Hebben we het hier over Amsterdammersquote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:16 schreef Farenji het volgende:
Een op de drie wordt geintimideerd? Ik dacht dat amsterdammers daar te lief voor waren?
Ben dan ook benieuwd naar de besissing.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:18 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dan mogen ze wel als de sodemieter een berg personeel aan gaan trekken om alle sismeldingen te kunnen verwerken.
Hij hint naar van der Laan die zei dat wat er in Keulen gebeurd is nooit in A'dam zou kunnen gebeuren.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hebben we het hier over Amsterdammers
Oh ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij hint naar van der Laan die zei dat wat er in Keulen gebeurd is nooit in A'dam zou kunnen gebeuren.
Door een homo die net heeft gepijpt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Hoezo is bespugen seksueel intimiderend?
Pure discriminatie tegenover een aantal slangensoorten. Daar doen ze natuurlijk weer niets aan. Sissies!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben dan ook benieuwd naar de besissing.
We hebben het hier ook niet over Amsterdammers, tenminste als je het ze vraagt waar ze vandaan komen, antwoorden iets over de grens.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:16 schreef Farenji het volgende:
Een op de drie wordt geintimideerd? Ik dacht dat amsterdammers daar te lief voor waren?
Het feit dat jij deze grap als vrouw maakt en dat Tong hem ook gemaakt heeft, betekent eens te meer dat vrouwen geen humor hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zal wel weer met een sisser aflopen.
Oh wacht, zie nu dat Tong dat grapje zelf al had gemaakt.
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:34 schreef groteknakworst het volgende:
[..]
Het feit dat jij deze grap als vrouw maakt en dat Tong hem ook gemaakt heeft, betekent eens te meer dat vrouwen geen humor hebben.
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:34 schreef groteknakworst het volgende:
[..]
Het feit dat jij deze grap als vrouw maakt en dat Tong hem ook gemaakt heeft, betekent eens te meer dat vrouwen geen humor hebben.
Misschien doelde van der Laan op de "Amsterdammer" die Amsterdam allang ontvlucht/weggepest is.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:16 schreef Farenji het volgende:
Ze zijn allemaal dood.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:19 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Misschien doelde van der Laan op de "Amsterdammer" die Amsterdam allang ontvlucht/weggepest is.
Nu heb je er vooral wannabe's.
LOL dat kon idd wel ns zo uitpakken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:07 schreef Manke het volgende:
Binnenkort dus 3x zoveel racisme meldingen
Symptoombestrijding. Het is vervelend maar je lost niet het onderliggende probleem op door het sissen strafbaar te stellen, dat los je enkel op door werk te maken van beter immigratie- (met selectie op positieve kwaliteiten in plaats van op negatieve kwaliteiten voor de samenleving) en integratiebeleid. Ik vrees dat we een flink aantal individuën van de huidige generaties polderMarokkanen kunnen afschrijven, dat wordt niets meer.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:13 schreef tong80 het volgende:
Amsterdam wil seksuele intimidatie op straat aanpakken.In de stad zegt een op de drie vrouwen te maken te hebben met seksueel intimiderend gedrag op straat,zoals sissen,bespugen en uitschelden.
Nu zijn alleen belediging,stalking en betasting strafbaar.Op initiatief van de VVD wordt onderzocht of dat in de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) kan worden uitgebreid tot alle vormen van intimidatie.Burgemeester Van der Laan ziet daartoe wel mogelijkheden.
Brussel ging Amsterdam hierin al voor.PvdA-Kamerlid Marcouch werkt aan een wetsvoorstel op dit gebied.Wanneer dat wordt behandeld,is nog niet bekend.
Denk het niet. Seksuele intimidatie is nog altijd minder erg dan aangifte van iets proberen te doen op een amsterdams politie bureau.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:07 schreef Manke het volgende:
Binnenkort dus 3x zoveel racisme meldingen
Seksuele intimidatie dient niet onder 'vrijheid van expressie' te vallen.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:13 schreef SpecialK het volgende:
Vrijheid van expressie?
Ik vind die evangelisten bij centraal station altijd onprettig klinken als ze over jezus naar me schreeuwen. Die mensen ook maar de bak in?
Nog nooit naar mij gesist tot een zomer geleden... Door een aantal lutsers uit het AZC.quote:Op maandag 22 februari 2016 01:01 schreef Isegrim het volgende:
Sissen vind ik ook echt bijzonder onprettig. Krijg daar altijd een heel naar gevoel bij en probeer het maar te negeren (zoals elke andere vorm van apengedrag door kerels zonder hersencellen).
Het handhaven lukt eigenlijk helemaal niet. Behalve in het centrum van Amsterdam.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:52 schreef Twiitch het volgende:
Leuk maar onmogelijk om te handhaven.
Dat is wat bepaalde straatmarokkanen er uiteindelijk van gemaakt hebben.quote:
Correct. Maar het is beide een vorm van seksuele intimidatie. Fluiten doe je maar naar je hond.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat is wat bepaalde straatmarokkanen er uiteindelijk van gemaakt hebben.
Maar het oorspronkelijke sissen is niet zo heel veel anders dan het fluiten naar meiden.
Nee, dat zijn ze niet. Ze zijn slachtoffer van "seksuele intimidatie" en op basis van de OP concludeer ik dat die term aan ernstige inflatie onderhevig is.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Seksuele intimidatie dient niet onder 'vrijheid van expressie' te vallen.
In het geval van evangelisten ontbreekt een onderdrukkend systeem. Eén op de drie vrouwen is slachtoffer van seksueel geweld. De context is heel erg anders.
Wanneer is iets volgens jou seksuele intimidatie?quote:Op maandag 22 februari 2016 09:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In het geval van evangelisten ontbreekt een onderdrukkend systeem. Eén op de drie vrouwen is slachtoffer van seksueel geweld. De context is heel erg anders.
Ik kan alles wel klassificeren als seksuele intimidatie. Dan kan ik lekker iedereen de mond snoeren. Makkelijk, hoor.quote:Op maandag 22 februari 2016 09:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En jij denkt dat er een onderdrukkend systeem is voor vrouwen? Het patriachaat zeker? Feminisme alert.quote:In het geval van evangelisten ontbreekt een onderdrukkend systeem.
1 op 3? Is dit het feministische fabeltje wat je als zoete koek hebt geslikt?quote:Eén op de drie vrouwen is slachtoffer van seksueel geweld. De context is heel erg anders.
Als je als man vrouwen moet gaan benaderen door ze uit te schelden of door te gaan sissen is er iets goed mis met jouw mannelijkheid.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:13 schreef tong80 het volgende:
Amsterdam wil seksuele intimidatie op straat aanpakken.In de stad zegt een op de drie vrouwen te maken te hebben met seksueel intimiderend gedrag op straat,zoals sissen,bespugen en uitschelden.
Natuurlijk gaat daar wel een dreiging van uit, mafkees.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:18 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet. Ze zijn slachtoffer van "seksuele intimidatie" en op basis van de OP concludeer ik dat die term aan ernstige inflatie onderhevig is.
"Psst meisje", is geen seksuele intimidatie. Als je het meisje omsingelt of de hele tijd achter haar aan blijft lopen, terwijl ze duidelijk geen interesse heeft begeef je je in die zone.
En nee, iemand uitschelden voor hoer, terwijl ze al 10 meter verder is gelopen, is ook geen seksuele intimidatie. Er gaat geen dreiging vanuit, het gebeurt uit frustratie en is enkel belediging.
Elke vorm van seksueel getinte ongevraagde en ongewenste aandacht.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer is iets volgens jou seksuele intimidatie?
Als je "de eerste stap zetten" overliet aan vrouwen dan was het menselijk ras al 80x uitgestorven.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Elke vorm van seksueel getinte ongevraagde of ongewenste aandacht.
Er is een enorm verschil tussen gewoon een gesprek aanknopen en een opmerking maken over iemands lichaam danwel fluiten of sissen. Denk jij dat er ooit een relatie ontstaat tussen een bouwvakker en een vrouw die hij nafluit?quote:Op maandag 22 februari 2016 10:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als je "de eerste stap zetten" overliet aan vrouwen dan was het menselijk ras al 80x uitgestorven.
Maar dit zijn toch twee totaal verschillende zaken?quote:Op maandag 22 februari 2016 10:13 schreef Isegrim het volgende:
Het is wél seksuele intimidatie. Weet je hoe vaak het gebeurt dat je vervolgens uitgescholden wordt als je niet reageert of -erger nog- aangeeft dat je er niet van gediend bent? Of het nou fluiten is of sissen.
Als je een overgevoelig bloempje bent, dat enkel met zijden handschoentjes aangeraakt mag worden misschien ja.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat daar wel een dreiging van uit, mafkees.
Wie heeft het over bouwvakkers? Vrouwen zoeken natuurlijk over het algmeen naar mensen met een hogere status/inkomen (daarom is specifiek dat gefluit onwenselijk.. als Ryan Gosling naar je stond te fluiten was het ineens charmant en alleraardigstquote:Op maandag 22 februari 2016 10:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is een enorm verschil tussen gewoon een gesprek aanknopen en een opmerking maken over iemands lichaam danwel fluiten of sissen. Denk jij dat er ooit een relatie ontstaat tussen een bouwvakker en een vrouw die hij nafluit?
Daar hield ik op met lezen.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wie heeft het over bouwvakkers? Vrouwen zoeken natuurlijk over het algmeen naar mensen met een hogere status/inkomen (daarom is specifiek dat gefluit onwenselijk.. als Ryan Gosling naar je stond te fluiten was het ineens charmant en alleraardigst). We hebben het over mensen op straat onderling.
En het gaat niet alleen over fluiten of sissen. Het gaat over elke vorm van (zoals jij aan gaf) ongewenste seksuele toespeling maken op iemand.
Met andere woorden. In de club een beetje het initiatief nemen waarna achteraf blijkt dat ze er geen zin in had is dus volgens jou al keiharde seksuele intimidatie en moet strafbaar zijn.
Met andere woorden: als we dit doortrekken dienen mannen dus gewoon nooit meer toespelingen te maken om charmant te proberen te zijn, nooit meer flirten (want je hebt gevoelige typjes die daar van overstuur raken blijkbaar), nooit meer initiatief nemen voor de seks (ook als je elkaar dus kent) want wie weet dat zij dat niet OK vind, ookal werd er hevig geflirt is dat natuurlijk geen garantie dat die hand op haar been welkom is.
Je moet je wel even beseffen wat voor implicaties jouw levensvisies hebben, he. Gezellige maatschappij is dat. Eentje waar mannen en masse de cel in worden geflikkert voor stembandvibraties en hier en daar een hand op een been.
Nederland is al "single land". Maar die status wil jij nog even codificeren zo te zien.
quote:Op maandag 22 februari 2016 10:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar dit zijn toch twee totaal verschillende zaken?
Wanneer een man op een vrouw afstapt en een praatje maakt, maar daarna agressief wordt wanneer zij niet op zijn avances ingaat, dan maakt dit het praatje toch niet automatisch seksuele intimidatie?
Waarom bij het sissen en fluiten (hoe triest het ook is) dan wel zo'n redenatie?
Soortgelijke cijfers in de VS zijn al kapotgeschoten. Is het resultaat van feministsch onderzoek waarin zelfs een keertje in de bus aangestaard worden al als seksueel geweld wordt geteld.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:50 schreef Isegrim het volgende:
"According to a 2014 study published by the European Union Agency for Fundamental Rights, the Netherlands had the fourth highest prevalence rate of physical and sexual violence against women in Europe, with 45% of women having experienced such violence, which is well above the European average of 33%."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics
En dit gaat alleen nog maar over geweld, niet eens over 'minder erge' vormen van seksuele intimidatie...
Linkje naar jouw omgevingsonderzoek? Of zijn we nu gewoon naar je "verhaaltjes" aan het luisteren.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:55 schreef Isegrim het volgende:
Feministisch onderzoek, uhuh. Jij praat niet veel met vrouwen zeker? In mijn omgeving kloppen zulke cijfers in elk geval prima. Helaas.
Als je omgeving bestaat uit vrouwen die een keertje nagefloten worden, of "hoer" genoemd worden, bij het negeren van iemands avances seksuele intimidatie vinden, dan is dat best begrijpelijk. Sterker nog, dan ben ik best trots op mijn geslachtsgenoten, want dan zijn de cijfers lager dan ik zou verwachten.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:55 schreef Isegrim het volgende:
Feministisch onderzoek, uhuh. Jij praat niet veel met vrouwen zeker? In mijn omgeving kloppen zulke cijfers in elk geval prima. Helaas.
The Plural of Anecdote is Not Data.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Als ik spreek over mijn omgeving, heb ik het over ernstigere vormen van seksuele intimidatie en mishandeling. Bijvoorbeeld: mijn moeder is als jonge vrouw aangerand door een vent die haar dwong toe te kijken terwijl hij zich aftrok, ik ben recent in mijn kruis betast door een wildvreemde in een overvolle metro, vele vrouwen die ik ken hebben soortgelijke verhalen. Ongeacht de exacte cijfers (ben benieuwd naar jullie bronnen dat het veel minder zou zijn) is het een gigantisch en systematisch probleem.
Dat is toch echt iets heel anders dan wat er omschreven wordt.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
The Plural of Anecdote is Not Data.
Ik heb dat onderzoek doorgelezen van je wiki pagina
http://fra.europa.eu/site(...)results-apr14_en.pdf
"Inappropriate staring or leering that made you feel intimidated"
en
"Sexually suggestive comments or jokes that made you feel offended"
Dus... beledigd zijn door een dom grof grapje (wellicht niet eens richting jou gericht) wordt meegeteld als sexual harassment. Een autistische nerd die een beetje op een moeilijke manier oogcontact met je zoekt is al een crimineel is jouw ogen.
Onder mijn vrienden bevinden zich geen mannen die dat soort achterlijk gedrag vertonen hoor.quote:Hoe is dit GEEN mannenhaat precies? Want ik begin het onderhand moeilijk te vinden om het anders uit te leggen.
Een probleem dat wordt opgelost door deze gedragingen gelijk te trekken met matige versierpogingen?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Als ik spreek over mijn omgeving, heb ik het over ernstigere vormen van seksuele intimidatie en mishandeling. Bijvoorbeeld: mijn moeder is als jonge vrouw aangerand door een vent die haar dwong toe te kijken terwijl hij zich aftrok, ik ben recent in mijn kruis betast door een wildvreemde in een overvolle metro, vele vrouwen die ik ken hebben soortgelijke verhalen. Ongeacht de exacte cijfers (ben benieuwd naar jullie bronnen dat het veel minder zou zijn) is het een gigantisch en systematisch probleem.
Er is geen sprake van gelijktrekken. Ik weet overigens ook niet of ik een voorstander ben van verbieden. Maar het zou wel eens fijn zijn als fatsoenlijke mannen hun bek zouden opentrekken wanneer één van hun soortgenoten zich zo meent te moeten gedragen.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:30 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Een probleem dat wordt opgelost door deze gedragingen gelijk te trekken met matige versierpogingen?
Nee hoor. Waar jij vanuit gaat is dat de perceptie van vrouwen altijd een indicatie van waarheid is. Vrouwen denken dat ze onveilig zijn dus zullen ze wel onveilig zijn. Ze denken dat iemand een dreigende houding aanneem dus die persoon zal wel een dreigende houding aan hebben genomen.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is toch echt iets heel anders dan wat er omschreven wordt.
Jouw mannelijke vrienden maken nooit eens een gekleurd grapje over iets waar iemand zich beledigd over kan voelen? Wat saai. Tijd om nieuwe vrienden te zoeken.quote:[..]
Onder mijn vrienden bevinden zich geen mannen die dat soort achterlijk gedrag vertonen hoor.
Wie zegt dat fatsoenlijke mannen dat niet doen dan? Jij? En waarom specifiek mannen? Omdat soort bij soort moet blijven? Flink seksistisch ben jij.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is geen sprake van gelijktrekken. Ik weet overigens ook niet of ik een voorstander ben van verbieden. Maar het zou wel eens fijn zijn als fatsoenlijke mannen hun bek zouden opentrekken wanneer één van hun soortgenoten zich zo meent te moeten gedragen.
En dames zonder hersencellen.quote:Op maandag 22 februari 2016 01:01 schreef Isegrim het volgende:
Sissen vind ik ook echt bijzonder onprettig. Krijg daar altijd een heel naar gevoel bij en probeer het maar te negeren (zoals elke andere vorm van apengedrag door kerels zonder hersencellen).
Hoe vaak hoor jij vrouwen op straat seksueel getinte opmerkingen maken tegen mannen die zij niet kennen?quote:Op maandag 22 februari 2016 15:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wie zegt dat fatsoenlijke mannen dat niet doen dan? Jij? En waarom specifiek mannen? Omdat soort bij soort moet blijven? Flink seksistisch ben jij.
Elke vorm van ongevraagde seksueel getinte benadering is wmb fout, ongeacht hoe het object van die benadering erover denkt. Het gedrag an sich is verwerpelijk.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee hoor. Waar jij vanuit gaat is dat de perceptie van vrouwen altijd een indicatie van waarheid is. Vrouwen denken dat ze onveilig zijn dus zullen ze wel onveilig zijn. Ze denken dat iemand een dreigende houding aanneem dus die persoon zal wel een dreigende houding aan hebben genomen.
Ik heb het met name over street harassment. Dat zijn doorgaans onbekenden en geen vrienden.quote:Jouw mannelijke vrienden maken nooit eens een gekleurd grapje over iets waar iemand zich beledigd over kan voelen? Wat saai. Tijd om nieuwe vrienden te zoeken.
Soms wel ja. Wat dan dom gegiegel van omstanders (dames) veroorzaakt. Want seksueel intimideren is grappig als een vrouw het flikt maar een doodzonde als een man het flikt.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe vaak hoor jij vrouwen op straat seksueel getinte opmerkingen maken tegen mannen die zij niet kennen?
Verklaart nog steeds niet waarom jij denkt dat mannen dan mannen moeten corrigeren.quote:Het zal vast wel eens gebeuren en op individueel niveau is dat even erg. Maar het is niet systematisch.
"Jij hebt dikke tieten" = "ik heb recht op jouw lichaam"quote:Op maandag 22 februari 2016 15:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Elke vorm van ongevraagde seksueel getinte benadering is wmb fout, ongeacht hoe het object van die benadering erover denkt. Het gedrag an sich is verwerpelijk.
[..]
Ik heb het met name over street harassment. Dat zijn doorgaans onbekenden en geen vrienden.
Het hele punt waar het om draait is dat een man die out of the blue op straat tegen mij roept dat ik flink dikke tieten heb (ja, is gebeurd), blijkbaar denkt dat hij een bepaald recht heeft over mijn lichaam.
Zat vrouwen die dat tijdens het uitgaan gewoon flikken (al dan niet met wat op).quote:Het zou werkelijk niet in mijn hoofd opkomen om een soortgelijke opmerking naar een wildvreemde man op straat te maken. Waar haal je het lef vandaan?
Onzin. Ook als een vrouw het doet is het triest. Er is wél een verschil, namelijk dat er geen sprake is van systematisch seksueel geweld tegen mannen. De context is dus anders.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Soms wel ja. Wat dan dom gegiegel van omstanders (dames) veroorzaakt. Want seksueel intimideren is grappig als een vrouw het flikt maar een doodzonde als een man het flikt.
Waar zei ik 'moeten'?quote:Verklaart nog steeds niet waarom jij denkt dat mannen dan mannen moeten corriegeren.
Is ad hominem echt noodzakelijk? Zwaktebod.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"Jij hebt dikke tieten" = "ik heb recht op jouw lichaam"
Mijn god wat een domme redenatie. Leer je dit in je feministische boekenclubjes?
Systematisch. Volgens mij snap je niet helemaal wat dit inhoud. Jij denkt dat mannen met elkaar coordineren mbt het zo efficient en wijdverspreid mogelijk intimideren van vrouwen oid?quote:Op maandag 22 februari 2016 15:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Onzin. Ook als een vrouw het doet is het triest. Er is wél een verschil, namelijk dat er geen sprake is van systematisch seksueel geweld tegen mannen. De context is dus anders.
Misschien omdat in de situaties die jij hebt gezien het onzin zou zijn om iemand op zijn gedrag aan te spreken. Aangezien grapjes gewoon moeten kunnen en dat overdreven gevoelig doen over domme opmerkingen het probleem is, niet de domme opmerkingen zelf?quote:[..]
Waar zei ik 'moeten'?Ik zou het fijn vinden als mannen andere mannen daar eens op aan zouden spreken. Heb ik namelijk nog nooit zien gebeuren. Ik denk dat veel vrouwen het enorm zouden waarderen en zich veiliger zouden gaan voelen in de openbare ruimte. En het is effectiever, want mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen en reageren dus slecht op tegengas vanuit de vrouw in kwestie.
Op straat? Geen idee. Op andere plaatsen wel degelijk.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe vaak hoor jij vrouwen op straat seksueel getinte opmerkingen maken tegen mannen die zij niet kennen?
Zelf nadenken lukt blijkbaar niet want je papagaait de extremistische feministen van het internet gewoon netjes na met je jargonnetje.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is ad hominem echt noodzakelijk? Zwaktebod.
Ja, ik ben feminist. Nee, ik zit niet bij een boekenclubje en kan helemaal zelf nadenken.
Nee, natuurlijk denk ik dat niet. Kap eens mij woorden in de mond te leggen en terug te vallen op ad hominems.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Systematisch. Volgens mij snap je niet helemaal wat dit inhoud. Jij denkt dat mannen met elkaar coordineren mbt het zo efficient en wijdverspreid mogelijk intimideren van vrouwen oid?
Als jij denkt dat out of the blue midden op straat tegen een vrouw roepen dat ze 'dikke tieten' heeft, 'een grapje' is dat 'gewoon moet kunnen', dan zijn we wat mij betreft uitgeluld en beschouw ik je als onderdeel van het probleem.quote:Misschien omdat in de situaties die jij hebt gezien het onzin zou zijn om iemand op zijn gedrag aan te spreken. Aangezien grapjes gewoon moeten kunnen en dat overdreven gevoelig doen over domme opmerkingen het probleem is, niet de domme opmerkingen zelf?
Nou, poeh hee. I'm really fucking impressed.quote:Ik heb overigens geen respect voor vrouwen.
Net zoals ik geen respect heb voor mannen.
Ik heb respect voor personen die mij hebben getoond dat ze respect verdienen.
Steek die maar in je zak.
Dat klopt maar het is al heel erg lang niet meer zo dat dit is omdat vrouwen niet welkom zijn in het clubje, ze grijpen simpelweg minder de kansen die ze krijgen dan dat mannen dat doen. Een belangrijke nuancering.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:43 schreef Isegrim het volgende:
Wij leven nog steeds in een wereld waar de man (meer specifiek: de oudere, witte man) het voor het zeggen heeft.
Wederom trek je mijn woorden echt volledig uit hun verband en wederom verval je in ad hominem met je verkleinwoorden. Badinerend.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelf nadenken lukt blijkbaar niet want je papagaait de extremistische feministen van het internet gewoon netjes na met je jargonnetje.
Nogmaals. Je beredenatie is compleet onzinnig. Daar valt niks liefs over te melden. Leg mij maar eens uit warom een opmerking over iemands tieten hetzelfde is als een bezitsrecht uitoefenen op een persoon. Dus als iemand mij de weg vraagt dan denkt die persoon dat ze mij bezitten? Dat ik zomaar eventjes hun GPS machine ga zijn voor 5 minuten omdat zij dat willen?
Onzin natuurlijk. Doe normaal.
Jij hebt je flink laten hersenspoelen.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk denk ik dat niet. Kap eens mij woorden in de mond te leggen en terug te vallen op ad hominems.
Wij leven nog steeds in een wereld waar de man (meer specifiek: de oudere, witte man) het voor het zeggen heeft. Ik heb het niet over complottheorieën, ik heb het over een systeem dat bepaalde dingen mogelijk maakt.
Het ging er niet over of ik het wel of niet vind kunnen. Het gaat er over dat jij het als teken zien van eigenaarschap. Bizar.quote:[..]
Als jij denkt dat out of the blue midden op straat tegen een vrouw roepen dat ze 'dikke tieten' heeft, 'een grapje' is dat 'gewoon moet kunnen', dan zijn we wat mij betreft uitgeluld en beschouw ik je als onderdeel van het probleem.
Jij bent hier de persoon die respect eist op basis van 0 verdiensten. Nogal kwalijk.quote:[..]
Nou, poeh hee. I'm really fucking impressed.
Even tussendoor hoor, want ik ben best wel geïntrigeerd door de manier waarop jij reageert: hoe zie jij respect? Vind je dat je, voordat je een willekeurige vrouw op straat zal respecteren, ze dat eerst moet verdienen? En wat voor soort verdiensten bedoel je dan? Moet ik denken aan dat ze zich zedig moet gedragen/kleden? Lief (maar niet te verleidelijk!) moet glimlachen naar je? Of moet ze zich 'eerbiedig' opstellen tegenover je?quote:Op maandag 22 februari 2016 15:49 schreef SpecialK het volgende:
Jij bent hier de persoon die respect eist op basis van 0 verdiensten. Nogal kwalijk.
Kap daar nou eens mee. Het feit dat ik er bepaalde meningen op nahoud die jij niet snapt of die jij afwijst, betekent niet dat ik 'gehersenspoeld' ben. Voer de discussie verdomme gewoon op inhoud.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij hebt je flink laten hersenspoelen.
Nee, dat zie ik niet. Die man denkt -vrij letterlijk- dat hij iets te zeggen heeft over mijn lichaam. Dat heeft hij niet en hij moet zijn bek houden.quote:Het ging er niet over of ik het wel of niet vind kunnen. Het gaat er over dat jij het als teken zien van eigenaarschap. Bizar.
Whut?quote:Jij bent hier de persoon die respect eist op basis van 0 verdiensten. Nogal kwalijk.
Nee. Dat ik het niet met je eens ben is iets anders. Je bent gehersenspeold omdat je de exacte woorden (vertaald naar het nederlands) en argumenten gebruikt als het volk waar je je door hebt laten overtuigen zonder dat je diep in wil gaan op de tegenwerpingen.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kap daar nou eens mee. Het feit dat ik er bepaalde meningen op nahoud die jij niet snapt of die jij afwijst, betekent niet dat ik 'gehersenspoeld' ben. Voer de discussie verdomme gewoon op inhoud.
Hij moet helemaal niks. Het is een vrij land.quote:[..]
Nee, dat zie ik niet. Die man denkt -vrij letterlijk- dat hij iets te zeggen heeft over mijn lichaam. Dat heeft hij niet en hij moet zijn bek houden.
Jij zegt hier dat men respect moet hebben voor vrouwen. Wat een onzin platitude.quote:[..]
Whut?
Het is heel simpel, Skjor. Doe jij iets wat ik op moreel en/of karakter vlak eerbiedwaardig vind dan heb je mijn respect verdiend.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:03 schreef Skjor het volgende:
[..]
Even tussendoor hoor, want ik ben best wel geïntrigeerd door de manier waarop jij reageert: hoe zie jij respect? Vind je dat je, voordat je een willekeurige vrouw op straat zal respecteren, ze dat eerst moet verdienen? En wat voor soort verdiensten bedoel je dan? Moet ik denken aan dat ze zich zedig moet gedragen/kleden? Lief (maar niet te verleidelijk!) moet glimlachen naar je? Of moet ze zich 'eerbiedig' opstellen tegenover je?
Hoe ik mijn disrespect uit? Door iemand met argumenten hardhandig op zijn plaats te zetten en/of volledig te negeren.quote:En de andere kant op: hoe uit jouw 'niet respecteren' zich dan? Wat respecteer je niet aan haar (of hem voor mijn part)? Zijn 'recht' om zonder nagesist of uitgescholden te worden op straat te kunnen lopen? Of om niet zomaar aangeraakt te worden?
Ah ok, duidelijk. Maar denk je niet dat als Isegrim schrijft "mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen" ze op dit Kantiaans respect duidt? En niet op het 'respect -respect' wat je bijvoorbeeld kunt hebben voor een hele goede ondernemer, een Nobel-prijswinnaar, of iemand die net een marathon heeft gelopen?quote:Op maandag 22 februari 2016 16:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is heel simpel, Skjor. Doe jij iets wat ik op moreel en/of karakter vlak eerbiedwaardig vind dan heb je mijn respect verdiend.
Ben je gewoon een gemiddeld persoon die ik passeer op straat dan hebben we het niet over respect-respect maar hooguit kantiaans respect. Als in ik onderken dat jij een mens bent zoals ik dat ben en zal een beetje proberen jou niet te misbruiken voor mijn doeleinden.
[..]
Hoe ik mijn disrespect uit? Door iemand met argumenten hardhandig op zijn plaats te zetten en/of volledig te negeren.
Met "onzin flikken" bedoelt isegrim dus alles van "net iets te lang aanstaren" tot "zeggen dat je dikke tieten hebt".quote:Op maandag 22 februari 2016 16:32 schreef Skjor het volgende:
[..]
Ah ok, duidelijk. Maar denk je niet dat als Isegrim schrijft "mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen" ze op dit Kantiaans respect duidt?
Roepen dat iemand dikke tieten heeft valt natuurlijk niet onder 'initiatief nemen'. De kerel die dat roept heeft geen enkele illusie dat dat tot iets gaat leiden, behalve misschien een schaapachtig lachje van z'n mede-kneusjes.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Met "onzin flikken" bedoelt isegrim dus alles van "net iets te lang aanstaren" tot "zeggen dat je dikke tieten hebt".
Ik moet eerlijk bekennen dat ik beide acties amoreel vind (niet immoreel maar amoreel).
Ik zou dan ook kantiaans respect kunnen hebben voor die persoon zijn recht om zich te uiten in het openbaar. Een groot westers goed. Het staat je vrij om je schouders op te halen en verder te lopen.
Betasten en lichamelijk geweld zijn natuurlijk een andere zaak. Maar het gaat er om dat we mannen in de gevangenis gaan gooien omdat ze doen waar mannen al sinds het bestaan van zoogdieren goed in zijn doordat vrouwen hen hier juist op filteren. Namelijk initiatief nemen.
Die opmerking toevallig niet inderdaad. Er zijn weldegelijk hele normale initiaties die mannen doen die tegenwoordig door de gemiddelde feminist worden geschaard onder male gaze theory en soortgelijke "je wil me neuken dus je wil me bezitten" conclusies uit die hoek.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:11 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Roepen dat iemand dikke tieten heeft valt natuurlijk niet onder 'initiatief nemen'. De kerel die dat roept heeft geen enkele illusie dat dat tot iets gaat leiden, behalve misschien een schaapachtig lachje van z'n mede-kneusjes.
Jij denkt nogal goed te weten wat ik bedoel, maar tot nog toe zit je eigenlijk elke keer fout.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:08 schreef SpecialK het volgende:
Met "onzin flikken" bedoelt isegrim dus alles van "net iets te lang aanstaren" tot "zeggen dat je dikke tieten hebt".
'Mag' je tegen iemand die spastisch is op straat roepen "Hey man, wat loop jij raar?"quote:Op maandag 22 februari 2016 17:14 schreef SpecialK het volgende:
Neemt niet weg dat opmerken dat iemand dikke tieten heeft verder vrij staat. Tenzij we wederom onze vrijheden willen laten inperken door de overheid. We zijn wat dat betreft wel een stel masochisten in dit land dus het zou me niks verbazen.
Totdat we stoppen met het steeds maar weer praten over verbieden van x, y en z heb ik geen interesse om te praten over wat sociaal aanvaardbaar is. Dat kan me namelijk in proportie met het kwijtraken van mijn vrijheden niks schelen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
'Mag' je tegen iemand die spastisch is op straat roepen "Hey man, wat loop jij raar?"
Ja, het mag, maar het is niet sociaal aanvaardbaar ....
Ik zei toch eerder al dat ik vraagtekens heb bij een wet op dit gebied? Dat valt niet te handhaven en verandert ook weinig aan de mentaliteit van de mannen die dat soort dingen doen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Totdat we stoppen met het steeds maar weer praten over verbieden van x, y en z heb ik geen interesse om te praten over wat sociaal aanvaardbaar is. Dat kan me namelijk in proportie met het kwijtraken van mijn vrijheden niks schelen.
Geloof me, dit gebeurt overal. Alleen de ene cultuur doet het in een andere vorm dan de andere.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:24 schreef Baas_bas het volgende:
Zal zeker wel zo zijn vanwege Harm en Karel die zo naar meisjes lopen te spugen.
Serieus Spugen ook echtEen groepje bouwvakkers dat fluit ok maar we hebben allemaal wel een idee wat sommige vrouwen daar en in andere steden naar zich toe geslingerd krijgen
Ik zie toch vaak de meeste Nederlanders respect hebben voor vrouwen. Op een paar tokkies na. Een groepje Marokkanen heeft in zowat alle gevallen gewoon geen respect voor vrouwen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geloof me, dit gebeurt overal. Alleen de ene cultuur doet het in een andere vorm dan de andere.
Spugen heb ik trouwens nog nooit gehoord of meegemaakt. Oh ja, wacht, er heeft een keer een kerel naar me gespuugd, maar dat was omdat ik tegen hem zei dat ik het nogal asociaal vond dat hij in de metro op de grond zat te spugen.Was overigens een blanke man.
Ik zou dat zo niet durven zeggen en het is ook niet mijn persoonlijke ervaring. Maar er zit zonder meer een probleem met de houding t.o.v. vrouwen in islamitische / Arabische culturen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:31 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik zie toch vaak de meeste Nederlanders respect hebben voor vrouwen. Op een paar tokkies na. Een groepje Marokkanen heeft in zowat alle gevallen gewoon geen respect voor vrouwen.
Ik zou dat wel als enigszins vernederend ervaren jah.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:37 schreef tesssssssss het volgende:
Spugen op iemand is toch om iemand te vernederen?
Ik denk dat dat ook gewoon de bedoeling is. Van spugen op iemand. Zo van 'Ik spuug op je."quote:Op maandag 22 februari 2016 20:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou dat wel als enigszins vernederend ervaren jah.
Ik ook. Maar ik heb het ook nog nooit gehoord of zien gebeuren in dezelfde soort context als de andere gedragingen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook gewoon de bedoeling is. Van spugen op iemand. Zo van 'Ik spuug op je."
Ik verafschuw je.
Ik walg van je.
Je bent minder dan ik, en dat laat ik je voelen ook.
Ik denk dat ik spugen wel één van de ergste dingen vind van de drie.
Wat is het probleem dan precies? Het lijkt mij vooral een kwestie van de invalshoek die je (ver)kiest. Er zijn natuurlijk wel de verschillen tussen wat "kuis" is al verschilt dat natuurlijk ook sterk binnen de Islamitische/Arabische "culturen" (voor zover je die als zodanig kan duiden).quote:Op maandag 22 februari 2016 20:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou dat zo niet durven zeggen en het is ook niet mijn persoonlijke ervaring. Maar er zit zonder meer een probleem met de houding t.o.v. vrouwen in islamitische / Arabische culturen.
(Ook in streng-christelijke / westerse culturen overigens.)
Het hele idee van 'kuisheid' is al fout wat mij betreft. En noch de islam noch het christendom beschouwen vrouwen als gelijkwaardig aan mannen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:58 schreef idefixide het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan precies? Het lijkt mij vooral een kwestie van de invalshoek die je (ver)kiest. Er zijn natuurlijk wel de verschillen tussen wat "kuis" is al verschilt dat natuurlijk ook sterk binnen de Islamitische/Arabische "culturen" (voor zover je die als zodanig kan duiden).
Wat houdt gelijkwaardig in? Gelijkwaardig in welke zin?quote:Op maandag 22 februari 2016 21:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het hele idee van 'kuisheid' is al fout wat mij betreft. En noch de islam noch het christendom beschouwen vrouwen als gelijkwaardig aan mannen.
Je dicht het stukje stof veel meer "waarde" toe dan in de islamitische landen wordt ervaren door vrouwen. Ik zou zeggen vraag het de vrouwen zelf aan welke veranderingen ze prioriteit willen geven. Respecteer dat zonder dat je het dragen van een hoofddoek of hijab wegzet als hooguit een "feministisch" statement.quote:Ik sta zeer ambivalent tegenover de hijab. Ik zie de hijab als ontegenzeggelijk symbool van onderdrukking van vrouwen. En toch kan ik er óók inkomen dat er vrouwen zijn die de hijab dragen als feministisch statement.
Je snapt denk ik niet dat zo goed dat het niet om je kledij gaat maar om je gedragingen. Ik denk niet dat je die subtiliteiten door hebt. Een Iraanse dame zou die 70-jarige viespeuk geen kans hebben gegeven.quote:Ik heb inmiddels wel ervaren dat die zogenaamde bescherming die de hijab biedt tegen al te vrijpostige mannen onzin is, want ik was nota bene strikt islamitisch gekleed toen ik in de metro in Tehran werd aangerand door een vent van 70+.
Nee hoor. Ik was er al.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:20 schreef topdeck het volgende:
Vrouwen vinden dat juist leukzonder aandacht is hun gehele existensie nietig.
Inb4 feministen
Nogmaals Iran is een theocratie. Afschaffen dat verbod, je moet zelf bepalen of je jezelf bedekt. Zo'n "hijab" stelt niets voor als het een verplicht nummertje wordt. Zoals eerder aangegeven lopen prostituees daar ook zo rond.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:35 schreef Isegrim het volgende:
Zo ongeveer elke vrouw die we daar ontmoet hebben, had de schurft aan de hijab en deed hem af zodra de deur achter haar dicht ging. Ze háátten dat ding. Dat is ook niet zo gek, als het je wordt opgedrongen.
Je klinkt als een grammofoonplaat. Lees toch eens wat er staat. Ik zeg toch niet dat je iets verkeerd doet? Ik stel dat in een theocratie andere regels gelden. Jij denkt dat je met een stukje kleed hebt voldaan aan de normen die daar gelden. Dat is te kort door te bocht. Als je dat niet wil begrijpen prima.. oh ja en flikker zelf op met dat gescheld van je.quote:Oh, mijn aanranding lag aan mijn gedrag?Ik stond gewoon stil in de metro. Van 'geen kans geven' kon geen enkele sprake zijn aangezien de metro zo vol was dat ik niet kon bewegen. Flikker op met je victim-blaming.
Kijk, of je hebt een alfa als ik, of je hebt een pleb wiens lul het niet eens meer doet na zijn dertigste en zo ontslagen wordt omdat hij waardeloos is.quote:
Je moet gewoon leren lezen. Wat is jouw punt nu precies? Je denkt dat je met je modewoord kan verhullen dat je gewoon niet weet waar je het over hebt.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:17 schreef Isegrim het volgende:
Want vrouwen die wel voldoen aan de normen die daar gelden, worden natuurlijk nooit aangerand.Wat is je punt nou eigenlijk? Het is gewoon good old-fashioned victim blaming.
ik ook hoor en haast iedere vrouw die ik ken hetzelfde, maar dat wordt hier toch niet geloofd of af gedaan als kwajejongensstreken. Behalve wanneer de dader moslim is, dan is het wel erg.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Isegrim het volgende:
tjongejongejongequote:Op maandag 22 februari 2016 23:34 schreef topdeck het volgende:
[..]
Kijk, of je hebt een alfa als ik, of je hebt een pleb wiens lul het niet eens meer doet na zijn dertigste en zo ontslagen wordt omdat hij waardeloos is.
Je hebt iemand nodig die de baas over je is. Je heetste fantasieen gaan erover. Het zit in je genen. Onderdruk het maar, maar ontkennen kun je niet.
Onze maatschappij gaat ten onder wanneer vrouwen niet bereid zijn de conservatieve functies te bekleden. Daaronder vallen dingen als kinderen baren, huistaken doen, linderen opvoeden, etc. Nu denkt elke vrouw carriere te maken, wat belachelijk is.
Dus stap af van die marxistische propaganda en luister naar je hart, dan zul je vinden dat het vroegah veel beter was.
Eén van de argumenten vóór hijab / 'kuise' kleding is dat deze een bepaalde mate van bescherming zouden bieden tegen (de seksuele driften van) mannen. Daar ging mijn opmerking over. Niet dat ik ooit ook maar enig moment heb geloofd in die bescherming, maar dat is wél een argument wat gebruikt wordt.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:49 schreef idefixide het volgende:
[..]
Je moet gewoon leren lezen. Wat is jouw punt nu precies? Je denkt dat je met je modewoord kan verhullen dat je gewoon niet weet waar je het over hebt.
Wat snap je niet? De 70 jarige is fout. De theocratie Iran met de geldende regels is fout. Dat je aangerand bent is fout. Wat wil je nu verder? Jij begon over het "strikt" islamitisch gekleed gaan in Iran. Je stelt dat je ondanks dat "kleedje" aangerand werd. Ik geef aan dat dat kleedje niet beschermt tegen aanranding. Meer moet je daar niet van maken. Je kan best nare gevoelens hebben over dat moment maar dat betekent niet dat je dan zo geprikkeld moet reageren.
Of vluchteling, nog erger.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik ook hoor en haast iedere vrouw die ik ken hetzelfde, maar dat wordt hier toch niet geloofd of af gedaan als kwajejongensstreken. Behalve wanneer de dader moslim is, dan is het wel erg.
Goed verhaal.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:34 schreef topdeck het volgende:
[..]
Kijk, of je hebt een alfa als ik, of je hebt een pleb wiens lul het niet eens meer doet na zijn dertigste en zo ontslagen wordt omdat hij waardeloos is.
Je hebt iemand nodig die de baas over je is. Je heetste fantasieen gaan erover. Het zit in je genen. Onderdruk het maar, maar ontkennen kun je niet.
Onze maatschappij gaat ten onder wanneer vrouwen niet bereid zijn de conservatieve functies te bekleden. Daaronder vallen dingen als kinderen baren, huistaken doen, linderen opvoeden, etc. Nu denkt elke vrouw carriere te maken, wat belachelijk is.
Dus stap af van die marxistische propaganda en luister naar je hart, dan zul je vinden dat het vroegah veel beter was.
Het biedt geen extra "bescherming" in een samenleving waar iedereen een "hijab" aan moet hebben. Iran is zo'n samenleving. Je kan daar als vrouw niet zonder op zijn minst een hoofddoek over straat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Eén van de argumenten vóór hijab / 'kuise' kleding is dat deze een bepaalde mate van bescherming zouden bieden tegen mannen. Daar ging mijn opmerking over. Niet dat ik ooit ook maar enig moment heb geloofd in die bescherming, maar dat is wél een argument wat gebruikt wordt.
Ik begrijp dat niet. Het is zoals in het bericht vermeld een video met een andere invalshoek. Waarom aannames doen als je niet snapt waarom?quote:Ik ben niet geprikkeld. Ik snap alleen niet waar je heen wilt met je filmpje van een onzin pratende moslimprediker.
Ik kwam in de trein eens een rare buitenlandse (maar Nederlands sprekend met een flink accent) vrouw van middelbare (eufemistisch) leeftijd tegen. Zij was nogal raar aan het doen: in het Duits en in het Frans aan het bellen over een of ander conflict terwijl ze de hele tijd met haar tablet aan het prutsen was.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geloof me, dit gebeurt overal. Alleen de ene cultuur doet het in een andere vorm dan de andere.
Spugen heb ik trouwens nog nooit gehoord of meegemaakt. Oh ja, wacht, er heeft een keer een kerel naar me gespuugd, maar dat was omdat ik tegen hem zei dat ik het nogal asociaal vond dat hij in de metro op de grond zat te spugen.Was overigens een blanke man.
Laten we voor die "onzin" eens een analogie pakken met je eerdere reactie zodat je begrijpt wat een andere invalshoek betekent.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben niet geprikkeld. Ik snap alleen niet waar je heen wilt met je filmpje van een onzin pratende moslimprediker.
Voorbeeld van een heuse "vleesmarkt" inclusief nummerbordjes (NSFW!).quote:Ik sta zeer ambivalent tegenover pornografie. Ik zie pornografie als ontegenzeggelijk symbool van onderdrukking van vrouwen. En toch kan ik er óók inkomen dat er vrouwen zijn die pornografie/naaktheid als feministisch statement gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbeeld van een "feministisch" statement (NSFW)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb weinig met beide "extremen" maar bepaalde opvattingen maar als "onzin" wegzetten is mij te kort door te bocht. Het is dan net zo goed "onzin" om te stellen dat een hijab symbool is van onderdrukking en dat het dragen daarvan hooguit gezien kan worden als een "feministisch" statement. Laten we het wel met een enigszins objectieve blik benaderen.
Natuurlijk maken mannen ook nare dingen mee, het verschil is alleen dat er bij vrouwen nog vaak een extra dreiging is, of in kracht of in seksuele intimidatie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kwam in de trein eens een rare buitenlandse (maar Nederlands sprekend met een flink accent) vrouw van middelbare (eufemistisch) leeftijd tegen. Zij was nogal raar aan het doen: in het Duits en in het Frans aan het bellen over een of ander conflict terwijl ze de hele tijd met haar tablet aan het prutsen was.
Ik weet niet waar het precies over ging maar het ging duidelijk niet naar haar zin. Als iemand zoiets in het openbaar doet en die ziet schuin tegenover me dan wil ik wel eens kijken naar de show, dat lijkt me vrij normaal. Gaat dat mens op een gegeven moment opmerken dat ik niet naar haar mag kijken.
Een ander voorbeeld, ik heb wel eens in de kroeg gezien dat een meisje van het type VMBO-slet (je herkent ze vrij gemakkelijk) een opmerking maakte naar een jongen over zijn dikke postuur.
Onbeschofte mensen zijn er helaas, het heeft weinig te maken met het geslacht. Ik word soms een beetje moe van het geslacht erbij te betrekken, mensen moeten gewoon op een normale manier met elkaar omgaan, het zal mij worst wezen of dat die mens 2 X-chromosomen of 1 X-chromosoom heeft.
Of 3. https://en.wikipedia.org/wiki/Triple_X_syndrome
Idem.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk maken mannen ook nare dingen mee, het verschil is alleen dat er bij vrouwen nog vaak een extra dreiging is, of in kracht of in seksuele intimidatie.
Niet lullig bedoeld maar als ik zou moeten kiezen tussen in elkaar geslagen worden of in elkaar geslagen en verkracht worden ga ik toch voor het eerste.
Er werd eerder beweerd van wel door SpecialK, hoewel ik daar geen ondersteunend bewijs van kan vinden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Idem.
En er worden heel wat meer vrouwen aangerand of verkracht dan dat er mannen in elkaar geslagen worden. Die vergelijking gaat totaal mank.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Idem.
En er worden heel wat meer vrouwen aangerand of verkracht dan dat er mannen in elkaar geslagen worden. Die vergelijking gaat totaal mank.
Deze hele discussie is irrelevant omdat het hier niet gaat om verkrachting of aanranding, maar om het verheffen van iedere vorm van ongewenste aandacht tot seksuele intimidatie. Dat te veel vrouwen slachtoffer worden van seksueel geweld en intimidatie is geen verantwoording om elke ongewenste gedraging jegens een vrouw daaronder te scharen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:03 schreef Isegrim het volgende:
Het is altijd hetzelfde gelul.
Als een zwart persoon het heeft over discriminatie komen er verhalen dat blanken het toch ook niet makkelijk hebben en als vrouwen het hebben over seksueel geweld dan komen er verhalen dat mannen het ook niet altijd makkelijk hebben en als het gaat over asielzoekers dan komen er verhalen over bejaarden die zo slecht verzorgd worden.
Heel erg irrelevant allemaal.
Want als een man naar je roept vanuit een rijdende auto dat je een ''geil kontje'' hebt is dat zijn manier van een vrouw versieren? Wat verwacht hij vervolgens met het doorrijden? Dat ik er achter aan ga rennen als een debiel en ga roepen ''Ja, wacht op me, je bent mijn prins op het witte paard, wacht alsjeblieft en neem me!!''quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:18 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Deze hele discussie is irrelevant omdat het hier niet gaat om verkrachting of aanranding, maar om het verheffen van iedere vorm van ongewenste aandacht tot seksuele intimidatie. Dat te veel vrouwen slachtoffer worden van seksueel geweld en intimidatie is geen verantwoording om elke ongewenste gedraging jegens een vrouw daaronder te scharen.
Feit is dat in de interactie tussen man en vrouw mannen nog steeds geacht worden het initiatief te nemen. Daar hoort bij dat vrouwen dat initiatief niet altijd zullen waarderen, daar hoort bij dat sommige mannen soms gefrustreerd zijn en iemand uitschelden. Nounou wat errug, wat een systeem van seksuele onderdrukking. Het is nog net geen georganiseerde verkrachting.
Nee, het is zijn bijdrage in de door alle mannen gecoördineerde actie om met systematische seksuele intimidatie vrouwen een constant gevoel van onveiligheid te geven. Komende zaterdag bespreken we nieuwe tactieken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want als een man naar je roept vanuit een rijdende auto dat je een ''geil kontje'' hebt is dat zijn manier van een vrouw versieren? Wat verwacht hij vervolgens met het doorrijden? Dat ik er achter aan ga rennen als een debiel en ga roepen ''Ja, wacht op me, je bent mijn prins op het witte paard, wacht alsjeblieft en neem me!!''
Waarom is het zo moeilijk om te erkennen dat het gewoon ongewenst gedrag is, net als een tas naast je neer zetten in de bus zodat niemand daar kan zitten of afval op straat gooien.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:55 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nee, het is zijn bijdrage in de door alle mannen gecoördineerde actie om met systematische seksuele intimidatie vrouwen een constant gevoel van onveiligheid te geven. Komende zaterdag bespreken we nieuwe tactieken.
Het is, zo niet intimiderend, dan toch zeker vernederend. Er spreekt minachting voor vrouwen uit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:55 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nee, het is zijn bijdrage in de door alle mannen gecoördineerde actie om met systematische seksuele intimidatie vrouwen een constant gevoel van onveiligheid te geven. Komende zaterdag bespreken we nieuwe tactieken.
Dit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om te erkennen dat het gewoon ongewenst gedrag is, net als een tas naast je neer zetten in de bus zodat niemand daar kan zitten of afval op straat gooien.
Alleen dan heeft dit ook nog eens een seksueel tintje en is het persoonlijk op jou gericht wat het nog ongemakkelijker maakt. (en in het donker wanneer je alleen loopt kan het zelfs beangstigend zijn.)
Ik vind het persoonlijk ook niet onder aanranding vallen, maar dit gedrag normaal vinden en proberen goed te praten vind ik weer vrij abnormaal.
Misschien kan je een handleiding schrijven hoe je "versierd" moet worden. Ze snappen "het" kennelijk niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want als een man naar je roept vanuit een rijdende auto dat je een ''geil kontje'' hebt is dat zijn manier van een vrouw versieren? Wat verwacht hij vervolgens met het doorrijden? Dat ik er achter aan ga rennen als een debiel en ga roepen ''Ja, wacht op me, je bent mijn prins op het witte paard, wacht alsjeblieft en neem me!!''
Nou heel simpel, wil je dat iemand zo tegen je moeder/zusje/dochter/vriendin praat? Nee? Dan zelf ook niet doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:19 schreef idefixide het volgende:
[..]
Misschien kan je een handleiding schrijven hoe je "versierd" moet worden. Ze snappen "het" kennelijk niet.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou heel simpel, wil je dat iemand zo tegen je moeder/zusje/dochter/vriendin praat? Nee? Dan zelf ook niet doen.
Ik wil best erkennen dat het ongewenst gedrag is, maar ik ga niet ontzettend verontwaardigd zitten doen en begrip tonen voor de wens om dit gedrag te bestraffen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om te erkennen dat het gewoon ongewenst gedrag is, net als een tas naast je neer zetten in de bus zodat niemand daar kan zitten of afval op straat gooien.
Alleen dan heeft dit ook nog eens een seksueel tintje en is het persoonlijk op jou gericht wat het nog ongemakkelijker maakt. (en in het donker wanneer je alleen loopt kan het zelfs beangstigend zijn.)
Ik vind het persoonlijk ook niet onder aanranding vallen, maar dit gedrag normaal vinden en proberen goed te praten vind ik weer vrij abnormaal.
Dat er minachting uit zou spreken is echt puur invulling van je eigen kant.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is, zo niet intimiderend, dan toch zeker vernederend. Er spreekt minachting voor vrouwen uit.
buzzfeed, niet geklikt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:49 schreef Isegrim het volgende:
http://www.buzzfeed.com/a(...)ompliment#.qp2dDQJeZ
Ik zou zeggen, google "why is catcalling not a compliment" als je dat werkelijk niet zelf kunt bedenken.quote:
Communicatie bestaat uit drie elementen: de zender, de boodschap en de ontvanger. Miscommunicatie ontstaat wanneer de ontvanger de boodschap anders opvangt dan de zender deze bedoelt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:49 schreef Isegrim het volgende:
http://www.buzzfeed.com/a(...)ompliment#.qp2dDQJeZ
Nee, een compliment krijgen is niet leuk. Het juiste compliment krijgen is leuk, een compliment van de juiste persoon krijgen is leuk. Sommige complimenten zijn niet leuk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:14 schreef snakelady het volgende:
Natuurlijk is een compliment krijgen leuk, zoals Wat zie je er goed uit, je hebt mooie ogen, wat een leuke kleding enz.
Maar seksuele opmerkingen vind ik persoonlijk een stap te ver en onwenselijk. Zeker van vreemden.
Ik ben ook wel eens gevolgd naar huis door een figuur die een seksuele opmerking naar mij maakte en dat vond ik echt heel erg eng, zeker gezien ik toen alleen met mijn twee kinderen woonde.
Gewoon een vreemde niet seksueel benaderen wanneer je niet zeker bent of het gewaardeerd gaat worden.
Ik vind het vooral niet leuk dat iemand het in het voorbijgaan schreeuwt terwijl ik gewoon de hond aan het uitlaten ben.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:22 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nee, een compliment krijgen is niet leuk. Het juiste compliment krijgen is leuk, een compliment van de juiste persoon krijgen is leuk. Sommige complimenten zijn niet leuk.
Vroeger toen ik klein was noemden de vriendinnetjes van mijn zus mij altijd schattig. Dat waren complimentjes, maar ik vond ze niet leuk. Ik was namelijk stoer. Jij krijgt complimenten over je kont, die vind je blijkbaar niet leuk. Zo zij het.
De foute assumptie hier is dat als een compliment niet bevalt het niet gemaakt zou mogen worden.
Het is mij alleen niet duidelijk wat jij nou van dit voorstel vindt. Vind jij dat dit soort zaken strafbaar moeten zijn?
Een vrouw die op straat loopt is hoogstwaarschijnlijk niet bezig met seks. Door zo'n opmerking uit het niets wordt ze er toch mee geconfronteerd. Het is aanmatigend van zo'n man om te denken dat ze er wel voor open zal staan. Ik noem het minachting van haar eigenwaarde, maar je kunt het ook een gebrek aan respect noemen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:37 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat er minachting uit zou spreken is echt puur invulling van je eigen kant.
De bewoording is vrij asociaal en het is ook lafjes om zoiets te roepen tijdens het voorbijgaan, maar in de basis is het een compliment. Je hoeft het niet leuk te vinden dat een willekeurige voorbijganger je lichaam beoordeelt, maar het is simpelweg een positieve beoordeling, meer niet.
Ik heb in een vrijpostige bui ook weleens een dame haar achtwerk gecomplimenteerd. De reactie was positief, maar als de reactie negatief was geweest was het dus gelijk minachting en vernedering geweest, of nog erger: seksuele intimidatie?
Dan zijn we het eens.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind het vooral niet leuk dat iemand het in het voorbijgaan schreeuwt terwijl ik gewoon de hond aan het uitlaten ben.
Ik vind niet dat het strafbaar moet zijn, dat vind ik weer net een stap te ver.
Maar bespugen, bedreigen en dergelijke moet zeker wel strafbaar zijn.
Want de vrouw als seksueel wezen is minderwaardig? Als ze wel met seks bezig zou zijn heeft ze geen eigenwaarde?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Een vrouw die op straat loopt is hoogstwaarschijnlijk niet bezig met seks. Door zo'n opmerking uit het niets wordt ze er toch mee geconfronteerd. Het is aanmatigend van zo'n man om te denken dat ze er wel voor open zal staan. Ik noem het minachting van haar eigenwaarde, maar je kunt het ook een gebrek aan respect noemen.
De vrouw is niet in de eerste plaats een seksueel wezen, zeker niet als ze zich in het openbare leven begeeft. Als een man haar toch als zodanig benadert, heeft hij geen respect voor haar.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:03 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Want de vrouw als seksueel wezen is minderwaardig? Als ze wel met seks bezig zou zijn heeft ze geen eigenwaarde?
Dat vind ik opvallend, want wanneer vrouwen door de maatschappij worden geacht hun eventuele seksualiteit in het openbare leven te verbergen dan schijnt dat ook niet respectvol jegens vrouwen te zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:05 schreef Disana het volgende:
[..]
De vrouw is niet in de eerste plaats een seksueel wezen, zeker niet als ze zich in het openbare leven begeeft. Als een man haar toch als zodanig benadert, heeft hij geen respect voor haar.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Even off topicquote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:05 schreef Disana het volgende:
[..]
De vrouw is niet in de eerste plaats een seksueel wezen, zeker niet als ze zich in het openbare leven begeeft. Als een man haar toch als zodanig benadert, heeft hij geen respect voor haar.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Ik ben het niet met je eens. Vrouwen die over straat gaan vragen niet om seksueel getinte opmerkingen. Wat jij wilt is de vrijheid voor mannen om hun lusten te uiten. Daar heb ik als vrouw geen trek in.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:20 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat vind ik opvallend, want wanneer vrouwen door de maatschappij worden geacht hun eventuele seksualiteit in het openbare leven te verbergen dan schijnt dat ook niet respectvol jegens vrouwen te zijn.
Seksuele interesse is geen respectloosheid. In het openbare leven begeven zich nou eenmaal mannen die je seksueel aantrekkelijk vinden. Sommigen gaan het uiten op een manier die je niet bevalt.
Net als dat het vaak voorkomt dat vrouwen hetzelfde doen richting mannen maar dan op een andere manier. Het is allemaal niet echt een probleem zolang er geen machtsmisbruik in het spel is. Vind jij die ene vent vervelend? Negeer hem. Simpel. Next.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Een vrouw die op straat loopt is hoogstwaarschijnlijk niet bezig met seks. Door zo'n opmerking uit het niets wordt ze er toch mee geconfronteerd. Het is aanmatigend van zo'n man om te denken dat ze er wel voor open zal staan. Ik noem het minachting van haar eigenwaarde, maar je kunt het ook een gebrek aan respect noemen.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Even off topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook met jou ben ik het niet eens. Ik loop over straat om ergens heen te gaan, niet om seksueel benaderd te worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Net als dat het vaak voorkomt dat vrouwen hetzelfde doen richting mannen maar dan op een andere manier. Het is allemaal niet echt een probleem zolang er geen machtsmisbruik in het spel is. Vind jij die ene vent vervelend? Negeer hem. Simpel. Next.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Even off topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Het is wel een vreemd iets als je er over na denkt, om gewoon vanuit het niets seksueel benaderd te worden door een vreemde.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook met jou ben ik het niet eens. Ik loop over straat om ergens heen te gaan, niet om seksueel benaderd te worden.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Ja dat is toch gewoon vervelend als je er helemaal niet mee bezig bent? Als je als vrouw zulke opmerkingen wilt horen, dan ga je wel flaneren op de boulevard of in de disco.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is wel een vreemd iets als je er over na denkt, om gewoon vanuit het niets seksueel benaderd te worden door een vreemde.
Ik heb het zelfs meegemaakt terwijl ik met mijn kinderen op straat liep, leg die maar eens uit wat een MILF is.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bestrijd dan ook niet dat het vervelend kan zijn, net als dat de meeste mannen wel eens op een vervelende manier zijn benaderd door vrouwen, het moet echter geen zaak van het strafrecht zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook met jou ben ik het niet eens. Ik loop over straat om ergens heen te gaan, niet om seksueel benaderd te worden.
Oh wat mij betreft wel. Zet er maar een leuke boete op zodat we ongehinderd over straat kunnen gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik bestrijd dan ook niet dat het vervelend kan zijn, net als dat de meeste mannen wel eens op een vervelende manier zijn benaderd door vrouwen, het moet echter geen zaak van het strafrecht zijn.
De vrijheid voor mensen om hun lusten te uiten, indien dit niet gepaard gaat met dreiging, geweld of schending van de lichamelijke integriteit ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Vrouwen die over straat gaan vragen niet om seksueel getinte opmerkingen. Wat jij wilt is de vrijheid voor mannen om hun lusten te uiten. Daar heb ik als vrouw geen trek in.
Ik vind het wel opmerkelijk dat zowel jij als Bram aankomen met vrouwen die naar mannen roepen. In de praktijk kom je dat namelijk nauwelijks tegen. Maar goed, ik begrijp dat het wordt aangevoerd om de grensoverschrijding van mannen aanvaardbaarder te maken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:02 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
De vrijheid voor mensen om hun lusten te uiten, indien dit niet gepaard gaat met dreiging, geweld of schending van de lichamelijke integriteit ja.
Dat jij ergens geen trek in hebt maakt het nog geen gemeentezaak om in te grijpen. Ik vind koffie smerig, maar ik verwacht niet dat het aanbieden van koffie verboden wordt in de APV. Je leert er maar lekker mee leven en je niet zo aan te stellen. Ik schiet ook niet in een stuip als een voorbijgaande vrouw een seksueel getinte opmerking maakt.
Het komt minder voor, zoals verwacht mag worden gezien de traditionele rolverdeling binnen de interactie tussen man en vrouw, maar het is verre van uitzonderlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het wel opmerkelijk dat zowel jij als Bram aankomen met vrouwen die naar mannen roepen. In de praktijk kom je dat namelijk nauwelijks tegen. Maar goed, ik begrijp dat het wordt aangevoerd om de grensoverschrijding van mannen aanvaardbaarder te maken.
We gaan het niet eens worden. En ik vind dat ik het sterkste punt heb, omdat ik zelf een vrouw ben en weet hoe vervelend het is ongewenst seksueel benaderd te worden. Van mij mag er landelijk een mooie boete op komen te staan.
Onze politie-agenten slagen er nog niet eens in om zwerfafval en geluidsoverlast en zo te bestrijden of aan serieuze verkeershandhaving op een voldoende grote schaal te doen, laat staan dat ze dit aankunnen. De vraag is ook of dat we het moeten willen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh wat mij betreft wel. Zet er maar een leuke boete op zodat we ongehinderd over straat kunnen gaan.
Oh, GTFO. Wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Terzijde: ik zie het al voor me dat ik ergens aan het fietsen ben een een klapband krijg of ergens aan het wandelen ben en fluit met mijn tong (gewoon fluiten, niet gericht naar iemand) en dat ik dan een boete krijg omdat het wel eens naar een meisje gericht zou kunnen zijn.
Soms is het wel grappig.quote:
Soms maar in dat geval volstaat de reeds bestaande wetgeving ruimschoots aangezien er dan serieuzere zaken aan de hand zijn. Simpel gezegd, als je ergens zo'n eikel of een wat ruw gemanierde bouwvakker of zo tegenkomt en het bevalt je niet en je kan gewoon van hem weglopen dan is er weinig aan de hand buiten het feit dat het vervelend is, als hij je bedreigt of handtastelijk wordt dan komt hij voor de rechter indien er getuigen zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk maken mannen ook nare dingen mee, het verschil is alleen dat er bij vrouwen nog vaak een extra dreiging is, of in kracht of in seksuele intimidatie.
Nee hoor. Als die politieagent bij hoog en laag beweert dat hij mij heeft horen fluiten en dat hij van mening is dat het naar een meisje is gericht dan krijg ik een boete, dat ik het niet gedaan heb doet er op dat moment niet toe. Bewijs is er niet nodig, zijn woord en mening worden als bewijs gezien.quote:
Ik zou strafbaar stellen alleen al als signaal op prijs stellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onze politie-agenten slagen er nog niet eens in om zwerfafval en geluidsoverlast en zo te bestrijden of aan serieuze verkeershandhaving op een voldoende grote schaal te doen, laat staan dat ze dit aankunnen. De vraag is ook of dat we het moeten willen.
Terzijde: ik zie het al voor me dat ik ergens aan het fietsen ben een een klapband krijg of ergens aan het wandelen ben en fluit met mijn tong (gewoon fluiten, niet gericht naar iemand) en dat ik dan een boete krijg omdat het wel eens naar een meisje gericht zou kunnen zijn. Laten we niet overdrijven. Je kan ook nu rustig op straat lopen als je je niets aantrekt van dit soort gedrag. Zo gauw ze verder gaan dan dat dan is het al prima mogelijk om ertegen op te treden met de huidige strafwetgeving.
Bovendien, als we dit gaan aanpakken dan moeten we heel wat meer aanpakken. Bijv. het mensen uitlachen omdat ze dik zijn of mannen uitlachen die een lichte borstvorming (normaal bij 10% van de mannen) hebben of iets dergelijks.
Dit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zou strafbaar stellen alleen al als signaal op prijs stellen.
Je denkt er echt te makkelijk over. Het is vervelend om seksueel benaderd te worden terwijl je er niet mee bezig bent.
Je bent met je eigen ding bezig en ineens word je als vlees behandeld. Ik snap je helemaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit.
Het is niet alleen vervelend, het is soms ook ronduit intimiderend. Ik ben doorgaans bepaald niet op mijn mondje gevallen. Maar bij zulke opmerkingen voel ik me klein worden. Het is niet grappig, het is geen compliment en het is niet iets dat je 'gewoon negeert'. Het is een inbreuk.
Inderdaad. Ik ben helemaal voor het strafbaar stellen van dergelijk gedrag om zo een eerste stap te zetten richting het helemaal geen aandacht meer geven aan de dames. Dus ook niet van knappe mannen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bent met je eigen ding bezig en ineens word je als vlees behandeld. Ik snap je helemaal.
Als een 'knappe man' zoiets doet is dat net zo'n harde afknapper. Ik walg van zulk gedrag, al was het George Clooney.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:26 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben helemaal voor het strafbaar stellen van dergelijk gedrag om zo een eerste stap te zetten richting het helemaal geen aandacht meer geven aan de dames. Dus ook niet van knappe mannen.
Ik hoor je. Dat moet allemaal verschrikkelijk zijn voor je. Gelukkig wordt het nadat je de 30 gepasseerd bent allemaal beter dus gewoon even geduld hebben.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als een 'knappe man' zoiets doet is dat net zo'n harde afknapper. Ik walg van zulk gedrag, al was het George Clooney.
Gelukkig bén ik 38 en komt het inderdaad een stuk minder vaak voor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:29 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik hoor je. Dat moet allemaal verschrikkelijk zijn voor je. Gelukkig wordt het nadat je de 30 gepasseerd bent allemaal beter dus gewoon even geduld hebben.
Er is natuurlijk geen betere reden om iets strafbaar te stellen dan dat iets rete-irritant is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gelukkig bén ik 38 en komt het inderdaad een stuk minder vaak voor.
Nee, het is niet 'verschrikkelijk'. Het is gewoon rete-irritant.
Je snapt zelf ook wel dat deze vergelijking kant noch wal raakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:42 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
Ze moeten dikke stinkende mensen ook strafbaar stellen. Het is niet alleen vervelend, soms is die stank en het lichaam gewoon ronduit intimiderend. Dikke stinkende mensen hebben werkelijk geen flauw benul hoe vaak andere mensen zich ongemakkelijk voelen door die stank van dat varkenslichaam. Dagelijks word je er mee lastig gevallen, op het werk, in de supermarkt, op straat, met uitgaan etc... En als je er een keer wat op een nette manier van zegt dan krijg je een grote bek terug.
En ze kunnen er allemaal wat aan doen.
Nou en. Ze moeten het gewoon strafbaar stellen. Heel veel mensen hebben er last van.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel dat deze vergelijking kant noch wal raakt.
Dat lo je op door het discriminatiemeldpunt aan te pakken. Elke scheet van een allochtoon wordt daar als ramp genoteerd. Laat ze eens kijken wat die klager zelf zoal uitvreet en of hij het niet zelf uitgelokt heeft.quote:Op maandag 22 februari 2016 00:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Symptoombestrijding. Het is vervelend maar je lost niet het onderliggende probleem op door het sissen strafbaar te stellen, dat los je enkel op door werk te maken van beter immigratie- (met selectie op positieve kwaliteiten in plaats van op negatieve kwaliteiten voor de samenleving) en integratiebeleid. Ik vrees dat we een flink aantal individuën van de huidige generaties polderMarokkanen kunnen afschrijven, dat wordt niets meer.
Eigenlijk heb ik ook best last van wijven die zo vol van zichzelf zijn dat ze denken dat de wereld om hun draait, continu mekkeren over de meest banale dingen en dat die dingen ook nog eens strafbaar gesteld zouden moeten worden. Ik ben er dan ook voor om dergelijk gedrag strafbaar te stellen of in ieder geval om meisjes zo op te voeden dat ze ophouden met onzinnige dingen te eisen en dat narcisme niet aanleren want dat is rete-irritant.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel dat deze vergelijking kant noch wal raakt.
Ik ben het hiermee eens. Maar het zou wel prettig zijn als er aan dit soort zaken (meer) aandacht besteed zou worden bij bijvoorbeeld maatschappijleer of seksuele voorlichting.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:53 schreef snakelady het volgende:
Het strafbaar maken van losse opmerkingen maken of fluiten, hoe vervelend het soms ook is, vind ik persoonlijk een stap te ver.
Bedreigingen, spugen, ongevraagd sexueel lichamelijk contact en dergelijke wel.
Waar leg je de grens wanneer het om opmerkingen gaat? Alleen wanneer het seksueel is of ook wanneer het om andere niet seksuele opmekingen gaat?
Is een "mooie ogen" dan ook illegaal of alleen "lekkere benen" bij wijze van.
Hier ben ik het met je eens. Gelukkig zijn die zaken allemaal ook al strafbaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:53 schreef snakelady het volgende:
Het strafbaar maken van losse opmerkingen maken of fluiten, hoe vervelend het soms ook is, vind ik persoonlijk een stap te ver.
Bedreigingen, spugen, ongevraagd sexueel lichamelijk contact en dergelijke wel.
Waar leg je de grens wanneer het om opmerkingen gaat? Alleen wanneer het seksueel is of ook wanneer het om andere niet seksuele opmekingen gaat?
Is een "mooie ogen" dan ook illegaal of alleen "lekkere benen" bij wijze van.
Dat zeker, laatst zag ik op de site van Metro dat een jongetje van 4 jaar ongeveer die ongevraagd een dame voor haar billen sloeg een held genoemd worden, in een nieuwsartikel dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben het hiermee eens. Maar het zou wel prettig zijn als er aan dit soort zaken (meer) aandacht besteed zou worden bij bijvoorbeeld maatschappijleer of seksuele voorlichting.
Ik stem voor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:39 schreef TerryStone het volgende:
Als we toch bezig zijn wil ik graag ook het "meerdere tassen neerleggen op de passagiersstoel in bussen door vrouwen zodat ze maar liefst twee stoelen innemen " fenomeen strafbaar stellen want dat is ook rete-irritant.
Cool! Ik stel voor om er 2 jaar cel voor te geven.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik stem voor.
Niet dat ik ooit de bus neem maar ik kan me er wat bij voorstellen.
Even serieus, waar leg jij de grens voor apengedrag? Stel een aantrekkelijke vrouw loopt op straat, ik ben haar voorbij en ik kijk nog even om, mag dat van jullie dames? Stel een vrouw heeft zich sexy gekleed, mag ik dan eens per ongeluk naar bepaalde delen van haar lijf staren?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:27 schreef Isegrim het volgende:
Je bent overigens ook niet vrij om het naast je neer te leggen. Als je op een nette manier aangeeft dat je er niet van gediend bent, wordt dat negen van de tien keer 'afgestraft'.
Entitlement.
Mannen hebben werkelijk geen flauw benul hoe vaak vrouwen te maken hebben met zulk apengedrag.
Ik hoop dat de voorstanders van het strafbaar stellen van sissen en fluiten niet zo'n straf in gedachten hebben voor sissen of fluiten maar dat ze slechts aan een boete denken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:05 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Cool! Ik stel voor om er 2 jaar cel voor te geven.
Ja, natuurlijk mag dat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Even serieus, waar leg jij de grens voor apengedrag? Stel een aantrekkelijke vrouw loopt op straat, ik ben haar voorbij en ik kijk nog even om, mag dat van jullie dames?
'Staren' doe je niet per ongeluk. En naar iemand staren is vrij onbeleefd.quote:Stel een vrouw heeft zich sexy gekleed, mag ik dan eens per ongeluk naar bepaalde delen van haar lijf staren?
Ik heb toch al zeker drie keer gezegd dat ik helemaal geen voorstander ben van een wet hiertegen.quote:Stel iemand fluit complimenteus naar een vrouw (duidelijk zo bedoeld, niet anders), mag dat?
Over sissen en het andere type van fluiten hoeven we het niet te hebben, daar zijn we het over eens, het enige verschil van mening wat we hierover hebben is dat jij vindt dat het strafbaar moet zijn terwijl ik vind dat burgers het onder elkaar moeten oplossen.
Mooi,quote:
Staren wordt als onbeleefd ervaren, ja. Het kan echter wel degelijk per ongeluk gebeuren, voor eventjes (een fractie van een secone). Hormonen en zo. Bovendien, als een vrouw zich ernaar kleedt door bewus strak zittende en laag uitgesneden (navel)truitjes te dragen die haar boezems en strakke buik accentueren, kan je het de mannen dan kwalijk nemen dat de hormonen het eventjes voor een fractie van een seconde winnen? Zoekt de vrouw in kwestie het dan niet zelf op? Let wel, het gaat hier slechts om staren, niet om handtastelijkheid of zo. Ik speel nu even de advocaat van de duivel.quote:'Staren' doe je niet per ongeluk. En naar iemand staren is vrij onbeleefd.
Dat niet maar wel dit.quote:Ik heb toch al zeker drie keer gezegd dat ik helemaal geen voorstander ben van een wet hiertegen.
quote:Ik kan me alleen wel vinden in het statement dat een wet ertegen een mooi signaal zou zijn.
Opvoeding? Mwah, ik zou eerder stellen dat het een kwestie is van wat de maatschappelijke normen zijn, die sijpelen vanzelf wel door. Hoe je maatschappelijke normen wijzigt weet ik niet.quote:Maar ik zou het zelf meer op opvoeding gooien.
Ok, dan blijft het de vraag of dat een vrouw een man dat kwalijk mag nemen als hij langer dan dat kijkt terwijl die vrouw zich bewust zo kleedt dat het verleidelijk wordt voor mannen om dat te doen. Ik zeg niet dat een vrouw een jutenzak moet aantrekken maar er is een verschil tussen je kleden zoals je mooi vindt en bewust kleding kiezen die strak zit, vormen accentueert en delen bloot laat, waarbij ik het natuurlijk niet over de enkels en de onderbenen heb.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:21 schreef Isegrim het volgende:
Staren duurt per definitie niet een fractie van een seconde.
Om de aandacht.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:41 schreef Isegrim het volgende:
Jij gaat er vanuit dat jij weet waarom die vrouw zich kleedt zoals ze zich kleedt.
Oh ja, ik was vergeten dat ze het voor zichzelf doen want we weten allemaal hoe comfortabel bijv. hoge hakken en strakke broeken zijn. Uren bezig zijn met make-up doen vrouwen ook alleen voor zichzelf. Als je bij een willekeurige vrouw thuis gaat kijken als ze vrij is en de straat niet op hoeft zal je haar ook opgemaakt aantreffen met push up bh, sexy jurk en hoge hakken zittend op de bank in haar eentje toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:48 schreef Isegrim het volgende:
Tuurlijk, want dat is de voornaamste drijfveer van De Vrouw.
Jij bent dan ook al zo goed als over je houdbaarheidsdatum heen hadden we vastgesteld.quote:Op woensdag 24 februari 2016 00:05 schreef Isegrim het volgende:
Ik draag geen hakken, geen strakke broeken, meestal geen make-up en geen push-up BH. Dus ik kan er verder weinig zinnigs over melden.
Oh, ook geen tuinbroeken trouwens.
quote:Op maandag 22 februari 2016 10:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is een enorm verschil tussen gewoon een gesprek aanknopen en een opmerking maken over iemands lichaam danwel fluiten of sissen. Denk jij dat er ooit een relatie ontstaat tussen een bouwvakker en een vrouw die hij nafluit?
Ik was er nog niet op in gegaan maar die opmerking kan nogal lullig zijn afhankelijk van hoe ze dat bedoelde. Ik gaf haar het voordeel van de twijfel en ik ging ervan uit dat ze bedoelde dat omwille van dat fluiten geen relatie zal ontstaan en niet omdat het om een bouwvakker gaat.quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:41 schreef Isegrim het volgende:
Jij gaat er vanuit dat jij weet waarom die vrouw zich kleedt zoals ze zich kleedt.
Dat inderdaad. Het is in heel het dierenrijk hetzelfde verhaal: mannetjes en vrouwtjes die vruchtbaar zijn sloven zich uit om bij het andere geslacht in de smaak te vallen. De mens mag dan een beetje intelligent zijn, onze instincten zijn nog hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:57 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Oh ja, ik was vergeten dat ze het voor zichzelf doen want we weten allemaal hoe comfortabel bijv. hoge hakken en strakke broeken zijn. Uren bezig zijn met make-up doen vrouwen ook alleen voor zichzelf. Als je bij een willekeurige vrouw thuis gaat kijken als ze vrij is en de straat niet op hoeft zal je haar ook opgemaakt aantreffen met push up bh, sexy jurk en hoge hakken zittend op de bank in haar eentje toch?
Sisgedrag lok je uit door niet naar hun pijpen te dansen. Maar wat ik schreef is: "Dat lo[s] je op door het discriminatiemeldpunt aan te pakken. Elke scheet van een allochtoon wordt daar als ramp genoteerd. Laat ze eens kijken wat die klager zelf zoal uitvreet en of hij het niet zelf uitgelokt heeft. ".quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:49 schreef Isegrim het volgende:
Okee; hoe lok je precies sisgedrag uit?![]()
Misschien is het op die genoemde buzzfeed dat ik een paar filmpjes zag: mannen keken naar straatopnames waarin hun partner/moeder over straat liep en allerlei "complimenten" toegeroepen kregen. Toen vonden ze het opeens heel anders.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende: [..]
Even serieus, waar leg jij de grens voor apengedrag? Stel een aantrekkelijke vrouw loopt op straat, ik ben haar voorbij en ik kijk nog even om, mag dat van jullie dames? Stel een vrouw heeft zich sexy gekleed, mag ik dan eens per ongeluk naar bepaalde delen van haar lijf staren?
Stel iemand fluit complimenteus naar een vrouw (duidelijk zo bedoeld, niet anders), mag dat?
Over sissen en het andere type van fluiten hoeven we het niet te hebben, daar zijn we het over eens, het enige verschil van mening wat we hierover hebben is dat jij vindt dat het strafbaar moet zijn terwijl ik vind dat burgers het onder elkaar moeten oplossen.
Dus dat je bij melden niet weggestuurd wordt omdat het maar zo futiel zou zijn?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende: [..]
Ik hoop dat de voorstanders van het strafbaar stellen van sissen en fluiten niet zo'n straf in gedachten hebben voor sissen of fluiten maar dat ze slechts aan een boete denken.
Gevangenisstraffen werken altijd slecht in een land zoals Nederland. Enkel wanneer je het Noorse systeem zou overnemen waarvoor in dit landje de politieke moed ontbreekt zouden ze effectief zijn en dan nog zou je ze niet gebruiken voor iets als dit.quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:51 schreef Teslynd het volgende:
Dus dat je bij melden niet weggestuurd wordt omdat het maar zo futiel zou zijn?
We moeten van alles maar zo werkt het niet. Mensen zijn zoogdieren en ze hebben net zoals alle andere zoogdieren instincten die het gedrag sterk beïnvloeden. We zijn geen slaaf van onze instincten maar dat vrouwen zichzelf sexy kleden om aantrekkelijk te worden gevonden door mannen en zich anderszins uitsloven voor dit doeleinde en vice versa zit er stevig ingebakken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:17 schreef Isegrim het volgende:
We hoeven alleen niet te handelen naar onze instincten. Dat zouden die apenkerels ook eens moeten bedenken.
Waarom kleden lesbiennes zich dan ook sexy?quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We zijn geen slaaf van onze instincten maar dat vrouwen zichzelf sexy kleden om aantrekkelijk te worden gevonden door mannen en zich anderszins uitsloven voor dit doeleinde en vice versa zit er stevig ingebakken.
Het lesbisch zijn is als het ware een 'foutje' van de natuur, een genetische abnormaliteit. Dezelfde instincten die andere mensen hebben zitten ook in hen. Voor de duidelijkheid, er is natuurlijk niets mis mee dat ze lesbisch zijn maar het is weinig doelmatig gezien de noodzaak tot reproductie en zo.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom kleden lesbiennes zich dan ook sexy?
Zoals ik zei, dat gedrag van die Marokkawnen heeft er geen drol mee te maken. Er is een groot verschil tussen een bouwvakker die lovend fluit en een straatMarokkaan die je als stront behandelt omdat hij geen respect voor je heeft. Dat is de nuance.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:36 schreef Isegrim het volgende:
http://aplus.com/a/christ(...)4798877e24af17423d89
Je hoeft helemaal niet sexy gekleed te gaan voor deze bullshit.
Het gelul over sexy kleding is niet essentieel anders dan het gelul over korte rokjes bij een vrouw die verkracht is.
Die nuance is er, maar beide kunnen, en zullen vaak, als even ongewenst ervaren worden.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dat gedrag van die Marokkawnen heeft er geen drol mee te maken. Er is een groot verschil tussen een bouwvakker die lovend fluit en een straatMarokkaan die je als stront behandelt omdat hij geen respect voor je heeft. Dat is de nuance.
Waarom praat je in vredesnaam over gevangenisstraf. Dat is toch totaal buiten proporties? Je moet zowat iemand vermoorden voor de nor. Of je moet de inbreker wat te hard slaan, tegen een mes op het aanrecht laten stoten o.i.d.quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gevangenisstraffen werken altijd slecht in een land zoals Nederland. Enkel wanneer je het Noorse systeem zou overnemen waarvoor in dit landje de politieke moed ontbreekt zouden ze effectief zijn en dan nog zou je ze niet gebruiken voor iets als dit.
Ben jij ooit een kankerhoer genoemd door een bouwvakker nadat je tegengas gaf op het moment dat hij floot? Het is echt anders, die Marokkaan (dat type straatMarokkaan) heeft disrespect voor jou, die bouwvakker vind je een lekker ding. Die Marokkaan sist als een slang, die bouwvakker fluit omdat hij je er goed vindt uitzien. Nogmaals, ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen dat als vervelend ervaren, het staat hen vrij om aan te geven dat ze het niet prettig vinden maar het gaat veel te ver om het strafbaar te maken. Datgene wat echt problematisch is - een machtspositie misbruiken, intimidatie, bedreigen, aanranding... - kan al lang worden bestraft.quote:Op donderdag 25 februari 2016 06:25 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, die Marokkaan van je gaat pas over tot 'kankerhoer' als je tegengas geeft.
Ook als je hem straal negeert hoor.quote:Op donderdag 25 februari 2016 06:25 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, die Marokkaan van je gaat pas over tot 'kankerhoer' als je tegengas geeft.
En 'lovend' fluiten, tyf toch op. Ben verdomme geen hond.
Dat is ook mijn ervaring.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:53 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ook als je hem straal negeert hoor.
Oh, dat is een essentieel verschil?quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ben jij ooit een kankerhoer genoemd door een bouwvakker nadat je tegengas gaf op het moment dat hij floot? Het is echt anders, die Marokkaan (dat type straatMarokkaan) heeft disrespect voor jou, die bouwvakker vind je een lekker ding.
Dat houdt hij dan maar lekker voor zichzelf.quote:Die Marokkaan sist als een slang, die bouwvakker fluit omdat hij je er goed vindt uitzien.
Je hebt het heel erg mis. Bijna geen enkele vrouw vindt catcalling prettig. Je weet dat glimlachen een vorm van conflictvermijding is?quote:Nogmaals, ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen dat als vervelend ervaren, het staat hen vrij om aan te geven dat ze het niet prettig vinden maar het gaat veel te ver om het strafbaar te maken. Datgene wat echt problematisch is - een machtspositie misbruiken, intimidatie, bedreigen, aanranding... - kan al lang worden bestraft.
Ik zie hier een hoop oneigenlijke beweringen over wat het feminisme cq vrouwen zouden beweren. Er wordt allang niet meer beweerd dat de westerse vrouw wordt onderdrukt, om maar wat te noemen. En vrouwen krijgen allang niet zomaar voorrang meer. Wat wel een feit is: vrouwen komen nog steeds zelden door het glazen plafond, en vrouwen verdienen voor eendere beroepen meestal minder. Dus het is goed dat er feminisme is.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring.
Het is zo'n verschrikkelijk achterhaalde discussie, het is al heel erg lang zo dat vrouwen minstens dezelfde rechten hebben als mannen. Sterker nog, vrouwen hebben meer rechten:
affirmative action, specialde fondsen, lagere eisen bij de politie, het leger en de politiek (als vrouw krijg je veel sneller een hoge politiek functie), beter op hen aangepast onderwijs (meer leraressen dan leraren), hogere vertegenwoordiging op de universiteiten (als student).
Hoezo zou de vrouw nog worden onderdrukt? Het feminisme is achterhaald. Ik ben bereid om mee te gaan in de moderne stroming van het feminisme, die zich heeft afgesplitst van dit type ouderwets feminisme: dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, dus een man moet verwijfd kunnen zijn en een vrouw moet een tommieboy kunnen zijn. Hoe kan je daar niet mee instemmen?
Voor jou misschien niet aangezien jij de twee verschillende vormen klaarblijkelijk hetzelfde ervaart maar voor de persoon die het doet is er wel een groot verschil.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh, dat is een essentieel verschil?
Jij mist het punt. Of dat elke vrouw het vervelend vind kan ik niet beoordelen maar lang niet alle vrouwen vinden het zo vervelend dat ze zich groen en geel ergeren. Laat ik het zo zeggen, lang niet iedereen kiest ervoor om de ander de macht te geven om te bepalen hoe zij zich voelt. Je kan je eraan ergeren en je kan je schouders ophalen. Het laatste is prettiger voor jezelf.quote:Je hebt het heel erg mis.
En sommige vrouwen kunnen relativeren.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:02 schreef Disana het volgende:
Vrouwen leven ermee dat er weinig belang wordt toegekend aan catcalling en aanranding.
Niet onderdrukt, wel achtergesteld. Al is dat een beetje een semantisch spelletje, je zou achtergesteld worden kunnen interpreteren als een vorm van onderdrukking. De hele tijd weer dat gezeur over quota (affirmative action) en zo. Ze houden er maar niet over op. Voor zo ver ik het kan overzien - ik heb van beide stromingen meerdere woordvoerders aan het woord gehoord - bestaan er momenteel twee stromingen in het feminisme:quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie hier een hoop oneigenlijke beweringen over wat het feminisme cq vrouwen zouden beweren. Er wordt allang niet meer beweerd dat de westerse vrouw wordt onderdrukt, om maar wat te noemen. En vrouwen krijgen allang niet zomaar voorrang meer.
De vraag is of dat er wel een glazen plafond is. Als de een bereid is om 60 u/w te werken terwijl de ander 3 keer een paar maanden thuis is omdat ze zwanger is geworden...quote:Wat wel een feit is: vrouwen komen nog steeds zelden door het glazen plafond, en vrouwen verdienen voor eendere beroepen meestal minder. Dus het is goed dat er feminisme is.
Aangerand? Gewoon relativeren!quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:08 schreef ems. het volgende:
[..]
En sommige vrouwen kunnen relativeren.
Jij was degene die het woord 'onderdrukt' gebruikte om aan te tonen dat 'ouderwetse' feministen aan het zeiken zijn. 'Achtergesteld' is inderdaad een beter woord, en zolang dat speelt is het goed dat er feministen zijn. De rest is mooi, maar niet relevant voor dit topic.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet onderdrukt, wel achtergesteld. Al is dat een beetje een semantisch spelletje, je zou achtergesteld worden kunnen interpreteren als een vorm van onderdrukking. De hele tijd weer dat gezeur over quota (affirmative action) en zo. Ze houden er maar niet over op. Voor zo ver ik het kan overzien - ik heb van beide stromingen meerdere woordvoerders aan het woord gehoord - bestaan er momenteel twee stromingen in het feminisme:
- De ouderwetse en achterhaalde stroming die nog steeds hamert op de door hen veronderstelde achtergestelde positie van de vrouw. Die oud-hoofdredactrice van Opzij die inmiddels flink op leeftijd is is hier een vertegenwoordigster van. Op Youtube is dit meisje hier een vertegenwoordigster van: https://www.youtube.com/results?search_query=anita+sarkeezian
- De moderne stroming. Niet hameren op een veronderstelde achtergestelde positie maar het belang van vrijheid van mannen en vrouwen benadrukken om zichzelf te zijn. Mannen die typisch vrouwelijke kwaliteiten mogen (niet moeten!) hebben en vice versa. Emma Stone is via de UN een vertegenwoordigster van deze stroming. Deze stroming daar sta ik achter, die andere mag van mij snel volledig verdwijnen.
[..]
De vraag is of dat er wel een glazen plafond is. Als de een bereid is om 60 u/w te werken terwijl de ander 3 keer een paar maanden thuis is omdat ze zwanger is geworden...
Als het ene geslacht meer ambitieus is...
Als het ene geslacht meer toppers aflevert...
Dat laatste klinkt misschien extreem maar er zijn aanwijzingen dat mannen zowel meer toppers als meer losers leveren, een mogelijke verklaring (dit komt van biologen, niet van mij) is dat mannen maar 1 X-chromosoom hebben, iedereen die elementaire biologie heeft gehad begrijpt genoeg hiermee.
Ik ben zelf toevallig niet zo heel erg competitief maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mannen doorgaans meer competitief zijn dan vrouwen en meer ambitie hebben.
Ik sluit niet uit dat het geslacht een rol speelt maar ik zie er geen overtuigend bewijs voor, of zelfs maar sterke aanwijzingen. Maar goed, eigenlijk vind ik het niet zo relevant of dat er een glazen plafond is, wat relevant is is dat we geen kwaliteiten verspillen. Het zal mij hierbij worst wezen of dat het om vrouwen, allochtonen of gehandicapten gaat, als deze mensen bijzondere kwaliteiten/talenten hebben dan moeten we die benutten. We moeten ervoor zorgen dat dat gebeurt en dan komt de rest met betrekking tot dit verhaal vanzelf wel goed naar mijn overtuiging. Ieder weldenkend mens staat hier achter en het is niet polemiserend van aard dus laten we dit steunen.
Aanranding relativeren? Serieus?quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Van mij mag er best tegen worden opgetreden maar dan gewoon via sociale controle, niet via het recht. En dit niet exclusief voor vrouwen maar voor iedereen die het slachtoffer is van vervelend gedrag. Lullig gezegd: op de schoolpleinen (pesten) is 100 keer zo veel te winnen op dit vlak dan bij de bouwvakkersplaatsen en de straatMarokkanen. Wat te denken van gehandicapte mensen die continue belachelijk worden gemaakt? Wat te denken van dikke mensen? Wat te denken van de Mohammeds die wel brave jongens zijn en het prima doen maar toch gediscrimineerd worden omdat ze Mohammed heten? etc.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:02 schreef Disana het volgende:
Vrouwen leven ermee dat er weinig belang wordt toegekend aan catcalling en aanranding. Daarom hoor je ze er weinig over. Dat is enigszins losgekomen na Keulen en ik hoop dat dit doorzet zodat vrouwen eindelijk serieus worden genomen en ertegen wordt opgetreden.
Wat jij wil, trek je dan alsjeblieft per direct terug uit deze discussie! Ik vind het jammer dat het kwartje weer eens niet bij jou valt omdat jij niet open staat voor argumenten doordat de emotie bij jou de overhand krijgt. Ik maak namelijk wel degelijk een zeer zinnig punt, als jij je er even voor zou open stellen dan zou het allicht wel aankomen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:16 schreef Disana het volgende:
Ik ga die groeiende lap echt niet allemaal lezen hoor.
Bottom line, we zouden met zijn allen weer wat socialer moeten worden en dat ook stimuleren bij anderen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van mij mag er best tegen worden opgetreden maar dan gewoon via sociale controle, niet via het recht. En dit niet exclusief voor vrouwen maar voor iedereen die het slachtoffer is van vervelend gedrag. Lullig gezegd: op de schoolpleinen (pesten) is 100 keer zo veel te winnen op dit vlak dan bij de bouwvakkersplaatsen en de straatMarokkanen. Wat te denken van gehandicapte mensen die continue belachelijk worden gemaakt? Wat te denken van dikke mensen? Wat te denken van de Mohammeds die wel brave jongens zijn en het prima doen maar toch gediscrimineerd worden omdat ze Mohammed heten? etc.
Als we dit doen dan moeten we consistent doen, niet enkel voor die ene groep omdat er toevallig ineens een paar klootzakken van buitenaf komen die hun handjes niet kunnen thuishouden.
Met deze twee laatste reacties van mij is het hopelijk nu voor iedereen duidelijk geworden waartegen ik ageer: het selectieve omgaan hiermee. Ik grijp liever de gelegenheid aan om de aandacht te vragen voor al die groepen mensen die op die manier een minder prettig leven heeft en ik wijs graag de mensen er op dat we op veel manieren elkaar het leven zuur maken. Alle groepen mensen, ook de meisjes naar wie gefloten wordt.
Dit topic gaat over het eventueel strafbaar stellen van catcalling. Niet over al die andere zaken die je er met de haren bij sleept om je punt te maken dat het allemaal zo erg niet is als een bouwvakker het doet. Overigens wordt er bij mijn weten nergens laconiek gereageerd op het pesten van kinderen, gehandicapten of mensen met overgewicht.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van mij mag er best tegen worden opgetreden maar dan gewoon via sociale controle, niet via het recht. En dit niet exclusief voor vrouwen maar voor iedereen die het slachtoffer is van vervelend gedrag. Lullig gezegd: op de schoolpleinen (pesten) is 100 keer zo veel te winnen op dit vlak dan bij de bouwvakkersplaatsen en de straatMarokkanen. Wat te denken van gehandicapte mensen die continue belachelijk worden gemaakt? Wat te denken van dikke mensen? Wat te denken van de Mohammeds die wel brave jongens zijn en het prima doen maar toch gediscrimineerd worden omdat ze Mohammed heten? etc.
Als we dit doen dan moeten we consistent doen, niet enkel voor die ene groep omdat er toevallig ineens een paar klootzakken van buitenaf komen die hun handjes niet kunnen thuishouden.
Met deze twee laatste reacties van mij is het hopelijk nu voor iedereen duidelijk geworden waartegen ik ageer: het selectieve omgaan hiermee. Ik grijp liever de gelegenheid aan om de aandacht te vragen voor al die groepen mensen die op die manier een minder prettig leven heeft en ik wijs graag de mensen er op dat we op veel manieren elkaar het leven zuur maken. Alle groepen mensen, ook de meisjes naar wie gefloten wordt.
Pardon?quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat jij wil, trek je dan alsjeblieft per direct terug uit deze discussie!
Als jij een ander zijn argumenten negeert door er geen kennis van te nemen dan wil jij niet discussiëren. Prima, maar stop er dan ook mee.quote:
Elke vorm van systematische onderdrukking en marginalisering moet worden aangepakt. Dus ja, ook voor transgenders, gehandicapten, niet-witte mensen etc. etc.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb gereageerd op je oorspronkelijke lange post, maar in de tussentijd bleef je maar aanvullen. Dat wordt te veel.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als jij een ander zijn argumenten negeert door er geen kennis van te nemen dan wil jij niet discussiëren. Prima, maar stop er dan ook mee.
Ik wil er haast niet over beginnen omdat ik weet dat er mensen zijn die zich er aan ergeren, maar ik moet wel om mijn punt te maken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het eventueel strafbaar stellen van catcalling. Niet over al die andere zaken die je er met de haren bij sleept om je punt te maken dat het allemaal zo erg niet is als een bouwvakker het doet. Overigens wordt er bij mijn weten nergens laconiek gereageerd op het pesten van kinderen, gehandicapten of mensen met overgewicht.
Nee. Dat is jouw op vooroordelen gebaseerde perceptie. Die ik onwillekeurig deel, maar bij mezelf ten zeerste afkeur en afwijs.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- het fluiten naar vrouwen is iets anders dan het disrespectvol sissen
Dat ook. Maar dit is volgens mij veel meer het punt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:08 schreef ems. het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet onderdrukt, wel achtergesteld. Al is dat een beetje een semantisch spelletje, je zou achtergesteld worden kunnen interpreteren als een vorm van onderdrukking. De hele tijd weer dat gezeur over quota (affirmative action) en zo. Ze houden er maar niet over op. Voor zo ver ik het kan overzien - ik heb van beide stromingen meerdere woordvoerders aan het woord gehoord - bestaan er momenteel twee stromingen in het feminisme:
- De ouderwetse en achterhaalde stroming die nog steeds hamert op de door hen veronderstelde achtergestelde positie van de vrouw. Die oud-hoofdredactrice van Opzij die inmiddels flink op leeftijd is is hier een vertegenwoordigster van. Op Youtube is dit meisje hier een vertegenwoordigster van: https://www.youtube.com/results?search_query=anita+sarkeezian
Dit meisje wordt trouwens ook wel een "feminazi" genoemd. Toegegeven: sommige gamers die op haar reageren zijn niet bepaald een positieve reclame voor hun gemeenschap net als dat zij dat niet is voor het feminisme.
Zij krijgt dan ook tegenstand van andere feministen, in dit geval een schrijfster en gamer:
(filmpje)
http://metaleater.com/vid(...)t-video-games-part-1 (bijbehorende tekst)
- De moderne stroming. Niet hameren op een veronderstelde achtergestelde positie maar het belang van vrijheid van mannen en vrouwen benadrukken om zichzelf te zijn. Mannen die typisch vrouwelijke kwaliteiten mogen (niet moeten!) hebben en vice versa. Emma Stone is via de UN een vertegenwoordigster van deze stroming. Deze stroming daar sta ik achter, die andere mag van mij snel volledig verdwijnen.
[..]
De vraag is of dat er wel een glazen plafond is. Als de een bereid is om 60 u/w te werken terwijl de ander 3 keer een paar maanden thuis is omdat ze zwanger is geworden...
Als het ene geslacht meer ambitieus is...
Als het ene geslacht meer toppers aflevert...
Dat laatste klinkt misschien extreem maar er zijn aanwijzingen dat mannen zowel meer toppers als meer losers leveren, een mogelijke verklaring (dit komt van biologen, niet van mij) is dat mannen maar 1 X-chromosoom hebben, iedereen die elementaire biologie heeft gehad begrijpt genoeg hiermee. Ik weet niet zeker of dat deze theorie nog steeds actueel is (dat verandert zo belachelijk snel in de biologie) maar dit was in ieder geval zeker kort geleden een serieuze theorie in de genetica.
Ik ben zelf toevallig niet zo heel erg competitief maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mannen doorgaans meer competitief zijn dan vrouwen en meer ambitie hebben.
Ik sluit niet uit dat het geslacht een rol speelt maar ik zie er geen overtuigend bewijs voor, of zelfs maar sterke aanwijzingen. Maar goed, eigenlijk vind ik het niet zo relevant of dat er een glazen plafond is, wat relevant is is dat we geen kwaliteiten verspillen. Het zal mij hierbij worst wezen of dat het om vrouwen, allochtonen of gehandicapten gaat, als deze mensen bijzondere kwaliteiten/talenten hebben dan moeten we die benutten. We moeten ervoor zorgen dat dat gebeurt en dan komt de rest met betrekking tot dit verhaal vanzelf wel goed naar mijn overtuiging. Ieder weldenkend mens staat hier achter en het is niet polemiserend van aard dus laten we dit steunen.
Ja, de verontwaardiging is tot op zekere hoogte terecht maar het is allemaal heel erg selectieve verontwaardiging. Dezelfde dames die ondertussen wel mensen hebben gepest, mensen uitlachen omdat ze dik of gehandicapt zijn of die racistisch zijn schreeuwen van de daken dat het gedaan moet zijn met het fluiten naar vrouwen. Dit terwijl het onderwerp van deze draad het sissen is door mensen die geen enkel respect hebben voor vrouwen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is nou precies waarom ik aangaf dat het zo'n fijn gevoel zou zijn als andere mannen een catcaller zouden aanspreken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wil er haast niet over beginnen omdat ik weet dat er mensen zijn die zich er aan ergeren, maar ik moet wel om mijn punt te maken.
Ik woon in Denemarken (ja joh) en hier zijn mensen echt nog socialer, het catcallen kom je hier ook eigenlijk zelden tegen, ook niet van Marokkanen overigens.
Dat wordt hier gezien als ongewenst gedrag gezien de maatschappij als geheel de instelling heeft om zich niet te bemoeien met andere mensen op straat, iedereen heeft het recht om in vrede op straat te lopen.
Dus wat hij zegt heeft wel een punt, het is een algehele instelling van de maatschappij, niet alleen bij de mannen (en vrouwen) die catcallen.
Dat is mooi, een dergelijke vorm van respect. Maar Bram sleept er van alles met de haren bij om maar te kunnen zeggen dat het niet zo erg is als bouwvakkers fluiten. Ik zeg dat Bram dit niet voor ons kan bepalen. Het is niet voor niets dat wordt overwogen het strafbaar te stellen: kennelijk is daar behoefte aan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wil er haast niet over beginnen omdat ik weet dat er mensen zijn die zich er aan ergeren, maar ik moet wel om mijn punt te maken.
Ik woon in Denemarken (ja joh) en hier zijn mensen echt nog socialer, het catcallen kom je hier ook eigenlijk zelden tegen, ook niet van Marokkanen overigens.
Dat wordt hier gezien als ongewenst gedrag gezien de maatschappij als geheel de instelling heeft om zich niet te bemoeien met andere mensen op straat, iedereen heeft het recht om in vrede op straat te lopen.
Dus wat hij zegt heeft wel een punt, het is een algehele instelling van de maatschappij, niet alleen bij de mannen (en vrouwen) die catcallen.
Ik zou graag met bronnen ondersteund zien dat deze vrouwen bestaan. Want ik kom ze nooit tegen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ook. Maar dit is volgens mij veel meer het punt.
[..]
[..]
Ja, de verontwaardiging is tot op zekere hoogte terecht maar het is allemaal heel erg selectieve verontwaardiging. Dezelfde dames die ondertussen wel mensen hebben gepest, mensen uitlachen omdat ze dik of gehandicapt zijn of die racistisch zijn schreeuwen van de daken dat het gedaan moet zijn met het fluiten naar vrouwen.
WTF? Dit verzin je ter plekke.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dezelfde dames die ondertussen wel mensen hebben gepest, mensen uitlachen omdat ze dik of gehandicapt zijn of die racistisch zijn schreeuwen van de daken dat het gedaan moet zijn met het fluiten naar vrouwen.
Thanks for mansplaining!quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nog eventjes iets anders, Disana zat te zeuren over mijn "groeiende lap tekst" maar de aanleiding hiervan was dat zij mij eventjes beschuldigde dat ik - als man - niets begrijp van feminisme. In tegenstelling tot het uiten van loze beschuldigingen staaf ik wat ik zeg, dus geef ik een woordje uitleg over het feminisme in deze tijd.
Ik krijg inderdaad niet de indruk dat je er veel kaas van hebt gegeten. Dat is verder prima, maar matig je niet aan dat je weet hoe wij ons voelen als we nageroepen worden. En verder wil ik dus graag bronnen zien voor die racistische vrouwen die gehandicapten pesten.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nog eventjes iets anders, Disana zat te zeuren over mijn "groeiende lap tekst" maar de aanleiding hiervan was dat zij mij eventjes beschuldigde dat ik - als man - niets begrijp van feminisme. In tegenstelling tot het uiten van loze beschuldigingen staaf ik wat ik zeg, dus geef ik een woordje uitleg over het feminisme in deze tijd.
Dat is natuurlijk gewoon puur speculatie, de vrouwen die ik ken die feminist zijn of het feminisme steunen zijn juist tegen iedere vorm van onderdrukking en sociale onrecht.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dezelfde dames die ondertussen wel mensen hebben gepest, mensen uitlachen omdat ze dik of gehandicapt zijn of die racistisch zijn schreeuwen van de daken dat het gedaan moet zijn met het fluiten naar vrouwen. Dit terwijl het onderwerp van deze draad het sissen is door mensen die geen enkel respect hebben voor vrouwen.
Zeker weten, geeft een heel erg veilig gevoel.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is nou precies waarom ik aangaf dat het zo'n fijn gevoel zou zijn als andere mannen een catcaller zouden aanspreken.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon puur speculatie, de vrouwen die ik ken die feminist zijn of het feminisme steunen zijn juist tegen iedere vorm van onderdrukking en sociale onrecht.
Overigens ook mannen, laten we niet vergeten dat mannen ook feminist kunnen zijn, zoals ik al schreef, in Denemarken is iedereen by defealt feminist ijkt het wel, hier is het ook geen scheldwoord of belediging maar een gemeengoed, ook voor mannen.
In IJsland waar mijn man vandaan komt hetzelfde, het gedrag wat je veel Nederlanders zie vertonen jegens vrouwen, zou daar enorm op worden neergekeken door mannen, mijn man stond versteld toen wij voor de eerste keer uit gingen in Nederland en daarna voelde hij zich ook niet prettig wanneer ik alleen uit ging in Nederland.
En natuurlijk gebeuren er in deze landen ook echt wel eens wat, maar de reacties als ''Te kort rokje'' en ''ze wilde het zelf'' blijven gelukkig achterwege.
Ik doelde op 'sissen' en naroepen. Aanranden is stout.quote:
De emotiesquote:You have no fucking clue en ik hoop dat je geen dochters hebt of krijgt.
Je bent zelf een foutje van de natuur, mafkees.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het lesbisch zijn is als het ware een 'foutje' van de natuur, een genetische abnormaliteit. Dezelfde instincten die andere mensen hebben zitten ook in hen.
Ze heeft wel een punt dat je wat lang van stof kan zijnquote:Op donderdag 25 februari 2016 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die emoties zijn niet zo raar. Ik dacht altijd dat het op mij niet zo'n indruk zou maken. Tot het een paar maanden geleden daadwerkelijk gebeurde. Trauma, nee. Woedend en vol walging, ja. Daardoor ook nóg meer weerzin tegen catcalling.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik doelde op 'sissen' en naroepen. Aanranden is stout.
[..]
De emoties
quote:Op maandag 22 februari 2016 10:10 schreef FlyDutchMan het volgende:
Ongelooflijk triest dit. Ongewenste aandacht is nog niet direct seksuele intimidatie.
Iemand bespugen of uitschelden is dat ook niet, maar is (terecht) al strafbaar.
Wat valt er straks allemaal onder "alle vormen van intimidatie"? Worden mensen bestraft voor nafluiten? Voor een praatje maken buiten de aangewezen zone? Te lang nakijken? Je vrienden wijzen op een mooie dame die langsloopt? Of geldt het alleen wanneer je naast deze handelingen ook nog de verkeerde huidskleur hebt?
Dank.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Emoties zijn goed, wanneer die ontbreken krijg je van die in zichzelf gekeerde autisten als een zeker persoon in dit topic die nog nooit een vrouw van dichtbij gezien hebben maar wel even bepalen dat vrouwen niet moeten zeuren als ze lastig gevallen worden op straat.
Vervelend. Ik praat het dan ook niet goed maar gezien het een fenomeen wat lastig uit te roeien is lijkt relativeren me toch echt de meest voor de hand liggende optie. Wat betreft catcalling dus, niet qua aanranding.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die emoties zijn niet zo raar. Ik dacht altijd dat het op mij niet zo'n indruk zou maken. Tot het een paar maanden geleden daadwerkelijk gebeurde. Trauma, nee. Woedend en vol walging, ja. Daardoor ook nóg meer weerzin tegen catcalling.
Gelukkig zijn er altijd witte ridders aanwezig ter compensatie voor de hufterige autisten.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Emoties zijn goed, wanneer die ontbreken krijg je van die in zichzelf gekeerde autisten als een zeker persoon in dit topic die nog nooit een vrouw van dichtbij gezien hebben maar wel even bepalen dat vrouwen niet moeten zeuren als ze lastig gevallen worden op straat.
Lezen kan je leren, iets niet uit de context rukken ook. Lees het nog een keer, en deze keer volledig in plaats van direct te reageren na het lezen van die eerste zin, als je een beetje gekalmeerd bent. Evolutionair gezien is het dysfunctioneel dat een man zich niet sexueel aangetrokken voelt tot een vrouw en vice versa, dat is alles waar dat op slaat. Dat jij, allicht omdat jij de rest niet had gelezen, fantaseert dat daar een moreel oordeel in zit ondanks dat ik expliciet aangaf dat daar geen moreel oordeel in zat kan ik niet helpen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je bent zelf een foutje van de natuur, mafkees.
quote:Het lesbisch zijn is als het ware een 'foutje' van de natuur, een genetische abnormaliteit. Dezelfde instincten die andere mensen hebben zitten ook in hen. Voor de duidelijkheid, er is natuurlijk niets mis mee dat ze lesbisch zijn maar het is weinig doelmatig gezien de noodzaak tot reproductie en zo.
Zonder enige twijfel maar in dit specifieke geval was dat omdat zij mij ongegrond beschuldigde niets van feminisme af te weten. Tja, dan vraag je er om.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:48 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ze heeft wel een punt dat je wat lang van stof kan zijn
Ik heb alles gelezen, godse autist. Dat is juist waarom ik je een mafkees noem dat je met dergelijke onzin komt. Lesbische vrouwen foutjes van de natuur noemen, staat daar geen ban op ofzo? Niet dat dat van mij hoeft, je maakt enkel jezelf belachelijk.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lezen kan je leren, iets niet uit de context rukken ook. Lees het nog een keer, en deze keer volledig in plaats van direct te reageren na het lezen van die eerste zin, als je een beetje gekalmeerd bent. Evolutionair gezien is het dysfunctioneel dat een man zich niet sexueel aangetrokken voelt tot een vrouw en vice versa, dat is alles waar dat op slaat. Dat jij, allicht omdat jij de rest niet had gelezen, fantaseert dat daar een moreel oordeel in zit ondanks dat ik expliciet aangaf dat daar geen moreel oordeel in zat kan ik niet helpen.
Hier het volledige citaat:
[..]
quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Alweer blijk jij moeite te hebben met lezen en erg geneigd te zijn om van alles uit het verband te rukken. Niemand heeft hier beweerd dat vrouwen "zeuren" of "dat ze niet mogen zeuren". Mensen hebben hier enkel beweerd dat het niet tot het domein van de strafwet hoort te behoren en dat dit iets is wat mensen prima onderling kunnen oplossen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Jij reageert overdreven emotioneel vanwege een bias. Prima, ga je gang. Leg mij echter geen woorden in de mond die ik niet heb gebruikt en citeer volledig in plaats van iets uit de context te rukken. Ik sprak vanuit biologisch perspectief. Als jij even kalm was gebleven in plaats van direct vanuit emotie te reageren en had bekeken op welke reactie ik reageerde dan had jij begrepen dat dit puur vanuit biologisch perspectief was en niet vanuit sociologisch perspectief. Als jij mij om die reden wil uitschelden voor autist, waar trouwens wel een ban op staat, dan ga jij maar je gang. Dat zegt meer over jou dan over mij. Die andere reactie van jou heb ik niet gelezen en ga ik niet lezen. Er zal vast niets fraais in staan. Gezien de wijze waarop jij discussieert zet ik er hier trouwens een punt achter. Ik ga voorlopig geen reacties van jou lezen, in ieder geval niet als ze naar mij toe gericht zijn. Fok jezelf op als jij dat wil, ik laat me niet opfokken door jou.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen, godse autist.
[..]
quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom kleden lesbiennes zich dan ook sexy?
Ik begon er niet over, Snakelady stelde mij de vraag waarom lesbiennes zich sexy kleden. Mijn antwoord zou je kunnen interpreteren als dat dezelfde instincten in hun brein zitten als bij hetero's ondanks dat zij niet aan voortplanting doen doordat ze 'per ongeluk' - genetisch gezien - lesbisch zijn geworden door een toevallige mutatie. Hier zit uiteraard geen enkel waardeoordeel in, zoals ik eerder aangaf is bij ratten/muizen bewezen dat met een bepaalde genverandering deze dieren homofiel werden. Het feit dat het bij een zeer klein deel van de populatie voorkomt is de reden dat je spreekt over een genetische variant. Sommige mensen willen hier blijkbaar homohaat of zo in lezen maar ik ben toch echt de laatste persoon die over zoiets onbenulligs moeilijk zou doen. Je bent zoals je bent, leven en laten leven en zo.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het lesbisch zijn is als het ware een 'foutje' van de natuur, een genetische abnormaliteit. Dezelfde instincten die andere mensen hebben zitten ook in hen. Voor de duidelijkheid, er is natuurlijk niets mis mee dat ze lesbisch zijn maar het is weinig doelmatig gezien de noodzaak tot reproductie en zo.
Terzijde: ze hebben bij muizen of ratten geëxperimenteerd: die werden homofiel gemaakt door een gen te veranderen.
Terecht.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die emoties zijn niet zo raar. Ik dacht altijd dat het op mij niet zo'n indruk zou maken. Tot het een paar maanden geleden daadwerkelijk gebeurde. Trauma, nee. Woedend en vol walging, ja. Daardoor ook nóg meer weerzin tegen catcalling.
Dus sorry but not sorry.
Dit dus.quote:
Nee, maar de TT zegt strafbaar stellen toch? Is d't niet een béétje overdreven voor een beetje fluiten?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:12 schreef Isegrim het volgende:
Niemand beweert dat het een halsmisdaad is.
Zoals ik al schreef, fluiten vind ik ook geen ramp, en toen er naar mijn moeder (bijna 60) gefloten werd een paar weken geleden door een paar ''jongere'' mannen vond ze dat ook helemaal niet erg, ze was er zelfs aardig enthousiast over.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:14 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, maar de TT zegt strafbaar stellen toch? Is d't niet een béétje overdreven voor een beetje fluiten?![]()
Heb ik het alleen over fluiten heh, voor de rest moeten ze natuurlijk hun handjes lekker thuis houden
Ja kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, fluiten vin ik ook geen ramp, en toen er naar mijn moeder (bijna 60) gefloten werd een paar weken geleden door een paar ''jongere'' mannen vond ze dat ook helemaal niet erg, ze was er zelfs aardig enthousiast over.
Daar zijn we het over eens maar laten we dan meer naar de fundamentele problemen gaan: de doorgeslagen individualisering, het gebrek aan respect voor elkaar, de te gebrekkige sociale samenhang, het feit dat mensen hun buren niet meer kennen etc.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben niet voor strafbaar stellen. Ik vind wél dat er iets moet veranderen in onze maatschappij.
Het probleem met termen zoals feminisme is dat er tal van definities zijn die door verschillende mensen worden gehanteerd. Heb je het over de moderne stroming binnen het femisme die stelt dat mensen zichzelf moeten kunnen zijn binnen een bepaalde context (mannelijk/vrouwelijk) dan ben ik het natuurlijk met je eens. Heb je het over het oude type feminisme (glazen plafond, quota...) dan ben ik het niet met je eens. Ook hiervoor geldt dat je het naar mijn mening veel breder zou moeten trekken maar vooral vind ik dat je veel beter het fundamentele probleem kan bestrijden. Het fundamentele probleem is dat we heel erg snel etiketjes op potjes plakken en dat we (mede hierdoor) heel erg veel talent weggooien. Niet alleen wordt het talent van vrouwen verspild (ja, dat gebeurt en soms doen ze het ook nog zelf), dit geldt ook voor bijvoorbeeld allochtonen mensen, gehandicapte mensen en oudere mensen.quote:En ik vind ook dat het onzin is om te stellen dat het feminisme niet meer nodig is in het westen.
Precies mijn punt!quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:35 schreef snakelady het volgende:
Dat is natuurlijk gewoon puur speculatie, de vrouwen die ik ken die feminist zijn of het feminisme steunen zijn juist tegen iedere vorm van onderdrukking en sociale onrecht.
Volgens de moderne definitie van feminisme ben ook ik een feminist, ik vind namelijk dat mannen moeten kunnen kiezen voor vrouwelijke beroepen en activiteiten en vice versa. Bovendien, velen van ons hebben dat tot op zekere hoogte. Ikzelf ook, in veel opzichten ben ik het mannelijke type maar ik zou het bijvoorbeeld ook best leuk vinden om met een musical mee te doen. Dat moet toch kunnen?quote:Overigens ook mannen, laten we niet vergeten dat mannen ook feminist kunnen zijn, zoals ik al schreef, in Denemarken is iedereen by defealt feminist ijkt het wel, hier is het ook geen scheldwoord of belediging maar een gemeengoed, ook voor mannen.
wie zegt dat dat niet kan dan?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bovendien, velen van ons hebben dat tot op zekere hoogte. Ikzelf ook, in veel opzichten ben ik het mannelijke type maar ik zou het bijvoorbeeld ook best leuk vinden om met een musical mee te doen. Dat moet toch kunnen?
Het is helaas nog niet zo sterk geaccepteerd als dat het geval zou moeten zijn. Ik vrees dat Nederland internationaal wat achterloopt. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar hoe weinig meisjes hier techniek of wiskunde studeren en hoe dat verschilt met het buitenland.quote:
Dat verzin je zelf denk ik, in zo goed als alle musicals spelen er mannen meequote:Op donderdag 25 februari 2016 22:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is helaas nog niet zo sterk geaccepteerd als dat het geval zou moeten zijn.
Maar het kán wel, dus wat is dan het probleem?quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar hoe weinig meisjes hier techniek of wiskunde studeren en hoe dat verschilt met het buitenland.
Wat valt er nog te winnen?quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben niet voor strafbaar stellen. Ik vind wél dat er iets moet veranderen in onze maatschappij. En ik vind ook dat het onzin is om te stellen dat het feminisme niet meer nodig is in het westen. Er is nog genoeg te winnen. Wat niet wegneemt dat er heel erg veel landen zijn waar de situatie veel en veel ernstiger is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |