Misschien over 200 jaar?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:41 schreef Funkel het volgende:
De vraag is niet of er een burgeroorlog uitbreekt, maar wanneer
Tussen wie? En ga jij je hark oppakken?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:41 schreef Funkel het volgende:
Ik geloof nooit dat je dat als politieagent te weten komt en dat is ook metee haar enige kwalificatie. Geloof ik dus geen reet vanquote:Weet je dat sommige Duitse rechters milde vonnissen uitspreken omdat ze bang zijn? Ze worden bedreigd door etnische clans, Libanezen vaak, waarvan de leden zelfs in de rechtszaal agressief zijn en intimideren. En niemand grijpt in. Uit angst.
Waarom zou een agent dat van die rechtbanken niet kunnen weten?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik weet niet hoe de zaak er in Duitsland voorstaat, maar ik vind dit in Nederland eigenlijk wel meevallen.
In Nederland hebben we last van straatterroristen van niet-Nederlandse origine, dat valt niet te ontkennen lijkt me. Misdaadcijfers tonen ook aan dat die groep procentueel crimineler is. Wat daar ook de oorzaak van is. Maar het gaat me wat ver dat moslimgeweld te noemen.
Die bontkraag in de vuilniszak die het oke vindt met zijn vriendjes oude vrouwtjes te beroven doet dat heus niet omdat die oude vrouwtjes 'kuffars' zijn. Nee, dat doen ze omdat het teringlijertjes zijn die een makkelijk slachtoffer zien.
Ik denk dat het een grote fout is om in het licht van de islamitische dreiging die er wel degelijk is uit het buitenland, getuige de relatief veel terroristische aanvallen op (west)Europese bodem, onze eigen problemen ook maar op de islam te schuiven. We hebben hier te maken met grote groepen mensen die niet goed geintegreerd zijn en daarom weinig tot geen binding met onze maatschappij voelen en hun eigen samenleving creëren. De islam heeft daar vrij weinig mee te maken imo. Je moet het probleem en zijn oorzaak eerst goed achterhalen voor je er iets tegen kan doen.
Overigens denk ik dat deze vrouw ook behoorlijk wat aannames doet. Kijk, dat ze een politieagent is, laat zien dat ze enigszins weet wat er in Duitsland op straat gebeurd. Maar dit soort dingen:
[..]
Ik geloof nooit dat je dat als politieagent te weten komt en dat is ook metee haar enige kwalificatie. Geloof ik dus geen reet van
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef Gutmensch het volgende:
Hoezo 'we sluiten de ogen voor moslimgeweld'? Er wordt juist zoveel aandacht aan besteed dat het merendeel van de moslims, die niets van geweld moeten hebben, ook met argwaan bekeken worden.
Misschien ook wel hoor, weet ik het. Het lijkt me alleen niet aannemelijk. Als ik een rechter was die bedreigd werd, zou ik dat niet met jan en alleman delen. Het is niet of die twee beroepsgroepen heel vaak met elkaar in aanraking komen. Maar dat is een beetje sp3culatie van mijn kantquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou een agent dat van die rechtbanken niet kunnen weten?
Dat denk ik ook ja.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar dat is een beetje sp3culatie van mijn kant
Er wordt aandacht aan besteed ja. Maar er tegenop treden ho maar.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef Gutmensch het volgende:
Hoezo 'we sluiten de ogen voor moslimgeweld'? Er wordt juist zoveel aandacht aan besteed dat het merendeel van de moslims, die niets van geweld moeten hebben, ook met argwaan bekeken worden.
Maar hoe zou dat dan komen? Wie is daar concreet verantwoordelijk voor en wat zou hun motief daarvoor zijn?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er wordt aandacht aan besteed ja. Maar er tegenop treden ho maar.
Nja doelde meer op het vermeende gedrag van die Libanezen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Misschien ook wel hoor, weet ik het. Het lijkt me alleen niet aannemelijk. Als ik een rechter was die bedreigd werd, zou ik dat niet met jan en alleman delen. Het is niet of die twee beroepsgroepen heel vaak met elkaar in aanraking komen. Maar dat is een beetje sp3culatie van mijn kant
quote:Er zijn honderdduizenden immigranten ondergedoken. Niet vrouwen en kinderen, zoals de media willen doen geloven, maar tot wel 90 procent mannen, is mij door collega's gezegd.
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat die vele Marokkaanse dieven nooit andere moslims beroven, maar alleen de 'kaffirs'. Een soort omgekeerde etnische profilering. Er zit zeker een groot islamitische drijfveer achter die criminaliteit, maar het is niet politiek-correct om daar aandacht aan te geven.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.
Klopt natuurlijk ook wel, ook voor Nederland. Zoals ik in mijn post hierboven uiteenzette, is er in mijn ogen wel degelijk sprake van een probleem. Er is een groep Nederlanders niet goed geintegreerd en kan of daarom zijn plek in de samenleving niet vinden, met als resultaat een oververtegenwoordiging in misdaadcijfers.
Maar daar gebeurt helemaal niets mee, niemand doet daar iets tegen. Ze zouden wel gek zijn. Voor politieke partijen die bekend staan zich in te zetten voor deze groepen is dat bekennen dat ze het de afgelopen jaren helemaal fout gedaan hebben en voor politieke partijen die er bekend om staan zich hard uit te spreken over deze dingen betekent dat dat ze hun nummer 1 USP kwijt zijn. Wat moet een Wilders als ze dit probleem daadwerkelijk oplossen? Die heeft niks meer om campagne om te voeren.
Voor geen van de betrokken partijen lijkt het belangrijk dit snel op te lossen, behalve voor de burger die er hinder van ondervindt en ik denk dat dát het punt is wat gemaakt wordt
Dat komt omdat het gewoon een lastig probleem is van onze samenleving. En zoals je al eerder zei, het heeft weinig tot niets met de islam te maken. Onze maatschappij faalt erin een groot deel van deze groep te laten integreren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Klopt. Het wordt besproken. Wat volgens mij de strekking van het artikel in de OP is, is dat niemand er iets aan doet.
Klopt natuurlijk ook wel, ook voor Nederland. Zoals ik in mijn post hierboven uiteenzette, is er in mijn ogen wel degelijk sprake van een probleem. Er is een groep Nederlanders niet goed geintegreerd en kan of daarom zijn plek in de samenleving niet vinden, met als resultaat een oververtegenwoordiging in misdaadcijfers.
Maar daar gebeurt helemaal niets mee, niemand doet daar iets tegen. Ze zouden wel gek zijn. Voor politieke partijen die bekend staan zich in te zetten voor deze groepen is dat bekennen dat ze het de afgelopen jaren helemaal fout gedaan hebben en voor politieke partijen die er bekend om staan zich hard uit te spreken over deze dingen betekent dat dat ze hun nummer 1 USP kwijt zijn. Wat moet een Wilders als ze dit probleem daadwerkelijk oplossen? Die heeft niks meer om campagne om te voeren.
Voor geen van de betrokken partijen lijkt het belangrijk dit snel op te lossen, behalve voor de burger die er hinder van ondervindt en ik denk dat dát het punt is wat gemaakt wordt
Of ze falen zelf.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat komt omdat het gewoon een lastig probleem is van onze samenleving. En zoals je al eerder zei, het heeft weinig tot niets met de islam te maken. Onze maatschappij faalt erin een groot deel van deze groep te laten integreren.
Maar er wordt te vaak vergeten dat er ook een helevoel mensen die afkomstig zijn uit islamitische landen wel prima integreren in onze maatschappij.
Die integratie wordt voor de welwillenden wel bemoeilijkt door ze over één kam te scheren met de minderheid die dat niet lukt en crimineel wordt.
De Marokkanen in de drugshandel hebben er echter geen moeite mee elkaar een kopje kleiner te maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat die vele Marokkaanse dieven nooit andere moslims beroven, maar alleen de 'kaffirs'. Een soort omgekeerde etnische profilering. Er zit zeker een groot islamitische drijfveer achter die criminaliteit, maar het is niet politiek-correct om daar aandacht aan te geven.
De etnische profilering ontken ik niet. Maar of dat op basis van geloof gebeurd, betwijfel ik wel. De plasticbeklede pannenkoeken waar ik het in een eerdere post al over had, beroven natuurlijk wel dat blanke omaatje en niet iemand die hun eigen mams of grootje had kunnen zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat die vele Marokkaanse dieven nooit andere moslims beroven, maar alleen de 'kaffirs'. Een soort omgekeerde etnische profilering. Er zit zeker een groot islamitische drijfveer achter die criminaliteit, maar het is niet politiek-correct om daar aandacht aan te geven.
Ik ken de exacte cijfers niet hoor, maar ik vermoed inderdaad dat als je alleen al Turken tegen Marokkanen afzet, je een wereld van verschil ziet. In inkomen, opleidingsniveau en criminaliteit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat komt omdat het gewoon een lastig probleem is van onze samenleving. En zoals je al eerder zei, het heeft weinig tot niets met de islam te maken. Onze maatschappij faalt erin een groot deel van deze groep te laten integreren.
Maar er wordt te vaak vergeten dat er ook een helevoel mensen die afkomstig zijn uit islamitische landen wel prima integreren in onze maatschappij.
Die integratie wordt voor de welwillenden wel bemoeilijkt door ze over één kam te scheren met de minderheid die dat niet lukt en crimineel wordt.
Maar ik kan me niet voorstellen dat deze mevrouw het over terrorisme heeft, zoveel moslimterroristen zijn er in Duitsland niet actief geweest. Deze vrouw heeft het over de criminelen, de boeven die oude vrouwtjes berovenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef BoneThugss het volgende:
Achja, veel vrienden van mijn zijn moslim. Lekker boeiend ook verder moeten ze zelf weten.
Maar je kan niet ontkennen dat er zo iets als 'moslimgeweld' bestaat. De meeste terroristen zijn nog altijd moslims.
Maar goed, christenen zijn ook ronduit kut.
Er is ook geen makkelijke oplossing. Duurt gewoon een paar generaties. En weer 5 generaties voor het volk wat nu weer binnenkomtquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ken de exacte cijfers niet hoor, maar ik vermoed inderdaad dat als je alleen al Turken tegen Marokkanen afzet, je een wereld van verschil ziet. In inkomen, opleidingsniveau en criminaliteit.
Of mensen die zich in plaats van tegen de slecht geintegreerden tegen de hele groep afzetten de boel erger maken of niet, daar durf ik geen uitspraken over te doen want dat weet ik niet zo goed.
Wat ik wél weet is dat op het moment niemand bezig is de boel beter te maken. Links roept dat het allemaal zo erg niet is en rechts schreeuwt moord en brand om het te 'benoemen', maar niemand wil het oplossen in mijn ogen.
Je kan het niet allebei vinden. Of de groep die niet goed integreert doet het zelf, of we hebben een 'Marokkanenprobleem'. Als het een groepsprobleem is, kan het geen individuele keuze zijn, lijkt me.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Of ze falen zelf.
Je krijgt hier zoveel kansen. Als 'ze' het dan verneuken is dat hun probleem niet het mijne.
De bureaucratische verzorgingsstaat zet veel allochtonen ook gewoon vast in een uitkeringssituatie en het blijven pamperen heeft de afgelopen 40 jaar niks goed gedaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ken de exacte cijfers niet hoor, maar ik vermoed inderdaad dat als je alleen al Turken tegen Marokkanen afzet, je een wereld van verschil ziet. In inkomen, opleidingsniveau en criminaliteit.
Of mensen die zich in plaats van tegen de slecht geintegreerden tegen de hele groep afzetten de boel erger maken of niet, daar durf ik geen uitspraken over te doen want dat weet ik niet zo goed.
Wat ik wél weet is dat op het moment niemand bezig is de boel beter te maken. Links roept dat het allemaal zo erg niet is en rechts schreeuwt moord en brand om het te 'benoemen', maar niemand wil het oplossen in mijn ogen.
Nou ja, ik ben geen sociaal antropoloog, maar als er iets fout gegaan is in de integratie van die groep in onze samenleving, moet dat toch op een of andere manier wel te corrigeren zijn? Dat het niet van vandaag op morgen zal zijn, dat begrijp ik, maar zou er helemaal niks aan te doen zijn? Zeg, binnen 1 generatie het probleem oplossen?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er is ook geen makkelijke oplossing. Duurt gewoon een paar generaties. En weer 5 generaties voor het volk wat nu weer binnenkomt
Of je moet serieus werk maken van remigratie
Goedprater gespot! Er is wel degelijk een snelle, makkelijke en doeltreffende oplossing voor handen. Betekent alleen wél, dat het afgelopen is met zachte heelmeesters gedoe en draconische middelen ingezet mogen worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Er is ook geen makkelijke oplossing. Duurt gewoon een paar generaties. En weer 5 generaties voor het volk wat nu weer binnenkomt
Wat denk jij dan dat het probleem is, en wat lost het volgens jou op? Kan je wat concreter zijn? Zonder vingerwijzen aub, volgens mij kunnen we prima op argumenten met elkaar discussierenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:28 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Goedprater gespot! Er is wel degelijk een snelle, makkelijke en doeltreffende oplossing voor handen. Betekent alleen wél, dat het afgelopen is met zachte heelmeesters gedoe en draconische middelen ingezet mogen worden.
Voorlopig word het per generatie alleen maar erger.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit is een goed punt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
In Duitsland is het inderdaad een stuk erger. Ik kom iedere week wel in de Ruhr en het straatbeeld is echt enorm veranderd. Overal zie je verloedering en behalve veel moslims zijn er ook enorm veel oostblokkers. In de buurt van winkels zie je overal ongure figuren rondhangen die hun kans afwachten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Ik weet niet hoe de zaak er in Duitsland voorstaat, maar ik vind dit in Nederland eigenlijk wel meevallen.
In Nederland hebben we last van straatterroristen van niet-Nederlandse origine, dat valt niet te ontkennen lijkt me. Misdaadcijfers tonen ook aan dat die groep procentueel crimineler is. Wat daar ook de oorzaak van is. Maar het gaat me wat ver dat moslimgeweld te noemen.
Die bontkraag in de vuilniszak die het oke vindt met zijn vriendjes oude vrouwtjes te beroven doet dat heus niet omdat die oude vrouwtjes 'kuffars' zijn. Nee, dat doen ze omdat het teringlijertjes zijn die een makkelijk slachtoffer zien.
Ik denk dat het een grote fout is om in het licht van de islamitische dreiging die er wel degelijk is uit het buitenland, getuige de relatief veel terroristische aanvallen op (west)Europese bodem, onze eigen problemen ook maar op de islam te schuiven. We hebben hier te maken met grote groepen mensen die niet goed geintegreerd zijn en daarom weinig tot geen binding met onze maatschappij voelen en hun eigen samenleving creëren. De islam heeft daar vrij weinig mee te maken imo. Je moet het probleem en zijn oorzaak eerst goed achterhalen voor je er iets tegen kan doen.
Overigens denk ik dat deze vrouw ook behoorlijk wat aannames doet. Kijk, dat ze een politieagent is, laat zien dat ze enigszins weet wat er in Duitsland op straat gebeurd. Maar dit soort dingen:
[..]
Ik geloof nooit dat je dat als politieagent te weten komt en dat is ook metee haar enige kwalificatie. Geloof ik dus geen reet van
Stap 1: Stapel straffen. En elk delict zijn eigen straf. Dus heb je 2 inbraken gepleegd, dan ook 2 x de strafmaat.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat het probleem is, en wat lost het volgens jou op? Kan je wat concreter zijn? Zonder vingerwijzen aub, volgens mij kunnen we prima op argumenten met elkaar discussieren
En waarom niet?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je kan het niet allebei vinden. Of de groep die niet goed integreert doet het zelf, of we hebben een 'Marokkanenprobleem'. Als het een groepsprobleem is, kan het geen individuele keuze zijn, lijkt me.
Maar wat is het probleem dan volgens jou, het diepere probleem. Volgens mij (en de meeste deskundigen, óók de deskundigen die jij niet als policor zou omschrijven) ligt het probleem bij de gebrekkige integratie van deze groep. Dat los je zo toch niet op?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:52 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Stap 1: Stapel straffen. En elk delict zijn eigen straf. Dus heb je 2 inbraken gepleegd, dan ook 2 x de strafmaat.
Stap 2: Beperk taakstraffen. De 3e taakstraf wordt automatisch omgezet in een lange celstraf. Maakt niet uit wat de situatie of leeftijd is. Gewoon niet.
Stap 3: Herinvoeren doodstraf. Echt zware criminelen als Holleeder en de mocromaffia mogen (nee, móeten) voorgoed uit de samenleving gehaald worden. Levenslang mag kennelijk niet meer (want inhumaan), dus dan maar een executie of strop. (Ik meld me aan als beul). Ik geloof oprecht niet dat iedereen te rehabiliteren is en vind dat het beschermen van de samenleving principieel voorop moet staan. Op een gegeven moment moet het ook over en klaar kunnen zijn.
Omdat de oorzaak anders is. Als, en deze cijfers zuig ik even uit mijn duim hoor, de helft van de mocro's niet goed integreert via ons integratiesysteem en 9 vd 10 indo's wel goed geintegreerd zijn, zou ik eerder de conclusie trekken dat ons systeem voor indo's wel goed werkt en voor mocro's niet dan dat de helft van de mocro's door en door verrot zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En waarom niet?
Dat we een Marokkanenprobleem hebben is een feit. En die intregeren zelf niet goed. Ondanks alle projecten, uitkeringen etc.
Maar ik heb het idee dat geen enkel van onze politieke partijen toewerkt naar zo'n oplossing, jij wel?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:00 schreef JubaUrbicus het volgende:
Volgens mij sluiten we niet onze ogen voor moslimgeweld en of geweld van allochtonen uit islamitische landen. Integendeel zelfs, we geven het als Nederland veel aandacht en er wordt veel over gesproken. Alleen weten we nog niet hoe we dit soort problemen moeten oplossen.
Sluiten we onze ogen? Nee, we erkennen het en we hebben het in vizier...
Hebben we oplossingen? Nee dat hebben we helaas (nog) niet...
Same here, ik vind het ook allemaal lakse boel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar ik heb het idee dat geen enkel van onze politieke partijen toewerkt naar zo'n oplossing, jij wel?
Je aanmelden als beulquote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:52 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Stap 1: Stapel straffen. En elk delict zijn eigen straf. Dus heb je 2 inbraken gepleegd, dan ook 2 x de strafmaat.
Stap 2: Beperk taakstraffen. De 3e taakstraf wordt automatisch omgezet in een lange celstraf. Maakt niet uit wat de situatie of leeftijd is. Gewoon niet.
Stap 3: Herinvoeren doodstraf. Echt zware criminelen als Holleeder en de mocromaffia mogen (nee, móeten) voorgoed uit de samenleving gehaald worden. Levenslang mag kennelijk niet meer (want inhumaan), dus dan maar een executie of strop. (Ik meld me aan als beul). Ik geloof oprecht niet dat iedereen te rehabiliteren is en vind dat het beschermen van de samenleving principieel voorop moet staan. Op een gegeven moment moet het ook over en klaar kunnen zijn.
Een oplossing bestaat dan ook niet. Geweld en criminaliteit zijn van alle tijden. Tenzij jij een utopische samenwerking weet die deze zaken heeft weten uit te bannen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar ik heb het idee dat geen enkel van onze politieke partijen toewerkt naar zo'n oplossing, jij wel?
Het probleem is inderdaad gebrekkige integratie icm criminaliteit. En ja, volgens mij los je dit door een (heel veel) hardere aanpak wel degelijk grotendeels op. Was overigens wel vergeten dat het opsporingspercentage ook een flink stuk omhoog moet. Het gros van die overbetaalde, vergadertijgers bij de politie mag wmb gewoon weer de straat op.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem dan volgens jou, het diepere probleem. Volgens mij (en de meeste deskundigen, óók de deskundigen die jij niet als policor zou omschrijven) ligt het probleem bij de gebrekkige integratie van deze groep. Dat los je zo toch niet op?
Het is simpelweg NIET ONS PROBLEEM! Heb boeit me werkelijk waar geen ene reet welk excuus men aandraagt om maar crimineel te kunnen zijn. Criminaliteit is een KEUZE. Dat lijken veel mensen steeds maar weer te vergeten.quote:Je kan de symptomen niet keihard aanpakken en een ander resultaat verwachten dan bomvolle gevangenissen en een nieuwe generatie die dezelfde teringzooi veroorzaakt. Als je een echte oplossing wil, zal je naar het probleem moeten kijken, lijkt me. Wat jij voorstelt het het Amerikaanse systeem en we hoeven maar naar de States te kijken om te weten dat we daar niet heen willen, denk ik
Waarom zouden wij ons systeem moeten aanpassen aan de mocro's ipv dat de mocro's zich maar moeten aanpassen aan ons?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Omdat de oorzaak anders is. Als, en deze cijfers zuig ik even uit mijn duim hoor, de helft van de mocro's niet goed integreert via ons integratiesysteem en 9 vd 10 indo's wel goed geintegreerd zijn, zou ik eerder de conclusie trekken dat ons systeem voor indo's wel goed werkt en voor mocro's niet dan dat de helft van de mocro's door en door verrot zijn.
Weinig maar jezelf aanmelden als beul maakt jou geen beter persoon naar mijn mening.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Hoeveel kansen mag een crimineel van jou krijgen dan?
Laten we politie en justitie maar opheffen, want geweld en criminaliteit valt toch niet uit te bannen....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een oplossing bestaat dan ook niet. Geweld en criminaliteit zijn van alle tijden. Tenzij jij een utopische samenwerking weet die deze zaken heeft weten uit te bannen.
Nou ja, het systeem zou erop gericht moeten zijn dat Marokkanen zich aan ons aanpassen. Dat doet het dus, klaarblijkelijk, nietquote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:19 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waarom zouden wij ons systeem moeten aanpassen aan de mocro's ipv dat de mocro's zich maar moeten aanpassen aan ons?
Hier begint al het verschil. Een heel belangrijk verschil vind ik.
Waarom?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weinig maar jezelf aanmelden als beul maakt jou geen beter persoon naar mijn mening.
Ja, dat is precies wat ik schreef. Hulde.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:22 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Laten we politie en justitie maar opheffen, want geweld en criminaliteit valt toch niet uit te bannen....![]()
Of we verhogen de pakkans en straffen en laten criminelen niet meer zo makkelijk met alles wegkomen. Dat kan natuurlijk ook.
Integreren is net als criminaliteit een KEUZE. Kennelijk WILLEN veel mensen dat niet. Genoeg chinezen die ook niet willen, maar daar hebben wij als samenleving geen last van. Dat moet wmb dus gewoon kunnen. Betekent wel dat je ook zelf je eigen broek op moet houden. Wil je geen lasten/verplichtingen, dan ook geen lusten/rechten. We zijn gekke Henkie niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, het systeem zou erop gericht moeten zijn dat Marokkanen zich aan ons aanpassen. Dat doet het dus, klaarblijkelijk, niet
Als je wil dat iemand integreert, moet je integratiewijze op die groep afgestemd zijn voor het maximale effect, lijkt me.
Ook straatterreur is wmb gewoon een vorm van criminaliteit. ALLE vormen van criminaliteit moet veel harder worden aangepakt. Draconische middelen mogen wmb niet geschuwd worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:25 schreef Loekie1 het volgende:
We moeten allemaal bij onszelf beginnen. De simpele intimidatie op straat, zelfs kleine kinderen worden geintimideerd, niet meer pikken. Degenen die wel goed meedoen worden daarmee ook gesterkt.
Criminele geesten voelen zich sterker omdat er zoveel moslims bijkomen. Dat moet je in de kiem smoren.
Iedereen moet bij zichzelf beginnen anders verandert er niets. Je kunt niet alles aan de politie overlaten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:31 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ook straatterreur is wmb gewoon een vorm van criminaliteit. ALLE vormen van criminaliteit moet veel harder worden aangepakt. Draconische middelen mogen wmb niet geschuwd worden.
Sorry, maar als kleine aziatische vrouw ga ik echt niet in tegen een groep hangtuig/criminelen. Verder is het geweldsmonopolie aan de staat (politie/justitie en defensie).quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Iedereen moet bij zichzelf beginnen anders verandert er niets. Je kunt niet alles aan de politie overlaten.
Dus omdat zij het doen denk jij ook het recht te hebben om het te doen?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:24 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Waarom?
Ben je je ervan bewust dat je het monopolie op het doden van mensen op deze manier aan de criminelen geeft (soldaten op missie uitgezonderd)? Want die gaan echt niet daarmee ophouden hoor.
Je beantwoord mijn vraag niet en komt met een jij-bak. Ik ben niet onder de indruk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus omdat zij het doen denk jij ook het recht te hebben om het te doen?
Nee. dat zeg ik ook nergens. Zij houden zich niet aan de wet en daar zouden ze dus een straf voor moeten krijgen. Maar dit staat echt los van het feit dat jij jezelf zou aanmelden als beul.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:57 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn vraag niet en komt met een jij-bak. Ik ben niet onder de indruk.
Beantwoord eerst mijn vraag maar eens: ben je je ervan bewust dat je het monopolie op het doden van mensen op deze manier aan de criminelen geeft (soldaten op missie uitgezonderd) en is dat oké?
De beul voert slechts uit wat door het recht is bepaaldquote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. dat zeg ik ook nergens. Zij houden zich niet aan de wet en daar zouden ze dus een straf voor moeten krijgen. Maar dit staat echt los van het feit dat jij jezelf zou aanmelden als beul.
Jij denkt dus blijkbaar dat jij het recht hebt om mensen hun leven te ontnemen.
Dat zegt hij toch niet?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. dat zeg ik ook nergens. Zij houden zich niet aan de wet en daar zouden ze dus een straf voor moeten krijgen. Maar dit staat echt los van het feit dat jij jezelf zou aanmelden als beul.
Merkwaardige opmerking, waarom zou een beul een beter mens moeten zijn?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weinig maar jezelf aanmelden als beul maakt jou geen beter persoon naar mijn mening.
Ja dus dan heeft iemand ineens het recht om dit te doen? Het gaat ook het jezelf aanmelden voor deze functie.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De beul voert slechts uit wat door het recht is bepaald
Het is een zij. Dat zegt zij wel als zij zegt zichzelf aan te melden voor deze functie.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:22 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch niet?
Misschien wel een psychologisch onderzoekje waard als iemand zichzelf als beul wil aanmelden.
Hoeft niet maar dan hoef je hier ook niet hoge poten zo te kankeren op criminelen toch :pquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Merkwaardige opmerking, waarom zou een beul een beter mens moeten zijn?
Is voor het eerst dat ik iemand dit zie zeggenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:14 schreef Xa1pt het volgende:
Stopnaald is weer lekker op dreef.Je aanmelden als beul.
Nee ze wilt dat recht, ze denkt niet dat ze het recht al heeft.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is een zij. Dat zegt zij wel als zij zegt zichzelf aan te melden voor deze functie.
Nah dat betwijfel ik. Alsnog blijft even ziek.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:34 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Nee ze wilt dat recht, ze denkt niet dat ze het recht al heeft.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:34 schreef polderturk het volgende:
Nog een artikel met als doel de haat tegen moslims te vergroten. Nog een artikel met als doel het vergroten van de angst en de ontwrichting van de maatschappij. Alle kranten doen er aan mee en niemand die zich tegen deze Nazi kranten uitspreekt. Geen wonder dat veel mensen DENK gaan stemmen.
Klopt, jezelf als vrijwillige beul aanmelden is vrij ziek.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah dat betwijfel ik. Alsnog blijft even ziek.
1) De beul voert slechts een vonnis uit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat? Hoezo?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:49 schreef polderturk het volgende:
Wat een walgelijke Nazi krant is het AD.
Ik zie de Islam meer als een totalitair systeem dan een persoonlijke geloofsovertuiging als bijvoorbeeld het boeddhisme. De regels en verplichtingen dat de Islam voorschrijft is een waslijst van heb ik jou daar. Religies plegen sowieso een bepaald gevoel van superioriteit te geven aan 'de gelovige' t.o.v. 'de ongelovige', maar bij de Islam is dat wel heel sterk aangezet. Zo sterk, dat veel moslims, bewust of onbewust, niet-moslims zien als verwerpelijke mensen waar je alles tegen mag doen. Ik denk dat die diepere overtuiging zeker wel meespeelt bij veel Marokkanen en Turken in Nederland. Naast criminaliteit, zorgt dat ook voor een sterke sociale segregatie. Het is niet politiek-correct om minderheden van racisme te betichten, maar er heerst wel degelijk een grote vorm van racisme binnen de Marokkaanse en Turkse gemeenschap, waarbij de Islam een kwalijke hoofdrol speelt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De etnische profilering ontken ik niet. Maar of dat op basis van geloof gebeurd, betwijfel ik wel. De plasticbeklede pannenkoeken waar ik het in een eerdere post al over had, beroven natuurlijk wel dat blanke omaatje en niet iemand die hun eigen mams of grootje had kunnen zijn.
Wat ik al zei, er is gewoon een hele groep niet goed geintegreerd waardoor ze, in plaats van deel uit te maken van onze samenleving, hun eigen subsamenlevinkje in Nederland hebben. Maar je denkt toch niet dat die jochies dat doen omdat het omaatje ongelovig is? Nee, die doen dat omdat oma geld heeft en ze geen band met oma hebben, zoals wij dat wel voor omaatjes hebben. Omdat Oma niet bij hun hoort.
Denk ik dan he
IK heb het consequent over criminelen, dat jij daar gemakshalve moslims van maakt is jouw groepsdenken. En nee, DENK kan ik niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:34 schreef polderturk het volgende:
Nog een artikel met als doel de haat tegen moslims te vergroten. Nog een artikel met als doel het vergroten van de angst en de ontwrichting van de maatschappij. Alle kranten doen er aan mee en niemand die zich tegen deze Nazi kranten uitspreekt. Geen wonder dat veel mensen DENK gaan stemmen.
Leg uit?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:37 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Klopt, jezelf als vrijwillige beul aanmelden is vrij ziek.
Wat nobel van je dat je bereid bent om deze taak op je nemen.:Pquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:49 schreef stopnaald het volgende:
[..]
1) De beul voert slechts een vonnis uit.
2) Iemand moet het doen.
3) Ik ben persoonlijk van mening dat als je voorstander van de doodstraf bent, je ook de daaraan verbonden consequentie accepteert. Anders ben je een hypocriet die van twee walletjes wil eten.
Het klopt. Alleen ik denk dat de problemen alleen maar zullen verergeren in de nabije toekomst. De puinhopen zijn al zichtbaar in de vorm van segregatie en armoede in de Nederlandse steden. In België en Frankrijk zijn ze al weer wat verder van huis omdat ze al een aantal malen een klap van de molen hebben gehad door islamitische terroristen. Veel islamieten komen alleen maar voor de welvaart maar verwerpen het in hun ogen decadente normen en waardestelsel die het Westen aanhangt. We kunnen wel voorzichtig stellen dat de babyboomers het goed hebben verpest voor de generatie to come op dit continent. Ik heb niet echt hoop op dat het gaat goedkomen. De naïeviteit onder aanzienlijke bevolkingsgroepen is daarvoor veel te groot. Als ze nu nog uit die spiraal van politieke correctheid moeten komen na alle signalen dan moet je gewoon het ergste gaan vrezen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:50 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik zie de Islam meer als een totalitair systeem dan een persoonlijke geloofsovertuiging als bijvoorbeeld het boeddhisme. De regels en verplichtingen dat de Islam voorschrijft is een waslijst van heb ik jou daar. Religies plegen sowieso een bepaald gevoel van superioriteit te geven aan 'de gelovige' t.o.v. 'de ongelovige', maar bij de Islam is dat wel heel sterk aangezet. Zo sterk, dat veel moslims, bewust of onbewust, niet-moslims zien als verwerpelijke mensen waar je alles tegen mag doen. Ik denk dat die diepere overtuiging zeker wel meespeelt bij veel Marokkanen en Turken in Nederland. Naast criminaliteit, zorgt dat ook voor een sterke sociale segregatie. Het is niet politiek-correct om minderheden van racisme te betichten, maar er heerst wel degelijk een grote vorm van racisme binnen de Marokkaanse en Turkse gemeenschap, waarbij de Islam een kwalijke hoofdrol speelt.
Eigenlijk, hoe meer Islam in Nederland, des te meer polarisatie, armoede, criminaliteit en segregatie. Je ziet hoe erg dat kan uitpakken als je naar het Midden-Oosten kijkt, waar de Islam almachtig is. Ik denk niet dat we die kant op willen.
Het is geweld van mensen die een loopje nemen met onze maatschappij omdat we, let's face it, een stelletje softies zijn. Wij zijn geneigd het goede in de mens te willen zien en daar maken anderen schaamteloos misbruik van. En helaas komen veel moslims uit culturen waar het recht van de sterkste (of brutaalste) geldt. Daar moeten we onze ogen niet voor sluiten want dat kan ons weleens lelijk opbreken.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar hoe zou dat dan komen? Wie is daar concreet verantwoordelijk voor en wat zou hun motief daarvoor zijn?
Wat stel jij voor dat ertegen gedaan moet worden?
Denk jij wél dat het echt moslimgeweld is, of ben je het met me eens dat dit geen moslimgeweld genoemd kan worden.
Ja de armoede zal toenemen. De polarisatie en segregatie ook. Maar laten we niet bang zijn, angst is een slechte raadgever. Beter is om je eigen positie te verbeteren. En dan heb ik het over je eigen welvaart. Geld wordt steeds belangrijker in tijden waarbij sociale voorzieningen afkalven. Premie's op islamvrije wijken zullen toenemen, dan heb je meer geld nodig om in een veilige buurt te wonen. Ook kan je, als je genoeg geld hebt, een huisje huren in Portugal of zo om af en toe Nederland te mijden. Money rules.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:36 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het klopt. Alleen ik denk dat de problemen alleen maar zullen verergeren in de nabije toekomst. De puinhopen zijn al zichtbaar in de vorm van segregatie en armoede in de Nederlandse steden. In België en Frankrijk zijn ze al weer wat verder van huis omdat ze al een aantal malen een klap van de molen hebben gehad door islamitische terroristen. Veel islamieten komen alleen maar voor de welvaart maar verwerpen het in hun ogen decadente normen en waardestelsel die het Westen aanhangt. We kunnen wel voorzichtig stellen dat de babyboomers het goed hebben verpest voor de generatie to come op dit continent.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:27 schreef MrvanTrapZ het volgende:
Gewoon een vuur peleton. 1 kogel in één geweer en de rest roept pang aangezien we amper munitie hehben.
Ja, emigratie zal steeds aantrekkelijker worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja de armoede zal toenemen. De polarisatie en segregatie ook. Maar laten we niet bang zijn, angst is een slechte raadgever. Beter is om je eigen positie te verbeteren. En dan heb ik het over je eigen welvaart. Geld wordt steeds belangrijker in tijden waarbij sociale voorzieningen afkalven. Premie's op islamvrije wijken zullen toenemen, dan heb je meer geld nodig om in een veilige buurt te wonen. Ook kan je, als je genoeg geld hebt, een huisje huren in Portugal of zo om af en toe Nederland te mijden. Money rules.
Ja, ga in een huis wonen met een hoog hek of, nog beter, in het buitenland, terwijl anderen jouw mooie land verpesten. Goed advies...quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja de armoede zal toenemen. De polarisatie en segregatie ook. Maar laten we niet bang zijn, angst is een slechte raadgever. Beter is om je eigen positie te verbeteren. En dan heb ik het over je eigen welvaart. Geld wordt steeds belangrijker in tijden waarbij sociale voorzieningen afkalven. Premie's op islamvrije wijken zullen toenemen, dan heb je meer geld nodig om in een veilige buurt te wonen. Ook kan je, als je genoeg geld hebt, een huisje huren in Portugal of zo om af en toe Nederland te mijden. Money rules.
Een povere jij-bak. Ik ben beter gewend hier op Fok!.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ga in een huis wonen met een hoog hek of, nog beter, in het buitenland, terwijl anderen jouw mooie land verpesten. Goed advies...
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:49 schreef polderturk het volgende:
De islam zorgt voor polarisatie, haat tegen het westen en tegen iedereen die niet de islam volgt. In het midden-oosten tegen diegene die volgens een ander niet de juiste vorm van islam volgt.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Gematigde moslims. Bedoel je daarmee gemiddelde moslims? Gemiddelde moslims haten homos en joden, zijn tegen het blanke westen en erkennen geen verlichting.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De islam zorgt voor polarisatie, haat tegen het westen en tegen iedereen die niet de islam volgt. In het midden-oosten tegen diegene die volgens een ander niet de juiste vorm van islam volgt.
Die polarisatie en haat zorgt in de ergste vorm voor terrorisme. In iets mildere vorm tot geaccepteerde criminaliteit tegen de niet gelovers. En in zijn mildere vorm tot segregatie.
Dat het om achterstand gaat is al lang achterhaald, dat het om kansloos gaat is al lang achterhaald. Het is gewoon polarisatie. En zolang we toestaan dat die islam nog steeds zo'n grote rol speelt bij mensen, afvalligheid en peer pressure nog steeds sterk blijft binnen de islamitische gemeenschap, hou je die polarisatie met alle bovengenoemde ellende.
We moeten de gematigde moslims (die in mijn ogen waarschijnlijk nooit moslim zouden zijn geworden als ze in een andere context waren geboren) helpen. Initiatieven ontplooien om de islam een vrije keuze te laten zijn, liefst wereldwijd (maar dat is heel lastig), maar in ieder geval in Nederland en in de EU.
Ik denk dat je daar geen strakke scheidingslijnen in kan trekken....quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:51 schreef Murdera het volgende:
[..]
Gematigde moslims. Bedoel je daarmee gemiddelde moslims? Gemiddelde moslims haten homos en joden, zijn tegen het blanke westen en erkennen geen verlichting.
Dit is toch al lang aan de gang? Of ken je veel mensen die rijk zijn en in de Schilderswijk wonen? Punt is dat als je in een dorp woont je over het algemeen weinig last hebt van de uitwassen van de multiculturele samenleving, om het zo maar even zo neutraal als mogelijk is te formuleren, alleen zal daar in de toekomst ook verandering in komen. Statushouders worden gespreid gehuisvest. In een buurtje in Amsterdam over het IJ komt de gegoede burgerij die daar woont al in opstand omdat er statushouders worden gehuisvest. Zal je wrs ook wel af en toe zien gebeuren in dorpen, waar ineens statushouders moeten worden gehuisvest, vrees ik. Op de langere termijn zul je voor de hogere middenklasse idd een soort 'gated communites' krijgen, zoals bijv. in Zuid-Afrika bestaan en een steeds grotere scheiding in leefgebieden tussen de verschillende klassen/opleidingsniveaus.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:40 schreef Homey het volgende:
[..]
Het feit dat ze nooit islamitische oude vrouwtjes beroven of gesluierde meisjes aanranden valt nog binnen de aanvaardbare statistieke toevalligheden?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:58 schreef timmmmm het volgende:
Statushouders moeten ook helemaal niet permanent in allerlei woningen worden gehuisvest. Ze moeten weer terug naar huis zodra dat kan.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is toch al lang aan de gang? Of ken je veel mensen die rijk zijn en in de Schilderswijk wonen? Punt is dat als je in een dorp woont je over het algemeen weinig last hebt van de uitwassen van de multiculturele samenleving, om het zo maar even zo neutraal als mogelijk is te formuleren, alleen zal daar in de toekomst ook verandering in komen. Statushouders worden gespreid gehuisvest. In een buurtje in Amsterdam over het IJ komt de gegoede burgerij die daar woont al in opstand omdat er statushouders worden gehuisvest. Zal je wrs ook wel af en toe zien gebeuren in dorpen, waar ineens statushouders moeten worden gehuisvest, vrees ik. Op de langere termijn zul je voor de hogere middenklasse idd een soort 'gated communites' krijgen, zoals bijv. in Zuid-Afrika bestaan en een steeds grotere scheiding in leefgebieden tussen de verschillende klassen/opleidingsniveaus.
Ik heb sommige politici toch wel horen beweren dat we realistisch moeten zijn en ervan uit moeten gaan dat de problemen in land van herkomst niet opgelost worden en dat de statushouders uiteindelijk hier voorgoed blijven. Juist daarom is men alles op alles aan het zetten om ze te spreiden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Statushouders moeten ook helemaal niet permanent in allerlei woningen worden gehuisvest. Ze moeten weer terug naar huis zodra dat kan.
1 uitzondering: als ze daadwerkelijk goed voor zichzelf kunnen zorgen op moment dat hun vergunning verloopt (taal geleerd, aan het werk etc.) kan er wat mij betreft een uitzondering worden gemaakt. De eeuwige uitkeringstrekkers mogen wat mij betreft wegwezen zodra hun thuissituatie weer acceptabel is.
Definieer problemen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb sommige politici toch wel horen beweren dat we realistisch moeten zijn en ervan uit moeten gaan dat de problemen in land van herkomst niet opgelost worden en dat de statushouders uiteindelijk hier voorgoed blijven. Juist daarom is men alles op alles aan het zetten om ze te spreiden.
Men vergeet vaak hoe sterk de ketting is van de uitkering. Je creeert met dat systeem van gratis voorzieningen uitdelen de situatie dat heel veel nieuwkomers niet kunnen aarden vanwege heimwee, cultuurverschillen, werkloosheid, etcetera maar intussen niet teruggaan naar land van herkomst, puur vanwege de comfortable positie van gratis geld. Gratis geld kweekt passiviteit. Die mensen blijven gewoon, maar de maatschappij heeft er amper wat aan. Je kan mij overigens niet wijsmaken dat die mensen erg gelukkig zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb sommige politici toch wel horen beweren dat we realistisch moeten zijn en ervan uit moeten gaan dat de problemen in land van herkomst niet opgelost worden en dat de statushouders uiteindelijk hier voorgoed blijven. Juist daarom is men alles op alles aan het zetten om ze te spreiden.
Dat is zo, maar islamvrije wijken zul je houden hoor. In Amsterdam en Haarlem heb je zeker wel elitaire blanke enclaves waar statushouders echt niet komen hoor. De premie's op dat soort wijken zullen alleen maar omhoog gaan, simpelweg omdat islamvrije wijken steeds zeldzamer worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 15:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is toch al lang aan de gang? Of ken je veel mensen die rijk zijn en in de Schilderswijk wonen? Punt is dat als je in een dorp woont je over het algemeen weinig last hebt van de uitwassen van de multiculturele samenleving, om het zo maar even zo neutraal als mogelijk is te formuleren, alleen zal daar in de toekomst ook verandering in komen. Statushouders worden gespreid gehuisvest. In een buurtje in Amsterdam over het IJ komt de gegoede burgerij die daar woont al in opstand omdat er statushouders worden gehuisvest. Zal je wrs ook wel af en toe zien gebeuren in dorpen, waar ineens statushouders moeten worden gehuisvest, vrees ik. Op de langere termijn zul je voor de hogere middenklasse idd een soort 'gated communites' krijgen, zoals bijv. in Zuid-Afrika bestaan en een steeds grotere scheiding in leefgebieden tussen de verschillende klassen/opleidingsniveaus.
oja, die uitgelekte mails over azc's in de buurt van ministers die echt niet door mochten gaanquote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:10 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat is zo, maar islamvrije wijken zul je houden hoor. In Amsterdam en Haarlem heb je zeker wel elitaire blanke enclaves waar statushouders echt niet komen hoor. De premie's op dat soort wijken zullen alleen maar omhoog gaan, simpelweg omdat islamvrije wijken steeds zeldzamer worden.
Waar wil je heen dan? Het is overal dezelfde ellende.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:20 schreef Grems het volgende:
Beter verlaat je, indien mogelijk, het zinkende schip.
https://www.google.nl/map(...)359095!4d140.0187653quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar wil je heen dan? Het is overal dezelfde ellende.
Een burgeroorlog? Er komt gewoon een Derde Wereldoorlog aan; een oorlog tussen het Westen en de moslimwereld. De voortekenen zijn al volop zichtbaar, ook al steken politici en andere verantwoordelijken liever de kop in het zand.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:41 schreef Funkel het volgende:
Tenenkrommend, dit soort politiek-correct gewauwel. Compleet wereldvreemd ook. Wat er gebeurt heeft ALLES met de islam en de bijbehorende cultuur te maken. De minderwaardige positie van vrouwen, de haat richting "ongelovigen", noem maar op.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:10 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Doe dat laatste dan maar en rap ook. Vijf generaties geduld opbrengen is echt geen optie. Bovendien hebben we hier meer moslims rondlopen dan gezond is. De verhoudingen zijn zoek. Er zijn levensgrote integratieproblemen. In plaats van die krachtig op te lossen, zijn we aan het dweilen met de kraan open.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Kom maar terug als je weet wat het woord ''Nazi'' precies inhoudtquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:49 schreef polderturk het volgende:
De oncomfortabele waarheid voor moslims is dat hun prachtige, vreedzame geloof enorm veel overeenkomsten heeft met het nazisme. De ware nazi's in onze huidige samenleving zijn de moslims; hoe vaak ze ook in de slachtofferrol worden geduwd door Gutmensch-achtigen, hoe vaak ze zichzelf maar wat graag als slachtoffer neerzetten. Onder meer de homo- en Jodenhaat zijn grote overeenkomsten tussen de islam en het nazisme.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:06 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Kom maar terug als je weet wat het woord ''Nazi'' precies inhoudt
Ze werkten zelfs samen tijdens WO 2 en Hitler had wel respect voor de moslims en hun gebruiken/overtuigingen . Dus ja , de overeenkomsten zijn er wel degelijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De oncomfortabele waarheid voor moslims is dat hun prachtige, vreedzame geloof enorm veel overeenkomsten heeft met het nazisme. De ware nazi's in onze huidige samenleving zijn de moslims; hoe vaak ze ook in de slachtofferrol worden geduwd door Gutmensch-achtigen, hoe vaak ze zichzelf maar wat graag als slachtoffer neerzetten. Onder meer de homo- en Jodenhaat zijn grote overeenkomsten tussen de islam en het nazisme.
Deze vrouw kan het roepen in Duitsland. Ze is afstammeling van Griekse ouders. Als een Duitser deze waarschuwingen had gegeven dan was waarschijnlijk al snel de link gelegd met Nazi-Duitsland. Deze vrouw is van bescheiden komaf en heeft een bescheiden baan als politieagente, maar heeft veel en goed werk verricht. Ik bedoel een boek schrijven waarvan 150.000 exemplaren over de toonbank zijn gevlogen. Het zal een aardig zakcentje hebben opgeleverd (dat was oorspronkelijk niet haar doel) en het zet tienduizenden mensen aan het denken over moslims en hun totalitaire onverdraagzame ideologie. Overal zijn tekenen aan de wand waar moslims neerstrijken dat het gewoon achteruit gaat. De samenhang, meer armoede, weinig opleiding, weinig maatschappelijke bijdrage en ga maar door. Parels heb je altijd, maar als we spreken over de hele massa dan is het geen succes geweest.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De oncomfortabele waarheid voor moslims is dat hun prachtige, vreedzame geloof enorm veel overeenkomsten heeft met het nazisme. De ware nazi's in onze huidige samenleving zijn de moslims; hoe vaak ze ook in de slachtofferrol worden geduwd door Gutmensch-achtigen, hoe vaak ze zichzelf maar wat graag als slachtoffer neerzetten. Onder meer de homo- en Jodenhaat zijn grote overeenkomsten tussen de islam en het nazisme.
De slachtofferrol zit je weer als gegoten.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 16:52 schreef Elfletterig het volgende:
Iedereen die een beetje kritisch het nieuws volgt, wist dit feitelijk allemaal allang. Hoewel: het is misschien nog wel een tandje erger dan we al wisten.
Maar de poco's - bijna een soort sekte - zullen ook nu weer met de verbale kapmessen klaarstaan om deze politieagente en haar praktijkervaringen teniet te doen. De gebruikelijke riedeltjes worden weer van stal gehaald. Het devies: bagatelliseren, nuanceren, wegkijken.... - vingers in de oren en keihard "la la la" roepen.
Peter Breedveldquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:09 schreef polderturk het volgende:
Weer een uitstekende reactie van Peter Breedveld op deze racistische Nazi bagger
<knip>
http://www.frontaalnaakt.nl/archives/gewapende-clash.html
Nee, de schrijver van het artikel interviewt een Duitse politieagente over een boek waar ze haar dagelijkse bevindingen beschrijft. Wat die vrouw vertelt, is de dagelijkse realiteit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:21 schreef polderturk het volgende:
Zoals Peter Breedveld zegt is de schrijver van het artikel leugens aan het verkondigen. Er staan geen feiten in. Blijkbaar mogen kranten tegenwoordig ongestoord liegen.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:20 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De slachtofferrol zit je weer als gegoten.
De kern van al je getier is terug te brengen tot "ik benoem de waarheid en dat mag niet, want policor katten op mij." Daarbij laat je het ook nog eens zo overkomen alsof dat de meerderheid op Fok! is, terwijl het gros hier maar wat graag figuurlijke politici en vreemdelingen de boom in zou trekken.quote:
Doe eens rustig joh. Als er momenteel iemand is die wild om zich heen slaat, ben jij het wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, de schrijver van het artikel interviewt een Duitse politieagente over een boek waar ze haar dagelijkse bevindingen beschrijft. Wat die vrouw vertelt, is de dagelijkse realiteit.
Liegen komt dichter in de buurt bij wat mensen als Breedveld, Gutmensch en jij doen: doelbewust de waarheid bagatelliseren. De ogen sluiten voor de realiteit, omdat die eventjes niet goed van pas komt. En dan maar als wilde idioten om je heen gaan slaan.
quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Doe eens rustig joh. Als er momenteel iemand is die wild om zich heen slaat, ben jij het wel.
Ik denk dat jij de laatste bent die moet mekkeren Disana. Het gaat niet om jouw toekomst maar de komende generaties. Je was gisteren notabene ook verontwaardigd toen het ging over gastarbeiders in plaats van een rechtsextremist. Hoe blind kan een mens zijn? Hoe vaak kom je in Nederlandse steden. De segregatie is enorm. Dat is de toekomst van Nederland en West-Europa.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Doe eens rustig joh. Als er momenteel iemand is die wild om zich heen slaat, ben jij het wel.
Er is bijvoorbeeld wel een feit dat de wapenverkoop in Duitsland is gestegen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:21 schreef polderturk het volgende:
Zoals Peter Breedveld zegt is de schrijver van het artikel leugens aan het verkondigen. Er staan geen feiten in. Blijkbaar mogen kranten tegenwoordig ongestoord liegen.
http://www.sueddeutsche.d(...)eine-waffe-1.2769959quote:Steeds meer Duitsers vragen een vergunning aan voor alarmpistolen en pepperspray, een kleiner Waffenschein genoemd. Tussen eind november en eind januari is het aantal van deze vergunningen met meer dan 21.000 gestegen, blijkt uit een antwoord van het ministerie van Binnenlandse Zaken aan Bondsdaglid Irene Mihalic van Die Grünen. In totaal telde het Duitse wapenregister eind januari 301.000 van deze vergunningen. Na de aanrandingen en berovingen in de nieuwjaarsnacht in Keulen meldden meerdere deelstaten al een groeiende belangstelling voor de kleine Waffenscheine. In Duitsland heb je zo'n lichte wapenvergunning nodig om een alarmpistool of pepperspray bij je te mogen dragen. Voor de aankoop of het in huis hebben van deze wapens zijn geen regels.
Schuimbekken gaat niemand helpen om problemen op te lossen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:32 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de laatste bent die moet mekkeren Disana. Het gaat niet om jouw toekomst maar de komende generaties. Je was gisteren notabene ook verontwaardigd toen het ging over gastarbeiders in plaats van een rechtsextremist.
Dat is de verkeerde samenvatting. De samenvatting is dat we in hoofdlijnen allang weten wat deze politieagente vertelt, maar dat er een politiek-correcte brigade is die zulke berichten stelselmatig bagatelliseert. In dit topic zien we de voorbeelden - Breedveld, Gutmensch, Polderturk, etc. - weer rijkelijk voorbij komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:26 schreef hoink581 het volgende:
[..]
De kern van al je getier is terug te brengen tot "ik benoem de waarheid en dat mag niet, want policor katten op mij."
Schoolvoorbeeld van een slachtofferrol.
En lees ook vooral eens terug wat deze imam te zeggen had over diverse bendes van moslimmannen die minderjarige Britse meisjes op grote schaal seksueel misbruikten: NWS / Britse prostitutiebende opgepaktquote:Kambouri treedt op in talkshows en stuit dan op critici als Jakob Augstein, een bekende columnist, die haar ervaringen bagatelliseerde ('Politiewerk is nu eenmaal gevaarlijk') en Kambouri's uitspraken over de moslimachtergrond van veel daders in twijfel trok. ,,Dat was mijn eerste tv-optreden. Ik schrok enorm. Ik hield me uiterlijk rustig, maar ik kookte van binnen. Dit soort wegkijkers, zonder enige praktijkervaring, is er verantwoordelijk voor dat we in Duitsland en Europa afstevenen op een catastrofe. Mijn collega's en ik riskeren alles, maar waarvoor eigenlijk?''
Ik schrijf gewoon wat ik vind. Dat jou dat niet welgevallig is, verbaast me niks gezien je houding op dit forum.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Gezien je het schuingedrukte iedere keer blijft aanhalen kun je niet claimen dat je geen slachtoffer bent.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is de verkeerde samenvatting. De samenvatting is dat we in hoofdlijnen allang weten wat deze politieagente vertelt, maar dat er een politiek-correcte brigade is die zulke berichten stelselmatig bagatelliseert. In dit topic zien we de voorbeelden - Breedveld, Gutmensch, Polderturk, etc. - weer rijkelijk voorbij komen.
Dit zijn mensen die willens en wetens de feiten opzij schuiven om daar, puur vanuit idealisme of religieuze overtuiging, een naïeve, zelfverzonnen theorie voor in de plaats te zetten. En het gebeurt stelselmatig. Hier op FOK! maar ook elders. Steeds weer wegkijken, bagatelliseren, de boodschapper uitschelden voor racist / fascist / extremist / haatzaaier / islamofoob; alles wordt uit de kast gehaald. Steeds weer, want hun naïeve droom mag niet worden verstoord door zoiets onwenselijks als de realiteit.
Ik herken de kwalificaties waarmee ze smijten omdat ik ze zelf ook regelmatig naar m'n hoofd krijg geslingerd. Puur omdat ik nauwgezet het nieuws volg en kritisch ben over de islam en de negatieve consequenties daarvan voor onze samenleving. Maar ik ben geen slachtoffer en zo zet ik mezelf ook niet neer. Ik zeg gewoon waar het op staat.
En die politieagente doet dat zelf feitelijk ook al:
Ik heb er geen persoonlijk bezwaar tegen, maar ik ben bang dat er bij jou nog eens iets knapt als je je zo druk maakt. Ja, er zijn problemen. Maar nee, alles is nog niet verloren.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik schrijf gewoon wat ik vind. Dat jou dat niet welgevallig is, verbaast me niks gezien je houding op dit forum.
Je gelooft toch niet serieus dat figuren als Polderturk werkelijk in de feiten zijn geïnteresseerd. Die is hier gewoon actief om het straatje van de eigen religie schoon te vegen. Net als na de terreuraanslag in Orlando, afgelopen weekend. De discussie ging niet over de veel te omvangrijke homohaat, maar over het imago van de islam.... met uiteraard deze prachtige, vreedzame religie in de slachtofferrol.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er is bijvoorbeeld wel een feit dat de wapenverkoop in Duitsland is gestegen.
[..]
http://www.sueddeutsche.d(...)eine-waffe-1.2769959
http://www.schwaebische.d(...)-_arid,10356244.html
http://rtlnext.rtl.de/cms(...)lodiert-2574733.html
Ik denk dat je even moet gaan zitten, want ik ga je iets heel schokkends vertellen als antwoord.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Schuimbekken gaat niemand helpen om problemen op te lossen.
Lees eerst mijn andere antwoord nou maar eens.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat je even moet gaan zitten, want ik ga je iets heel schokkends vertellen als antwoord.
WEGKIJKEN OOK NIET
Ja, dat is het gevaar dat ik ook zie. Dat opblazen buiten proporties gaat niet aan emancipatie en wederzijds begrip helpen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:43 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En vervolgens die realiteit dusdanig opblazen dat de gecreëerde realiteit een zelfvervullende profetie wordt.
Prima joh.... dit topic gaat niet over mij, maar gaat over de grote integratieproblemen, torenhoge criminaliteit en haat onder nieuwkomers uit moslimlanden. Als jij mij als "slachtoffer" wilt zien, dan doe je dat maar.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:39 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dit klopt niet. Gezien je het schuingedrukte iedere keer blijft aanhalen kun je niet claimen dat je geen slachtoffer bent.
Ik zou me wat drukker maken over die problemen (die je kennelijk dus toch wel erkent) en wat minder over mijn gesteldheid. Daar letten mensen in mijn omgeving wel op.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb er geen persoonlijk bezwaar tegen, maar ik ben bang dat er bij jou nog eens iets knapt als je je zo druk maakt. Ja, er zijn problemen. Maar nee, alles is nog niet verloren.
Wat ik wel of niet geloof maakt in deze niet uit.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet serieus dat figuren als Polderturk werkelijk in de feiten zijn geïnteresseerd.
Misschien ietsjes minder op de man. Dan komt je boodschap ook wel over.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Figuren als Disana en Gutmensch zijn blind omdat dat hun ideologie is. Zie ook dat hilarische artikel van Breedveld, dat Polderturk zo trots aanhaalt. De afgunst en haat druipt ervan af. Haat richting mensen die WEL de realiteit onder ogen zien en benoemen. Haat omdat hun links-naiëve multiculturele droom wreed wordt verstoord door zoiets lastigs als de realiteit.
Gaan we nu ineens pleiten voor fatsoenlijke omgangsvormen in NWS? Je moest eens weten wat voor bagger ik de afgelopen 9 jaar hier in NWS over me heen heb gehad en hoe correct ik altijd ben gebleven. Deze opmerking is gewoon hilarisch.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 17:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien als je mensen anders aanspreekt krijg je ook een ander gesprek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |