abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161332217
Aangezien het referendum nu voorbij is wordt het hoog tijd dat de OP wat wordt geactualiseerd. De motieven om voor en tegen te stemmen waren heel erg belangrijk maar nu de uitslag op tafel ligt is dat niet meer zo interessant voor de OP.
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van 32% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De actuele stand van zaken: Spong onderzoekt of dat een rechtszaak kan worden aangespannen tegen de initiatiefnemers van het referendum, dit maakte hij bekend in de uitzending van 7 april van het televisieprogramma Pauw.
quote:
Advocaat Gerard Spong denkt er over om aangifte te doen tegen Burgercomité EU. Gisteravond noemde Spong bij tv-programma Pauw het referendum van afgelopen woensdag een ’crimineel referendum’. De advocaat is benaderd door iemand die pleit voor een strafzaak als de overheid geen onderzoek start.

De leden van het Burgercomité zouden volgens Spong onder valse voorwendselen handtekeningen hebben verzameld voor het referendum, dat over het associatieverdrag met Oekraïne ging.

Het referendum werd mogelijk gemaakt door actiegroep GeenPeil. In deze groep zaten GeenStijl, het Forum voor Democratie en Burgercomité EU. Voorzitter van het comité Arjan van Dixhoorn zei vorige week tegen het NRC dat Oekraïne hun niets kan schelen. Daarmee lieten ze blijken dat het referendum vooral als doel heeft om Nederland en de Europese Unie onder spanning te zetten.

Bij Pauw zei Spong: "Het is een misdrijf wat enkele initiatiefnemers in het NRC bekennen. Volgens artikel 98 van de wet raadgevend referendum is het verboden om onder valse voorwendselen een ondersteuningsverklaring te krijgen. Als je zegt het gaat me niet om Oekraïne maar om de EU.”
Zure druiven of rechtvaardigheidsgevoel, oordeelt u zelf maar.

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Als het aan de aanvragers van dit referenda ligt dan komen er snel nieuwe referenda:
quote:
Initiatiefnemer van het Oekraïne-referendum Thierry Baudet wil premier Rutte adviseren over het aanpassen van het associatieverdrag tussen Europa en Oekraïne, dat woensdag is weggestemd door een meerderheid van de kiezers.

Baudet wil een manifest opstellen met daarin de aanpassingen in het associatieverdrag die Rutte volgens hem zou moeten uitonderhandelen in Brussel. "Dat manifest ga ik samen met andere leden van het intellectuele nee-kamp opstellen", zei hij in tv-programma Pauw.

Vandaag praat de ministerraad over de uitkomst van het referendum. Formeel kan het kabinet de uitslag naast zich neerleggen, maar premier Rutte heeft al gezegd dat Nederland wat hem betreft het verdrag met Oekraïne niet zonder meer kan ratificeren nu het nee-kamp het referendum heeft gewonnen.

In Pauw zei Baudet verder dat hij al drie onderwerpen op de plank heeft liggen waarover volgens hem ook heel goed een referendum gehouden zou kunnen worden: het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de VS, nieuwe financiële steun van de Europese Unie aan landen in Zuid-Europa en de Europese aanpak van het vluchtelingenprobleem.
Stuk voor stuk belangrijk, het TTIP-verdrag waarschijnlijk nog het meest.

quote:
Minister Plasterk zet vraagtekens bij de subsidies die bij een referendum worden verstrekt om campagne te voeren. Hij vindt dat er nog eens goed naar de regels moet worden gekeken.

Van de ongeveer 2 miljoen euro die voor het Oekraïne-referendum is verstrekt, is ook een deel bij politieke partijen terechtgekomen. Plasterk vraagt zich af of het nou echt de bedoeling is "dat we partijen gaan financieren, zodat ze advertenties voor zichzelf kunnen plaatsen".
Een goed punt van Plasterk, hier moet inderdaad naar worden gekeken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161332237
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:18 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

NPO is zwaar belabberd inderdaad maar je kunt ook via internet kijken via de tweede kamer zelf.
Oh, dat wist ik niet. Goed om te weten. ;)
Als het debat nog aan de gang is wanneer ik thuis ben dan zal ik het eens proberen.
#NoDAPL
  zondag 10 april 2016 @ 18:22:39 #3
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161332255
Ik krijg steeds meer het idee dat de Nee-stemmers WILLEN dat de uitslag genegeerd wordt, zodat ze lekker kunnen blijven zeiken op de politiek.
pi_161332302
Sorry Bram, partijen als SP en PVV zijn ook vaak gewoon tegen om zich af te kunnen zetten tegen de regering. Het zijn ook niet voor niets clubs die praktisch gezien tot eeuwige oppositiepartijen.
pi_161332314
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 14:03 schreef BarryOSeven het volgende:

Geld naar Griekenland is gewoon volledig foetsie. En niemand die er over nadenkt dat je voor die actie straks 3 jaar langer mag doorwerken.
Dat is een klein onderdeel van de prijs die je betaalt voor de EU, iets om over na te denken wanneer je weer de kans krijgt om voor een EU-sceptische partij of een EU-sceptisch referendum te stemmen. ;)
#NoDAPL
pi_161332316
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:22 schreef hhh38 het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat de Nee-stemmers WILLEN dat de uitslag genegeerd wordt, zodat ze lekker kunnen blijven zeiken op de politiek.
Waar baseer je dat op?
pi_161332337
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:24 schreef 99.999 het volgende:
Sorry Bram, partijen als SP en PVV zijn ook vaak gewoon tegen om zich af te kunnen zetten tegen de regering. Het zijn ook niet voor niets clubs die praktisch gezien tot eeuwige oppositiepartijen.
In Eindhoven (de vijfde grootste stad van Nederland op basis van het aantal inwoners) zit de SP in de coalitie, de VVD (gedeeld eerste of tweede) werd buitengesloten.
#NoDAPL
pi_161332349
quote:
Daar lijkt het hier in elk geval wel sterk op. Ze geven immers ook vaak aan dat het ze helemaal niet inhoudelijk om het verdrag gaat. Wellicht is het voor hen een soort van motie van wantrouwen via de stembus.
pi_161332384
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In Eindhoven zit de SP gewoon in de coalitie, de VVD (gedeeld eerste of tweede) werd buitengesloten.
En in meer dan 20 jaar tweede kamer hebben ze amper iets voor elkaar gekregen. Ze rennen dan altijd hard weg als iets op het nemen van verantwoordelijkheid gaat lijken.
pi_161332387
quote:
Nee hoor maar we verwachten het wel, de geschiedenis heeft zichzelf tot nu toe goed herhaald (EU-grondwetreferendum en heel die aanloop daarnaar toe). ;)
In beide gevallen winnen de nee-stemmers. Doe er iets mee en we winnen, negeer het en we winnen ook. :7
#NoDAPL
pi_161332418
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor maar we verwachten het wel. ;)
In beide gevallen winnen de nee-stemmers. Doe er iets mee en we winnen, negeer het en we winnen ook. :7
Welke winst haal je dan? En wat is de prijs die Nederland hiervoor van jou mag betalen? Immers, dit zal een stevige diplomatieke prijs hebben.
  zondag 10 april 2016 @ 18:29:00 #12
262211 hhh38
pi_161332423
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Het steeds herhalen van die verwachting, met vervolgens een sneer naar Rutte, het kabinet of het hele parlement. Geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar ik bespeur wel zo'n sentiment.
pi_161332428
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En in meer dan 20 jaar tweede kamer hebben ze amper iets voor elkaar gekregen. Ze rennen dan altijd hard weg als iets op het nemen van verantwoordelijkheid gaat lijken.
Een knappe manier van negeren dat de SP in de vijfde grootste stad van Nederland meeregeert. Als je dat in een grote stad kan dan kan je dat landelijk ook, als je een keer niet wordt buitengesloten. Eveneens kan je landelijk ook de VVD buitensluiten als je dat in de vijfde grootste stad van Nederland kan. Laten we hopen dat goed voorbeeld goed doet volgen.
#NoDAPL
  zondag 10 april 2016 @ 18:29:22 #14
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161332432
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een klein onderdeel van de prijs die je betaalt voor de EU, iets om over na te denken wanneer je weer de kans krijgt om voor een EU-sceptische partij of een EU-sceptisch referendum te stemmen. ;)
De griekse crisis 1 op 1 linken met een hogere aow leeftijd is idd een staaltje propaganda waar je goed over moet nadenken om er niet in te tuinen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_161332454
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een knappe manier van negeren dat de SP in de vijfde grootste stad van Nederland meeregeert. Als je dat in een grote stad kan dan kan je dat landelijk ook, als je een keer niet wordt buitengesloten. Eveneens kan je landelijk ook de VVD buitensluiten als je dat in de vijfde grootste stad van Nederland kan. Laten we hopen dat goed voorbeeld goed doet volgen.
De SP sluit zichzelf buiten door hard gillend weg te rennen als ze gevraagd worden verantwoordelijkheid te nemen...
pi_161332467
Bovendien ben jij blijkbaar alweer vergeten dat de SP de laatste keer dat het mee had moeten regeren op basis van de verkiezingsuitslag werd buitengesloten, de partij wou maar al te graag meeregeren. Maar ja, je moet niet verwachten dat de SP haar handtekening zet onder neoliberaal beleid, dat kan natuurlijk niet, dat begrijp jij toch wel?
#NoDAPL
pi_161332478
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In Eindhoven (de vijfde grootste stad van Nederland op basis van het aantal inwoners) zit de SP in de coalitie, de VVD (gedeeld eerste of tweede) werd buitengesloten.
Zorg dan in ieder geval dat je verhaal klopt. VVD is de vierde partij in Eindhoven...
pi_161332479
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De SP sluit zichzelf buiten door hard gillend weg te rennen als ze gevraagd worden verantwoordelijkheid te nemen...
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

#NoDAPL
pi_161332500
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bovendien ben jij blijkbaar alweer vergeten dat de SP de laatste keer dat het mee had moeten regeren op basis van de verkiezingsuitslag werd buitengesloten, de partij wou maar al te graag meeregeren. Maar ja, je moet niet verwachten dat de SP haar handtekening zet onder neoliberaal beleid, dat kan natuurlijk niet, dat begrijp jij toch wel?
Als je wilt regeren, dan moet je ook durven compromissen te sluiten... Als je dat weigert en overal anderen de schuld van geeft, dan zit regeren er gewoon niet zo in. Maar wellicht zit een keer een mooie SP-PVV coalitie er wel in. Zit immers toch steeds meer overlap tussen die clubs.
Het is ook wel typisch overigens hoe de SP en hun aanhang altijd anderen de schuld geven van hun eigen falen.
pi_161332512
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Ze durfden niet. Ze zijn doodsbang om verantwoordelijkheid te nemen.
pi_161332520
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:29 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het steeds herhalen van die verwachting, met vervolgens een sneer naar Rutte, het kabinet of het hele parlement. Geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar ik bespeur wel zo'n sentiment.
Rutte geeft vaak ook dubbele boodschappen. Journalisten stelden niet voor niets zeer scherpe vragen bij zijn laatste persconferentie over wat hij met de uitslag gaat doen. Pechtold die het ineens heeft over 'de overgrote meerderheid van degenen die hebben gestemd'. Die toevoeging is best opmerkelijk.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar het debat. Ik heb er geen vertrouwen in dat de overduidelijke 'NEE' straks in het debat vertegenwoordigd zal zijn. Maar we zullen zien.
pi_161332597
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:33 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Rutte geeft vaak ook dubbele boodschappen. Journalisten stelden niet voor niets zeer scherpe vragen bij zijn laatste persconferentie over wat hij met de uitslag gaat doen. Pechtold die het ineens heeft over 'de overgrote meerderheid van degenen die hebben gestemd'. Die toevoeging is best opmerkelijk.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar het debat. Ik heb er geen vertrouwen in dat de overduidelijke 'NEE' straks in het debat vertegenwoordigd zal zijn. Maar we zullen zien.
Het Nee wordt in de kamer toch gewoon vertegenwoordigd door clubjes als SP, PVV en PvdD?
En met de hakken over de sloot van de opkomstdrempel is natuurlijk niet overdreven overduidelijk. Als percentage een bescheiden groep van de kiesgerechtigden kan wel proberen de kamer hun wil op te leggen maar het moet ook wel praktisch haalbaar zijn natuurlijk. Is het toch nooit tevreden kunnen stellen van die groep de prijs die we moeten betalen waard?
pi_161332680
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zorg dan in ieder geval dat je verhaal klopt. VVD is de vierde partij in Eindhoven...
Ik was in de war met een andere uitslag, de VVD deed het de laatste gemeenteraadsverkiezingen inderdaad slecht (6 zetels, 10 voor de grootste als ik me niet vergis). Ik kan niet direct een tabel vinden maar ik neem het even van je aan dat jij correct hebt gekeken. Het punt staat dan nog overeind dat de VVD is buitengesloten aangezien de coalitie uit 4 partijen bestaat: PvdA, D66, Groenlinks en de SP. Een voorbeeld voor het land als je het mij vraagt.
#NoDAPL
pi_161332689
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het Nee wordt in de kamer toch gewoon vertegenwoordigd door clubjes als SP, PVV en PvdD?
En met de hakken over de sloot van de opkomstdrempel is natuurlijk niet overdreven overduidelijk. Als percentage een bescheiden groep van de kiesgerechtigden kan wel proberen de kamer hun wil op te leggen maar het moet ook wel praktisch haalbaar zijn natuurlijk. Is het toch nooit tevreden kunnen stellen van die groep de prijs die we moeten betalen waard?
Als je zo denkt kun je democratie wel opdoeken. Aan alle spelregels van dit raadgevend referendum is voldaan. Dan zal de tweede kamer iets met die uitslag moeten doen, zeker omdat het een door de politiek gecreeerd instrument is dat aan de burgers is gegeven.
pi_161332696
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 14:03 schreef BarryOSeven het volgende:

Geld naar Griekenland is gewoon volledig foetsie. En niemand die er over nadenkt dat je voor die actie straks 3 jaar langer mag doorwerken.
Daar twitterde Forum voor Democratie net nog over. :p
quote:
Nederlandse staatsschuld loopt op van 250 naar 466 miljard, in 9 jaar a.g.v. miljarden steun aan Zuid-Europa/Euro. http://www.rtlz.nl/algeme(...)r-466-miljard-9-jaar
pi_161332747
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:36 schreef 99.999 het volgende:
En met de hakken over de sloot van de opkomstdrempel is natuurlijk niet overdreven overduidelijk.
Jij gaat er dan alleen wel volstrekt aan voorbij dat er 61% meer tegen-stemmers waren dan voor-stemmers (toevallig komt het zo uit, 61% tegen-stemmers en 61% meer tegenstemmers dan voorstemmers ;)) en jij doet nu blijkbaar de aanname dat deze uitslag niet representatief zou zijn voor wat de totale kiesgerechtigde bevolking vindt. Zo ja, kan je dat motiveren?
#NoDAPL
  zondag 10 april 2016 @ 18:42:10 #27
262211 hhh38
pi_161332755
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik was in de war met een andere uitslag, de VVD deed het de laatste gemeenteraadsverkiezingen inderdaad slecht (6 zetels, 10 voor de grootste als ik me niet vergis). Ik kan niet direct een tabel vinden maar ik neem het even van je aan dat jij correct hebt gekeken. Het punt staat dan nog overeind dat de VVD is buitengesloten aangezien de coalitie uit 4 partijen bestaat: PvdA, D66, Groenlinks en de SP. Een voorbeeld voor het land als je het mij vraagt.
Ik zou zo'n kabinet landelijk ook wel zien zitten, maar dat zal ongetwijfeld betekenen dat de SP heel veel concessies moet doen. Ze staan op een aantal gebieden toch erg ver van die andere 3 partijen af. Ik denk dat het realistischer om de SP te vervangen door het CDA dan.
pi_161332799
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Verkiezingsuitslagen zijn met twee tellen zoeken terug te vinden. Het is tekenend voor jouw manier van discussiëren dat zelfs na de correctie de getallen nog steeds niet kloppen.
pi_161332805
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:42 schreef hhh38 het volgende:
Ik zou zo'n kabinet landelijk ook wel zien zitten, maar dat zal ongetwijfeld betekenen dat de SP heel veel concessies moet doen.
Laten we eens bekijken welke concessies de SP in Eindhoven heeft gedaan. Ik kan jou vertellen dat de PvdA in Eindhoven net zo ver van de SP staat als in het land, blijkbaar stonden ze dus gewoon wat meer open voor samenwerking en water bij de wijn doen.
quote:
Ik denk dat het realistischer om de SP te vervangen door het CDA dan.
Liever niet, die partij is voor mij veel te rechts, zie o.a. het afschaffen van een tweede opleiding tenzij je gigantisch veel poen hebt.
#NoDAPL
pi_161332866
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij gaat er dan alleen wel volstrekt aan voorbij dat er 61% meer tegen-stemmers waren dan voor-stemmers (toevallig komt het zo uit, 61% tegen-stemmers en 61% meer tegenstemmers dan voorstemmers ;)) en jij doet nu blijkbaar de aanname dat deze uitslag niet representatief zou zijn voor wat de totale kiesgerechtigde bevolking vindt. Zo ja, kan je dat motiveren?
Een zeer lage opkomst vind ik nu niet bepaald helpen om het representatief te maken. Zeker vanwege de weeffouten in de referendumwet die het in dit geval voor degenen die voor het verdrag zijn de meest logische keuze maakt om niet te gaan stemmen.
Ik ga dan ook niet voorbij aan de uitslag van het referendum, die is wel duidelijk maar door de lage opkomst is het lastig om dit als volledige waarheid aan te nemen.
pi_161332891
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:43 schreef Kansenjongere het volgende:
Verkiezingsuitslagen zijn met twee tellen zoeken terug te vinden.
Enkel als je zin hebt om hele kletsverhaaltjes te lezen. Jij las weer eens slecht, ik gaf aan dat ik niet zo snel "een tabel" kon vinden. Jij las bovendien selectief niet dat ik aangaf dat de VVD 6 zetels had waaruit jij had kunnen afleiden (wat jij niet deed) dat ik een bron had gevonden.

Verder is het voor mij duidelijk dat jij richting mij enkel de intentie hebt om op de man te spelen en niet je ogen op de bal hebt gericht. Prima, maar dan kom jij voorlopig op mijn negeerlijst. Als jij weer normaal doet dan zal ik jouw reacties weer lezen en reageren.

quote:
Het is tekenend voor jouw manier van discussiëren dat zelfs na de correctie de getallen nog steeds niet kloppen.
Hier lieg jij maar dat verwacht ik van jou ook gezien het bovenstaand. Bespaar je de moeite om op mij te reageren, ik zal jouw reacties voorlopig niet lezen gezien jouw stijl van 'discussiëren'.
#NoDAPL
pi_161332898
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Als je zo denkt kun je democratie wel opdoeken. Aan alle spelregels van dit raadgevend referendum is voldaan. Dan zal de tweede kamer iets met die uitslag moeten doen, zeker omdat het een door de politiek gecreeerd instrument is dat aan de burgers is gegeven.
Ze zullen in de kamer de gegeven raad ook wel serieus nemen. Maar het is maar de vraag wat ze er mee kunnen doen en wat de prijs daarvan is voor Nederland.
pi_161332936
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:46 schreef 99.999 het volgende:
Een zeer lage opkomst vind ik nu niet bepaald helpen om het representatief te maken.
Wat wil jij dan doen met al die EU-verkiezingen en PS-verkiezingen waarin er een zeer lage opkomst was?

quote:
Zeker vanwege de weeffouten in de referendumwet die het in dit geval voor degenen die voor het verdrag zijn de meest logische keuze maakt om niet te gaan stemmen.
Het was de ja-stemmers hun eigen keuze om niet te gaan stemmen, als ze hun democratische plicht hadden gedaan dan zouden we wel weten hoeveel het er zijn, nu kunnen we enkel gissen. ;)
Het is in ieder geval duidelijk dat er eveneens heel erg veel nee-stemmers thuisbleven, o.a. omdat ze geen vertrouwen hadden in de landelijke politiek (27% van de niet-stemmers!).
#NoDAPL
pi_161332952
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar twitterde Forum voor Democratie net nog over. :p

[..]

Dat clubje blijft wel aan het liegen :P. Als je doorklikt in het artikel gaat het om 9 miljard aan daadwerkelijke steun. Veel geld natuurlijk maar op de totale staatsschuld en de stijging daarvan vrij bescheiden.
pi_161332967
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

In dezelfde uitzending noemde Pauw een interessant feitje: bij een peiling van Ipsos (Frans pollbedrijf) gaven de meeste mensen die niet gingen stemmen aan dat ze niet gingen stemmen omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat de politiek iets doet met de uitslag.

Ik denk ook dat de politiek de uitslag gaat negeren, maar dat was voor mij juist de reden om te stemmen.
pi_161332985
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Hier lieg jij maar dat verwacht ik van jou ook gezien het bovenstaand. Bespaar je de moeite om op mij te reageren, ik zal jouw reacties voorlopig niet lezen gezien jouw stijl van 'discussiëren'.
Als je me onterecht van leugens beschuldigt kom dan met onderbouwing. In je "correctie" gaf je aan dat de winnaar in Eindhoven 10 zetels heeft, zoek zelf maar op hoeveel dat er echt zijn.
Als jij ervoor kiest fact-free te discussiëren, moet je niet gaan huilen als anderen je corrigeren.
pi_161332994
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Laten we eens bekijken welke concessies de SP in Eindhoven heeft gedaan. Ik kan jou vertellen dat de PvdA in Eindhoven net zo ver van de SP staat als in het land, blijkbaar stonden ze dus gewoon wat meer open voor samenwerking en water bij de wijn doen.

[..]

Liever niet, die partij is voor mij veel te rechts, zie o.a. het afschaffen van een tweede opleiding tenzij je gigantisch veel poen hebt.
De beleidsvrijheid in gemeenten is voor de onderwerpen die voor de SP belangrijk zijn maar vrij beperkt. Dat zomaar projecteren op de landelijke politiek mag natuurlijk maar je slaat dan wel weer de plank mis ;).
pi_161333042
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:39 schreef Physsic het volgende:
Nederlandse staatsschuld loopt op van 250 naar 466 miljard, in 9 jaar a.g.v. miljarden steun aan Zuid-Europa/Euro. http://www.rtlz.nl/algeme(...)r-466-miljard-9-jaar
Een simpel rekensommetje: 1000(466-250)/16,5 = 13090 euro per Nederland. Dat is een klein onderdeeltje van de prijs die we voor de EU betalen, houd het in je achterhoofd bij de volgende stemmingen. ;)
Alleen...we zijn er nog niet, want de rente wordt fors hoger. De rente bedraagt aanzienlijk meer dan 11 milard euro per jaar als het goed is (het was jaren geleden 11 miljard). Dat is dus nog vele honderden euro's per Nederlander per jaar voor enkel de rente op de staatschuld. Ik vind het zonde, wie niet?
En dan zitten mensen te miepen over een pilsje voor een referendum wat een klein beginnetje van het einde van de EU zou kunnen zijn.
#NoDAPL
pi_161333058
quote:
Ik krijg juist het idee dat het de vóór stemmers zijn die zeiken.
Racist
pi_161333060
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat wil jij dan doen met al die EU-verkiezingen en PS-verkiezingen waarin er een zeer lage opkomst was?

[..]

Het was de ja-stemmers hun eigen keuze om niet te gaan stemmen, als ze hun democratische plicht hadden gedaan dan zouden we wel weten hoeveel het er zijn, nu kunnen we enkel gissen. ;)
Het is in ieder geval duidelijk dat er eveneens heel erg veel nee-stemmers thuisbleven, o.a. omdat ze geen vertrouwen hadden in de landelijke politiek (27% van de niet-stemmers!).
Je interpreteert die peiling nu wel heel creatief Bram... En dan geef je ook even de tip om even door te klikken naar het totale rijtje ;).
En ik heb ook moeite met de uitwerking van de volksvertegenwoordiging in PS, EP en Waterschappen. Het interesseert de mensen blijkbaar te weinig waardoor de democratische controle matig functioneert.
pi_161333106
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je me onterecht van leugens beschuldigt kom dan met onderbouwing. In je "correctie" gaf je aan dat de winnaar in Eindhoven 10 zetels heeft, zoek zelf maar op hoeveel dat er echt zijn.
Als jij ervoor kiest fact-free te discussiëren, moet je niet gaan huilen als anderen je corrigeren.
Haha, zo werkt hij nu eenmaal :P. Daarom geef ik hem ook regelmatig de tip om zich eens in te lezen voordat hij een radicaal standpunt gaat verdedigen waar weer niks van klopt.
pi_161333112
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een simpel rekensommetje: 1000(466-250)/16,5 = 13090 euro per Nederland. Dat is een klein onderdeeltje van de prijs die we voor de EU betalen, houd het in je achterhoofd bij de volgende stemmingen. ;)
Alleen...we zijn er nog niet, want de rente wordt fors hoger.
Vergeet niet dat huidig ECB beleid de komende 10 jaar een enorm positief effect op de staatsschuld gaat hebben. Tegelijkertijd gaat iedereen in de eurozone die verstandig een spaarpotje op heeft gebouwd keihard genaaid worden en slecht gedrag beloond worden, maar de staatsschuld is iig geen probleem meer! w/
pi_161333126
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de politiek de uitslag gaat negeren, maar dat was voor mij juist de reden om te stemmen.

[..]

Vergeet niet dat huidig ECB beleid de komende 10 jaar een enorm positief effect op de staatsschuld gaat hebben. Tegelijkertijd gaat iedereen in de eurozone die verstandig een spaarpotje op heeft gebouwd keihard genaaid worden en slecht gedrag beloond worden, maar de staatsschuld is iig geen probleem meer! w/
Ik had mijn reactie nog wat uitgebreid.

quote:
Alleen...we zijn er nog niet, want de rente wordt fors hoger. De rente bedraagt aanzienlijk meer dan 11 milard euro per jaar als het goed is (het was jaren geleden 11 miljard). Dat is dus nog vele honderden euro's per Nederlander per jaar voor enkel de rente op de staatschuld. Ik vind het zonde, wie niet?
En dan zitten mensen te miepen over een pilsje voor een referendum wat een klein beginnetje van het einde van de EU zou kunnen zijn.
Het beste wat we kunnen doen is de stekker uit de EU trekken. Zonder de EU had Nederland nu een aanzienlijk lagere staatschuld gehad, dat lijkt me nagenoeg zeker.
#NoDAPL
  zondag 10 april 2016 @ 18:57:25 #44
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161333143
quote:

[..]

Dit is wel heel fact free bram.
pi_161333173
quote:

[..]

8 miljard en dalende http://www.rtlnieuws.nl/e(...)levert-flink-geld-op de rente daalt namelijk in plaats van dat ze stijgt.
pi_161333189
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 18:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dit is wel heel fact free bram.
Ja ja, de staatschuld is niet enkel opgelopen door die 'leningen', ik weet het. Dat compenseert wel aardig voor de rente die we er nog over gaan betalen. ;)
De bottomline is dat we heel erg veel geld kwijt zijn aan dit EU-project.
#NoDAPL
pi_161333199
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Wederom onjuist. In een peiling door Ipsos gaf 27 procent van de niet-stemmers aan niet gestemd te hebben omdat de regering toch niets zou doen met de uitslag.
Dat KAN zijn omdat ze geen vertrouwen hebben in de landelijke politiek, even aannemelijk is dat ze er geen vertrouwen in hadden dat de benodigde opkomst gehaald zou worden. Ook zegt dit helemaal niets over hun voorkeur (Ja/Nee/Weet niet/Weiger mee te doen aan deze onzin).
pi_161333209
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Het beste wat we kunnen doen is de stekker uit de EU trekken. Zonder de EU had Nederland nu een aanzienlijk lagere staatschuld gehad, dat lijkt me nagenoeg zeker.
Kan je dat even fatsoenlijk onderbouwen? En neem je dan ook onze veel lagere welvaart die we zouden hebben mee?
pi_161333231
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

8 miljard en dalende http://www.rtlnieuws.nl/e(...)levert-flink-geld-op de rente daalt namelijk in plaats van dat ze stijgt.
Dat is mooi voor nu maar als de economie weer aantrekt en de inflatie weer normaal wordt dan gaat de rente eveneens gigantisch oplopen. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kijk er niet naar uit dat je dan ineens 15-20 miljard euro per jaar aan rente moet betalen (een redelijke veronderstelling aangezien het enkele jaren geleden 11 miljard was).
#NoDAPL
pi_161333260
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Je zou dat wat rente betreft denken, maar dat is niet waar!
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)levert-flink-geld-op

Maar je verhaal gaat er van uit dat de euro de komende 10 jaar stabiel blijft. Met hoogst experimenteel monetair beleid is dat nog maar zeer de vraag.
  zondag 10 april 2016 @ 19:02:00 #51
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161333276
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja ja, de staatschuld is niet enkel opgelopen door die 'leningen', ik weet het. Dat compenseert wel aardig voor de rente die we er nog over gaan betalen. ;)
De bottomline is dat we heel erg veel geld kwijt zijn aan dit EU-project.
Tja je presenteert het allemaal als facts en zet daarmee steeds een frame neer.
Dat weet je zelf ook best.

Over de laatste lening wordt zelfs een negatieve rente betaald. Door toekomstige rente bij je rekensom over het verleden te betrkken wordt het wel heel onoverzichtelijk.
pi_161333318
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je dat even fatsoenlijk onderbouwen? En neem je dan ook onze veel lagere welvaart die we zouden hebben mee?
Het is toch duidelijk dat onze staatschuld zo sterk is gestegen in zo'n korte tijd doordat we zoveel geld moesten 'lenen' aan die landen en doordat we een hogere bijdrage aan de EU moesten betalen omdat die minder kreeg van die landen? Verder waren de gevolgen van de crisis groter voor ons dankzij die verwevenheid via de euro, daar zijn de economen het wel aardig over eens. Het blijkt ook uit empirische gegevens, kijk maar naar hoe de Europese landen (dan heb ik het natuurlijk niet over Oekraïne ;)) die niet lid zijn van de EMU het deden in diezelfde tijd.
#NoDAPL
pi_161333352
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Tja je presenteert het allemaal als facts en zet daarmee steeds een frame neer.
Dat weet je zelf ook best.
Ik ben kort door de bocht, het punt wat overeind staat is dat de Nederlandse staatschuld enorm is gestegen dankzij de EU en de EMU.

quote:
Door toekomstige rente bij je rekensom over het verleden te betrkken wordt het wel heel onoverzichtelijk.
Fair enough, als we willen dat elk detail klopt dan heb je gepromoveerde economen nodig maar duidelijk is dat de impact gigantisch is. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb geen idee hoe Nederland ooit van die staatschuld gaat afkomen.
#NoDAPL
pi_161333399
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je zou dat wat rente betreft denken, maar dat is niet waar!
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)levert-flink-geld-op

Maar je verhaal gaat er van uit dat de euro de komende 10 jaar stabiel blijft. Met hoogst experimenteel monetair beleid is dat nog maar zeer de vraag.
Heeft de EMU nu trouwens extra geldbiljetten gedrukt? Daar is over gesproken en het is serieus overwogen maar ik weet niet of dat ze het inmiddels ook heeft gedaan.
#NoDAPL
pi_161333450
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:54 schreef Toga het volgende:

[..]

Wat betreft het referendum klopt dat idee volgens mij wel aardig. :)
Ik heb de indruk dat dat voor veel tegenstemmers de overwinning nog wat mooier maakte, temeer daar die mensen maandenlang alles uit de kast hebben gehaald om het referendum te laten mislukken.
Ik vind het bovendien nogal flauw dat ze nu nog steeds zeiken over het 'lage' opkomstpercentage (1 op 3 vind ik niet eens zo slecht als veel ja-stemmers die anders wel zouden stemmen thuis blijven). Die grens is ingevoerd en die werd gehaald, dan moet je daar niet over zeuren. Natuurlijk mogen mensen stellen dat de grens te laag ligt (fair enough, ik vind van niet) maar dat heeft dan geen betrekking op dit specifieke referendum. Ik zou het minimale opkomstpercentage nog wat lager leggen, bijv. op 20%. In dat geval is 'tactisch' niet stemmen geen optie meer.
Ik begrijp trouwens wel dat onze parlementariërs en senatoren niet voorzagen dat er tactisch niet gestemd zou worden, de beste absurdistische komiek bedenkt het niet omdat het ongeloofwaardig zou zijn.
#NoDAPL
  zondag 10 april 2016 @ 19:11:03 #56
262211 hhh38
pi_161333506
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heeft de EMU nu trouwens extra geldbiljetten gedrukt? Daar is over gesproken en het is serieus overwogen maar ik weet niet of dat ze het inmiddels ook heeft gedaan.
Die nieuwe vijfjes, tientjes en twintigjes komen niet zomaar in onze portomonnee :P
pi_161333521
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is mooi voor nu maar als de economie weer aantrekt en de inflatie weer normaal wordt dan gaat de rente eveneens gigantisch oplopen. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik kijk er niet naar uit dat je dan ineens 15-20 miljard euro per jaar aan rente moet betalen (een redelijke veronderstelling aangezien het enkele jaren geleden 11 miljard was).
Ik zou niet durven te voorspellen hoe de rente zich gaat ontwikkelen. Voorlopig daalt die nog eerder dan dat het lijkt te gaan stijgen.
pi_161333615
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk dat onze staatschuld zo sterk is gestegen in zo'n korte tijd doordat we zoveel geld moesten 'lenen' aan die landen
Nee, dat is niet waar. Zoals ik al aangaf gaat dat om 9 miljard euro. Veel geld maar op de stijging van de staatsschuld stelt het weinig voor. Zorg en sociale zekerheid zijn de grote putten waarin veel geld verdwijnt.

quote:
en doordat we een hogere bijdrage aan de EU moesten betalen omdat die minder kreeg van die landen? Verder waren de gevolgen van de crisis groter voor ons dankzij die verwevenheid via de euro, daar zijn de economen het wel aardig over eens.
Werkelijk? Ik heb het verhaal dat juist de Euro ons flink wat ellende heeft bespaard vaker gelezen. Nederland had een nogal topzware financiële sector. Dat geheel in ons eentje opvangen met een eigen munt was nogal een uitdaging geworden.

quote:
Het blijkt ook uit empirische gegevens, kijk maar naar hoe de Europese landen (dan heb ik het natuurlijk niet over Oekraïne ;)) die niet lid zijn van de EMU het deden in diezelfde tijd.
Bijzonder wisselend vooral.

Maar je slaat mijn vraag wel over.
Dus nogmaals:
pi_161333637
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben kort door de bocht, het punt wat overeind staat is dat de Nederlandse staatschuld enorm is gestegen dankzij de EU en de EMU.

[..]

Fair enough, als we willen dat elk detail klopt dan heb je gepromoveerde economen nodig maar duidelijk is dat de impact gigantisch is. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb geen idee hoe Nederland ooit van die staatschuld gaat afkomen.
Van die staatsschuld afkomen kan vrij eenvoudig als je dat wil. Gewoon snijden in zorg en sociale zekerheid. Dus gewoon zorg minder toegankelijk maken voor de mensen.
pi_161333658
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder mag die 40 miljoen wel even in perspectief geplaatst worden.

Het is 2 euro per Nederlander.
Dus 1 pintje bij een kroeg. Mensen hebben letterlijk hun leven gegeven zodat het volk democratische rechten zou krijgen en sommige mensen halen het in hun zotte kop om te zeuren over dat ene pintje. Rot toch op.

quote:
Aan de borrelhapjes van het EU voorzitterschap is de Nederlander al 3 euro kwijt.
Dat vind ik nu een schande, voor enkel wat borrelhapjes. Geen verrassing trouwens dat dat veel geld kost. Vele jaren geleden zag ik al eens hoe het eraan toe ging bij een vergadering van de Europese ministers van verkeer (niet in een grote stad). Je hoorde urenlang agenten op paard voorbij komen, politiehelicopters vlogen, een verkeersader werd afgezet met een paar honderd agenten, waaronder flink wat ME, en uiteindelijk zag je twee bussen aankomen met daarvoor en daarachter tig politie-auto's. Zijn excellenties gingen even eten in een luxe restaurant. Zo gaat dat in de politieke top. Die eten niet gewoon wat boterhammetjes of een gewoon diner wat ze zelf bereiden of wat gewone koks in een bedrijfsrestaurant bereiden, die eten luxe, en dus ook luxe hapjes van de duurste cateraar die ze kunnen vinden. Ik chargeer het nu een beetje, met opzet.
#NoDAPL
pi_161333710
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Van die staatsschuld afkomen kan vrij eenvoudig als je dat wil. Gewoon snijden in zorg en sociale zekerheid. Dus gewoon zorg minder toegankelijk maken voor de mensen.
In welk geval we alles wat Nederland verhief boven de meeste welvarende landen in de wereld bij het grof vuil gooien voor de EU-heilstaat. Nee!
#NoDAPL
pi_161333806
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Zoals ik al aangaf gaat dat om 9 miljard euro. Veel geld maar op de stijging van de staatsschuld stelt het weinig voor. Zorg en sociale zekerheid zijn de grote putten waarin veel geld verdwijnt.
Kom op, van alle bedragen die te vermijden waren waren de gigantische bedragen die Nederland aan Griekenland 'leende' en de verliezen doordat de economie in het slop zat dankzij de koppeling aan de economie van de Zuid-Europese landen wel het meest gemakkelijk te vermijden.

quote:
Werkelijk? Ik heb het verhaal dat juist de Euro ons flink wat ellende heeft bespaard vaker gelezen. Nederland had een nogal topzware financiële sector. Dat geheel in ons eentje opvangen met een eigen munt was nogal een uitdaging geworden.
Dat is een interessante theorie. Twee vragen die we hiervoor moeten beantwoorden zijn hoe de spelregels dan zouden zijn geweest voor de Nederlandse banken en hoe snel ze het een en ander hadden kunnen ontkoppelen. Bovendien was onze munt natuurlijk gekoppeld aan die van onze oosterburen.

quote:
Het is niet flauw bedoeld maar onderbouw jij eerst maar eens dat laatste. ;)
#NoDAPL
pi_161333823
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In welk geval we alles wat Nederland verhief boven de meeste welvarende landen in de wereld bij het grof vuil gooien voor de EU-heilstaat. Nee!
Aha, en jij denkt dat als we de EU opheffen, onze staatsschuld zomaar in het niets oplost?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161333875
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, en jij denkt dat als we de EU opheffen, onze staatsschuld zomaar in het niets oplost?
Nee, maar we kunnen wel extra schade voor in de toekomst voorkomen.
In het ergste geval zou de overheid extra kunnen laten betalen door de rijke mensen om de staatschuld afte betalen, waarschijnlijk komt daar het grootste deel van de staatschuld bij terecht (hebben juist zij het meeste geld geleend aan de overheid). Zoals jij waarschijnlijk weet is het grootste deel van de staatschuld een interne schuld, gelukkig maar.

Ik wil bovenal dat de Nederlanders weer de baas zijn over hun eigen land. Dat is de reden dat zoveel mensen die GeenPeil hielpen ook Farage willen helpen met de Brexit. Ze hebben hetzelfde ideaal: de autonomie van de landen herstellen.
#NoDAPL
pi_161333886
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus 1 pintje bij een kroeg. Mensen hebben letterlijk hun leven gegeven zodat het volk democratische rechten zou krijgen en sommige mensen halen het in hun zotte kop om te zeuren over dat ene pintje. Rot toch op.
Nou, vertel wie heeft zijn leven gegeven voor het raadgevend referendum? Heeft de desbetreffende D66' er al een mooi standbeeld gekregen?
Overigens is het ook een nogal laffe tactiek om mensen die commentaar hebben op dit referendum weg te zetten als mensen die een hekel zouden hebben aan democratie oid. Juist uit alle weeffouten in het huidige raadgevende referendum zou je kunnen concluderen dat commentaar op het referendum niet bepaald onterecht hoeft te zijn. Zeker omdat het de aanjagers vooral niet te doen is om het daadwerkelijke associatieverdrag waarmee ze toch ingaan tegen de letter en de geest van de wet.
En ik snap ook wel dat de onrendabelen behoefte hebben aan een mooie uitlaatklep maar dan mag je ook commentaar hebben op de kosten.
quote:
[..]

Dat vind ik nu een schande, voor enkel wat borrelhapjes.
Wederom fact free geleuter Bram. Je bent niet bepaald in vorm vandaag.
pi_161333917
maarten van rossum heeft gelijk!

pi_161333923
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heeft het saneren van onze staatsschuld te maken met de EU? We moeten dan gewoon onze begroting op orde brengen en veruit de meeste speling in die begroting zit bij zorg en sociale zekerheid.
pi_161333968
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:28 schreef 99.999 het volgende:
Nou, vertel wie heeft zijn leven gegeven voor het raadgevend referendum?
Niemand, ik had het over democratische rechten in het algemeen. Ik hoef hier toch geen uitleg te geven over de Franse revolutie en zo?

quote:
Juist uit alle weeffouten in het huidige raadgevende referendum zou je kunnen concluderen dat commentaar op het referendum niet bepaald onterecht hoeft te zijn.
Ik heb al aangegeven dat ik vind dat je best commentaar mag hebben op de referendumwetgeving zoals die nu is maar dat dit geen betrekking kan hebben op dit specifieke referendum (AV O). Je kan niet de spelregesl wijzigen tijdens of na de wedstrijd, dat moet voorafgaande aan de wedstrijd. We moeten veronderstellen dat de verhouding 61/38 (de resterende 1% van de mensen stemde blanco) representatief is voor de kiesgerechtigde bevolking.
#NoDAPL
pi_161334021
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kom op, van alle bedragen die te vermijden waren waren de gigantische bedragen die Nederland aan Griekenland 'leende' en de verliezen doordat de economie in het slop zat dankzij de koppeling aan de economie van de Zuid-Europese landen wel het meest gemakkelijk te vermijden.

Ook dit lijkt me weer feitenvrij. Maar ben benieuwd naar je onderbouwing.
quote:
Dat is een interessante theorie. Twee vragen die we hiervoor moeten beantwoorden zijn hoe de spelregels dan zouden zijn geweest voor de Nederlandse banken en hoe snel ze het een en ander hadden kunnen ontkoppelen. Bovendien was onze munt natuurlijk gekoppeld aan die van onze oosterburen.
Kleine kans dat we die koppeling dan vol hadden kunnen houden.

quote:
Het is niet flauw bedoeld maar onderbouw jij eerst maar eens dat laatste. ;)
Volgens mij zie jij grote mogelijkheden buiten de EU, dus het lijkt me dat die onderbouwing van jou zal moeten komen. Maar dat we als handelsland leuk verdienen aan de gemeenschappelijke markt lijkt mij vrij logisch. Dat heeft voor flink wat extra welvaartsgroei gezorgd de afgelopen decennia. Dat is basiskennis met betrekking tot deze materie.
Daarom ook hier weer de tip Bram, lees je eens in in materie voordat je allerlei malle dingen gaat roepen...
pi_161334033
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het ergste geval zou de overheid extra kunnen laten betalen door de rijke mensen om de staatschuld afte betalen, waarschijnlijk komt daar het grootste deel van de staatschuld bij terecht (hebben juist zij het meeste geld geleend aan de overheid). Zoals jij waarschijnlijk weet is het grootste deel van de staatschuld een interne schuld, gelukkig maar.

Ik wil bovenal dat de Nederlanders weer de baas zijn over hun eigen land. Dat is de reden dat zoveel mensen die GeenPeil hielpen ook Farage willen helpen met de Brexit. Ze hebben hetzelfde ideaal: de autonomie van de landen herstellen.
Het heeft niets eens zin om op jouw post te regeren, want het bevat louter onzin.

De staatsschuld komt terecht bij rijke mensen? Wat?

Rijke mensen laten opdraaien voor onze staatsschuld? Wat?

En je kan de EU wel opdoeken, en dan betaal je inderdaad een paar miljard euro minder. Maar dat gaat dan wel weer ten koste van ons bedrijfsleven, wat onze overheid dan ook weer geld kost.
pi_161334044
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook UKIP wil de Britse economie graag de nek omdraaien inderdaad.
pi_161334057
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat heeft het saneren van onze staatsschuld te maken met de EU? We moeten dan gewoon onze begroting op orde brengen en veruit de meeste speling in die begroting zit bij zorg en sociale zekerheid.
Ja ja, daar heb je weer de rechtse verhaaltjes. Dat de HRA pak hem beet 4 keer zo veel kost als de bijstandsuitkering en dat wetenschappelijk onderzoek laatst nog aantoonde (vraag maar aan Kaas of Robin) dat de economische resultaten onder linkse partijen beter zijn in dit land negeer je gemakshalve even. ;)
Het zijn altijd de zorg en de sociale zekerheid die de ZP krijgen.
Wat betreft die zorg en gedeeltelijk de sociale zekerheid zit natuurlijk een flink deel van het probleem bij het egoïstische omslagstelsel wat we decennialang hebben vastgehouden wetende dat de verhoudingen tussen generaties nogal scheef zijn.
#NoDAPL
pi_161334078
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:30 schreef FlipjeHolland het volgende:

[ afbeelding ]
Hij weet het mooi te brengen en heeft inderdaad groot gelijk.
pi_161334093
quote:

[ afbeelding ]
Dit.
pi_161334115
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Immers, dit zal een stevige diplomatieke prijs hebben.
Als de prijs ook daar terecht komt die de winst hebben behaald heb ik er totaal geen problemen mee!
pi_161334122
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niemand, ik had het over democratische rechten in het algemeen. Ik hoef hier toch geen uitleg te geven over de Franse revolutie en zo?

Oh maar we hebben toch al jaren een prima functionerende democratie hier? Dat kan dus ook prima zonder raadgevend referendum.
Maar aangezien je in vorm bent vandaag ben ik erg benieuwd naar je uitleg over de relatie tussen de Franse revolutie en de democratie in Nederland.
quote:
Ik heb al aangegeven dat ik vind dat je best commentaar mag hebben op de referendumwetgeving zoals die nu is maar dat dit geen betrekking kan hebben op dit specifieke referendum (AV O). Je kan niet de spelregesl wijzigen tijdens of na de wedstrijd, dat moet voorafgaande aan de wedstrijd. We moeten veronderstellen dat de verhouding 61/38 (de resterende 1% van de mensen stemde blanco) representatief is voor de kiesgerechtigde bevolking.
We moeten helemaal niets, zeker niet iets waarvan iedereen weet dat het niet klopt.
En de Kamer moet het als raad zien waar ze al of niet iets mee kunnen doen.
pi_161334127
quote:

[ afbeelding ]
Heldere visie, niks mis mee ^O^
pi_161334132
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook UKIP wil de Britse economie graag de nek omdraaien inderdaad.
Nee, ze willen graag dat de Britten weer de baas worden over GB, of anders dat de Engelsen weer de baas worden over Engeland of iets daartussen in. Dat lijkt me vrij normaal. Volkerren willen autonomie hebben en die hebben ze nu niet. Als Europa 1 land zou zijn zoals de USA is dan zou het anders zijn maar dat is niet, Europa bestaat uit tientallen landen met tientallen talen en vele culturen. Dat kan je niet zomaar even samen laten vallen in 1 instituut wat ook nog eens gebrekkig democratisch is, in 1 monetaire unie etc.

Het beste voor de toekomst van Europa zou zijn als de EU verdwijnt en wordt opgevolgd door een aantal kleinere, desnoods intensievere, verbanden die op pragmatische basis elkaar opzoeken voor grensoverschrijdende zaken zoals wetenschappelijk onderzoek, grensbewaking en defensie waar dat mogelijk is.
#NoDAPL
pi_161334167
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja ja, daar heb je weer de rechtse verhaaltjes. Dat de HRA pak hem beet 4 keer zo veel kost als de bijstandsuitkering en dat wetenschappelijk onderzoek laatst nog aantoonde (vraag maar aan Kaas of Robin) dat de economische resultaten onder linkse partijen beter zijn in dit land negeer je gemakshalve even. ;)
Wat betreft die zorg en gedeeltelijk de sociale zekerheid zit natuurlijk een flink deel van het probleem bij het egoïstische omslagstelsel wat we decennialang hebben vastgehouden wetende dat de verhoudingen tussen generaties nogal scheef zijn.
Feiten Bram, ik weet dat je er vandaag heel slecht in bent maar dit soort gedoe laat je nogal voor schut staan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 19:42:53 ]
pi_161334177
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:37 schreef 99.999 het volgende:
Maar aangezien je in vorm bent vandaag ben ik erg benieuwd naar je uitleg over de relatie tussen de Franse revolutie en de democratie in Nederland.
Ook toen waren landen al geen eiland. ;)
#NoDAPL
pi_161334182
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, ze willen graag dat de Britten weer de baas worden over GB, of anders dat de Engelsen weer de baas worden over Engeland of iets daartussen in. Dat lijkt me vrij normaal. Volkerren willen autonomie hebben en die hebben ze nu niet. Als Europa 1 land zou zijn zoals de USA is dan zou het anders zijn maar dat is niet, Europa bestaat uit tientallen landen met tientallen talen en vele culturen. Dat kan je niet zomaar even samen laten vallen in 1 instituut wat ook nog eens gebrekkig democratisch is, in 1 monetaire unie etc.

Het beste voor de toekomst van Europa zou zijn als de EU verdwijnt en wordt opgevolgd door een aantal kleinere, desnoods intensievere, verbanden die op pragmatische basis elkaar opzoeken voor grensoverschrijdende zaken zoals wetenschappelijk onderzoek, grensbewaking en defensie waar dat mogelijk is.
Feitenvrij :)
pi_161334190
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook toen waren landen al geen eiland. ;)
Nou, leg uit dan.
pi_161334231
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus uitkeringstrekkers zoals jij mogen we geen verwijten maken, maar mensen die HRA ontvangen wel?
pi_161334268
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus uitkeringstrekkers zoals jij mogen we geen verwijten maken, maar mensen die HRA ontvangen wel?
Sowieso wel een briljant idee, verhoog gewoon de belastingen met 20-30 miljard per jaar. Komt alles vast helemaal goed.
pi_161334315
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het heeft niets eens zin om op jouw post te regeren, want het bevat louter onzin.
Dat jij het niet begrijpt of dat jij het er (moreel) niet mee eens bent maakt er geen onzin van.

quote:
De staatsschuld komt terecht bij rijke mensen? Wat?
Je weet wel, het afbetalen van die leningen want daar gaat het over bij de staatschuld en die leningen zijn vooral van mensen uit het eigen land.
quote:
Rijke mensen laten opdraaien voor onze staatsschuld? Wat?
Vestzak/broekzak. Van de rijkere mensen heeft de staat meer geleend (zo werkt het nu eenmaal), als je de belastingen verhoogt terwijl je die leningen afbetaalt dan kan het netto aardig uitkomen als je lekken naar buiten toe kan dichten. We kunnen natuurlijk ook nog eeuwenlang jaarlijks de schuld doen toenemen, met alleen al de rente wordt het wel heel erg lastig om en geen begrotingstekort te hebben en dan ook nog eens een deel van de staatschuld af te betalen en dat jaar in jaar uit.

quote:
En je kan de EU wel opdoeken, en dan betaal je inderdaad een paar miljard euro minder.
Het heeft geen zak met het geld te maken wat wij als bijdrage aan de EU betalen! Het is een kwestie van autonomie, je eigen land kunnen besturen, niet voor alles afhankelijk zijn van 27 andere landen waarvan een groot deel een compleet andere econnomie, cultuur en andere belangen heeft.

quote:
Maar dat gaat dan wel weer ten koste van ons bedrijfsleven, wat onze overheid dan ook weer geld kost.
Aldus de EU-propaganda maar het is een feit dat Nederland juist van de EU heel veel bilaterale en multilaterale verdragen moet opzeggen omwille van de TTIP, Nederland had het prima voor elkaar met haar eigen vedragen, daar heeft het de EU helemaal niet voor nodig. We kunnen perfect met al die landen zelf verdragen afsluiten voor van alles: of dat het nu gaat om studentenuitwisseling, om handel of het leger.
#NoDAPL
pi_161334344
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Huh, heeft Bram een uitkering?
pi_161334401
quote:

[ afbeelding ]
Dit valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen van Maarten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161334414
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]

Dat vind ik nu een schande, voor enkel wat borrelhapjes.
8)7
pi_161334451
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die is zo hoog dat ie nooit van zijn leven meer hoeft te werken.
Hij is gewoon student dacht ik. Groot vertrouwen hier in deze man.
pi_161334454
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit.
Hij is een intelligente man maar zijn vakgebied is geschiedenis, niet politiek, dat blijkt. :)

1. Normaal gesproken gaan we ervan uit dat de stemverhouding aardig overeenkomt met hoe de opvattingen zijn onder de totale kiesgerechtigde bevolking, nu ineens is dat niet zo? :?
2. Hij verwijst naar het parlement wat 4 jaar geleden is gekozen, de verhouding kan nu anders zijn maar vooruit, laat ik daar niet moeilijk over doen.
3. Hij gaat eraan voorbij dat heel erg veel kiezers toen strategisch op de PvdA en de VVD stemden, niet omdat het de partij van hun voorkeur was maar omdat ze wouden voorkomen dat de andere partij de grootste werd.
4. Hij gaat eraan voorbij dat er een gigantische kloof is tussen het volk en de landelijke politiek. Het is niet omdat het volk op bepaalde partijen stemt dat het volk het daarom ook met alles eens is wat die partijen vinden. Dit is bij uitstek een punt waarop de kloof heel erg groot is.

Maar ik weet het goed gemaakt, als mensen willen zeiken over de representativiteit dan doen we het referendum nog een keer maar dan met een stemplicht. :)
#NoDAPL
pi_161334470
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee. :)
Koos heef er als rechtse Nederlander blijkbaar moeite mee om te aanvaarden dat ook mensen die dat niet hebben een voorstander kunnen zijn van linkse politiek. :?
#NoDAPL
pi_161334497
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die is zo hoog dat ie nooit van zijn leven meer hoeft te werken.
Hij is gewoon student dacht ik. Groot vertrouwen hier in deze man.
Dat zou ook heel raar zijn. Hier een beetje arrogant mensen op de plaats wijzen wie wel en geen recht van spreken heeft. Maar ondertussen zelf geen ene kut aan belastingen betalen en wel fanatiek posten over o.a. de politie. Dat zou natuurlijk een beetje vreemd zijn. Dus ik ga er van uit dat het een vergissing is.
pi_161334502
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Feiten Bram, ik weet dat je er vandaag heel slecht in bent maar dit soort gedoe laat je nogal voor schut staan.

[ afbeelding ]
Jij doet nu in zo'n extreme zin aan oversimplificatie dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
#NoDAPL
pi_161334514
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Koos heef er als rechtse Nederlander blijkbaar moeite mee om te aanvaarden dat ook mensen die dat niet hebben een voorstander kunnen zijn van linkse politiek. :?
Ah, misverstand opgelost dus.
pi_161334534
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ah, misverstand opgelost dus.
_O- Die gortdroge humor.
pi_161334556
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:53 schreef Toefjes het volgende:
Maar ondertussen zelf geen ene kut aan belastingen betalen en wel fanatiek posten over o.a. de politie.
Dat klopt dus niet maar iedereen heeft het recht om kritisch te zijn over de politie aangezien dat iedereen betreft, ook mensen die nooit hebben gewerkt. Zie bijvoorbeeld hoe politie-agenten geheel onnodig Mitchell vermoordden. Idem voor kritiek op mensen die niet gaan stemmen. Ik ben zeker geen voorstander van een stelsel waarbij je meer politieke invloed hebt naarmate je meer belasting betaalt! Maar dat is voor een andere draad. Voor mij hebben alle 17 miljoen Nederlanders evenveel recht van spreken, of dat het de koning, een bijstandstrekker, een hardwerkende middenklasser of een goed verdienende arts/advocaat/manager is.
#NoDAPL
pi_161334618
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet maar iedereen heeft het recht om kritisch te zijn over de politie aangezien dat iedereen betreft, ook mensen die nooit hebben gewerkt. Zie bijvoorbeeld hoe politie-agenten geheel onnodig Mitchell vermoordden. Maar dat is voor een andere draad.
Als je niet gestemd hebt mag je niet meepraten. Dus moet je wel consequent zijn, en mensen die niet aan de politie meebetalen dmv belasting te betalen ook een zwijgplicht opleggen.

Ik begrijp het misverstand trouwens wel. Al je posts over Oekraïne gebundeld vormt een grotere lap tekst dan de associatieovereenkomst waar we het over hebben.
pi_161334646
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:58 schreef Toefjes het volgende:
Dus moet je wel consequent zijn, en mensen die niet aan de politie meebetalen dmv belasting te betalen ook een zwijgplicht opleggen.
Zie mijn toevoeging, dat ben ik principieel niet met je eens. Het is echter offtopic voor hier dus daar hebben we het misschien een andere keer wel over. ;)
#NoDAPL
pi_161334714
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie mijn toevoeging, dat ben ik principieel niet met je eens. Het is echter offtopic voor hier dus daar hebben we het misschien een andere keer wel over. ;)
Ah, mogen vanaf nu alle mensen dan weer mee posten wat jou betreft? Ook als ze niet gestemd hebben en toch wat kwijt willen? :D
  zondag 10 april 2016 @ 20:03:54 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161334768
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ah, mogen vanaf nu alle mensen dan weer mee posten wat jou betreft? Ook als ze niet gestemd hebben en toch wat kwijt willen? :D
Dat hebben ze altijd gemogen, de voorstanders mogen alleen niet zeiken over de consequenties van het feit dat de tegenstemmers wonnen, dan hadden ze maar voor moeten stemmen.
Je moet gebruik maken van je democratische rechten of aanvaarden dat de andere mensen voor jou beslissen. In dit geval kregen de tactische niet-stemmers het deksel op hun neus, dat vind ik mooi, dat mag toch?
#NoDAPL
  zondag 10 april 2016 @ 20:06:13 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161334837
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2016 19:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sowieso wel een briljant idee, verhoog gewoon de belastingen met 20-30 miljard per jaar. Komt alles vast helemaal goed.
Je kan bij de rijke mensen zat halen als je de lekken naar het buitenland dicht.

Laten we nu maar ontopic verder gaan, ok? Ik negeer daarom nu verdere offtopicreacties hier, ergens moet het weer ontopic worden getrokken. ;)
#NoDAPL
pi_161334879
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat hebben ze altijd gemogen, de voorstanders mogen alleen niet zeiken over de consequenties van het feit dat de tegenstemmers wonnen, dan hadden ze maar voor moeten stemmen.
Je moet gebruik maken van je democratische rechten of aanvaarden dat de andere mensen voor jou beslissen. In dit geval kregen de tactische niet-stemmers het deksel op hun neus, dat vind ik mooi, dat mag toch?
Eens. Klopt gewoon. Democratische principes staan hoog in het vaandel ook alhier.
pi_161335050
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Je weet wel, het afbetalen van die leningen want daar gaat het over bij de staatschuld en die leningen zijn vooral van mensen uit het eigen land.
Bron? Want naar mijn weten worden staatsobligaties vooral opgekocht door pensioenfondsen en banken.

quote:
Vestzak/broekzak. Van de rijkere mensen heeft de staat meer geleend (zo werkt het nu eenmaal), als je de belastingen verhoogt terwijl je die leningen afbetaalt dan kan het netto aardig uitkomen als je lekken naar buiten toe kan dichten. We kunnen natuurlijk ook nog eeuwenlang jaarlijks de schuld doen toenemen, met alleen al de rente wordt het wel heel erg lastig om en geen begrotingstekort te hebben en dan ook nog eens een deel van de staatschuld af te betalen en dat jaar in jaar uit.
Dus omdat rijke mensen staatsobligaties hebben opgekocht (volgens jou), moeten ze meer belasting betalen?

quote:
Aldus de EU-propaganda maar het is een feit dat Nederland juist van de EU heel veel bilaterale en multilaterale verdragen moet opzeggen omwille van de TTIP, Nederland had het prima voor elkaar met haar eigen vedragen, daar heeft het de EU helemaal niet voor nodig. We kunnen perfect met al die landen zelf verdragen afsluiten voor van alles: of dat het nu gaat om studentenuitwisseling, om handel of het leger.
Ik lees graag meer over die verdragen die we op hebben moeten zeggen voordat we de samenwerking aan gingen met onze Europese partners. Leesvoer?
pi_161335109
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Och sorry, je bent een student die de dertig is gepasseerd.
pi_161335430
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij doet nu in zo'n extreme zin aan oversimplificatie dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Je zou eens kunnen beginnen met gebruik te maken van feiten in plaats van verzinseltjes Bram. Dit topic is een vrij triest dieptepunt zo...
pi_161335944
quote:

[ afbeelding ]
Ach ja, arme Maarten. Mosterd na de maaltijd. Het referendum is geldig en geeft een duidelijke uitslag. Waar was hij toen deze vorm van een raadgevend referendum ingevoerd werd?
  zondag 10 april 2016 @ 20:41:36 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161336098
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ach ja, arme Maarten. Mosterd na de maaltijd. Het referendum is geldig en geeft een duidelijke uitslag. Waar was hij toen deze vorm van een raadgevend referendum ingevoerd werd?
Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk. En ik meen mij te herinneren dat hij hier al een keer eerder een soortgelijke opmerking over heeft gemaakt (tijdens de slimste mens oid).
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161336205
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:41 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk. En ik meen mij te herinneren dat hij hier al een keer eerder een soortgelijke opmerking over heeft gemaakt (tijdens de slimste mens oid).
Er valt best iets op het raadgevend referendum als instrument aan te merken maar dit referendum heeft gewoon via de geldende spelregels correct plaatsgevonden. Daar zou hij wat meer respect voor op kunnen brengen.
Maar goed, hij kan zich sowieso beter met tv-quizzen bezig houden.
pi_161336237
quote:

[..]

Tja zou hij het toen al geweten hebben, de beste stuurlui staan toch immers altijd aan de wal of hoe ging dat spreekwoord ook weer.
Als ik het juiste antwoord gehoord heb is het makkelijk om te beweren dat ik het al gemeld heb of niet?
pi_161336274
quote:

[..]

Het is toch niet verkeerd om kritiek te hebben op de duidelijke weeffouten in het referendum? Dit zou aanleiding moeten zijn om de wet te evalueren en voor de toekomst eventueel bij te stellen. Overigens was er ook bij invoering van de wet commentaar, heeft de laatste tijd wel wat over in de kranten gestaan.
pi_161336282
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja zou hij het toen al geweten hebben, de beste stuurlui staan toch immers altijd aan de wal of hoe ging dat spreekwoord ook weer.
Als ik het juiste antwoord gehoord heb is het makkelijk om te beweren dat ik het al gemeld heb of niet?
Maarten vindt de uitslag niet leuk. Meer kan ik er niet van maken.
pi_161336307
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is toch niet verkeerd om kritiek te hebben op de duidelijke weeffouten in het referendum? Dit zou aanleiding moeten zijn om de wet te evalueren en voor de toekomst eventueel bij te stellen. Overigens was er ook bij invoering van de wet commentaar, heeft de laatste tijd wel wat over in de kranten gestaan.
Dat is zeker nuttig. Nadat we weten wat we met de uitslag aan moeten. Het lijkt me goed om die volgorde aan te houden.
pi_161336329
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:46 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

En hij motiveert dat best redelijk.
pi_161336425
quote:

[..]

Er zullen er meer zijn die hem niet leuk vinden, ik zelfs niet als het werkelijk de bedoeling was dat de gewone man in dat land erop vooruit zou gaan!
Maar ik twijfelde eraan, daar geld geld zoekt en het hier zelfs niet zo is dat geld arm iets gunt, tenzij de armen zich ervoor verzekerd hebben, maar zelf dan nog denk IK dat ze aan het verzekerde willen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 21:01:10 ]
pi_161336453
quote:

[..]

Dat is zeker nuttig. Nadat we weten wat we met de uitslag aan moeten. Het lijkt me goed om die volgorde aan te houden.
Het lijkt me prima om die discussie juist ook nu aan te gaan. Juist ook omdat die samenhangt met de uitkomst van het referendum, O.a. Vanwege de weeffouten in het huidige systeem.
pi_161336642
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijkt me prima om die discussie juist ook nu aan te gaan. Juist ook omdat die samenhangt met de uitkomst van het referendum, O.a. Vanwege de weeffouten in het huidige systeem.
Sja, de politiek wilde dit. Ik denk dat de speelruimte voor zelfreflectie zo vlak na het eerste ref nieuwe vorm niet groot is. Maar we gaan het zien woensdag.
  zondag 10 april 2016 @ 20:55:07 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161336680
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar blijkbaar vond men dat men deze puberale "argumenten" nodig had, iets wat Bart Nijman ook gewoon ruiterlijk toegaf in een interview kort voor het referendum. Dat mag, maar ga dan niet klagen als mensen je beschouwen als de onnozele clown die je zelf uithangt.
Heb je de pest er over in, jochie? Lijkt er wel op...

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

'Militaire samenwerking' staat ook niet in het verdrag. Artikel 10 rept enkel over 'praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer' en 'onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak'.
Ofwel, 'militaire samenwerking' in politieke taal. Denk toch even een keer door. Politiek is in wollige taal beschrijven wat je eigenlijk niet wil zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161337307
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik het nog maar over 1 ding gehoord en dat was die opkomst moet omlaag!
Dacht zelfs naar 25 procent, wat mij betreft mag die naar 0 %, als het gros voor of tegen stemt dat is de worst waar het bij mij omdraait ongeacht de uitkomst, dat is democratie vind ik!
Zie hier de topic s stuk voor stuk de afgunst straalt er bij sommige gewoon vanaf, en de EU heeft het goed voor met een ander land vanwege een handelsverdrag?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 21:15:38 ]
  zondag 10 april 2016 @ 21:12:17 #119
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_161337447
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:55 schreef Red_85 het volgende:

Ofwel, 'militaire samenwerking' in politieke taal. Denk toch even een keer door. Politiek is in wollige taal beschrijven wat je eigenlijk niet wil zeggen.
Nee, het staat er niet. Maar ik begrijp dat het niet helemaal goed past in jouw verhaal.
pi_161337729
quote:

[..]

Tot welke inkomensgroep zou deze behoren?
  zondag 10 april 2016 @ 21:17:42 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161337741
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee, het staat er niet. Maar ik begrijp dat het niet helemaal goed past in jouw verhaal.
Jij snapt de taal 'politiek' ook niet. In al je naïviteit.
En dan kom jij naar mij toe dat ik een bepaald verhaal wil?
1947-2016
  zondag 10 april 2016 @ 21:32:56 #122
38114 beantherio
pi_161338510
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij snapt de taal 'politiek' ook niet. In al je naïviteit.
En dan kom jij naar mij toe dat ik een bepaald verhaal wil?
Ik snap "de taal politiek" beter dan jou. De wet en politiek zijn dingen waar ik dagelijks voor mijn werk mee bezig ben. En in dat werk kneed je wetteksten niet zo makkelijk als jij probeert.
pi_161338694
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik snap "de taal politiek" beter dan jou. De wet en politiek zijn dingen waar ik dagelijks voor mijn werk mee bezig ben. En in dat werk kneed je wetteksten niet zo makkelijk als jij probeert.
Daar zitten geen achterdeurtjes in?

Kom er niet bij, de weg naar de eindstreep is alleen samen te halen denk ik altijd maar.
Zouden ze dat wel nog willen of niet?
Of zouden de de minderbedeelden op afroep hebben liggen?

Beetje sarcasme.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 21:39:11 ]
  zondag 10 april 2016 @ 21:56:28 #124
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161339568
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

Juist jij zou moeten snappen dat zo'n verdrag dan allerlei kapstokjes heeft om wat aan te kunnen hangen. Dit heeft genoeg haken om dat te kunnen. Dat kan ik zelfs bedenken. Laat staan een doorgewinterde politicus.
1947-2016
pi_161339955
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb je de pest er over in, jochie? Lijkt er wel op...

[..]

Wat behelst die militaire samenwerking volgens jou dan precies, aangezien de EU-landen zelf al nauwelijks samenwerken op dat gebied?
  zondag 10 april 2016 @ 22:04:36 #126
38114 beantherio
pi_161339990
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Juist jij zou moeten snappen dat zo'n verdrag dan allerlei kapstokjes heeft om wat aan te kunnen hangen. Dit heeft genoeg haken om dat te kunnen. Dat kan ik zelfs bedenken. Laat staan een doorgewinterde politicus.
De echte "doorgewinterde politicus" is veel te bang om met z'n gezicht op de voorpagina van de Telegraaf te staan dan dat ie o.b.v. zulke simpele stukjes tekst landen de EU binnen gaat jassen of zich gaat mengen in oorlogen. Zo werkt het gewoon niet.
  zondag 10 april 2016 @ 22:05:33 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161340024
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 22:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat behelst die militaire samenwerking volgens jou dan precies, aangezien de EU-landen zelf al nauwelijks samenwerken op dat gebied?
Hou op vent met je suggestieve vragen. Als je nog niet weet wat daar gaande is in dat land en wat voor belangen er mee gemoeid zijn, heb je onder een steen geleefd.
1947-2016
pi_161340064
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hou op vent met je suggestieve vragen. Als je nog niet weet wat daar gaande is in dat land en wat voor belangen er mee gemoeid zijn, heb je onder een steen geleefd.
Je hebt dus geen idee
pi_161340082
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is niks suggestiefs aan. Ik ben oprecht benieuwd naar wat die militaire samenwerk volgens jou precies inhoudt.
  zondag 10 april 2016 @ 22:09:13 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161340130
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:04 schreef beantherio het volgende:

[..]

De echte "doorgewinterde politicus" is veel te bang om met z'n gezicht op de voorpagina van de Telegraaf te staan dan dat ie o.b.v. zulke simpele stukjes tekst landen de EU binnen gaat jassen of zich gaat mengen in oorlogen. Zo werkt het gewoon niet.
Je weet zelf net zo goed dat de doorgewinterde politicus daarvoor dit soort teksten juist gebruikt en daarvoor inderdaad zichzelf niet naar voren voor laat schuiven.. mogen anderen opknappen.
1947-2016
  zondag 10 april 2016 @ 22:09:47 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161340147
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 22:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is niks suggestiefs aan. Ik ben oprecht benieuwd naar wat die militaire samenwerk volgens jou precies inhoudt.
_O- :W
1947-2016
  zondag 10 april 2016 @ 22:10:15 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161340158
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je hebt dus geen idee
Ah, nog zo'n slechte verliezer.
1947-2016
pi_161340177
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, nog zo'n slechte verliezer.
:?
pi_161340295
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O- :W
Dus je gebruikt militaire samenwerking wel als argument tegen het Associatieverdrag, maar als iemand dan vraagt wat jij je daar dan bij voorstelt, dan word je boos en ga jij mensen uitmaken voor slechte verliezer.

Het is een normale vraag. Kun je niet gewoon antwoord geven?
  zondag 10 april 2016 @ 22:16:12 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161340379
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 22:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus je gebruikt militaire samenwerking wel als argument tegen het Associatieverdrag, maar als iemand dan vraagt wat jij je daar dan bij voorstelt, dan word je boos en ga jij mensen uitmaken voor slechte verliezer.

Weet je wat het is koos. Het is niet de vraag. Het is het suggestieve wat je er achter zet. Als je niet zo'n CV had hierin, had ik je nog serieus willen beantwoorden. Maar nu? Nee. Dit soort vragen stel je alleen maar om te trollen. En zo direct zeg je weer dat je het serieus bedoeld..
Heb je vaker gezien hier.
1947-2016
pi_161340477
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 22:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben fan van AZ. Ik heb het even opgezocht, maar sinds de eerste wedstrijd die ik bezocht heeft AZ welgeteld 263 competitie wedstrijden verloren. Als iemand weet hoe met nederlagen om te moeten gaan ben ik het wel.
pi_161340594
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben fan van AZ. Ik heb het even opgezocht, maar sinds de eerste wedstrijd die ik bezocht heeft AZ welgeteld 263 competitie wedstrijden verloren. Als iemand weet hoe met nederlagen om te moeten gaan ben ik het wel.
Kun jij het anders even aan Red_85 vragen? Als ik het doe, wil hij blijkbaar geen antwoord geven.
pi_161340717
Hoi Red_85, ik heb een vraagje over de militaire samenwerking met de Oekraïne: Wat behelst die militaire samenwerking volgens jou dan precies, aangezien de EU-landen zelf al nauwelijks samenwerken op dat gebied?
  zondag 10 april 2016 @ 22:32:25 #139
38114 beantherio
pi_161340944
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je weet zelf net zo goed dat de doorgewinterde politicus daarvoor dit soort teksten juist gebruikt en daarvoor inderdaad zichzelf niet naar voren voor laat schuiven.. mogen anderen opknappen.
Je kijkt teveel films: politici zijn lafaards. Vooral hier in Nederland. Ministers worden in dit land al afgerekend op het feit dat treinen niet 100% van de tijd op tijd rijden en omdat ze een verkeerde naam van een bron van informatie hebben genoemd.
pi_161341922
quote:
ja het is een smerig spelletje. De EU trein rolt gewoon door, 45 miljoen Oekrainers mogen straks visum vrij reizen naar de EU.
pi_161342088
quote:
Interessant artikel. Neem bijvoorbeeld de zin "Two-thirds of the Dutch people rejected a controversial EU land grab plot in a landmark referendum last week".
Blijkbaar ging het referendum helemaal niet over een associatieverdrag, maar ging het over een "controversial EU land grab plot".
Daarnaast blijkt maar liefst tweederde van de Nederlandse bevolking tegen te hebben gestemd, dus zowel de opkomstcijfers als de uitslag die wij tot nu toe te horen hebben gekregen waren kennelijk niet correct.
pi_161342195
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Interessant artikel. Neem bijvoorbeeld de zin "Two-thirds of the Dutch people rejected a controversial EU land grab plot in a landmark referendum last week".
Blijkbaar ging het referendum helemaal niet over een associatieverdrag, maar ging het over een "controversial EU land grab plot".
Daarnaast blijkt maar liefst tweederde van de Nederlandse bevolking tegen te hebben gestemd, dus zowel de opkomstcijfers als de uitslag die wij tot nu toe te horen hebben gekregen waren kennelijk niet correct.
60% tegen die gestemd hebben is ongeveer 2 derde niet zo mierenneuken
'' On an historic night last Thursday an overwhelming 61.1% of Dutch voters rejected the Ukraine land grab plot, which aims to bring Kiev into the EU's sphere of influence.''
pi_161342250
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:37 schreef meester82 het volgende:

[..]

60% tegen die gestemd hebben is ongeveer 2 derde niet zo mierenneuken'
61 procent van de stemmers kwam overeen met ongeveer 20 procent van de bevolking.
Als je daarvan dan tweederde van de bevolking maakt, dan ben je het als krant zelfs niet waard om de fish and chips in te verpakken.
  zondag 10 april 2016 @ 23:58:16 #145
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161342487
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Nee nu probeer je de kritiek te ridiculiseren. Maar voor iemand die in allerlei topics vermeende incorrecties van mensen die je mening niet aanhangen enorm uitvergroot en van partijdigheid beschuldigd stap je wel erg makkelijk over je eigen frames heen.

Ook nu doe je weer of er een simpele causaliteit is tussen emu en de nl staatsschuld. En met de verwijzing naar promovendi probeer je kritiek van te voren al te weerleggen als: te moeilijk.
Maar ook nu doe jij een claim waarvan je de causaliteit niet kan bewijzen, maar die wel impliceert.

Onderbouw die suggesties ineens inplaats van als je claim weerlegt wordt in een stelling terug te stappen en te kijken of die stelling overleeft.

De correlatie, laat staan causaliteit van je claims zijn hooguit anekdotisch van aard. Misschien wel uberhaupt lastig wetenschappelijk te bewijzen van de Emu voor gevolgen heeft gehad in vergelijking met wat als europa geen emu had. Zowel voor groei als voor krimp/schuld. Maar als je de claim doet, onderbouw het dan met correcte feiten. En niet gaan lopen rekenen om iets aan te tonen wat bij het gevoel past. Want dan is het zogenaamd rekenen niks meer dan misleiding.
  maandag 11 april 2016 @ 00:08:33 #146
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161342643
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk dat onze staatschuld zo sterk is gestegen in zo'n korte tijd doordat we zoveel geld moesten 'lenen' aan die landen en doordat we een hogere bijdrage aan de EU moesten betalen omdat die minder kreeg van die landen?
1. Waar blijkt uit dat Griekenland niet heeft voldaan aan hun betalingsplicht? Richting EU of individuele landen? Elke crisis kwam juist om ook te voldoen aan de verplichtingen richting hen die weer nieuwe leningen gaf. Ook heeft de EC begroting nergens een beroep moeten doen op andere landen om de EU begroting rond re krijgen. Ik zie hier graag een bron voor als dat wel zo is.

2. In mijn richting reageerde je dat de staatsschuld wel gecompliceerder is dan hierboven. Je houdt het fact free frame dus gewoon aan.
Facts, bron zie rijksbegrotingen sinds Lehmann Brothers: inkomstenkant vd begroting is in 1 klap met zo'n 30 miljard ingeklapt. Per jaar. En aangezien het even duurt voordat bezuinigingen werken loopt dit meteen in het saldo/staatsschuld.
Daarnaast liepen de uitgaven extra op vanwege oa meer werkloosheid. En daarbovenop moest een bank voor miljarden worden gered en op korte termijn banken en verzekeraars ondersteund worden.
Relatie crisis ja, relatie griekenland nee.
Daar hoef je geen hoogleraar voor te zijn. Simpele feiten. Het haalt wel al de helft onder je verhaal vandaan, dat wel.
pi_161342670
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:37 schreef meester82 het volgende:

[..]

60% tegen die gestemd hebben is ongeveer 2 derde niet zo mierenneuken
'' On an historic night last Thursday an overwhelming 61.1% of Dutch voters rejected the Ukraine land grab plot, which aims to bring Kiev into the EU's sphere of influence.''
Het referendum was woensdag.

Goede krant wel.
  maandag 11 april 2016 @ 01:56:26 #148
262211 hhh38
pi_161343646
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

61 procent van de stemmers kwam overeen met ongeveer 20 procent van de bevolking.
Als je daarvan dan tweederde van de bevolking maakt, dan ben je het als krant zelfs niet waard om de fish and chips in te verpakken.
Goed voorbeeld wel hoe de media de meningen van hun publiek zo op een subtiele manier kunnen sturen. Ook linkse kranten maken zich hieraan schuldig natuurlijk, niemand is objectief. Maar helaas komen mensen die dit soort krantjes en GeenStijl lezen hier roepen dat het voorkamp naief is en wordt voorgelogen, zelf beweren zij wel de waarheid in pacht te hebben.
  maandag 11 april 2016 @ 01:59:54 #149
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161343665
De EU is niets meer dan een grote geldherverdelingsmachine. Uiteraard verdienen de machinisten er zelf het meeste aan.
pi_161344190
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

'Militaire samenwerking' staat ook niet in het verdrag. Artikel 10 rept enkel over 'praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer' en 'onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak'.
Zou zoiets ook in de handelsverdragen staan van Chili, Mexico en Israël? Zoja, dan ZOU het niets kunnen voorstellen, anders is het op z'n minst "een beetje verdacht".
Racist
pi_161347178
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 07:42 schreef Toga het volgende:

[..]

Zou zoiets ook in de handelsverdragen staan van Chili, Mexico en Israël? Zoja, dan ZOU het niets kunnen voorstellen, anders is het op z'n minst "een beetje verdacht".
Precies. Bovendien, hoe vager omschreven hoe groter het wantrouwen zou moeten zijn.
pi_161347292
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Precies. Bovendien, hoe vager omschreven hoe groter het wantrouwen zou moeten zijn.
Of het is niet meer dan een symbolisch iets. En als we echt militair samen willen werken, dan kan dat ook prima zonder dit verdrag. Jullie hechten echt veel te veel waarde aan het niet-handelsdeel van dit verdrag. Dat bestaat uit vage uitspraken waarbij beide partijen er makkelijk onderuit kunnen.
pi_161347313
Een symbolisch iets :D

En inderdaad. Elk verdrag dat dergelijke vaagheden als inhoud heeft mag wel afgeschoten worden.
Conscience do cost.
pi_161347435
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:59 schreef ems. het volgende:
Een symbolisch iets :D

En inderdaad. Elk verdrag dat dergelijke vaagheden als inhoud heeft mag wel afgeschoten worden.
Oh, we zouden nu gaan werkelijk samen met de Oekraïners vechten tegen de Russen wat slechts is verijdeld door de heldhaftige Nee-stem vorige week?

En als je ieder verdrag af wilt schieten, dan zit je bij PVV of SP inderdaad wel goed op je plek :).
  Moderator maandag 11 april 2016 @ 12:36:28 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161347901
het zal eerder neerkomen op dat de Oekrainers met materiaal dat wij niet meer gebruiken tegen de Russen gaan vechten ipv met materiaal dat de Russen niet meer gebruiken

dat heeft natuurlijk gewoon met handel te maken, oorlog = business
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_161347930
Ik heb begrepen dat Oekraine zich aan gaat sluiten bij de geduchte EU-krijgsmacht.
pi_161348049
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 12:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, we zouden nu gaan werkelijk samen met de Oekraïners vechten tegen de Russen wat slechts is verijdeld door de heldhaftige Nee-stem vorige week?
:? Dat lijkt me sterk.
quote:
En als je ieder verdrag af wilt schieten, dan zit je bij PVV of SP inderdaad wel goed op je plek :).
Wat PVV en SP zoal willen laat me compleet Siberisch.
Conscience do cost.
pi_161348109
https://decorrespondent.n(...)05095790653-dc0fe14a

Heel goed artikel over dit gedoe.
Kan me volledig vinden in de mening van de schrijver.
  maandag 11 april 2016 @ 16:09:37 #159
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161351742
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:46 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Wat andere partijen willen en ook daadwerkelijk voorelkaar kregen de laatste 3.5 decennia, was en is natuurlijk ge-wel-dig.

Pvv is gewoon linkse oppositie gespeeld door vvd zelf. Dat geloof ik wel. Sp altijd samen met pvv noemen is gewoon demonisering.
pi_161351773
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 16:09 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Pvv is gewoon linkse oppositie gespeeld door vvd zelf. Dat geloof ik wel. Sp altijd samen met pvv noemen is gewoon demonisering.
Hij bedoelt natuurlijk dat dat beide partijen zijn die tegen dit verdrag waren. Maar het maakt mij nooit zoveel uit wat partijen vinden. Bovendien ben ik geen fan van beide :P
Conscience do cost.
pi_161352492
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 23:19 schreef Nintex het volgende:

[..]

ja het is een smerig spelletje. De EU trein rolt gewoon door, 45 miljoen Oekrainers mogen straks visum vrij reizen naar de EU.
Het is alleen al eerder geregeld in het "Oostelijk Partnerschap" heeft niets met een smerig spelletje te maken maar met uitvoering van eerdere verdragen die dus los staan van het referendum.
https://www.europa-nu.nl/id/vi4vbv1tpls3/oostelijk_partnerschap
  maandag 11 april 2016 @ 17:07:41 #162
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161352655
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 16:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is alleen al eerder geregeld in het "Oostelijk Partnerschap" heeft niets met een smerig spelletje te maken maar met uitvoering van eerdere verdragen die dus los staan van het referendum.
https://www.europa-nu.nl/id/vi4vbv1tpls3/oostelijk_partnerschap
Ik vraag mij af WAT voor strategisch belang er aan deze landen hangt....

Het Oostelijk Partnerschap heeft als voornaamste doel om de politieke en economische handelsrelaties met zes voormalige Sovjetrepublieken te verbeteren omdat zij van strategisch belang zijn voor de EU
pi_161352677
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik vraag mij af WAT voor strategisch belang er aan deze landen hangt....

Het Oostelijk Partnerschap heeft als voornaamste doel om de politieke en economische handelsrelaties met zes voormalige Sovjetrepublieken te verbeteren omdat zij van strategisch belang zijn voor de EU
Lijkt mij vrij duidelijk, die Poetin is een gevaarlijke gek dan kun je maar beter zoveel mogelijk goede relaties hebben met zijn buren.
  maandag 11 april 2016 @ 17:13:11 #164
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161352728
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij duidelijk, die Poetin is een gevaarlijke gek dan kun je maar beter zoveel mogelijk goede relaties hebben met zijn buren.
En dat is jouw duiding betreffende het strategische belang?
Dus we bestempelen een President, die op een bepaald moment plaats maakt voor iemand anders, als een gevaarlijke gek en dat is reden om een politiek en handels verbond te maken met wat ex- oostblok landen?

De europese landen zien het wat anders:
De reacties op dit nieuwe samenwerkingsverband zijn verdeeld. Zo ziet Rusland het partnerschap als een poging van de EU om haar invloedssfeer verder naar het Oosten uit te breiden. Duitsland vindt het belangrijk dat de economische stabiliteit in deze landen gewaarborgd wordt en ziet het partnerschap daarom als een cruciaal middel om dit te ondersteunen. Polen en andere Oost- Europese lidstaten zien het partnerschap als een toekomstige basis voor toetreding van de eerder genoemde landen tot de EU, terwijl de meeste West- Europese lidstaten onderstrepen dat dit partnerschap niet als een opzet dient voor toekomstige onderhandelingen over toetreding tot de EU.
pi_161353394
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:46 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Je lijkt wel op de doelgroep van die partijen :P.
Maar eigenlijk is er met die passage uit het verdrag dus niet zo gek veel aan de hand?
  Moderator maandag 11 april 2016 @ 17:51:48 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161353437
behalve dat het er niet thuishoort is het prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_161354207
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En dat is jouw duiding betreffende het strategische belang?
Dus we bestempelen een President, die op een bepaald moment plaats maakt voor iemand anders, als een gevaarlijke gek en dat is reden om een politiek en handels verbond te maken met wat ex- oostblok landen?

De europese landen zien het wat anders:
De reacties op dit nieuwe samenwerkingsverband zijn verdeeld. Zo ziet Rusland het partnerschap als een poging van de EU om haar invloedssfeer verder naar het Oosten uit te breiden. Duitsland vindt het belangrijk dat de economische stabiliteit in deze landen gewaarborgd wordt en ziet het partnerschap daarom als een cruciaal middel om dit te ondersteunen. Polen en andere Oost- Europese lidstaten zien het partnerschap als een toekomstige basis voor toetreding van de eerder genoemde landen tot de EU, terwijl de meeste West- Europese lidstaten onderstrepen dat dit partnerschap niet als een opzet dient voor toekomstige onderhandelingen over toetreding tot de EU.
Ik hoef ook niet een diplomatiek lulverhaal te houden en dat Poetin ooit opgevolgd wordt zorgt niet dat je nu geen rekening moet houden met hem. De opvolger die hij benoemd kan ook nog gevaarlijker zijn.
  maandag 11 april 2016 @ 18:56:40 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161354498
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik hoef ook niet een diplomatiek lulverhaal te houden en dat Poetin ooit opgevolgd wordt zorgt niet dat je nu geen rekening moet houden met hem. De opvolger die hij benoemd kan ook nog gevaarlijker zijn.
Nee dat is duidelijk.
Jij schakelt Rusland als groot handelsland, en zelfs mogelijk EU lid, gewoonweg uit en verklaard als het ware de koude oorlog aan Putin plus opvolger. Handig...not!!
Ben je zo bang voor Putin en Rusland?
Zo ja dan moet je het ook flink in je broek doen voor de USA, die al deccenia een agressieve politiek voert in het Midden Oosten, en nu ook in de EU begint.
pi_161354525
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee dat is duidelijk.
Jij schakelt Rusland als groot handelsland, en zelfs mogelijk EU lid, gewoonweg uit en verklaard als het ware de koude oorlog aan Putin plus opvolger. Handig...not!!
Ben je zo bang voor Putin en Rusland?
Zo ja dan moet je het ook flink in je broek doen voor de USA, die al deccenia een agressieve politiek voert in het Midden Oosten, en nu ook in de EU begint.
Nee hoor ik ben niet bang, ik vind het gewoon een gevaarlijke gek en het gebrek aan democratie daar maakt het niet beter.
pi_161354530
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik zou moeten kiezen tussen wonen in Rusland of wonen in Saudi Arabie wint Rusland het altijd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 11 april 2016 @ 19:00:36 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161354586
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2016 11:58 schreef 99.999 het volgende:
Dat bestaat uit vage uitspraken waarbij beide partijen er makkelijk onderuit kunnen.
Voor 1 keer ben ik het met jou eens. Dat alleen al was een reden om tegen dit verdrag te stemmen. ;)
Verder ging het natuurlijk meer om de EU dan om het AV bij dit referendum en zo is het internationaal ook geduid.
#NoDAPL
  maandag 11 april 2016 @ 19:01:02 #172
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161354592
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee hoor ik ben niet bang, ik vind het gewoon een gevaarlijke gek en het gebrek aan democratie daar maakt het niet beter.
Ik vind de Russen minder gevaarlijk dan de Amerikanen.
Bovendien is een goede verstandhouding met een machtige buur beter dan een slechte.

ik vind het dus waanzin om goede betrekkingen op het spel te zetten voor een corrupt geregeerd land als de Oekraine die toch zijn afspraken niet gaat nakomen.
  maandag 11 april 2016 @ 19:01:29 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161354599
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als ik zou moeten kiezen tussen wonen in Rusland of wonen in Saudi Arabie wint Rusland het altijd.
Dat is zoiets als kiezen tussen een gebroken arm en een gebroken been. ;)
#NoDAPL
  maandag 11 april 2016 @ 19:02:12 #174
262211 hhh38
pi_161354612
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Verder ging het natuurlijk meer om de EU dan om het AV bij dit referendum en zo is het internationaal ook geduid.
Dus volgens jou moet het kabinet de uitslag dus gewoon negeren? De 'nee' ging namelijk helemaal niet over het verdrag..
pi_161354615
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 17:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je lijkt wel op de doelgroep van die partijen :P.
Omdat ze toevallig hetzelfde denken over dit referendum? Lijkt me wat weinig informatie om dat te concluderen.
quote:
Maar eigenlijk is er met die passage uit het verdrag dus niet zo gek veel aan de hand?
Nee hoor. Veel meer dan nog een reden om tegen te stemmen is het niet.
Conscience do cost.
  maandag 11 april 2016 @ 19:04:33 #176
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161354663
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:02 schreef hhh38 het volgende:
Dus volgens jou moet het kabinet de uitslag dus gewoon negeren?
Nee, het ging ook om het AV en mensen hebben daadwerkelijk tegen het AV gestemd maar dit ging hand in hand met het tegen de EU stemmen. Ik weet het goed gemaakt, het kabinet mag de uitslag negeren wat betreft het AV als het kabinet de uitslag zeer zwaar meeweegt m.b.t. Nederlands toekomst in de EU. ;)
#NoDAPL
pi_161354718
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:01 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik vind de Russen minder gevaarlijk dan de Amerikanen.
Bovendien is een goede verstandhouding met een machtige buur beter dan een slechte.

ik vind het dus waanzin om goede betrekkingen op het spel te zetten voor een corrupt geregeerd land als de Oekraine die toch zijn afspraken niet gaat nakomen.
Ik heb het niet over de volken maar over de leider die daar als een dictator regeert, dat volk is dus niet van belang al zijn de nationalistische meelopers die weer een groot Rusland willen net zo gevaarlijk. Verder is volgens mij Poetin iemand die misbruik maakt van een goede verstandhouding voor eigen gewin en hij zal steeds de grenzen opzoeken van wat wordt toegestaan, daarom moet je een streep zetten.
  maandag 11 april 2016 @ 19:21:32 #178
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161355154
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de volken maar over de leider die daar als een dictator regeert, dat volk is dus niet van belang al zijn de nationalistische meelopers die weer een groot Rusland willen net zo gevaarlijk. Verder is volgens mij Poetin iemand die misbruik maakt van een goede verstandhouding voor eigen gewin en hij zal steeds de grenzen opzoeken van wat wordt toegestaan, daarom moet je een streep zetten.
Werkelijk.
Vertel eens WAT hebben die Russen, en met name Putin, dan wel niet gedaan de laatste deccenia wat ons direkt heeft bedreigt?
Hebben ze na de aansluiting van de Oostzee landen ons bedreigd en aangevallen? Of met Polen, Tsjechie, Roemenie, Bulgarije?
Nee niets van dit alles.
De handelsbetrekkingen werden juist steeds beter.
Het probleem met de Oekraine is/was dat er een belangrijke pijpleiding ligt tbv. gasleveringen en dat er op de Krim een belangrijke naval basis werd verhuurd aan de Russen plus dat de Oekrainiers een mega schuld hebben aan de Russen vanwege het niet betaen van hun rekeningen.
IETS moet toch de Russsische beer hebben getriggerd dat men zo heftig reageerd.
Misschien het omver gooien van de vorige Oekrainische Regering georganiseerd door de USA? :Y
pi_161355186
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jezus, wat een boel aannames. Heb je ook nog bewijs dat de Russische Federatie zijn grenzen actief wilt uitbreiden? Als Rusland opeens zuid Amerika en Canada in handen kreeg, zou jij je als Amerikaan bedreigt voelen?
pi_161355278
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor 1 keer ben ik het met jou eens. Dat alleen al was een reden om tegen dit verdrag te stemmen. ;)
Waarom zijn wat mooie beloftes naar elkaar reden om tegen een verdrag te zijn?
En dat de aanjagers valse motieven hadden is wel duidelijk, dat maakt het hele GS/PVV/SP speeltje ook zo'n bizarre geldverspilling.
pi_161355306
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Omdat ze toevallig hetzelfde denken over dit referendum? Lijkt me wat weinig informatie om dat te concluderen.
Ik heb je wel eens vaker over onderwerpen zien schrijven :P
pi_161355326
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, het ging ook om het AV en mensen hebben daadwerkelijk tegen het AV gestemd maar dit ging hand in hand met het tegen de EU stemmen. Ik weet het goed gemaakt, het kabinet mag de uitslag negeren wat betreft het AV als het kabinet de uitslag zeer zwaar meeweegt m.b.t. Nederlands toekomst in de EU. ;)
Met dit soort geleuter kan het kabinet toch niks? Dit is als de zoveelste motie van wantrouwen die alleen door de PVV en evt SP gesteund worden.
pi_161355336
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Werkelijk.
Vertel eens WAT hebben die Russen, en met name Putin, dan wel niet gedaan de laatste deccenia wat ons direkt heeft bedreigt?
Vrij recent nog het neerschieten van MH17.
pi_161355348
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:21 schreef DUTCHKO het volgende:
Werkelijk.
Hebben ze na de aansluiting van de Oostzee landen ons bedreigd en aangevallen? Of met Polen, Tsjechie, Roemenie, Bulgarije?
Nee niets van dit alles.
De handelsbetrekkingen werden juist steeds beter.
Het probleem met de Oekraine is/was dat er een belangrijke pijpleiding ligt tbv. gasleveringen en dat er op de Krim een belangrijke naval basis werd verhuurd aan de Russen plus dat de Oekrainiers een mega schuld hebben aan de Russen vanwege het niet betaen van hun rekeningen.
IETS moet toch de Russsische beer hebben getriggerd dat men zo heftig reageerd.
Misschien het omver gooien van de vorige Oekrainische Regering georganiseerd door de USA? :Y
De Russen schenden maandelijks Europees luchtruim en duiken geregeld op bij NAVO trainingsdagen zonder te zijn uitgenodigd.
pi_161355370
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:22 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Jezus, wat een boel aannames. Heb je ook nog bewijs dat de Russische Federatie zijn grenzen actief wilt uitbreiden? Als Rusland opeens zuid Amerika en Canada in handen kreeg, zou jij je als Amerikaan bedreigt voelen?
Dat Rusland graag stukjes land van anderen afpakt is toch geen nieuws? ze verleggen graag de grens in Georgië en hebben onlangs nog een mooi stuk Oekraïne geannexeerd.
pi_161355445
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2016 19:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat Rusland graag stukjes land van anderen afpakt is toch geen nieuws? ze verleggen graag de grens in Georgië en hebben onlangs nog een mooi stuk Oekraïne geannexeerd.
Als er geen land van de Zee genomen kan worden is dat een optie JA,en als ze ook voor de mensen zorgen zou ik er niet veel in zien.
Bij de zee die vissen kunnen ja weg zwemmen doen ze dat niet zijn ze het dan zelf schuld?
pi_161355478
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2016 19:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeker, maar als je kijkt naar de ligging van de Krim is dat toch strategisch een logische actie? De vraag is hoe de Amerikanen reageren als er vlak bij hun grens basissen komen... Nou ik weet het wel hoor.
  maandag 11 april 2016 @ 19:34:01 #188
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161355489
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2016 19:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vrij recent nog het neerschieten van MH17.
Nog steeds niet keihard bewezen met name omdat de Oekraine nog steeds niet de originele tapes wenst vrij te geven.
Dat had dus ook een mooie eis kunnen zijn mbt het handelsverdrag.
  maandag 11 april 2016 @ 19:34:25 #189
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161355506
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 19:28 schreef hoink581 het volgende:

[..]

De Russen schenden maandelijks Europees luchtruim en duiken geregeld op bij NAVO trainingsdagen zonder te zijn uitgenodigd.
En jij denkt dat wij dit niet doen? O-)
pi_161355515
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:33 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Zeker, maar als je kijkt naar de ligging van de Krim is dat toch strategisch een logische actie? De vraag is hoe de Amerikanen reageren als er vlak bij hun grens basissen komen... Nou ik weet het wel hoor.
Ik vind het niet respecteren van de Oekraïense soevereiniteit helemaal niet logisch.
Er is overigens nooit sprake geweest van Navo-bases in Oekraïne dus dat excuus voor annexatie telt ook niet.
  maandag 11 april 2016 @ 19:34:56 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161355517
quote:

[..]

Zie Cuba.
pi_161355533
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nog steeds niet keihard bewezen met name omdat de Oekraine nog steeds niet de originele tapes wenst vrij te geven.
Dat had dus ook een mooie eis kunnen zijn mbt het handelsverdrag.
Jij was toch ook supporter van iedere door de Russen geopperde alternatieve theorie :D?
  maandag 11 april 2016 @ 19:36:11 #193
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161355542
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2016 19:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik vind het niet respecteren van de Oekraïense soevereiniteit helemaal niet logisch.
Er is overigens nooit sprake geweest van Navo-bases in Oekraïne dus dat excuus voor annexatie telt ook niet.
De Servische soevereiniteit werd anders ook niet gerespecteerd door het Westen en er werd keihard een stuk land geannexeerd en aan Albanesche rebellen gegeven.
pi_161355571
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De Servische soevereiniteit werd anders ook niet gerespecteerd door het Westen en er werd keihard een stuk land geannexeerd en aan Albanesche rebellen gegeven.
Wat heeft dat met Oekraïne te maken? Hoe wou je hiermee de Russische annexatie precies goedpraten?
pi_161355702
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb je wel eens vaker over onderwerpen zien schrijven :P
En soms komt een mening overeen met wat een partij zegt. Dit is nieuw en interessant 8-)
Conscience do cost.
  maandag 11 april 2016 @ 19:42:38 #196
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161355745
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 19:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij was toch ook supporter van iedere door de Russen geopperde alternatieve theorie :D?
Nee hoor.
Dit is gewoon bekend bij iedereen die een beetje van deze zaak afweet.
Dus ga nu eerst maar eens jezelf afvragen WAAROM de Oekrainiers niet wensen mee te werken.... :Y :Y :Y
Afijn hier kun je nog even zien wat er gepresenteerd is (nagenoeg NIETS met geen enkele verklaring WIE nu eigenlijk geschoten heeft)
https://storify.com/ADnl/presentatie-rapport-ramp-mh17-door-ovv
  maandag 11 april 2016 @ 19:43:50 #197
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161355779
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2016 19:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat heeft dat met Oekraïne te maken? Hoe wou je hiermee de Russische annexatie precies goedpraten?
Ik praat niets goed.
Jij doet net alsof wij, het Westen, van die heilige boontjes zijn en dat we het met iedereen zo goed voor hebben, maar wij hebben in de laatste jaren meer landen kapot gemaakt en ontregeld als de Russen.
pi_161355786
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 19:28 schreef hoink581 het volgende:
De Russen schenden maandelijks Europees luchtruim
Nee, dat doen ze helemaal niet. Gewoon internationaal luchtruim. door de EU gecontroleerd luchtruim, maar nog steeds gewoon internationaal. Zelfs Noord Korea zou daar gewoon mogen rondvliegen.

Het is alsof jij ineens een buurtwacht gaat organiseren in je straat omdat je graag wilt weten wie daar komen. Alle mensen met normale kentekens zijn prima, maar als iemand in een zwart busje zonder kenteken je straat in rijdt ga je even kijken wie het zijn.. prima, mag je doen. Maar het is niet jouw huis, dus je hebt niks te zeggen over dat busje die daar rijdt, todat ze het busje in je voortuin parkeren. Europees "luchtruim" stopt 12 nm (22km) van de kust. De russen vliegen ver over de Noordzee..

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2016 19:47:02 ]
pi_161355955
quote:

[..]

Wacht even, dus het annexeren van een stuk land dat niet toebehoort aan Rusland vind jij een 'logische actie'?
pi_161356036
quote:

[..]

En dat geeft Rusland het recht om andere gebieden te annexeren? Ik volg dat niet helemaal. Want ik vind persoonlijk lang niet alles goed wat het westen doet. Integendeel.
pi_161356078
Geweldig altijd dit. Users klagen over de 'dictoriale EU', maar vinden Poetin een geschikte vent. Oké dan.
  maandag 11 april 2016 @ 19:54:20 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161356082
quote:

[..]

Jeetje -O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 11 april 2016 @ 19:56:45 #203
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161356159
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
Geweldig altijd dit. Users klagen over de 'dictoriale EU', maar vinden Poetin een geschikte vent. Oké dan.
Geen leugens vertellen Koos.
Niemand roept dat Putin een geschikte vent is, in onze ogen.
Maar veel Russen (en Krim Russen) zien dit wel als zodanig...
pi_161356229
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik praat niets goed.
Jij doet net alsof wij, het Westen, van die heilige boontjes zijn en dat we het met iedereen zo goed voor hebben, maar wij hebben in de laatste jaren meer landen kapot gemaakt en ontregeld als de Russen.
Wat een nonsens weer :{. Ik praat nergens misdragingen van het westen goed. Maar ik zie niet in hoe de misdragingen van de een misdragingen van de anderen goedpraat. Jij bent nogal fanatiek in het goedpraten van alles wat de Russen uitvreten.
pi_161356313
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Geen leugens vertellen Koos.
Niemand roept dat Putin een geschikte vent is, in onze ogen.
Maar veel Russen (en Krim Russen) zien dit wel als zodanig...
Dus als er een hoop Belgen in Brabant wonen die vinden dat de provincie zich aan moet sluiten bij Belgie, dan kan dat land dat gebied gewoon annexeren, zonder instemming van Den Haag?
pi_161356346
quote:
15s.gif Op maandag 11 april 2016 19:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is ook niet goed te keuren, maar je kan er vanuit gaan dat Poetin vooruit heeft gekeken. De EU en waarschijnlijk ook de VS stonden te popelen om binnen 10 jaar daar een basis neer te zetten.
  maandag 11 april 2016 @ 20:02:48 #207
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161356393
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een nonsens weer :{. Ik praat nergens misdragingen van het westen goed. Maar ik zie niet in hoe de misdragingen van de een misdragingen van de anderen goedpraat. Jij bent nogal fanatiek in het goedpraten van alles wat de Russen uitvreten.
Je kletst poep.
Ik ben niet fanatiek maar word een beetje niet goed dat men maar blind achter de EU en de VS blijft lopen in ALLES wat zij doen.
pi_161356429
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:01 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Het is ook niet goed te keuren, maar je kan er vanuit gaan dat Poetin vooruit heeft gekeken. De EU en waarschijnlijk ook de VS stonden te popelen om binnen 10 jaar daar een basis neer te zetten.
Aha, vanwege een of ander fantasietje van je steun je deze annexatie. Bijzonder wel :P
pi_161356500
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:01 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Dus als Rusland ons buurland was en Poetin vermoedde dat de VS een basis wilden vestigen in Limburg, dan waren we die provincie volgens jou nu terecht kwijt?
  maandag 11 april 2016 @ 20:06:12 #210
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161356509
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als er een hoop Belgen in Brabant wonen die vinden dat de provincie zich aan moet sluiten bij Belgie, dan kan dat land dat gebied gewoon annexeren, zonder instemming van Den Haag?
Als de Nederlandse regering omvergeworpen word in een coup georganiseerd door een buitenlandse mogendheid, en er komt een neo nazi regering aan het bewind die letterlijk de Belgen in Brabant bedreigt dan kan ik mij dit heel goed voorstellen.
pi_161356564
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 20:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, vanwege een of ander fantasietje van je steun je deze annexatie. Bijzonder wel :P
jij beweert dat 'military encirclement' niet bestaat?
  maandag 11 april 2016 @ 20:08:10 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161356576
Dus, het referendum. Wat was het spannend he.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161356641
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als de Nederlandse regering omvergeworpen word in een coup georganiseerd door een buitenlandse mogendheid, en er komt een neo nazi regering aan het bewind die letterlijk de Belgen in Brabant bedreigt dan kan ik mij dit heel goed voorstellen.
Welke neo-nazi regering? Welke bedreiging?

Coup door een buitenlandse mogendheid? Dus al die mensen die zijn gestorven op dat plein in Kiev handelden in opdracht van de EU/VS?
pi_161356768
Hebben we die satellietbeelden al binnen?
  Forum Admin maandag 11 april 2016 @ 20:15:32 #215
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161356841
Ja nee, wij als westen hebben echt het beste met andere landen voor. Vraag Libië, Afghanistan, Pakistan, Irak, Syrië en nu Oekraïne maar.

De naïviteit in dit topic is weer groot. Oh en om maar even duiding te geven, two wrongs don't make a right.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161356848
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:13 schreef Polyfemos het volgende:
Hebben we die satellietbeelden al binnen?
Waarvan?
  maandag 11 april 2016 @ 20:17:15 #217
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161356912
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke neo-nazi regering? Welke bedreiging?

Coup door een buitenlandse mogendheid? Dus al die mensen die zijn gestorven op dat plein in Kiev handelden in opdracht van de EU/VS?
Nee dat waren mensen die gebruikt zijn voor het bereiken van idealen uitgebroed door buitenlandse invloeden.
Het is niet zo moeilijk om gefingeerde opstanden te organiseren, zeker niet in zo'n verdeeld land als de Oekraine.
pi_161356988
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee dat waren mensen die gebruikt zijn voor het bereiken van idealen uitgebroed door buitenlandse invloeden.
Het is niet zo moeilijk om gefingeerde opstanden te organiseren, zeker niet in zo'n verdeeld land als de Oekraine.
Welke neo-nazi's? Die paar zetels in het parlement? Welke bedreiging? Dat geneuzel over de taal, een keutel die al snel weer werd ingetrokken?

En als die mensen op Maidan? Allemaal gestorven voor de EU?
pi_161357080
quote:
Russen kunnen tenminste nog op een alternatief voor Poetin stemmen.
Ik heb Herman en Jean nog nooit op een stemformulier zien staan.
pi_161357123
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Russen kunnen tenminste nog op een alternatief voor Poetin stemmen.
Ik heb Herman en Jean nog nooit op een stemformulier zien staan.
Welk alternatief? Gisteren is een oppositieleider nog beschuldigd van landverraad.
pi_161357205
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welk alternatief? Gisteren is een oppositieleider nog beschuldigd van landverraad.
Bizar weer inderdaad :'). Maar goed, van iemand die een districtenstelsel met evenredige vertegenwoordiging per district niet snapt mag je wellicht niet meer verwachten :P.
pi_161357213
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wijs eens de oppositie aan in het EU parlement. Oh wacht die is er niet, want er zijn geen regeringspartijen.
pi_161357253
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bizar weer inderdaad :'). Maar goed, van iemand die een districtenstelsel met evenredige vertegenwoordiging per district niet snapt mag je wellicht niet meer verwachten :P.
Dit is niet waar. Dus kijk naar jezelf voor je slim probeert te doen.
pi_161357271
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wijs eens de oppositie aan in het EU parlement. Oh wacht die is er niet, want er zijn geen regeringspartijen.
Het EP heeft dan ook nauwelijks beslissingsbevoegdheid. Maar er is wel degelijk een oppositie.
pi_161357358
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Dus kijk naar jezelf voor je slim probeert te doen.
Hoe zie jij het EP dan?
pi_161357404
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2016 20:08 schreef Fir3fly het volgende:
Dus, het referendum. Wat was het spannend he.
Best wel ja. Morgen maar eens kijken wat de 'officiele' uitslag is en wat ermee gedaan zal worden.
pi_161357517
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het EP heeft dan ook nauwelijks beslissingsbevoegdheid. Maar er is wel degelijk een oppositie.
Het enige democratische ding in de EU heeft dus volgens jouzelf amper beslissingsbevoegdheid. Toch is de EU niet ondemocratisch volgens jou. Leg uit.

Afgezien van UKIP is er geen oppositie.
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie jij het EP dan?
Ik zie dat als een plek voor uitgerangeerde politici om nog effe dik te cashen met weinig verantwoordelijkheid. Op de plek met macht heeft Luxemburg net zoveel vertegenwoordigers als Duitsland.
  maandag 11 april 2016 @ 20:33:01 #228
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161357540
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke neo-nazi's? Die paar zetels in het parlement? Welke bedreiging? Dat geneuzel over de taal, een keutel die al snel weer werd ingetrokken?

En als die mensen op Maidan? Allemaal gestorven voor de EU?
Gestorven voor de idealen van een stelletje corrupte politici die het nu laten afweten.
Ja helaas is er helemaal niets veranderd voor de mensen daar...
  maandag 11 april 2016 @ 21:40:47 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161360370
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:54 schreef Toga het volgende:

[..]

En verschrikkelijk zuur aan het doen zijn.
Had je maar moeten stemmen, had je maar moeten gaan. Je weet dat er genoeg eu haters zijn en mensen die het allemaal niet ok vinden.

Had je je recht maar moeten gebruiken. Dat is nu verspeeld, dus mond houden.
1947-2016
  maandag 11 april 2016 @ 21:45:29 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161360599
quote:
Koos met mijn tegenstem juist niet voor putin. Dictators moet je zo ver mogelijk weg houden.
1947-2016
  maandag 11 april 2016 @ 22:49:57 #231
262211 hhh38
pi_161363586
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Gestorven voor de idealen van een stelletje corrupte politici die het nu laten afweten.
Ja helaas is er helemaal niets veranderd voor de mensen daar...
We zijn pas twee jaar verder sinds de vlucht van Janoekovitsj en het verdrag is pas 3 maanden geleden ingegaan, je hebt wel haast zeg.
  maandag 11 april 2016 @ 22:50:52 #232
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161363618
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:49 schreef hhh38 het volgende:

[..]

We zijn pas twee jaar verder sinds de vlucht van Janoekovitsj en het verdrag is pas 3 maanden geleden ingegaan, je hebt wel haast zeg.
2 jaar verder...je zegt het al...
  maandag 11 april 2016 @ 22:51:37 #233
262211 hhh38
pi_161363647
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

2 jaar verder...je zegt het al...
Rome werd niet in 1 dag gebouwd. Ook niet in twee jaar.
pi_161363847
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het enige democratische ding in de EU heeft dus volgens jouzelf amper beslissingsbevoegdheid. Toch is de EU niet ondemocratisch volgens jou. Leg uit.

Afgezien van UKIP is er geen oppositie.

[..]

Ik zie dat als een plek voor uitgerangeerde politici om nog effe dik te cashen met weinig verantwoordelijkheid. Op de plek met macht heeft Luxemburg net zoveel vertegenwoordigers als Duitsland.
Aha, je erkent dus toch gewoon mijn stelling over hoe het EP is verkozen?
pi_161366493
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als Rusland ons buurland was en Poetin vermoedde dat de VS een basis wilden vestigen in Limburg, dan waren we die provincie volgens jou nu terecht kwijt?
Achterlijke vraag, de situaties zijn niet te vergelijken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 00:39:18 #236
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161366557
Het referendum kostte ca. 40 miljoen. Een schijntje vergeleken met de miljarden die we nu niet hoeven af te dragen aan Okraïne. Mits Rutte zijn belofte nakomt en niet ratificeert.
pi_161366837
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, je erkent dus toch gewoon mijn stelling over hoe het EP is verkozen?
Aha, je stilzwijgen laat zien dat je erkent dat de posities met macht niet evenredig verdeeld worden? En dat dat fopparlement de democratische schijn hoog houd erken ik wel hoor.
pi_161366838
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het referendum kostte ca. 40 miljoen. Een schijntje vergeleken met de miljarden die we nu niet hoeven af te dragen aan Okraïne. Mits Rutte zijn belofte nakomt en niet ratificeert.
Daar heb je gelijk in en dat lijken mensen zich niet te realiseren. Liever 40 miljoen uitgeven om miljarden tegen te houden. We kunnen het bedrag van 40 miljoen echter wel een stuk terug brengen. Denk aan digitaal stemmen en sommige achterlijke subsidies aan banden leggen.
pi_161366847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:08 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in en dat lijken mensen zich niet te realiseren. Liever 40 miljoen uitgeven om miljarden tegen te houden. We kunnen het bedrag van 40 miljoen echter wel een stuk terug brengen. Denk aan digitaal stemmen en sommige achterlijke subsidies aan banden leggen.
Digitaal stemmen zal ik dus nooit of te nimmer doen!
pi_161366851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:08 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Ja Mark Rutte of zijn opvolgers een database geven met al zijn politieke tegenstanders hun stemgedrag is een tof idee. ^O^
pi_161366876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja Mark Rutte of zijn opvolgers een database geven met al zijn politieke tegenstanders hun stemgedrag is een tof idee. ^O^
Zo jij hebt hem door?
Niet alleen Rutte hoor, denk dat ze nu al meer van me weten als dat ikzelf weet?
pi_161366886
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik wil ook niet zeggen dat ik er zelf geen bezwaren op heb. Dit waren 2 dingen die ik voorbij zag komen in Pauw. Zoiezo kan er kwa subsidies wel wat bespaard worden :9
pi_161366891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:15 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Ik wil ook niet zeggen dat ik er zelf geen bezwaren op heb. Dit waren 2 dingen die ik voorbij zag komen in Pauw. Zoiezo kan er kwa subsidies wel wat bespaard worden :9
En dan vergeet jezelf voor het gemak zelf te denken?
Of als ze bij Pauw zeggen spring in dat ijskoude water spring je dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 01:19:31 ]
pi_161366911
quote:

[..]

dat valt nog maar te bezien of het referendum geldig is aan gezien het slechts raadgevend is. uiteindelijk zal het kabinet dit referendum negeren want ze hebben ten slotte al ja gezegt.
pi_161366951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:21 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

dat valt nog maar te bezien of het referendum geldig is aan gezien het slechts raadgevend is. uiteindelijk zal het kabinet dit referendum negeren want ze hebben ten slotte al ja gezegt.
Maakt als het zo is dat iets uit eraan, er is een statement gemaakt, daar gaat het mij om niks meer of minder.
Engeland weet dat Frankrijk zal het ongetwijfeld mee gekregen hebben, denk nog tal van andere landen?
God mag weten wat het te weeg zou kunnen brengen?
Misschien wel niets, is het niet vandaag dan wel morgen?
pi_161367528
quote:
Miljarden zelfs? Bijzondere stelling wel :).
Overigens zal dit geintje diplomatiek wel zijn prijs hebben. Dat kan ook zo een paar miljard kosten.
pi_161367534
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Aha, je stilzwijgen laat zien dat je erkent dat de posities met macht niet evenredig verdeeld worden? En dat dat fopparlement de democratische schijn hoog houd erken ik wel hoor.
Aha, je snapt het verschil tussen de volksvertegenwoordiging en de uitvoerende macht niet. Dat had ik kunnen weten :).
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:17:23 #248
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161367850
quote:
Het geld dat naar Oekraïne gaat zit niet in dit verdrag. Dat is een andere regeling. Eentje waar wij gewoon aan bijdragen via de Europese belastingen.

En als was dat niet zo geweest, niet ratificeren zou daar niks aan veranderen aangezien Nederland al volmondig 'ja' heeft gezegd in het Europese Parlement, waardoor de wet van kracht is en er dus (als dat onderdeel van het verdrag was geweest, wat dus niet zo is) geld afgedragen zou kunnen worden aan Oekraïne uit het algemene belastingpotje.

Niet ratificeren betekent ook niet dat Nederland ineens minder geld aan Brussel afstaat.
Dus uiteindelijk maakt het geen zak uit. Dat is de hele leugen van dit referendum. Een leugen lustig gevoed door dat soort sujetten als Baudet en Roos. In de volle wetenschap natuurlijk dat met de 'volkswoede' die ontstaat als blijkt dat er weer niks veranderd de weg naar een Nexit misschien wel in zicht komt.

You have been played, my friend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:14:17 #249
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161368369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het geld dat naar Oekraïne gaat zit niet in dit verdrag. Dat is een andere regeling. Eentje waar wij gewoon aan bijdragen via de Europese belastingen.

En als was dat niet zo geweest, niet ratificeren zou daar niks aan veranderen aangezien Nederland al volmondig 'ja' heeft gezegd in het Europese Parlement, waardoor de wet van kracht is en er dus (als dat onderdeel van het verdrag was geweest, wat dus niet zo is) geld afgedragen zou kunnen worden aan Oekraïne uit het algemene belastingpotje.

Niet ratificeren betekent ook niet dat Nederland ineens minder geld aan Brussel afstaat.
Dus uiteindelijk maakt het geen zak uit. Dat is de hele leugen van dit referendum. Een leugen lustig gevoed door dat soort sujetten als Baudet en Roos. In de volle wetenschap natuurlijk dat met de 'volkswoede' die ontstaat als blijkt dat er weer niks veranderd de weg naar een Nexit misschien wel in zicht komt.

You have been played, my friend.
Uiteindelijk worden we linksom of rechtsom genaaid, dat klopt.

Maar iedere daad van verzet tegen het EU-bezetter is belangrijk. Een lange en voortdurende strijd tegen de collaborateurs (onze regering) is ook noodzakelijk.
pi_161368451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Maar iedere daad van verzet tegen het EU-bezetter is belangrijk. Een lange en voortdurende strijd tegen de collaborateurs (onze regering) is ook noodzakelijk.
Ook als het ons veel meer kost dan oplevert? Zoals nu duidelijk het geval is.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:26:35 #251
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161368531
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Daar zijn parlementaire verkiezingen voor. Zowel op landelijk als Europees niveau.

Het enige wat met dit referendum bereikt is, is dat we in Europa mooi voor lul staan en waarschijnlijk hebben we Roos en Baudet een machts-orgasme bezorgt. Nou, fijn. Ik weiger dat soort pestkoppen te helpen, sorry.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:27:26 #252
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161368540
Bezetter. Collaborateurs.
Het manmoedige verzet!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:28:49 #253
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161368556
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:27 schreef Copycat het volgende:
Het manmoedige verzet!
We bezetten onszelf kennelijk. Best knap.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:29:55 #254
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161368577
Ik collaboreer trouwens van harte met deze regering.
pi_161368591
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:27 schreef Copycat het volgende:
Het manmoedige verzet!
_O- Geweldig toch :D? Ik ga kapot om al die gefrustreerde figuurtjes.
pi_161368643
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En verschrikkelijk zuur aan het doen zijn.
Had je maar moeten stemmen, had je maar moeten gaan. Je weet dat er genoeg eu haters zijn en mensen die het allemaal niet ok vinden.

Had je je recht maar moeten gebruiken. Dat is nu verspeeld, dus mond houden.
Slechte verliezers. :)
pi_161368925
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Koos met mijn tegenstem juist niet voor putin. Dictators moet je zo ver mogelijk weg houden.
Waarom voel je je dan aangesproken?
pi_161369118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom voel je je dan aangesproken?
Omdat hij nu wellicht beseft dat hij met zijn stem vooral Poetin steunt? Die heeft er immers het meeste profijt van als Oekraïne door de EU wordt afgestoten.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:18:10 #259
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161369299
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook als het ons veel meer kost dan oplevert? Zoals nu duidelijk het geval is.
Nee, dat is zeker niet het geval. Al sinds de totstandkoming van de EU is Nederland een netto-betaler. Het gaat hierbij om vele miljarden euro's per jaar.

Daar kun je dan de mooie gedachte van solidariteit tegenover stellen. Daarin wil ik nog wel meegaan.

Maar deze utopie is reeds lang geleden verlaten. Het gaat er nu slechts nog om door middel van miljardenschenkingen corrupte regimes in het zadel te houden. Denk bijvoorbeeld aan de bedriegers van Griekenland.

Me dunkt dat we ondertussen wel genoeg oplichters en bedriegers binnen de EU hebben gehaald. Daar kunnen we wel even mee vooruit. Het is dan ook volstrekt onnodig en onzinnig om via een achterdeur de topcriminelen van Oekraïne de EU binnen te loodsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 12-04-2016 10:30:11 ]
pi_161369489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, dat is zeker niet het geval. Al sinds de totstandkoming van de EU is Nederland een netto-betaler. Het gaat hierbij om vele miljarden euro's per jaar.

Daar kun je dan de mooi gedachte van solidariteit tegenover stellen. Daarin wil ik nog wel meegaan.

Maar deze utopie is reeds lang geleden verlaten. Het gaat er nu slechts nog om door middel van miljardenschenkingen corrupte regimes in het zadel te houden. Denk bijvoorbeeld aan de bedriegers van Griekenland.

Me dunkt dat we ondertussen wel genoeg oplichters en bedriegers binnen de EU hebben gehaald. Daar kunnen we wel even mee vooruit. Het is dan ook volstrekt onnodig en onzinnig om via een achterdeur de topcriminelen van Oekraïne de EU binnen te loodsen.
Oh, het is dus weer niet meer dan het bekende feitenvrije geleuter. Dit referendum heeft niets met Griekenland of onze positie in de EU te maken. En met dit referendum is evenmin voorkomen dat Oekraïne de EU in gerommeld wordt, immers ook dat is niet aan de orde. Je hebt je laten tillen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:29:33 #261
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161369495
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar zijn parlementaire verkiezingen voor. Zowel op landelijk als Europees niveau.

Het enige wat met dit referendum bereikt is, is dat we in Europa mooi voor lul staan en waarschijnlijk hebben we Roos en Baudet een machts-orgasme bezorgt. Nou, fijn. Ik weiger dat soort pestkoppen te helpen, sorry.
De parlementaire verkiezingen functioneren niet meer. Op landelijk niveau komen er hierdoor slechts beroepspolitici aan de macht, voor politiek niets meer is dan werk, zonder dat er enige binding is met het volk dat zij op papier vertegenwoordigen.

Op Europees niveau is het nog erger: daar kiezen we ook voor beroepspolitici die niemand vertegenwoordigen, maar die bovendien ook binnen de EU geen enkele macht uit oefenen. Het EU parlement zit daar voor spek en bonen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:33:03 #262
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161369544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De parlementaire verkiezingen functioneren niet meer. Op landelijk niveau komen er hierdoor slechts beroepspolitici aan de macht, voor politiek niets meer is dan werk, zonder dat er enige binding is met het volk dat zij op papier vertegenwoordigen.

Op Europees niveau is het nog erger: daar kiezen we ook voor beroepspolitici die niemand vertegenwoordigen, maar die bovendien ook binnen de EU geen enkele macht uit oefenen. Het EU parlement zit daar voor spek en bonen.
Dus je wilt eigenlijk een dictator? Of wat zie je precies voor je?
pi_161369594
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij wil dat Geert de macht grijpt. Want die heeft tenminste feeling met 'het volk', ondanks dat hij nog nooit een echte baan heeft gehad en al tien jaar in een bunker woont.
pi_161369649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In ieder geval het ontmantelen van een systeem wat bewezen niet werkt. Gewoon het eigen land, eigen baas principe waarbij geen enkele soevereine beslissing via nationale pro-Europese stropoppen aan Brussel wordt weggegeven. Heb je helemaal geen dictator voor nodig, slechts het gezonde verstand.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:39:28 #265
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161369664
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik vind anders dat ons land nog prima functioneert.
quote:
Er is genoeg Europese regelgeving die prima werkt. Dat het Europees Parlement nog niet meer kan doen is omdat de nationale overheden steeds minder de neiging hebben om bevoegdheden over te dragen aan Brussel.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:39:43 #266
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161369668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

In ieder geval het ontmantelen van een systeem wat bewezen niet werkt. Gewoon het eigen land, eigen baas principe waarbij geen enkele soevereine beslissing via nationale pro-Europese stropoppen aan Brussel wordt weggegeven. Heb je helemaal geen dictator voor nodig, slechts het gezonde verstand.
Hij had het ook over landelijk niveau. Daar vraag ik me af hoe je de boel wilt runnen zonder een parlement.
pi_161369705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij had het ook over landelijk niveau. Daar vraag ik me af hoe je de boel wilt runnen zonder een parlement.
Ik ben ieder geval voorstander voor een bindend referendum waar de bevolking kan stemmen of het wel of niet zijn eigen soevereiniteit wilt weggeven. Dat democratische recht wordt ons nu onthouden.
pi_161369740
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben ieder geval voorstander voor een bindend referendum waar de bevolking kan stemmen of het wel of niet zijn eigen soevereiniteit wilt weggeven. Dat democratische recht wordt ons nu onthouden.
Volgens mij kiezen we een parlement met een prima mandaat. Referenda zijn natuurlijk geen democratisch recht maar een van vele mogelijke vormen van democratie.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:45:58 #269
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161369769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is alsnog geen antwoord op mijn vraag. Als je zegt dat Parlementaire democratie niet meer werkt, zul je er toch iets anders voor in de plaats moeten zetten.
pi_161369823
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is alsnog geen antwoord op mijn vraag. Als je zegt dat Parlementaire democratie niet meer werkt, zul je er toch iets anders voor in de plaats moeten zetten.
Je kunt de regels van de parlementaire democratie ook wijzigen of aanpassen. Een bindend referendum kan hier een aanvulling voor zijn. Versnelling van wetswijzigingen waarbij we de rol van de Eerste Kamer moeten her-evalueren. Bewindslieden die bij niet functioneren gemakkelijker of via een derde partij naar huis moeten kunnen worden gestuurd. Er staan nog genoeg opties open.
pi_161370171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt de regels van de parlementaire democratie ook wijzigen of aanpassen. Een bindend referendum kan hier een aanvulling voor zijn. Versnelling van wetswijzigingen waarbij we de rol van de Eerste Kamer moeten her-evalueren. Bewindslieden die bij niet functioneren gemakkelijker of via een derde partij naar huis moeten kunnen worden gestuurd. Er staan nog genoeg opties open.
Dat is wel grappig, aan de ene kant pleiten voor versnelling van aanpassingen van wetten en aan de andere kant pleiten voor bindende referenda die juist besluitvorming frustreren en vertragen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 11:19:00 #272
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161370300
quote:

[..]

O ja. Er kan heel erg veel. We zouden morgen bijvoorbeeld ook de Grondwet kunnen afschaffen en kijken wat er dan gebeurt, of de volksvertegenwoordigers alleen nog maar via loting aanstellen i.p.v verkiezingen. Kan allemaal, er staan nog genoeg opties open.

Zegt alleen niet zo heel veel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_161370356
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat hij nu wellicht beseft dat hij met zijn stem vooral Poetin steunt? Die heeft er immers het meeste profijt van als Oekraïne door de EU wordt afgestoten.
Hat aantal Russen in Oekraïne is misschien net zo groot dan het aantal Nederlanders in Nederland. Wij kunnen volgens mij geen verdrag met Oekraïne afsluiten met zoveel Russen binnen hun landsgrenzen. Dan moet je tegelijkertijd ook een vergelijkbaar verdrag met Rusland afsluiten.

Ja, dat houdt inderdaad in dat Oekraïne in deze huidige vorm qua grenzen vleugellam is zonder Rusland. Maar sommige gebieden zijn al honderden jaren Russisch.
pi_161370408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Hat aantal Russen in Oekraïne is misschien net zo groot dan het aantal Nederlanders in Nederland. Wij kunnen volgens mij geen verdrag met Oekraïne afsluiten met zoveel Russen binnen hun landsgrenzen. Dan moet je tegelijkertijd ook een vergelijkbaar verdrag met Rusland afsluiten.

Ja, dat houdt inderdaad in dat Oekraïne in deze huidige vorm qua grenzen vleugellam is zonder Rusland. Maar sommige gebieden zijn al honderden jaren Russisch.
De Russen weigerden een verdrag te sluiten. Maakt dat echt dat Oekraine niet meer zelfstandig over haar toekomst mag beslissen? Ze zijn toch niet voor niet onafhankelijk? Of is dit een soort neokolonialisme?
pi_161370616
quote:

[..]

Of een raadgevend referendum in een veel eerdere fase van de besluitvorming. Niet als mosterd na de maaltijd.
pi_161370695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:37 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Of een raadgevend referendum in een veel eerdere fase van de besluitvorming. Niet als mosterd na de maaltijd.
Dat had ik ook een stuk passender gevonden, stel als kiezers (al of niet via een parlement) op voorhand de kaders en geef de uitvoerende macht binnen die kaders de ruimte om concrete afspraken te maken. Nu is er een prachtig Nee waar niemand echt iets mee kan.
pi_161370864
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat had ik ook een stuk passender gevonden, stel als kiezers (al of niet via een parlement) op voorhand de kaders en geef de uitvoerende macht binnen die kaders de ruimte om concrete afspraken te maken. Nu is er een prachtig Nee waar niemand echt iets mee kan.
Idealiter lijkt het me dat je een raadgevend referendum in een eerder stadium wil of een corrigerend referendum in een latere fase als de wetgeving rond is. Maar helaas kon men het in Den Haag het er niet over eens worden dus werd het raadgevend in een latere fase van besluiten.
Eigenlijk een gedrocht geboren uit compromissen en onvermogen inderdaad.

Wat ik dan wel vind is dat onder de huidige spelregels de uitslag van het Oekrainereferendum gerespecteerd moet worden omdat aan alle regels is voldaan. Of nou ja, dat horen we om 16:00 uur. ;)
pi_161370882
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 19:22 schreef Polyfemos het volgende:
Heb je ook nog bewijs dat de Russische Federatie zijn grenzen actief wilt uitbreiden?
De krim lijkt mij al een voorbeeld, maar ook wat er in de Oekraïne gebeurd is toch wel een teken. Natuurlijk zou Rusland er ook geen boodschap aan moeten hebben als de Oekraïne een verdrag met de EU tekent, alleen ze maken er wel problemen over.
pi_161370992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:47 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Idealiter lijkt het me dat je een raadgevend referendum in een eerder stadium wil of een corrigerend referendum in een latere fase als de wetgeving rond is. Maar helaas kon men het in Den Haag het er niet over eens worden dus werd het raadgevend in een latere fase van besluiten.
Eigenlijk een gedrocht geboren uit compromissen en onvermogen inderdaad.

Wat ik dan wel vind is dat onder de huidige spelregels de uitslag van het Oekrainereferendum gerespecteerd moet worden omdat aan alle regels is voldaan. Of nou ja, dat horen we om 16:00 uur. ;)
Ze moeten de raad ontvangen. Wat ze er vervolgens mee doen is aan de politiek, het is immers een raad waaruit bij elke keuze alleen maar kwaden voortkomen. De kiezer heeft de politiek daarmee voor een zeer lastig dilemma gesteld. Daarom kan ik me ook de optie voorstellen dat men de raad praktisch gezien voor kennisgeving aanneemt.
We hebben immers ook een volksvertegenwoordiging met een prima en wel bindend mandaat.

Dit onmogelijke dilemma maakt voor mij ook dat ik tegen dit type referenda ben en niet ben gaan stemmen. Een keuze die door de overgrote meerderheid van de kiezers is gemaakt.
pi_161371215
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze moeten de raad ontvangen. Wat ze er vervolgens mee doen is aan de politiek, het is immers een raad waaruit bij elke keuze alleen maar kwaden voortkomen. De kiezer heeft de politiek daarmee voor een zeer lastig dilemma gesteld. Daarom kan ik me ook de optie voorstellen dat men de raad praktisch gezien voor kennisgeving aanneemt.
We hebben immers ook een volksvertegenwoordiging met een prima en wel bindend mandaat.

Dit onmogelijke dilemma maakt voor mij ook dat ik tegen dit type referenda ben en niet ben gaan stemmen. Een keuze die door de overgrote meerderheid van de kiezers is gemaakt.
Die uitkomst is bij voorbaat al onmogelijk omdat de meerderheid van de tweede kamer al heeft aangegeven de uitkomst te zullen respecteren. Rutte heeft ook al voor de camera's gezegd dat het associatieverdrag niet in deze vorm geratificeerd kan worden. Dat kan hem tot in lengte van dagen nagedragen worden.

Ze zijn natuurlijk niet gek in Den Haag. De kiezer weet nog wat er met de uitkomst van het referendum van 2005 gebeurd is. Met aankomende tweede kamer verkiezingen zal geen partij de uitslag van dit referendum opzij durven te schuiven. Helemaal niet na de gedane toezeggingen. Het is onontgonnen terrein maar dat betekent niet dat ze de uitslag ongezien in de prullenbak zullen kunnen schuiven. Er is aan de spelregels voldaan, een duidelijke uitkomst dus daar zullen ze wat mee moeten. Zouden ze dat wel doen want wordt de kloof tussen de politiek en de maatschappij nog een heel stuk groter. Dat risico gaan ze echt niet aan met de verkiezingen van volgend jaar. En terecht.
pi_161371301
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Die uitkomst is bij voorbaat al onmogelijk omdat de meerderheid van de tweede kamer al heeft aangegeven de uitkomst te zullen respecteren. Rutte heeft ook al voor de camera's gezegd dat het associatieverdrag niet in deze vorm geratificeerd kan worden. Dat kan hem tot in lengte van dagen nagedragen worden.

Ze zijn natuurlijk niet gek in Den Haag. De kiezer weet nog wat er met de uitkomst van het referendum van 2005 gebeurd is. Met aankomende tweede kamer verkiezingen zal geen partij de uitslag van dit referendum opzij durven te schuiven. Helemaal niet na de gedane toezeggingen. Het is onontgonnen terrein maar dat betekent niet dat ze de uitslag ongezien in de prullenbak zullen kunnen schuiven. Er is aan de spelregels voldaan, een duidelijke uitkomst dus daar zullen ze wat mee moeten. Zouden ze dat wel doen want wordt de kloof tussen de politiek en de maatschappij nog een heel stuk groter. Dat risico gaan ze echt niet aan met de verkiezingen van volgend jaar. En terecht.
En die wat het vergeten zijn herinneren we toch zeker in het topic eraan of niet?
pi_161371496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

En die wat het vergeten zijn herinneren we toch zeker in het topic eraan of niet?
Lijkt soms wel nodig blijkbaar.
pi_161371543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:19 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Lijkt soms wel nodig blijkbaar.
Jammer genoeg bij sommige wel, of ik denk er nog meer achter en ze denken misschien die wat het proberen hebben we toen al mond dood gemaakt?
pi_161371578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jammer genoeg bij sommige wel, of ik denk er nog meer achter en ze denken misschien die wat het proberen hebben we toen al mond dood gemaakt?
Eigenlijk zouden we eerst het debat woensdag af moeten wachten om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen denk ik.
pi_161371603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden we eerst het debat woensdag af moeten wachten om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen denk ik.
Waarom dacht je dat ik dat vraagteken er achter had staan?
pi_161371607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ach, dan herformuleren ze het een beetje zodat het wat moois lijkt. Dit betreft toch alleen maar de aanhang die op voorhand al verloren is aan PVV en SP en dat zijn ook degenen die zich nog druk maken om dat vorige referendum. Je moet ook beseffen dat dit allemaal maar om een bescheiden deel van het electoraat draait voor wie de politiek op voorhand al niks goeds meer kan doen.
Ook als de regering nu het verdrag compleet verwerpt vinden ze wel weer wat om over te zeiken. Die groep is vooral bezig zichzelf actief buiten spel te zetten.
pi_161371713
Zolang er geen goede oppositie is die niet mond dood gemaakt wordt door een gedoogbeleid te pas en te onpas toe te passen, heb ik inderdaad geen hoge pet op van de Politiek meer!
En wat betreft zeiken je taalgebruik liegt er niet om, dat jij niet voor democratie bent maar eerder geneigd bent te kiezen voor dictatorschap, niks maar dan ook totaal niks, denk ik, laat je omkijken en maar door als een trein, wat voor de wielen komt gaat maar eraan!

Dat is inderdaad de manier om mensen over te halen en jou kant te kiezen laten, of zou het andersom kunnen zijn?

quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, dan herformuleren ze het een beetje zodat het wat moois lijkt. Dit betreft toch alleen maar de aanhang die op voorhand al verloren is aan PVV en SP en dat zijn ook degenen die zich nog druk maken om dat vorige referendum. Je moet ook beseffen dat dit allemaal maar om een bescheiden deel van het electoraat draait voor wie de politiek op voorhand al niks goeds meer kan doen.
Ook als de regering nu het verdrag compleet verwerpt vinden ze wel weer wat om over te zeiken. Die groep is vooral bezig zichzelf actief buiten spel te zetten.

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 12:32:58 ]
pi_161372207
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onzin. Zoals Gerdi Verbeet gisteren in Buitenhof al zei: nooit tijdens het spel de spelregels veranderen. Doe je dat wel dan raakt dat direct de geloofwaardigheid van de politiek. Dat weten ze in Den Haag ook.
pi_161372447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:57 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Onzin. Zoals Gerdi Verbeet gisteren in Buitenhof al zei: nooit tijdens het spel de spelregels veranderen. Doe je dat wel dan raakt dat direct de geloofwaardigheid van de politiek. Dat weten ze in Den Haag ook.
Het spel is een raadgevend referendum, dat zijn de regels. Wat men met die raad doet mag iedere politicus zelf weten. Ze kunnen het serieus nemen of er even wat langer over nadenken en het wat minder serieus nemen. Aangezien het een raad is waar ze praktisch gezien niets mee kunnen. Dat past allemaal uitmuntend binnen het spel en de regels.
pi_161372675
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het spel is een raadgevend referendum, dat zijn de regels. Wat men met die raad doet mag iedere politicus zelf weten. Ze kunnen het serieus nemen of er even wat langer over nadenken en het wat minder serieus nemen. Aangezien het een raad is waar ze praktisch gezien niets mee kunnen. Dat past allemaal uitmuntend binnen het spel en de regels.
Dat is het inderdaad, niet meer en niet minder, ware het niet dat Rutte al zei dat hij het zo niet kan ratificeren, op de tv nog wel!
Dan vraag ik mij af zijn het dan toch prutsers daar ze de regels niet kennen?
pi_161372683
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je vergeet steeds dat een meerderheid van de tweede kamer heeft toegezegd de uitslag te zullen respecteren en dat Rutte heeft gezegd het associatieverdrag zo niet te kunnen ratificeren. Dat is hoe Den Haag er in zit. Als je de toezegging hebt dat ze de uitslag zullen respecteren gaat dat veel verder dan 'er wat over nadenken' en 'er practisch niets mee kunnen'. Het is dan weliswaar raadgevend maar met deze toezeggingen op zak is het eigenlijk meer. Geen parlementair journalist die denkt dat dit zomaar naast zich neer gelegd zal worden, mede door die uitspraken.

Wellicht was het handiger geweest dat ze die uitspraken niet vantevoren hadden gedaan, maar vergeet niet dat alle partijen in Den Haag wilden dat mensen gingen stemmen. Wellicht hebben ze daarom die uitspraken gedaan. Ze hebben er zelf veel meer gewicht aan gegeven.
pi_161372873
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:18 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Je vergeet steeds dat een meerderheid van de tweede kamer heeft toegezegd de uitslag te zullen respecteren en dat Rutte heeft gezegd het associatieverdrag zo niet te kunnen ratificeren. Dat is hoe Den Haag er in zit. Als je de toezegging hebt dat ze de uitslag zullen respecteren gaat dat veel verder dan 'er wat over nadenken' en 'er practisch niets mee kunnen'. Het is dan weliswaar raadgevend maar met deze toezeggingen op zak is het eigenlijk meer. Geen parlementair journalist die denkt dat dit zomaar naast zich neer gelegd zal worden, mede door die uitspraken.
Ik denk dat je iets teveel waarde hecht aan "toezeggingen" van politici ;). Vermom het een beetje en oreer dat het voldoende is veranderd en je kan zo weer door. Want wat zie jij wel praktisch veranderd worden aan het verdrag? En welke prijs ben jij bereid daar voor te betalen?
quote:
Wellicht was het handiger geweest dat ze die uitspraken niet vantevoren hadden gedaan, maar vergeet niet dat alle partijen in Den Haag wilden dat mensen gingen stemmen. Wellicht hebben ze daarom die uitspraken gedaan. Ze hebben er zelf veel meer gewicht aan gegeven.
Maar dat is een gewicht wat het volgens de regels van het spel zeker niet heeft.
pi_161373046
Vandaag komt toch de officiële uitslag naar buiten? Iemand enig idee hoe laat ongeveer?
pi_161373379
quote:
Maandje of 11 denk ik. Heel goed, zulke belangrijke dingen moet je zorgvuldig benaderen.
pi_161373488
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maandje of 11 denk ik. Heel goed, zulke belangrijke dingen moet je zorgvuldig benaderen.
Hehe
pi_161373523
quote:
Is Geenstijl al ontploft?
pi_161373549
quote:
Als je slim bent ga je niet over 1 nacht ijs natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:59:39 #300
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161373612
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Als je slim bent ga je niet over 1 nacht ijs natuurlijk.
Ik zou het in ieder geval over het Britse referendum heen tillen :P
pi_161373616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is Geenstijl al ontploft?
Ik heb bij hoge uitzondering gekeken. Het valt mee. 146 reacties slechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')