Ik heb niets met Breedveld, maar ik vind dat Gutmensch de situatie vrij evenwichtig bekijkt. Ik zie ook hem niet ontkennen dat er problemen zijn die een oplossing behoeven. Echter zo makkelijk is het niet, je kunt mensen niet met geweld veranderen, en hard optreden leidt tot verdere verwijdering.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou me wat drukker maken over die problemen (die je kennelijk dus toch wel erkent) en wat minder over mijn gesteldheid. Daar letten mensen in mijn omgeving wel op.
Overigens is het belangrijk om je te realiseren dat problemen een aanpak behoeven. Met wegkijkers als Breedveld, Gutmensch en Polderturk aan het roer hebben we binnen niet al te lange tijd een situatie die wél verloren is.
Ja laat het gaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gaan we nu ineens pleiten voor fatsoenlijke omgangsvormen in NWS? Je moest eens weten wat voor bagger ik de afgelopen 9 jaar hier in NWS over me heen heb gehad en hoe correct ik altijd ben gebleven. Deze opmerking is gewoon hilarisch.
Vertel eens wat er volgens jou wordt opgeblazen dan. Lees het artikel nog eens. Het gaat over bevindingen van die politieagente; dingen die ze dagelijks meemaakt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:43 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En vervolgens die realiteit dusdanig opblazen dat de gecreëerde realiteit een zelfvervullende profetie wordt.
Ik zou het wel plezierig vinden. Probeer gewoon met argumenten en onderbouwing!quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gaan we nu ineens pleiten voor fatsoenlijke omgangsvormen in NWS? Je moest eens weten wat voor bagger ik de afgelopen 9 jaar hier in NWS over me heen heb gehad en hoe correct ik altijd ben gebleven. Deze opmerking is gewoon hilarisch.
Ik zeg niet dat "mijn visie" de waarheid is. Ik neem kennis van de dagelijkse realiteit van een politieagente in een Duitse stad. Wat zij in haar boek opschrijft en in interviews vertelt, is de waarheid; de realiteit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja ja, mijn visie is de waarheid en de rest zijn allemaal wegkijkers mede verantwoordelijk voor de situatie.
Ik ga wel weer weg hier, want er valt hier toch geen zinnige discussie te voeren. Het zijn steevast dezelfde riedeltjes in NWS.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Misschien ietsjes minder op de man. Dan komt je boodschap ook wel over.
Jawel Elf, je zegt meerdere malen dat jij de realiteit onder ogen ziet en andere die het anders zien dat niet doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat "mijn visie" de waarheid is. Ik neem kennis van de dagelijkse realiteit van een politieagente in een Duitse stad. Wat zij in haar boek opschrijft en in interviews vertelt, is de waarheid; de realiteit.
Wegkijkers die deze realiteit willens en wetens niet onder ogen zien en DUS ook niet zorgen voor oplossingen, dragen zonder meer de verantwoordelijkheid voor verdere escalatie. Dat komt omdat deze wegkijkers ook politieke macht hebben. Het is een politieke keuze om problemen af te zwakken en weg te moffelen. Het is dus ook een politieke keuze om niet krachtig te handhaven en problemen aan te pakken.
Dus ja, dan ben je verantwoordelijk voor de escalaties die erop volgen.
In welke zin bekijkt Remlof de problemen vrij evenwichtig? Het is gewoon Cohenretoriek. We moeten met ze praten. De bestuurders hebben jarenlang die strategie toegepast. Het is over het algemeen alleen maar erger op geworden. Die mensen komen uit een cultuur waar alleen praten niet gaat helpen. Het moet veel meer berusten op realiteit en daar horen harde maatregelen bij: verbied geldstromen uit de Arabische Woestijn, sluit slechte islamitische scholen die onevenredig veel zijn. Nog beter verbied überhaupt om islamitische scholen op te richten. Wat ze daar leren: alle moslims zijn slaaf van Allah. Iedere niet-moslim wordt door de moslims ‘Al Koufar’ genoemd, wat betekent ‘bedekken’, ‘verbergen,’ ‘ongelovig zijn.’ ‘Alkoufr’ betekent ‘ongeloof,’ ‘ontrouw.’ In de koran wordt het woord Al kouffar gebruikt om te refereren aan mensen die de realiteit van Allah’s heerschappij en autoriteit ontkennen of verbergen. Een ongelovige wordt in de Koran een Al kafir genoemd. Al kāfir verwijst naar iemand die ondankbaar is jegens Allah. Ook de duivel wordt in de Koran Al kafir genoemd, terwijl hij volgens de islam wel met Allah gesproken had.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb niets met Breedveld, maar ik vind dat Gutmensch de situatie vrij evenwichtig bekijkt. Ik zie ook hem niet ontkennen dat er problemen zijn die een oplossing behoeven. Echter zo makkelijk is het niet, je kunt mensen niet met geweld veranderen, en hard optreden leidt tot verdere verwijdering.
Ik vind het nogal aanmatigend dat een columnist achter zijn bureau en computer een ervaringsdeskundige de maat neemt zonder zelf de beweringen die hij doet te onderbouwen.quote:Feitenvrije journalistiek
Het zijn nogal boude beweringen die ze doet, die het AD best even had mogen checken.
Er zijn tal van berichten in de Duitse media verschenen die meldden over een stijging van geweldsmisdrijven, diefstal en overvallen door asielzoekers.quote:,,Sterker, het is nog veel erger geworden sinds de vluchtelingencrisis. Er zijn honderdduizenden immigranten ondergedoken. Niet vrouwen en kinderen, zoals de media willen doen geloven, maar tot wel 90 procent mannen, is mij door collega's gezegd. Hoe denk je dat die aan geld komen? Ik merk het op straat: diefstallen, autoinbraken, zakkenrollen, beledigen, geweld, al die delicten nemen toe. Maar onze politici zijn liever blind.''
Over het gedrag van jonge criminelen:quote:Düsseldorf (ots) - Der Anteil der von Asylbewerbern begangenen Straftaten an der Gesamt-Kriminalität hat sich binnen drei Jahren von 3,7 auf 7,7 Prozent mehr als verdoppelt. Das geht aus einer Auswertung des Bundeskriminalamtes hervor, die der in Düsseldorf erscheinenden "Rheinischen Post" (Samstagausgabe) vorliegt. Als Tatverdächtige ermittelte die Polizei im vergangenen Jahr 38.119 Asylbewerber gegenüber 15.932 drei Jahre zuvor. Einen starken Anstieg gab es bei den Körperverletzungen (von 3863 auf 9655) und bei den Ladendiebstählen (von 4974 auf 13.894). Die Zunahme der Gewalttaten hat nach Behördenangaben auch mit der Situation in den Flüchtlingsheimen selbst zu tun. Die Gewalt sei nicht ausschließlich gegen die übrige Bevölkerung gerichtet, sondern in überfüllten Unterkünften komme es immer wieder zu Aggressionen unter den Asylbewerbern selbst. Im selben Zeitraum stieg die Zahl der Asylanträge von 53.000 auf 202.000.
Citaat van een politiechef over het 'wegkijken':quote:"The behavior of these highly delinquent youths towards police officers can be characterized as aggressive, disrespectful and condescending. ... When they are arrested, they resist and assault [police officers]. The youths have no respect for state institutions." -- Confidential report, leaked to Die Welt.
quote:"For years the policy has been to leave the population in the dark about the actual crime situation... The citizens are being played for fools." -- André Schulz, head of the Association of Criminal Police.
Het Westen. Ik ben op dit soort momenten blij dat ik geen westerling ben en ooit weer eens terug kan naar huis waar haast geen moslims leven als het fout gaat gedurende mijn leven.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal aanmatigend dat een columnist achter zijn bureau en computer een ervaringsdeskundige de maat neemt zonder zelf de beweringen die hij doet te onderbouwen.
[..]
Er zijn tal van berichten in de Duitse media verschenen die meldden over een stijging van geweldsmisdrijven, diefstal en overvallen door asielzoekers.
[..]
Over het gedrag van jonge criminelen:
[..]
Mensen zijn gelijk, culturen niet. Japan en Zuid-Korea zien dat goed in. Die hebben een gezonde trots op hun eigen cultuur, en willen die cultuur niet verwaterd zien.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:09 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het Westen. Ik ben op dit soort momenten blij dat ik geen westerling ben en ooit weer eens terug kan naar huis waar haast geen moslims leven als het fout gaat gedurende mijn leven.De naïeviteit.
Verdomme. Hoe is dat mogelijk.
Een prijs van de zogenaamde 'progressiviteit'. In Zuid-Korea en Japan (welvarende landen met een grote high-tech industrie) zijn ze ook progressief maar het zijn gewoon monoculturele landen, uiteraard met hun problemen, maar radicalisme onder de eigen burgerbevolking is ze vreemd. Waar willen jullie eindigen naïeve Nederlanders, waar? Dat kan toch nooit goed gaan. Importeer dan Oekraïners of Polen die makkelijker zullen opgaan in NL dan Arabieren of zwarte Afrikanen. Dat is gewoon keiharde realiteit. Die voelen zich waarschijnlijk ook wat meer gebonden met de autochtone bevolking.
In o.a. Japan en Zuid-Korea weten ze dat niet alle culturen gelijk of wenselijk zijn. Dat weten wij hier ook wel, helaas hebben wij hier besloten dat de cultuur die ons penicilline en ruimtevaart gebracht heeft minderwaardig en onwenselijk is in plaats van de wereldwijde mohammedaanse doodscultus.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:09 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het Westen. Ik ben op dit soort momenten blij dat ik geen westerling ben en ooit weer eens terug kan naar huis waar haast geen moslims leven als het fout gaat gedurende mijn leven.De naïeviteit.
Verdomme. Hoe is dat mogelijk.
Een prijs van de zogenaamde 'progressiviteit'. In Zuid-Korea en Japan (welvarende landen met een grote high-tech industrie) zijn ze ook progressief maar het zijn gewoon monoculturele landen, uiteraard met hun problemen, maar radicalisme onder de eigen burgerbevolking is ze vreemd. Waar willen jullie eindigen naïeve Nederlanders, waar? Dat kan toch nooit goed gaan. Importeer dan Oekraïners of Polen die makkelijker zullen opgaan in NL dan Arabieren of zwarte Afrikanen. Dat is gewoon keiharde realiteit. Die voelen zich waarschijnlijk ook wat meer gebonden met de autochtone bevolking.
De anatomie van het menselijk lichaam is hetzelfde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:25 schreef Homey het volgende:
[..]
Mensen zijn gelijk, culturen niet. Japan en Zuid-Korea zien dat goed in. Die hebben een gezonde trots op hun eigen cultuur, en willen die cultuur niet verwaterd zien.
Vorig jaar 5000 asielaanvragen in Japan (128 miljoen inwoners). Er zijn maar 11 gehonoreerd. De rest is het land uitgezet. Veel kritiek van de VN. Tokio had weinig tot geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 18:28 schreef Grems het volgende:
[..]
In o.a. Japan en Zuid-Korea weten ze dat niet alle culturen gelijk of wenselijk zijn. Dat weten wij hier ook wel, helaas hebben wij hier besloten dat de cultuur die ons penicilline en ruimtevaart gebracht heeft minderwaardig en onwenselijk is in plaats van de wereldwijde mohammedaanse doodscultus.
Alle moslims over één kam scheren is onzinnig en gaat niet werken. Dat draait uiteindelijk uit op genocide als de holocaust.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:57 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
In welke zin bekijkt Remlof de problemen vrij evenwichtig? Het is gewoon Cohenretoriek. We moeten met ze praten. De bestuurders hebben jarenlang die strategie toegepast. Het is over het algemeen alleen maar erger op geworden. Die mensen komen uit een cultuur waar alleen praten niet gaat helpen. Het moet veel meer berusten op realiteit en daar horen harde maatregelen bij: verbied geldstromen uit de Arabische Woestijn, sluit slechte islamitische scholen die onevenredig veel zijn. Nog beter verbied überhaupt om islamitische scholen op te richten. Wat ze daar leren: alle moslims zijn slaaf van Allah. Iedere niet-moslim wordt door de moslims ‘Al Koufar’ genoemd, wat betekent ‘bedekken’, ‘verbergen,’ ‘ongelovig zijn.’ ‘Alkoufr’ betekent ‘ongeloof,’ ‘ontrouw.’ In de koran wordt het woord Al kouffar gebruikt om te refereren aan mensen die de realiteit van Allah’s heerschappij en autoriteit ontkennen of verbergen. Een ongelovige wordt in de Koran een Al kafir genoemd. Al kāfir verwijst naar iemand die ondankbaar is jegens Allah. Ook de duivel wordt in de Koran Al kafir genoemd, terwijl hij volgens de islam wel met Allah gesproken had.
Ondertussen leven de ongelovigen waarin vooruitgang bestaat en worden de moslims in hun ontwikkeling gestuit, en dat is niet omdat de ongelovigen de moslims achterstellen. De moslims zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen achterlijkheid. Waar de ongelovigen alle ruimte geven voor wetenschappelijk onderzoek, daar zijn de moslims al veertien eeuwen bezig om door middel van marteling en moord de vooruitgang te stuiten.
Alle moslims geloven dat de koran de waarheid vertelt. Dus is er geen onderscheid tussen radicale moslim, moderne moslims en gewone moslims. De waarheid is dat moslims de niet-moslims haten. Het enige verschil tussen de zogenaamde radicale moslim en de niet-radicale moslim is dat de radicale moslim zijn haat in het openbaar toont. De 'niet-radicale' moslims doet dat stiekem. En dat gegeven moet je goed onthouden, Disana. Dat is wat uiteindelijk tot meer problemen gaat leiden in de toekomst.
Dat zou jammer zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ga wel weer weg hier, want er valt hier toch geen zinnige discussie te voeren. Het zijn steevast dezelfde riedeltjes in NWS.
Dan moet je eerst gaan kijken waar het probleem zit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem dan volgens jou, het diepere probleem. Volgens mij (en de meeste deskundigen, óók de deskundigen die jij niet als policor zou omschrijven) ligt het probleem bij de gebrekkige integratie van deze groep. Dat los je zo toch niet op?
Je kan de symptomen niet keihard aanpakken en een ander resultaat verwachten dan bomvolle gevangenissen en een nieuwe generatie die dezelfde teringzooi veroorzaakt. Als je een echte oplossing wil, zal je naar het probleem moeten kijken, lijkt me. Wat jij voorstelt het het Amerikaanse systeem en we hoeven maar naar de States te kijken om te weten dat we daar niet heen willen, denk ik
Augstein? Ja, die moeten we lekker serieus nemen...quote:Kambouri treedt op in talkshows en stuit dan op critici als Jakob Augstein, een bekende columnist, die haar ervaringen bagatelliseerde ('Politiewerk is nu eenmaal gevaarlijk') en Kambouri's uitspraken over de moslimachtergrond van veel daders in twijfel trok
Het "probleem" is dat we in het Westen aan de ene kant een intens, crimineel zelfs, naïeve maatschappij hebben die wensdenkt dat alle volkeren en alle culturen, in essentie, gelijk zijn. Voor rede vatbaar zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem dan volgens jou, het diepere probleem. Volgens mij (en de meeste deskundigen, óók de deskundigen die jij niet als policor zou omschrijven) ligt het probleem bij de gebrekkige integratie van deze groep. Dat los je zo toch niet op?
Je kan de symptomen niet keihard aanpakken en een ander resultaat verwachten dan bomvolle gevangenissen en een nieuwe generatie die dezelfde teringzooi veroorzaakt. Als je een echte oplossing wil, zal je naar het probleem moeten kijken, lijkt me. Wat jij voorstelt het het Amerikaanse systeem en we hoeven maar naar de States te kijken om te weten dat we daar niet heen willen, denk ik
Ik vind het vreemd dat mensen vanaf de zijlijn, zolderkamer, bureau etc. wel even gaan bepalen dat zij geen realistische kijk op de zaken kan hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:43 schreef FlyDutchMan het volgende:
Erg vreemde aanname dat een agente de meest realistische blik heeft omdat zij het "meemaakt op straat". Alsof het beeld van agenten niet zwaar gekleurd is (wat via de criminaliteitsstatistieken, die worden bepaald aan de hand van hun werk, al een grote invloed heeft op de publieke opinie, dus ook weer een beetje raar om te doen alsof die kant nauwelijks gehoord wordt).
De mate van straffen heeft dan ook weinig te maken met het volk waar ze beroepsmatig mee in aanraking komt.quote:Natuurlijk vinden agenten dat criminaliteit, ondanks hun harde werk, te soft wordt aangepakt door de andere spelers. Dat is namelijk inherent aan het rechtssysteem: agenten pakken mensen op, dan beslist de officier van justitie ofwel dat vervolging geen zin heeft of dat ze ermee aan de haal gaan, in het laatste geval gaat de advocaat ertegenin en beslist de rechter ofwel dat er onvoldoende basis is voor veroordeling of spreekt een straf uit, die meestal lager is dan de eis. Daar zitten nogal wat schakels tussen waarin een agent een basis voor frustratie kan vinden en daarin is naar jezelf kijken natuurlijk uit den boze. Als een Libanees wordt vrijgesproken is dat natuurlijk niet omdat het bewijs flinterdun is, maar omdat de rechter bang is voor al die Libanezen in de rechtszaal.
Ah, dus nu stappen we maar over op karaktermoord, hoe triest en bevestigend tegelijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:51 schreef polderturk het volgende:
Nog wat interessante achtergrondinformatie over Kambouri:
http://www.taz.de/!5264557/
In december suggereerde ze in een interview met de Stuttgarter Zeitung dat de federale recherche cijfers over criminaliteit onder vluchtelingen zou vervalsen. Nadat dit voor veel ophef zorgde noemde ze die uitlating (waarvoor ze natuurlijk geen enkele feitelijke onderbouwing had) later “ongelukkig”.
Duurde niet lang.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Zoals ze zelf al aangeeft worden haar verhalen van alle kanten gebagatelliseerd door mensen die niet met de praktijk te maken hebben.
Dat lijkt me het meest schadelijk en iets waar zowel Duitsland als Nederland last van hebben; goedpratende, wegkijkende, policor denkend volk wat koste wat het kost zaken zoals afkomst en religieuze overtuiging van een grote groep overlastgevers in de doofpot willen stoppen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |