Het zijn twee benamingen voor hetzelfde, alleen klinkt raadgevend alsof er niet om gevraagd is en volksraadpleging wel, als je een referendumwet opzet vraag je de burger om raad.quote:Op zondag 10 april 2016 12:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is een raadgevend referendum. Als een deel van de stemmers dat niet begreep ook al is het wel duidelijk vooraf zo aangekondigd, dan moeten ze de oorzaak daarvan toch echt bij zichzelf zoeken.
Hahaha als typfeut misschien. Denk dat er voor Rutte geen prominente rol meer is. Hoorde dat hij wel voor Rutte III wil gaan. Als dat gebeurt denk ik echt dat ik de pil van drion maar uit de kast moet halen.quote:Op zondag 10 april 2016 13:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okee dan misschien bij KLM in de toekomst, kan die later op hangende pootjes terug proberen te komen in de kamer?
Maar de PvdA heeft verklaard de uitslag te zullen respecteren, maar dat valt op tal van manieren te interpreteren.quote:Op zondag 10 april 2016 13:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Onenigheid binnen de PvdA bijvoorbeeld?
De PvdA heeft notabene gezegd dat ze de uitslag als bindend zullen zien. Nu is Samsom het niet waard om iets van hem te geloven dus die zal wel gewoon doen wat goed is voor het kabinet.
Maar er begint zich, volgens mij, binnen de PvdA een tweedeling te ontstaan. Vorige week las ik dat ergens in een artikel.
Daar hoop ik dan maar op.
Dat filmpje onderaan, alleen doet het nu niet bij mij.quote:Op zondag 10 april 2016 13:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Ik herinner me zelf meer formuleringen als het respecteren van de uitslag.
Pvda heeft het dacht ik inderdaad beweert maar zou ik moeten zoeken,quote:Op zondag 10 april 2016 13:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Ik herinner me zelf meer formuleringen als het respecteren van de uitslag.
Nee dat denk ik niet, maar die uitspraken zijn dan wel weer tot in de ellendigheid uit te melken. Denk dat het nog wel spannend wordt of ze het voor elkaar krijgen dit kabinet te laten zitten.quote:Op zondag 10 april 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de PvdA heeft verklaard de uitslag te zullen respecteren, maar dat valt op tal van manieren te interpreteren.
En denk je werkelijk dat de PvdA even de stekker uit het kabinet trekt vanwege een raadgevend referendum met een opkomst van 32 procent? Net nu de partij op een dieptepunt staat in de peilingen.
Er komt waarschijnlijk gewoon een derde kabinet Rutte. Die voorspelling durf ik wel aan.quote:Op zondag 10 april 2016 13:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Hahaha als typfeut misschien. Denk dat er voor Rutte geen prominente rol meer is. Hoorde dat hij wel voor Rutte III wil gaan. Als dat gebeurt denk ik echt dat ik de pil van drion maar uit de kast moet halen.
Of een onbewoond eiland, dat lijkt me ook wel lekker.
Nee, je doet aan wensdenken.quote:Op zondag 10 april 2016 13:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, maar die uitspraken zijn dan wel weer tot in de ellendigheid uit te melken. Denk dat het nog wel spannend wordt of ze het voor elkaar krijgen dit kabinet te laten zitten.
Het is vaker zo gegaan dat het uit een onverwachte hoek kwam.
Ze zegt de uitslag te accepteren en ermee aan de slag te gaan.quote:Op zondag 10 april 2016 13:22 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dat filmpje onderaan, alleen doet het nu niet bij mij.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/deadline.html
Wellicht, we zullen zien.quote:Op zondag 10 april 2016 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je doet aan wensdenken.
Eerst ging het referendum over Oekraine, daarna over de EU en nu zou het kabinet plots op moeten stappen.
En dat allemaal vanwege een raadgevende volksraadpleging over een nietszeggend onderwerp.
Dit dus. Het is een politiek antwoord. Ik ga de uitslag respecteren kan alles betekenen van ik neem de uitslag ter kennisgeving aan tot we verheffen de uitslag tot partijstandpunt. Ze hebben geen harde toezegging gedaan.quote:Op zondag 10 april 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de PvdA heeft verklaard de uitslag te zullen respecteren, maar dat valt op tal van manieren te interpreteren.
Jij niet dan?quote:Op zondag 10 april 2016 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je doet aan wensdenken.
Eerst ging het referendum over Oekraine, daarna over de EU en nu zou het kabinet plots op moeten stappen.
En dat allemaal vanwege een raadgevende volksraadpleging over een nietszeggend onderwerp.
quote:Op zondag 10 april 2016 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er komt waarschijnlijk gewoon een derde kabinet Rutte. Die voorspelling durf ik wel aan.
Nope. Het is mij eerlijk gezegd om het even.quote:
Twee regeltjes veranderen en dan alsnog tekenen? Sorry, maar daar kom je anno 2016 echt niet meer mee weg. Je zult hier eurosceptici partijen mee in de kaart spelen, zoals we door heel Europa inmiddels zien. De geest is uit de fles en die krijg je er nooit meer in terug.quote:Op zondag 10 april 2016 13:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit dus. Het is een politiek antwoord. Ik ga de uitslag respecteren kan alles betekenen van ik neem de uitslag ter kennisgeving aan tot we verheffen de uitslag tot partijstandpunt. Ze hebben geen harde toezegging gedaan.
Met wie samen verwacht je dan?quote:Op zondag 10 april 2016 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Het is mij eerlijk gezegd om het even.
En ik redeneer ook net iets logischer.
Oh, het ging je om die uitspraak.quote:
Je redeneert puur vanuit de juridische hoek. Alleen is het niet zo plat gelukkig en kan er nog genoeg gebeuren waardoor het allemaal toch even anders loopt dan verwacht.quote:Op zondag 10 april 2016 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Het is mij eerlijk gezegd om het even.
En ik redeneer ook net iets logischer.
De achterban van zowel de PVV als de SP zal inderdaad woedend zijn. Maar dat was toch al het geval.quote:Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Twee regeltjes veranderen en dan alsnog tekenen? Sorry, maar daar kom je anno 2016 echt niet meer mee weg. Je zult hier eurosceptici partijen mee in de kaart spelen, zoals we door heel Europa inmiddels zien. De geest is uit de fles en die krijg je er nooit meer in terug.
Denk dat die woede op het moment bij de VVD zit, en hoop eigenlijk dat die er blijft zitten, een kat in het nauw doet rare sprongen!quote:Op zondag 10 april 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De achterban van zowel de PVV als de SP zal inderdaad woedend zijn. Maar dat was toch al het geval.
Klopt, maar ik vraag me toch af hoe ze het bedenken dat ze daar zonder kleerscheuren vanaf gaan komen?quote:Op zondag 10 april 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De achterban van zowel de PVV als de SP zal inderdaad woedend zijn. Maar dat was toch al het geval.
Er is 40 miljoen over de balk gesmeten aan een referendum dat, volgens de aanvragers ervan, niet eens over het associatieverdrag met Oekraïne ging.quote:Op zondag 10 april 2016 13:33 schreef BarryOSeven het volgende:
[...]
Zie referendumuitslag. Je zag ze kijken: "Alles gesaboteerd en toch genoeg, hoe de fuck kan dit?" Prachtig
Wat heb ik met die aanvragers van doen? Ik stemde op het verdrag net als de rest van Nederland. (een enkeling daargelaten)quote:Op zondag 10 april 2016 13:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Er is 40 miljoen over de balk gesmeten aan een referendum dat, volgens de aanvragers ervan, niet eens over het associatieverdrag met Oekraïne ging.
Er is in alle media massaal aandacht gegeven aan het referendum en de initiatiefnemers ervan.
De campagne is geslaagd, de stemmen zijn binnen, dus mag nu eindelijk een keer die eierschaal worden afgedaan en worden opgehouden over die onzin van sabotage?
Het is inmiddels zoveel groter dan enkel de achterban van de PVV en de SP. Veel EU-sceptici willen niet eens in verband worden gebracht met louter deze achterban. Het is onzin dit telkens weg te bagatelliseren. Bovendien speelt het niet alleen in Nederland maar in zoveel andere Europese landen, waaronder de opkomst van het Front National in Frankrijk.quote:Op zondag 10 april 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is de vraag of de PvdA er veel zin in heeft om de PVV'er en de SP'er te paaien. De die-hard eurosceptici zullen ze toch niet voor zich kunnen winnen.quote:Op zondag 10 april 2016 13:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Twee regeltjes veranderen en dan alsnog tekenen? Sorry, maar daar kom je anno 2016 echt niet meer mee weg. Je zult hier eurosceptici partijen mee in de kaart spelen, zoals we door heel Europa inmiddels zien. De geest is uit de fles en die krijg je er nooit meer in terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |