abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:26:35 #251
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161368531
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Uiteindelijk worden we linksom of rechtsom genaaid, dat klopt.

Maar iedere daad van verzet tegen het EU-bezetter is belangrijk. Een lange en voortdurende strijd tegen de collaborateurs (onze regering) is ook noodzakelijk.
Daar zijn parlementaire verkiezingen voor. Zowel op landelijk als Europees niveau.

Het enige wat met dit referendum bereikt is, is dat we in Europa mooi voor lul staan en waarschijnlijk hebben we Roos en Baudet een machts-orgasme bezorgt. Nou, fijn. Ik weiger dat soort pestkoppen te helpen, sorry.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:27:26 #252
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161368540
Bezetter. Collaborateurs.
Het manmoedige verzet!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:28:49 #253
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161368556
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:27 schreef Copycat het volgende:
Het manmoedige verzet!
We bezetten onszelf kennelijk. Best knap.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:29:55 #254
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161368577
Ik collaboreer trouwens van harte met deze regering.
pi_161368591
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:27 schreef Copycat het volgende:
Het manmoedige verzet!
_O- Geweldig toch :D? Ik ga kapot om al die gefrustreerde figuurtjes.
pi_161368643
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En verschrikkelijk zuur aan het doen zijn.
Had je maar moeten stemmen, had je maar moeten gaan. Je weet dat er genoeg eu haters zijn en mensen die het allemaal niet ok vinden.

Had je je recht maar moeten gebruiken. Dat is nu verspeeld, dus mond houden.
Slechte verliezers. :)
pi_161368925
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Koos met mijn tegenstem juist niet voor putin. Dictators moet je zo ver mogelijk weg houden.
Waarom voel je je dan aangesproken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161369118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom voel je je dan aangesproken?
Omdat hij nu wellicht beseft dat hij met zijn stem vooral Poetin steunt? Die heeft er immers het meeste profijt van als Oekraïne door de EU wordt afgestoten.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:18:10 #259
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161369299
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook als het ons veel meer kost dan oplevert? Zoals nu duidelijk het geval is.
Nee, dat is zeker niet het geval. Al sinds de totstandkoming van de EU is Nederland een netto-betaler. Het gaat hierbij om vele miljarden euro's per jaar.

Daar kun je dan de mooie gedachte van solidariteit tegenover stellen. Daarin wil ik nog wel meegaan.

Maar deze utopie is reeds lang geleden verlaten. Het gaat er nu slechts nog om door middel van miljardenschenkingen corrupte regimes in het zadel te houden. Denk bijvoorbeeld aan de bedriegers van Griekenland.

Me dunkt dat we ondertussen wel genoeg oplichters en bedriegers binnen de EU hebben gehaald. Daar kunnen we wel even mee vooruit. Het is dan ook volstrekt onnodig en onzinnig om via een achterdeur de topcriminelen van Oekraïne de EU binnen te loodsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 12-04-2016 10:30:11 ]
pi_161369489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, dat is zeker niet het geval. Al sinds de totstandkoming van de EU is Nederland een netto-betaler. Het gaat hierbij om vele miljarden euro's per jaar.

Daar kun je dan de mooi gedachte van solidariteit tegenover stellen. Daarin wil ik nog wel meegaan.

Maar deze utopie is reeds lang geleden verlaten. Het gaat er nu slechts nog om door middel van miljardenschenkingen corrupte regimes in het zadel te houden. Denk bijvoorbeeld aan de bedriegers van Griekenland.

Me dunkt dat we ondertussen wel genoeg oplichters en bedriegers binnen de EU hebben gehaald. Daar kunnen we wel even mee vooruit. Het is dan ook volstrekt onnodig en onzinnig om via een achterdeur de topcriminelen van Oekraïne de EU binnen te loodsen.
Oh, het is dus weer niet meer dan het bekende feitenvrije geleuter. Dit referendum heeft niets met Griekenland of onze positie in de EU te maken. En met dit referendum is evenmin voorkomen dat Oekraïne de EU in gerommeld wordt, immers ook dat is niet aan de orde. Je hebt je laten tillen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:29:33 #261
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161369495
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar zijn parlementaire verkiezingen voor. Zowel op landelijk als Europees niveau.

Het enige wat met dit referendum bereikt is, is dat we in Europa mooi voor lul staan en waarschijnlijk hebben we Roos en Baudet een machts-orgasme bezorgt. Nou, fijn. Ik weiger dat soort pestkoppen te helpen, sorry.
De parlementaire verkiezingen functioneren niet meer. Op landelijk niveau komen er hierdoor slechts beroepspolitici aan de macht, voor politiek niets meer is dan werk, zonder dat er enige binding is met het volk dat zij op papier vertegenwoordigen.

Op Europees niveau is het nog erger: daar kiezen we ook voor beroepspolitici die niemand vertegenwoordigen, maar die bovendien ook binnen de EU geen enkele macht uit oefenen. Het EU parlement zit daar voor spek en bonen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:33:03 #262
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161369544
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De parlementaire verkiezingen functioneren niet meer. Op landelijk niveau komen er hierdoor slechts beroepspolitici aan de macht, voor politiek niets meer is dan werk, zonder dat er enige binding is met het volk dat zij op papier vertegenwoordigen.

Op Europees niveau is het nog erger: daar kiezen we ook voor beroepspolitici die niemand vertegenwoordigen, maar die bovendien ook binnen de EU geen enkele macht uit oefenen. Het EU parlement zit daar voor spek en bonen.
Dus je wilt eigenlijk een dictator? Of wat zie je precies voor je?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161369594
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij wil dat Geert de macht grijpt. Want die heeft tenminste feeling met 'het volk', ondanks dat hij nog nooit een echte baan heeft gehad en al tien jaar in een bunker woont.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161369649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In ieder geval het ontmantelen van een systeem wat bewezen niet werkt. Gewoon het eigen land, eigen baas principe waarbij geen enkele soevereine beslissing via nationale pro-Europese stropoppen aan Brussel wordt weggegeven. Heb je helemaal geen dictator voor nodig, slechts het gezonde verstand.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:39:28 #265
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161369664
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik vind anders dat ons land nog prima functioneert.
quote:
Er is genoeg Europese regelgeving die prima werkt. Dat het Europees Parlement nog niet meer kan doen is omdat de nationale overheden steeds minder de neiging hebben om bevoegdheden over te dragen aan Brussel.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:39:43 #266
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161369668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

In ieder geval het ontmantelen van een systeem wat bewezen niet werkt. Gewoon het eigen land, eigen baas principe waarbij geen enkele soevereine beslissing via nationale pro-Europese stropoppen aan Brussel wordt weggegeven. Heb je helemaal geen dictator voor nodig, slechts het gezonde verstand.
Hij had het ook over landelijk niveau. Daar vraag ik me af hoe je de boel wilt runnen zonder een parlement.
pi_161369705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij had het ook over landelijk niveau. Daar vraag ik me af hoe je de boel wilt runnen zonder een parlement.
Ik ben ieder geval voorstander voor een bindend referendum waar de bevolking kan stemmen of het wel of niet zijn eigen soevereiniteit wilt weggeven. Dat democratische recht wordt ons nu onthouden.
pi_161369740
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben ieder geval voorstander voor een bindend referendum waar de bevolking kan stemmen of het wel of niet zijn eigen soevereiniteit wilt weggeven. Dat democratische recht wordt ons nu onthouden.
Volgens mij kiezen we een parlement met een prima mandaat. Referenda zijn natuurlijk geen democratisch recht maar een van vele mogelijke vormen van democratie.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:45:58 #269
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161369769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is alsnog geen antwoord op mijn vraag. Als je zegt dat Parlementaire democratie niet meer werkt, zul je er toch iets anders voor in de plaats moeten zetten.
pi_161369823
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is alsnog geen antwoord op mijn vraag. Als je zegt dat Parlementaire democratie niet meer werkt, zul je er toch iets anders voor in de plaats moeten zetten.
Je kunt de regels van de parlementaire democratie ook wijzigen of aanpassen. Een bindend referendum kan hier een aanvulling voor zijn. Versnelling van wetswijzigingen waarbij we de rol van de Eerste Kamer moeten her-evalueren. Bewindslieden die bij niet functioneren gemakkelijker of via een derde partij naar huis moeten kunnen worden gestuurd. Er staan nog genoeg opties open.
pi_161370171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt de regels van de parlementaire democratie ook wijzigen of aanpassen. Een bindend referendum kan hier een aanvulling voor zijn. Versnelling van wetswijzigingen waarbij we de rol van de Eerste Kamer moeten her-evalueren. Bewindslieden die bij niet functioneren gemakkelijker of via een derde partij naar huis moeten kunnen worden gestuurd. Er staan nog genoeg opties open.
Dat is wel grappig, aan de ene kant pleiten voor versnelling van aanpassingen van wetten en aan de andere kant pleiten voor bindende referenda die juist besluitvorming frustreren en vertragen.
  dinsdag 12 april 2016 @ 11:19:00 #272
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161370300
quote:

[..]

O ja. Er kan heel erg veel. We zouden morgen bijvoorbeeld ook de Grondwet kunnen afschaffen en kijken wat er dan gebeurt, of de volksvertegenwoordigers alleen nog maar via loting aanstellen i.p.v verkiezingen. Kan allemaal, er staan nog genoeg opties open.

Zegt alleen niet zo heel veel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_161370356
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat hij nu wellicht beseft dat hij met zijn stem vooral Poetin steunt? Die heeft er immers het meeste profijt van als Oekraïne door de EU wordt afgestoten.
Hat aantal Russen in Oekraïne is misschien net zo groot dan het aantal Nederlanders in Nederland. Wij kunnen volgens mij geen verdrag met Oekraïne afsluiten met zoveel Russen binnen hun landsgrenzen. Dan moet je tegelijkertijd ook een vergelijkbaar verdrag met Rusland afsluiten.

Ja, dat houdt inderdaad in dat Oekraïne in deze huidige vorm qua grenzen vleugellam is zonder Rusland. Maar sommige gebieden zijn al honderden jaren Russisch.
pi_161370408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Hat aantal Russen in Oekraïne is misschien net zo groot dan het aantal Nederlanders in Nederland. Wij kunnen volgens mij geen verdrag met Oekraïne afsluiten met zoveel Russen binnen hun landsgrenzen. Dan moet je tegelijkertijd ook een vergelijkbaar verdrag met Rusland afsluiten.

Ja, dat houdt inderdaad in dat Oekraïne in deze huidige vorm qua grenzen vleugellam is zonder Rusland. Maar sommige gebieden zijn al honderden jaren Russisch.
De Russen weigerden een verdrag te sluiten. Maakt dat echt dat Oekraine niet meer zelfstandig over haar toekomst mag beslissen? Ze zijn toch niet voor niet onafhankelijk? Of is dit een soort neokolonialisme?
pi_161370616
quote:

[..]

Of een raadgevend referendum in een veel eerdere fase van de besluitvorming. Niet als mosterd na de maaltijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')