abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161334122
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niemand, ik had het over democratische rechten in het algemeen. Ik hoef hier toch geen uitleg te geven over de Franse revolutie en zo?

Oh maar we hebben toch al jaren een prima functionerende democratie hier? Dat kan dus ook prima zonder raadgevend referendum.
Maar aangezien je in vorm bent vandaag ben ik erg benieuwd naar je uitleg over de relatie tussen de Franse revolutie en de democratie in Nederland.
quote:
Ik heb al aangegeven dat ik vind dat je best commentaar mag hebben op de referendumwetgeving zoals die nu is maar dat dit geen betrekking kan hebben op dit specifieke referendum (AV O). Je kan niet de spelregesl wijzigen tijdens of na de wedstrijd, dat moet voorafgaande aan de wedstrijd. We moeten veronderstellen dat de verhouding 61/38 (de resterende 1% van de mensen stemde blanco) representatief is voor de kiesgerechtigde bevolking.
We moeten helemaal niets, zeker niet iets waarvan iedereen weet dat het niet klopt.
En de Kamer moet het als raad zien waar ze al of niet iets mee kunnen doen.
pi_161334127
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:30 schreef FlipjeHolland het volgende:
maarten van rossum heeft gelijk!

[ afbeelding ]
Heldere visie, niks mis mee ^O^
pi_161334132
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook UKIP wil de Britse economie graag de nek omdraaien inderdaad.
Nee, ze willen graag dat de Britten weer de baas worden over GB, of anders dat de Engelsen weer de baas worden over Engeland of iets daartussen in. Dat lijkt me vrij normaal. Volkerren willen autonomie hebben en die hebben ze nu niet. Als Europa 1 land zou zijn zoals de USA is dan zou het anders zijn maar dat is niet, Europa bestaat uit tientallen landen met tientallen talen en vele culturen. Dat kan je niet zomaar even samen laten vallen in 1 instituut wat ook nog eens gebrekkig democratisch is, in 1 monetaire unie etc.

Het beste voor de toekomst van Europa zou zijn als de EU verdwijnt en wordt opgevolgd door een aantal kleinere, desnoods intensievere, verbanden die op pragmatische basis elkaar opzoeken voor grensoverschrijdende zaken zoals wetenschappelijk onderzoek, grensbewaking en defensie waar dat mogelijk is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161334167
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja ja, daar heb je weer de rechtse verhaaltjes. Dat de HRA pak hem beet 4 keer zo veel kost als de bijstandsuitkering en dat wetenschappelijk onderzoek laatst nog aantoonde (vraag maar aan Kaas of Robin) dat de economische resultaten onder linkse partijen beter zijn in dit land negeer je gemakshalve even. ;)
Het zijn altijd de zorg en de sociale zekerheid die de ZP krijgen.
Wat betreft die zorg en gedeeltelijk de sociale zekerheid zit natuurlijk een flink deel van het probleem bij het egoïstische omslagstelsel wat we decennialang hebben vastgehouden wetende dat de verhoudingen tussen generaties nogal scheef zijn.
Feiten Bram, ik weet dat je er vandaag heel slecht in bent maar dit soort gedoe laat je nogal voor schut staan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 19:42:53 ]
pi_161334177
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:37 schreef 99.999 het volgende:
Maar aangezien je in vorm bent vandaag ben ik erg benieuwd naar je uitleg over de relatie tussen de Franse revolutie en de democratie in Nederland.
Ook toen waren landen al geen eiland. ;)
#NoDAPL
pi_161334182
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, ze willen graag dat de Britten weer de baas worden over GB, of anders dat de Engelsen weer de baas worden over Engeland of iets daartussen in. Dat lijkt me vrij normaal. Volkerren willen autonomie hebben en die hebben ze nu niet. Als Europa 1 land zou zijn zoals de USA is dan zou het anders zijn maar dat is niet, Europa bestaat uit tientallen landen met tientallen talen en vele culturen. Dat kan je niet zomaar even samen laten vallen in 1 instituut wat ook nog eens gebrekkig democratisch is, in 1 monetaire unie etc.

Het beste voor de toekomst van Europa zou zijn als de EU verdwijnt en wordt opgevolgd door een aantal kleinere, desnoods intensievere, verbanden die op pragmatische basis elkaar opzoeken voor grensoverschrijdende zaken zoals wetenschappelijk onderzoek, grensbewaking en defensie waar dat mogelijk is.
Feitenvrij :)
pi_161334190
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook toen waren landen al geen eiland. ;)
Nou, leg uit dan.
pi_161334231
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja ja, daar heb je weer de rechtse verhaaltjes. Dat de HRA pak hem beet 4 keer zo veel kost als de bijstandsuitkering en dat wetenschappelijk onderzoek laatst nog aantoonde (vraag maar aan Kaas of Robin) dat de economische resultaten onder linkse partijen beter zijn in dit land negeer je gemakshalve even. ;)
Het zijn altijd de zorg en de sociale zekerheid die de ZP krijgen.
Wat betreft die zorg en gedeeltelijk de sociale zekerheid zit natuurlijk een flink deel van het probleem bij het egoïstische omslagstelsel wat we decennialang hebben vastgehouden wetende dat de verhoudingen tussen generaties nogal scheef zijn.
Dus uitkeringstrekkers zoals jij mogen we geen verwijten maken, maar mensen die HRA ontvangen wel?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161334268
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus uitkeringstrekkers zoals jij mogen we geen verwijten maken, maar mensen die HRA ontvangen wel?
Sowieso wel een briljant idee, verhoog gewoon de belastingen met 20-30 miljard per jaar. Komt alles vast helemaal goed.
pi_161334315
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het heeft niets eens zin om op jouw post te regeren, want het bevat louter onzin.
Dat jij het niet begrijpt of dat jij het er (moreel) niet mee eens bent maakt er geen onzin van.

quote:
De staatsschuld komt terecht bij rijke mensen? Wat?
Je weet wel, het afbetalen van die leningen want daar gaat het over bij de staatschuld en die leningen zijn vooral van mensen uit het eigen land.
quote:
Rijke mensen laten opdraaien voor onze staatsschuld? Wat?
Vestzak/broekzak. Van de rijkere mensen heeft de staat meer geleend (zo werkt het nu eenmaal), als je de belastingen verhoogt terwijl je die leningen afbetaalt dan kan het netto aardig uitkomen als je lekken naar buiten toe kan dichten. We kunnen natuurlijk ook nog eeuwenlang jaarlijks de schuld doen toenemen, met alleen al de rente wordt het wel heel erg lastig om en geen begrotingstekort te hebben en dan ook nog eens een deel van de staatschuld af te betalen en dat jaar in jaar uit.

quote:
En je kan de EU wel opdoeken, en dan betaal je inderdaad een paar miljard euro minder.
Het heeft geen zak met het geld te maken wat wij als bijdrage aan de EU betalen! Het is een kwestie van autonomie, je eigen land kunnen besturen, niet voor alles afhankelijk zijn van 27 andere landen waarvan een groot deel een compleet andere econnomie, cultuur en andere belangen heeft.

quote:
Maar dat gaat dan wel weer ten koste van ons bedrijfsleven, wat onze overheid dan ook weer geld kost.
Aldus de EU-propaganda maar het is een feit dat Nederland juist van de EU heel veel bilaterale en multilaterale verdragen moet opzeggen omwille van de TTIP, Nederland had het prima voor elkaar met haar eigen vedragen, daar heeft het de EU helemaal niet voor nodig. We kunnen perfect met al die landen zelf verdragen afsluiten voor van alles: of dat het nu gaat om studentenuitwisseling, om handel of het leger.
#NoDAPL
pi_161334344
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Huh, heeft Bram een uitkering?
pi_161334401
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:30 schreef FlipjeHolland het volgende:
maarten van rossum heeft gelijk!

[ afbeelding ]
Dit valt mij eerlijk gezegd een beetje tegen van Maarten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161334414
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]

Dat vind ik nu een schande, voor enkel wat borrelhapjes.
8)7
pi_161334451
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die is zo hoog dat ie nooit van zijn leven meer hoeft te werken.
Hij is gewoon student dacht ik. Groot vertrouwen hier in deze man.
pi_161334454
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit.
Hij is een intelligente man maar zijn vakgebied is geschiedenis, niet politiek, dat blijkt. :)

1. Normaal gesproken gaan we ervan uit dat de stemverhouding aardig overeenkomt met hoe de opvattingen zijn onder de totale kiesgerechtigde bevolking, nu ineens is dat niet zo? :?
2. Hij verwijst naar het parlement wat 4 jaar geleden is gekozen, de verhouding kan nu anders zijn maar vooruit, laat ik daar niet moeilijk over doen.
3. Hij gaat eraan voorbij dat heel erg veel kiezers toen strategisch op de PvdA en de VVD stemden, niet omdat het de partij van hun voorkeur was maar omdat ze wouden voorkomen dat de andere partij de grootste werd.
4. Hij gaat eraan voorbij dat er een gigantische kloof is tussen het volk en de landelijke politiek. Het is niet omdat het volk op bepaalde partijen stemt dat het volk het daarom ook met alles eens is wat die partijen vinden. Dit is bij uitstek een punt waarop de kloof heel erg groot is.

Maar ik weet het goed gemaakt, als mensen willen zeiken over de representativiteit dan doen we het referendum nog een keer maar dan met een stemplicht. :)
#NoDAPL
pi_161334470
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee. :)
Koos heef er als rechtse Nederlander blijkbaar moeite mee om te aanvaarden dat ook mensen die dat niet hebben een voorstander kunnen zijn van linkse politiek. :?
#NoDAPL
pi_161334497
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die is zo hoog dat ie nooit van zijn leven meer hoeft te werken.
Hij is gewoon student dacht ik. Groot vertrouwen hier in deze man.
Dat zou ook heel raar zijn. Hier een beetje arrogant mensen op de plaats wijzen wie wel en geen recht van spreken heeft. Maar ondertussen zelf geen ene kut aan belastingen betalen en wel fanatiek posten over o.a. de politie. Dat zou natuurlijk een beetje vreemd zijn. Dus ik ga er van uit dat het een vergissing is.
pi_161334502
quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 19:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Feiten Bram, ik weet dat je er vandaag heel slecht in bent maar dit soort gedoe laat je nogal voor schut staan.

[ afbeelding ]
Jij doet nu in zo'n extreme zin aan oversimplificatie dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
#NoDAPL
pi_161334514
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee. :)
Koos heef er als rechtse Nederlander blijkbaar moeite mee om te aanvaarden dat ook mensen die dat niet hebben een voorstander kunnen zijn van linkse politiek. :?
Ah, misverstand opgelost dus.
pi_161334534
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ah, misverstand opgelost dus.
_O- Die gortdroge humor.
pi_161334556
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:53 schreef Toefjes het volgende:
Maar ondertussen zelf geen ene kut aan belastingen betalen en wel fanatiek posten over o.a. de politie.
Dat klopt dus niet maar iedereen heeft het recht om kritisch te zijn over de politie aangezien dat iedereen betreft, ook mensen die nooit hebben gewerkt. Zie bijvoorbeeld hoe politie-agenten geheel onnodig Mitchell vermoordden. Idem voor kritiek op mensen die niet gaan stemmen. Ik ben zeker geen voorstander van een stelsel waarbij je meer politieke invloed hebt naarmate je meer belasting betaalt! Maar dat is voor een andere draad. Voor mij hebben alle 17 miljoen Nederlanders evenveel recht van spreken, of dat het de koning, een bijstandstrekker, een hardwerkende middenklasser of een goed verdienende arts/advocaat/manager is.
#NoDAPL
pi_161334618
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet maar iedereen heeft het recht om kritisch te zijn over de politie aangezien dat iedereen betreft, ook mensen die nooit hebben gewerkt. Zie bijvoorbeeld hoe politie-agenten geheel onnodig Mitchell vermoordden. Maar dat is voor een andere draad.
Als je niet gestemd hebt mag je niet meepraten. Dus moet je wel consequent zijn, en mensen die niet aan de politie meebetalen dmv belasting te betalen ook een zwijgplicht opleggen.

Ik begrijp het misverstand trouwens wel. Al je posts over Oekraïne gebundeld vormt een grotere lap tekst dan de associatieovereenkomst waar we het over hebben.
pi_161334646
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:58 schreef Toefjes het volgende:
Dus moet je wel consequent zijn, en mensen die niet aan de politie meebetalen dmv belasting te betalen ook een zwijgplicht opleggen.
Zie mijn toevoeging, dat ben ik principieel niet met je eens. Het is echter offtopic voor hier dus daar hebben we het misschien een andere keer wel over. ;)
#NoDAPL
pi_161334714
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie mijn toevoeging, dat ben ik principieel niet met je eens. Het is echter offtopic voor hier dus daar hebben we het misschien een andere keer wel over. ;)
Ah, mogen vanaf nu alle mensen dan weer mee posten wat jou betreft? Ook als ze niet gestemd hebben en toch wat kwijt willen? :D
  zondag 10 april 2016 @ 20:03:54 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161334768
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ah, mogen vanaf nu alle mensen dan weer mee posten wat jou betreft? Ook als ze niet gestemd hebben en toch wat kwijt willen? :D
Dat hebben ze altijd gemogen, de voorstanders mogen alleen niet zeiken over de consequenties van het feit dat de tegenstemmers wonnen, dan hadden ze maar voor moeten stemmen.
Je moet gebruik maken van je democratische rechten of aanvaarden dat de andere mensen voor jou beslissen. In dit geval kregen de tactische niet-stemmers het deksel op hun neus, dat vind ik mooi, dat mag toch?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')