abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163119730
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:43 schreef FlyDutchMan het volgende:
Erg vreemde aanname dat een agente de meest realistische blik heeft omdat zij het "meemaakt op straat". Alsof het beeld van agenten niet zwaar gekleurd is (wat via de criminaliteitsstatistieken, die worden bepaald aan de hand van hun werk, al een grote invloed heeft op de publieke opinie, dus ook weer een beetje raar om te doen alsof die kant nauwelijks gehoord wordt).

Natuurlijk vinden agenten dat criminaliteit, ondanks hun harde werk, te soft wordt aangepakt door de andere spelers. Dat is namelijk inherent aan het rechtssysteem: agenten pakken mensen op, dan beslist de officier van justitie ofwel dat vervolging geen zin heeft of dat ze ermee aan de haal gaan, in het laatste geval gaat de advocaat ertegenin en beslist de rechter ofwel dat er onvoldoende basis is voor veroordeling of spreekt een straf uit, die meestal lager is dan de eis. Daar zitten nogal wat schakels tussen waarin een agent een basis voor frustratie kan vinden en daarin is naar jezelf kijken natuurlijk uit den boze. Als een Libanees wordt vrijgesproken is dat natuurlijk niet omdat het bewijs flinterdun is, maar omdat de rechter bang is voor al die Libanezen in de rechtszaal.

Natuurlijk vinden agenten dat hun handen te veel gebonden worden. Ze ziet zichzelf logischerwijs als een rechtvaardig persoon en alle beperkingen die haar worden opgelegd staan dan ook in de weg van rechtvaardigheid. De overweging dat de samenleving zeker ook beschermd moeten worden tegen mogelijk machtsmisbruik door de mensen aan wie het geweldsmonopolie van de staat wordt uitbesteed, is dan ook niet iets waar zij zich mee bezig houdt. Daarom zijn er gelukkig andere mensen die dat wel doen en daarom haar handen in enige mate binden.

In het artikel wordt trouwens genoemd dat Oost-Europese nieuwkomers bijdragen aan de onveiligheid in bepaalde wijken en de man die haar pink afbeet was een Litouwer, maar ze typeert het wel als moslimgeweld, ingegeven door respectloosheid voor ongelovigen. Dat verraadt haar gekleurde visie en het is natuurlijk niet zo dat een agente beter kan oordelen over het waarom van meer geweld onder bepaalde groepen dan een willekeurige 'wegkijker zonder praktijkervaring'.
Het bekende geneuzel van figuren die teveel ideologie in een wetenschappelijk jasje tot zich hebben genomen. De focus op de intentie verklaart ook heel veel.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 20:41:21 #177
117098 Hathor
Effe niet
pi_163120577
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:51 schreef polderturk het volgende:
Nog wat interessante achtergrondinformatie over Kambouri:
http://www.taz.de/!5264557/
In december suggereerde ze in een interview met de Stuttgarter Zeitung dat de federale recherche cijfers over criminaliteit onder vluchtelingen zou vervalsen. Nadat dit voor veel ophef zorgde noemde ze die uitlating (waarvoor ze natuurlijk geen enkele feitelijke onderbouwing had) later “ongelukkig”.
Je pogingen komen een beetje lachwekkend over.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_163120671
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah, dus nu stappen we maar over op karaktermoord, hoe triest en bevestigend tegelijk.
Feit is dat deze vrouw niet met cijfers en met feiten komt. De racistische media gebruikt dan haar ongefundeerde meningen om de mensen verder op te hitsen.
pi_163120867
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:14 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Het bekende geneuzel van figuren die teveel ideologie in een wetenschappelijk jasje tot zich hebben genomen. De focus op de intentie verklaart ook heel veel.
Mwaoh het is wel een goede kritiek, geeft alleen niet aan dat al haar conclusies per se onjuist zijn. Het is nu eenmaal wel zo dat geen mens de werkelijkheid kent, het wordt altijd ingekleurd door je eigen ervaringen en bij politie-agenten heeft dat altijd wat te maken met menselijke ellende, criminaliteit, problemen. Zelfs de politie-agent bij mij op het dorp zal niet 1,2,3 zeggen dat dit dorpje zo'n vriendelijk rustig dorpje is wrs. Ik zie altijd via twitter dat-ie dan weer hier, dan weer daar mee bezig is. En ja, politie-agenten hebben ook graag wat meer bevoegdheden of vermoeden heel snel, dat als iemand vanwege gebrek aan bewijs wordt vrijgelaten, dat-ie onterecht wordt vrijgelaten. Make my day, punk, Eastwood is natuurlijk wel archetype politie-agent hè.
Toch denk ik, en dat zeg ik uit wat ik er eerder over gelezen heb, dat de problemen in het Ruhrgebied echt wel vrij groot zijn en ook dat de politiek liever bezuinigt en wegkijkt. En dan bezuinigt niet alleen vanwege de crisis, maar ook dat ze vaak projecten hebben die hen nog populairder maken: bijv. iets voor het bedrijfsleven doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 18-06-2016 20:57:01 ]
I´m back.
pi_163121247
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Feit is dat deze vrouw niet met cijfers en met feiten komt. De racistische media gebruikt dan haar ongefundeerde meningen om de mensen verder op te hitsen.
Het enige feit is dat jij pas echt gekleurd bent mbt dit onderwerp.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163121279
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 19:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat mensen vanaf de zijlijn, zolderkamer, bureau etc. wel even gaan bepalen dat zij geen realistische kijk op de zaken kan hebben.

Ik ga dit onthouden voor toekomstige discussies hier, mensen die daadwerkelijk met wat voor materie dan ook te maken hebben/ er mee werken mag ik dus bij voorbaat al niet serieus nemen... :')

[..]

De mate van straffen heeft dan ook weinig te maken met het volk waar ze beroepsmatig mee in aanraking komt.
Ik zeg niet dat zij per definitie geen realistische kijk hebben, slechts dat zij niet per se de meest realistische kijk hebben. Ja, agenten komen veel in aanraking met criminele groepen, advocaten ook, rechters ook, buurtwerkers ook en nog vele anderen. Waarom zou de kijk van de agent het hoogst moeten worden aangeschreven?

Natuurlijk kan een agente het best vertellen met welke groepen zij in aanraking komt. Alleen dat betekent niet dat zij ook het beste de inschatting kan maken welke overeenkomst tussen die mensen de oorzaak is. Daar komt dan nog eens bovenop dat haar verwachting invloed erop heeft met welke groepen zij vaker in aanraking komt.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:01:57 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163121362
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh het is wel een goede kritiek, geeft alleen niet aan dat al haar conclusies per se onjuist zijn. Het is nu eenmaal wel zo dat geen mens de werkelijkheid kent, het wordt altijd ingekleurd door je eigen ervaringen en bij politie-agenten heeft dat altijd wat te maken met menselijke ellende, criminaliteit, problemen. Zelfs de politie-agent bij mij op het dorp zal niet 1,2,3 zeggen dat dit dorpje zo'n vriendelijk rustig dorpje is wrs.
Er bestaat ook nog zoiets als boerenverstand.
pi_163121430
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog zoiets als boerenverstand.
Jawel, ik heb ook ervaringen met moslims, als je daarover wat vertelt op dit forum word je door bepaalde mensen ook meteen op geniepige manier afgeserveerd als...
Echter daarmee is die kritiek van FlyDutchMan an sich nog wel nozel, denk ik.
I´m back.
pi_163121680
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 12:41 schreef eight het volgende:

[..]

In Duitsland is het inderdaad een stuk erger. Ik kom iedere week wel in de Ruhr en het straatbeeld is echt enorm veranderd. Overal zie je verloedering en behalve veel moslims zijn er ook enorm veel oostblokkers. In de buurt van winkels zie je overal ongure figuren rondhangen die hun kans afwachten.
Enorm veranderd, ook in de laatste jaren?

Ik heb 10 jaar geleden in het Ruhrgebied gewoond en toen had je ook best veel rondhangende figuren, maar dat waren meestal gewoon Turkse hangjongeren die in principe niks kwaads deden.

Geklaag over Libanese clans heb ik intussen vaker gelezen, ook bijv. over Duisburg. Maar dat moet iets van de laatste jaren zijn. Wel zorgwekkend.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:19:18 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163121953
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:59 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat zij per definitie geen realistische kijk hebben, slechts dat zij niet per se de meest realistische kijk hebben. Ja, agenten komen veel in aanraking met criminele groepen, advocaten ook, rechters ook, buurtwerkers ook en nog vele anderen. Waarom zou de kijk van de agent het hoogst moeten worden aangeschreven?
Omdat de straatagent er dagelijks in de praktijk mee te maken heeft misschien? Of ga jij nu echt met droge ogen beweren dat wij dat vanuit de leunstoel wel ff beter kunnen bepalen?

Bij defensie noemen we dat soort types leunstoel generaals.

quote:
Natuurlijk kan een agente het best vertellen met welke groepen zij in aanraking komt. Alleen dat betekent niet dat zij ook het beste de inschatting kan maken welke overeenkomst tussen die mensen de oorzaak is. Daar komt dan nog eens bovenop dat haar verwachting invloed erop heeft met welke groepen zij vaker in aanraking komt.
Wacht ff, dus iets verwachten is gelijk aan het in de praktijk meemaken?
  zaterdag 18 juni 2016 @ 22:35:29 #186
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163124097
Ach ja, wat heeft het allemaal voor zin. Degenen die het weten weten het en degenen die het niet weten zullen het nooit weten. Zelfs als hier het kalifaat uitgeroepen wordt, vrouwen op straat gestenigd worden en koppen gesneld worden dan zullen ze nog zeggen "Nederland is nog steeds een mooi land", "islam is vrede", "hoe durf je kritiek te hebben op het stenigen, jij islamofoob".
pi_163124623
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Ach ja, wat heeft het allemaal voor zin. Degenen die het weten weten het en degenen die het niet weten zullen het nooit weten. Zelfs als hier het kalifaat uitgeroepen wordt, vrouwen op straat gestenigd worden en koppen gesneld worden dan zullen ze nog zeggen "Nederland is nog steeds een mooi land", "islam is vrede", "hoe durf je kritiek te hebben op het stenigen, jij islamofoob".
Is niet waar, als sommige mensen er een heel klein nadeeltje van gaan ondervinden (noem ook geen namen oid) dan is meteen de wereld te klein. Het is gewoon zo dat er nog steeds mensen zijn die er nauwelijks mee geconfronteerd worden. En die blijven vasthouden aan hun mensbeeld.
I´m back.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 22:51:02 #188
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163124805
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is niet waar, als sommige mensen er een heel klein nadeeltje van gaan ondervinden (noem ook geen namen oid) dan is meteen de wereld te klein. Het is gewoon zo dat er nog steeds mensen zijn die er nauwelijks mee geconfronteerd worden. En die blijven vasthouden aan hun mensbeeld.
Is het bot als ik zeg "soort zoekt soort"? Verzuiling 2.0
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163124896
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook degene die er mee geconfronteerd worden blijven stug volhouden in hun eigen wereld beeld. Paar jaar terug werd de dochter van iemand van blokwatch in elkaar getrimd door een groepje noord afrikanen terwijl ze zwanger was, ook nog ff flink op de buik los gaan en dus miskraam als gevolg. Die man liep nog steeds door te ratelen dat het niets te maken heeft met afkomst. Sommige mensen kan je zo hard met hun neus op de feiten drukken, die plegen nog liever zelfmoord dan dat ze moeten erkennen dat hun rooskleurige wereld beeld niet strookt met de werkelijkheid
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_163124977
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Is het bot als ik zeg "soort zoekt soort"? Verzuiling 2.0
Nou ja als je tot de hogere en hogere middenklasse behoort krijg je er weinig mee te maken en moslims die tot jouw klasse doordringen zijn geassimileerd. Als je op het platteland woont ook niet. Als je tot de lagere middenklasse en lagere klasse behoort in grote steden krijg je er wel mee te maken. En idem voor het beroep dat je uitoefent, want dat is een reflectie van je klasse en je woonomgeving.
I´m back.
pi_163125004
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:53 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ook degene die er mee geconfronteerd worden blijven stug volhouden in hun eigen wereld beeld. Paar jaar terug werd de dochter van iemand van blokwatch in elkaar getrimd door een groepje noord afrikanen terwijl ze zwanger was, ook nog ff flink op de buik los gaan en dus miskraam als gevolg. Die man liep nog steeds door te ratelen dat het niets te maken heeft met afkomst. Sommige mensen kan je zo hard met hun neus op de feiten drukken, die plegen nog liever zelfmoord dan dat ze moeten erkennen dat hun rooskleurige wereld beeld niet strookt met de werkelijkheid
Dat komt ook voor natuurlijk. Het is wel een erg stug voorbeeld, dat wel.
I´m back.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 22:59:18 #192
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163125059
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja als je tot de hogere en hogere middenklasse behoort krijg je er weinig mee te maken en moslims die tot jouw klasse doordringen zijn geassimileerd. Als je op het platteland woont ook niet. Als je tot de lagere middenklasse en lagere klasse behoort ij grote steden krijg je er wel mee te maken. En idem voor het beroep dat je uitoefent, want dat is een reflectie van je klasse en je woonomgeving.
Dat bedoel ik min of meer.
Vluchtelingenwerker zal sneller zich betrokken voelen dan bv. de stratenmaker. De randverschijnselen, de mensen met wie je omgaat, die factoren reken ik hierin mee.
Zeg maar, dat men beïnvloed word waar men mee omgaat. Dat doet men zelfs ogenschijnlijk ongemerkt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163125403
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat bedoel ik min of meer.
Vluchtelingenwerker zal sneller zich betrokken voelen dan bv. de stratenmaker. De randverschijnselen, de mensen met wie je omgaat, die factoren reken ik hierin mee.
Zeg maar, dat men beïnvloed word waar men mee omgaat. Dat doet men zelfs ogenschijnlijk ongemerkt.
Klopt idd, het had en heeft nog steeds veel met klasse te maken. En van de mensen die eigenlijk het minst in staat zijn zich aan te passen aan een andere cultuur (lagere en lagere middenklasse), wordt eigenlijk altijd gevraagd dat ze zich het meest aanpassen daaraan, anders zijn ze nazi's, tokkies etc.
Als moslims doordringen tot de hogere middenklasse en hogere klasse dan hebben ze zich vaak geassimileerd, spreken de taal heel goed en zijn sws niet zo religieus meer.
I´m back.
pi_163125562
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Onzin spuien heeft nooit zin.
pi_163125813
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, het had en heeft nog steeds veel met klasse te maken. En van de mensen die eigenlijk het minst in staat zijn zich aan te passen aan een andere cultuur (lagere en lagere middenklasse), wordt eigenlijk altijd gevraagd dat ze zich het meest aanpassen daaraan, anders zijn ze nazi's, tokkies etc.
Als moslims doordringen tot de hogere middenklasse en hogere klasse dan hebben ze zich vaak geassimileerd, spreken de taal heel goed en zijn sws niet zo religieus meer.
Ik begrijp wel dat het voor de klasses die je beschrijft erg moeilijk is en dat zij inderdaad in een ander Nederland wonen. Discriminatie van nieuwkomers gaat hun situatie niet verbeteren en dat is wel waar veel om geroepen wordt.
pi_163126097
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:19 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat het voor de klasses die je beschrijft erg moeilijk is en dat zij inderdaad in een ander Nederland wonen. Discriminatie van nieuwkomers gaat hun situatie niet verbeteren en dat is wel waar veel om geroepen wordt.
Ja, maar zij zijn eigenlijk de enigen aan wie gevraagd wordt zich aan te passen aan al die allochtonen en nu vluchtelingen hè. Komen de BN'ers met een petitie dat ze vluchtelingen willen opvangen op hun zolderkamertje, gelul natuurlijk. Vluchtelingen en statushouders komen allemaal in de lagere en lagere middenklasse wijkjes, allemaal mensen met een LTS of Mavo diploma, die sws niet zo een bijster groot referentiekader hebben. Als mensen die nauwelijks de taal meester zijn een baan krijgen, allemaal tussen de lagere baantjes. Die mensen moeten zich de hele dag aanpassen aan mensen die nauwelijks NLs verstaan. Niet bij wijze van spreke de manager, die duldt het niet dat iemand geen NLs begrijpt. Niet die journalist met die grote mond overal, logisch die heeft nooit te maken met iemand die geen NLs kent etc. etc.
I´m back.
pi_163126330
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:26 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, maar zij zijn eigenlijk de enigen aan wie gevraagd wordt zich aan te passen aan al die allochtonen en nu vluchtelingen hè. Komen de BN'ers met een petitie dat ze vluchtelingen willen opvangen op hun zolderkamertje, gelul natuurlijk. Vluchtelingen en statushouders komen allemaal in de lagere en lagere middenklasse wijkjes, allemaal mensen met een LTS of Mavo diploma, die sws niet zo een bijster groot referentiekader hebben. Als mensen die nauwelijks de taal meester zijn een baan krijgen, allemaal tussen de lagere baantjes. Die mensen moeten zich de hele dag aanpassen aan mensen die nauwelijks NLs verstaan. Niet bij wijze van spreke de manager, die duldt het niet dat iemand geen NLs begrijpt. Niet die journalist met die grote mond overal, logisch die heeft nooit te maken met iemand die geen NLs kent etc. etc.
Ja, dat begrijp ik. Maar wat is je punt?
pi_163126569
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik. Maar wat is je punt?
Dat bepaalde meningen heel makkelijk zijn, als je er echt nooit wat mee hebt te maken misschien? Stouw maar vol, ik heb er toch nooit wat mee te maken, zoiets?
I´m back.
pi_163126877
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
Dat bepaalde meningen heel makkelijk zijn, als je er echt nooit wat mee hebt te maken misschien? Stouw maar vol, ik heb er toch nooit wat mee te maken, zoiets?
Dat gaat in mijn geval niet op. Mijn punt was dat de frustraties nog steeds geen legitimatie zijn voor het eisen van discriminerende maatregelen.
pi_163127356
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:45 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dat gaat in mijn geval niet op. Mijn punt was dat de frustraties nog steeds geen legitimatie zijn voor het eisen van discriminerende maatregelen.
Ja, en daar heb ik het dan dus niet over. Waar ik het over heb is, enfin dat staat hierboven, dat het makkelijk is om van iedereen maar even aanpassing te verlangen zoniet dan ben je een nazi, als je er zelf nooit meer in aanraking komt. Ik denk dat dat grotendeels de praktijk is. En vervolgens gaat dat broeien. Lezen dezelfde mensen dat de kinderen van La Halsema en letterlijk alle PvdA-kopstukken op witte-scholen zitten of dat D66 en GL volledig uit blanke medelanders bestaan.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')