Ik zeg niet dat zij per definitie geen realistische kijk hebben, slechts dat zij niet per se de meest realistische kijk hebben. Ja, agenten komen veel in aanraking met criminele groepen, advocaten ook, rechters ook, buurtwerkers ook en nog vele anderen. Waarom zou de kijk van de agent het hoogst moeten worden aangeschreven?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat mensen vanaf de zijlijn, zolderkamer, bureau etc. wel even gaan bepalen dat zij geen realistische kijk op de zaken kan hebben.
Ik ga dit onthouden voor toekomstige discussies hier, mensen die daadwerkelijk met wat voor materie dan ook te maken hebben/ er mee werken mag ik dus bij voorbaat al niet serieus nemen...
[..]
De mate van straffen heeft dan ook weinig te maken met het volk waar ze beroepsmatig mee in aanraking komt.
Er bestaat ook nog zoiets als boerenverstand.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh het is wel een goede kritiek, geeft alleen niet aan dat al haar conclusies per se onjuist zijn. Het is nu eenmaal wel zo dat geen mens de werkelijkheid kent, het wordt altijd ingekleurd door je eigen ervaringen en bij politie-agenten heeft dat altijd wat te maken met menselijke ellende, criminaliteit, problemen. Zelfs de politie-agent bij mij op het dorp zal niet 1,2,3 zeggen dat dit dorpje zo'n vriendelijk rustig dorpje is wrs.
Jawel, ik heb ook ervaringen met moslims, als je daarover wat vertelt op dit forum word je door bepaalde mensen ook meteen op geniepige manier afgeserveerd als...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als boerenverstand.
Enorm veranderd, ook in de laatste jaren?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:41 schreef eight het volgende:
[..]
In Duitsland is het inderdaad een stuk erger. Ik kom iedere week wel in de Ruhr en het straatbeeld is echt enorm veranderd. Overal zie je verloedering en behalve veel moslims zijn er ook enorm veel oostblokkers. In de buurt van winkels zie je overal ongure figuren rondhangen die hun kans afwachten.
Omdat de straatagent er dagelijks in de praktijk mee te maken heeft misschien? Of ga jij nu echt met droge ogen beweren dat wij dat vanuit de leunstoel wel ff beter kunnen bepalen?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:59 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat zij per definitie geen realistische kijk hebben, slechts dat zij niet per se de meest realistische kijk hebben. Ja, agenten komen veel in aanraking met criminele groepen, advocaten ook, rechters ook, buurtwerkers ook en nog vele anderen. Waarom zou de kijk van de agent het hoogst moeten worden aangeschreven?
Wacht ff, dus iets verwachten is gelijk aan het in de praktijk meemaken?quote:Natuurlijk kan een agente het best vertellen met welke groepen zij in aanraking komt. Alleen dat betekent niet dat zij ook het beste de inschatting kan maken welke overeenkomst tussen die mensen de oorzaak is. Daar komt dan nog eens bovenop dat haar verwachting invloed erop heeft met welke groepen zij vaker in aanraking komt.
Is niet waar, als sommige mensen er een heel klein nadeeltje van gaan ondervinden (noem ook geen namen oid) dan is meteen de wereld te klein. Het is gewoon zo dat er nog steeds mensen zijn die er nauwelijks mee geconfronteerd worden. En die blijven vasthouden aan hun mensbeeld.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Ach ja, wat heeft het allemaal voor zin. Degenen die het weten weten het en degenen die het niet weten zullen het nooit weten. Zelfs als hier het kalifaat uitgeroepen wordt, vrouwen op straat gestenigd worden en koppen gesneld worden dan zullen ze nog zeggen "Nederland is nog steeds een mooi land", "islam is vrede", "hoe durf je kritiek te hebben op het stenigen, jij islamofoob".
Is het bot als ik zeg "soort zoekt soort"? Verzuiling 2.0quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is niet waar, als sommige mensen er een heel klein nadeeltje van gaan ondervinden (noem ook geen namen oid) dan is meteen de wereld te klein. Het is gewoon zo dat er nog steeds mensen zijn die er nauwelijks mee geconfronteerd worden. En die blijven vasthouden aan hun mensbeeld.
Ook degene die er mee geconfronteerd worden blijven stug volhouden in hun eigen wereld beeld. Paar jaar terug werd de dochter van iemand van blokwatch in elkaar getrimd door een groepje noord afrikanen terwijl ze zwanger was, ook nog ff flink op de buik los gaan en dus miskraam als gevolg. Die man liep nog steeds door te ratelen dat het niets te maken heeft met afkomst. Sommige mensen kan je zo hard met hun neus op de feiten drukken, die plegen nog liever zelfmoord dan dat ze moeten erkennen dat hun rooskleurige wereld beeld niet strookt met de werkelijkheidquote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is niet waar, als sommige mensen er een heel klein nadeeltje van gaan ondervinden (noem ook geen namen oid) dan is meteen de wereld te klein. Het is gewoon zo dat er nog steeds mensen zijn die er nauwelijks mee geconfronteerd worden. En die blijven vasthouden aan hun mensbeeld.
Nou ja als je tot de hogere en hogere middenklasse behoort krijg je er weinig mee te maken en moslims die tot jouw klasse doordringen zijn geassimileerd. Als je op het platteland woont ook niet. Als je tot de lagere middenklasse en lagere klasse behoort in grote steden krijg je er wel mee te maken. En idem voor het beroep dat je uitoefent, want dat is een reflectie van je klasse en je woonomgeving.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is het bot als ik zeg "soort zoekt soort"? Verzuiling 2.0
Dat komt ook voor natuurlijk. Het is wel een erg stug voorbeeld, dat wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:53 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ook degene die er mee geconfronteerd worden blijven stug volhouden in hun eigen wereld beeld. Paar jaar terug werd de dochter van iemand van blokwatch in elkaar getrimd door een groepje noord afrikanen terwijl ze zwanger was, ook nog ff flink op de buik los gaan en dus miskraam als gevolg. Die man liep nog steeds door te ratelen dat het niets te maken heeft met afkomst. Sommige mensen kan je zo hard met hun neus op de feiten drukken, die plegen nog liever zelfmoord dan dat ze moeten erkennen dat hun rooskleurige wereld beeld niet strookt met de werkelijkheid
Dat bedoel ik min of meer.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja als je tot de hogere en hogere middenklasse behoort krijg je er weinig mee te maken en moslims die tot jouw klasse doordringen zijn geassimileerd. Als je op het platteland woont ook niet. Als je tot de lagere middenklasse en lagere klasse behoort ij grote steden krijg je er wel mee te maken. En idem voor het beroep dat je uitoefent, want dat is een reflectie van je klasse en je woonomgeving.
Klopt idd, het had en heeft nog steeds veel met klasse te maken. En van de mensen die eigenlijk het minst in staat zijn zich aan te passen aan een andere cultuur (lagere en lagere middenklasse), wordt eigenlijk altijd gevraagd dat ze zich het meest aanpassen daaraan, anders zijn ze nazi's, tokkies etc.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat bedoel ik min of meer.
Vluchtelingenwerker zal sneller zich betrokken voelen dan bv. de stratenmaker. De randverschijnselen, de mensen met wie je omgaat, die factoren reken ik hierin mee.
Zeg maar, dat men beïnvloed word waar men mee omgaat. Dat doet men zelfs ogenschijnlijk ongemerkt.
Onzin spuien heeft nooit zin.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:35 schreef Braindead2000 het volgende:
Ach ja, wat heeft het allemaal voor zin. Degenen die het weten weten het en degenen die het niet weten zullen het nooit weten. Zelfs als hier het kalifaat uitgeroepen wordt, vrouwen op straat gestenigd worden en koppen gesneld worden dan zullen ze nog zeggen "Nederland is nog steeds een mooi land", "islam is vrede", "hoe durf je kritiek te hebben op het stenigen, jij islamofoob".
Ik begrijp wel dat het voor de klasses die je beschrijft erg moeilijk is en dat zij inderdaad in een ander Nederland wonen. Discriminatie van nieuwkomers gaat hun situatie niet verbeteren en dat is wel waar veel om geroepen wordt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, het had en heeft nog steeds veel met klasse te maken. En van de mensen die eigenlijk het minst in staat zijn zich aan te passen aan een andere cultuur (lagere en lagere middenklasse), wordt eigenlijk altijd gevraagd dat ze zich het meest aanpassen daaraan, anders zijn ze nazi's, tokkies etc.
Als moslims doordringen tot de hogere middenklasse en hogere klasse dan hebben ze zich vaak geassimileerd, spreken de taal heel goed en zijn sws niet zo religieus meer.
Ja, maar zij zijn eigenlijk de enigen aan wie gevraagd wordt zich aan te passen aan al die allochtonen en nu vluchtelingen hè. Komen de BN'ers met een petitie dat ze vluchtelingen willen opvangen op hun zolderkamertje, gelul natuurlijk. Vluchtelingen en statushouders komen allemaal in de lagere en lagere middenklasse wijkjes, allemaal mensen met een LTS of Mavo diploma, die sws niet zo een bijster groot referentiekader hebben. Als mensen die nauwelijks de taal meester zijn een baan krijgen, allemaal tussen de lagere baantjes. Die mensen moeten zich de hele dag aanpassen aan mensen die nauwelijks NLs verstaan. Niet bij wijze van spreke de manager, die duldt het niet dat iemand geen NLs begrijpt. Niet die journalist met die grote mond overal, logisch die heeft nooit te maken met iemand die geen NLs kent etc. etc.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:19 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat het voor de klasses die je beschrijft erg moeilijk is en dat zij inderdaad in een ander Nederland wonen. Discriminatie van nieuwkomers gaat hun situatie niet verbeteren en dat is wel waar veel om geroepen wordt.
Ja, dat begrijp ik. Maar wat is je punt?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:26 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, maar zij zijn eigenlijk de enigen aan wie gevraagd wordt zich aan te passen aan al die allochtonen en nu vluchtelingen hè. Komen de BN'ers met een petitie dat ze vluchtelingen willen opvangen op hun zolderkamertje, gelul natuurlijk. Vluchtelingen en statushouders komen allemaal in de lagere en lagere middenklasse wijkjes, allemaal mensen met een LTS of Mavo diploma, die sws niet zo een bijster groot referentiekader hebben. Als mensen die nauwelijks de taal meester zijn een baan krijgen, allemaal tussen de lagere baantjes. Die mensen moeten zich de hele dag aanpassen aan mensen die nauwelijks NLs verstaan. Niet bij wijze van spreke de manager, die duldt het niet dat iemand geen NLs begrijpt. Niet die journalist met die grote mond overal, logisch die heeft nooit te maken met iemand die geen NLs kent etc. etc.
Dat bepaalde meningen heel makkelijk zijn, als je er echt nooit wat mee hebt te maken misschien? Stouw maar vol, ik heb er toch nooit wat mee te maken, zoiets?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:32 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar wat is je punt?
Dat gaat in mijn geval niet op. Mijn punt was dat de frustraties nog steeds geen legitimatie zijn voor het eisen van discriminerende maatregelen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
Dat bepaalde meningen heel makkelijk zijn, als je er echt nooit wat mee hebt te maken misschien? Stouw maar vol, ik heb er toch nooit wat mee te maken, zoiets?
Ja, en daar heb ik het dan dus niet over. Waar ik het over heb is, enfin dat staat hierboven, dat het makkelijk is om van iedereen maar even aanpassing te verlangen zoniet dan ben je een nazi, als je er zelf nooit meer in aanraking komt. Ik denk dat dat grotendeels de praktijk is. En vervolgens gaat dat broeien. Lezen dezelfde mensen dat de kinderen van La Halsema en letterlijk alle PvdA-kopstukken op witte-scholen zitten of dat D66 en GL volledig uit blanke medelanders bestaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:45 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat gaat in mijn geval niet op. Mijn punt was dat de frustraties nog steeds geen legitimatie zijn voor het eisen van discriminerende maatregelen.
Ik moest grinniken. Het is niet normaal. Geitenwollensokken en tenenkrommend tegelijk. Goed beschreven. Wel logisch verder hoor van groenlinks hippie Halsema als we haar ideologie even vergeten. Wie wil nou haar blonde dochtertje bij Mohammed in de klas zetten met een enorme taalachterstand. Ik zou het niet willen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en daar heb ik het dan dus niet over. Waar ik het over heb is, enfin dat staat hierboven, dat het makkelijk is om van iedereen maar even aanpassing te verlangen zoniet dan ben je een nazi, als je er zelf nooit meer in aanraking komt. Ik denk dat dat grotendeels de praktijk is. En vervolgens gaat dat broeien. Lezen dezelfde mensen dat de kinderen van La Halsema en letterlijk alle PvdA-kopstukken op witte-scholen zitten of dat D66 en GL volledig uit blanke medelanders bestaan.
Ik denk dat dit helaas de praktijk is, ik chargeer niet eens.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik moest grinniken. Het is niet normaal. Geitenwollensokken en tenenkrommend tegelijk. Goed beschreven. Wel logisch verder hoor van groenlinks hippie Halsema als we haar ideologie even vergeten. Wie wil nou haar blonde dochtertje bij Mohammed in de klas zetten met een enorme taalachterstand. Ik zou het niet willen.
NIMBY-figuren: not in my backyard. Het is een soort Orban en Szydło maar dan op mini-schaal. De gegoede burgerij die instemmend knikt voor het huisvesten van vreemdelingen tenzij de statushouders op hun eigen kavel worden gehuisvest. Nederlanders.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit helaas de praktijk is, ik chargeer niet eens.
Dat geheel is al weg hè. Er is toch wel een soort meritocratie ontstaan. Ik zie bijvoorbeeld dat grootste tegenstanders op FOK! van degenen die kritiek hebben op vluchtelingen en EU zichzelf als rechts betitelen. Ze hebben een hekel aan uitkeringstrekkers (die tegen vluchtelingen en EU zijn, zeggen ze) en hopen dat de volgende regering hen nog wat meer aanpakt.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
NIMBY-figuren: not in my backyard. Het is een soort Orban en Szydło maar dan op mini-schaal. De gegoede burgerij die instemmend knikt voor het huisvesten van vreemdelingen tenzij de statushouders op hun eigen kavel worden gehuisvest. Nederlanders.Ze hebben het in orde op veel vlakken maar hier schieten ze de plank mis. Een beetje meer rekening houden met het geheel zou bijdragen aan de sfeer en samenhang in het land.
De kinderen van Femke zijn dan ook geen sociaal experiment. Alle andere kinderen wel natuurlijk, maar niet die van Femke.quote:Op zondag 19 juni 2016 00:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik moest grinniken. Het is niet normaal. Geitenwollensokken en tenenkrommend tegelijk. Goed beschreven. Wel logisch verder hoor van groenlinks hippie Halsema als we haar ideologie even vergeten. Wie wil nou haar blonde dochtertje bij Mohammed in de klas zetten met een enorme taalachterstand. Ik zou het niet willen.
Het is hypocriet, kerel, het is heel hypocriet. Ze staat daar niet alleen in. Daar hebben veel mensen een handje van.quote:Op zondag 19 juni 2016 02:13 schreef Grems het volgende:
[..]
De kinderen van Femke zijn dan ook geen sociaal experiment. Alle andere kinderen wel natuurlijk, maar niet die van Femke.
Je beseft dat politieagenten vooral in aanraking komen met tuig he?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Zoals ze zelf al aangeeft worden haar verhalen van alle kanten gebagatelliseerd door mensen die niet met de praktijk te maken hebben.
Het is heel simpel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
In Nederland hebben we last van straatterroristen van niet-Nederlandse origine, dat valt niet te ontkennen lijkt me. Misdaadcijfers tonen ook aan dat die groep procentueel crimineler is. Wat daar ook de oorzaak van is. Maar het gaat me wat ver dat moslimgeweld te noemen.
Die bontkraag in de vuilniszak die het oke vindt met zijn vriendjes oude vrouwtjes te beroven doet dat heus niet omdat die oude vrouwtjes 'kuffars' zijn. Nee, dat doen ze omdat het teringlijertjes zijn die een makkelijk slachtoffer zien.
Jij ziet het niet, of wilt dat niet zien, omdat jij je niet kan verplaatsen in wat zij zegt. Omdat het niet jouw werkelijkheid is.quote:Op zondag 19 juni 2016 05:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Weer een vrouwtje die legendarisch probeert te doen. Alles voor een paar centen. Dat verhaal dat iemand durft te zeggen wat hij of zij denkt. Is dat nog nieuws?²
Veel linkse clubs zijn zelf 100% wit. Kijk maar naar de redactie van de Volkskrant, dwdd, war child, GL, etc. Die propageren de multiculturele samenleving maar nemen zelf geen neger aan. 0 van die linkse lui hebben een asielzoeker in huis genomen. Het is allemaal nimby gedrag. De voordelen van de moral higher ground benutten maar nooit geconfronteerd met de nadelen. Er zit wel wat berekenends bijquote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en daar heb ik het dan dus niet over. Waar ik het over heb is, enfin dat staat hierboven, dat het makkelijk is om van iedereen maar even aanpassing te verlangen zoniet dan ben je een nazi, als je er zelf nooit meer in aanraking komt. Ik denk dat dat grotendeels de praktijk is. En vervolgens gaat dat broeien. Lezen dezelfde mensen dat de kinderen van La Halsema en letterlijk alle PvdA-kopstukken op witte-scholen zitten of dat D66 en GL volledig uit blanke medelanders bestaan.
Dan wordt het in veel gevallen een kwestie van positief discrimineren. Er zijn namelijk maar heel weinig 'allochtone' Nederlanders die opleidingen doen waarmee je kunt solliciteren bij zulke organisaties. Het is niet vreemd dat de meerderheid (want ze hebben inderdaad journalisten van andere origine) blank is.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:18 schreef Homey het volgende:
Veel linkse clubs zijn zelf 100% wit. Kijk maar naar de redactie van de Volkskrant, dwdd, war child, GL, etc. Die propageren de multiculturele samenleving maar nemen zelf geen neger aan. 0 van die linkse lui hebben een asielzoeker in huis genomen. Het is allemaal nimby gedrag. De voordelen van de moral higher ground benutten maar nooit geconfronteerd met de nadelen. Er zit wel wat berekenends bij
De redactie van de VK is inderdaad niet honderd procent wit.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:24 schreef Copycat het volgende:
Ik weet nog dat toen ik journalistiek studeerde, er een allochtonenquotum van minimaal 5% werd gehanteerd. En naar mijn weten loopt er op de redactie van een Volkskrant best wel wat gekleurd rond.
Dat quota-verhaal speelde op mijn opleiding eind jaren tachtig, begin jaren negentig.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
De redactie van de VK is inderdaad niet honderd procent wit.
Van quota heb ik echter geen weet.
Volgens mij neemt niemand asielzoekers in hun huis. Dat is ook helemaal niet de bedoeling.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Veel linkse clubs zijn zelf 100% wit. Kijk maar naar de redactie van de Volkskrant, dwdd, war child, GL, etc. Die propageren de multiculturele samenleving maar nemen zelf geen neger aan. 0 van die linkse lui hebben een asielzoeker in huis genomen. Het is allemaal nimby gedrag. De voordelen van de moral higher ground benutten maar nooit geconfronteerd met de nadelen. Er zit wel wat berekenends bij
Toen ik journalistiek studeerde heb ik daar nooit iets over gehoord. En het bedrijf waar ik voor werk doet voor zover ik weet ook niet aan dergelijke quota.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat quota-verhaal speelde op mijn opleiding eind jaren tachtig, begin jaren negentig.
Nu ja, zgn. "BN'ers" stonden vooraan de rij te trappelen. Of was dat te doen om hun eigen naam hoog te houden?quote:Op zondag 19 juni 2016 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij neemt niemand asielzoekers in hun huis. Dat is ook helemaal niet de bedoeling.
Ik weet niet in welke periode dat was?quote:Op zondag 19 juni 2016 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
Toen ik journalistiek studeerde heb ik daar nooit iets over gehoord.
2002-2007.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke periode dat was?
Aha, toen was dat quota-denken allang losgelaten, gok ik.quote:
Om die mensen welkom te heten. Het wordt door het COA afgeraden om asielzoekers in huis te nemen.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, zgn. "BN'ers" stonden vooraan de rij te trappelen. Of was dat te doen om hun eigen naam hoog te houden?
Dit is de nagel op de kop slaan. Kindjes naar de witte school, maar wel katten op mensen die hun kinderen liever niet naar een zwarte school sturen. Bijgevolg onnozele regeltjes invoeren dat je je kind in de wijk waarin je woont naar school moet sturen want raciiiiiisme! Mensen trekken daarop weg, waardoor het zogenaamde "mengbeleid" totaal geen nut heeft gehad, integendeel.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik heb sowieso nooit wat begrepen van homo's die voor moslims in de bres springen, alsof het "lotgenoten" zijn. Ten eerste is religie een keuze en geaardheid niet, maar nog belangrijker: moslims haten en verachten jou. Liefst 52 procent van de Britse moslims wil homoseksualiteit zelfs strafbaar stellen.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dit is de nagel op de kop slaan. Kindjes naar de witte school, maar wel katten op mensen die hun kinderen liever niet naar een zwarte school sturen. Bijgevolg onnozele regeltjes invoeren dat je je kind in de wijk waarin je woont naar school moet sturen want raciiiiiisme! Mensen trekken daarop weg, waardoor het zogenaamde "mengbeleid" totaal geen nut heeft gehad, integendeel.
Mensen die in hun wereldvreemde wereldje zitten, hoog in de ivoren toren dienen eens flink wakker geschud te worden. Om te beginnen kunnen GL'ers en dergelijke eens gaan wonen in migrantenwijken. Eens zien of dat iets verandert aan hun vaak gekke wereldbeelden. Wat nog eens niet zeker is, er zijn zelfs types die nog zalvende woordjes roepen als ze helemaal kapot gemept zijn bvb omdat ze homo zijn, tsja.
http://www.volkskrant.nl/redactie/quote:Op zondag 19 juni 2016 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De redactie van de VK is inderdaad niet honderd procent wit.
Van quota heb ik echter geen weet.
Zodra mensen de middelen hebben trekken ze zich terug in villa wijken, blanke enclaves, huisjes in het buitenland, etcetera. Om vanuit die ivoren torens de wereldverbeteraar te spelen.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dit is de nagel op de kop slaan. Kindjes naar de witte school, maar wel katten op mensen die hun kinderen liever niet naar een zwarte school sturen. Bijgevolg onnozele regeltjes invoeren dat je je kind in de wijk waarin je woont naar school moet sturen want raciiiiiisme! Mensen trekken daarop weg, waardoor het zogenaamde "mengbeleid" totaal geen nut heeft gehad, integendeel.
Mensen die in hun wereldvreemde wereldje zitten, hoog in de ivoren toren dienen eens flink wakker geschud te worden. Om te beginnen kunnen GL'ers en dergelijke eens gaan wonen in migrantenwijken. Eens zien of dat iets verandert aan hun vaak gekke wereldbeelden. Wat nog eens niet zeker is, er zijn zelfs types die nog zalvende woordjes roepen als ze helemaal kapot gemept zijn bvb omdat ze homo zijn, tsja.
Dat geld gaat ze straks kwijt zijn aan de 24 uurs beveiligingquote:Op zondag 19 juni 2016 19:10 schreef johnson555 het volgende:
Makkelijk gecasht hoor die agente met dr 150 k verkopen
Er wat zouden we 'er' aan moeten doen, precies? Gaan we dan voor een aantoonbaar werkende aanpak? Of gaan we er nog meer symboolpolitiek overheen gooien? (zoals "keihard aanpakken").quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.
Je hebt wel een punt dat de elite (en dat is echt niet alleen GL) niet in de achterstandswijken woont. Er is een reden dat het achterstandswijken zijn... zodra je wat verdient vertrek je daar. Dat gezegd, geldt net zo goed dat veel van de mensen die ze dat verwijten, ook niet in die achterstandswijken wonen.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:38 schreef Lothiriel het volgende:
Altijd deze domme vergelijking. Indo's waren en zijn gewoon Nederlanders. Vandaar ook dat het repatriatie werd genoemd.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat de oorzaak anders is. Als, en deze cijfers zuig ik even uit mijn duim hoor, de helft van de mocro's niet goed integreert via ons integratiesysteem en 9 vd 10 indo's wel goed geintegreerd zijn, zou ik eerder de conclusie trekken dat ons systeem voor indo's wel goed werkt en voor mocro's niet dan dat de helft van de mocro's door en door verrot zijn.
Ja, ze noemde die opmerking ongelukkig omdat het zoveel ophef veroorzaakte, niet omdat het niet waar was....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 19:51 schreef polderturk het volgende:
Nog wat interessante achtergrondinformatie over Kambouri:
http://www.taz.de/!5264557/
In december suggereerde ze in een interview met de Stuttgarter Zeitung dat de federale recherche cijfers over criminaliteit onder vluchtelingen zou vervalsen. Nadat dit voor veel ophef zorgde noemde ze die uitlating (waarvoor ze natuurlijk geen enkele feitelijke onderbouwing had) later “ongelukkig”.
Waar was het dan precies op gebaseerd?quote:Op maandag 20 juni 2016 19:09 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, ze noemde die opmerking ongelukkig omdat het zoveel ophef veroorzaakte, niet omdat het niet waar was....
Wat is dan precies de praktijkervaring?quote:Op maandag 20 juni 2016 19:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Praktijkervaring van haarzelf en collega`s ?
En kolonist, heb je het onwelgevallige nieuws al weg gebagatelliseerd, met je uitermate pedante 'nooit inhoudelijk ook maar een gram contribueren aan welke discussie dan ook, maar wel altijd bereid om duidelijk te maken dat -hoe kan het ook anders- hetgeen gezegd toch maar onzin is' - houding?quote:
Goeie on-topic reactie ook.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
En kolonist, heb je het onwelgevallige nieuws al weg gebagatelliseerd, met je uitermate pedante 'nooit inhoudelijk ook maar een gram contribueren aan welke discussie dan ook, maar wel altijd bereid om duidelijk te maken dat -hoe kan het ook anders- hetgeen gezegd toch maar onzin is' - houding?
En als ik toch je aandacht heb: werkt het een beetje?
Gaan we kolonisten zoals jij ondertussen al "fijne mensen" vinden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |