abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161357404
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2016 20:08 schreef Fir3fly het volgende:
Dus, het referendum. Wat was het spannend he.
Best wel ja. Morgen maar eens kijken wat de 'officiele' uitslag is en wat ermee gedaan zal worden.
pi_161357517
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het EP heeft dan ook nauwelijks beslissingsbevoegdheid. Maar er is wel degelijk een oppositie.
Het enige democratische ding in de EU heeft dus volgens jouzelf amper beslissingsbevoegdheid. Toch is de EU niet ondemocratisch volgens jou. Leg uit.

Afgezien van UKIP is er geen oppositie.
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe zie jij het EP dan?
Ik zie dat als een plek voor uitgerangeerde politici om nog effe dik te cashen met weinig verantwoordelijkheid. Op de plek met macht heeft Luxemburg net zoveel vertegenwoordigers als Duitsland.
  maandag 11 april 2016 @ 20:33:01 #228
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161357540
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke neo-nazi's? Die paar zetels in het parlement? Welke bedreiging? Dat geneuzel over de taal, een keutel die al snel weer werd ingetrokken?

En als die mensen op Maidan? Allemaal gestorven voor de EU?
Gestorven voor de idealen van een stelletje corrupte politici die het nu laten afweten.
Ja helaas is er helemaal niets veranderd voor de mensen daar...
  maandag 11 april 2016 @ 21:40:47 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161360370
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:54 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik krijg juist het idee dat het de vóór stemmers zijn die zeiken.
En verschrikkelijk zuur aan het doen zijn.
Had je maar moeten stemmen, had je maar moeten gaan. Je weet dat er genoeg eu haters zijn en mensen die het allemaal niet ok vinden.

Had je je recht maar moeten gebruiken. Dat is nu verspeeld, dus mond houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 april 2016 @ 21:45:29 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161360599
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
Geweldig altijd dit. Users klagen over de 'dictoriale EU', maar vinden Poetin een geschikte vent. Oké dan.
Koos met mijn tegenstem juist niet voor putin. Dictators moet je zo ver mogelijk weg houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 april 2016 @ 22:49:57 #231
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161363586
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Gestorven voor de idealen van een stelletje corrupte politici die het nu laten afweten.
Ja helaas is er helemaal niets veranderd voor de mensen daar...
We zijn pas twee jaar verder sinds de vlucht van Janoekovitsj en het verdrag is pas 3 maanden geleden ingegaan, je hebt wel haast zeg.
  maandag 11 april 2016 @ 22:50:52 #232
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161363618
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:49 schreef hhh38 het volgende:

[..]

We zijn pas twee jaar verder sinds de vlucht van Janoekovitsj en het verdrag is pas 3 maanden geleden ingegaan, je hebt wel haast zeg.
2 jaar verder...je zegt het al...
  maandag 11 april 2016 @ 22:51:37 #233
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161363647
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 22:50 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

2 jaar verder...je zegt het al...
Rome werd niet in 1 dag gebouwd. Ook niet in twee jaar.
pi_161363847
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 20:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het enige democratische ding in de EU heeft dus volgens jouzelf amper beslissingsbevoegdheid. Toch is de EU niet ondemocratisch volgens jou. Leg uit.

Afgezien van UKIP is er geen oppositie.

[..]

Ik zie dat als een plek voor uitgerangeerde politici om nog effe dik te cashen met weinig verantwoordelijkheid. Op de plek met macht heeft Luxemburg net zoveel vertegenwoordigers als Duitsland.
Aha, je erkent dus toch gewoon mijn stelling over hoe het EP is verkozen?
pi_161366493
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 20:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus als Rusland ons buurland was en Poetin vermoedde dat de VS een basis wilden vestigen in Limburg, dan waren we die provincie volgens jou nu terecht kwijt?
Achterlijke vraag, de situaties zijn niet te vergelijken.
  dinsdag 12 april 2016 @ 00:39:18 #236
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161366557
Het referendum kostte ca. 40 miljoen. Een schijntje vergeleken met de miljarden die we nu niet hoeven af te dragen aan Okraïne. Mits Rutte zijn belofte nakomt en niet ratificeert.
pi_161366837
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, je erkent dus toch gewoon mijn stelling over hoe het EP is verkozen?
Aha, je stilzwijgen laat zien dat je erkent dat de posities met macht niet evenredig verdeeld worden? En dat dat fopparlement de democratische schijn hoog houd erken ik wel hoor.
pi_161366838
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het referendum kostte ca. 40 miljoen. Een schijntje vergeleken met de miljarden die we nu niet hoeven af te dragen aan Okraïne. Mits Rutte zijn belofte nakomt en niet ratificeert.
Daar heb je gelijk in en dat lijken mensen zich niet te realiseren. Liever 40 miljoen uitgeven om miljarden tegen te houden. We kunnen het bedrag van 40 miljoen echter wel een stuk terug brengen. Denk aan digitaal stemmen en sommige achterlijke subsidies aan banden leggen.
pi_161366847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:08 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in en dat lijken mensen zich niet te realiseren. Liever 40 miljoen uitgeven om miljarden tegen te houden. We kunnen het bedrag van 40 miljoen echter wel een stuk terug brengen. Denk aan digitaal stemmen en sommige achterlijke subsidies aan banden leggen.
Digitaal stemmen zal ik dus nooit of te nimmer doen!
pi_161366851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:08 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Ja Mark Rutte of zijn opvolgers een database geven met al zijn politieke tegenstanders hun stemgedrag is een tof idee. ^O^
pi_161366876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja Mark Rutte of zijn opvolgers een database geven met al zijn politieke tegenstanders hun stemgedrag is een tof idee. ^O^
Zo jij hebt hem door?
Niet alleen Rutte hoor, denk dat ze nu al meer van me weten als dat ikzelf weet?
pi_161366886
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik wil ook niet zeggen dat ik er zelf geen bezwaren op heb. Dit waren 2 dingen die ik voorbij zag komen in Pauw. Zoiezo kan er kwa subsidies wel wat bespaard worden :9
pi_161366891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:15 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Ik wil ook niet zeggen dat ik er zelf geen bezwaren op heb. Dit waren 2 dingen die ik voorbij zag komen in Pauw. Zoiezo kan er kwa subsidies wel wat bespaard worden :9
En dan vergeet jezelf voor het gemak zelf te denken?
Of als ze bij Pauw zeggen spring in dat ijskoude water spring je dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 01:19:31 ]
pi_161366911
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ach ja, arme Maarten. Mosterd na de maaltijd. Het referendum is geldig en geeft een duidelijke uitslag. Waar was hij toen deze vorm van een raadgevend referendum ingevoerd werd?
dat valt nog maar te bezien of het referendum geldig is aan gezien het slechts raadgevend is. uiteindelijk zal het kabinet dit referendum negeren want ze hebben ten slotte al ja gezegt.
pi_161366951
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:21 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

dat valt nog maar te bezien of het referendum geldig is aan gezien het slechts raadgevend is. uiteindelijk zal het kabinet dit referendum negeren want ze hebben ten slotte al ja gezegt.
Maakt als het zo is dat iets uit eraan, er is een statement gemaakt, daar gaat het mij om niks meer of minder.
Engeland weet dat Frankrijk zal het ongetwijfeld mee gekregen hebben, denk nog tal van andere landen?
God mag weten wat het te weeg zou kunnen brengen?
Misschien wel niets, is het niet vandaag dan wel morgen?
pi_161367528
quote:
Miljarden zelfs? Bijzondere stelling wel :).
Overigens zal dit geintje diplomatiek wel zijn prijs hebben. Dat kan ook zo een paar miljard kosten.
pi_161367534
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Aha, je stilzwijgen laat zien dat je erkent dat de posities met macht niet evenredig verdeeld worden? En dat dat fopparlement de democratische schijn hoog houd erken ik wel hoor.
Aha, je snapt het verschil tussen de volksvertegenwoordiging en de uitvoerende macht niet. Dat had ik kunnen weten :).
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:17:23 #248
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161367850
quote:
Het geld dat naar Oekraïne gaat zit niet in dit verdrag. Dat is een andere regeling. Eentje waar wij gewoon aan bijdragen via de Europese belastingen.

En als was dat niet zo geweest, niet ratificeren zou daar niks aan veranderen aangezien Nederland al volmondig 'ja' heeft gezegd in het Europese Parlement, waardoor de wet van kracht is en er dus (als dat onderdeel van het verdrag was geweest, wat dus niet zo is) geld afgedragen zou kunnen worden aan Oekraïne uit het algemene belastingpotje.

Niet ratificeren betekent ook niet dat Nederland ineens minder geld aan Brussel afstaat.
Dus uiteindelijk maakt het geen zak uit. Dat is de hele leugen van dit referendum. Een leugen lustig gevoed door dat soort sujetten als Baudet en Roos. In de volle wetenschap natuurlijk dat met de 'volkswoede' die ontstaat als blijkt dat er weer niks veranderd de weg naar een Nexit misschien wel in zicht komt.

You have been played, my friend.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:14:17 #249
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161368369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 08:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het geld dat naar Oekraïne gaat zit niet in dit verdrag. Dat is een andere regeling. Eentje waar wij gewoon aan bijdragen via de Europese belastingen.

En als was dat niet zo geweest, niet ratificeren zou daar niks aan veranderen aangezien Nederland al volmondig 'ja' heeft gezegd in het Europese Parlement, waardoor de wet van kracht is en er dus (als dat onderdeel van het verdrag was geweest, wat dus niet zo is) geld afgedragen zou kunnen worden aan Oekraïne uit het algemene belastingpotje.

Niet ratificeren betekent ook niet dat Nederland ineens minder geld aan Brussel afstaat.
Dus uiteindelijk maakt het geen zak uit. Dat is de hele leugen van dit referendum. Een leugen lustig gevoed door dat soort sujetten als Baudet en Roos. In de volle wetenschap natuurlijk dat met de 'volkswoede' die ontstaat als blijkt dat er weer niks veranderd de weg naar een Nexit misschien wel in zicht komt.

You have been played, my friend.
Uiteindelijk worden we linksom of rechtsom genaaid, dat klopt.

Maar iedere daad van verzet tegen het EU-bezetter is belangrijk. Een lange en voortdurende strijd tegen de collaborateurs (onze regering) is ook noodzakelijk.
pi_161368451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Uiteindelijk worden we linksom of rechtsom genaaid, dat klopt.

Maar iedere daad van verzet tegen het EU-bezetter is belangrijk. Een lange en voortdurende strijd tegen de collaborateurs (onze regering) is ook noodzakelijk.
Ook als het ons veel meer kost dan oplevert? Zoals nu duidelijk het geval is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')