachtergrond van veel daders in twijfel trok
Het "probleem" is dat we in het Westen aan de ene kant een intens, crimineel zelfs, naïeve maatschappij hebben die wensdenkt dat alle volkeren en alle culturen, in essentie, gelijk zijn. Voor rede vatbaar zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan de symptomen niet keihard aanpakken en een ander resultaat verwachten dan bomvolle gevangenissen en een nieuwe generatie die dezelfde teringzooi veroorzaakt. Als je een echte oplossing wil, zal je naar het probleem moeten kijken, lijkt me. Wat jij voorstelt het het Amerikaanse systeem en we hoeven maar naar de States te kijken om te weten dat we daar niet heen willen, denk ik
Ik vind het vreemd dat mensen vanaf de zijlijn, zolderkamer, bureau etc. wel even gaan bepalen dat zij geen realistische kijk op de zaken kan hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:43 schreef FlyDutchMan het volgende:
Erg vreemde aanname dat een agente de meest realistische blik heeft omdat zij het "meemaakt op straat". Alsof het beeld van agenten niet zwaar gekleurd is (wat via de criminaliteitsstatistieken, die worden bepaald aan de hand van hun werk, al een grote invloed heeft op de publieke opinie, dus ook weer een beetje raar om te doen alsof die kant nauwelijks gehoord wordt).
De mate van straffen heeft dan ook weinig te maken met het volk waar ze beroepsmatig mee in aanraking komt.quote:Natuurlijk vinden agenten dat criminaliteit, ondanks hun harde werk, te soft wordt aangepakt door de andere spelers. Dat is namelijk inherent aan het rechtssysteem: agenten pakken mensen op, dan beslist de officier van justitie ofwel dat vervolging geen zin heeft of dat ze ermee aan de haal gaan, in het laatste geval gaat de advocaat ertegenin en beslist de rechter ofwel dat er onvoldoende basis is voor veroordeling of spreekt een straf uit, die meestal lager is dan de eis. Daar zitten nogal wat schakels tussen waarin een agent een basis voor frustratie kan vinden en daarin is naar jezelf kijken natuurlijk uit den boze. Als een Libanees wordt vrijgesproken is dat natuurlijk niet omdat het bewijs flinterdun is, maar omdat de rechter bang is voor al die Libanezen in de rechtszaal.
Ah, dus nu stappen we maar over op karaktermoord, hoe triest en bevestigend tegelijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:51 schreef polderturk het volgende:
Nog wat interessante achtergrondinformatie over Kambouri:
http://www.taz.de/!5264557/
In december suggereerde ze in een interview met de Stuttgarter Zeitung dat de federale recherche cijfers over criminaliteit onder vluchtelingen zou vervalsen. Nadat dit voor veel ophef zorgde noemde ze die uitlating (waarvoor ze natuurlijk geen enkele feitelijke onderbouwing had) later “ongelukkig”.
Duurde niet lang.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Zoals ze zelf al aangeeft worden haar verhalen van alle kanten gebagatelliseerd door mensen die niet met de praktijk te maken hebben.
Dat lijkt me het meest schadelijk en iets waar zowel Duitsland als Nederland last van hebben; goedpratende, wegkijkende, policor denkend volk wat koste wat het kost zaken zoals afkomst en religieuze overtuiging van een grote groep overlastgevers in de doofpot willen stoppen.
Het bekende geneuzel van figuren die teveel ideologie in een wetenschappelijk jasje tot zich hebben genomen. De focus op de intentie verklaart ook heel veel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:43 schreef FlyDutchMan het volgende:
Erg vreemde aanname dat een agente de meest realistische blik heeft omdat zij het "meemaakt op straat". Alsof het beeld van agenten niet zwaar gekleurd is (wat via de criminaliteitsstatistieken, die worden bepaald aan de hand van hun werk, al een grote invloed heeft op de publieke opinie, dus ook weer een beetje raar om te doen alsof die kant nauwelijks gehoord wordt).
Natuurlijk vinden agenten dat criminaliteit, ondanks hun harde werk, te soft wordt aangepakt door de andere spelers. Dat is namelijk inherent aan het rechtssysteem: agenten pakken mensen op, dan beslist de officier van justitie ofwel dat vervolging geen zin heeft of dat ze ermee aan de haal gaan, in het laatste geval gaat de advocaat ertegenin en beslist de rechter ofwel dat er onvoldoende basis is voor veroordeling of spreekt een straf uit, die meestal lager is dan de eis. Daar zitten nogal wat schakels tussen waarin een agent een basis voor frustratie kan vinden en daarin is naar jezelf kijken natuurlijk uit den boze. Als een Libanees wordt vrijgesproken is dat natuurlijk niet omdat het bewijs flinterdun is, maar omdat de rechter bang is voor al die Libanezen in de rechtszaal.
Natuurlijk vinden agenten dat hun handen te veel gebonden worden. Ze ziet zichzelf logischerwijs als een rechtvaardig persoon en alle beperkingen die haar worden opgelegd staan dan ook in de weg van rechtvaardigheid. De overweging dat de samenleving zeker ook beschermd moeten worden tegen mogelijk machtsmisbruik door de mensen aan wie het geweldsmonopolie van de staat wordt uitbesteed, is dan ook niet iets waar zij zich mee bezig houdt. Daarom zijn er gelukkig andere mensen die dat wel doen en daarom haar handen in enige mate binden.
In het artikel wordt trouwens genoemd dat Oost-Europese nieuwkomers bijdragen aan de onveiligheid in bepaalde wijken en de man die haar pink afbeet was een Litouwer, maar ze typeert het wel als moslimgeweld, ingegeven door respectloosheid voor ongelovigen. Dat verraadt haar gekleurde visie en het is natuurlijk niet zo dat een agente beter kan oordelen over het waarom van meer geweld onder bepaalde groepen dan een willekeurige 'wegkijker zonder praktijkervaring'.
Je pogingen komen een beetje lachwekkend over.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:51 schreef polderturk het volgende:
In december suggereerde ze in een interview met de Stuttgarter Zeitung dat de federale recherche cijfers over criminaliteit onder vluchtelingen zou vervalsen. Nadat dit voor veel ophef zorgde noemde ze die uitlating (waarvoor ze natuurlijk geen enkele feitelijke onderbouwing had) later “ongelukkig”.
Feit is dat deze vrouw niet met cijfers en met feiten komt. De racistische media gebruikt dan haar ongefundeerde meningen om de mensen verder op te hitsen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah, dus nu stappen we maar over op karaktermoord, hoe triest en bevestigend tegelijk.
Mwaoh het is wel een goede kritiek, geeft alleen niet aan dat al haar conclusies per se onjuist zijn. Het is nu eenmaal wel zo dat geen mens de werkelijkheid kent, het wordt altijd ingekleurd door je eigen ervaringen en bij politie-agenten heeft dat altijd wat te maken met menselijke ellende, criminaliteit, problemen. Zelfs de politie-agent bij mij op het dorp zal niet 1,2,3 zeggen dat dit dorpje zo'n vriendelijk rustig dorpje is wrs. Ik zie altijd via twitter dat-ie dan weer hier, dan weer daar mee bezig is. En ja, politie-agenten hebben ook graag wat meer bevoegdheden of vermoeden heel snel, dat als iemand vanwege gebrek aan bewijs wordt vrijgelaten, dat-ie onterecht wordt vrijgelaten. Make my day, punk, Eastwood is natuurlijk wel archetype politie-agent hè.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:14 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het bekende geneuzel van figuren die teveel ideologie in een wetenschappelijk jasje tot zich hebben genomen. De focus op de intentie verklaart ook heel veel.
Het enige feit is dat jij pas echt gekleurd bent mbt dit onderwerp.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Feit is dat deze vrouw niet met cijfers en met feiten komt. De racistische media gebruikt dan haar ongefundeerde meningen om de mensen verder op te hitsen.
Ik zeg niet dat zij per definitie geen realistische kijk hebben, slechts dat zij niet per se de meest realistische kijk hebben. Ja, agenten komen veel in aanraking met criminele groepen, advocaten ook, rechters ook, buurtwerkers ook en nog vele anderen. Waarom zou de kijk van de agent het hoogst moeten worden aangeschreven?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat mensen vanaf de zijlijn, zolderkamer, bureau etc. wel even gaan bepalen dat zij geen realistische kijk op de zaken kan hebben.
Ik ga dit onthouden voor toekomstige discussies hier, mensen die daadwerkelijk met wat voor materie dan ook te maken hebben/ er mee werken mag ik dus bij voorbaat al niet serieus nemen...
[..]
De mate van straffen heeft dan ook weinig te maken met het volk waar ze beroepsmatig mee in aanraking komt.
Er bestaat ook nog zoiets als boerenverstand.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh het is wel een goede kritiek, geeft alleen niet aan dat al haar conclusies per se onjuist zijn. Het is nu eenmaal wel zo dat geen mens de werkelijkheid kent, het wordt altijd ingekleurd door je eigen ervaringen en bij politie-agenten heeft dat altijd wat te maken met menselijke ellende, criminaliteit, problemen. Zelfs de politie-agent bij mij op het dorp zal niet 1,2,3 zeggen dat dit dorpje zo'n vriendelijk rustig dorpje is wrs.
Jawel, ik heb ook ervaringen met moslims, als je daarover wat vertelt op dit forum word je door bepaalde mensen ook meteen op geniepige manier afgeserveerd als...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als boerenverstand.
Enorm veranderd, ook in de laatste jaren?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:41 schreef eight het volgende:
[..]
In Duitsland is het inderdaad een stuk erger. Ik kom iedere week wel in de Ruhr en het straatbeeld is echt enorm veranderd. Overal zie je verloedering en behalve veel moslims zijn er ook enorm veel oostblokkers. In de buurt van winkels zie je overal ongure figuren rondhangen die hun kans afwachten.
Omdat de straatagent er dagelijks in de praktijk mee te maken heeft misschien? Of ga jij nu echt met droge ogen beweren dat wij dat vanuit de leunstoel wel ff beter kunnen bepalen?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:59 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat zij per definitie geen realistische kijk hebben, slechts dat zij niet per se de meest realistische kijk hebben. Ja, agenten komen veel in aanraking met criminele groepen, advocaten ook, rechters ook, buurtwerkers ook en nog vele anderen. Waarom zou de kijk van de agent het hoogst moeten worden aangeschreven?
Wacht ff, dus iets verwachten is gelijk aan het in de praktijk meemaken?quote:Natuurlijk kan een agente het best vertellen met welke groepen zij in aanraking komt. Alleen dat betekent niet dat zij ook het beste de inschatting kan maken welke overeenkomst tussen die mensen de oorzaak is. Daar komt dan nog eens bovenop dat haar verwachting invloed erop heeft met welke groepen zij vaker in aanraking komt.
Is niet waar, als sommige mensen er een heel klein nadeeltje van gaan ondervinden (noem ook geen namen oid) dan is meteen de wereld te klein. Het is gewoon zo dat er nog steeds mensen zijn die er nauwelijks mee geconfronteerd worden. En die blijven vasthouden aan hun mensbeeld.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Ach ja, wat heeft het allemaal voor zin. Degenen die het weten weten het en degenen die het niet weten zullen het nooit weten. Zelfs als hier het kalifaat uitgeroepen wordt, vrouwen op straat gestenigd worden en koppen gesneld worden dan zullen ze nog zeggen "Nederland is nog steeds een mooi land", "islam is vrede", "hoe durf je kritiek te hebben op het stenigen, jij islamofoob".
Is het bot als ik zeg "soort zoekt soort"? Verzuiling 2.0quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is niet waar, als sommige mensen er een heel klein nadeeltje van gaan ondervinden (noem ook geen namen oid) dan is meteen de wereld te klein. Het is gewoon zo dat er nog steeds mensen zijn die er nauwelijks mee geconfronteerd worden. En die blijven vasthouden aan hun mensbeeld.
Ook degene die er mee geconfronteerd worden blijven stug volhouden in hun eigen wereld beeld. Paar jaar terug werd de dochter van iemand van blokwatch in elkaar getrimd door een groepje noord afrikanen terwijl ze zwanger was, ook nog ff flink op de buik los gaan en dus miskraam als gevolg. Die man liep nog steeds door te ratelen dat het niets te maken heeft met afkomst. Sommige mensen kan je zo hard met hun neus op de feiten drukken, die plegen nog liever zelfmoord dan dat ze moeten erkennen dat hun rooskleurige wereld beeld niet strookt met de werkelijkheidquote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is niet waar, als sommige mensen er een heel klein nadeeltje van gaan ondervinden (noem ook geen namen oid) dan is meteen de wereld te klein. Het is gewoon zo dat er nog steeds mensen zijn die er nauwelijks mee geconfronteerd worden. En die blijven vasthouden aan hun mensbeeld.
Nou ja als je tot de hogere en hogere middenklasse behoort krijg je er weinig mee te maken en moslims die tot jouw klasse doordringen zijn geassimileerd. Als je op het platteland woont ook niet. Als je tot de lagere middenklasse en lagere klasse behoort in grote steden krijg je er wel mee te maken. En idem voor het beroep dat je uitoefent, want dat is een reflectie van je klasse en je woonomgeving.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is het bot als ik zeg "soort zoekt soort"? Verzuiling 2.0
Dat komt ook voor natuurlijk. Het is wel een erg stug voorbeeld, dat wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ook degene die er mee geconfronteerd worden blijven stug volhouden in hun eigen wereld beeld. Paar jaar terug werd de dochter van iemand van blokwatch in elkaar getrimd door een groepje noord afrikanen terwijl ze zwanger was, ook nog ff flink op de buik los gaan en dus miskraam als gevolg. Die man liep nog steeds door te ratelen dat het niets te maken heeft met afkomst. Sommige mensen kan je zo hard met hun neus op de feiten drukken, die plegen nog liever zelfmoord dan dat ze moeten erkennen dat hun rooskleurige wereld beeld niet strookt met de werkelijkheid
Dat bedoel ik min of meer.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja als je tot de hogere en hogere middenklasse behoort krijg je er weinig mee te maken en moslims die tot jouw klasse doordringen zijn geassimileerd. Als je op het platteland woont ook niet. Als je tot de lagere middenklasse en lagere klasse behoort ij grote steden krijg je er wel mee te maken. En idem voor het beroep dat je uitoefent, want dat is een reflectie van je klasse en je woonomgeving.
Klopt idd, het had en heeft nog steeds veel met klasse te maken. En van de mensen die eigenlijk het minst in staat zijn zich aan te passen aan een andere cultuur (lagere en lagere middenklasse), wordt eigenlijk altijd gevraagd dat ze zich het meest aanpassen daaraan, anders zijn ze nazi's, tokkies etc.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat bedoel ik min of meer.
Vluchtelingenwerker zal sneller zich betrokken voelen dan bv. de stratenmaker. De randverschijnselen, de mensen met wie je omgaat, die factoren reken ik hierin mee.
Zeg maar, dat men beïnvloed word waar men mee omgaat. Dat doet men zelfs ogenschijnlijk ongemerkt.
Onzin spuien heeft nooit zin.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Ach ja, wat heeft het allemaal voor zin. Degenen die het weten weten het en degenen die het niet weten zullen het nooit weten. Zelfs als hier het kalifaat uitgeroepen wordt, vrouwen op straat gestenigd worden en koppen gesneld worden dan zullen ze nog zeggen "Nederland is nog steeds een mooi land", "islam is vrede", "hoe durf je kritiek te hebben op het stenigen, jij islamofoob".
Ik begrijp wel dat het voor de klasses die je beschrijft erg moeilijk is en dat zij inderdaad in een ander Nederland wonen. Discriminatie van nieuwkomers gaat hun situatie niet verbeteren en dat is wel waar veel om geroepen wordt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, het had en heeft nog steeds veel met klasse te maken. En van de mensen die eigenlijk het minst in staat zijn zich aan te passen aan een andere cultuur (lagere en lagere middenklasse), wordt eigenlijk altijd gevraagd dat ze zich het meest aanpassen daaraan, anders zijn ze nazi's, tokkies etc.
Als moslims doordringen tot de hogere middenklasse en hogere klasse dan hebben ze zich vaak geassimileerd, spreken de taal heel goed en zijn sws niet zo religieus meer.
Ja, maar zij zijn eigenlijk de enigen aan wie gevraagd wordt zich aan te passen aan al die allochtonen en nu vluchtelingen hè. Komen de BN'ers met een petitie dat ze vluchtelingen willen opvangen op hun zolderkamertje, gelul natuurlijk. Vluchtelingen en statushouders komen allemaal in de lagere en lagere middenklasse wijkjes, allemaal mensen met een LTS of Mavo diploma, die sws niet zo een bijster groot referentiekader hebben. Als mensen die nauwelijks de taal meester zijn een baan krijgen, allemaal tussen de lagere baantjes. Die mensen moeten zich de hele dag aanpassen aan mensen die nauwelijks NLs verstaan. Niet bij wijze van spreke de manager, die duldt het niet dat iemand geen NLs begrijpt. Niet die journalist met die grote mond overal, logisch die heeft nooit te maken met iemand die geen NLs kent etc. etc.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:19 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat het voor de klasses die je beschrijft erg moeilijk is en dat zij inderdaad in een ander Nederland wonen. Discriminatie van nieuwkomers gaat hun situatie niet verbeteren en dat is wel waar veel om geroepen wordt.
Ja, dat begrijp ik. Maar wat is je punt?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:26 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, maar zij zijn eigenlijk de enigen aan wie gevraagd wordt zich aan te passen aan al die allochtonen en nu vluchtelingen hè. Komen de BN'ers met een petitie dat ze vluchtelingen willen opvangen op hun zolderkamertje, gelul natuurlijk. Vluchtelingen en statushouders komen allemaal in de lagere en lagere middenklasse wijkjes, allemaal mensen met een LTS of Mavo diploma, die sws niet zo een bijster groot referentiekader hebben. Als mensen die nauwelijks de taal meester zijn een baan krijgen, allemaal tussen de lagere baantjes. Die mensen moeten zich de hele dag aanpassen aan mensen die nauwelijks NLs verstaan. Niet bij wijze van spreke de manager, die duldt het niet dat iemand geen NLs begrijpt. Niet die journalist met die grote mond overal, logisch die heeft nooit te maken met iemand die geen NLs kent etc. etc.
Dat bepaalde meningen heel makkelijk zijn, als je er echt nooit wat mee hebt te maken misschien? Stouw maar vol, ik heb er toch nooit wat mee te maken, zoiets?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:32 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar wat is je punt?
Dat gaat in mijn geval niet op. Mijn punt was dat de frustraties nog steeds geen legitimatie zijn voor het eisen van discriminerende maatregelen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
Dat bepaalde meningen heel makkelijk zijn, als je er echt nooit wat mee hebt te maken misschien? Stouw maar vol, ik heb er toch nooit wat mee te maken, zoiets?
Ja, en daar heb ik het dan dus niet over. Waar ik het over heb is, enfin dat staat hierboven, dat het makkelijk is om van iedereen maar even aanpassing te verlangen zoniet dan ben je een nazi, als je er zelf nooit meer in aanraking komt. Ik denk dat dat grotendeels de praktijk is. En vervolgens gaat dat broeien. Lezen dezelfde mensen dat de kinderen van La Halsema en letterlijk alle PvdA-kopstukken op witte-scholen zitten of dat D66 en GL volledig uit blanke medelanders bestaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:45 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat gaat in mijn geval niet op. Mijn punt was dat de frustraties nog steeds geen legitimatie zijn voor het eisen van discriminerende maatregelen.
Ik moest grinniken. Het is niet normaal. Geitenwollensokken en tenenkrommend tegelijk. Goed beschreven. Wel logisch verder hoor van groenlinks hippie Halsema als we haar ideologie even vergeten. Wie wil nou haar blonde dochtertje bij Mohammed in de klas zetten met een enorme taalachterstand. Ik zou het niet willen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en daar heb ik het dan dus niet over. Waar ik het over heb is, enfin dat staat hierboven, dat het makkelijk is om van iedereen maar even aanpassing te verlangen zoniet dan ben je een nazi, als je er zelf nooit meer in aanraking komt. Ik denk dat dat grotendeels de praktijk is. En vervolgens gaat dat broeien. Lezen dezelfde mensen dat de kinderen van La Halsema en letterlijk alle PvdA-kopstukken op witte-scholen zitten of dat D66 en GL volledig uit blanke medelanders bestaan.
Ik denk dat dit helaas de praktijk is, ik chargeer niet eens.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik moest grinniken. Het is niet normaal. Geitenwollensokken en tenenkrommend tegelijk. Goed beschreven. Wel logisch verder hoor van groenlinks hippie Halsema als we haar ideologie even vergeten. Wie wil nou haar blonde dochtertje bij Mohammed in de klas zetten met een enorme taalachterstand. Ik zou het niet willen.
NIMBY-figuren: not in my backyard. Het is een soort Orban en Szydło maar dan op mini-schaal. De gegoede burgerij die instemmend knikt voor het huisvesten van vreemdelingen tenzij de statushouders op hun eigen kavel worden gehuisvest. Nederlanders.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit helaas de praktijk is, ik chargeer niet eens.
Dat geheel is al weg hè. Er is toch wel een soort meritocratie ontstaan. Ik zie bijvoorbeeld dat grootste tegenstanders op FOK! van degenen die kritiek hebben op vluchtelingen en EU zichzelf als rechts betitelen. Ze hebben een hekel aan uitkeringstrekkers (die tegen vluchtelingen en EU zijn, zeggen ze) en hopen dat de volgende regering hen nog wat meer aanpakt.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
NIMBY-figuren: not in my backyard. Het is een soort Orban en Szydło maar dan op mini-schaal. De gegoede burgerij die instemmend knikt voor het huisvesten van vreemdelingen tenzij de statushouders op hun eigen kavel worden gehuisvest. Nederlanders.Ze hebben het in orde op veel vlakken maar hier schieten ze de plank mis. Een beetje meer rekening houden met het geheel zou bijdragen aan de sfeer en samenhang in het land.
De kinderen van Femke zijn dan ook geen sociaal experiment. Alle andere kinderen wel natuurlijk, maar niet die van Femke.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik moest grinniken. Het is niet normaal. Geitenwollensokken en tenenkrommend tegelijk. Goed beschreven. Wel logisch verder hoor van groenlinks hippie Halsema als we haar ideologie even vergeten. Wie wil nou haar blonde dochtertje bij Mohammed in de klas zetten met een enorme taalachterstand. Ik zou het niet willen.
Het is hypocriet, kerel, het is heel hypocriet. Ze staat daar niet alleen in. Daar hebben veel mensen een handje van.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:13 schreef Grems het volgende:
[..]
De kinderen van Femke zijn dan ook geen sociaal experiment. Alle andere kinderen wel natuurlijk, maar niet die van Femke.
Je beseft dat politieagenten vooral in aanraking komen met tuig he?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Zoals ze zelf al aangeeft worden haar verhalen van alle kanten gebagatelliseerd door mensen die niet met de praktijk te maken hebben.
Het is heel simpel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Jij ziet het niet, of wilt dat niet zien, omdat jij je niet kan verplaatsen in wat zij zegt. Omdat het niet jouw werkelijkheid is.quote:Op zondag 19 juni 2016 05:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Weer een vrouwtje die legendarisch probeert te doen. Alles voor een paar centen. Dat verhaal dat iemand durft te zeggen wat hij of zij denkt. Is dat nog nieuws?²
Veel linkse clubs zijn zelf 100% wit. Kijk maar naar de redactie van de Volkskrant, dwdd, war child, GL, etc. Die propageren de multiculturele samenleving maar nemen zelf geen neger aan. 0 van die linkse lui hebben een asielzoeker in huis genomen. Het is allemaal nimby gedrag. De voordelen van de moral higher ground benutten maar nooit geconfronteerd met de nadelen. Er zit wel wat berekenends bijquote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en daar heb ik het dan dus niet over. Waar ik het over heb is, enfin dat staat hierboven, dat het makkelijk is om van iedereen maar even aanpassing te verlangen zoniet dan ben je een nazi, als je er zelf nooit meer in aanraking komt. Ik denk dat dat grotendeels de praktijk is. En vervolgens gaat dat broeien. Lezen dezelfde mensen dat de kinderen van La Halsema en letterlijk alle PvdA-kopstukken op witte-scholen zitten of dat D66 en GL volledig uit blanke medelanders bestaan.
Dan wordt het in veel gevallen een kwestie van positief discrimineren. Er zijn namelijk maar heel weinig 'allochtone' Nederlanders die opleidingen doen waarmee je kunt solliciteren bij zulke organisaties. Het is niet vreemd dat de meerderheid (want ze hebben inderdaad journalisten van andere origine) blank is.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:18 schreef Homey het volgende:
Veel linkse clubs zijn zelf 100% wit. Kijk maar naar de redactie van de Volkskrant, dwdd, war child, GL, etc. Die propageren de multiculturele samenleving maar nemen zelf geen neger aan. 0 van die linkse lui hebben een asielzoeker in huis genomen. Het is allemaal nimby gedrag. De voordelen van de moral higher ground benutten maar nooit geconfronteerd met de nadelen. Er zit wel wat berekenends bij
De redactie van de VK is inderdaad niet honderd procent wit.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:24 schreef Copycat het volgende:
Ik weet nog dat toen ik journalistiek studeerde, er een allochtonenquotum van minimaal 5% werd gehanteerd. En naar mijn weten loopt er op de redactie van een Volkskrant best wel wat gekleurd rond.
Dat quota-verhaal speelde op mijn opleiding eind jaren tachtig, begin jaren negentig.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
De redactie van de VK is inderdaad niet honderd procent wit.
Van quota heb ik echter geen weet.
Volgens mij neemt niemand asielzoekers in hun huis. Dat is ook helemaal niet de bedoeling.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Veel linkse clubs zijn zelf 100% wit. Kijk maar naar de redactie van de Volkskrant, dwdd, war child, GL, etc. Die propageren de multiculturele samenleving maar nemen zelf geen neger aan. 0 van die linkse lui hebben een asielzoeker in huis genomen. Het is allemaal nimby gedrag. De voordelen van de moral higher ground benutten maar nooit geconfronteerd met de nadelen. Er zit wel wat berekenends bij
Toen ik journalistiek studeerde heb ik daar nooit iets over gehoord. En het bedrijf waar ik voor werk doet voor zover ik weet ook niet aan dergelijke quota.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat quota-verhaal speelde op mijn opleiding eind jaren tachtig, begin jaren negentig.
Nu ja, zgn. "BN'ers" stonden vooraan de rij te trappelen. Of was dat te doen om hun eigen naam hoog te houden?quote:Op zondag 19 juni 2016 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij neemt niemand asielzoekers in hun huis. Dat is ook helemaal niet de bedoeling.
Ik weet niet in welke periode dat was?quote:Op zondag 19 juni 2016 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
Toen ik journalistiek studeerde heb ik daar nooit iets over gehoord.
2002-2007.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke periode dat was?
Aha, toen was dat quota-denken allang losgelaten, gok ik.quote:
Om die mensen welkom te heten. Het wordt door het COA afgeraden om asielzoekers in huis te nemen.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, zgn. "BN'ers" stonden vooraan de rij te trappelen. Of was dat te doen om hun eigen naam hoog te houden?
Dit is de nagel op de kop slaan. Kindjes naar de witte school, maar wel katten op mensen die hun kinderen liever niet naar een zwarte school sturen. Bijgevolg onnozele regeltjes invoeren dat je je kind in de wijk waarin je woont naar school moet sturen want raciiiiiisme! Mensen trekken daarop weg, waardoor het zogenaamde "mengbeleid" totaal geen nut heeft gehad, integendeel.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik heb sowieso nooit wat begrepen van homo's die voor moslims in de bres springen, alsof het "lotgenoten" zijn. Ten eerste is religie een keuze en geaardheid niet, maar nog belangrijker: moslims haten en verachten jou. Liefst 52 procent van de Britse moslims wil homoseksualiteit zelfs strafbaar stellen.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dit is de nagel op de kop slaan. Kindjes naar de witte school, maar wel katten op mensen die hun kinderen liever niet naar een zwarte school sturen. Bijgevolg onnozele regeltjes invoeren dat je je kind in de wijk waarin je woont naar school moet sturen want raciiiiiisme! Mensen trekken daarop weg, waardoor het zogenaamde "mengbeleid" totaal geen nut heeft gehad, integendeel.
Mensen die in hun wereldvreemde wereldje zitten, hoog in de ivoren toren dienen eens flink wakker geschud te worden. Om te beginnen kunnen GL'ers en dergelijke eens gaan wonen in migrantenwijken. Eens zien of dat iets verandert aan hun vaak gekke wereldbeelden. Wat nog eens niet zeker is, er zijn zelfs types die nog zalvende woordjes roepen als ze helemaal kapot gemept zijn bvb omdat ze homo zijn, tsja.
http://www.volkskrant.nl/redactie/quote:Op zondag 19 juni 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De redactie van de VK is inderdaad niet honderd procent wit.
Van quota heb ik echter geen weet.
Zodra mensen de middelen hebben trekken ze zich terug in villa wijken, blanke enclaves, huisjes in het buitenland, etcetera. Om vanuit die ivoren torens de wereldverbeteraar te spelen.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dit is de nagel op de kop slaan. Kindjes naar de witte school, maar wel katten op mensen die hun kinderen liever niet naar een zwarte school sturen. Bijgevolg onnozele regeltjes invoeren dat je je kind in de wijk waarin je woont naar school moet sturen want raciiiiiisme! Mensen trekken daarop weg, waardoor het zogenaamde "mengbeleid" totaal geen nut heeft gehad, integendeel.
Mensen die in hun wereldvreemde wereldje zitten, hoog in de ivoren toren dienen eens flink wakker geschud te worden. Om te beginnen kunnen GL'ers en dergelijke eens gaan wonen in migrantenwijken. Eens zien of dat iets verandert aan hun vaak gekke wereldbeelden. Wat nog eens niet zeker is, er zijn zelfs types die nog zalvende woordjes roepen als ze helemaal kapot gemept zijn bvb omdat ze homo zijn, tsja.
Dat geld gaat ze straks kwijt zijn aan de 24 uurs beveiligingquote:Op zondag 19 juni 2016 19:10 schreef johnson555 het volgende:
Makkelijk gecasht hoor die agente met dr 150 k verkopen
Er wat zouden we 'er' aan moeten doen, precies? Gaan we dan voor een aantoonbaar werkende aanpak? Of gaan we er nog meer symboolpolitiek overheen gooien? (zoals "keihard aanpakken").quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt dat de elite (en dat is echt niet alleen GL) niet in de achterstandswijken woont. Er is een reden dat het achterstandswijken zijn... zodra je wat verdient vertrek je daar. Dat gezegd, geldt net zo goed dat veel van de mensen die ze dat verwijten, ook niet in die achterstandswijken wonen.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:
Altijd deze domme vergelijking. Indo's waren en zijn gewoon Nederlanders. Vandaar ook dat het repatriatie werd genoemd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat de oorzaak anders is. Als, en deze cijfers zuig ik even uit mijn duim hoor, de helft van de mocro's niet goed integreert via ons integratiesysteem en 9 vd 10 indo's wel goed geintegreerd zijn, zou ik eerder de conclusie trekken dat ons systeem voor indo's wel goed werkt en voor mocro's niet dan dat de helft van de mocro's door en door verrot zijn.
Ja, ze noemde die opmerking ongelukkig omdat het zoveel ophef veroorzaakte, niet omdat het niet waar was....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:51 schreef polderturk het volgende:
Waar was het dan precies op gebaseerd?quote:Op maandag 20 juni 2016 19:09 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, ze noemde die opmerking ongelukkig omdat het zoveel ophef veroorzaakte, niet omdat het niet waar was....
Wat is dan precies de praktijkervaring?quote:Op maandag 20 juni 2016 19:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Praktijkervaring van haarzelf en collega`s ?
En kolonist, heb je het onwelgevallige nieuws al weg gebagatelliseerd, met je uitermate pedante 'nooit inhoudelijk ook maar een gram contribueren aan welke discussie dan ook, maar wel altijd bereid om duidelijk te maken dat -hoe kan het ook anders- hetgeen gezegd toch maar onzin is' - houding?quote:
Goeie on-topic reactie ook.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
En kolonist, heb je het onwelgevallige nieuws al weg gebagatelliseerd, met je uitermate pedante 'nooit inhoudelijk ook maar een gram contribueren aan welke discussie dan ook, maar wel altijd bereid om duidelijk te maken dat -hoe kan het ook anders- hetgeen gezegd toch maar onzin is' - houding?
En als ik toch je aandacht heb: werkt het een beetje?
Gaan we kolonisten zoals jij ondertussen al "fijne mensen" vinden?
Dat niet, maar hij is wel spot-on wat jouw reacties betreft.quote:
Misschien moet je hem eens vragen in welk land die woont, en of dat land net zo 'tolerant' is richting minderheden, andersgelovigen, ook uitkeringen heeft, ook zo'n humane justitie heeft, als dat hij zelf keer op keer hier van ons eist.quote:
Dit.quote:
Hah! Weer een wegkijker!quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:21 schreef k_man het volgende:
Wat voor moslimgeweld hebben we dan zoal? We hebben ruim voldoende criminele moslims maar is het daarmee moslimgeweld?
Gaat u maar rustig slapen, de regering waakt over u!quote:
Vroeger noemden ze dat propaganda, dingen mooier maken dan ze daadwerkelijk zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dat lijkt me het meest schadelijk en iets waar zowel Duitsland als Nederland last van hebben; goedpratende, wegkijkende, policor denkend volk wat koste wat het kost zaken zoals afkomst en religieuze overtuiging van een grote groep overlastgevers in de doofpot willen stoppen.
Zelfs met de uitleg begrijp ik het niet.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:13 schreef Xa1pt het volgende:
Ik woon kennelijk niet in Nederland. Weer iets geleerd vandaag!
