Oh, je bent oneerlijk aan het discussiėren. Duidelijk.quote:
Hoe is dit oneerlijk? Ik herhaal alleen wat hij zegt. Hij geeft enkele voorbeelden van ervaringen die hij heeft en de overeenkomst tussen deze kinderen is dat ze moslim zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:11 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Oh, je bent oneerlijk aan het discussiėren. Duidelijk.
Nergens zegt hij dat het komt omdat iemand moslim is. De dader was moslim.
Maar het waren er vier. Vier. In je hele leven. Waaronder een meisje op de basisschool.quote:Op woensdag 22 juni 2016 12:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Basisschool was een Turkse.
Maar dat zijn gewoon de persoonlijke dingen die ik me nog weet te herinneren.
Het waren geen Chinezen of Molukkers maar Moslims.
Het trekt mensen zo aan omdat ik natuurlijk niet de enige ben met van die personal encounters die nou niet echt prettig waren. Als mensen dan vanalles lezen en dat koppelen aan hun ervaring dan krijg je dit soort dingen,
Wat we hier doen is oneerlijk hoor ik net:Pquote:Op woensdag 22 juni 2016 13:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar het waren er vier. Vier. In je hele leven. Waaronder een meisje op de basisschool.
En dan zeg jij 'ja, inderdaad, die moslims zijn een naar soort mensen'.
Deze man.
Wat hij zegt is dat reljeugd vaak moslim is. Niet dat ze het uit naam van de islam doen, zoals jij probeert te suggereren. Alhoewel dat laatste misschien toch deels een kern van waarheid heeft.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe is dit oneerlijk? Ik herhaal alleen wat hij zegt. Hij geeft enkele voorbeelden van ervaringen die hij heeft en de overeenkomst tussen deze kinderen is dat ze moslim zijn.
Dus dan is mijn vraag niet vreemd denk ik.
Als ik mijn eigen jeugd bij langs ga heb ik ook disproportioneel veel last gehad van allochtonen ten opzichte van autochtonen (en niet van Chinezen). De nare gebeurtenissen waren bij mij ook nog eens van zwaardere aard.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar het waren er vier. Vier. In je hele leven. Waaronder een meisje op de basisschool.
En dan zeg jij 'ja, inderdaad, die moslims zijn een naar soort mensen'.
Deze man.
Ik heb niet gezegd dat ik zijn ervaringen niet geloof. Heb alleen een simpele vraag gesteld.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat hij zegt is dat reljeugd vaak moslim is. Niet dat ze het uit naam van de islam doen, zoals jij probeert te suggereren. Alhoewel dat laatste misschien toch deels een kern van waarheid heeft.
[..]
Als ik mijn eigen jeugd bij langs ga heb ik ook disproportioneel veel last gehad van allochtonen ten opzichte van autochtonen. De nare gebeurtenissen waren bij mij ook nog eens van zwaardere aard.
Nu ik ouder ben krijg ik er weinig van mee. Het blijft een jongerenwereldje waar je als volwassene een troebele blik op hebt. Vandaar dat mensen die niet zo veel last hebben gehad, vanwege opgroeien in een geografisch prettige plek of omdat ze het niet willen herinneren, dit soort gebeurtenissen al snel als waardeloos afdoen.
In de realiteit geven dit soort gebeurtenissen echter blijk van grootschalig falen op gebied van opvoeding, specifiek het bijbrengen van westerse normen en waarden. Dit ontkennen door iemand die deze gebeurtenissen eerlijk vertelt als een soort mafkees proberen neer te zetten is beschamend.
Volgens mij was het vrij duidelijk wat hij schreef. Dus of je hebt moeite met lezen of je bent oneerlijk aan het discussiėren; beide diskwalificeren je als serieuze deelnemer van het debat.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat ik zijn ervaringen niet geloof. Heb alleen een simpele vraag gesteld.
Uhuhquote:Op woensdag 22 juni 2016 13:37 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Volgens mij was het vrij duidelijk wat hij schreef. Dus of je hebt moeite met lezen of je bent oneerlijk aan het discussiėren; beide diskwalificeren je als serieuze deelnemer van het debat.
De opleiding in Tilburg had in ieder geval in de jaren negentig inderdaad zo'n quotum. De allochtonen in mijn jaargang haalden echter volgens mij geen van allen de eindstreep. Ben er in mijn loopbaan ook nooit meer iemand van tegengekomen op redacties.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:24 schreef Copycat het volgende:
Ik weet nog dat toen ik journalistiek studeerde, er een allochtonenquotum van minimaal 5% werd gehanteerd. En naar mijn weten loopt er op de redactie van een Volkskrant best wel wat gekleurd rond.
Ik zat ook in Tilburg, '88-'92.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:02 schreef Dwersdriever het volgende:
De opleiding in Tilburg had in ieder geval in de jaren negentig inderdaad zo'n quotum. De allochtonen in mijn jaargang haalden echter volgens mij geen van allen de eindstreep. Ben er in mijn loopbaan ook nooit meer iemand van tegengekomen op redacties.
Het probleem is dat het paradigma is dat je 1 aanpak voor alle groepen mensen zou moeten hebben. Je kan en mag best deze groep moslimmannen (niet alle moslimmannen, deze groep moslimmannen) anders aanpakken dan de autochtonen. Niet op basis van afkomst of afkomst van grootouders of zo, gewoon op basis van het gedrag. Je merkt het snel genoeg of dat iemand wel of niet voor rede vatbaar is.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:09 schreef MisterCe het volgende:
De Duitse politiemacht wordt door moslimmannen gezien als 'slap' omdat agenten opdracht hebben te de-escaleren, zegt ze. ,,Wij praten en argumenteren. In hun ogen ben je dan zwak. Tegen nieuwkomers zeggen ze: in Duitsland heb je niets te vrezen.'' Kambouri pleit voor harder optreden, voor zwaardere straffen en voor het invoeren van stroomstootwapens en bodycams. ,,In Beieren zijn ze veel strenger en dat heeft effect. Het kan dus wel.''
Inderdaad, het fundamentele probleem is dat deze groep mensen niet integreert. Dat valt best op te lossen voor alle mensen die nog naar ons land gaan komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem dan volgens jou, het diepere probleem. Volgens mij (en de meeste deskundigen, óók de deskundigen die jij niet als policor zou omschrijven) ligt het probleem bij de gebrekkige integratie van deze groep. Dat los je zo toch niet op?
Je kan de symptomen niet keihard aanpakken en een ander resultaat verwachten dan bomvolle gevangenissen en een nieuwe generatie die dezelfde teringzooi veroorzaakt. Als je een echte oplossing wil, zal je naar het probleem moeten kijken, lijkt me. Wat jij voorstelt het het Amerikaanse systeem en we hoeven maar naar de States te kijken om te weten dat we daar niet heen willen, denk ik
Dan is de kans best aanwezig dat we elkaar ooit gekend hebben.quote:
Fietsliefhebbers?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als agent zie je veel van de onderkant van de samenleving. Zij doet haar verslag omdat ze zich zorgen maakt.
Ik zou zeggen, vraag het eens een paar agenten.
Ikzelf ken er een die tijdens zijn opleiding gedesillusioneerd is afgehaakt. Hij wilde zijn hele leven al agent worden. En toen moest hij schoolkinderen zonder fietsliefhebbers boetes geven , mensen die het verdrijvingsvlak raken . De dealers, scooertuig etc. Had hij orders voor om te de-escaleren... Cq... Niets doen.
Kortom brave burgers werden wel gepakt en het tuig werd met fluwelen handschoenen aangepakt. Inmiddels is dat al iets minder, die vriend het inmiddels een zeer goed lopend eigen bedrijf.
Halsema heeft het geprobeerd om haar kindje(s) naar een zwarte school te laten gaan, dat duurde niet lang.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dit is de nagel op de kop slaan. Kindjes naar de witte school, maar wel katten op mensen die hun kinderen liever niet naar een zwarte school sturen. Bijgevolg onnozele regeltjes invoeren dat je je kind in de wijk waarin je woont naar school moet sturen want raciiiiiisme! Mensen trekken daarop weg, waardoor het zogenaamde "mengbeleid" totaal geen nut heeft gehad, integendeel.
Mensen die in hun wereldvreemde wereldje zitten, hoog in de ivoren toren dienen eens flink wakker geschud te worden. Om te beginnen kunnen GL'ers en dergelijke eens gaan wonen in migrantenwijken. Eens zien of dat iets verandert aan hun vaak gekke wereldbeelden. Wat nog eens niet zeker is, er zijn zelfs types die nog zalvende woordjes roepen als ze helemaal kapot gemept zijn bvb omdat ze homo zijn, tsja.
Dat verhaal ja. De hypocriet dat ze isquote:Op donderdag 23 juni 2016 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Halsema heeft het geprobeerd om haar kindje(s) naar een zwarte school te laten gaan, dat duurde niet lang.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |