abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161302767
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook gewoon strategisch zou zijn. Overhaast reageren is in dit geval niet handig, mogelijk was en is men op de achtergrond allang bezig met het zoeken naar een handige schaakzet die het grootste deel van de tegenstemmers het gevoel geeft dat er gehoor aan hun stem is gegeven zonder dat er veel hoeft te veranderen aan het verdrag.
Dat IS strategisch. Dus men liegt tegen het volk. Natuurlijk ligt plan B klaar. En dat is gewoon dat dit hele plan door gaat.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:13:31 #252
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161302772
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2016 22:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ha, de boze burger die een losse stoeptegel bij het stemlokaal als teken ziet van het Grote Complot Tegen De Gewone Man.
hi hi

https://www.geenstijl.nl/(...)ed_een_wobje_na.html
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161302773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dude? In de aanloop naar dit referendum zijn Geenstijl, Jan Roos, Geenpeil en Beaudet continu weggezet als minderwaardig. 'Niet serieus te nemen'.
Mensen die oproepen een referendum aan te vragen om Alexander Pechtold verdrietig te maken kan ik inderdaad niet serieus nemen. De frontman van de Nee-campagne die zich erop laat voorstaan het verdrag waartegen hij is niet te hebben gelezen kan ik inderdaad niet serieus nemen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Had je maar moeten gaan stemmen. Dan had je maar je democratische recht moeten gebruiken.
Het is een democratisch recht, geen democratische plicht. Er was maar 1 optie om aan te geven dat dit een onzinnig referendum was dat niet of nauwelijks over het zogenaamde onderwerp ervan ging en dat was thuisblijven.
pi_161302786
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:13 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Die vergelijkingen met oorlogen lopen mank betreft dat EU Brussel. Een ondemocratisch dictatuur wordt verpakt net goede bedoelingen. Net zoals alles wat met goede bedoelingen door de klootzakken in de politiek werd en wordt afgebroken.
Ja, de tweede generatie Eurocraten had een plan idd.
I´m back.
pi_161302791
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mensen die oproepen een referendum aan te vragen om Alexander Pechtold verdrietig te maken kan ik inderdaad niet serieus nemen. De frontman van de Nee-campagne die zich erop laat voorstaan het verdrag waartegen hij is niet te hebben gelezen kan ik inderdaad niet serieus nemen.

[..]

Het is een democratisch recht, geen democratische plicht. Er was maar 1 optie om aan te geven dat dit een onzinnig referendum was dat niet of nauwelijks over het zogenaamde onderwerp ervan ging en dat was thuisblijven.
Het was niet onzinnig. Het gaat weer over een plan van de EU.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:15:50 #256
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_161302810
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:05 schreef Jaroon het volgende:
Sinds de door drukking van het hele idee van Europa is men de kiezer wat kwijt.
Wat bedoel je specifiek met "het hele idee van Europa"? Ik vond het idee van een Europa waarin men samenwerkt en bijv. in de sfeer van open grenzen en een gezamenlijke munt juist heel erg goed. De fout was dat men in 2003 er ineens een berg oost Europese landen bij haalde, men teveel macht aan Brussel wilde geven en dat er rondom de invoering van de Euro allerlei domme fouten gemaakt zijn. Maar voor die tijd had ik zelf geen klachten over de EU. En ik kan me ook niet herinneren dat er voor die tijd zoveel publieke debat was over Europa.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:15:59 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161302818
quote:

[..]

[..]
Ging wel verder dan dat. Maar jij leest natuurlijk selectief geen GS want tijd verspilling, dus denk jij dat.
Wederom kansloze selectieve verontwaardiging. :W
quote:
En hopen op een min30%.
Jammer, maar helaas, de drempel is gehaald nu. Verloren. En nu al stampvoetend de tegenkant uitmaken voor rotte vis.

Overigens is deze ook leuk. Rutte wil het allemaal een beetje rekken en 'snapt het niet'.

https://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/deadline.html
1947-2016
pi_161302825
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat IS strategisch. Dus men liegt tegen het volk. Natuurlijk ligt plan B klaar. En dat is gewoon dat dit hele plan door gaat.
Is dat liegen?
Persoon A stemde tegen omdat hij Oekraïne niet bij de EU wil. Dat stond al niet in het verdrag, dus daar hoeft het verdrag niet voor te worden aangepast.
Persoon B stemde tegen omdat hij vindt dat Rutte op moet stappen. Daar ging het referendum niet over, dus daar hoeft het verdrag niet voor te worden aangepast.
Persoon C stemde tegen omdat hij wil dat Nederland uit de EU stapt. Daar ging het referendum niet over, dus daar hoeft het verdrag niet voor te worden aangepast.
Natuurlijk zijn er ook mensen die om inhoudelijke redenen tegen het verdrag stemden, dus wellicht dat men probeert die groep in kaart te brengen om te kijken of men daar iets mee moet/wil/kan.
pi_161302837
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat bedoel je specifiek met "het hele idee van Europa"? Ik vond het idee van een Europa waarin men samenwerkt en bijv. in de sfeer van open grenzen en een gezamenlijke munt juist heel erg goed. De fout was dat men in 2003 er ineens een berg oost Europese landen bij haalde, men teveel macht aan Brussel wilde geven en dat er rondom de invoering van de Euro allerlei domme fouten gemaakt zijn. Maar voor die tijd had ik zelf geen klachten over de EU. En ik kan me ook niet herinneren dat er voor die tijd zoveel publieke debat was over Europa.
Dat klonk idd leuk. Maar dat is en was duidelijk de bedoeling niet. Men wil gewoon slap groot worden. Dat was de angst en is nu werkelijkheid.
pi_161302859
quote:

[..]

[..]

De nee campagne hoeft het ook niet gelezen te hebben om serieus genomen te worden. Pechthold wel en die had het ook niet gelezen en wel voorgestemt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161302862
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Is dat liegen?
Persoon A stemde tegen omdat hij Oekraïne niet bij de EU wil. Dat stond al niet in het verdrag, dus daar hoeft het verdrag niet voor te worden aangepast.
Persoon B stemde tegen omdat hij vindt dat Rutte op moet stappen. Daar ging het referendum niet over, dus daar hoeft het verdrag niet voor te worden aangepast.
Persoon C stemde tegen omdat hij wil dat Nederland uit de EU stapt. Daar ging het referendum niet over, dus daar hoeft het verdrag niet voor te worden aangepast.
Natuurlijk zijn er ook mensen die om inhoudelijke redenen tegen het verdrag stemden, dus wellicht dat men probeert die groep in kaart te brengen om te kijken of men daar iets mee moet/wil/kan.
Liegen is nu net doen alsof je niet weet wat de volgende stap gaat worden.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:19:11 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161302869
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Is dat liegen?
Euh, wacht even. 'militaire samenwerking' stond volgens de hele politiek niet in het verdrag. Artikel 10.
En zo kan je nog wel even doorgaan. Niet met modder gaan smijten. Daar ligt al echt genoeg van.
1947-2016
pi_161302895
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ging wel verder dan dat.
Ongetwijfeld, maar blijkbaar vond men dat men deze puberale "argumenten" nodig had, iets wat Bart Nijman ook gewoon ruiterlijk toegaf in een interview kort voor het referendum. Dat mag, maar ga dan niet klagen als mensen je beschouwen als de onnozele clown die je zelf uithangt.
pi_161302920
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

De nee campagne hoeft het ook niet gelezen te hebben om serieus genomen te worden.
Als je een verdrag dat al is goedgekeurd door beide Kamers wil verwerpen, zul je het toch moeten lezen om te weten waarom je het verwerpt. Tenzij je alleen maar puberaal aan het belletje trekken bent natuurlijk.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:23:23 #265
38114 beantherio
pi_161302922
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Euh, wacht even. 'militaire samenwerking' stond volgens de hele politiek niet in het verdrag. Artikel 10.
En zo kan je nog wel even doorgaan. Niet met modder gaan smijten. Daar ligt al echt genoeg van.
'Militaire samenwerking' staat ook niet in het verdrag. Artikel 10 rept enkel over 'praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer' en 'onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak'.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:25:24 #266
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161302960
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:17 schreef Elzies het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 9 april 2016 12:11 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Jammer dat een dergelijk sterk betoog tegen het referendum hier volkomen wordt genegeerd.

Ik sluit me in ieder geval helemaal bij de inhoud aan.
[/quote

De NEE! stemmers verdelen in de groep schreeuwers en de verliezers van dit referendum indelen als de denkers is al een verkeerd uitgangspunt voor een fatsoenlijke inhoudelijke discussie. Maar goed, we spreken hier over het NRC-gehalte. De ander betichten van polarisatie maar tegelijkertijd de hoofdrol innemen. Dit kan ik niet meer serieus nemen.
De voorstanders hoefden alleen thuisteblijven en staatspropaganda leuzen overtenemen bij hun beslissing. Wat een simpel rooskleurig leven leiden zij toch.
pi_161302988
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:25 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

De voorstanders hoevden alleen thuisteblijven en staatspropaganda leuzen overtenemen bij hun beslissing. Wat een simpel rooskleurig leven leiden zij toch.
De grap is dat NIEMAND duidelijk heeft kunnen maken waarom je voor of tegen moet stemmen. Dat komt omdat het probleem wat ingewikkeld is.
pi_161302997
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

'Militaire samenwerking' staat ook niet in het verdrag. Artikel 10 rept enkel over 'praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer' en 'onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak'.
Daar de EU geen eigen krijgsmacht heeft, zou het ook wat gek zijn als die samenwerking veel verder zou reiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:31:52 #269
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161303064
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar de EU geen eigen krijgsmacht heeft, zou het ook wat gek zijn als die samenwerking veel verder zou reiken.
Ik denk wel dat er animo voor zou zijn, want wie wil er niet voor Europa strijden.
Wanneer dit nodig is, kan dit binnen een paar weken geregeld zijn.
wooblabalurg
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:33:55 #270
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161303111
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De grap is dat NIEMAND duidelijk heeft kunnen maken waarom je voor of tegen moet stemmen. Dat komt omdat het probleem wat ingewikkeld is.
Het openbaar gemaakte verdrag was ook zeer breed interpreteerbaar. Begrijp niet dat je als politicus maar altegraag je handtekening eronder wilt zetten. Rutte is ook wederom aan het draaien. "Niet voor toetreding Oekraine In EU wel voor corruptiebestrijding dus dat verdrag bla bla". Het houdt niet op met zulke klootzakken. Na twee decennia moedwillig (kan ook niet anders) liegen en bedriegen. Mijn conclusie; zij kennen geen schaamte.
pi_161303144
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:33 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Het openbaar gemaakte contract was ook zeer breed interpreteerbaar. Begrijp niet dat je als politicus maar altegraag je handtekening eronder wilt zetten. Rutte is wederom aan het draaien. "Niet voor toetreding oekraine In EU wel voor corruptiebestrijding dus dat verdrag bla bla". Het houdt niet op met zilke klootzakken. Na twee decennia moedwillig (kan ook niet anders) liegen en bedriegen. Mijn conclusie; zij kennen geen schaamte.
De EU faalt duidelijk. Maar wat men nu eigenlijk zegt is dat we niet terug kunnen.
pi_161303220
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als je een verdrag dat al is goedgekeurd door beide Kamers wil verwerpen, zul je het toch moeten lezen om te weten waarom je het verwerpt. Tenzij je alleen maar puberaal aan het belletje trekken bent natuurlijk.
Wat anderen doen moeten zij weten ik heb het gelezen. Het punt is dat oa pechthold het niet gelezen had voordat hij ja zei. En dat is dan een volksvertegenwoordiger. het kabinet was degene die wat wilde verkopen en heeft de bal laten vallen. Als dan een puberaal iemand als Jan Roos of geenstijl die bal wel oppakt. Tja dan is de 1-0 snel gemaakt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161303221
Het "ik ben er nu en ik wil een stempel neerzetten'is bij de politiek te groot. Net als bij een simpele wethouder die graag een rotonde wil laten zien. Het heeft weinig meer te maken met lange termijn en luisteren naar het volk. Wie dat wel redelijk doet is Aboutaleb. Maar die wil dan ook niet de landelijke politiek in. Die weet dat hij door zijn eerlijkheid daar onderuit gaat.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:39:25 #274
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161303266
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De EU faalt duidelijk. Maar wat men nu eigenlijk zegt is dat we niet terug kunnen.
Dat is kennelijk de succesformule voor alle afbraakbeleid die zij hanteren. Eerst doof blind en stom het volk ergens induwen (Griekenland, EU, zorgverzekeringswet, vluchtelingen binnenhalen whatever) en daarna gaan sausen en draaien. "Want we kunnen niet meer terug". Kwade burgers kunnen wellicht nog wel naar het fysieke adres van deze dames en heren.
pi_161303328
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:39 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Dat is kennelijk de succesformule voor alle afbraakbeleid die zij hanteren. Eerst doof blind en stom het volk ergens induwen (Griekenland, EU, zorgverzekeringswet, vluchtelingen binnenhalen whatever) en daarna gaan sausen en draaien. "Want we kunnen niet meer terug". Kwade burgers kunnen wellicht nog wel naar het fysieke adres van deze dames en heren.
Dat is wat mensen zeggen als excuus als men ziet dat het fout gaat. Dat is overal en altijd zo. En dan zegt jouw kritisch zijn voor dat het begon niets meer.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:46:40 #276
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161303406
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:37 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat anderen doen moeten zij weten ik heb het gelezen. Het punt is dat oa pechthold het niet gelezen had voordat hij ja zei. En dat is dan een volksvertegenwoordiger. het kabinet was degene die wat wilde verkopen en heeft de bal laten vallen. Als dan een puberaal iemand als Jan Roos of geenstijl die bal wel oppakt. Tja dan is de 1-0 snel gemaakt.
Dat het kabinet matig heeft opgetreden met dit hele gedoe lijkt me evident maar dat is alsnog geen rechtvaardiging voor puberaal gedrag.

Het blijft constant bij 'maar hullie doen het ook'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:50:37 #277
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161303512
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:37 schreef Jaroon het volgende:
Het "ik ben er nu en ik wil een stempel neerzetten'is bij de politiek te groot. Net als bij een simpele wethouder die graag een rotonde wil laten zien. Het heeft weinig meer te maken met lange termijn en luisteren naar het volk. Wie dat wel redelijk doet is Aboutaleb. Maar die wil dan ook niet de landelijke politiek in. Die weet dat hij door zijn eerlijkheid daar onderuit gaat.
Aboutaleb is wat mij betreft een oddball. Een Marokkaan met oranje posters boven zijn bed. Wat toespraken houdt alsof ie in de zevende hemel is, neerkijkend op het volk die hij zo graag wilt helpen. Ik ken hem alleen van uitspraken ogenschijnlijk tegen het Moslim extremisme. Dan alleen al kom je in de schijnwerpers. Ik heb verder geen illusies dat hij niet in pas zou lopen met BV Nederland en het Oranje-instituut hoor. Kennelijk schop je het alleen ver als hielenlikker in de politiek. Oftewel ik denk niet dat hij een haar beter zou zijn dan zijn collegas in de landelijke politiek.
pi_161303531
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:50 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Aboutaleb is wat mij betreft een oddball. Een Marokkaan met oranje posters boven zijn bed. Wat toespraken houdt alsof ie in de zevende hemel is, neerkijkend op het volk die hij zo graag wilt helpen. Ik ken hem alleen van uitspraken ogenschijnlijk tege het Moslim extremisme. Dan alleen al kom je in de schijnwerpers. Ik heb verder geen illusies dat hij niet in pas zou lopen met BV Nederland en het Oranje-instituut hoor. Kennelijk schop je het alleen ver als hielenlikker in de politiek.
Dan weet je weinig over de man.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:57:54 #279
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161303677
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat het kabinet matig heeft opgetreden met dit hele gedoe lijkt me evident maar dat is alsnog geen rechtvaardiging voor puberaal gedrag.

Het blijft constant bij 'maar hullie doen het ook'.
Kabinet en vorige kabinetten hebben altijd matig opgetreden. Allemaal (heel toevallig) ten faveure het bankwezen corporaties en buitenlandse belangen zoals EU en VS. Hopelijk is dit ook evident voor de rechtse (ik zeg niet liberalen want dat is iets anders) downies onder ons. Omdat de feiten hiervoor vastliggen. Maarja men mag op z'n minst wel hopen he.
  zaterdag 9 april 2016 @ 14:58:47 #280
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161303692
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:57 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Kabinet en vorige kabinetten hebben altijd matig opgetreden. Allemaal (heel toevallig) ten faveure het bankwezen corporaties en buitenlandse belangen zoals EU en VS. Hopelijk is dit ook evident voor de rechtse (ik zeg niet liberale want dat is iets anders) downies. Omdat de feiten hiervoor vastliggen. Maarja men mag op z'n minst wel hopen he.
Ooooookeeeee....

Ik kom wel weer terug als het BNW-hek gemaakt is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:02:54 #281
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161303791
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ooooookeeeee....

Ik kom wel weer terug als het BNW-hek gemaakt is.
Die roze bril maakt dat alles er zoveel beter uitziet op de wereld he. 'La la la ik hoor het niet en zie het niet want jullie zijn BNW-ers'.
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:07:41 #282
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_161303890
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is wat mensen zeggen als excuus als men ziet dat het fout gaat. Dat is overal en altijd zo. En dan zegt jouw kritisch zijn voor dat het begon niets meer.
Verspilde moeite inderdaad. Alleen politici van grote partijen mogen hun zegje en draai komen doen op tv. Elke dag als dit moet voor de herhaling. Alleen zij worden gehoord. En hun mening uit- en breedgedragen. De rest was er nooit.
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:08:07 #283
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161303898
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:02 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Die roze bril maakt dat alles er zoveel beter uitziet op de wereld he. 'La la la ik hoor het niet en zie het niet want jullie zijn BNW-ers'.
Ja het is de godwin 2.0 voor mensen die zwaar content zijn met hun oogkleppen. Beetje dom, want als je goed onderzoek wilt doen moet je die af kunnen zetten en open staan voor andere visies.
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:10:17 #284
38114 beantherio
pi_161303939
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:02 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ah, de gebruikelijke BNW-"ik ben slim en de rest is dom"-moraal. :O
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:14:36 #285
440653 BarryOSeven
pi_161304050
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ah, de gebruikelijke BNW-"ik ben slim en de rest is dom"-moraal. :O
Geef nou toe, je afsluiten voor een deel eventueel ware kennis omdat het niet waar kan zijn volgens je eigen wereldbeeld is ook wel een beetje dom.
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:20:38 #286
38114 beantherio
pi_161304159
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Geef nou toe, je afsluiten voor een eventueel deel ware kennis omdat het niet waar kan zijn volgens je eigen wereldbeeld is ook een beetje dom.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar denken dat je "de waarheid" zelf kunt kiezen is net zo goed een beetje dom.
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:24:19 #287
440653 BarryOSeven
pi_161304220
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:20 schreef beantherio het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar denken dat je "de waarheid" zelf kunt kiezen is net zo goed een beetje dom.
Het open staan voor andere perspectieven betekent natuurlijk niet zo dat de waarheid dan in dat aluminium deel ligt. Het is dus niet dat je het voor het uitkiezen hebt.

Het afsluiten van; het afdoen met: "Het is hier geen BNW" is gewoon jezelf afsluiten van een eventuele alternatieve waarheid. Dat betekent dus niet dat je de waarheid kunt kiezen en dat die alternatieve waarheid dus ook de waarheid is.

Het gaat echt specifiek om het "niet willen kijken naar". Dat is simpelweg wat simpel. (dom)
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:03:15 #288
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161304920
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Spong is een begenadigd jurist, wellicht een van de beste die we hebben...
En?
Bovendien kan je hooguit stellen dat hij wellicht een van de beste strafrechtadvocaten (niet eens juristen want mogelijk doen juristen op zijn kantoor goed voorwerk, dat kunnen wij niet vaststellen) is. De strafrechtadvocatuur is slechts een van de takken van advocatuur en de advocatuur is slechts een van de vele takken van het recht.

Maar goed. Dat hij goed is in zijn vak (dat natuurlijk wel) wil niet zeggen dat hij altijd gelijk heeft. Bij Wilders sloeg hij m.i. de plank grondig mis, is dat juridisch gezien niet zo dan wel moreel gezien. Verkiezingsavond, feestje, besloten bijeenkomst waar hij journalisten toestond (dom van hem, de laatste keer dat hij dat deed en in de toekomst geklaag van journalisten dat ze niet meer welkom zijn?), een opmerking die relatief onschuldig is (het is niet dat hij opriep om iedereen die bepaalde kenmerken heeft aan te vallen of het land uit te zetten iets dergelijks, hij riep niet op tot geweld of haat). Het proces heeft een hoog spijkers op laag water zoeken gehalte en ik vraag me af of dat het zonder die aangiftecolportage überhaupt zou zijn gestart. Spong roept nu flauw dat technisch gezien geen aangiftes vereist zijn om een procces te starten (dat is natuurlijk correct) maar zouden de betreffende medewerkers van justitie ook dit proces hebben gestart als 1 of 2 mensen aangifte deden in plaats van 5000 voorgedrukte en onder de neus gesmeten (ze gingen naar scholen, sportzalen etc. toe, ze zochten dus de mensen op) aangiftes? We zullen het nooit weten dankzij deze actie van de overheid (op zijn minst kwam het idee van bepaalde landelijke politici, zoals Pechtold, in het ergste geval gaf de verantwoordelijke minister de opdracht om dit te doen) en de politie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is offtopic maar het punt is dat Spong in die zaak al niet echt een goede indruk op mij maakte. Voor deze zaak heeft hij m.i. een iets betere kwestie maar ook deze zaak vind ik een hoog spijkers op laag water zoeken gehalte hebben.
Trouwens, de Spongs van Nederland spannen natuurlijk niet enkel een zaak aan omdat ze veel poen krijgen of omdat ze zelf een zaak interessant vinden, ze spannen ook een zaak aan omdat het publiciteit oplevert en dat levert indirect weer veel poen op. Ik wil niet suggereren dat Spong enkel om die reden deze zaken aanspant (dat denk ik niet) maar we moeten het wel in ons achterhoofd houden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:07:10 #289
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161304985
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:20 schreef beantherio het volgende:

[..]

De beste waarheid is dat wij vaak niet kunnen vaststellen wat de waarheid is. Zelfs bij zaken die als zekere kennis worden aangenomen door veel mensen. Er zijn heel erg filters die informatie moduleren die bij ons aankomt, dit mag je heel erg breed interpreteren: of dat het nu om wetenschappelijke kennis gaat (wat zijn atomen/electronen/..., wat is een stroomkring...?) of om media, politiek etc. , of om het persoonlijke leven en filosofische opvattingen of wat dan ook.
#NoDAPL
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:17:05 #290
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161305177
En nu weer terug ontopic.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit is hier al vaker weerlegd maar het is blijkbaar weer eens aan dovemansoren gericht. :{
Je hoeft als burger die stemt niet heel het verdrag te lezen, er zijn heel erg veel mensen die dat voor jou doen, hier artikels over schrijven en jou zodoende informeren over de belangrijkste kwesties. Zolang de opiniemakers het verdrag of delen van het verdrag wel hebben gelezen en de belangrijkste informatie hiervan bij de opinievolgers terecht komt is het prima. Bovendien staat er heel erg veel wat relevant is niet in het verdrag, er staat bijv. niet in het verdrag dat Oekraïne het meest corrupte land in Europa is (toch wel handig als er vage intentieverklaringen in staan ;)), er staat niet in het verdrag wat de geopolitieke gevolgen zijn van het tekenen/verwerpen, er staat niet in het verdrag dat het verdrag sowieso doorgaat, ook als we nee stemmen, maar dat bij een nee-stem nog ietsiepietsie kan worden geschaafde aan het verdrag terwijl je een anti-EU-stem geeft etc.
Allemaal relevante punten om je stem op te baseren.

Conclusie: je hoeft niet elk detail uit het vedrag te lezen en als je wel heel het verdrag hebt gelezen dan weet je nog steeds niet automatisch genoeg om gefundeerd te stemmen.
Ik heb trouwens wel mezelf geïnformeerd, o.a. met deze fraaie column: http://www.geenstijl.nl/m(...)stem_tegen.html#more

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 14:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook gewoon strategisch zou zijn. Overhaast reageren is in dit geval niet handig, mogelijk was en is men op de achtergrond allang bezig met het zoeken naar een handige schaakzet die het grootste deel van de tegenstemmers het gevoel geeft dat er gehoor aan hun stem is gegeven zonder dat er veel hoeft te veranderen aan het verdrag.
Laat "mogelijk" maar weg. ;)
We weten hoe het verliep na de nee tegen de EU-grondwet, de aanloop naar het referendum verliep precies hetzelfde, reacties van de politiek waren precies hetzelfde voor en na het referendum, neem er maar vergif op in dat ze ook nu zich niets aantrekken van onze nee. Voor de bühne maken ze eventjes een showtje van maar als het puntje bij paaltje komt dan gaat het associatieverdrag gewoon door en dan komen er hooguit wat cosmetische wijzigingen. :')
We hebben in ieder geval wel even onze vinger naar de EU kunnen opsteken en de Brexit een steuntje in de rug gegeven, alleen dat al is een pintje waard. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-04-2016 16:23:42 ]
#NoDAPL
pi_161305476
Natuurlijk gaan ze zich niks aantrekken van een "nee" van 20% van de stemgerechtigden. Lijkt me logisch.
pi_161306294
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En nu weer terug ontopic.

[..]

Dit is hier al vaker weerlegd maar het is blijkbaar weer eens aan dovemansoren gericht. :{
Nee, Bram, dat jij het er niet mee eens bent, betekent niet dat het is weerlegd.
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:13:56 #293
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161306458
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2016 16:32 schreef Ceberut het volgende:
Natuurlijk gaan ze zich niks aantrekken van een "nee" van 20% van de stemgerechtigden. Lijkt me logisch.
Gaan ze dat ook doen als er minder dan 30% komt opdagen voor Eu verkiezingen?
Oh nee, dan worden de "niet komen opdagen" stemmen verdeeld op basis van de mensen die wel stemden.
Zie dit referendum dan ook maar zo. :Y
pi_161306549
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zou je graag zien dat ze zouden zeggen: Nederlanders nemen het EP blijkbaar niet serieus, dan verdelen we hun plaatsen wel over de andere landen?

Een belangrijk verschil tussen reguliere verkiezingen en dit referendum is echter dat dit door een groep boze burgers is aangevraagd omdat volgens hen een meerderheid van de Nederlanders een reeds aangenomen wet wilden terugdraaien. Uiteindelijk is gebleken dat het gros van de Nederlanders ervoor gekozen heeft geen gehoor te geven aan deze oproep en dat slechts 20 procent voor het terugdraaien was. Moet je in zo'n geval luisteren naar de hardst schreeuwende 20 procent? De vraag stellen is hem beantwoorden.
pi_161306792
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:17 schreef Kansenjongere het volgende:
de hardst schreeuwende 20 procent
Dit vind ik niet helemaal fair. Het is volgens democratische regels verlopen.
En die mensen hebben gewoon zonder te schreeuwen een rondje ingekleurd.
Dat er niet meer zijn gaan stemmen ligt w.s. aan desinteresse voor het onderwerp, dat "strategische" niet-stemmen daar geloof ik niet zo in.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:24:42 #296
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161306802
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zou je graag zien dat ze zouden zeggen: Nederlanders nemen het EP blijkbaar niet serieus, dan verdelen we hun plaatsen wel over de andere landen?

Een belangrijk verschil tussen reguliere verkiezingen en dit referendum is echter dat dit door een groep boze burgers is aangevraagd omdat volgens hen een meerderheid van de Nederlanders een reeds aangenomen wet wilden terugdraaien. Uiteindelijk is gebleken dat het gros van de Nederlanders ervoor gekozen heeft geen gehoor te geven aan deze oproep en dat slechts 20 procent voor het terugdraaien was. Moet je in zo'n geval luisteren naar de hardst schreeuwende 20 procent? De vraag stellen is hem beantwoorden.
Ja hallo zeg dat is natuurlijk wel simpel redeneren zo.

Een verkiezing voor de EU kan wel 100 x regulier zijn maar als 70% tot 80% dit negeert kan ik ook wel gaan roepen " waarom moet ik luisteren naar een Eu parlement die maar door 20% van de bevolking is gekozen".
Die 80% kan dus TEGEN de Eu en haar parlement zijn en wenst misschien daarom niet te stemmen.
Maar ondanks dat gaat het hele circus gewoon door.
Als je dit wenst te vergelijken dat moet je een referendum organiseren met de vraag: " Bent U voor of tegen de EU en het Brusselse parlement in de huidige vorm en haar functioneren?"

Nu kan je alleen voor afgevaardigen kiezen maar geen protest stem invullen.
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:25:56 #297
365082 IPA35
Patriarch
pi_161306839
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh nee, dan worden de "niet komen opdagen" stemmen verdeeld op basis van de mensen die wel stemden.
Zie dit referendum dan ook maar zo. :Y
Europa gezinden zijn anti-democratisch. Op het moment dat er een conservatieve reactie komt op hun progressief-liberale plannetjes dan is het volk weer ineens te dom en is er sturing van bovenaf nodig.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161306840
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Bart2002 op 09-04-2016 17:26:12 ]
pi_161307058
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit vind ik niet helemaal fair. Het is volgens democratische regels verlopen.
En die mensen hebben gewoon zonder te schreeuwen een rondje ingekleurd.
Dat er niet meer zijn gaan stemmen ligt w.s. aan desinteresse voor het onderwerp, dat "strategische" niet-stemmen daar geloof ik niet zo in.
Natuurlijk is het volgens democratische regels verlopen, maar hoe hard bepaalde mensen ook roepen dat een grote meerderheid nee heeft gestemd en dat er daarom vooral naar hen moet worden geluisterd, blijft het feit dat de overgrote meerderheid ervoor gekozen heeft om niet te stemmen.
Of dat uit desinteresse, gebrek aan vertrouwen in de gevolgen, strategie of onvrede over het referendum is, is dan niet eens zo belangrijk. Als de regering zou luisteren naar het volk, zou ze hetzelfde doen met dit referendum als het volk heeft gedaan, negeren dus.
pi_161307105
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:33 schreef Kansenjongere het volgende:
blijft het feit dat de overgrote meerderheid ervoor gekozen heeft om niet te stemmen
En dan heb je dus geen enkel recht van spreken. Ook dat is een democratisch principe. Als je niet wilt dat je stem gehoord wordt rest er slechts zwijgen. Je behoort dan wel tot de zwijgende meerderheid maar daar koop je dus niets voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')