Open deuren vind jij sterk?quote:Op maandag 20 juni 2016 22:28 schreef Elfletterig het volgende:
Opnieuw een goed stuk in de Volkskrant. Herkenbaar voor veel van die figuren hier in NWS:
http://www.volkskrant.nl/(...)9e4db6caf1f83768e198
Dit artikel beschrijft veelgebruikte discussie- cq. wegkijk-technieken. Het geeft diverse voorbeelden van hoe zaken worden gerelativeerd; hoe alles op alles wordt gezet om steeds om de hete brij te draaien. Een prima observatie van hoe je mensen zoal ziet "discussiëren". Het krioelt op FOK! van dit soort types.quote:
Het is een makkelijke manier om met cognitieve dissonantie om te gaan als je geen zin hebt om een tamelijk extreem-rechtse user gelijk te geven.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit artikel beschrijft veelgebruikte discussie- cq. wegkijk-technieken. Het geeft diverse voorbeelden van hoe zaken worden gerelativeerd; hoe alles op alles wordt gezet om steeds om de hete brij te draaien. Een prima observatie van hoe je mensen zoal ziet "discussiëren". Het krioelt op FOK! van dit soort types.
De term "extreem-rechts" is een nietszeggende, holle kreet aan het worden. Het AD-artikel waar dit topic over gaat, is een perfect voorbeeld. Het beschrijft de praktijkervaringen van een politieagente die dagelijks in de probleemwijken werkt. Maar het optekenen van haar observaties wordt doodleuk "extreem-rechts" genoemd, want die kwalificatie krijgt het artikel.quote:Op maandag 20 juni 2016 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een makkelijke manier om met cognitieve dissonantie om te gaan als je geen zin hebt om een tamelijk extreem-rechtse user gelijk te geven.
Open deur zoals ik zeg. En jij gebruikt het om de 'wegkijkers' hier een spiegel voor te houden terwijl de column juist op beide 'kampen' reageert.quote:Op maandag 20 juni 2016 22:57 schreef Elfletterig het volgende:
Dit artikel beschrijft veelgebruikte discussie- cq. wegkijk-technieken. Het geeft diverse voorbeelden van hoe zaken worden gerelativeerd; hoe alles op alles wordt gezet om steeds om de hete brij te draaien. Een prima observatie van hoe je mensen zoal ziet "discussiëren". Het krioelt op FOK! van dit soort types.
Lees het artikel nog eens, zou ik willen zeggen. En nu goed. Het wordt inderdaad aangestipt dat het beide kampen betreft, maar de hoofdmoot van het verhaal is zo klaar als een klontje.quote:Op maandag 20 juni 2016 23:45 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Open deur zoals ik zeg. En jij gebruikt het om de 'wegkijkers' hier een spiegel voor te houden terwijl de column juist op beide 'kampen' reageert.
what the fuck....quote:Op maandag 20 juni 2016 22:57 schreef Szikha2 het volgende:
In 2007 werd Canada opgeschrikt door een moord op een 16 jarige meisje. Dit meisje werd gedood om de eer van de familie hoog te houden. Wat had dit meisje dan gedaan? Nou ze koos ervoor om geen Islamitische hoofddoek ( de hidjab) te dragen.
Aantal jaren later werdt Canada weer opgeschrikt. 4 vrouwen werden vermoord ( ze waren 50 jaar, 19 jaar , 17 jaar en 13 jaar oud) omdat ze weigerden een hidjab te dragen.
In februari van dit jaar werd in Canada het Ottawa Hijab Solidarity Day ingeroepen. Een solidariteit's dag om het dragen van de hidjab aan te moedigen.
http://nl.gatestoneinstitute.org/7533/canada-hijab-dag
Even ter herinnering : Ottawa is de hoofstad van Canada. Canada ligt boven Amerika. En niet in het Arabisch Schiereiland
Als agent zie je veel van de onderkant van de samenleving. Zij doet haar verslag omdat ze zich zorgen maakt.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is dan precies de praktijkervaring?
Stockholm syndroomquote:Op maandag 20 juni 2016 23:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een makkelijke manier om met cognitieve dissonantie om te gaan als je geen zin hebt om een tamelijk extreem-rechtse user gelijk te geven.
Dit is ook een leuke,al iets ouder maar toch:quote:Op maandag 20 juni 2016 23:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lees het artikel nog eens, zou ik willen zeggen. En nu goed. Het wordt inderdaad aangestipt dat het beide kampen betreft, maar de hoofdmoot van het verhaal is zo klaar als een klontje.
Overigens heb ik, bij onderwerpen als de slachting in Orlando, nog nooit gesteld dat de belachelijke wapenwetgeving in de VS geen factor is die meespeelt. Het artikel in de Volkskrant gaat juist over mensen die bij dit soort gebeurtenissen naar van alles grijpen (wapenwetgeving, er zijn ook radicale christenen, etc.) om maar niet over de radicale islam te hoeven praten.
http://www.limburger.nl/c(...)ie-vrouwen-in-keulenquote:Erg hè, van die aanslag in Parijs. Ja, maar er zijn ook aanslagen in Gaza.
Erg hè, van die vrouwen in Keulen. Ja, maar witte mannen verkrachten ook.
Erg hè, van die gestenigde vrouw in Afghanistan. Ja, maar in de Bijbel staat ook geschreven over steniging.
Erg hè, van die vluchtelingen die homo’s wegpesten. Ja, maar er zijn ook genoeg autochtone potenrammers.
Erg hè, dat die mensen vrouwen als tweederangs wezens zien. Ja, maar vrouwen in Nederland worden ook gediscrimineerd.
Erg hè, van die besnijdenissen van vrouwen. Ja, maar de joden besnijden ook.
Erg hè, dat die salafisten asielzoekers proberen in te lijven. Ja, maar onze missionarissen waren geen haar beter.
Erg hè, van die hoofddoekjes. Ja, maar mijn oma draagt ook een hoofddoek.
Erg hè, van dat vernietigen van kunstwerken door IS. Ja, maar wat dacht je van de kruistochten?
Erg hè, hoe die Van Gogh is afgeslacht, Ja, maar hij schreef ook vreselijke stukjes.
Erg hè, van die onthoofdingen in Saudi-Arabië. Ja, maar in Amerika hebben ze ook de doodstraf.
Erg hè, van dat bloedbad in de Bataclan. Ja, maar Anders Breivik dan?
Erg hè, dat die politie criminaliteit onder vluchtelingen onder de pet houdt. Ja, maar wil je dan populisten aan de macht?
Erg hè, van die Maastrichtse jongen die zichzelf heeft opgeblazen in Bagdad. Ja, maar welke puber heeft geen radicale ideeën?
Erg hè, dat mensen in naam van hun geloof anderen menen te kunnen executeren. Ja, maar dat hebben christenen ook eeuwenlang gedaan.
Erg hè, hoe wij met elkaar praten. Ja, maar dat komt omdat jij onverdraagzaam bent.
Ik weet niet wat de hoofddoekjes in die lijst doen. Maar verder, inderdaad, je kan bij elk ding wel een tegenargument vinden maar je moet ook naar het grote plaatje kijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:41 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Dit is ook een leuke,al iets ouder maar toch:
[..]
http://www.limburger.nl/c(...)ie-vrouwen-in-keulen
Ik wil het beide niet, absoluut niet. Maar ik zie weer niet hoe dat een groter gevaar is, ik zie zelfs niet waarom je het zou willen vergelijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:57 schreef Igen het volgende:
En in het grote plaatje is een conservatieve rechtse dictatuur in Europese landen een oneindig veel groter gevaar dan een Sharia-dictatuur.
Aantal landen met een christelijke (quasi-)dictatuur en inperking van de persvrijheid enzo: een stuk of 4 (Rusland, Hongarije, Polen, Wit-Rusland, voorheen Italië)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:14 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik wil het beide niet, absoluut niet. Maar ik zie weer niet hoe dat een groter gevaar is, ik zie zelfs niet waarom je het zou willen vergelijken.
Dom en debiel relativeren noemen we dat.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:41 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
[..]
Leuk als je van domme vergelijkingen en je kop in het zand steken houdt. Dit is niet serieus toch he?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:41 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
[..]
Het is niet "dom en debiel" relativeren. Het is doelbewust, vanuit vooringenomenheid en idealisme relativeren. Zo van: als we maar vaak genoeg dingen negeren en relativeren, gaat het vanzelf beter. De stelselmatige manier waarop het gebeurt, heeft bijna wat weg van een religie. Want ook binnen een religie hebben mensen er een handje van om feiten glashard te ontkennen en daar een eigen, verknipte, versie van de realiteit voor in de plaats te zetten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:25 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Dom en debiel relativeren noemen we dat.
Ik gruwwl daarvan. Want je kunt met zulke slachtingen en ernstige van onze samenleving absoluut niet meer zo lichtig over denken en schrijven. Het geeft duidelijk aan dat deze mensen een onvermogen hebben om de ernst van de situatie in zijn juiste waarde te schatten
Dit zijn de feiten ernstig minimaliseren. Kortom : nog meer gebeurtenissen uitlokken
Er wordt im amerika geroepem door verdedigers van islam dat a ) niet islam is
En b ) dat hij slachtoffer is van islamfobie
Sinds aanslagen van 11 september zijn moslims op 1 of andere rare manier slachtoffers geworden.
De daders zien voor slachtoffers.
Ah, je bedoeld dat de kans groter is, niet het gevaar...Dat klopt wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:19 schreef Igen het volgende:
Aantal landen met een christelijke (quasi-)dictatuur en inperking van de persvrijheid enzo: een stuk of 4 (Rusland, Hongarije, Polen, Wit-Rusland, voorheen Italië)
Aantal landen met een islamitische (quasi-)dictatuur en inperking van de persvrijheid enzo: een stuk of 1 (Turkije, als je dat tot Europa rekent)
Aantal landen waar nogal radicaal rechts substantieel kiezers trekt: veel (Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, Frankrijk, ...)
Aantal landen waar een radicaal-islamitische partij substantieel kiezers trekt: 0?
Kijk ik ben niet racistisch opgevoegd, misschien lichtelijk rechts maar goed.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dus even samenvattend: in je hele leven heb je vier keer problemen gehad met een Marokkaan, waarvan één een kind op de basisschool?quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kijk ik ben niet racistisch opgevoegd, misschien lichtelijk rechts maar goed.
Het begon al op de basisschool: 1 Turks meisje, zij knipte gewoon je haren af als je niet deed wat ze zei.
Daarna naar een witte school gegaan dus er weinig last meer van gehad.
Op de middelbare school (Havo) een Turkse jongen in de klas: hij ramde je gewoon in elkaar als hem iets niet zinde (gelukkig zelf nooit klappen van 'm gevangen).
Een keer tijdens naar huis fietsen moest ik altijd langs een middelbare school voor kinderen die niet echt mee kunnen komen. Komen er 2 Marokkaantjes naast me fietsen (hun zaten op 1 fiets) en probeerde mij te "bike-jacken" en werden dreigend. Gelukkig kunnen ontsnappen aan ze.
Daarna op mijn eerste bijbaantje bij een supermarkt. Gewoon moeten verstoppen en stiekem naar huis moeten gaan (met een hoop anderen) nadat we een Marokkaantje hadden betrapt op stelen.
Het was een jong manneke dus politie werd er niet bij gehaald maar hij kwam daarna wel terug met z'n halve familie en die kwamen niet om te praten maar degene die hem betrapten eens even mores te leren.
Daarnaast kun je je afvragen hoe 'extreem' iets is als minstens een kwart van het land het vindt.quote:Op maandag 20 juni 2016 23:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term "extreem-rechts" is een nietszeggende, holle kreet aan het worden. Het AD-artikel waar dit topic over gaat, is een perfect voorbeeld. Het beschrijft de praktijkervaringen van een politieagente die dagelijks in de probleemwijken werkt. Maar het optekenen van haar observaties wordt doodleuk "extreem-rechts" genoemd, want die kwalificatie krijgt het artikel.
Als de realiteit "extreem-rechts" wordt genoemd, moeten de betreffende roeptoeters misschien eens bij zichzelf te rade gaan. Misschien komen ze tot zo'n bizar oordeel omdat ze zelf eigenlijk extreem-links zijn? Ik herinner me dat sommige users hier op FOK! spottend reageerden toen de stenen bij provinciale PVV-kandidaten door de ruiten vlogen; prachtig vonden ze het. In mijn optiek ben je dan extreem-links.
Basisschool was een Turkse.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus even samenvattend: in je hele leven heb je vier keer problemen gehad met een Marokkaan, waarvan één een kind op de basisschool?
Maar jij denk dat dat meisje haar afknipte omdat haar ouders waarschijnlijk moslim zijn?quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Basisschool was een Turkse.
Maar dat zijn gewoon de persoonlijke dingen die ik me nog weet te herinneren.
Het waren geen Chinezen of Molukkers maar Moslims.
Het trekt mensen zo aan omdat ik natuurlijk niet de enige ben met van die personal encounters die nou niet echt prettig waren. Als mensen dan vanalles lezen en dat koppelen aan hun ervaring dan krijg je dit soort dingen,
Waar maak je dit uit op?quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar jij denk dat dat meisje haar afknipte omdat haar ouders waarschijnlijk moslim zijn?
Omdat hij dit zegt:quote:
quote:Maar dat zijn gewoon de persoonlijke dingen die ik me nog weet te herinneren.
Het trekt mensen zo aan omdat ik natuurlijk niet de enige ben met van die personal encounters die nou niet echt prettig waren. Als mensen dan vanalles lezen en dat koppelen aan hun ervaring dan krijg je dit soort dingen,
Oh, je bent oneerlijk aan het discussiëren. Duidelijk.quote:
Hoe is dit oneerlijk? Ik herhaal alleen wat hij zegt. Hij geeft enkele voorbeelden van ervaringen die hij heeft en de overeenkomst tussen deze kinderen is dat ze moslim zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:11 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Oh, je bent oneerlijk aan het discussiëren. Duidelijk.
Nergens zegt hij dat het komt omdat iemand moslim is. De dader was moslim.
Maar het waren er vier. Vier. In je hele leven. Waaronder een meisje op de basisschool.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Basisschool was een Turkse.
Maar dat zijn gewoon de persoonlijke dingen die ik me nog weet te herinneren.
Wat we hier doen is oneerlijk hoor ik net:Pquote:Op woensdag 22 juni 2016 13:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar het waren er vier. Vier. In je hele leven. Waaronder een meisje op de basisschool.
En dan zeg jij 'ja, inderdaad, die moslims zijn een naar soort mensen'.
Deze man.
Wat hij zegt is dat reljeugd vaak moslim is. Niet dat ze het uit naam van de islam doen, zoals jij probeert te suggereren. Alhoewel dat laatste misschien toch deels een kern van waarheid heeft.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe is dit oneerlijk? Ik herhaal alleen wat hij zegt. Hij geeft enkele voorbeelden van ervaringen die hij heeft en de overeenkomst tussen deze kinderen is dat ze moslim zijn.
Dus dan is mijn vraag niet vreemd denk ik.
Als ik mijn eigen jeugd bij langs ga heb ik ook disproportioneel veel last gehad van allochtonen ten opzichte van autochtonen (en niet van Chinezen). De nare gebeurtenissen waren bij mij ook nog eens van zwaardere aard.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar het waren er vier. Vier. In je hele leven. Waaronder een meisje op de basisschool.
En dan zeg jij 'ja, inderdaad, die moslims zijn een naar soort mensen'.
Deze man.
Ik heb niet gezegd dat ik zijn ervaringen niet geloof. Heb alleen een simpele vraag gesteld.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat hij zegt is dat reljeugd vaak moslim is. Niet dat ze het uit naam van de islam doen, zoals jij probeert te suggereren. Alhoewel dat laatste misschien toch deels een kern van waarheid heeft.
[..]
Als ik mijn eigen jeugd bij langs ga heb ik ook disproportioneel veel last gehad van allochtonen ten opzichte van autochtonen. De nare gebeurtenissen waren bij mij ook nog eens van zwaardere aard.
Nu ik ouder ben krijg ik er weinig van mee. Het blijft een jongerenwereldje waar je als volwassene een troebele blik op hebt. Vandaar dat mensen die niet zo veel last hebben gehad, vanwege opgroeien in een geografisch prettige plek of omdat ze het niet willen herinneren, dit soort gebeurtenissen al snel als waardeloos afdoen.
In de realiteit geven dit soort gebeurtenissen echter blijk van grootschalig falen op gebied van opvoeding, specifiek het bijbrengen van westerse normen en waarden. Dit ontkennen door iemand die deze gebeurtenissen eerlijk vertelt als een soort mafkees proberen neer te zetten is beschamend.
Volgens mij was het vrij duidelijk wat hij schreef. Dus of je hebt moeite met lezen of je bent oneerlijk aan het discussiëren; beide diskwalificeren je als serieuze deelnemer van het debat.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik zijn ervaringen niet geloof. Heb alleen een simpele vraag gesteld.
Uhuhquote:Op woensdag 22 juni 2016 13:37 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Volgens mij was het vrij duidelijk wat hij schreef. Dus of je hebt moeite met lezen of je bent oneerlijk aan het discussiëren; beide diskwalificeren je als serieuze deelnemer van het debat.
De opleiding in Tilburg had in ieder geval in de jaren negentig inderdaad zo'n quotum. De allochtonen in mijn jaargang haalden echter volgens mij geen van allen de eindstreep. Ben er in mijn loopbaan ook nooit meer iemand van tegengekomen op redacties.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:24 schreef Copycat het volgende:
Ik weet nog dat toen ik journalistiek studeerde, er een allochtonenquotum van minimaal 5% werd gehanteerd. En naar mijn weten loopt er op de redactie van een Volkskrant best wel wat gekleurd rond.
Ik zat ook in Tilburg, '88-'92.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:02 schreef Dwersdriever het volgende:
De opleiding in Tilburg had in ieder geval in de jaren negentig inderdaad zo'n quotum. De allochtonen in mijn jaargang haalden echter volgens mij geen van allen de eindstreep. Ben er in mijn loopbaan ook nooit meer iemand van tegengekomen op redacties.
Het probleem is dat het paradigma is dat je 1 aanpak voor alle groepen mensen zou moeten hebben. Je kan en mag best deze groep moslimmannen (niet alle moslimmannen, deze groep moslimmannen) anders aanpakken dan de autochtonen. Niet op basis van afkomst of afkomst van grootouders of zo, gewoon op basis van het gedrag. Je merkt het snel genoeg of dat iemand wel of niet voor rede vatbaar is.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:09 schreef MisterCe het volgende:
De Duitse politiemacht wordt door moslimmannen gezien als 'slap' omdat agenten opdracht hebben te de-escaleren, zegt ze. ,,Wij praten en argumenteren. In hun ogen ben je dan zwak. Tegen nieuwkomers zeggen ze: in Duitsland heb je niets te vrezen.'' Kambouri pleit voor harder optreden, voor zwaardere straffen en voor het invoeren van stroomstootwapens en bodycams. ,,In Beieren zijn ze veel strenger en dat heeft effect. Het kan dus wel.''
Inderdaad, het fundamentele probleem is dat deze groep mensen niet integreert. Dat valt best op te lossen voor alle mensen die nog naar ons land gaan komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan is de kans best aanwezig dat we elkaar ooit gekend hebben.quote:
Fietsliefhebbers?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als agent zie je veel van de onderkant van de samenleving. Zij doet haar verslag omdat ze zich zorgen maakt.
Ik zou zeggen, vraag het eens een paar agenten.
Ikzelf ken er een die tijdens zijn opleiding gedesillusioneerd is afgehaakt. Hij wilde zijn hele leven al agent worden. En toen moest hij schoolkinderen zonder fietsliefhebbers boetes geven , mensen die het verdrijvingsvlak raken . De dealers, scooertuig etc. Had hij orders voor om te de-escaleren... Cq... Niets doen.
Kortom brave burgers werden wel gepakt en het tuig werd met fluwelen handschoenen aangepakt. Inmiddels is dat al iets minder, die vriend het inmiddels een zeer goed lopend eigen bedrijf.
Halsema heeft het geprobeerd om haar kindje(s) naar een zwarte school te laten gaan, dat duurde niet lang.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat verhaal ja. De hypocriet dat ze isquote:Op donderdag 23 juni 2016 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Halsema heeft het geprobeerd om haar kindje(s) naar een zwarte school te laten gaan, dat duurde niet lang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |