abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2016 @ 02:43:13 #176
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161321218
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 02:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Je hebt een punt wat betreft dat eigen land.

Volgens mij zag ik echter wel een grafiekje voorbij komen dat de meerderheid van de Oekraïense bevolking ook daadwerkelijk toenadering tot de EU wil, al kan je natuurlijk nog zeggen dat het allemaal onder invloed van propaganda van de staat is.
Nou en? 6 miljard aardbewoners zouden wel toenadering tot de EU willen.
  zondag 10 april 2016 @ 02:48:16 #177
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161321241
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 00:32 schreef hhh38 het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft ons ook geleerd dat ex-communistische staten als Polen en Roemenië enorm hebben geprofiteerd van zulke verdragen met de EU. En dan niet zeggen dat dat andere landen zijn, dat klopt wel, maar die zaten 20 jaar geleden in dezelfde positie als Oekraïne nu.

Zonder hulp en motivatie van buitenaf gaan veranderingen veel moeizamer. Moldavië en Georgië hebben ook zulke verdragen gekregen onlangs en die gaan daar heel veel aan hebben, hopelijk volgt Oekraïne snel.
Ik geloof dat Polen iets van 11 miljard per jaar van de EU krijgt. Niet zo gek dat het daar dan beter gaat. Maar waarom moet iedereen daar aan mee betalen? Als jij het belangrijk vind dat het beter in die landen gaat dan maak je zelf geld over. Ik verplicht jou toch ook niet om geld over te maken naar zaken die ik belangrijk vind?
  zondag 10 april 2016 @ 03:13:51 #178
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161321341
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 02:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik geloof dat Polen iets van 11 miljard per jaar van de EU krijgt. Niet zo gek dat het daar dan beter gaat. Maar waarom moet iedereen daar aan mee betalen? Als jij het belangrijk vind dat het beter in die landen gaat dan maak je zelf geld over. Ik verplicht jou toch ook niet om geld over te maken naar zaken die ik belangrijk vind?
Ook een punt is dat de Eu op dit moment een aantal landen op sleeptouw heeft en er handenvol geld instopt. Landen zoals Roemenie, Bulgarije, Polen, Slowakije etc.
Zodirekt komen daar Bosnie, Servie en Albanie nog bij.
Wordt het allemaal niet teveel voor de West Europese landen?
  zondag 10 april 2016 @ 04:07:09 #179
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161321596
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 03:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ook een punt is dat de Eu op dit moment een aantal landen op sleeptouw heeft en er handenvol geld instopt. Landen zoals Roemenie, Bulgarije, Polen, Slowakije etc.
Het geld schijnt aan bomen te groeien. Onze staatsschuld is op het moment 481 miljard euro (meer dan 1 biljoen gulden). Hij is in 13 jaar tijd verdubbeld. In die 13 jaar tijd is onze koopkracht nauwelijks toegenomen ondanks dat de overheid 240 miljard bij geleend heeft. Waarschijnlijk is onze koopkracht in die tijd gedaald als je er rekening mee houdt dat we nu eigen risico moeten betalen, kinderen met een enorme studieschuld afstuderen, lesgeld flink omhoog is gegaan en een heleboel andere dingen flink duurder zijn geworden. Tevens had de overheid toen aandelen in winstgevende bedrijven als KPN. Goudvoorraden van DNB zijn verkocht.
De ECB/EU is honderden miljarden euro's aan het uitgeven door staatsleningen op te kopen en geld te stoppen in verliesgevende bedrijven. Daar krijgen we ook op een gegeven moment de rekening van gepresenteerd. Alleen de schulden van Griekenland gaat ons waarschijnlijk al 10 miljard kosten. Dus ondanks dat de overheid in de uitverkoop is gegaan, honderden miljarden heeft bij moeten lenen, de gaskraan ook langzaam dicht wordt gedaan, we er daardoor niks van opgeschoten zijn, er nog tientallen miljarden schuld opgebouwd wordt (alleen ons deel al) door de EU, willen er hier mensen geld steken in het ene corrupte, failliete land na het andere. 8)7
  zondag 10 april 2016 @ 04:30:20 #180
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_161321697
We hollen van hulppakketten voor Ierland, Portugal, Spanje en Cyprus, het aankomende vierde hulppakket voor Griekenland naar het eerste (van de vele toekomstige) hulppakket voor Oekraïne. Ondertussen gaan vele andere EU-landen richting een staatsschuld van de 100% of zitten daar al boven. Nog niet zo lang geleden werd er gezegd dat een staatsschuld van 100% van het BBP onhoudbaar was. Nu zeggen ze dat natuurlijk niet meer omdat veel landen daarboven zitten en we de uiterst succesvolle wensdenk-strategie toepassen. Italië heeft een staatsschuld van 132% t.w.v. 2,2 biljoen euro. Als of wanneer dat fout gaat.... :X Nog even en je kan de euro als wc-papier gebruiken.
pi_161321975
Van Oekraïne naar Servië. Van de ene bananenstaat naar de andere.

Kroatië blokkeert onderhandelingen Servië over Europese Unie

Kroatië heeft verrassend de toetredingsonderhandelingen tussen de Europese Unie en Servië geblokkeerd. Daarmee roept Zagreb nieuwe spanningen tussen de twee Balkanlanden op. Servië onderhandelt sinds 2014 met Brussel over toetreding tot de unie. Vrijdag hadden de gesprekken over "justitie en grondrechten" en "vrijheid en zekerheid" moeten beginnen, maar Kroatië blokkeerde die over justitie.

De Servische premier Aleksandar Vucic reageerde vrijdagavond verontwaardigd. '"Moeten we nu op de knieën vallen en smeken", zei hij. "Servië accepteert geen ultimatum."

Kroatië heeft eerder al geëist dat Belgrado de wet zo verandert dat het mogelijk wordt dat oorlogsmisdadigers ook voor daden buiten Servië kunnen worden vervolgd.

De verhouding tussen Servië en Kroatië is sinds de oorlog van 1991 tot 1995 nog altijd gespannen. De wrijvingen namen toe nadat aan het begin van het jaar een rechtse regering aan de macht kwam in Zagreb.

http://www.nu.nl/buitenla(...)e-europese-unie.html
pi_161323505
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 03:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Inderdaad. Je hebt maar een paar sterke landen die een hele kansloze zooi arme landen op sleeptouw neemt. Het gaat nergens meer over, behalve om wat extra macht voor Brussel.
Why stay small, if you can grow big..
  zondag 10 april 2016 @ 12:23:59 #183
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_161325127
het blijft wel opvallend stil vanuit kabinet....
pi_161325371
Mooie discussie bij buitenhof over het referendum
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 10 april 2016 @ 12:42:00 #185
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161325372
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:23 schreef RamboDirk het volgende:
Rutte weet donders goed dat dit zijn kabinet kan doen vallen. Ze proberen de blikken nog een andere kant op te krijgen door het niet te benoemen en te hopen dat het overwaait.

GS gaat een reactie via de rechter afdwingen want als het aan Markie de Leugenaar ligt schopt hij het blikje vooruit naar 2017 als er toch gestemd moet worden.

Zijn er meer mensen die de behoefte voelen die man eens goed in de nek te spugen als ie bij de AH staat af te rekenen? Burgerterreur, niet ernstig en gevaarlijk maar wel net even laten struikelen of een klein duwtje geven als hij weg wil fietsen. :D
pi_161325436
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Rutte weet donders goed dat dit zijn kabinet kan doen vallen. Ze proberen de blikken nog een andere kant op te krijgen door het niet te benoemen en te hopen dat het overwaait.

GS gaat een reactie via de rechter afdwingen want als het aan Markie de Leugenaar ligt schopt hij het blikje vooruit naar 2017 als er toch gestemd moet worden.

Zijn er meer mensen die de behoefte voelen die man eens goed in de nek te spugen als ie bij de AH staat af te rekenen? Burgerterreur, niet ernstig en gevaarlijk maar wel net even laten struikelen of een klein duwtje geven als hij weg wil fietsen. :D
Er valt niets af te dwingen via de rechter. Verder heeft Rutte woensdagavond al gezegd dat het een paar weken gaat duren voordat duidelijk wordt wat de gevolgen zijn van het referendum.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161325475
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt niets af te dwingen via de rechter. Verder heeft Rutte woensdagavond al gezegd dat het een paar weken gaat duren voordat duidelijk wordt wat de gevolgen zijn van het referendum.
Ik denk dat de initiatiefnemers toch die gang gaan maken
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161325481
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan zelfs maanden gaan duren zei hij ook erbij!
  zondag 10 april 2016 @ 12:52:49 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161325499
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 12:50 schreef vipergts het volgende:

[..]

Met welk doel?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 10 april 2016 @ 12:53:09 #190
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161325503
Nu ga ik een perma ban (q van GS) krijgen maar het dus hierom:

quote:
GeenPeil. Deadline voor @MinPres: Woensdag 13 april 2016 moet de verdragswet worden ingetrokken
zospoedigmogelijkintrekken.png Dit is 'm. Artikel 11 van de Wet raadgevend referendum. Die schrijft voor dat MinPres zo spoedig mogelijk na de uitslag van een referendum de wet waarover gestemd is moet intrekken. Dinsdag 12 april wordt de officiële uitslag van het referendum verwacht. Bij een rechtsgeldige 32.2% opkomst stemde 61.1% van de kiezers tegen de Wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. Het debat over de uitslag van het GeenPeil-referendum is (waarschijnlijk) woensdagavond 13 april. Rutte kan stamelen over 'achterkamertjes' en 'overleg met Europese partners' wat hij wil (en zoals hij vrijdagmiddag ook nogal krampachtig deed), maar: "Artikel 11 verplicht de regering tot indiening van een wetsvoorstel tot intrekking [...] van de wet waarover een referendum is gehouden maar sluit niet uit dat de Tweede Kamer een initiatiefvoorstel indient", zo staat te lezen in de Memorie van toelichting bij de Wet raadgevend referendum (8.3.1). Oftewel: Rutte moet een voorstel indienen om de wet in te trekken en als hij het zelf niet doet, kan de Kamer het ook doen. Er is al sinds november een Kamermeerderheid (inclusief regeringspartij PvdA) vóór het accepteren van de uitslag van het referendum, waarmee de uitslag de facto bindend is geworden. Dus het doet er niet toe wie het voorstel indient. Als het maar gebeurt. Nederland kan het associatieverdrag met Oekraïne niet ratificeren. Want NEE = NEE.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/deadline.html

Decryptie moet je zelf even doen.
pi_161325504
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 12:50 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat heeft weinig zin. Het is een raadgevend referendum. In principe mag het kabinet de uitslag zelfs helemaal naast zich neerleggen. Geen rechter die daar iets aan gaat veranderen.
pi_161325519
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat heeft weinig zin. Het is een raadgevend referendum. In principe mag het kabinet de uitslag zelfs helemaal naast zich neerleggen. Geen rechter die daar iets aan gaat veranderen.
Zou kunnen ware het niet dat Rutte al toegezegd heeft, maar daar kan ik me niks voor kopen.

Denk dat zijn achterban het daar evt niet mee eens is, Rutte had toch ook bij start van het kabinet de Pvda iets toegezegd en die dans is hij toen mooi ontsprongen toch of niet?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 12:56:16 ]
pi_161325555
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou kunnen ware het niet dat Rutte al toegezegd heeft, maar daar kan ik me niks voor kopen.
Het enige wat Rutte heeft gezegd is dat het kabinet 'iets' met de uitslag moet.
pi_161325561
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:23 schreef RamboDirk het volgende:
Dat ze eerst even de officiële uitslag afwachten lijkt me ook wel zo correct.
pi_161325571
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een volksraadpleging, raadgevend strekt de lading niet.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_161325582
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:57 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Het is een volksraadpleging, raadgevend strekt de lading niet.
Het is een raadgevend referendum. Als een deel van de stemmers dat niet begreep ook al is het wel duidelijk vooraf zo aangekondigd, dan moeten ze de oorzaak daarvan toch echt bij zichzelf zoeken.
pi_161325584
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het enige wat Rutte heeft gezegd is dat het kabinet 'iets' met de uitslag moet.
Hij heeft ook gezegd dat hij zo niet kan ratificeren of hoe heet dat woord?

Heb er maar expres rat in gebruikt.
pi_161325615
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:53 schreef BarryOSeven het volgende:
Nu ga ik een perma ban (q van GS) krijgen maar het dus hierom:

[..]

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/deadline.html

Decryptie moet je zelf even doen.
Een aantal partijen heeft desgevraagd laten weten de uitslag te zullen respecteren. Maar die uitspraken zijn niet officieel vastgelegd in een voorstel dat door de Tweede Kamer is aangenomen. Stellen dat het referendum 'de facto bindend is', is dus onzin.

Bovendien valt 'we respecteren de uitslag' op tal van manieren te interpreteren.

GS juicht weer eens te vroeg.
pi_161325662
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hij heeft ook gezegd dat hij zo niet kan ratificeren of hoe heet dat woord?

Heb er maar expres rat in gebruikt.
Hij zei dat het kabinet het verdrag 'niet zonder meer kan ratificeren'. Wederom een uitspraak waar je alle kanten mee op kunt.

Rutte is niet achterlijk, mensen. Die weet heel goed wat hij zegt.
pi_161325665
quote:
5s.gif Op zondag 10 april 2016 12:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Met welk doel?
Ze willen uit de EU dus zullen het er niet bij laten zitten denk ik zo. Zelf denk ik er anders over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')