abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163127581
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en daar heb ik het dan dus niet over. Waar ik het over heb is, enfin dat staat hierboven, dat het makkelijk is om van iedereen maar even aanpassing te verlangen zoniet dan ben je een nazi, als je er zelf nooit meer in aanraking komt. Ik denk dat dat grotendeels de praktijk is. En vervolgens gaat dat broeien. Lezen dezelfde mensen dat de kinderen van La Halsema en letterlijk alle PvdA-kopstukken op witte-scholen zitten of dat D66 en GL volledig uit blanke medelanders bestaan.
Ik moest grinniken. Het is niet normaal. Geitenwollensokken en tenenkrommend tegelijk. Goed beschreven. Wel logisch verder hoor van groenlinks hippie Halsema als we haar ideologie even vergeten. Wie wil nou haar blonde dochtertje bij Mohammed in de klas zetten met een enorme taalachterstand. Ik zou het niet willen.
pi_163127766
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik moest grinniken. Het is niet normaal. Geitenwollensokken en tenenkrommend tegelijk. Goed beschreven. Wel logisch verder hoor van groenlinks hippie Halsema als we haar ideologie even vergeten. Wie wil nou haar blonde dochtertje bij Mohammed in de klas zetten met een enorme taalachterstand. Ik zou het niet willen.
Ik denk dat dit helaas de praktijk is, ik chargeer niet eens.
I´m back.
pi_163127919
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit helaas de praktijk is, ik chargeer niet eens.
NIMBY-figuren: not in my backyard. Het is een soort Orban en Szydło maar dan op mini-schaal. De gegoede burgerij die instemmend knikt voor het huisvesten van vreemdelingen tenzij de statushouders op hun eigen kavel worden gehuisvest. Nederlanders. :N Ze hebben het in orde op veel vlakken maar hier schieten ze de plank mis. Een beetje meer rekening houden met het geheel zou bijdragen aan de sfeer en samenhang in het land.
pi_163128064
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

NIMBY-figuren: not in my backyard. Het is een soort Orban en Szydło maar dan op mini-schaal. De gegoede burgerij die instemmend knikt voor het huisvesten van vreemdelingen tenzij de statushouders op hun eigen kavel worden gehuisvest. Nederlanders. :N Ze hebben het in orde op veel vlakken maar hier schieten ze de plank mis. Een beetje meer rekening houden met het geheel zou bijdragen aan de sfeer en samenhang in het land.
Dat geheel is al weg hè. Er is toch wel een soort meritocratie ontstaan. Ik zie bijvoorbeeld dat grootste tegenstanders op FOK! van degenen die kritiek hebben op vluchtelingen en EU zichzelf als rechts betitelen. Ze hebben een hekel aan uitkeringstrekkers (die tegen vluchtelingen en EU zijn, zeggen ze) en hopen dat de volgende regering hen nog wat meer aanpakt.
I´m back.
  zondag 19 juni 2016 @ 02:13:42 #205
451005 Grems
Clown World
pi_163130094
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

De kinderen van Femke zijn dan ook geen sociaal experiment. Alle andere kinderen wel natuurlijk, maar niet die van Femke.
pi_163130572
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:13 schreef Grems het volgende:

[..]

De kinderen van Femke zijn dan ook geen sociaal experiment. Alle andere kinderen wel natuurlijk, maar niet die van Femke.
Het is hypocriet, kerel, het is heel hypocriet. Ze staat daar niet alleen in. Daar hebben veel mensen een handje van.
  zondag 19 juni 2016 @ 05:15:35 #207
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_163131038
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Zoals ze zelf al aangeeft worden haar verhalen van alle kanten gebagatelliseerd door mensen die niet met de praktijk te maken hebben.

Je beseft dat politieagenten vooral in aanraking komen met tuig he?
Krekker is de bom!
  zondag 19 juni 2016 @ 05:44:49 #208
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_163131095
Weer een vrouwtje die legendarisch probeert te doen. Alles voor een paar centen. Dat verhaal dat iemand durft te zeggen wat hij of zij denkt. Is dat nog nieuws? :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 19 juni 2016 @ 05:57:26 #209
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_163131118
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
In Nederland hebben we last van straatterroristen van niet-Nederlandse origine, dat valt niet te ontkennen lijkt me. Misdaadcijfers tonen ook aan dat die groep procentueel crimineler is. Wat daar ook de oorzaak van is. Maar het gaat me wat ver dat moslimgeweld te noemen.

Die bontkraag in de vuilniszak die het oke vindt met zijn vriendjes oude vrouwtjes te beroven doet dat heus niet omdat die oude vrouwtjes 'kuffars' zijn. Nee, dat doen ze omdat het teringlijertjes zijn die een makkelijk slachtoffer zien.
Het is heel simpel.

Berbers of... amazighs of hoe je ze ook wil noemen voeden hun kinderen communaal op. De slager geeft je dus een mep als je je als rotjoch loopt te misdragen. In Nederland doen we dat niet maar die ouders laten hun kinderen alsnog (compleet ongecontroleerd) op straat rondhangen.

Daar werkt dat, hier in "Je slaat andermans kind niet, sterker nog je slaat kinderen helemaal niet" Nederland averechts.

Je hebt dus gelijk dat het niet per se moslimgeweld is in die zin het is een cultureel probleem deels versterkt door een sterke religieuze identiteit (niet per se omdat ze zo reli zijn maar als identiteit werkt het groepsgevoel natuurlijk prima).

Aangezien veel niet-berbers uit de Magreb regio en in ook Turkije deze culturele trekjes delen (Turken veel minder, overigens) is het voor veel mensen makkelijker om de term moslim te gebruiken als verzamelnaam. Niet 100% correct maar dichter bij dan elk ander label denk ik.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 19 juni 2016 @ 07:54:50 #210
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163131365
quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2016 05:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Weer een vrouwtje die legendarisch probeert te doen. Alles voor een paar centen. Dat verhaal dat iemand durft te zeggen wat hij of zij denkt. Is dat nog nieuws? :')

:{²
Jij ziet het niet, of wilt dat niet zien, omdat jij je niet kan verplaatsen in wat zij zegt. Omdat het niet jouw werkelijkheid is.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163131555
Tja dit is bij de meest normaal denkende mensen al bekend.
In de jaren zestig kwamen naast noord-afrikanen ook bijvoorbeeld italianen/grieken/spanjaarden naar de rijkere EU landen.
Die mensen zijn compleet geintegreerd waarbij hooguit de naam nog kan herleiden naar de roots.

Maar niet alleen in NL maar overal in europa waar noord-afrikanen met de moslim achtergrond zijn neergestreken is het problemen, problemen problemen.
Ze hebben alle kansen gehad.
Herinneren we ons nog dat we ze zelfs op een dure vlindercurcus in herkomstland stuurden...of kickboxlessen en ik weet niet wat meer. Of zelfs curcussen hoe je vrouwen moet versieren (ipv verkrachten).

Feit is, dat bewijst 40 jaar alles geprobeerd te hebben, dat die groepen niet willen/kunnen integreren. Ze hebben een te laag IQ, zijn agressief en intolerant.

Enige oplossing is de grenzen sluiten en het tuig wat hier zit het land uit trappen.

maar goed....dat gaat niet gebeuren...we laten het verder doormodderen en over x aantal jaar breekt de pleuris uit. Alleen denk ik niet dat je dan 60 jaar na dato nog herdenkingen hebt.

(trouwens keulen takelt behoorlijk hard en snel af....)
pi_163132221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en daar heb ik het dan dus niet over. Waar ik het over heb is, enfin dat staat hierboven, dat het makkelijk is om van iedereen maar even aanpassing te verlangen zoniet dan ben je een nazi, als je er zelf nooit meer in aanraking komt. Ik denk dat dat grotendeels de praktijk is. En vervolgens gaat dat broeien. Lezen dezelfde mensen dat de kinderen van La Halsema en letterlijk alle PvdA-kopstukken op witte-scholen zitten of dat D66 en GL volledig uit blanke medelanders bestaan.
Veel linkse clubs zijn zelf 100% wit. Kijk maar naar de redactie van de Volkskrant, dwdd, war child, GL, etc. Die propageren de multiculturele samenleving maar nemen zelf geen neger aan. 0 van die linkse lui hebben een asielzoeker in huis genomen. Het is allemaal nimby gedrag. De voordelen van de moral higher ground benutten maar nooit geconfronteerd met de nadelen. Er zit wel wat berekenends bij
pi_163133278
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 10:18 schreef Homey het volgende:
Veel linkse clubs zijn zelf 100% wit. Kijk maar naar de redactie van de Volkskrant, dwdd, war child, GL, etc. Die propageren de multiculturele samenleving maar nemen zelf geen neger aan. 0 van die linkse lui hebben een asielzoeker in huis genomen. Het is allemaal nimby gedrag. De voordelen van de moral higher ground benutten maar nooit geconfronteerd met de nadelen. Er zit wel wat berekenends bij
Dan wordt het in veel gevallen een kwestie van positief discrimineren. Er zijn namelijk maar heel weinig 'allochtone' Nederlanders die opleidingen doen waarmee je kunt solliciteren bij zulke organisaties. Het is niet vreemd dat de meerderheid (want ze hebben inderdaad journalisten van andere origine) blank is.

Daarbij houden ze er bij hun artikelen rekening mee mensen uit verschillende subculturen als onderwerp te nemen. Elke week staan er ook artikelen in waarin Nederlanders met een andere achtergrond hun ongepolijste mening kunnen geven over de Nederlandse maatschappij. Er wordt bij die kranten genoeg gedaan om de status quo aan te passen.
  zondag 19 juni 2016 @ 11:24:22 #214
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163133352
Ik weet nog dat toen ik journalistiek studeerde, er een allochtonenquotum van minimaal 5% werd gehanteerd. En naar mijn weten loopt er op de redactie van een Volkskrant best wel wat gekleurd rond.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163133534
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:24 schreef Copycat het volgende:
Ik weet nog dat toen ik journalistiek studeerde, er een allochtonenquotum van minimaal 5% werd gehanteerd. En naar mijn weten loopt er op de redactie van een Volkskrant best wel wat gekleurd rond.
De redactie van de VK is inderdaad niet honderd procent wit.

Van quota heb ik echter geen weet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 19 juni 2016 @ 11:35:25 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163133552
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

De redactie van de VK is inderdaad niet honderd procent wit.

Van quota heb ik echter geen weet.
Dat quota-verhaal speelde op mijn opleiding eind jaren tachtig, begin jaren negentig.
pi_163133568
quote:

[..]

Volgens mij neemt niemand asielzoekers in hun huis. Dat is ook helemaal niet de bedoeling.
pi_163133590
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat quota-verhaal speelde op mijn opleiding eind jaren tachtig, begin jaren negentig.
Toen ik journalistiek studeerde heb ik daar nooit iets over gehoord. En het bedrijf waar ik voor werk doet voor zover ik weet ook niet aan dergelijke quota.
  zondag 19 juni 2016 @ 11:37:53 #219
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163133594
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij neemt niemand asielzoekers in hun huis. Dat is ook helemaal niet de bedoeling.
Nu ja, zgn. "BN'ers" stonden vooraan de rij te trappelen. Of was dat te doen om hun eigen naam hoog te houden?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 19 juni 2016 @ 11:38:21 #220
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163133602
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

Toen ik journalistiek studeerde heb ik daar nooit iets over gehoord.
Ik weet niet in welke periode dat was?
pi_163133756
quote:
5s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke periode dat was?
2002-2007.
  zondag 19 juni 2016 @ 11:48:08 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163133775
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

2002-2007.
Aha, toen was dat quota-denken allang losgelaten, gok ik.
pi_163133777
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 11:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nu ja, zgn. "BN'ers" stonden vooraan de rij te trappelen. Of was dat te doen om hun eigen naam hoog te houden?
Om die mensen welkom te heten. Het wordt door het COA afgeraden om asielzoekers in huis te nemen.
  zondag 19 juni 2016 @ 12:38:54 #224
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163134909
quote:

[..]

Dit is de nagel op de kop slaan. Kindjes naar de witte school, maar wel katten op mensen die hun kinderen liever niet naar een zwarte school sturen. Bijgevolg onnozele regeltjes invoeren dat je je kind in de wijk waarin je woont naar school moet sturen want raciiiiiisme! Mensen trekken daarop weg, waardoor het zogenaamde "mengbeleid" totaal geen nut heeft gehad, integendeel.

Mensen die in hun wereldvreemde wereldje zitten, hoog in de ivoren toren dienen eens flink wakker geschud te worden. Om te beginnen kunnen GL'ers en dergelijke eens gaan wonen in migrantenwijken. Eens zien of dat iets verandert aan hun vaak gekke wereldbeelden. Wat nog eens niet zeker is, er zijn zelfs types die nog zalvende woordjes roepen als ze helemaal kapot gemept zijn bvb omdat ze homo zijn, tsja.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163136701
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dit is de nagel op de kop slaan. Kindjes naar de witte school, maar wel katten op mensen die hun kinderen liever niet naar een zwarte school sturen. Bijgevolg onnozele regeltjes invoeren dat je je kind in de wijk waarin je woont naar school moet sturen want raciiiiiisme! Mensen trekken daarop weg, waardoor het zogenaamde "mengbeleid" totaal geen nut heeft gehad, integendeel.

Mensen die in hun wereldvreemde wereldje zitten, hoog in de ivoren toren dienen eens flink wakker geschud te worden. Om te beginnen kunnen GL'ers en dergelijke eens gaan wonen in migrantenwijken. Eens zien of dat iets verandert aan hun vaak gekke wereldbeelden. Wat nog eens niet zeker is, er zijn zelfs types die nog zalvende woordjes roepen als ze helemaal kapot gemept zijn bvb omdat ze homo zijn, tsja.
Ik heb sowieso nooit wat begrepen van homo's die voor moslims in de bres springen, alsof het "lotgenoten" zijn. Ten eerste is religie een keuze en geaardheid niet, maar nog belangrijker: moslims haten en verachten jou. Liefst 52 procent van de Britse moslims wil homoseksualiteit zelfs strafbaar stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')