Misschien over 200 jaar?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:41 schreef Funkel het volgende:
De vraag is niet of er een burgeroorlog uitbreekt, maar wanneer
Tussen wie? En ga jij je hark oppakken?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:41 schreef Funkel het volgende:
De vraag is niet of er een burgeroorlog uitbreekt, maar wanneer
Ik geloof nooit dat je dat als politieagent te weten komt en dat is ook metee haar enige kwalificatie. Geloof ik dus geen reet vanquote:Weet je dat sommige Duitse rechters milde vonnissen uitspreken omdat ze bang zijn? Ze worden bedreigd door etnische clans, Libanezen vaak, waarvan de leden zelfs in de rechtszaal agressief zijn en intimideren. En niemand grijpt in. Uit angst.
Waarom zou een agent dat van die rechtbanken niet kunnen weten?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik weet niet hoe de zaak er in Duitsland voorstaat, maar ik vind dit in Nederland eigenlijk wel meevallen.
In Nederland hebben we last van straatterroristen van niet-Nederlandse origine, dat valt niet te ontkennen lijkt me. Misdaadcijfers tonen ook aan dat die groep procentueel crimineler is. Wat daar ook de oorzaak van is. Maar het gaat me wat ver dat moslimgeweld te noemen.
Die bontkraag in de vuilniszak die het oke vindt met zijn vriendjes oude vrouwtjes te beroven doet dat heus niet omdat die oude vrouwtjes 'kuffars' zijn. Nee, dat doen ze omdat het teringlijertjes zijn die een makkelijk slachtoffer zien.
Ik denk dat het een grote fout is om in het licht van de islamitische dreiging die er wel degelijk is uit het buitenland, getuige de relatief veel terroristische aanvallen op (west)Europese bodem, onze eigen problemen ook maar op de islam te schuiven. We hebben hier te maken met grote groepen mensen die niet goed geintegreerd zijn en daarom weinig tot geen binding met onze maatschappij voelen en hun eigen samenleving creëren. De islam heeft daar vrij weinig mee te maken imo. Je moet het probleem en zijn oorzaak eerst goed achterhalen voor je er iets tegen kan doen.
Overigens denk ik dat deze vrouw ook behoorlijk wat aannames doet. Kijk, dat ze een politieagent is, laat zien dat ze enigszins weet wat er in Duitsland op straat gebeurd. Maar dit soort dingen:
[..]
Ik geloof nooit dat je dat als politieagent te weten komt en dat is ook metee haar enige kwalificatie. Geloof ik dus geen reet van
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef Gutmensch het volgende:
Hoezo 'we sluiten de ogen voor moslimgeweld'? Er wordt juist zoveel aandacht aan besteed dat het merendeel van de moslims, die niets van geweld moeten hebben, ook met argwaan bekeken worden.
Misschien ook wel hoor, weet ik het. Het lijkt me alleen niet aannemelijk. Als ik een rechter was die bedreigd werd, zou ik dat niet met jan en alleman delen. Het is niet of die twee beroepsgroepen heel vaak met elkaar in aanraking komen. Maar dat is een beetje sp3culatie van mijn kantquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou een agent dat van die rechtbanken niet kunnen weten?
Dat denk ik ook ja.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar dat is een beetje sp3culatie van mijn kant
Er wordt aandacht aan besteed ja. Maar er tegenop treden ho maar.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef Gutmensch het volgende:
Hoezo 'we sluiten de ogen voor moslimgeweld'? Er wordt juist zoveel aandacht aan besteed dat het merendeel van de moslims, die niets van geweld moeten hebben, ook met argwaan bekeken worden.
Maar hoe zou dat dan komen? Wie is daar concreet verantwoordelijk voor en wat zou hun motief daarvoor zijn?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er wordt aandacht aan besteed ja. Maar er tegenop treden ho maar.
Nja doelde meer op het vermeende gedrag van die Libanezen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Misschien ook wel hoor, weet ik het. Het lijkt me alleen niet aannemelijk. Als ik een rechter was die bedreigd werd, zou ik dat niet met jan en alleman delen. Het is niet of die twee beroepsgroepen heel vaak met elkaar in aanraking komen. Maar dat is een beetje sp3culatie van mijn kant
quote:Er zijn honderdduizenden immigranten ondergedoken. Niet vrouwen en kinderen, zoals de media willen doen geloven, maar tot wel 90 procent mannen, is mij door collega's gezegd.
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat die vele Marokkaanse dieven nooit andere moslims beroven, maar alleen de 'kaffirs'. Een soort omgekeerde etnische profilering. Er zit zeker een groot islamitische drijfveer achter die criminaliteit, maar het is niet politiek-correct om daar aandacht aan te geven.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.
Klopt natuurlijk ook wel, ook voor Nederland. Zoals ik in mijn post hierboven uiteenzette, is er in mijn ogen wel degelijk sprake van een probleem. Er is een groep Nederlanders niet goed geintegreerd en kan of daarom zijn plek in de samenleving niet vinden, met als resultaat een oververtegenwoordiging in misdaadcijfers.
Maar daar gebeurt helemaal niets mee, niemand doet daar iets tegen. Ze zouden wel gek zijn. Voor politieke partijen die bekend staan zich in te zetten voor deze groepen is dat bekennen dat ze het de afgelopen jaren helemaal fout gedaan hebben en voor politieke partijen die er bekend om staan zich hard uit te spreken over deze dingen betekent dat dat ze hun nummer 1 USP kwijt zijn. Wat moet een Wilders als ze dit probleem daadwerkelijk oplossen? Die heeft niks meer om campagne om te voeren.
Voor geen van de betrokken partijen lijkt het belangrijk dit snel op te lossen, behalve voor de burger die er hinder van ondervindt en ik denk dat dát het punt is wat gemaakt wordt
Dat komt omdat het gewoon een lastig probleem is van onze samenleving. En zoals je al eerder zei, het heeft weinig tot niets met de islam te maken. Onze maatschappij faalt erin een groot deel van deze groep te laten integreren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.
Klopt natuurlijk ook wel, ook voor Nederland. Zoals ik in mijn post hierboven uiteenzette, is er in mijn ogen wel degelijk sprake van een probleem. Er is een groep Nederlanders niet goed geintegreerd en kan of daarom zijn plek in de samenleving niet vinden, met als resultaat een oververtegenwoordiging in misdaadcijfers.
Maar daar gebeurt helemaal niets mee, niemand doet daar iets tegen. Ze zouden wel gek zijn. Voor politieke partijen die bekend staan zich in te zetten voor deze groepen is dat bekennen dat ze het de afgelopen jaren helemaal fout gedaan hebben en voor politieke partijen die er bekend om staan zich hard uit te spreken over deze dingen betekent dat dat ze hun nummer 1 USP kwijt zijn. Wat moet een Wilders als ze dit probleem daadwerkelijk oplossen? Die heeft niks meer om campagne om te voeren.
Voor geen van de betrokken partijen lijkt het belangrijk dit snel op te lossen, behalve voor de burger die er hinder van ondervindt en ik denk dat dát het punt is wat gemaakt wordt
Of ze falen zelf.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat komt omdat het gewoon een lastig probleem is van onze samenleving. En zoals je al eerder zei, het heeft weinig tot niets met de islam te maken. Onze maatschappij faalt erin een groot deel van deze groep te laten integreren.
Maar er wordt te vaak vergeten dat er ook een helevoel mensen die afkomstig zijn uit islamitische landen wel prima integreren in onze maatschappij.
Die integratie wordt voor de welwillenden wel bemoeilijkt door ze over één kam te scheren met de minderheid die dat niet lukt en crimineel wordt.
De Marokkanen in de drugshandel hebben er echter geen moeite mee elkaar een kopje kleiner te maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat die vele Marokkaanse dieven nooit andere moslims beroven, maar alleen de 'kaffirs'. Een soort omgekeerde etnische profilering. Er zit zeker een groot islamitische drijfveer achter die criminaliteit, maar het is niet politiek-correct om daar aandacht aan te geven.
De etnische profilering ontken ik niet. Maar of dat op basis van geloof gebeurd, betwijfel ik wel. De plasticbeklede pannenkoeken waar ik het in een eerdere post al over had, beroven natuurlijk wel dat blanke omaatje en niet iemand die hun eigen mams of grootje had kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat die vele Marokkaanse dieven nooit andere moslims beroven, maar alleen de 'kaffirs'. Een soort omgekeerde etnische profilering. Er zit zeker een groot islamitische drijfveer achter die criminaliteit, maar het is niet politiek-correct om daar aandacht aan te geven.
Ik ken de exacte cijfers niet hoor, maar ik vermoed inderdaad dat als je alleen al Turken tegen Marokkanen afzet, je een wereld van verschil ziet. In inkomen, opleidingsniveau en criminaliteit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat komt omdat het gewoon een lastig probleem is van onze samenleving. En zoals je al eerder zei, het heeft weinig tot niets met de islam te maken. Onze maatschappij faalt erin een groot deel van deze groep te laten integreren.
Maar er wordt te vaak vergeten dat er ook een helevoel mensen die afkomstig zijn uit islamitische landen wel prima integreren in onze maatschappij.
Die integratie wordt voor de welwillenden wel bemoeilijkt door ze over één kam te scheren met de minderheid die dat niet lukt en crimineel wordt.
Maar ik kan me niet voorstellen dat deze mevrouw het over terrorisme heeft, zoveel moslimterroristen zijn er in Duitsland niet actief geweest. Deze vrouw heeft het over de criminelen, de boeven die oude vrouwtjes berovenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef BoneThugss het volgende:
Achja, veel vrienden van mijn zijn moslim. Lekker boeiend ook verder moeten ze zelf weten.
Maar je kan niet ontkennen dat er zo iets als 'moslimgeweld' bestaat. De meeste terroristen zijn nog altijd moslims.
Maar goed, christenen zijn ook ronduit kut.
Er is ook geen makkelijke oplossing. Duurt gewoon een paar generaties. En weer 5 generaties voor het volk wat nu weer binnenkomtquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ken de exacte cijfers niet hoor, maar ik vermoed inderdaad dat als je alleen al Turken tegen Marokkanen afzet, je een wereld van verschil ziet. In inkomen, opleidingsniveau en criminaliteit.
Of mensen die zich in plaats van tegen de slecht geintegreerden tegen de hele groep afzetten de boel erger maken of niet, daar durf ik geen uitspraken over te doen want dat weet ik niet zo goed.
Wat ik wél weet is dat op het moment niemand bezig is de boel beter te maken. Links roept dat het allemaal zo erg niet is en rechts schreeuwt moord en brand om het te 'benoemen', maar niemand wil het oplossen in mijn ogen.
Je kan het niet allebei vinden. Of de groep die niet goed integreert doet het zelf, of we hebben een 'Marokkanenprobleem'. Als het een groepsprobleem is, kan het geen individuele keuze zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Of ze falen zelf.
Je krijgt hier zoveel kansen. Als 'ze' het dan verneuken is dat hun probleem niet het mijne.
De bureaucratische verzorgingsstaat zet veel allochtonen ook gewoon vast in een uitkeringssituatie en het blijven pamperen heeft de afgelopen 40 jaar niks goed gedaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ken de exacte cijfers niet hoor, maar ik vermoed inderdaad dat als je alleen al Turken tegen Marokkanen afzet, je een wereld van verschil ziet. In inkomen, opleidingsniveau en criminaliteit.
Of mensen die zich in plaats van tegen de slecht geintegreerden tegen de hele groep afzetten de boel erger maken of niet, daar durf ik geen uitspraken over te doen want dat weet ik niet zo goed.
Wat ik wél weet is dat op het moment niemand bezig is de boel beter te maken. Links roept dat het allemaal zo erg niet is en rechts schreeuwt moord en brand om het te 'benoemen', maar niemand wil het oplossen in mijn ogen.
Nou ja, ik ben geen sociaal antropoloog, maar als er iets fout gegaan is in de integratie van die groep in onze samenleving, moet dat toch op een of andere manier wel te corrigeren zijn? Dat het niet van vandaag op morgen zal zijn, dat begrijp ik, maar zou er helemaal niks aan te doen zijn? Zeg, binnen 1 generatie het probleem oplossen?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er is ook geen makkelijke oplossing. Duurt gewoon een paar generaties. En weer 5 generaties voor het volk wat nu weer binnenkomt
Of je moet serieus werk maken van remigratie
Goedprater gespot! Er is wel degelijk een snelle, makkelijke en doeltreffende oplossing voor handen. Betekent alleen wél, dat het afgelopen is met zachte heelmeesters gedoe en draconische middelen ingezet mogen worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er is ook geen makkelijke oplossing. Duurt gewoon een paar generaties. En weer 5 generaties voor het volk wat nu weer binnenkomt
Wat denk jij dan dat het probleem is, en wat lost het volgens jou op? Kan je wat concreter zijn? Zonder vingerwijzen aub, volgens mij kunnen we prima op argumenten met elkaar discussierenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Goedprater gespot! Er is wel degelijk een snelle, makkelijke en doeltreffende oplossing voor handen. Betekent alleen wél, dat het afgelopen is met zachte heelmeesters gedoe en draconische middelen ingezet mogen worden.
Voorlopig word het per generatie alleen maar erger.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit is een goed punt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
In Duitsland is het inderdaad een stuk erger. Ik kom iedere week wel in de Ruhr en het straatbeeld is echt enorm veranderd. Overal zie je verloedering en behalve veel moslims zijn er ook enorm veel oostblokkers. In de buurt van winkels zie je overal ongure figuren rondhangen die hun kans afwachten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik weet niet hoe de zaak er in Duitsland voorstaat, maar ik vind dit in Nederland eigenlijk wel meevallen.
In Nederland hebben we last van straatterroristen van niet-Nederlandse origine, dat valt niet te ontkennen lijkt me. Misdaadcijfers tonen ook aan dat die groep procentueel crimineler is. Wat daar ook de oorzaak van is. Maar het gaat me wat ver dat moslimgeweld te noemen.
Die bontkraag in de vuilniszak die het oke vindt met zijn vriendjes oude vrouwtjes te beroven doet dat heus niet omdat die oude vrouwtjes 'kuffars' zijn. Nee, dat doen ze omdat het teringlijertjes zijn die een makkelijk slachtoffer zien.
Ik denk dat het een grote fout is om in het licht van de islamitische dreiging die er wel degelijk is uit het buitenland, getuige de relatief veel terroristische aanvallen op (west)Europese bodem, onze eigen problemen ook maar op de islam te schuiven. We hebben hier te maken met grote groepen mensen die niet goed geintegreerd zijn en daarom weinig tot geen binding met onze maatschappij voelen en hun eigen samenleving creëren. De islam heeft daar vrij weinig mee te maken imo. Je moet het probleem en zijn oorzaak eerst goed achterhalen voor je er iets tegen kan doen.
Overigens denk ik dat deze vrouw ook behoorlijk wat aannames doet. Kijk, dat ze een politieagent is, laat zien dat ze enigszins weet wat er in Duitsland op straat gebeurd. Maar dit soort dingen:
[..]
Ik geloof nooit dat je dat als politieagent te weten komt en dat is ook metee haar enige kwalificatie. Geloof ik dus geen reet van
Stap 1: Stapel straffen. En elk delict zijn eigen straf. Dus heb je 2 inbraken gepleegd, dan ook 2 x de strafmaat.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat het probleem is, en wat lost het volgens jou op? Kan je wat concreter zijn? Zonder vingerwijzen aub, volgens mij kunnen we prima op argumenten met elkaar discussieren
En waarom niet?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan het niet allebei vinden. Of de groep die niet goed integreert doet het zelf, of we hebben een 'Marokkanenprobleem'. Als het een groepsprobleem is, kan het geen individuele keuze zijn, lijkt me.
Maar wat is het probleem dan volgens jou, het diepere probleem. Volgens mij (en de meeste deskundigen, óók de deskundigen die jij niet als policor zou omschrijven) ligt het probleem bij de gebrekkige integratie van deze groep. Dat los je zo toch niet op?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:52 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Stap 1: Stapel straffen. En elk delict zijn eigen straf. Dus heb je 2 inbraken gepleegd, dan ook 2 x de strafmaat.
Stap 2: Beperk taakstraffen. De 3e taakstraf wordt automatisch omgezet in een lange celstraf. Maakt niet uit wat de situatie of leeftijd is. Gewoon niet.
Stap 3: Herinvoeren doodstraf. Echt zware criminelen als Holleeder en de mocromaffia mogen (nee, móeten) voorgoed uit de samenleving gehaald worden. Levenslang mag kennelijk niet meer (want inhumaan), dus dan maar een executie of strop. (Ik meld me aan als beul). Ik geloof oprecht niet dat iedereen te rehabiliteren is en vind dat het beschermen van de samenleving principieel voorop moet staan. Op een gegeven moment moet het ook over en klaar kunnen zijn.
Omdat de oorzaak anders is. Als, en deze cijfers zuig ik even uit mijn duim hoor, de helft van de mocro's niet goed integreert via ons integratiesysteem en 9 vd 10 indo's wel goed geintegreerd zijn, zou ik eerder de conclusie trekken dat ons systeem voor indo's wel goed werkt en voor mocro's niet dan dat de helft van de mocro's door en door verrot zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En waarom niet?
Dat we een Marokkanenprobleem hebben is een feit. En die intregeren zelf niet goed. Ondanks alle projecten, uitkeringen etc.
Maar ik heb het idee dat geen enkel van onze politieke partijen toewerkt naar zo'n oplossing, jij wel?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Volgens mij sluiten we niet onze ogen voor moslimgeweld en of geweld van allochtonen uit islamitische landen. Integendeel zelfs, we geven het als Nederland veel aandacht en er wordt veel over gesproken. Alleen weten we nog niet hoe we dit soort problemen moeten oplossen.
Sluiten we onze ogen? Nee, we erkennen het en we hebben het in vizier...
Hebben we oplossingen? Nee dat hebben we helaas (nog) niet...
Same here, ik vind het ook allemaal lakse boel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar ik heb het idee dat geen enkel van onze politieke partijen toewerkt naar zo'n oplossing, jij wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |