abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161917153
quote:
"In mei breekt hier de revolutie uit".

Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.

1. Een hechte club neemt de leiding

De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.

2. Economische onvrede

Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.

3. Gebrek aan leiderschap

De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.

EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.

Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident

Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

5. Gunstige weersomstandigheden

De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.

De strijd in het Midden-Oosten en Noord-Afrika richtte zich in eerste instantie tegen de dictatoriale machthebbers en ontspoorde vervolgens in gevechten tussen sjiieten en soennieten en radicale strijdgroepen onderling. Door gebrek aan sterk leiderschap zal de kladderadatsch in Europa vooral een confrontatie zijn tussen voorstanders en tegenstanders van een ruimhartig asielbeleid, tussen islamieten en christenen, joden, seculieren en tussen zwart en wit. Leger en politie staan in het midden.

Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet. Verhalen over grootschalige verkrachtingen of een terroristische aanslag kunnen de stoppen ieder moment laten doorslaan. Naast reguliere asielzoekers, die kans maken op een verblijfsstatus, zoals Syriërs, groeit ondertussen de stoet van honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers. Frustratie – wegens de afwijzing – en een gerucht over een koranverbranding vormen ook aan die kant een explosief mengsel.

De belangrijkste overeenkomst tussen de Arabische Lente en de Europese Lente – ongeacht uiteindelijk resultaat – blijft de les dat iedere rebellie ontstaat door gebrek aan kordaat, eerlijk leiderschap en het veronachtzamen van de eigen bevolking.
Game on ^O^ .

Aftellen nu.
pi_161917167
Twentsche_Ros, voor het eerst ooit vind ik dat je een mooi bericht gepost hebt kerel (kan mobiel niet quoten uit het vorige topic). Complimenten.
pi_161917168
Rutte II: de werkloosheid en staatsschuld is hoger dan toen Rutte II begon. En dan beweren sommige lui hier dat Rutte II het uitstekend doet.

Haha.
pi_161917177
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

nauwelijks nog. En aankoop is eenmalig. En bij lange na geen 30 miljard.
Geen jsf zou oude vliegtuigen met steeds duurder onderhoud betekenen.
Die JSF is op het moment dat hij rondvliegt al verouderd.

Een traag vliegtuig bomvol computers.
pi_161917184
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:11 schreef Kaas- het volgende:
Twentsche_Ros, voor het eerst ooit vind ik dat je een mooi bericht gepost hebt kerel (kan mobiel niet quoten uit het vorige topic). Complimenten.
Ik sluit me hier volledig bij aan _O_
pi_161917229
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:11 schreef Zienswijze het volgende:
Rutte II: de werkloosheid en staatsschuld is hoger dan toen Rutte II begon. En dan beweren sommige lui hier dat Rutte II uitstekend doen

Haha.
Rutte 2 begon met een jaarlijks tekort van 4,1%. Om de schuld niet te laten stijgen zou dat dus binnen twee jaar omgebogen moeten worden naar een overschot van 4%. Geloof me Zienswijze, als dat gelukt was hadden we wel allemaal op de barricaden gestaan, gezien de bezuinigingen die daarvoor nodig zouden zijn geweest.
pi_161917233
In Rotterdam heb je een shitload aan Moslims, en dus ook diverse Moslimpartijen. Een vuist maken lukt echter totaal niet. Buitelen bijkans over elkaar heen en zijn verdeeld tot op het bot. Behalen daardoor ook nauwelijks zetels.

En dat is nog maar op lokaal niveau...

Punt 1 gaat dus al niet lukken :').
blablablabla
pi_161917272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:15 schreef Elan het volgende:
In Rotterdam heb je een shitload aan Moslims, en dus ook diverse Moslimpartijen. Een vuist maken lukt echter totaal niet. Buitelen bijkans over elkaar heen en zijn verdeeld tot op het bot. Behalen daardoor ook nauwelijks zetels.

Ik snap ook niet waarom mensen zo bang zijn voor "de moslims". Als er één groep is die niet homogeen is, is het deze wel.
pi_161917306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:15 schreef Elan het volgende:

Er deden in Rotterdam in 2014 twee partijen mee die je als moslimpartijen zou kunnen beschouwen.

Nida kreeg 4,8% en 2 zetels, Regionaal Turks Belang kreeg 0,3% en 0 zetels.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:19:19 #10
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917320
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Rutte 2 begon met een jaarlijks tekort van 4,1%. Om de schuld niet te laten stijgen zou dat dus binnen twee jaar omgebogen moeten worden naar een overschot van 4%. Geloof me Zienswijze, als dat gelukt was hadden we wel allemaal op de barricaden gestaan, gezien de bezuinigingen die daarvoor nodig zouden zijn geweest.
Heb je enig idee wat dit inhoudt?

Dat overschot is precies waarom we over tientallen jaren ons land kwijt raken of in ieder geval in dienst blijven van de uitlener.

Elk jaar zadelen we onze kinderen op met meer schuld wat inmiddels praktisch niet eens meer af te betalen valt. Pas onder de 0% overschot gaan we afbetalen, tot die tijd is het drama.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:20:58 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_161917346
Heeft iemand al een exactere datum? Dan kan ik vrij vragen enzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_161917353
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat overschot is precies waarom we over tientallen jaren ons land kwijt raken of in ieder geval in dienst blijven van de uitlener.

Elk jaar zadelen we onze kinderen op met meer schuld wat inmiddels praktisch niet eens meer af te betalen valt. Pas onder de 0% overschot gaan we afbetalen, tot die tijd is het drama.
Ja schat, dat weet ik. :* Maar als je ziet hoe gek een hoop Fokkers nu al worden met de 30 miljard aan ombuigingen die er plaatsvonden onder Rutte, wil ik niet eens weten hoe dat zou gaan als ze dit hadden verdubbeld, in welk geval dat overschot misschien behaald was (en waarschijnlijk niet, aangezien die de economie ook flink hadden gereduceerd).
pi_161917372
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:11 schreef Kaas- het volgende:
Ik ben wel vaker positief.
Ik begeef me ook wel eens in het hol van de leeuw (GeenStijl) om tegengas te geven.
Dan krijg ik allerlei shit over me heen, maar soms ook wel een redelijk standpunt. En we moeten de redelijke standpunten (angst voor Islam) ook niet stigmatiseren.
Eén tip: altijd met voorbeelden komen van positiviteit. Gewoon feiten en argumenten en niet schelden e.d.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:22:51 #14
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161917386
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die JSF is op het moment dat hij rondvliegt al verouderd.

Een traag vliegtuig bomvol computers.
Is heel wat anders natuurlijk. Ben ik het nog mee eens ook.
Maar het levert niet jaarlijks 30 miljard op door niks te kopen. En dat was het punt.

Ergo, je moet minder leuke dingen doen. 30 miljard is een bak met geld. Denken dat je dat met simpele niet pijnlijke maatregelen kan oplossen is naief.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:23:35 #15
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161917403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Jij duidelijk niet aangezien je overschot en tekort verkeerd interpreteert.
pi_161917430
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom mensen zo bang zijn voor "de moslims". Als er één groep is die niet homogeen is, is het deze wel.
Precies.
Daarbij zijn de economische vooruitzichten, hier en elders in de EU beter dan ooit.

Massale rellen met als doel regeringen om ver te gooien right. Fuck, een Pagida-demonstratie komt in Europa al nauwelijks van de grond.

Al die diepgewortelde extremistische sentimenten worden heimelijk overdreven in de media. De gemiddelde Nederlander, Moslim of atheïst is een laf burgerlulletje die op social media graag zijn beklag doet, maar verder helemaal geen belang heeft bij vergaande escalatie.
blablablabla
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:25:32 #17
440653 BarryOSeven
pi_161917440
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja schat, dat weet ik. :* Maar als je ziet hoe gek een hoop Fokkers nu al worden met de 30 miljard aan ombuigingen die er plaatsvonden onder Rutte, wil ik niet eens weten hoe dat zou gaan als ze dit hadden verdubbeld, in welk geval dat overschot misschien behaald was (en waarschijnlijk niet, aangezien die de economie ook flink hadden gereduceerd).
Het nadeel van het nemen van een krediet is dat je straks dubbel in welvaart achteruit gaat omdat je ook dat deel moet inleveren aan interest.

Het is niet haalbaar om het af te betalen en dat is waarom we nooit onder de vleugels van de VS uit zullen komen. Wie betaalt bepaald en dat merk je maar net.

En als je niet doet wat de betaler doet? Betaal dan maar vast wat meer terug of geen verlenging van de afbetalingstermijn.

We verkopen nu inderdaad ons land niet, dat hebben we al lang gedaan. Snap ook niet wat die pino daar in het torentje doet. Zet er gewoon een VS afgevaardigde neer.
pi_161917445
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Daarom geef ik ook werkloosheid en staatsschuld als parameters aan. Harde bezuinigingen zou betekenen dat de werkloosheid zou stijgen en dan is het evenwicht ook zoek. Wat Rutte II moet doen is slimme bezuinigingen doorvoeren: effectief in geld maar weinig effect op de werkloosheidscijfers. Ik geef aan u een voorbeeld: bezuinigen over de afdracht aan Brussel. Niet bezuinigingen op politie en AIVD maar wel vluchtelingen een 'inburgeringskrediet' geven.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:26:07 #19
440653 BarryOSeven
pi_161917451
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Jij duidelijk niet aangezien je overschot en tekort verkeerd interpreteert.
Klopt, gelukkig laat de context goed zien wat ik bedoelde :*
pi_161917506
Ik ben de hele tijd nu.nl aan het F5'en voor nieuws over de revolutie... Maar vooralsnog niks. Het wordt zeker in de doofpot gestopt he! Bedankt (s)linkse media!
PWBF
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:29:52 #21
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161917519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt, gelukkig laat de context goed zien wat ik bedoelde :*
Dan nog kan je met een licht tekort toch aflossen op de staatsschuld ;)
pi_161917535
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het nadeel van het nemen van een krediet is dat je straks dubbel in welvaart achteruit gaat omdat je ook dat deel moet inleveren aan interest.

Het is niet haalbaar om het af te betalen en dat is waarom we nooit onder de vleugels van de VS uit zullen komen. Wie betaalt bepaald en dat merk je maar net.

En als je niet doet wat de betaler doet? Betaal dan maar vast wat meer terug of geen verlenging van de afbetalingstermijn.

We verkopen nu inderdaad ons land niet, dat hebben we al lang gedaan. Snap ook niet wat die pino daar in het torentje doet. Zet er gewoon een VS afgevaardigde neer.
Hoe kom je aan het gekke idee dat de staat Amerika onze staatsschuld in handen heeft? Daar is geen enkele sprake van en ik ben wel benieuwd wat jouw bizarre 'economische theorie' dan zegt over het feit dat de VS schuldenaar #1 in de wereld is.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:32:46 #23
440653 BarryOSeven
pi_161917566
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dan nog kan je met een licht tekort toch aflossen op de staatsschuld ;)
Nou leg eens uit hoe dat dan werkt.

Als ik 1000 euro leen en ik betaal er 950 terug, dan los ik niet af; dan loopt mijn schuld op waardoor ik volgend jaar 1050 mag terugbetalen.

Dan kun je boekhoudkundig zeggen dat je 100 euro wilt gebruiken voor de rente maar dan nog loop je niet in.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:33:16 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161917575
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben de hele tijd nu.nl aan het F5'en voor nieuws over de revolutie... Maar vooralsnog niks. Het wordt zeker in de doofpot gestopt he! Bedankt (s)linkse media!
Nou idd... Ik dacht nog snel even kijken voor de lunch. Stel je voor dat ik het zou missen tijdens het eten... -O-
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:34:26 #25
440653 BarryOSeven
pi_161917600
quote:
15s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hoe kom je aan het gekke idee dat de staat Amerika onze staatsschuld in handen heeft? Daar is geen enkele sprake van en ik ben wel benieuwd wat jouw bizarre 'economische theorie' dan zegt over het feit dat de VS schuldenaar #1 in de wereld is.
Je weet dat de ellende begonnen is toen landen begonnen te lenen van andere landen (FED?)

En wellicht dat het niet de VS is maar een groep waar ook de VS van leent.

https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_Act

Dit, landen die lenen van private banken. Dit is waarom we nu in de situatie zitten zoals we zitten.
pi_161917604
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als ik 1000 euro leen en ik betaal er 950 terug, dan los ik niet af; dan loopt mijn schuld op waardoor ik volgend jaar 1050 mag terugbetalen.

Dan kun je boekhoudkundig zeggen dat je 100 euro wilt gebruiken voor de rente maar dan nog loop je niet in.
De staatsschuld is niet 1 grote berg schuld aan 1 persoon waarop je of aflost of niet op aflost. De staat lost elk jaar een deel van de schuld af, ook al neemt het ondertussen toe. Het bestaat dan ook uit talloze financiële producten met verschillende looptijden.
pi_161917624
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:34 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je weet dat de ellende begonnen is toen landen begonnen te lenen van andere landen (FED?)

En wellicht dat het niet de VS is maar een groep waar ook de VS van leent.

https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_Act

Dit, landen die lenen van private banken. Dit is waarom we nu in de situatie zitten zoals we zitten.
Wat? Nee.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:36:00 #28
440653 BarryOSeven
pi_161917633
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De staatsschuld is niet 1 grote berg schuld aan 1 persoon waarop je of aflost of niet op aflost. De staat lost elk jaar een deel van de schuld af, ook al neemt het ondertussen toe. Het bestaat dan ook uit talloze financiële producten met verschillende looptijden.
De hoeveelheid schuldeisers zijn totaal niet relevant. Wat relevant is is het totaal bedrag met bijbehorende rente. Als dat 100 euro is, en jij betaalt 90 betaal je niet af en loop je uit.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:36:42 #29
440653 BarryOSeven
pi_161917645
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat? Nee.
Jawel?

Staatschuld in hand van private bedrijven die over het monopolie van geldcreatie beschikken. Top idee, lekker wijn drinken met de Rothschilds.
pi_161917654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:36 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De hoeveelheid schuldeisers zijn totaal niet relevant. Wat relevant is is het totaal bedrag met bijbehorende rente. Als dat 100 euro is, en jij betaalt 90 betaal je niet af en loop je uit.
Ik weet niet eens waar te beginnen met uitleggen wat er allemaal niet aan klopt.
pi_161917659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval investeren in het onderwijs. En dan vooral in nuttige opleidingen. Wiskunde, informatica, natuurkunde en techniek. En goede praktische opleidingen.

Bezuinigen op subsidies, snijden in de bureaucratie. Een grotere prikkel om aan de slag te gaan. Dus bezuinigen op uitkeringen en werken lonender maken.
Investeren is wat iedereen wel wil. Maar we moesten bezuinigen, beste vriend. Dat was dus even geen optie de afgelopen jaren. Elke euro die je extra in het onderwijs had gestoken, moest weer extra worden bezuinigd.

En hoeveel denk jij dat snijden in subsidies en 'bureaucratie' oplevert? Want dat is ook gebeurd, maar daarmee ben je er nog natuurlijk nog lang niet. Verder ben ik met je eens dat de uitkeringen wel wat verder verlaagd mogen worden. Maar ook daarmee had je het niet gered.

quote:
Minder bedeelden? Een moslim met een smartphone die hier aanklopt zeker?
Het bezitten van een smartphone maakt je rijk? Dan kunnen we de hele sociale huursector wel opdoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161917819
'Ze' doen een poging in Ede geloof ik, maar de staat grijpt hard in met een samenscholingsverbod ...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:48:06 #33
440653 BarryOSeven
pi_161917844
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik begon al te vrezen dat ik met een BNW'er sprak.
Wellicht zou je die informatie eens moeten bekijken en er een oordeel over moeten vormen in plaats van het BNW argument opperen.

Het zelfde geldt voor die lening, ik hoor van jou nog steeds niet hoe je een lening afbetaald als je nog niet eens de volledige rente afbetaalt.

Graag hoor ik van je!
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:48:42 #34
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161917854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Omdat het begrotingssaldo wat anders is dan een financieringstekort.
Als je in je begroting 10 miljard aflost op de staatschuld, maar door tegenvaller in de tijd je op een klein tekort uitkomt dat lager is dsn die 10 miljard. Dan heb je een tekort, maar toch afgelost.
Of als je niks aflost, maar doordat een nieuwe lening een lagere rente heeft dan je had betaal je minder rentelasten waardoor je dat geld aan aflossing kan besteden.
pi_161917868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:47 schreef truthortruth het volgende:
'Ze' doen een poging in Ede geloof ik, maar de staat grijpt hard in met een samenscholingsverbod ...
Moeten de Marokkanen nu de hete kastanjes uit het vuur halen voor het schuimbekkende Geenstijl volk? Dat is wel heel ironisch.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:50:15 #36
440653 BarryOSeven
pi_161917889
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Omdat het begrotingssaldo wat anders is dan een financieringstekort.
Als je in je begroting 10 miljard aflost op de staatschuld, maar door tegenvaller in de tijd je op een klein tekort uitkomt dat lager is dsn die 10 miljard. Dan heb je een tekort, maar toch afgelost.
Of als je niks aflost, maar doordat een nieuwe lening een lagere rente heeft dan je had betaal je minder rentelasten waardoor je dat geld aan aflossing kan besteden.
Een begrotingstekort houdt in mijn optiek in dat je bij moet lenen. Je moet het ergens vandaan halen omdat je het niet hebt.

Minder aflossen zorgt er alleen maar voor dat je bijvoorbeeld niet 5% maar 4% meer moet lenen. Dat is geen aflossen, dat is minder lenen.
pi_161917911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een begrotingstekort houdt in mijn optiek in dat je bij moet lenen. Je moet het ergens vandaan halen omdat je het niet hebt.

Minder aflossen zorgt er alleen maar voor dat je bijvoorbeeld niet 5% maar 4% meer moet lenen. Dat is geen aflossen, dat is minder lenen.
Ah, jij wil dus het tekort ombuigen tot een overschot?

Ben ik helemaal voor. Help jij mij 'het volk' te overtuigen?
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:54:21 #38
440653 BarryOSeven
pi_161917953
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, jij wil dus het tekort ombuigen tot een overschot?

Ben ik helemaal voor. Help jij mij 'het volk' te overtuigen?
Om van die leningen af te komen zul je het inderdaad moeten ombuigen naar een overschot.

Dat we daarvoor hier wellicht geen auto meer kunnen rijden hebben we aan onszelf te danken. Het is nu geen auto meer rijden of straks geen auto meer rijden en geen kleren meer hebben. Dat is wat die rente met ons doet.

En inderdaad de burger valt niet te overtuigen wat dat betreft en dus zullen we door blijven lenen. Maar uiteindelijk zet je op die manier je land in de uitverkoop. Precies zoals er nu gebeurt: fuck de burger.

Uiteindelijk komt dat gedrag voort uit die smerige interest.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:57:49 #39
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161918000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Andere definities van begrippen hanteren maakt de praktijk niet ineens waar natuurlijk.

Daarnaast begrijp je het voorbeeld gewoon niet. Ik heb het niet over minder lenen. Ik heb het over aflossen. Je lost meer af dan je leent. En dat kan.
Google maar eens op financieringstekort en hoe dit afwijkt van begrotingstekort.
pi_161918030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Om van die leningen af te komen zul je het inderdaad moeten ombuigen naar een overschot.

Dat we daarvoor hier wellicht geen auto meer kunnen rijden hebben we aan onszelf te danken. Het is nu geen auto meer rijden of straks geen auto meer rijden en geen kleren meer hebben. Dat is wat die rente met ons doet.

En inderdaad de burger valt niet te overtuigen wat dat betreft en dus zullen we door blijven lenen. Maar uiteindelijk zet je op die manier je land in de uitverkoop. Precies zoals er nu gebeurt: fuck de burger.

Er is niets mis met staatsschuld en het laten oplopen ervan. De doemscenario's die jij schetst zijn dan ook onzin.

Wel is het zaak om de staatsschuld proberen te beteugelen, en dat is dan ook wat onze regering de afgelopen jaren heeft gedaan. Het begrotingstekort is geleidelijk aan het stijgen. Dat gebeurt stapsgewijs, omdat te ingrijpende bezuinigingen een negatief effect hebben op onze economie en daarmee dus ook op onze collectieve schuld.

Dat onze staatsschuld recentelijk fors is gestegen, is het gevolg van de economische crisis, die uitbrak in 2008. Heel vervelend, maar de weg omhoog is weer gevonden. De economie is weer aan het groeien en het begrotingstekort daalt. Die lijn moeten we zien vast te houden, zodat de staatsschuld als percentage van ons BNP weer kan dalen, net als het in het verleden vaak genoeg heeft gedaan.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:00:23 #41
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161918056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

nee daarvoor hoef je niet naar een overschot toe.
Jik bedoelt dat de afbetaling van je dagelijkse afbetaling moet kunnen. Dat is heel wat anders.
Als ik van mijn lopende inkomen mijn schuld kan betalen hoeft mijn spaarrekening niet perse groter te worden om de schuld te betalen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:00:49 #42
440653 BarryOSeven
pi_161918064
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Andere definities van begrippen hanteren maakt de praktijk niet ineens waar natuurlijk.

Daarnaast begrijp je het voorbeeld gewoon niet. Ik heb het niet over minder lenen. Ik heb het over aflossen. Je lost meer af dan je leent. En dat kan.
Google maar eens op financieringstekort en hoe dit afwijkt van begrotingstekort.
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal:

http://financieel.infonu.(...)ancieringtekort.html

Hier bijvoorbeeld spreken ze in de eerste regels al dat een begrotingstekort impliceert dat er bijgeleend moet worden. Dus lopen we niet in.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:02:12 #43
440653 BarryOSeven
pi_161918094
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

nee daarvoor hoef je niet naar een overschot toe.
Jik bedoelt dat de afbetaling van je dagelijkse afbetaling moet kunnen. Dat is heel wat anders.
Als ik van mijn lopende inkomen mijn schuld kan betalen hoeft mijn spaarrekening niet perse groter te worden om de schuld te betalen.
Klopt, maar zolang onze staatschuld elk jaar oploopt wordt de rente ook groter en zijn we niet goed bezig. Jullie hebben inderdaad gelijk dat je niet naar een overschot hoeft, maar aflossen doen we momenteel ook niet. En daar moeten we wel naar toe.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:04:19 #44
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161918136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:00 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal:

http://financieel.infonu.(...)ancieringtekort.html

Hier bijvoorbeeld spreken ze in de eerste regels al dat een begrotingstekort impliceert dat er bijgeleend moet worden. Dus lopen we niet in.
Lees even door en je ziet dat het financieringstekort dat is wat de staatsschuld doet veranderen.
En daarin zijn niet de aflossingen op die staatsschuld in opgenomen. Als die aflossing groter is dan het financieringstekort dan wordt de schuld dus kleiner.
pi_161918141
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:32 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tja, zo'n typische ikweethetbeterpost van een burger die geen enkele expertise op dat gebied heeft. Een van de 17 miljoen bondscoaches, verder niet bijster interessant.
Typisch zo'n nietszeggend argument. Geef eens aan: ben jij voor of tegen bezuinigingen die een lage impact op de werkloosheidscijfers hebben? Ben jij bereid om op de afdracht aan Brussel te bezuinigen?
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:05:48 #46
440653 BarryOSeven
pi_161918177
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Lees even door en je ziet dat het financieringstekort dat is wat de staatsschuld doet veranderen.
En daarin zijn niet de aflossingen op die staatsschuld in opgenomen. Als die aflossing groter is dan het financieringstekort dan wordt de schuld dus kleiner.
Ja als. En is dat nu zo?
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:06:40 #47
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161918192
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt, maar zolang onze staatschuld elk jaar oploopt wordt de rente ook groter en zijn we niet goed bezig. Jullie hebben inderdaad gelijk dat je niet naar een overschot hoeft, maar aflossen doen we momenteel ook niet. En daar moeten we wel naar toe.
Kijk, dit klopt wel.
Ik heb ook nooit beweerd dat we nu aflossen. Maar dat moet wel weer. Om bij een volgende crisis de ruimte te hebben de staatsschuld op te laten lopen zonder in de problemen zoals Griekenland te komen.
De automatische stabilatoren uit de zalmnorm hebben dus prima gewerkt.
pi_161918197
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Typisch zo'n nietszeggend argument. Geef eens aan: ben jij voor of tegen bezuinigingen die een lage impact op de werkloosheidscijfers hebben? Ben jij bereid om op de afdracht aan Brussel te bezuinigen?
Hoeveel moet die afdracht omlaag? Vergeet ook even niet dat we de afgelopen jaar 30 miljard structureel moesten bezuinigen.
pi_161918219
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wellicht zou je die informatie eens moeten bekijken en er een oordeel over moeten vormen in plaats van het BNW argument opperen.

Het zelfde geldt voor die lening, ik hoor van jou nog steeds niet hoe je een lening afbetaald als je nog niet eens de volledige rente afbetaalt.

Graag hoor ik van je!
Hoe kom je erbij dat we de rente niet betalen? Dat doen we wel, anders zou het een default zijn en was Nederland nu schand-onderwerp van de internationale pers als nr. 3 in het rijtje Argentinië en Griekenland.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:15:56 #50
440653 BarryOSeven
pi_161918364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat we de rente niet betalen? Dat doen we wel, anders zou het een default zijn en was Nederland nu schand-onderwerp van de internationale pers als nr. 3 in het rijtje Argentinië en Griekenland.
In dat geval lenen we bij om rente op tijd te kunnen betalen. Zo beter?
pi_161918404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Investeren is wat iedereen wel wil. Maar we moesten bezuinigen, beste vriend. Dat was dus even geen optie de afgelopen jaren. Elke euro die je extra in het onderwijs had gestoken, moest weer extra worden bezuinigd.

En hoeveel denk jij dat snijden in subsidies en 'bureaucratie' oplevert? Want dat is ook gebeurd, maar daarmee ben je er nog natuurlijk nog lang niet. Verder ben ik met je eens dat de uitkeringen wel wat verder verlaagd mogen worden. Maar ook daarmee had je het niet gered.

[..]

Het bezitten van een smartphone maakt je rijk? Dan kunnen we de hele sociale huursector wel opdoeken.
De situatie in Syrië is absoluut slecht, maar de mensen die hier aankloppen zijn niet de zieligste mensen op deze wereld. Het zijn vaak prima doorvoede mensen met smartphones, die hier vooral naartoe komen vanwege de belofte van gratis geld en woningen.

Ik neem het ze niet eens kwalijk. Als ik in Syrië zou zitten, en ik zou hier een veel beter leven kunnen krijgen. Logisch dat je dan vertrekt.

Wat mij heel erg stoort aan Rutte (naast de leugens en zijn niet eerlijke manier van communiceren) is het totale gebrek aan visie. Het meest duidelijke is nog dat Rutte gestaag doet wat Brussel en de VS willen.

En al zou Rutte visie hebben, dan nog is er die vreemde uitwisseling gaande tussen de PvdA en VVD. Er komt niet meer dan eenheidsworst uit.

Ik ben niet aan het regeren, maar haal er deskundigen bij en maak er iets van. Zorg ervoor dat we nog jaren vooruit kunnen in dit land.

Daarbij begrijp ik ook wel dat je niet uitkomt onder bezuinigingen op de grote compartimenten (zorg, welzijn en onderwijs), maar maak tenminste het doel duidelijk. Laat de dingen die je belangrijk vindt overeind.
pi_161918418
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

In dat geval lenen we bij om rente op tijd te kunnen betalen. Zo beter?
Niet echt.
pi_161918468
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja als. En is dat nu zo?
Stel: op 1-1-16 is de staatsschuld 100

Voor dat jaar is het financieringstekort 5 (inkomsten -/- uitgaven (zonder aflossing) = 5)
Als dat jaar 15 is betaald aan aflossing (wat opgenomen is in de uitgaven), dan is het begrotingstekort 20 (5 +/+ 15)

Maar de schuld is dat 100 -/- 20 +/+ 5 = 85; dus de schuld kan best afnemen, ondanks dat beide negatief zijn.

Wat vervolgens wel vaak voorkomt is dat die 15 weer opnieuw geleend worden, maar dan tegen een lager rente% dan de leningen die ingelost zijn. Stel dat de rente 8% was en voor de nieuwe lening 4% is, dan is de staatsschuld weer 100 voor het nieuwe jaar, maar met een lager gemiddeld rente-%. Hierdoor zal de rentelast dalen, de aflossing stijgen en er volgend jaar dus een nog lagere schuld zijn. Die ongetwijfeld weer bij geleend wordt.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:22:46 #54
440653 BarryOSeven
pi_161918472
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:18 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Niet echt.
Leg mij eens uit dan hoe het kan dat we niet aflossen maar wel rente terug betalen? We zitten ook niet op netto 0; het loopt op.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:23:48 #55
440653 BarryOSeven
pi_161918501
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:22 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Stel: op 1-1-16 is de staatsschuld 100

Voor dat jaar is het financieringstekort 5 (inkomsten -/- uitgaven (zonder aflossing) = 5)
Als dat jaar 15 is betaald aan aflossing (wat opgenomen is in de uitgaven), dan is het begrotingstekort 20 (5 +/+ 15)

Maar de schuld is dat 100 -/- 20 +/+ 5 = 85; dus de schuld kan best afnemen, ondanks dat beide negatief zijn.

Wat vervolgens wel vaak voorkomt is dat die 15 weer opnieuw geleend worden, maar dan tegen een lager rente% dan de leningen die ingelost zijn. Stel dat de rente 8% was en voor de nieuwe lening 4% is, dan is de staatsschuld weer 100 voor het nieuwe jaar, maar met een lager gemiddeld %. Hierdoor zal de rentelast dalen, de aflossing stijgen en er volgend jaar dus een nog lagere schuld zijn. Die ongetwijfeld weer bij geleend wordt.
Ja ik begrijp dat rekensommetje wel, maar zolang je niet voldoende aflost loopt je schuld natuurlijk wel op. Ondanks dat het op papier zo mag lijken.
pi_161918566
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja ik begrijp dat rekensommetje wel, maar zolang je niet voldoende aflost loopt je schuld natuurlijk wel op. Ondanks dat het op papier zo mag lijken.
Tja, eens, maar er wordt gekeken naar de verhouding t.o.v. het BBP. Die stijgt de laatste jaren, waardoor de relatieve schuld afneemt.
De rente is bijna verwaarloosbaar aan het worden, waardoor we straks (ietwat gechargeerd) gratis geld tot onze beschikking hebben. Hiermee kan de economie groeien, en daarmee het BBP, waardoor het er op papier allemaal steeds mooier uit gaat zien.

Als het financieringstekort maar 3% mag zijn van het BBP, kan je of inlossen, of je BBP laten stijgen. Waarom zou je gaan inlossen, en bij jezelf de strop strakker maken, als je ook je het inkomen kan laten stijgen, door bij te lenen.

Meeste consumenten doen het zelfde. Kopen een huis op hun 25e van een ton en als hun inkomen verdubbeld in de jaren erna, lossen ze hun huis niet af, maar kopen een huis van 2 ton, omdat ze meer rentelasten kunnen dragen. Is het verstandig, mwah, maar je woont wel lekker groot. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door _I op 04-05-2016 12:36:34 ]
pi_161918808
Ik kan haast niet wachten *O* *O* *O*
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:43:07 #58
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161918889
quote:
5s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom snappen zij dat beter dan iemand op Fok!?
Het gaat niet om "iemand op FOK". Het gaat me om de user Kaas waar ik in het verleden al meerdere malen heb gediscussieerd over de geldschepping. Toen werd ik weg gelachen en weg gezet als aluhoedje mbt het feit dat banken geld uit het niets creeeren en dat er nu nog steeds allemaal dingen aangeleerd worden op school die gewoon hardstikke verouderd zijn mbt hoe de dingen werken in de financiele wereld en dan vooral in het proces van geldschepping.

En nu zijn die dingen al meer mainstream geworden gelukkig. Alleen jammer dat zo veel mensen zo achter de feiten aanlopen en zich verzetten tegen nieuwe informatie.
Feyenoord!
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:43:50 #59
440653 BarryOSeven
pi_161918908
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:26 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Tja, eens, maar er wordt gekeken naar de verhouding t.o.v. het BBP. Die stijgt de laatste jaren, waardoor de relatieve schuld afneemt.
De rente is bijna verwaarloosbaar aan het worden, waardoor we straks (ietwat gechargeerd) gratis geld tot onze beschikking hebben. Hiermee kan de economie groeien, en daarmee het BBP, waardoor het er op papier allemaal steeds mooier uit gaat zien.

Als het financieringstekort maar 3% mag zijn van het BBP, kan je of inlossen, of je BBP laten stijgen. Waarom zou je gaan inlossen, en bij jezelf de strop strakker maken, als je ook je het inkomen kan laten stijgen, door bij te lenen.

Meeste consumenten doen het zelfde. Kopen een huis op hun 25e van een ton en als hun inkomen verdubbeld in de jaren erna, lossen ze hun huis niet af, maar kopen een huis van 2 ton, omdat ze meer rentelasten kunnen dragen. Is het verstandig, mwah, maar je woont wel lekker groot. ;)
Het zijn allemaal trucjes maar linksom of rechtsom profiteer je dus nu van iets waar een ander voor mag gaan opdraaien omdat je dan bijvoorbeeld toch al dood bent.

Kijk het kan allemaal, gaten met gaten vullen. Overgrootkinderen opzadelen met de lasten zolang wij het maar goed hebben.

Maar het is dus niet fatsoenlijk en zeer asociaal. En dat is precies de moraal die je overal van politiek tot maatschappij tegenkomt, en dan zijn we weer terug bij het begin.

En er is bij al dit gedoe maar een winner: De private onderneming die het geld mag creëren om dit te bewerkstelligen: geen schulden, onbeperkt geld en zeggeschap over al je schuldenaars.

Slim bedacht, maar het moet wel kapot. (lees eerlijk)
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:47:34 #60
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161918993
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:26 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Wat een eer dat iemand een nick baseert op mijn nick! *O*

Als mensen schulden aflossen krimpt de economie. De economie kan alleen maar groeien door nog weer meer te gaan lenen.
Feyenoord!
pi_161919088
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:43 schreef BarryOSeven het volgende:

*knip
Wie zegt dat het leven eerlijk is?
pi_161919102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En je komt er pas na 1,5 jaar achter. Lekker dan. -O-
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:54:03 #63
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161919145
quote:
12s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:52 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

En je komt er pas na 1,5 jaar achter. Lekker dan. -O-
Tja ik kom hier niet zo vaak meer en als ik post meestal in BNW en daar zit jij niet blijkbaar. _O-
Feyenoord!
pi_161919206
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Leg mij eens uit dan hoe het kan dat we niet aflossen maar wel rente terug betalen? We zitten ook niet op netto 0; het loopt op.
Rente is niet iets dat je "terug betaalt", maar is (o.a.) de prijs die je betaalt om te kunnen lenen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:58:40 #65
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161919252
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De economie kan alleen maar groeien als er schulden zijn en er geleend wordt ?
Really? Daar krijg je dus inderdaad kansloze reacties op omdat het een compleet kansloze opmerking is.
Ons financiele systeem werkt nou eenmaal zo.

Groeidwang begint bij geldcreatie

Op hoofdlijnen werkt dat als volgt. Je hebt de reële economie (de productie en levering van goederen en diensten) en de financiële markten (het geheel van beleggingen en speculatie). Geld ontstaat wanneer een participant in de reële economie een lening afsluit, bijvoorbeeld om te investeren in machines. Op dat moment wordt op de rekening van dat bedrijf geld bijgeschreven. Veel mensen denken dat de financiële instelling dit geld ergens anders vandaan haalt (bijvoorbeeld uit spaartegoeden), maar de werkelijkheid is anders. Het geld wordt op het moment van afsluiten van de lening gecreëerd door het uit het niets op de rekening bij te schrijven en te verkopen als een schuld. Vrijwel al het geld dat bestaat, is op deze manier in omloop gebracht.

Als de lening na verloop van tijd weer wordt terugbetaald, wordt het gecreëerde geld weer aan de reële economie onttrokken en is het saldo tussen geldcreatie en geldvernietiging in feite nihil. Daar is echter niet alles mee gezegd. Over de lening dient immers rente betaald te worden, terwijl het geld daartoe niet gecreëerd is. Dit rentebedrag moet door de participanten in de reële economie bijeengebracht worden door inkomsten te genereren. Bij een langlopende lening betekent het al gauw dat het bedrijf de lening in tweevoud (aflossing plus rente) terugbetaalt. Commerciële banken scheppen dus geld uit het niets, worden daarvoor beloond met geld uit de reële economie en krijgen het gecreëerde bedrag uiteindelijk weer terug.

De paradox: geldcreatie leidt tot schaarste aan geld

Geldcreatie is het alleenrecht van de banken. Zolang zij het rentebedrag dat zij als beloning voor hun diensten ontvangen weer in de reële economie besteden, blijft dit als geld in omloop. De commerciële banken (en overigens ook andere instellingen) beleggen echter op steeds grotere schaal hun inkomsten op de financiële markten. Daardoor komt de rente die aan de reële economie is onttrokken niet opnieuw in die reële economie beschikbaar. Er vloeit dus geld weg uit de reële economie. Dat leidt uiteindelijk tot een situatie van schaarste: de omvang van de gezamenlijke schulden is groter dan de totale hoeveelheid geld. Anders gezegd: er is in de reële economie een tekort aan geld om aan gezamenlijke rente- en aflossingsverplichtingen te voldoen.

In feite moet de samenleving steeds harder werken om geld te vergaren dat nodig is voor het betalen van schulden en rente. Dat kan alleen als men erin slaagt de inkomsten aanzienlijk te laten stijgen. Dat lukt echter lang niet iedereen, want er is per definitie te weinig geld in omloop voor alle verplichtingen tezamen en dus is het afsluiten van weer nieuwe leningen het enige dat rest. Daardoor komt er nieuw geld in omloop. Dat geeft in eerste instantie lucht, maar het is een tijdelijke opluchting. De schulden en renteverplichtingen nemen hierdoor immers nog verder toe en zo ontstaat onvermijdelijk de situatie dat oude schulden worden afbetaald met nieuwe, steeds hogere schulden. Het geldtekort loopt verder op, net als de inspanning om inkomsten te genereren.
Zo komen we als samenleving terecht in een noodgedwongen situatie van exponentiële groei. Dat kan de reële economie op den duur onmogelijk bijhouden. De curve wordt immers steeds steiler.

Ter illustratie: het productievolume dat we moeten realiseren om onze economie met 1% te laten groeien, is nu meer dan twee keer zo groot als het productievolume dat daar 20 jaar geleden voor nodig was, en bijna dertig keer zo groot als vijftig jaar geleden (het Bruto Binnenlands Product was in 1962, 1992 en 2012 respectievelijk 21 miljard, 268 miljard en 599 miljard). Daarbij moet worden aangetekend dat het BBP sinds 2008 nauwelijks meer is toegenomen als gevolg van de economische crisis.

http://www.duurzaamnieuws(...)en-volgens-economen/
Feyenoord!
pi_161919254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het gaat niet om "iemand op FOK". Het gaat me om de user Kaas waar ik in het verleden al meerdere malen heb gediscussieerd over de geldschepping. Toen werd ik weg gelachen en weg gezet als aluhoedje mbt het feit dat banken geld uit het niets creeeren en dat er nu nog steeds allemaal dingen aangeleerd worden op school die gewoon hardstikke verouderd zijn mbt hoe de dingen werken in de financiele wereld en dan vooral in het proces van geldschepping.

En nu zijn die dingen al meer mainstream geworden gelukkig. Alleen jammer dat zo veel mensen zo achter de feiten aanlopen en zich verzetten tegen nieuwe informatie.
Er gaat hier iets mis, want dat private organisaties aan geldschepping doen is niet alleen altijd alom bekend geweest, maar was ook praktisch les 1 tijdens m'n studie economie.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:59:17 #67
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161919266
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Rente is niet iets dat je "terug betaalt", maar is (o.a.) de prijs die je betaalt om te kunnen lenen.
Waarom zou je een prijs moeten betalen over geld dat uit het niets word gecreeerd?
Feyenoord!
pi_161919269
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als mensen schulden aflossen krimpt de economie. De economie kan alleen maar groeien door nog weer meer te gaan lenen.
Nee, dan zou economische groei logischerwijs nooit bestaan hebben.
pi_161919280
Er breekt hier helemaal geen revolutie uit omdat de welvaart nog altijd prima is. De gemiddelde burger woont in een prima huis, heeft een flatscreen tv, gaat op vakantie en heeft genoeg te vreten. Die gaat dus niet rellen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:01:42 #70
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161919311
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Er gaat hier iets mis, want dat private organisaties aan geldschepping doen is niet alleen altijd alom bekend geweest, maar was ook praktisch les 1 tijdens m'n studie economie.
Nu loop je te trollen want ten eerste word geldschepping nauwelijks besproken tijdens de studie economie en ten tweede is het niet alom bekend geweest dat private banken (dus geen centrale banken) geld scheppen.
Feyenoord!
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:03:16 #71
440653 BarryOSeven
pi_161919341
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ons financiele systeem werkt nou eenmaal zo.

Groeidwang begint bij geldcreatie

Op hoofdlijnen werkt dat als volgt. Je hebt de reële economie (de productie en levering van goederen en diensten) en de financiële markten (het geheel van beleggingen en speculatie). Geld ontstaat wanneer een participant in de reële economie een lening afsluit, bijvoorbeeld om te investeren in machines. Op dat moment wordt op de rekening van dat bedrijf geld bijgeschreven. Veel mensen denken dat de financiële instelling dit geld ergens anders vandaan haalt (bijvoorbeeld uit spaartegoeden), maar de werkelijkheid is anders. Het geld wordt op het moment van afsluiten van de lening gecreëerd door het uit het niets op de rekening bij te schrijven en te verkopen als een schuld. Vrijwel al het geld dat bestaat, is op deze manier in omloop gebracht.

Als de lening na verloop van tijd weer wordt terugbetaald, wordt het gecreëerde geld weer aan de reële economie onttrokken en is het saldo tussen geldcreatie en geldvernietiging in feite nihil. Daar is echter niet alles mee gezegd. Over de lening dient immers rente betaald te worden, terwijl het geld daartoe niet gecreëerd is. Dit rentebedrag moet door de participanten in de reële economie bijeengebracht worden door inkomsten te genereren. Bij een langlopende lening betekent het al gauw dat het bedrijf de lening in tweevoud (aflossing plus rente) terugbetaalt. Commerciële banken scheppen dus geld uit het niets, worden daarvoor beloond met geld uit de reële economie en krijgen het gecreëerde bedrag uiteindelijk weer terug.

De paradox: geldcreatie leidt tot schaarste aan geld

Geldcreatie is het alleenrecht van de banken. Zolang zij het rentebedrag dat zij als beloning voor hun diensten ontvangen weer in de reële economie besteden, blijft dit als geld in omloop. De commerciële banken (en overigens ook andere instellingen) beleggen echter op steeds grotere schaal hun inkomsten op de financiële markten. Daardoor komt de rente die aan de reële economie is onttrokken niet opnieuw in die reële economie beschikbaar. Er vloeit dus geld weg uit de reële economie. Dat leidt uiteindelijk tot een situatie van schaarste: de omvang van de gezamenlijke schulden is groter dan de totale hoeveelheid geld. Anders gezegd: er is in de reële economie een tekort aan geld om aan gezamenlijke rente- en aflossingsverplichtingen te voldoen.

In feite moet de samenleving steeds harder werken om geld te vergaren dat nodig is voor het betalen van schulden en rente. Dat kan alleen als men erin slaagt de inkomsten aanzienlijk te laten stijgen. Dat lukt echter lang niet iedereen, want er is per definitie te weinig geld in omloop voor alle verplichtingen tezamen en dus is het afsluiten van weer nieuwe leningen het enige dat rest. Daardoor komt er nieuw geld in omloop. Dat geeft in eerste instantie lucht, maar het is een tijdelijke opluchting. De schulden en renteverplichtingen nemen hierdoor immers nog verder toe en zo ontstaat onvermijdelijk de situatie dat oude schulden worden afbetaald met nieuwe, steeds hogere schulden. Het geldtekort loopt verder op, net als de inspanning om inkomsten te genereren.
Zo komen we als samenleving terecht in een noodgedwongen situatie van exponentiële groei. Dat kan de reële economie op den duur onmogelijk bijhouden. De curve wordt immers steeds steiler.

Ter illustratie: het productievolume dat we moeten realiseren om onze economie met 1% te laten groeien, is nu meer dan twee keer zo groot als het productievolume dat daar 20 jaar geleden voor nodig was, en bijna dertig keer zo groot als vijftig jaar geleden (het Bruto Binnenlands Product was in 1962, 1992 en 2012 respectievelijk 21 miljard, 268 miljard en 599 miljard). Daarbij moet worden aangetekend dat het BBP sinds 2008 nauwelijks meer is toegenomen als gevolg van de economische crisis.

http://www.duurzaamnieuws(...)en-volgens-economen/
^O^

Dit is precies waarom we het niet gaan redden, hoe graag onze huisoptimisten dat ook willen. De logica is exact namelijk.
pi_161919348
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kan jij voorrekenen hoe dat een bezuiniging met een lage(re) impact zou zijn?
Immers we zullen dan ook minder terug krijgen uit Brussel qua cofinanciering voor allerlei projecten. Dus kom maar op met dat onderzoek.
pi_161919355
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom zou je een prijs moeten betalen over geld dat uit het niets word gecreeerd?
Individuen en organisaties hebben soms spaarbehoeftes en soms leenbehoeftes. Financiële markten koppelen deze aan elkaar en leveren daarmee een dienst die van enorme waarde is voor onze economie. Bij het leveren van die dienst (in dit geval: een lening uitgeven) loopt de uitlener daarover een financieel risico (wanbetaling), maakt de uitlener kosten om die dienst aan te kunnen bieden (bedrijfskosten), en heeft de uitlener te maken met opportunity costs van dat kapitaal (ze hadden dat kapitaal ook elders productief kunnen inzetten), en heeft de uitlener te maken met tussentijdse geldontwaarding (inflatie).. De rente is daar een vergoeding voor. Zonder rente zouden deze diensten niet kunnen bestaan, zouden investeringen dus niet bestaan en zouden wij praktisch nog in het stenen tijdperk leven.
pi_161919361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nu loop je te trollen want ten eerste word geldschepping nauwelijks besproken tijdens de studie economie en ten tweede is het niet alom bekend geweest dat private banken (dus geen centrale banken) geld scheppen.
Dan heb jij nooit economie gestudeerd...
pi_161919372
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:00 schreef Homey het volgende:
Er breekt hier helemaal geen revolutie uit omdat de welvaart nog altijd prima is. De gemiddelde burger woont in een prima huis, heeft een flatscreen tv, gaat op vakantie en heeft genoeg te vreten. Die gaat dus niet rellen.
Karskens is gewoon een notoire onruststoker.
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:13:57 #76
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_161919567
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:58 schreef Japie77 het volgende:

knip , heel verhaal
Een economie groeit door toegenomen productiviteit, niet door het creeeren van geld. Wel zorgt het creeeren van geld voor inflatie waardoor een economie elk jaar móet groeien om gelijk te blijven maar dat is iets anders dan dat een economie moet groeien door schulden. Dat kan namelijk niet. Schulden remmen een economie juist.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_161919661
Vandaar dat je na een flinke crisis ook een periode van deleveraging nodig hebt. Overigens ga ik ook zeker geen revolutie starten aangezien ik best tevreden ben, zelfs met het kabinet; ondanks dat ik op de VVD noch de PvdA gestemd heb.
pi_161919789
Maar ja, hoeveel mensen hier zouden ook actief een revolutie/opstand bestrijden? Oftewel, zijn jullie ook bereid om zelf de wapens op te pakken om voor de oligarchie te vechten? Of blijft het enkel een internet forum oorlog?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-&lt;br /&gt;John F Kennedy
&lt;a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/&lt;/a&gt;
pi_161919827
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:25 schreef D1990 het volgende:
Maar ja, hoeveel mensen hier zouden ook actief een revolutie/opstand bestrijden? Oftewel, zijn jullie ook bereid om zelf de wapens op te pakken om voor de oligarchie te vechten? Of blijft het enkel een internet forum oorlog?
Ik ben te oud om opgeroepen te worden. Misschien in de Volkssturm, maar dan is de oorlog bijna afgelopen, heb ik weinig zin om voor mijn raap geschoten te worden.
I´m back.
pi_161919834
quote:
We kunnen het net zo goed hebben over een invasie van Marsmannetjes en wat we dan gaan doen. Dat is net zo waarschijnlijk als de flauwekul-revolutie waar we het nu over hebben.
pi_161919850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben te oud om opgeroepen te worden. Misschien in de Volkssturm, maar dan is de oorlog bijna afgelopen, heb ik weinig zin om voor mijn raap geschoten te worden.
Zolang noch de mensen die voor een revolutie zijn, noch de mensen die tegen een revolutie zijn niet bereid zijn om ervoor te vechten. Zal er ook niks in de echte wereld gebeuren, en blijft het dus enkel virtuele intellectuele masturbatie.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-&lt;br /&gt;John F Kennedy
&lt;a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/&lt;/a&gt;
pi_161919867
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

We kunnen het net zo goed hebben over een invasie van Marsmannetjes en wat we dan gaan doen. Dat is net zo waarschijnlijk als de flauwekul-revolutie waar we het nu over hebben.
Wat kom je dan in een topic doen wat juist over zo'n onderwerp gaat?

Maar je antwoord is dus een nee, je geeft enkel morele steun aan de regering en voor de rest niks?
pi_161919874
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:28 schreef D1990 het volgende:

[..]

Zolang noch de mensen die voor een revolutie zijn, noch de mensen die tegen een revolutie zijn niet bereid zijn om ervoor te vechten. Zal er ook niks in de echte wereld gebeuren, en blijft het dus enkel virtuele intellectuele masturbatie.
Bij de verkiezingen kun je voor een stembusrevolutie zorgen als kiezer.
I´m back.
pi_161919934
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij de verkiezingen kun je voor een stembusrevolutie zorgen als kiezer.
Dan heb je wel een gigantisch brede definitie van het woord "revolutie".
pi_161919948
quote:
De wapens oppakken. :')
pi_161919966
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dus jij zou de wapens oppakken?
pi_161919969
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:32 schreef D1990 het volgende:

[..]

Arnold Karskens ook trouwens.
pi_161919972
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Sommige figuren hier hebben écht te lang World of Warcraft gespeeld :')
pi_161919980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:29 schreef D1990 het volgende:

[..]

Wat kom je dan in een topic doen wat juist over zo'n onderwerp gaat?

Maar je antwoord is dus een nee, je geeft enkel morele steun aan de regering en voor de rest niks?
Het is een prachtige stelling om omver te blazen die die Karstens maakt. Dat er mensen zijn die er ook in geloofd hebben fascineert me.

Het antwoord is nu onmogelijk te geven wat je doet in een extreme situatie als die hier geschetst wordt. Vechten of vluchten is een instinctief iets, je weet pas wat je doet als het zo ver is.

Kunnen hier wel allemaal stoer gaan doen, en bij voorbaat heldhaftige verhalen uit de duim zuigen maar dat is gebaseerd op gebakken lucht en triest gedrag. Op een middelbare school zou je wel succes hebben door zo'n stelling te deponeren vermoed ik.
pi_161920001
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:32 schreef D1990 het volgende:

[..]

De enige mogelijkheid om echt ander beleid te krijgen imho is dus op bepaalde partijen niet te stemmen en masse. Dus bijv. PvdA, VVD iig al niet.
Bij PvdA zit dat wel snor, krijg ik de indruk.
Ik vrees dat de meeste mensen toch weer gewoon VVD gaan stemmen. Een sentiment dat je zelfs op FOK! merkt.
I´m back.
pi_161920003
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:33 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dus jij zou de wapens oppakken?
Welke wapens? En tegen wie moet ik vechten? Wat een absurde voorstelling van zaken, zoiets is in een vredig en welvarend land zelfs niet ook maar een klein beetje aan de orde. Wat ben jij voor een merkwaardige militant man? Fysiek vechten is helemaal niet nodig in een fatsoenlijke moderne staat. Het is hier niet het Midden-Oosten.
pi_161920005
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is een prachtige stelling om omver te blazen die die Karstens maakt. Dat er mensen zijn die er ook in geloofd hebben fascineert me.

Het antwoord is nu onmogelijk te geven wat je doet in een extreme situatie als die hier geschetst wordt. Vechten of vluchten is een instinctief iets, je weet pas wat je doet als het zo ver is.

Kunnen hier wel allemaal stoer gaan doen, en bij voorbaat heldhaftige verhalen uit de duim zuigen maar dat is gebaseerd op gebakken lucht en triest gedrag. Op een middelbare school zou je wel succes hebben door zo'n stelling te deponeren vermoed ik.
Ik geloof niet dat er een revolutie uitbreekt in mei, aangezien er geen enkele politieke partij(geen invloedrijke partij in ieder geval) die actief een revolutie aan het voorbereiden is. En een revolutie gebeurt niet echt spontaan.
pi_161920034
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Sommige figuren hier hebben écht te lang World of Warcraft gespeeld :')
Ze denken dat Nederland een kinderspeeltuin is. Als je zo nodig moet vechten, doe dat dan lekker in Syrië ofzo. Vermoei Nederlanders niet met dat soort gekke gedachten, dat hele puberale vechtgedoe zijn we al een tijdje ontstegen.
pi_161920038
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:35 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er een revolutie uitbreekt in mei, aangezien er geen enkele politieke partij(geen invloedrijke partij in ieder geval) die actief een revolutie aan het voorbereiden is. En een revolutie gebeurt niet echt spontaan.
Hoho, Geert heeft de revolte al in de boeken staan hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_161920040
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Welke wapens? En tegen wie moet ik vechten? Wat een absurde voorstelling van zaken, zoiets is in een vredig en welvarend land zelfs niet ook maar een klein beetje aan de orde. Wat ben jij voor een merkwaardige militant man? Fysiek vechten is helemaal niet nodig in een fatsoenlijke moderne staat. Het is hier niet het Midden-Oosten.
Nou, kijk naar Oekraïne zou ik zeggen. Als jij dar zou wonen, zou je dan ook de wapens oppakken om de secessionisten te vernietigen? Of zou het dan ook blijven bij virtueel veroordelen?
pi_161920193
Maar ja, er zal toch niks veranderen. Aangezien zelfs de mensen in dit topic die voor een revolutie zijn niet eens bereidt zijn om ervoor te vechten. Dus dan winnen de reactionairen bij voorbaat al. Zolang mensen te laf zijn, of enkel interesse om op een moreel hoger paard te zitten zal er niks veranderen,.
pi_161920226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:42 schreef D1990 het volgende:
Maar ja, er zal toch niks veranderen. Aangezien zelfs de mensen in dit topic die voor een revolutie zijn niet eens bereidt zijn om ervoor te vechten. Dus dan winnen de reactionairen bij voorbaat al. Zolang mensen te laf zijn, of enkel interesse om op een moreel hoger paard te zitten zal er niks veranderen,.
De persoon die het meeste veranderingen aan kan brengen in jouw leven ben jezelf.
pi_161920227
quote:
Partij van de Dieren of Piratenpartij stemmen is ook al revolutionair toch?
I´m back.
pi_161920263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Partij van de Dieren of Piratenpartij stemmen is ook al revolutionair toch?
Ja, Che Guevara zou trots op je zijn.
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:46:10 #100
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161920283
quote:
Hehe, het besef is eindelijk doorgedrongen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161920298
quote:
Met dit soort praat heb je gewoon niets in Nederland te zoeken. Strijden doen we hier met woorden, op het politieke toneel, in rechtbanken, in de media, niet op de woestijnmanier zoals jij die voorstelt. Houd het toch lekker bij GTA 5 spelen met je simplistische geweldspropaganda.
pi_161920319
quote:
Proef ik hier nou enige teleurstelling over het uitblijven van een burgeroorlog?
pi_161920350
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:47 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Proef ik hier nou enige teleurstelling over het uitblijven van een burgeroorlog?
*koekoek* _O-
pi_161920353
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Met dit soort praat heb je gewoon niets in Nederland te zoeken. Strijden doen we hier met woorden, op het politieke toneel, in rechtbanken, in de media, niet op de woestijnmanier zoals jij die voorstelt. Houd het toch lekker bij GTA 5 spelen.
Oh, echt? Apart, kan me toch echt herinneren dat Pim Fortuijn een kogel in de kop kreeg. Dat Hans Janmaat bijna levend verbrand. En dat er constant politie invallen waren en dat er economische terrorisme werd gepleegd door de staat.

Maar dat negeer je maar even voor het gemak, komt natuurlijk niet zo goed uit.
pi_161920376
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:48 schreef D1990 het volgende:

[..]

Oh, echt? Apart, kan me toch echt herinneren dat Pim Fortuijn een kogel in de kop kreeg. Dat Hans Janmaat bijna levend verbrand. En dat er constant politie invallen waren en dat er economische terrorisme werd gepleegd door de staat.

Dus jij vindt de moordenaar van Pim Fortuyn een voorbeeld van hoe het wél moet? Wat is er in hemelsnaam mis met jou man?
pi_161920382
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:45 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, Che Guevara zou trots op je zijn.
Ik ben niet zo'n bewonderaar van Ché, eerlijk gezegd, dus wat hij van mij zou denken laat me koud... Ik ben meer een bewonderaar van antirevolutionairen in principe. Ervan uitgaande dat historisch gezien een revolutie nooit brengt wat het belooft. Uitzondering de Amerikaanse revolutie misschien, met mitsen en maren. Voor de rest ontstaat er na een periode van chaos en geweld bijna altijd een restauratie of wordt de ene elite gewoon ingewisseld door een andere elite. Als je echt wat wilt veranderen, moet je dat zonder een revolutie doen imho.
I´m back.
pi_161920392
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dus jij vindt de moordenaar van Pim Fortuyn een voorbeeld van hoe het wél moet? Wat is er in hemelsnaam mis met jou man?
Jij zegt dat de politiek hier wordt gevoerd met worden, maar jij leest enkel wat je wilt lezen blijkbaar.
pi_161920417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:49 schreef D1990 het volgende:

[..]

Jij zegt dat de politiek hier wordt gevoerd met worden, maar jij leest enkel wat je wilt lezen blijkbaar.
Je moet voor twee voorbeelden van het tegendeel terug naar 2002 en 1986.
pi_161920434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n bewonderaar van Ché, eerlijk gezegd, dus wat hij van mij zou denken laat me koud... Ik ben meer een bewonderaar van antirevolutionairen in principe. Ervan uitgaande dat historisch gezien een revolutie nooit brengt wat het belooft. Uitzondering de Amerikaanse revolutie misschien, met mitsen en maren. Voor de rest ontstaat er na een periode van chaos en geweld bijna altijd een restauratie of wordt de ene elite gewoon ingewisseld door een andere elite. Als je echt wat wilt veranderen, moet je dat zonder een revolutie doen imho.
Dus bij de Oktober Revolutie zou jij de Witte factie hebben gesteund? Bij de Franse Revolutie zou jij de monarchie hebben gesteund?

En de Amerikaanse "revolutie" was geen revolutie, meer een oorlog van onafhankelijkheid.
pi_161920471
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:48 schreef D1990 het volgende:

[..]

Maar jij pleit dus voor een dergelijke politiek? Waarin politici hun leven niet zeker zijn?
pi_161920472
Karskens is een interessante journalist, maar hij maakte hier gewoon een flinke uitglijder. Durf dat gewoon toe te geven, i.p.v die vent blind gelijk te geven.

Overigens, de meeste revoluties worden ontketend door een cocktail van armoede, onderdrukking en hyperinflatie. Niet altijd, Zimbabwe is een uitzondering bijvoorbeeld. In Nederland is de welvaart nog altijd prima, er is genoeg vrijheid en de inflatie is hartstikke laag. Bovendien heerst er geen cultuur van demonstreren of in opstand komen, de Nederlander is heel mak.

Kortom: de kans op een spoedige revolutie in Nederland is nagenoeg 0.
pi_161920476
Goed topic dit wel, uitermate amusant ^O^
pi_161920497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:52 schreef J.B. het volgende:
Goed topic dit wel, uitermate amusant ^O^
Sommige mensen moet je gewoon laten praten, en dan komen er vanzelf leuke dingen uit.
pi_161920504
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:52 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maar jij pleit dus voor een dergelijke politiek? Waarin politici hun leven niet zeker zijn?
Leuk he, woorden omdraaien?

Hij zei dat politiek in Nederland met woorden wordt gevoerd, ik geef hem voorbeelden waarin blijkt dat dat dus niet zo is. Vervolgens draait hij mijn woorden om, omdat hij het niet kan hebben om toe te geven dat hij het fout heeft.
pi_161920515
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:51 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dus bij de Oktober Revolutie zou jij de Witte factie hebben gesteund? Bij de Franse Revolutie zou jij de monarchie hebben gesteund?
Gelukkig hoef ik die keuze niet te maken.
quote:
En de Amerikaanse "revolutie" was geen revolutie, meer een oorlog van onafhankelijkheid.
Klopt, maar daarna werd er wel een revolutionair bewind in gesteld: van, voor en door de bevolking.

Overigens is de misvatting toch een beetje dat Karskens echt een daadwerkelijke hardcore revolutie op het oog had hoor met zijn uitspraak, denk ik.
I´m back.
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:56:17 #116
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161920551
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:03 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Individuen en organisaties hebben soms spaarbehoeftes en soms leenbehoeftes. Financiële markten koppelen deze aan elkaar en leveren daarmee een dienst die van enorme waarde is voor onze economie. Bij het leveren van die dienst (in dit geval: een lening uitgeven) loopt de uitlener daarover een financieel risico (wanbetaling), maakt de uitlener kosten om die dienst aan te kunnen bieden (bedrijfskosten), en heeft de uitlener te maken met opportunity costs van dat kapitaal (ze hadden dat kapitaal ook elders productief kunnen inzetten), en heeft de uitlener te maken met tussentijdse geldontwaarding (inflatie).. De rente is daar een vergoeding voor. Zonder rente zouden deze diensten niet kunnen bestaan, zouden investeringen dus niet bestaan en zouden wij praktisch nog in het stenen tijdperk leven.
Wat een enorme hoop met horsecrap dit. Zeker als je hebt over de kosten die een bank maakt. Vergelijk dat even met de tonnen aan rente die ze ontvangen. Dat vind jij in verhouding staat met elkaar? De paar euro aan administratieve kosten tegenover tonnen. Verder loopt een bank niet zo enorm veel risico aangezien het altijd een onderpand heeft.

Het laatste stukje heeft niks te maken met de huidige situatie dus dat had je net zo goed weg kunnen laten. Omdat een bepaald systeem in het verleden goed heeft gewerkt (op bepaald vlak) wil niet zeggen dat het nooit veranderd moet worden. Ons financiele stelsel is een zwaar verouderd stelsel wat totaal geen voordelen meer oplevert voor de burger. Alleen maar voor een klein clubje zwaar overbetaalde bankiers.
Feyenoord!
pi_161920554
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:54 schreef D1990 het volgende:

[..]

Hij zei dat politiek in Nederland met woorden wordt gevoerd, ik geef hem voorbeelden waarin blijkt dat dat dus niet zo is. Vervolgens draait hij mijn woorden om, omdat hij het niet kan hebben om toe te geven dat hij het fout heeft.
In Nederland hoor je politiek met woorden te voeren en wanneer dat niet gebeurt wordt je dus ook bestraft. Maar jij vindt geweld zo normaal dat die nuance je ontgaat.
pi_161920569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:54 schreef D1990 het volgende:

[..]

Zou moeten worden gevoerd. Dat er mafklappers zijn die zich daar niet aan houden betekent niet dat jij daarom ook maar al het fatsoen overboord kan flikkeren.
pi_161920591
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

In Nederland hoor je politiek met woorden te voeren en wanneer dat niet gebeurt wordt je dus ook bestraft. Maar jij vindt geweld zo normaal dat die nuance je ontgaat.
Oh, waren en politici en journalisten bestraft dan voor de haat campagne tegen Pim Fortuijn? Werden de mensen bestraft die economisch terrorisme hadden gepleegd tegen CD leden veroordeeld? Werden politici en media ook veroordeelt voor haatzaaien tegen Janmaat en co? Werden de brandstichters ook veroordeeld?

Is het antwoord op alle nee? Ah, daar gaat jouw argument.
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:58:24 #120
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161920594
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:13 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Een economie groeit door toegenomen productiviteit, niet door het creeeren van geld. Wel zorgt het creeeren van geld voor inflatie waardoor een economie elk jaar móet groeien om gelijk te blijven maar dat is iets anders dan dat een economie moet groeien door schulden. Dat kan namelijk niet. Schulden remmen een economie juist.
Niet dus. Het is gewoon absoluut onmogelijk om te groeien als economie als mensen massaal hun schulden af gaan lossen. Je snapt niet precies hoe het werkt met schulden en rente. Zoek het maar eens op.
Feyenoord!
pi_161920597
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat een enorme hoop met horsecrap dit. Zeker als je hebt over de kosten die een bank maakt. Vergelijk dat even met de tonnen aan rente die ze ontvangen. Dat vind jij in verhouding staat met elkaar? De paar euro aan administratieve kosten tegenover tonnen. Verder loopt een bank niet zo enorm veel risico aangezien het altijd een onderpand heeft.

Het laatste stukje heeft niks te maken met de huidige situatie dus dat had je net zo goed weg kunnen laten. Omdat een bepaald systeem in het verleden goed heeft gewerkt (op bepaald vlak) wil niet zeggen dat het nooit veranderd moet worden. Ons financiele stelsel is een zwaar verouderd stelsel wat totaal geen voordelen meer oplevert voor de burger. Alleen maar voor een klein clubje zwaar overbetaalde bankiers.
Ah oké, dus als ik geld leen van de bank is er altijd onderpand. Interessante visie op de realiteit wel. Doe mij die drugs ook maar.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:01:55 #122
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161920658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:33 schreef Metro2005 het volgende:
Maar je wilt toch niet serieus beweren dat we niet al een enorm socialistische staat hebben hier of wel soms.
Nu ben jij toch degene die niet serieus is? :)
Serieus. Er bestaat 1 socialistische politieke partij in Nederland die de afgelopen decennia in het parlement heeft gezeten, deze partij heeft nog niet meegeregeerd. De PvdA is sociaaldemocratisch, niet socialistisch. En zelfs dat is te betwijfelen aangezien er sinds de jaren 80 een neoliberale vleugel is gekomen die sinds de jaren 90 de macht heeft gegrepen. Er zijn ook mensen bij de top van de partij die wel sociaaldemocratisch zijn maar zeker niet heel de partijtop is sociaaldemmocratisch. Ik kan me voorstellen dat het voor rechtse mensen verwarrend is wat de verschillen zijn tussen sociaaldemocratie, socialisme en communisme maar die verschillen zijn toch echt heel erg groot. De D66 is sociaaleconomisch rechts (leuk dat ze progressief zijn maar sociaaldemocratisch zijn ze dus zeker niet, laat staan socialistisch :')), ze zijn bovendien pro-EU en dus ook pro-TTIP en pro-globalisering, zaken die schadelijk zijn voor de gewone burgers (iedereen die niet rijk is).
Het CDA is ook duidelijk sociaaleconomisch rechts en over de VVD hoeven we het niet te hebben. Nederland kan nog meer neoliberaal en cronykapitalistisch gif missen als kiespijn.

Lang verhaal kort, de afgelopen decennia hebben 0 socialistische partijen meegeregeerd en de PvdA is slechts gedeeltelijk een sociaaldemocratische partij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161920701
Stelletje jankballen, met je "revolutie" :') Want oh, oh, oh wat hébben we het toch slecht in Nederland. Echt, dan ben je nog nooit buiten de grens van je plattelandsgemeente geweest :')
pi_161920720
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:03 schreef DonJames het volgende:
Stelletje jankballen, met je "revolutie" :') Want oh, oh, oh wat hébben we het toch slecht in Nederland. Echt, dan ben je nog nooit buiten de grens van je plattelandsgemeente geweest :')
Nogmaals, in Libië was het leven ook goed. Of wil je zeggen dat er in de menselijke geschiedenis nooit iets onverwachts is gebeurd? Dat men elke revolutie al aan zag komen?
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:19:07 #125
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161921007
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:04 schreef D1990 het volgende:

[..]

Nogmaals, in Libië was het leven ook goed.
Eh, nee.

Lees op z'n minst dit even: https://en.wikipedia.org/(...)nder_Muammar_Gaddafi
pi_161921116
quote:

[..]

Nogmaals, in Libië was het leven ook goed.
Moet ik je nou serieus gaan uitleggen hoe het dagelijks leven onder Ghadaffi verschilde van het dagelijk leven onder Rutte? Ben jij überhaupt wel eens buiten geweest? Hoe kan je zó wereldvreemd zijn?
quote:
Of wil je zeggen dat er in de menselijke geschiedenis nooit iets onverwachts is gebeurd? Dat men elke revolutie al aan zag komen?
Revoluties komen inderdaad niet uit de lucht vallen. Nooit. Daar is algehele onvrede voor nodig, en daar is weer ellende voor nodig. Er is nog nooit een revolutionair geweest die een volle maag had..
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:30:28 #127
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161921219
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ah oké, dus als ik geld leen van de bank is er altijd onderpand. Interessante visie op de realiteit wel. Doe mij die drugs ook maar.
In de meeste gevallen gaat het om hypothecaire leningen en is er inderdaad onderpand. Maar zegt wel genoeg dat je alleen dit eruit pikt. Het is moeilijk voor je om een normale discussie te voeren volgens mij.
Feyenoord!
pi_161921487
quote:

[..]

Nogmaals, in Libië was het leven ook goed. Of wil je zeggen dat er in de menselijke geschiedenis nooit iets onverwachts is gebeurd? Dat men elke revolutie al aan zag komen?
In Libie was het leven goed??

Libie was een keiharde dictatuur met weet ik veel hoeveel martelkamers en een straatarme bevolking. Als je echt wil beweren dat het leven daar goed was, valt met jou niet echt te discussieren.
pi_161921573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

In de meeste gevallen gaat het om hypothecaire leningen en is er inderdaad onderpand. Maar zegt wel genoeg dat je alleen dit eruit pikt. Het is moeilijk voor je om een normale discussie te voeren volgens mij.
Jij zegt eerst "er is altijd een onderpand". Niet waar. Nu weer "in de meeste gevallen gaat het om hypothecaire leningen". Wederom niet waar, kijk maar in (bijvoorbeeld) het jaarverslag van de Rabobank. Nog niet eens een derde.

Dat staat me zo tegen bij jou. Dat geblaat, terwijl je werkelijk WEER geen idee hebt hoe het nou écht zit, en ook geen interesse om dat uit te vinden. Jij wil alleen maar je aluhoedjeswebsites geloven. Domme, domme jongen.
pi_161921682
Wat is dit voor een zaadtopic geworden dan.
pi_161921694
Kunnen we het niet hebben over een 'realistische' revolutie. I.e. grote groepen blanke jongeren uit de onderklasse die opgehitst door social media gaan rellen tegen alles met een kleurtje en/of alle gebouwen die op een moskee lijken? Bontkraagjes die opgejaagd gaan worden en daar keihard op gaan reageren (er zitten immers veel empathie-loze criminelen tussen die kunnen moorden alsof het niets is, gezien het criminele geweld in A'dam de laatste tijd). Er is dan geen sprake van een revolutie, maar wel van een rellerige en gespannen sfeer in de grotere steden.

Tot nu toe hebben we het continue over Nederlanders die het nog steeds supergoed hebben en dat allemaal willen opgeven omdat ze liever een dictator aan de macht hebben (want dat zal het eindresultaat zijn van een coupe) dan partijen als de VVD/PvdA/PVV weetikveelwat. Dat lijkt me niet echt realistisch.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161921848
Nou is de revolutie al begonnen? w/
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_161921960
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Jij zegt eerst "er is altijd een onderpand". Niet waar. Nu weer "in de meeste gevallen gaat het om hypothecaire leningen". Wederom niet waar, kijk maar in (bijvoorbeeld) het jaarverslag van de Rabobank. Nog niet eens een derde.

Dat staat me zo tegen bij jou. Dat geblaat, terwijl je werkelijk WEER geen idee hebt hoe het nou écht zit, en ook geen interesse om dat uit te vinden. Jij wil alleen maar je aluhoedjeswebsites geloven. Domme, domme jongen.
Respect dat je de moeite neemt. Het heeft geen zin wanneer economen en BNW-bloglezers met elkaar in discussie gaan, want die leven in een te verschillende niet te overbruggen denkwereld.
pi_161922131
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Respect dat je de moeite neemt. Het heeft geen zin wanneer economen en BNW-bloglezers met elkaar in discussie gaan, want die leven in een te verschillende niet te overbruggen denkwereld.
Jullie zitten gewoon ook in het groot complot ;)
pi_161922147
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Studeren is dan ook nonsens. Veel beter kijk je gewoon Zeitgeist.
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:16:13 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161922202
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:58 schreef D1990 het volgende:

[..]

Oh, waren en politici en journalisten bestraft dan voor de haat campagne tegen Pim Fortuijn? Werden de mensen bestraft die economisch terrorisme hadden gepleegd tegen CD leden veroordeeld? Werden politici en media ook veroordeelt voor haatzaaien tegen Janmaat en co? Werden de brandstichters ook veroordeeld?

Is het antwoord op alle nee? Ah, daar gaat jouw argument.
Ik had al zo'n vermoeden dat 1986 vier jaar voor jouw geboorte was met je "brandstichters".
pi_161922309
Trouwens: iedereen is steeds gefocused op moslimterreur in Nederland. Het komt... Het komt... Het kan ieder moment gebeuren.....
Volgens mij is t inmiddels al weer bijna 12 jaar geleden: de moord op Theo van Gogh.
Sindsdien heeft het anti-monarchistisch geweld zijn tol geëist olv de blanke niet-moslim Karst Tates.
Een blanke Christen-fundamentalist vermoordde Els Borst.
Schermutselingen in Alphen ad Rijn door een schietgraag blank jochie......
En vóór 2004....?
Blank milieugeweld door Volkert vd Graaf.....
Treinkapingen door Zuid Molukkers (volgens mij geen moslims)....
Tientallen doden.
In het buitenland: RAF, IRA, Rode Brigade, ETA (allemaal blanke niet-moslims).

Er waren tientallen jaren geleden ook veel meer hongersnoden. Er zijn veel meer democratieën bijgekomen in de wereld.
Er is alle reden voor om ons niet gek te laten maken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Twentsche_Ros op 04-05-2016 15:28:20 ]
pi_161922588
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Trouwens: iedereen is steeds gefocused op moslimterreur in Nederland. Het komt... Het komt... Het kan ieder moment gebeuren.....
Volgens mij is t inmiddels al weer bijna 12 jaar geleden: de moord op Theo van Gogh.
Sindsdien heeft het anti-monarchistisch geweld zijn tol geëist olv de blanke niet-moslim Karst Tates.
En vóór 2004....?
Tientallen doden.

Er waren tientallen jaren geleden ook veel meer hongersnoden. Er zijn veel meer democratieën bijgekomen in de wereld.
Sterker nog, check al die grafiekjes van aanslagen in Europa. Na 2000 is het angstvallig stil in die tabelletjes. Nog nooit waren er zo weinig aanslagen als nu hier.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:55:03 #139
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161922977
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Sterker nog, check al die grafiekjes van aanslagen in Europa. Na 2000 is het angstvallig stil in die tabelletjes. Nog nooit waren er zo weinig aanslagen als nu hier.
It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_161923053
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En vóór 2004....?
Tientallen doden.

Ik weet ook niet of het zo zeer om aanslagen gaat. Het gaat ook om de oververtegenwoordiging in criminaliteit.
pi_161923145
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Studeren is dan ook nonsens. Veel beter kijk je gewoon Zeitgeist.
Ja, want jullie zijn allemaal hoog pgeleid natuurlijk. Want in de universiteit leer je natuurlijk om te discussiëren met abstracte percentages zonder onderbouwing. En aankomen met vergelijkingen als "als jij homo was zou jij dan een andere man heerlijk klaarpijpen". Ja, kan echt merken dat jullie zeer hoog opgeleid zijn ja.
pi_161923159
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of het zo zeer om aanslagen gaat. Het gaat ook om de oververtegenwoordiging in criminaliteit.
Een kwaadaardige totalitaire ideologie die zich vooral laat zienndoor tasjesroof en drugshandel. Dan valt de dreiging ook nog wel iets mee lijkt me.
pi_161923225
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat is geen moslim-criminaliteit.
Donkere mensen (Marokkanen, Antillianen) zijn oververtegenwoordigd bij "opsporing verzocht".
Dat komt niet door de islam.
En geen reden tot revolutie. Gewoon wat meer agenten.
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:20:17 #144
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_161923464
Ik zou het wel netjes vinden als iedereen wel ff 2 minuten pauzeert met posten straks rond 20:00.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:23:22 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161923601
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 16:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik wens je veel succes als Danny het weer net zo aanpakt als voorgaande jaren. Dat wordt jezelf opvreten dan.
Die actie kon ik overigens erg waarderen. Wel zo respectvol.
  woensdag 4 mei 2016 @ 16:35:30 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161964271
Nog steeds geen revolutie?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:50:03 #149
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_161964417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Nog steeds geen revolutie?
Veel te mooi weer. Revoluties gebeuren als het grauw en grijs is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_161964547
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Veel te mooi weer. Revoluties gebeuren als het grauw en grijs is.
http://www.woorden.org/quotes/?auteur=Karl%20Marx

quote:
In Nederland komt er nooit revolutie, want hier mag je niet op het gras lopen.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:16:20 #151
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_161966554
"Het geweld is de vroedvrouw voor de geboorte der nieuwe maatschappij."

Want ik dacht "ik doe ook Karl Marx"

Het is nu weer te warm voor evolutie, denk ik.

Bovendien zijn de Magnums in de aanbieding bij de Albert Heijn.

Die met dubbele chocolade ook.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_161966573
In Apeldoorn is iets gaande, dit kan het misschien zijn :D Iedereen lijkt in het roze gekleed. Dit is hoogst ongewoon.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:17:18 #153
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_161966586
Euh revolutie.......
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:17:46 #154
66444 Lord_Vetinari
pi_161966594
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:16 schreef tesssssssss het volgende:
"Het geweld is de vroedvrouw voor de geboorte der nieuwe maatschappij."

Want ik dacht "ik doe ook Karl Marx"

Het is nu weer te warm voor evolutie, denk ik.

Bovendien zijn de Magnums in de aanbieding bij de Albert Heijn.

Die met dubbele chocolade ook.
Is het ooit te warm voor evolutie?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:18:49 #155
66444 Lord_Vetinari
pi_161966614
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:16 schreef Toefjes het volgende:
In Apeldoorn is iets gaande, dit kan het misschien zijn :D Iedereen lijkt in het roze gekleed. Dit is hoogst ongewoon.
En mensen op fietsen, arme mensen dus, worden achtervolgd door mensen in auto's!
pi_161966645
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En mensen op fietsen, arme mensen dus, worden achtervolgd door mensen in auto's!
En die kerel reed tegen die enorme pilaar op toen de koningin er was in... Jawel: Apeldoorn *O*

Cirkel is rond!
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:24:21 #157
66444 Lord_Vetinari
pi_161966705
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En die kerel reed tegen die enorme pilaar op toen de koningin er was in... Jawel: Apeldoorn *O*

Cirkel is rond!
Het is wel een tráge revolutie, dan.
pi_161966723
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is wel een tráge revolutie, dan.
Ik denk dat we straks in het roze gekleed in de auto moeten stappen en fietsers ondersteboven moeten gaan rijden.
pi_161967474
quote:
Toch geen epigoon van Karst Tates, mag ik hopen?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:04:08 #160
66444 Lord_Vetinari
pi_161967502
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat we straks in het roze gekleed in de auto moeten stappen en fietsers ondersteboven moeten gaan rijden.
Maar dat doe ik elke dag al!
pi_161967569
quote:
O jee, roze vrijdag. Een sexuele revolutie. Dat bedoelt Karskens.
pi_161967638
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

O jee, roze vrijdag. Een sexuele revolutie. Dat bedoelt Karskens.
Kale ondeugd is het ook. Hij wil ons gewoon voor zijn homo-karretje spannen.
pi_161967672
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kale ondeugd is het ook. Hij wil ons gewoon voor zijn homo-karretje spannen.
Zodat onze soort uitsterft......
De Geer- en Goorizering van de maatschappij. Zodat de vijfde kolonne homo-haters sneller de meerderheid weet te bereiken.
pi_161968023
http://www.telegraph.co.u(...)mplains-eus-juncker/ En deze uitspraken brengen de bevolking nog steeds niet in beweging :D
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161973695
Ik heb Karskens eens horen zeggen dat zijn ouders van de CPN waren.
Nederlandse communisten dus. Dit nav een item over een oorlogsmisdadiger in Duitsland.
UIt WO Ii natuurlijk, toen zijn ouders en familieleden in het verzet waren of ondergedoken.
En nu geeft hij een scenario voor een extreemrechtse revolutie .
Hij slaat een bietje door... Hij had toch duidelijker moeten schrijven dat dit scenario niet realistisch is voor de lente 2016 te Nederland. Hij zal het toch wel zeker zo zien ?
pi_161977094
Wat een droeftoeter is die Karskens ook. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:58:59 #170
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161977518
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:43 schreef Monolith het volgende:
Wat een droeftoeter is die Karskens ook. :')
Jullie fanboys van de islam vallen elke keer zo door de mand he. _O- Ze willen zogenaamd het gezinsleven van die vent laten zien, zonder zijn vrouw!!!, en dat vind jij heel normaal.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:08:46 #171
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161977767
Het is net een paar dagen mooi weer en we hebben al te maken met rellen in Ede en een steekpartij in een AZC en de ramadan is nog geeneens begonnen. Heb geduld mijn vrienden, of er een revolutie gaat komen weet ik niet maar dat het de komende maanden in Europa erg onplezierig gaat worden weet ik wel.
pi_161977822
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 23:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jullie fanboys van de islam vallen elke keer zo door de mand he. _O- Ze willen zogenaamd het gezinsleven van die vent laten zien, zonder zijn vrouw!!!, en dat vind jij heel normaal.
Het gaat natuurlijk om de volstrekte paranoia waar mensen die dit soort dingen roepen aan lijden.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:18:54 #173
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161978061
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om de volstrekte paranoia waar mensen die dit soort dingen roepen aan lijden.
Kritisch is het juiste woord. Met staatsomroepen en politici die je voorliegen en alles in de doofpot willen stoppen zou je wel gek zijn als je ze op hun blauwe ogen zou geloven.
pi_161978148
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kritisch is het juiste woord. Met staatsomroepen en politici die je voorliegen en alles in de doofpot willen stoppen zou je wel gek zijn als je ze op hun blauwe ogen zou geloven.
"De meeste mensen houden hun paranoia voor de waarheid.", schreef een wijs man ooit.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:36:03 #175
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161978489
quote:
Ok, Karskens is dus gewoon gestoord, nu weten we het zeker.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:48:21 #176
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161978770
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:36 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ok, Karskens is dus gewoon gestoord, nu weten we het zeker.
Die man heeft anders heel wat oorlogen overleeft. Jij zou in je bloemenjurkje en in je hippiebusje zorgeloos een IS-kamp binnenrijden als je journalist was. Dan neem ik Karskens toch wat serieuzer.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 00:50:41 #177
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161978839
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die man heeft anders heel wat oorlogen overleeft. Jij zou in je bloemenjurkje en in je hippiebusje zorgeloos een IS-kamp binnenrijden als je journalist was. Dan neem ik Karskens toch wat serieuzer.
Ik denk juist dat ie daardoor doorgedraaid is. Wat een onzin kraamt die man uit tegenwoordig.
pi_161979327
Misschien niet in mei maar op een gegeven moment is de grens wel bereikt natuurlijk. Hoeveel jaar moeten we dit soort typische straatterreur nog gedogen?

Het is een puur menselijke reactie om in opstand te komen tegen groepen "binnendringers" die de boel met opzet lopen te verstieren.

Evolutionair gezien is de beste oplossing om dit soort lui met keiharde hand te corrigeren dan wel uit de samenleving te weren. Soms moet je gewoon teruggrijpen naar (bewezen werkende) basisprincipes maar jammer genoeg wordt dat door naïevelingen weer als iets onmenselijks gezien. Hoe ironisch...
pi_161979423
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 01:13 schreef RobbieRonald het volgende:
Misschien niet in mei maar op een gegeven moment is de grens wel bereikt natuurlijk. Hoeveel jaar moeten we dit soort typische straatterreur nog gedogen?

Het is een puur menselijke reactie om in opstand te komen tegen groepen "binnendringers" die de boel met opzet lopen te verstieren.

och jee..... je hebt het over lastige jongens op straat ?
En daarom wilt men een 'revolutie" ?
Drama queens !
pi_161979543
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 01:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

och jee..... je hebt het over lastige jongens op straat ?
En daarom wilt men een 'revolutie" ?
Drama queens !
Och jee.... Een wegkijker. Niet serieus te nemen dus. Fijne avond verder :W
pi_161979641
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 01:26 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Och jee.... Een wegkijker. Niet serieus te nemen dus. Fijne avond verder :W
Je hebt het over lastige jongetjes op straat..toch ? Die wijst men aan als oorzaak voor straatterreur?
En dat vind jij een reden voor een revolutie ?
Weet je wat een revolutie is ?
Dat impliceert geweld, met als doel de macht over te nemen in het land.

Ga nou niet wegkijken van dit goedpraten van revolutionair geweld
  zaterdag 7 mei 2016 @ 01:36:50 #182
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161979736
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 01:13 schreef RobbieRonald het volgende:

Evolutionair gezien is de beste oplossing om dit soort lui met keiharde hand te corrigeren dan wel uit de samenleving te weren. Soms moet je gewoon teruggrijpen naar (bewezen werkende) basisprincipes maar jammer genoeg wordt dat door naïevelingen weer als iets onmenselijks gezien. Hoe ironisch...
:')_!
pi_161979850
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 01:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt het over lastige jongetjes op straat..toch ? Die wijst men aan als oorzaak voor straatterreur?
En dat vind jij een reden voor een revolutie ?
Weet je wat een revolutie is ?
Dat impliceert geweld, met als doel de macht over te nemen in het land.

Ga nou niet wegkijken van dit goedpraten van revolutionair geweld
Ik heb het niet over "lastige" jongetjes. Ik heb het over straatterroristen. Downplay het maar weer... Typisch.

Niets mis met een opstand. Daar hoeft niet per se iets negatiefs uit te komen.
pi_161979880
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 01:36 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

:')_!
:D
pi_161981765
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 01:41 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik heb het niet over "lastige" jongetjes. Ik heb het over straatterroristen. Downplay het maar weer... Typisch.

Niets mis met een opstand. Daar hoeft niet per se iets negatiefs uit te komen.
Straat terroristen wat zijn dat deze etterbakken in Ede maar dan ook de roomblanke kinderen die wel eens een stoeptegel van een viaduct gooien?
pi_161981958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 00:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Het is net een paar dagen mooi weer en we hebben al te maken met rellen in Ede en een steekpartij in een AZC en de ramadan is nog geeneens begonnen. Heb geduld mijn vrienden, of er een revolutie gaat komen weet ik niet maar dat het de komende maanden in Europa erg onplezierig gaat worden weet ik wel.
Je wil wel echt te graag. Beetje ziek wel eigenlijk.
pi_161981993
Maar jongens, we hebben gewoon verkiezingen volgend jaar, hoezo zou er een "revolutie" uitbreken?
  zaterdag 7 mei 2016 @ 10:13:21 #188
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161982419
Prachtig weertje weer voor een revolutie. Zal 'ie vandaag dan?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161982443
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:13 schreef Dven het volgende:
Ik heb geen zin. Vanavond naar een concert, en morgen de ontknoping van de eredivisie. Vanaf dinsdag wordt het weer kouder, dus misschien volgende keer. Maar waarschijnlijk niet.
pi_161982467
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb geen zin. Vanavond naar een concert, en morgen de ontknoping van de eredivisie. Vanaf dinsdag wordt het weer kouder, dus misschien volgende keer. Maar waarschijnlijk niet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_161982488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:13 schreef Dven het volgende:
Zo snel nog maar even boodschappen doen voordat de pleuris uitbreekt, zodat ik straks lekker met een waterijsje vanaf mijn balkon de chaos kan gadeslaan.
pi_161982539
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo snel nog maar even boodschappen doen voordat de pleuris uitbreekt, zodat ik straks lekker met een waterijsje vanaf mijn balkon de chaos kan gadeslaan.
Maar hopen dat de chaos dan gelijktijdig geheel landelijk uitbreekt anders missen de meesten het dadelijk nog. :D
pi_161983271
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou, ik heb zojuist boodschappen gedaan en iedereen oogde erg ontspannen, en aan het koopgedrag te zien was men niet aan het hamsteren. Maar die mensen houden natuurlijk de schijn op, want de boodschap van Karstens is natuurlijk wel degelijk tot alle lagen van de bevolking doorgedrongen. Karstens heeft geen autoriteit, Karstens is autoriteit. Maar dat weten we natuurlijk al te goed.

Ik ben gegaan voor de magnums. 2 pakken halen, 1 betalen. Een mooie bonus aanbieding om de overgang van het oude tijdperk naar het nieuwe in te luiden _O_
  zaterdag 7 mei 2016 @ 11:20:47 #194
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161983363
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Straat terroristen wat zijn dat deze etterbakken in Ede maar dan ook de roomblanke kinderen die wel eens een stoeptegel van een viaduct gooien?
Die roomblanke kinderen die stoeptegels gooiden kregen hier op Fok! ook doodsverwensingen. Dus niet zo hypocriet zijn :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 11:25:36 #195
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_161983417
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, ik heb zojuist boodschappen gedaan en iedereen oogde erg ontspannen, en aan het koopgedrag te zien was men niet aan het hamsteren. Maar die mensen houden natuurlijk de schijn op, want de boodschap van Karstens is natuurlijk wel degelijk tot alle lagen van de bevolking doorgedrongen. Karstens heeft geen autoriteit, Karstens is autoriteit. Maar dat weten we natuurlijk al te goed.

Ik ben gegaan voor de magnums. 2 pakken halen, 1 betalen. Een mooie bonus aanbieding om de overgang van het oude tijdperk naar het nieuwe in te luiden _O_
Karskens heeft nu wel al een nieuwe naam zo te zien :P
pi_161983439
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:25 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Karskens heeft nu wel al een nieuwe naam zo te zien :P
Ah ja, ik deed 2 dingen tegelijkertijd. Broodjes haring prepareren en ondertussen een bericht tikken. Kan ik beter niet doen.
pi_161983507
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die roomblanke kinderen die stoeptegels gooiden kregen hier op Fok! ook doodsverwensingen. Dus niet zo hypocriet zijn :)
Het was eerder een vraag / opmerking wat kan daar hypocriet aan zijn? Ik zou de populisten dan eerder hypocriet willen noemen dat men tegen zulke raddraaiers geen revolutie wil ontketenen. :D
  zaterdag 7 mei 2016 @ 11:36:14 #198
110987 ErwinRommel
pi_161983593
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het was eerder een vraag / opmerking wat kan daar hypocriet aan zijn? Ik zou de populisten dan eerder hypocriet willen noemen dat men tegen zulke raddraaiers geen revolutie wil ontketenen. :D
Daar gaat het hier toch helemaal niet over?
pi_161983628
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik kon wel degelijk merken dat mensen gehamsterd hadden, de Festini Peer ijsjes waren op. :(
Noodgedwongen maar Festini aardbei gehaald. Ik begin zo langzamerhand te begrijpen hoe de mensen in de hongerwinter van 1944 zich gevoeld moeten hebben.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 11:42:20 #200
110987 ErwinRommel
pi_161983692
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kon wel degelijk merken dat mensen gehamsterd hadden, de Festini Peer ijsjes waren op. :(
Noodgedwongen maar Festini aardbei gehaald. Ik begin zo langzamerhand te begrijpen hoe de mensen in de hongerwinter van 1944 zich gevoeld moeten hebben.
Alstublieft: NWS / [NWS-SC] Jullie allemaal :'))))))) ^O^
pi_161983741
quote:
Hoho, het gaat hier over de revolutie die elk moment uit kan breken. Het is belangrijk dat mensen over dertig jaar nog kunnen teruglezen hoe de mensen zich voelden zo vlak voor het uitbreken van de grote meirevolutie van 2016.
pi_161983754
quote:
Ho ho, je onderschat een belangrijk detail. De magnums waren in de aanbieding. Magnums. Dit is een teken. Magnums zijn ook wapens.
pi_161983797
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik maak mij ook zorgen. Ik moet straks nog naar de AH, als er nog perenijsjes zijn zal ik zeker inslaan maar ik ben bang dat ze op de terugweg smelten als ik door het zonnetje loop. Daar hebben onze Afrikaanse vrienden geen last van als ze twintig kilometer van de waterput naar huis mogen lopen.
pi_161983842
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik maak mij ook zorgen. Ik moet straks nog naar de AH, als er nog perenijsjes zijn zal ik zeker inslaan maar ik ben bang dat ze op de terugweg smelten als ik door het zonnetje loop. Daar hebben onze Afrikaanse vrienden geen last van als ze twintig kilometer van de waterput naar huis mogen lopen.
Ik heb mooi een stukje schaduw meegepikt tijdens de wandeling terug. Maar ja, Magnums zijn iets degelijker dan perenijsjes. Dit was dan ook een bewuste keuze omdat ik je angst herken.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 12:07:45 #205
66444 Lord_Vetinari
pi_161984121
Ik denk dat het eraan komt. De tuintafel die ik bij de Praxis wou meenemen was uitverkocht. Men is dus duidelijk bezig om barricademateriaal in te slaan!
  zaterdag 7 mei 2016 @ 12:22:08 #206
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161984365
Inmiddels van mijn kruipruimte een bunker gemaakt. Hier vinden ze me nooit.
wooblabalurg
pi_161985143
Vandaag wou ik de revolutie beginnen maar het is er veel te warm voor, eerst maar een biertje, het leven is goed.
pi_161985425
Ik ben toch voor de perenijsjes gegaan. Zo even kijken of ze de tocht overleefd hebben.
pi_161985488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 12:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik denk dat het eraan komt. De tuintafel die ik bij de Praxis wou meenemen was uitverkocht. Men is dus duidelijk bezig om barricademateriaal in te slaan!
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 12:22 schreef Baconbus het volgende:
Inmiddels van mijn kruipruimte een bunker gemaakt. Hier vinden ze me nooit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 13:03 schreef Wespensteek het volgende:
Vandaag wou ik de revolutie beginnen maar het is er veel te warm voor, eerst maar een biertje, het leven is goed.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 13:16 schreef 99.999 het volgende:
Ik ben toch voor de perenijsjes gegaan. Zo even kijken of ze de tocht overleefd hebben.
Wat een humor allemaal.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 13:28:39 #210
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161985651
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 13:20 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat een humor allemaal.
Ben je al klaar voor de strijd?
wooblabalurg
pi_161986236
Interessant artikel over onheilsprofeten.

http://www.meervrijheid.nl/index.html?bo-optimisten.htm

Zoals aan het einde van de vorige eeuw....

quote:
In NRC Handelsblad tekende Jannetje Koelewijn op oudejaarsavond 2000 op hoe een angstig ouder echtpaar in afwachting van het laatste oordeel zijn bad alvast had laten vollopen om nog tenminste voor enkele dagen drinkwater te hebben.

Misschien nu ook wel weer een goed idee...
Je bad vol laten lopen voor drinkwater.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 14:11:14 #212
323401 Kijkertje
met filter
pi_161986295
Karskens, Baudet, Brussen en Roos entameren de oorlog die ze 'voorspellen'

Ik ga maar even snel nog een terrasje pakken voor het te laat is :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_161986301
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant artikel over onheilsprofeten.

http://www.meervrijheid.nl/index.html?bo-optimisten.htm

Zoals aan het einde van de vorige eeuw....

[..]

Misschien nu ook wel weer een goed idee...
Je bad vol laten lopen voor drinkwater.
Dus dat deden de buren buiten op het grasveld. Wel vreemd dat ze hun kinderen er dan in laten spelen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 14:15:50 #214
66444 Lord_Vetinari
pi_161986354
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus dat deden de buren buiten op het grasveld. Wel vreemd dat ze hun kinderen er dan in laten spelen.
DNA verzamelen voor na de slachting, zodat ze de kinderen kunnen klonen. Gaat vlugger en je weet wat je krijgt.
pi_161986373
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:11 schreef Kijkertje het volgende:
Karskens, Baudet, Brussen en Roos entameren de oorlog die ze 'voorspellen'

Ik ga maar even snel nog een terrasje pakken voor het te laat is :P
Die Baudet wil “een nieuwe generatie opleiden, die uiteindelijk het roer kan overnemen in Nederland”? :D.
Dat forum voor de vrijheid van hem, of hoe heet het, schijnt net zo'n oubollig marge clubje te zijn als de Edmund Burke Stichting destijds.
I´m back.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 14:44:38 #216
66444 Lord_Vetinari
pi_161986865
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die Baudet wil “een nieuwe generatie opleiden, die uiteindelijk het roer kan overnemen in Nederland”? :D.
Dat forum voor de vrijheid van hem, of hoe heet het, schijnt net zo'n oubollig marge clubje te zijn als de Edmund Burke Stichting destijds.
Ik kan nog wel een organisatie noemen, die kinderen wilde opleiden voor het besturen van een toekomstig rijk.
pi_161986928
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik kan nog wel een organisatie noemen, die kinderen wilde opleiden voor het besturen van een toekomstig rijk.
Edmund Burke Stichting organiseerde ook zomerkamp voor jonge leden om zich te scholen in de conservatieve leer. Ik weet niet of dat ooit een succes is geweest trouwens.
I´m back.
pi_161987112
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar heeft Breivik toen een stokje voor gestoken.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:52:20 #219
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161991803
quote:

[..]

Schaar jij Hans Teeuwen onder een oubollig marge clubje?

Toch apart dat ik als ultralinks figuur het voor een groot deel eens ben met een extreem rechts persoon als Baudet trouwens.
Feyenoord!
pi_161991837
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:52 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Toch apart dat ik als ultralinks figuur het voor een groot deel eens ben met een extreem rechts persoon als Baudet trouwens.
Teeuwen zit niet in dat oubollige marge clubje hoor. Zijn allemaal conservatief rechtse corpsballetjes die daarnaar toe gaan.
I´m back.
pi_161991839
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 14:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar heeft Breivik toen een stokje voor gestoken.
_O_ _O-
pi_161991907
Maar laten we wel wezen, de leidende intelligentsia van tegenwoordig is een verzameling van verziekt pc-conformisten geleid door elite-populisme die op geen enkele wijze intellectueel bestaansrecht hebben opgeëist; het zijn slechts producten van een periode vrede die aan de hand van redelijke relatieve welvaart terecht zijn gekomen in posities waar wereldvreemdheid niet afgestraft wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 19:00:46 ]
pi_161991909
quote:

[..]

Hans Teeuwen heeft zichzelf paranoïde gesnoven.
pi_161991967
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:59 schreef LelijKnap het volgende:
Maar laten we wel wezen, de leidende intelligentsia van tegenwoordig is een verzameling van verziekt pc-conformisten die op geen enkele wijze intellectueel bestaansrecht hebben opgeëist; het zijn slechts producten van een periode vrede die aan de hand van redelijke relatieve welvaart terecht zijn gekomen in posities waar wereldvreemdheid niet afgestraft wordt.
Want de intelligentsia van voorgaande periodes zijn geen producten van hun tijd.

Veel dure woordenvoor een boude stelling zonder argumenten.

Ik lach me blauw als ik jou zulke uitspraken zie doen, gefrustreerde geesteszieke cuckhold.
pi_161991978
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:59 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hans Teeuwen heeft zichzelf paranoïde gesnoven.
Gesnoven, een vriend/collega, neergestoken. Oninteressant verschil ongetwijfeld.
pi_161991987
quote:
Maar laten we wel wezen, de leidende intelligentsia van tegenwoordig is een verzameling van verziekt pc-conformisten die op geen enkele wijze intellectueel bestaansrecht hebben opgeëist;
Ze eisen niet hun bestaansrecht op ? Foute boel .... Ieder mens heeft bestaansrecht

quote:
het zijn slechts producten van een periode vrede die aan de hand van redelijke relatieve welvaart terecht zijn gekomen in posities waar wereldvreemdheid niet afgestraft wordt.
.nou nou.... en jij weet hoe het allemaal beter moet ?
Sluit aan , achterin de rij .... er zijn nog 3 miljoen beterweters voor je
pi_161992055
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:03 schreef LelijKnap het volgende:
Gesnoven, een vriend/collega, neergestoken. Oninteressant verschil ongetwijfeld.
Een zal hoogstwaarschijnlijk de aanjager van het ander zijn geweest.
pi_161992130
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:02 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Want de intelligentsia van voorgaande periodes zijn geen producten van hun tijd.

Veel dure woordenvoor een boude stelling zonder argumenten.

Ik lach me blauw als ik jou zulke uitspraken zie doen, gefrustreerde geesteszieke cuckhold.
Ieder is een product van zijn eigen tijd. Bepaalde tijden forceren echter vernieuwende en intrinsiek (en 'eigenaardige') intellectuele denkers en leiders, die met de strijd om macht/invloed in aanraking komen met aspecten (v.d. mens) welke hier onderdrukt worden. M.a.w.; het verloopt hier te soepel; conformeer aan je linkse pc-vriendjes en docenten, en je belandt vanzelf in een bepaalde degelijke positie. Alle kinderen van de eigen tijd maar verschillende tijden creëren verschillende antwoorden op de eigen tijd. En gelukkig begint nu ook deze tijd eindelijk, met de steeds benauwder wordende realiteit, werkelijk intellectualisme te eisen; de opkomst van het zo benoemde 'extreme rechts'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 19:13:04 ]
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:11:13 #229
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_161992143
quote:
Maar laten we wel wezen, de leidende intelligentsia van tegenwoordig is een verzameling van verziekt pc-conformisten geleid door elite-populisme die op geen enkele wijze intellectueel bestaansrecht hebben opgeëist; het zijn slechts producten van een periode vrede die aan de hand van redelijke relatieve welvaart terecht zijn gekomen in posities waar wereldvreemdheid niet afgestraft wordt.
Je schrijft zo veel maar je zegt helaas niks...
pi_161992177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ieder is een product van zijn eigen tijd. Bepaalde tijden forceren echter vernieuwende en intrinsiek (en 'eigenaardige') intellectuele denkers en leiders, die met de strijd om macht/invloed in aanraking komen met aspecten (v.d. mens) welke hier onderdrukt worden. M.a.w.; het verloopt hier te soepel; conformeer aan je linkse pc-vriendjes en docenten, en je belandt vanzelf in een bepaalde degelijke positie. Alle kinderen van de eigen tijd maar verschillende tijden creëren verschillende antwoorden op de eigen tijd. En gelukkig begint nu ook deze tijd eindelijk, met de steeds benauwder wordende realiteit, werkelijke intellectualisme te eisen; de opkomst van het zo benoemde 'extreme rechts'.
Extreem rechts en intellectualisme in een zin staat erg vreemd.
pi_161992200
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alhier een voorbeeld van een niet uitgedaagd kind van z'n tijd.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:16:03 #232
66444 Lord_Vetinari
pi_161992218
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet noodzakelijkerwijs. Veel nazi's, bijvoorbeeld, waren hoog opgeleid.
pi_161992222
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alhier een voorbeeld van een niet uitgedaagd kind van z'n tijd.
Maar ik heb dan weer geen goede baan gekregen omdat ik meepraat met de pc-elite. Dus ik val helemaal tussen wal en schip!
pi_161992270
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar ik heb dan weer geen goede baan gekregen omdat ik meepraat met de pc-elite. Dus ik val helemaal tussen wal en schip!
Ik heb dan ook nooit gezegd dat intelligentie geen rol speelt als vereiste 'goed terecht te komen'.
pi_161992272
quote:
Ieder is een product van zijn eigen tijd. Bepaalde tijden forceren echter vernieuwende en intrinsiek (en 'eigenaardige') intellectuele denkers en leiders, die met de strijd om macht/invloed in aanraking komen met aspecten (v.d. mens) welke hier onderdrukt worden. M.a.w.; het verloopt hier te soepel; conformeer aan je linkse pc-vriendjes en docenten, en je belandt vanzelf in een bepaalde degelijke positie. Alle kinderen van de eigen tijd maar verschillende tijden creëren verschillende antwoorden op de eigen tijd. En gelukkig begint nu ook deze tijd eindelijk, met de steeds benauwder wordende realiteit, werkelijk intellectualisme te eisen; de opkomst van het zo benoemde 'extreme rechts'.
Extreem-rechts is niet de norm, genialiteit voldoet niet aan de norm, extreem-rechts is geniaal.

Aha. :')
pi_161992292
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Evenals vele Chinezen, Japanners, Z-Koreanen, Amerikanen, etc, die bijvoorbeeld geen trek hebben in een massale toestroom van (islamitische) migranten en zelfbehoud propaganderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 19:20:26 ]
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:19:45 #237
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161992294
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Teeuwen zit niet in dat oubollige marge clubje hoor. Zijn allemaal conservatief rechtse corpsballetjes die daarnaar toe gaan.
en kersverse elite dus, wat nogal wringt met het aanschoppen tegen de elite en het idee dat “het gewone volk” moet spreken via “directe democratie”.

Onder de deelnemers bekende en minder bekende gezichten als Jort Kelder, Hans Teeuwen, Paul Cliteur, Arjo Klamer, Bruno de Haas, Annabel Nanninga en Geerten Waling. Ook Sid Lukkassen en Timon Dias mochten natuurlijk niet ontbreken. Opmerkelijke namen in de aftiteling zijn Balasz Orban (toevallig, de achternaam?), Theodore Dalrymple en islamhater Douglas Murray[3].

http://sargasso.nl/karske(...)-die-ze-voorspellen/
Feyenoord!
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:20:34 #238
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161992307
quote:
_O- _O-
Feyenoord!
pi_161992309
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is echter geen intellectuele beweging. In feite is het nazisme opgelegd in de universiteit waardoor er vanzelf hoogopgeleide nazi's ontstonden.
pi_161992310
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nooit gezegd dat intelligentie geen rol speelt als vereiste 'goed terecht te komen'.
Nou, veel hoef je er anders niet voor te doen.

quote:
conformeer aan je linkse pc-vriendjes en docenten, en je belandt vanzelf in een bepaalde degelijke positie.
En ik conformeer heel netjes hoor.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:22:18 #241
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161992339
quote:

[..]

En nu je eigen mening in je eigen woorden?
Feyenoord!
pi_161992375
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

en kersverse elite dus, wat nogal wringt met het aanschoppen tegen de elite en het idee dat “het gewone volk” moet spreken via “directe democratie”.

Onder de deelnemers bekende en minder bekende gezichten als Jort Kelder, Hans Teeuwen, Paul Cliteur, Arjo Klamer, Bruno de Haas, Annabel Nanninga en Geerten Waling. Ook Sid Lukkassen en Timon Dias mochten natuurlijk niet ontbreken. Opmerkelijke namen in de aftiteling zijn Balasz Orban (toevallig, de achternaam?), Theodore Dalrymple en islamhater Douglas Murray[3].

http://sargasso.nl/karske(...)-die-ze-voorspellen/
Ja, mensen zullen een handtekening wel gezet hebben en daar loopt Baudet nou mee te pimpen.
Maar nee, je zit er niet op te wachten dat de huidige "elite" door deze "elite" wordt overgenomen iig. Gelukkig is het een oubollige marge clubje van rabiaten en valt het ongetwijfeld na paar jaar uit elkaar nadat ze onderling elkaar voor rotte vis uitmaken net zoals die potsierlijke marginalen van dat EBS clubje.
I´m back.
pi_161992407
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:20 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het is echter geen intellectuele beweging. In feite is het nazisme opgelegd in de universiteit waardoor er vanzelf hoogopgeleide nazi's ontstonden.
Deels. Een deel werd inderdaad, zoals nu, gedwongen zich te conformeren aan de leidende idealen van de machthebbende. In dat opzicht heeft bijvoorbeeld een Timmermans veel meer gemeen met een hoogopgeleide nazi dan een Fortuyn.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:26:24 #244
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161992429
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, mensen zullen een handtekening wel gezet hebben en daar loopt Baudet nou mee te pimpen.
Maar nee, je zit er niet op te wachten dat de huidige "elite" door deze "elite" wordt overgenomen iig. Gelukkig is het een oubollige marge clubje van rabiaten en valt het ongetwijfeld na paar jaar uit elkaar nadat ze onderling elkaar voor rotte vis uitmaken net zoals die potsierlijke marginalen van dat EBS clubje.
Wat lul je nou, Hans Teeuwen is ook een van de deelnemers. Dat jij je eigen links niet doorleest moet je zelf weten maar geef het in ieder geval toe.

Absoluut geen oubollig mannenclubje imo. In ieder geval veel en veel minder oubollig mannenclubje dan wat er nu op het pluche zit. Met al die grijze bankiers en politici.
Feyenoord!
pi_161992443
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, veel hoef je er anders niet voor te doen.

[..]

En ik conformeer heel netjes hoor.
Je moet natuurlijk ook naar de universiteit gaan en daar de multiple choice quispelletjes met een voldoende 'winnen'.
pi_161992445
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat lul je nou, Hans Teeuwen is ook een van de deelnemers. Dat jij je eigen links niet doorleest moet je zelf weten maar geef het in ieder geval toe.

Absoluut geen oubollig mannenclubje imo. In ieder geval veel en veel minder oubollig mannenclubje dan wat er nu op het pluche zit. Met al die grijze bankiers en politici.
Wat mij betreft wel. En voorspelling: ze zullen (gelukkig) nooit een deuk in een pakje boter kunnen slaan. :).
I´m back.
pi_161992454
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En nu je eigen mening in je eigen woorden?
Dat is mijn eigen mening, in mijn eigen woorden }:|
pi_161992478
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk ook naar de universiteit gaan en daar de multiple choice quispelletjes met een voldoende 'winnen'.
Potverdrie, ik heb een paar diploma's van linkse geesteswetenschapsopleidingen van een universiteit thuis hangen. Cum laude van eentje zelfs, dus dat is ook voldoende! Wat doe ik niet goed?
pi_161992512
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Potverdrie, ik heb een paar diploma's van linkse geesteswetenschapsopleidingen van een universiteit thuis hangen. Cum laude van eentje zelfs, dus dat is ook voldoende! Wat doe ik niet goed?
Dan doorzien ze misschien toch jouw onechtheid ten aanzien van de politiek-correctheid.
'Volgens mij is Luda niet helemaal... hoor jongens. Soms merk ik op dat...'
pi_161992526
quote:

[..]

Hans Teeuwen is als cabaretier die het al jaren niet meer van zijn voorstellingen maar provocaties en uitvallen moet hebben natuurlijk wel hard op weg naar de Freek de Jonge status :P
pi_161992537
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dan doorzien ze misschien toch jouw onechtheid ten aanzien van de politiek-correctheid.
'Volgens mij is Luda niet helemaal... hoor jongens. Soms merk ik op dat...'
Dat zal wel niet, ik ben het prototype van een niet-uitgedaagd kind van mijn tijd.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:32:34 #252
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161992545
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. En voorspelling: ze zullen (gelukkig) nooit een deuk in een pakje boter kunnen slaan. :).
Noem jij jezelf extreem links?
Feyenoord!
pi_161992553
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zal wel niet, ik ben het prototype van een niet-uitgedaagd kind van mijn tijd.
Dan weet ik het ook niet. Misschien ben je gewoon lelijk. Ook dat kan een reële rol spelen.
pi_161992554
quote:
Wat een compleet nietszeggende zin :D
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:34:09 #255
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161992576
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is mijn eigen mening, in mijn eigen woorden }:|
Nee dat is een bepaald raar patroon dat je jezelf hebt aangeleerd door allerlei moeilijke woorden te gebruiken denk je dat mensen je intelligent zullen vinden en meer respect zullen geven. Laat die woordenschat van je even varen en geef gewoon je mening want die word niet echt duidelijk door al dat warrig taalgebruik.
Feyenoord!
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:35:08 #256
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161992598
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hans Teeuwen is als cabaretier die het al jaren niet meer van zijn voorstellingen maar provocaties en uitvallen moet hebben natuurlijk wel hard op weg naar de Freek de Jonge status :P
Teeuwen heeft het altijd met provocaties gedaan. En hij hoeft het niet meer van zijn voorstelligen te hebben omdat hij financieel onafhankelijk is en liever lekker jazz speelt.
Feyenoord!
pi_161992621
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee dat is een bepaald raar patroon dat je jezelf hebt aangeleerd door allerlei moeilijke woorden te gebruiken denk je dat mensen je intelligent zullen vinden en meer respect zullen geven. Laat die woordenschat van je even varen en geef gewoon je mening want die word niet echt duidelijk door al dat warrig taalgebruik.
Jouw onkunde mijn werkelijke mening te abstraheren kan je niet deflecteren door mij van pretentie te betichten. Nee, Jappie, daar ga ik niet in mee.
pi_161992646
Ah dat Spartacus Timon Dias Spartacus wist ik niet.

Die uit constant zeer dreigende taal over een onvermijdelijke burgeroorlog. Lijkt alsof die lui willen dat hun zieke voorspellingen een self-fulfilling prophecy worden.
pi_161992656
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:25 schreef LelijKnap het volgende:
Deels. Een deel werd inderdaad, zoals nu, gedwongen zich te conformeren aan de leidende idealen van de machthebbende. In dat opzicht heeft bijvoorbeeld een Timmermans veel meer gemeen met een hoogopgeleide nazi dan een Fortuyn.
:')

Timmermans gedwongen om PvdA idealen op zich te nemen om zo aan het werk te blijven. _O-

Waarvoor loop jij bij de psych? :D _O-
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:38:35 #260
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161992663
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jouw onkunde mijn werkelijke mening te abstraheren kan je niet deflecteren door mij van pretentie te betichten. Nee, Jappie, daar ga ik niet in mee.
Prima dan niet. Als je niet wilt dat mensen je begrijpen (wat me toch vrij essentieel lijkt voor een nuttige discussie) dan vraag ik me af wat je hier doet.
Feyenoord!
pi_161992690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:27 schreef LelijKnap het volgende:
_O-

Fuck man. _O_ _O- Wat een klucht. :D
pi_161992795
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Noem jij jezelf extreem links?
Nee, hoezo?
I´m back.
pi_161992868
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

:')

Timmermans gedwongen om PvdA idealen op zich te nemen om zo aan het werk te blijven. _O-

Waarvoor loop jij bij de psych? :D _O-
Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, o.a.
pi_161992904
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een compleet nietszeggende zin :D
Het prozaische equivalent van een goldplated Opel Kadett.....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_161992947
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:46 schreef LelijKnap het volgende:
Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, o.a.
quote:
zich kenmerkt door geremdheid en het gevoel minderwaardig te zijn.
Dit verklaart goddomme veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 19:50:41 ]
pi_161992983
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Prima dan niet. Als je niet wilt dat mensen je begrijpen (wat me toch vrij essentieel lijkt voor een nuttige discussie) dan vraag ik me af wat je hier doet.
Volgens mij valt het gewoon prima te begrijpen. Zeker als je instaat bent voorbij de 'pretentie' te kijken. Maar goed, wat ik in het kort zeg; -en natuurlijk is het een generalisatie van de historie- dat de elite zich veelal op machiavellistische wijze een bepaalde machtspositie toegeëigende (met uitzondering van de kinderen, zoals blauwbloedjes natuurlijk). Die onderneming op zichzelf is al zo werkelijk, dat het een inherent ander en meer realistisch wereldbeeld (t.a.z. v.d. concurrerende/egoïstische mens) schiep. Vele andere intellectuele van voorheen, althans zij die nu uitsteken in de geschiedenisboeken, waren zij die in conflict waren met de tijdsgeest; het waren zij die veelal een zwaar en een leven vol conflict ondergingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 19:54:49 ]
pi_161993040
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:50 schreef hoink581 het volgende:

[..]

[..]

Dit verklaart goddomme veel.
Zeer zeker. Ik, anders dan vele, ken mijzelf dan ook wel redelijk goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 19:54:21 ]
pi_161993079
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeer zeker. Ik, anders dan vele, ken mijzelf dan ook wel redelijk goed.
Wel zonde dat je hele wereldbeeld is vertekend dankzij een psychische stoornis.
pi_161993167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ah dat Spartacus Timon Dias Spartacus wist ik niet.

Die uit constant zeer dreigende taal over een onvermijdelijke burgeroorlog. Lijkt alsof die lui willen dat hun zieke voorspellingen een self-fulfilling prophecy worden.
Ik moest toch wel glimlachen bij het stukje waar hij anderen aanspoort om te vechten voor hun vaderland terwijl hij zichzelf de naam van een Romeinse slaaf als alias heeft aangemeten. Blijkbaar kon hij geen oud-Nederlander vinden die voldeed aan de norm.
NEE!
pi_161993182
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:55 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Wel zonde dat je hele wereldbeeld is vertekend dankzij een psychische stoornis.
Ik heb mijn psychische stoornissen ook intellectueel geïnternaliseerd waardoor ik de benodigde nuances in mijn wereldbeeld heb kunnen verrichten. Deze is dus op geen enkele wijze onderhevig geraakt aan mijn individuele psychologische problematiek.
pi_161993194
quote:

[..]

Hoe Nederlands is die Thierry Baudet. Zijn achternaam doet vermoeden dat hij Franse (Hugenoten?) voorouders heeft. En met een voornaam Thierry is men dus nog steeds Frans "angehaucht". Holland, let op uw saeck! De vijfde kolonne der Sansculotten is in ons midden!
pi_161993203
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:59 schreef LelijKnap het volgende:
Ik heb mijn psychische stoornissen ook intellectueel geïnternaliseerd waardoor ik de benodigde nuances in mijn wereldbeeld heb kunnen verrichten. Deze is dus op geen enkele wijze onderhevig geraakt aan mijn individuele psychologische problematiek.
Hou je dure woorden voor je als je zulke ongelofelijke onzin uitslaat. :')
pi_161993211
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

tjonge.... ken je niet iemand afzeiken zonder de nazi;s aan te roepen ?
pi_161993251
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:00 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hou je dure woorden voor je als je zulke ongelofelijke onzin uitslaat. :')
Welke onzin? Ik ben de -bijna tragische- verwording van nuance.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2016 20:03:26 ]
pi_161993314
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoe Nederlands is die Thierry Baudet. Zijn achternaam doet vermoeden dat hij Franse (Hugenoten?) voorouders heeft. En met een voornaam Thierry is men dus nog steeds Frans "angehaucht". Holland, let op uw saeck! De vijfde kolonne der Sansculotten is in ons midden!
Ik wordt liever tweemaal per dag gedomineerd door een Napoleon dan door een Arabische jihadist. Just sayin'
pi_161993351
quote:

[..]

Onzin, gaat niet over zijn naam noch afkomst. Dat is namelijk niet relevant.
Gaat imo om zijn in principe zeer moreel conservatieve, absolutistische en rechts sociaal-economische denkbeelden. Daar ga ik niet achterstaan, alhoewel ik dan wel tegengestemd heb bij het referendum en ook echt heel erg veel vraagtekens heb bij de islam, de EU en de vluchtelingencrisis.
Dat je dat dan hebt, betekent niet dat je je automatische wilt inlaten met dit soort figuren.
Baudets vereniging is een voortzetting van het EBS, en dat was echt huilen met de pet op.
En ik ben absoluut niet extremistisch, noch links noch rechts.
I´m back.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:10:09 #277
66444 Lord_Vetinari
pi_161993371
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik wordt
\ Mand /
\_____/
|
|
|
¥
LelijKnap
pi_161993399
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

\ Mand /
\_____/
|
|
|
¥
LelijKnap
Ah joh, als jij het land de verdoemenis inhelpt, dan mag ik toch zeker wel de taal verkrachten.
pi_161993415
Een taal die sowieso al een incoherente verzameling van incoherente regeltjes was.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:13:18 #280
66444 Lord_Vetinari
pi_161993442
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah joh, als jij het land de verdoemenis inhelpt, dan mag ik toch zeker wel de taal verkrachten.
Oh? Hoe ben ik dat aan het doen, dan? Kan ik daar ergens een loonstrookje en salaris voor krijgen?
pi_161993452
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat imo om zijn in principe zeer moreel conservatieve, absolutistische en rechts sociaal-economische denkbeelden. Daar ga ik niet achterstaan, alhoewel ik dan wel tegengestemd heb bij het referendum en ook echt heel erg veel vraagtekens heb bij de islam, de EU en de vluchtelingencrisis.
Dat je dat dan hebt, betekent niet dat je je automatische wilt inlaten met dit soort figuren.
Baudets vereniging is een voortzetting van het EBS, en dat was echt huilen met de pet op.
Heb je ooit wel eens overwogen dat je de luxe niet hebt om niet aan compromissen te doen?
pi_161993477
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens overwogen dat je de luxe niet hebt om niet aan compromissen te doen?
Ik woon samen met een vrouw, wat denk jij zelf?
I´m back.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:15:40 #283
66444 Lord_Vetinari
pi_161993502
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar moeders zijn altijd veel toegeeflijker, dus dat telt niet... ;)
pi_161993524
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh? Hoe ben ik dat aan het doen, dan? Kan ik daar ergens een loonstrookje en salaris voor krijgen?
Publiekelijk (via het internet) opkomen voor en steun betuigen aan elementen die meedragen aan de ondergang van Nederland. Je kan er salaris voor krijgen wanneer je aangenomen wordt bij de VVD, PvdA, SP, et cetera.
pi_161993547
quote:

[..]

Zijn Belgische stamvader was onderwijzer te Deventer.
Dus kijk uit voor de Twentsche invasie.
http://www.stamboomonderz(...)n.php?personID=I1698
pi_161993548
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar moeders zijn altijd veel toegeeflijker, dus dat telt niet... ;)
Jij projecteert je stacaravan avontuur nu op mij?
I´m back.
pi_161993551
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlandse man aanschouwende; geen idee.
pi_161993563
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlandse man aanschouwende; geen idee.
Je moet altijd compromissen sluiten jongen. Je hele leven moet je je aanpassen ook.
I´m back.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:18:12 #289
66444 Lord_Vetinari
pi_161993564
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij projecteert je stacaravan avontuur nu op mij?
Mijn peut raadde dat aan. Om de schaamte kwijt te raken.
pi_161993576
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mijn peut raadde dat aan. Om de schaamte kwijt te raken.
Whehehe.
I´m back.
pi_161993585
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet altijd compromissen sluiten jongen.
Neem dan genoegen met bovengenoemde heer. Zelf ik ben -bijna- bereid(t?) met Wilders genoegen te nemen na de door links geïnspireerde moord op Fortuyn.
pi_161993648
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Neem dan genoegen met bovengenoemde heer. Zelf ik ben -bijna- bereid(t?) met Wilders genoegen te nemen na de door links geïnspireerde moord op Fortuyn.
Nou ja, Wilders stemt voor 99% met de VVD mee.
I´m back.
pi_161993664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zo zijn er mensen die wakker worden van de door rechts geïnspireerde Breivik.
pi_161993675
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, Wilders stemt voor 99% met de VVD mee.
O.a. daarom 'bijna'. Wat blijft er verder over?
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:24:51 #295
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161993718
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Ah nee extreem rechts. Dan zouden de ideeen van Baudet je toch aan moeten spreken?
Feyenoord!
pi_161993750
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zo zijn er mensen die wakker worden van de door rechts geïnspireerde Breivik.
Ik ben niet 'wakker geworden' door Fortuyn. Ik herkende in zijn retoriek genoeg overeenkomstige meningen om op hem te willen stemmen. Overigens heeft Breivik ook mensen aan de rechterkant wakkergeschud ('Dat hij bereid was zover te gaan, dat geeft wel aan dat...).
  zaterdag 7 mei 2016 @ 20:26:41 #297
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161993752
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je jezelf cultureel marxist noemt ben je toch wel vrij extreem imo.
Feyenoord!
pi_161993762
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als je jezelf cultureel marxist noemt ben je toch wel vrij extreem imo.
Ja, dat doe ik omdat ik de waarden van de islam niet onderschrijf. :{.
Dat is extreem?
I´m back.
pi_161993773
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:24 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ah nee extreem rechts. Dan zouden de ideeen van Baudet je toch aan moeten spreken?
Nee, ook niet.
I´m back.
pi_161993779
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ook niet.
Wat niet dan?
pi_161993802
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

O.a. daarom 'bijna'. Wat blijft er verder over?
Er zijn o.a. nog sociaal-economische kwesties, en vaak zijn die nog belangrijker dan andere kwesties.
PVV belijdt met de mond links te zijn, maar is net als Pim Fortuyn gewoon neo-liberaal.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')