abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2016 @ 13:04:07 #201
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161325679
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een aantal partijen heeft desgevraagd laten weten de uitslag te zullen respecteren. Maar die uitspraken zijn niet officieel vastgelegd in een voorstel dat door de Tweede Kamer is aangenomen. Stellen dat het referendum 'de facto bindend is', is dus onzin.

Bovendien valt 'we respecteren de uitslag' op tal van manieren te interpreteren.

GS juist weer eens te vroeg.
Klopt juridisch gezien kan Rutte straks ook zeggen: "Flikker op kutburger, ik kijk er niet eens naar"

Maar denk niet dat het verstandig is. Hetzelfde geldt voor alle uitspraken die op camera zijn gedaan. Niets is juridisch bindend, maar als straks de leugenachtigheid keer op keer uitgemolken gaat worden denk ik niet dat het goed is voor de politieke geloofwaardigheid.

Wat ook al zo rond het 0 punt bungelt natuurlijk dus een leugen meer of minder kan dan ook wel weer.

Denk dat het uiteindelijk behoorlijk wat voer tot schieten geeft. Gisteren las ik hier wat zonder te reageren mee en toen kwam ik bijzonder veel stellingen tegen die met de referendumuitslag in de hand bijzonder goed te counteren waren.

Dat gaat straks ook in de TK gebeuren. Het is dan wel geen bindende uitslag maar consequenties gaat het wel hebben.
  zondag 10 april 2016 @ 13:04:51 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161325689
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:03 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ze willen uit de EU dus zullen het er niet bij laten zitten denk ik zo.
En wat voor rechtszaak gaat daar bij helpen dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161325711
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij zei dat het kabinet het verdrag 'niet zonder meer kan ratificeren'. Wederom een uitspraak waar je alle kanten mee op kunt.

Rutte is niet achterlijk, mensen. Die weet heel goed wat hij zegt.
Zou die dat ook al zijn geweest bij aantreden van het kabinet, dat regeerakkoord of hoe heet het, wat hij toen gemaakt het in het torentje met de Pvda?
Dat gaf voor mij genoeg aan trouwens, alles wat ernaar kwam vroeg ik mij dus of zou het wel doordacht zijn?

Was toch bijna een blunder geweest van heb ik jou daar toch?
Had er om gespannen en het kabinet was nog voordat het er zat gevallen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 13:07:25 ]
pi_161325730
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hij heeft ook gezegd dat hij zo niet kan ratificeren of hoe heet dat woord?

Heb er maar expres rat in gebruikt.
De initiatiefnemers van het referendum hebben in eerste instantie ook van alles gezegd waarvan vlak voor het referendum bleek dat er geen hol van klopte.

Helaas nergens een woord in die zin waarin het woordje 'ratten' gebruikt kan worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161325732
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt juridisch gezien kan Rutte straks ook zeggen: "Flikker op kutburger, ik kijk er niet eens naar"

Maar denk niet dat het verstandig is. Hetzelfde geldt voor alle uitspraken die op camera zijn gedaan. Niets is juridisch bindend, maar als straks de leugenachtigheid keer op keer uitgemolken gaat worden denk ik niet dat het goed is voor de politieke geloofwaardigheid.

Wat ook al zo rond het 0 punt bungelt natuurlijk dus een leugen meer of minder kan dan ook wel weer.

Denk dat het uiteindelijk behoorlijk wat voer tot schieten geeft. Gisteren las ik hier wat zonder te reageren mee en toen kwam ik bijzonder veel stellingen tegen die met de referendumuitslag in de hand bijzonder goed te counteren waren.

Dat gaat straks ook in de TK gebeuren. Het is dan wel geen bindende uitslag maar consequenties gaat het wel hebben.
Het kabinet gaat nu met de per rond bij de EU-partners. Dat levert enkele kleine aanpassingen op (wellicht wat andere formuleringen), en dan wordt het Associatieverdrag alsnog voor den tweede maak geratificeerd door de Tweede Kamer.

En ja, een deel van de kiezers is dan ongetwijfeld ziedend. Maar dat zijn die figuren eigenlijk permanent, dus lekker interessant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161325744
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou die dat ook al zijn geweest bij aantreden van het kabinet, dat regeerakkoord of hoe heet het, wat hij toen gemaakt het in het torentje met de Pvda?
Dat gaf voor mij genoeg aan trouwens, alles wat ernaar kwam vroeg ik mij dus of zou het wel doordacht zijn?

Was toch bijna een blunder geweest van heb ik jou daar toch?
Had er om gespannen en het kabinet was nog voordat het er zat gevallen?
Ik heb geen idee waarom je het gesteggel over de inkomensafhankelijke zorgverzekering erbij sleept.
  zondag 10 april 2016 @ 13:09:16 #207
440653 BarryOSeven
pi_161325752
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het kabinet gaat nu met de per rond bij de EU-partners. Dat levert enkele kleine aanpassingen op (wellicht wat andere formuleringen), en dan wordt het Associatieverdrag alsnog voor den tweede maak geratificeerd door de Tweede Kamer.

En ja, een deel van de kiezers is dan ongetwijfeld ziedend. Maar dat zijn die figuren eigenlijk permanent, dus lekker interessant.
Ook over het nieuwe voorstel valt een referendum aan te vragen. Hij weet dat hij met iets goeds moet komen.
pi_161325760
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Neuh, zal niet veel consequenties hebben, ook al zou de uitslag van het referendum genegeerd worden. Ik heb een beetje een vermoeden dat je die uitslag een ietsiepietsie overwaardeerd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161325763
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waarom je het gesteggel over de inkomensafhankelijke zorgverzekering erbij sleept.
Jij zegt of beweert Rutte is niet gek, daarom kom ik ermee toen schijnbaar toch wel of niet?
pi_161325773
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:53 schreef BarryOSeven het volgende:
Nu ga ik een perma ban (q van GS) krijgen maar het dus hierom:

[..]

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/deadline.html

Decryptie moet je zelf even doen.
Dat artikel van GeenStijl is, zoals we van ze gewend zijn, veel te kort door de bocht.
Artikel 11 luidt:
quote:
Indien onherroepelijk is vastgesteld dat een referendum heeft geleid tot een raadgevende uitspraak tot afwijzing, wordt zo spoedig mogelijk een voorstel van wet ingediend dat uitsluitend strekt tot intrekking van de wet of tot regeling van de inwerkingtreding van de wet.
Men zal dus inderdaad zo spoedig mogelijk (wat dat ook inhoudt) na publicatie van de definitieve uitslag een wetsvoorstel moeten indienen. Dat hoeft echter geen voorstel tot intrekking van de wet te zijn, het kan ook juist een voorstel tot inwerkingtreding van de wet zijn.
  zondag 10 april 2016 @ 13:11:39 #211
440653 BarryOSeven
pi_161325783
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Neuh, zal niet veel consequenties hebben, ook al zou de uitslag van het referendum genegeerd worden. Ik heb een beetje een vermoeden dat je die uitslag een ietsiepietsie overwaardeerd.
Of dat jij die onderwaardeert. ;)

Een referendum is de noodrem het is niet dat we zomaar een referendum aanvragen. Ontevreden was de burger al veel langer, maar het duurt wel even voordat er een referendum wordt aangevraagd.

Persoonlijk denk ik dat het kabinet net doet alsof het ze niet veel kan boeien, maar dat ze ondertussen de 24h anti-transparant deodorant op timed-release setting hebben gezet.
pi_161325789
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hoe om men het ook doet er zullen er altijd ziedend zijn, er is nog nooit een kok gevonden die koken kan naar alle monden!
  zondag 10 april 2016 @ 13:12:34 #213
440653 BarryOSeven
pi_161325803
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe om men het ook doet er zullen er altijd ziedend zijn, er is nog nooit een kok gevonden die koken kan naar alle monden!
Patat Friet

Die kok is geniaal geweest.
pi_161325806
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ook over het nieuwe voorstel valt een referendum aan te vragen. Hij weet dat hij met iets goeds moet komen.
Gaat niet gebeuren. Jullie moeten het doen met een handvol symboolaanpassingen.

Zou trouwens wel hilarisch zijn als een referendum over hetzelfde onderwerp op touw wordt gezet.
pi_161325828
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een referendum is de noodrem het is niet dat we zomaar een referendum aanvragen.
In dat interview met de initiatiefnemers waarin ze aangaven dat Oekraïne hen eigenlijk geen hol interesseert hebben ze wat mij betreft jouw stelling al voldoende ontkracht.
pi_161325829
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zou trouwens wel hilarisch zijn als een referendum over hetzelfde onderwerp op touw wordt gezet.
Ik wacht het rustig af, zie wel wat er van komt, wel denk ik te weten dat er flink iets aan de hand is?
Panama papers etc etc, schijnbaar is er ergens iets aan het broeien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 13:16:57 ]
  zondag 10 april 2016 @ 13:15:36 #217
440653 BarryOSeven
pi_161325836
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben ik ook bang voor. Daarom hoop ik dat het niet zover komt en dat het kabinet valt voordat ze überhaupt met een nieuw voorstel komen.

Wellicht dat een klokkenluider nog een leuke weet, de emmer is vol nu de druppel nog.
pi_161325849
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ben ik ook bang voor. Daarom hoop ik dat het niet zover komt en dat het kabinet valt voordat ze überhaupt met een nieuw voorstel komen.

Wellicht dat een klokkenluider nog een leuke weet, de emmer is vol nu de druppel nog.
En waarom zouden de PvdA en VVD hun eigen kabinet opblazen vanwege dit referendum?
  zondag 10 april 2016 @ 13:16:42 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161325852
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ook over het nieuwe voorstel valt een referendum aan te vragen.
Volgens mij is dat al ontkracht. Één referendum per wet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 10 april 2016 @ 13:17:34 #220
440653 BarryOSeven
pi_161325863
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

In dat interview met de initiatiefnemers waarin ze aangaven dat Oekraïne hen eigenlijk geen hol interesseert hebben ze wat mij betreft jouw stelling al voldoende ontkracht.
Iedereen gaat voorbij aan het feit dat er geen referendum kon worden aangevraagd over bijvoorbeeld de stelling: "Nederland moet uit de EU"

Het moet concreet ergens over gaan en toevallig was dit de eerste mogelijkheid. Dat het ze geen hol interesseert boeit mij verder ook weinig want ik stemde op het referendum en niet op Jan Roos.

Verder is het sentiment nu wel duidelijk, verdrag of niet. Nu proberen dit uit te melken totdat Rutte naar de eeuwige wachtgelden moet.
pi_161325886
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:17 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Verder is het sentiment nu wel duidelijk, verdrag of niet. Nu proberen dit uit te melken totdat Rutte naar de eeuwige wachtgelden moet.
Zou daar niet al een baantje voor klaar liggen in Brussel?
  zondag 10 april 2016 @ 13:19:14 #222
440653 BarryOSeven
pi_161325888
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En waarom zouden de PvdA en VVD hun eigen kabinet opblazen vanwege dit referendum?
Onenigheid binnen de PvdA bijvoorbeeld?

De PvdA heeft notabene gezegd dat ze de uitslag als bindend zullen zien. Nu is Samsom het niet waard om iets van hem te geloven dus die zal wel gewoon doen wat goed is voor het kabinet.

Maar er begint zich, volgens mij, binnen de PvdA een tweedeling te ontstaan. Vorige week las ik dat ergens in een artikel.

Daar hoop ik dan maar op.
  zondag 10 april 2016 @ 13:19:30 #223
440653 BarryOSeven
pi_161325896
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou daar niet al een baantje voor klaar liggen in Brussel?
Niet als hij de EU straks een hak moet zetten omtrent dit referendum :D
pi_161325906
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet als hij de EU straks een hak moet zetten omtrent dit referendum :D
Okee dan misschien bij KLM in de toekomst, kan die later op hangende pootjes terug proberen te komen in de kamer?
pi_161325914
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De PvdA heeft notabene gezegd dat ze de uitslag als bindend zullen zien. Nu is Samsom het niet waard om iets van hem te geloven dus die zal wel gewoon doen wat goed is voor het kabinet.
Heb je daar een bron voor? Ik herinner me zelf meer formuleringen als het respecteren van de uitslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')