Je kan bij de rijke mensen zat halen als je de lekken naar het buitenland dicht.quote:Op zondag 10 april 2016 19:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sowieso wel een briljant idee, verhoog gewoon de belastingen met 20-30 miljard per jaar. Komt alles vast helemaal goed.
Eens. Klopt gewoon. Democratische principes staan hoog in het vaandel ook alhier.quote:Op zondag 10 april 2016 20:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat hebben ze altijd gemogen, de voorstanders mogen alleen niet zeiken over de consequenties van het feit dat de tegenstemmers wonnen, dan hadden ze maar voor moeten stemmen.
Je moet gebruik maken van je democratische rechten of aanvaarden dat de andere mensen voor jou beslissen. In dit geval kregen de tactische niet-stemmers het deksel op hun neus, dat vind ik mooi, dat mag toch?
Bron? Want naar mijn weten worden staatsobligaties vooral opgekocht door pensioenfondsen en banken.quote:Op zondag 10 april 2016 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je weet wel, het afbetalen van die leningen want daar gaat het over bij de staatschuld en die leningen zijn vooral van mensen uit het eigen land.
Dus omdat rijke mensen staatsobligaties hebben opgekocht (volgens jou), moeten ze meer belasting betalen?quote:Vestzak/broekzak. Van de rijkere mensen heeft de staat meer geleend (zo werkt het nu eenmaal), als je de belastingen verhoogt terwijl je die leningen afbetaalt dan kan het netto aardig uitkomen als je lekken naar buiten toe kan dichten. We kunnen natuurlijk ook nog eeuwenlang jaarlijks de schuld doen toenemen, met alleen al de rente wordt het wel heel erg lastig om en geen begrotingstekort te hebben en dan ook nog eens een deel van de staatschuld af te betalen en dat jaar in jaar uit.
Ik lees graag meer over die verdragen die we op hebben moeten zeggen voordat we de samenwerking aan gingen met onze Europese partners. Leesvoer?quote:Aldus de EU-propaganda maar het is een feit dat Nederland juist van de EU heel veel bilaterale en multilaterale verdragen moet opzeggen omwille van de TTIP, Nederland had het prima voor elkaar met haar eigen vedragen, daar heeft het de EU helemaal niet voor nodig. We kunnen perfect met al die landen zelf verdragen afsluiten voor van alles: of dat het nu gaat om studentenuitwisseling, om handel of het leger.
Och sorry, je bent een student die de dertig is gepasseerd.quote:Op zondag 10 april 2016 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee.
Koos heef er als rechtse Nederlander blijkbaar moeite mee om te aanvaarden dat ook mensen die dat niet hebben een voorstander kunnen zijn van linkse politiek.
Je zou eens kunnen beginnen met gebruik te maken van feiten in plaats van verzinseltjes Bram. Dit topic is een vrij triest dieptepunt zo...quote:Op zondag 10 april 2016 19:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij doet nu in zo'n extreme zin aan oversimplificatie dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Ach ja, arme Maarten. Mosterd na de maaltijd. Het referendum is geldig en geeft een duidelijke uitslag. Waar was hij toen deze vorm van een raadgevend referendum ingevoerd werd?quote:Op zondag 10 april 2016 19:30 schreef FlipjeHolland het volgende:
maarten van rossum heeft gelijk!
[ afbeelding ]
Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk. En ik meen mij te herinneren dat hij hier al een keer eerder een soortgelijke opmerking over heeft gemaakt (tijdens de slimste mens oid).quote:Op zondag 10 april 2016 20:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ach ja, arme Maarten. Mosterd na de maaltijd. Het referendum is geldig en geeft een duidelijke uitslag. Waar was hij toen deze vorm van een raadgevend referendum ingevoerd werd?
Er valt best iets op het raadgevend referendum als instrument aan te merken maar dit referendum heeft gewoon via de geldende spelregels correct plaatsgevonden. Daar zou hij wat meer respect voor op kunnen brengen.quote:Op zondag 10 april 2016 20:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk. En ik meen mij te herinneren dat hij hier al een keer eerder een soortgelijke opmerking over heeft gemaakt (tijdens de slimste mens oid).
Tja zou hij het toen al geweten hebben, de beste stuurlui staan toch immers altijd aan de wal of hoe ging dat spreekwoord ook weer.quote:Op zondag 10 april 2016 20:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ach ja, arme Maarten. Mosterd na de maaltijd. Het referendum is geldig en geeft een duidelijke uitslag. Waar was hij toen deze vorm van een raadgevend referendum ingevoerd werd?
Het is toch niet verkeerd om kritiek te hebben op de duidelijke weeffouten in het referendum? Dit zou aanleiding moeten zijn om de wet te evalueren en voor de toekomst eventueel bij te stellen. Overigens was er ook bij invoering van de wet commentaar, heeft de laatste tijd wel wat over in de kranten gestaan.quote:Op zondag 10 april 2016 20:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maarten vindt de uitslag niet leuk. Meer kan ik er niet van maken.quote:Op zondag 10 april 2016 20:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja zou hij het toen al geweten hebben, de beste stuurlui staan toch immers altijd aan de wal of hoe ging dat spreekwoord ook weer.
Als ik het juiste antwoord gehoord heb is het makkelijk om te beweren dat ik het al gemeld heb of niet?
Dat is zeker nuttig. Nadat we weten wat we met de uitslag aan moeten. Het lijkt me goed om die volgorde aan te houden.quote:Op zondag 10 april 2016 20:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is toch niet verkeerd om kritiek te hebben op de duidelijke weeffouten in het referendum? Dit zou aanleiding moeten zijn om de wet te evalueren en voor de toekomst eventueel bij te stellen. Overigens was er ook bij invoering van de wet commentaar, heeft de laatste tijd wel wat over in de kranten gestaan.
En hij motiveert dat best redelijk.quote:Op zondag 10 april 2016 20:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maarten vindt de uitslag niet leuk. Meer kan ik er niet van maken.
Er zullen er meer zijn die hem niet leuk vinden, ik zelfs niet als het werkelijk de bedoeling was dat de gewone man in dat land erop vooruit zou gaan!quote:Op zondag 10 april 2016 20:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het lijkt me prima om die discussie juist ook nu aan te gaan. Juist ook omdat die samenhangt met de uitkomst van het referendum, O.a. Vanwege de weeffouten in het huidige systeem.quote:Op zondag 10 april 2016 20:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is zeker nuttig. Nadat we weten wat we met de uitslag aan moeten. Het lijkt me goed om die volgorde aan te houden.
Sja, de politiek wilde dit. Ik denk dat de speelruimte voor zelfreflectie zo vlak na het eerste ref nieuwe vorm niet groot is. Maar we gaan het zien woensdag.quote:Op zondag 10 april 2016 20:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het lijkt me prima om die discussie juist ook nu aan te gaan. Juist ook omdat die samenhangt met de uitkomst van het referendum, O.a. Vanwege de weeffouten in het huidige systeem.
Heb je de pest er over in, jochie? Lijkt er wel op...quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar blijkbaar vond men dat men deze puberale "argumenten" nodig had, iets wat Bart Nijman ook gewoon ruiterlijk toegaf in een interview kort voor het referendum. Dat mag, maar ga dan niet klagen als mensen je beschouwen als de onnozele clown die je zelf uithangt.
Ofwel, 'militaire samenwerking' in politieke taal. Denk toch even een keer door. Politiek is in wollige taal beschrijven wat je eigenlijk niet wil zeggen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
'Militaire samenwerking' staat ook niet in het verdrag. Artikel 10 rept enkel over 'praktische samenwerking op het vlak van conflictpreventie en crisisbeheer' en 'onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak'.
Tot nu toe heb ik het nog maar over 1 ding gehoord en dat was die opkomst moet omlaag!quote:Op zondag 10 april 2016 20:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het lijkt me prima om die discussie juist ook nu aan te gaan. Juist ook omdat die samenhangt met de uitkomst van het referendum, O.a. Vanwege de weeffouten in het huidige systeem.
Nee, het staat er niet. Maar ik begrijp dat het niet helemaal goed past in jouw verhaal.quote:Op zondag 10 april 2016 20:55 schreef Red_85 het volgende:
Ofwel, 'militaire samenwerking' in politieke taal. Denk toch even een keer door. Politiek is in wollige taal beschrijven wat je eigenlijk niet wil zeggen.
Tot welke inkomensgroep zou deze behoren?quote:Op zondag 10 april 2016 20:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Jij snapt de taal 'politiek' ook niet. In al je naïviteit.quote:Op zondag 10 april 2016 21:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, het staat er niet. Maar ik begrijp dat het niet helemaal goed past in jouw verhaal.
Ik snap "de taal politiek" beter dan jou. De wet en politiek zijn dingen waar ik dagelijks voor mijn werk mee bezig ben. En in dat werk kneed je wetteksten niet zo makkelijk als jij probeert.quote:Op zondag 10 april 2016 21:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij snapt de taal 'politiek' ook niet. In al je naïviteit.
En dan kom jij naar mij toe dat ik een bepaald verhaal wil?
Daar zitten geen achterdeurtjes in?quote:Op zondag 10 april 2016 21:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik snap "de taal politiek" beter dan jou. De wet en politiek zijn dingen waar ik dagelijks voor mijn werk mee bezig ben. En in dat werk kneed je wetteksten niet zo makkelijk als jij probeert.
Juist jij zou moeten snappen dat zo'n verdrag dan allerlei kapstokjes heeft om wat aan te kunnen hangen. Dit heeft genoeg haken om dat te kunnen. Dat kan ik zelfs bedenken. Laat staan een doorgewinterde politicus.quote:Op zondag 10 april 2016 21:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik snap "de taal politiek" beter dan jou. De wet en politiek zijn dingen waar ik dagelijks voor mijn werk mee bezig ben. En in dat werk kneed je wetteksten niet zo makkelijk als jij probeert.
Wat behelst die militaire samenwerking volgens jou dan precies, aangezien de EU-landen zelf al nauwelijks samenwerken op dat gebied?quote:Op zondag 10 april 2016 20:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je de pest er over in, jochie? Lijkt er wel op...
[..]
Ofwel, 'militaire samenwerking' in politieke taal. Denk toch even een keer door. Politiek is in wollige taal beschrijven wat je eigenlijk niet wil zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |