Precies. Bovendien, hoe vager omschreven hoe groter het wantrouwen zou moeten zijn.quote:Op maandag 11 april 2016 07:42 schreef Toga het volgende:
[..]
Zou zoiets ook in de handelsverdragen staan van Chili, Mexico en Israël? Zoja, dan ZOU het niets kunnen voorstellen, anders is het op z'n minst "een beetje verdacht".
Of het is niet meer dan een symbolisch iets. En als we echt militair samen willen werken, dan kan dat ook prima zonder dit verdrag. Jullie hechten echt veel te veel waarde aan het niet-handelsdeel van dit verdrag. Dat bestaat uit vage uitspraken waarbij beide partijen er makkelijk onderuit kunnen.quote:Op maandag 11 april 2016 11:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Precies. Bovendien, hoe vager omschreven hoe groter het wantrouwen zou moeten zijn.
Oh, we zouden nu gaan werkelijk samen met de Oekraïners vechten tegen de Russen wat slechts is verijdeld door de heldhaftige Nee-stem vorige week?quote:Op maandag 11 april 2016 11:59 schreef ems. het volgende:
Een symbolisch iets
En inderdaad. Elk verdrag dat dergelijke vaagheden als inhoud heeft mag wel afgeschoten worden.
quote:Op maandag 11 april 2016 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, we zouden nu gaan werkelijk samen met de Oekraïners vechten tegen de Russen wat slechts is verijdeld door de heldhaftige Nee-stem vorige week?
Wat PVV en SP zoal willen laat me compleet Siberisch.quote:En als je ieder verdrag af wilt schieten, dan zit je bij PVV of SP inderdaad wel goed op je plek.
Wat andere partijen willen en ook daadwerkelijk voorelkaar kregen de laatste 3.5 decennia, was en is natuurlijk ge-wel-dig.quote:Op maandag 11 april 2016 12:46 schreef ems. het volgende:
[..]Dat lijkt me sterk.
[..]
Wat PVV en SP zoal willen laat me compleet Siberisch.
Hij bedoelt natuurlijk dat dat beide partijen zijn die tegen dit verdrag waren. Maar het maakt mij nooit zoveel uit wat partijen vinden. Bovendien ben ik geen fan van beidequote:Op maandag 11 april 2016 16:09 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Pvv is gewoon linkse oppositie gespeeld door vvd zelf. Dat geloof ik wel. Sp altijd samen met pvv noemen is gewoon demonisering.
Het is alleen al eerder geregeld in het "Oostelijk Partnerschap" heeft niets met een smerig spelletje te maken maar met uitvoering van eerdere verdragen die dus los staan van het referendum.quote:Op zondag 10 april 2016 23:19 schreef Nintex het volgende:
[..]
ja het is een smerig spelletje. De EU trein rolt gewoon door, 45 miljoen Oekrainers mogen straks visum vrij reizen naar de EU.
Ik vraag mij af WAT voor strategisch belang er aan deze landen hangt....quote:Op maandag 11 april 2016 16:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is alleen al eerder geregeld in het "Oostelijk Partnerschap" heeft niets met een smerig spelletje te maken maar met uitvoering van eerdere verdragen die dus los staan van het referendum.
https://www.europa-nu.nl/id/vi4vbv1tpls3/oostelijk_partnerschap
Lijkt mij vrij duidelijk, die Poetin is een gevaarlijke gek dan kun je maar beter zoveel mogelijk goede relaties hebben met zijn buren.quote:Op maandag 11 april 2016 17:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik vraag mij af WAT voor strategisch belang er aan deze landen hangt....
Het Oostelijk Partnerschap heeft als voornaamste doel om de politieke en economische handelsrelaties met zes voormalige Sovjetrepublieken te verbeteren omdat zij van strategisch belang zijn voor de EU
En dat is jouw duiding betreffende het strategische belang?quote:Op maandag 11 april 2016 17:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij vrij duidelijk, die Poetin is een gevaarlijke gek dan kun je maar beter zoveel mogelijk goede relaties hebben met zijn buren.
Je lijkt wel op de doelgroep van die partijenquote:Op maandag 11 april 2016 12:46 schreef ems. het volgende:
[..]Dat lijkt me sterk.
[..]
Wat PVV en SP zoal willen laat me compleet Siberisch.
Ik hoef ook niet een diplomatiek lulverhaal te houden en dat Poetin ooit opgevolgd wordt zorgt niet dat je nu geen rekening moet houden met hem. De opvolger die hij benoemd kan ook nog gevaarlijker zijn.quote:Op maandag 11 april 2016 17:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dat is jouw duiding betreffende het strategische belang?
Dus we bestempelen een President, die op een bepaald moment plaats maakt voor iemand anders, als een gevaarlijke gek en dat is reden om een politiek en handels verbond te maken met wat ex- oostblok landen?
De europese landen zien het wat anders:
De reacties op dit nieuwe samenwerkingsverband zijn verdeeld. Zo ziet Rusland het partnerschap als een poging van de EU om haar invloedssfeer verder naar het Oosten uit te breiden. Duitsland vindt het belangrijk dat de economische stabiliteit in deze landen gewaarborgd wordt en ziet het partnerschap daarom als een cruciaal middel om dit te ondersteunen. Polen en andere Oost- Europese lidstaten zien het partnerschap als een toekomstige basis voor toetreding van de eerder genoemde landen tot de EU, terwijl de meeste West- Europese lidstaten onderstrepen dat dit partnerschap niet als een opzet dient voor toekomstige onderhandelingen over toetreding tot de EU.
Nee dat is duidelijk.quote:Op maandag 11 april 2016 18:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik hoef ook niet een diplomatiek lulverhaal te houden en dat Poetin ooit opgevolgd wordt zorgt niet dat je nu geen rekening moet houden met hem. De opvolger die hij benoemd kan ook nog gevaarlijker zijn.
Nee hoor ik ben niet bang, ik vind het gewoon een gevaarlijke gek en het gebrek aan democratie daar maakt het niet beter.quote:Op maandag 11 april 2016 18:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee dat is duidelijk.
Jij schakelt Rusland als groot handelsland, en zelfs mogelijk EU lid, gewoonweg uit en verklaard als het ware de koude oorlog aan Putin plus opvolger. Handig...not!!
Ben je zo bang voor Putin en Rusland?
Zo ja dan moet je het ook flink in je broek doen voor de USA, die al deccenia een agressieve politiek voert in het Midden Oosten, en nu ook in de EU begint.
Als ik zou moeten kiezen tussen wonen in Rusland of wonen in Saudi Arabie wint Rusland het altijd.quote:Op maandag 11 april 2016 17:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij vrij duidelijk, die Poetin is een gevaarlijke gek dan kun je maar beter zoveel mogelijk goede relaties hebben met zijn buren.
Voor 1 keer ben ik het met jou eens. Dat alleen al was een reden om tegen dit verdrag te stemmen.quote:Op maandag 11 april 2016 11:58 schreef 99.999 het volgende:
Dat bestaat uit vage uitspraken waarbij beide partijen er makkelijk onderuit kunnen.
Ik vind de Russen minder gevaarlijk dan de Amerikanen.quote:Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben niet bang, ik vind het gewoon een gevaarlijke gek en het gebrek aan democratie daar maakt het niet beter.
Dat is zoiets als kiezen tussen een gebroken arm en een gebroken been.quote:Op maandag 11 april 2016 18:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ik zou moeten kiezen tussen wonen in Rusland of wonen in Saudi Arabie wint Rusland het altijd.
Dus volgens jou moet het kabinet de uitslag dus gewoon negeren? De 'nee' ging namelijk helemaal niet over het verdrag..quote:Op maandag 11 april 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Verder ging het natuurlijk meer om de EU dan om het AV bij dit referendum en zo is het internationaal ook geduid.
Omdat ze toevallig hetzelfde denken over dit referendum? Lijkt me wat weinig informatie om dat te concluderen.quote:Op maandag 11 april 2016 17:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je lijkt wel op de doelgroep van die partijen.
Nee hoor. Veel meer dan nog een reden om tegen te stemmen is het niet.quote:Maar eigenlijk is er met die passage uit het verdrag dus niet zo gek veel aan de hand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |