Jij denkt nogal goed te weten wat ik bedoel, maar tot nog toe zit je eigenlijk elke keer fout.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:08 schreef SpecialK het volgende:
Met "onzin flikken" bedoelt isegrim dus alles van "net iets te lang aanstaren" tot "zeggen dat je dikke tieten hebt".
'Mag' je tegen iemand die spastisch is op straat roepen "Hey man, wat loop jij raar?"quote:Op maandag 22 februari 2016 17:14 schreef SpecialK het volgende:
Neemt niet weg dat opmerken dat iemand dikke tieten heeft verder vrij staat. Tenzij we wederom onze vrijheden willen laten inperken door de overheid. We zijn wat dat betreft wel een stel masochisten in dit land dus het zou me niks verbazen.
Totdat we stoppen met het steeds maar weer praten over verbieden van x, y en z heb ik geen interesse om te praten over wat sociaal aanvaardbaar is. Dat kan me namelijk in proportie met het kwijtraken van mijn vrijheden niks schelen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
'Mag' je tegen iemand die spastisch is op straat roepen "Hey man, wat loop jij raar?"
Ja, het mag, maar het is niet sociaal aanvaardbaar ....
Ik zei toch eerder al dat ik vraagtekens heb bij een wet op dit gebied? Dat valt niet te handhaven en verandert ook weinig aan de mentaliteit van de mannen die dat soort dingen doen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Totdat we stoppen met het steeds maar weer praten over verbieden van x, y en z heb ik geen interesse om te praten over wat sociaal aanvaardbaar is. Dat kan me namelijk in proportie met het kwijtraken van mijn vrijheden niks schelen.
Geloof me, dit gebeurt overal. Alleen de ene cultuur doet het in een andere vorm dan de andere.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:24 schreef Baas_bas het volgende:
Zal zeker wel zo zijn vanwege Harm en Karel die zo naar meisjes lopen te spugen.
Serieus Spugen ook echtEen groepje bouwvakkers dat fluit ok maar we hebben allemaal wel een idee wat sommige vrouwen daar en in andere steden naar zich toe geslingerd krijgen
Ik zie toch vaak de meeste Nederlanders respect hebben voor vrouwen. Op een paar tokkies na. Een groepje Marokkanen heeft in zowat alle gevallen gewoon geen respect voor vrouwen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:27 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geloof me, dit gebeurt overal. Alleen de ene cultuur doet het in een andere vorm dan de andere.
Spugen heb ik trouwens nog nooit gehoord of meegemaakt. Oh ja, wacht, er heeft een keer een kerel naar me gespuugd, maar dat was omdat ik tegen hem zei dat ik het nogal asociaal vond dat hij in de metro op de grond zat te spugen.Was overigens een blanke man.
Ik zou dat zo niet durven zeggen en het is ook niet mijn persoonlijke ervaring. Maar er zit zonder meer een probleem met de houding t.o.v. vrouwen in islamitische / Arabische culturen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:31 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Ik zie toch vaak de meeste Nederlanders respect hebben voor vrouwen. Op een paar tokkies na. Een groepje Marokkanen heeft in zowat alle gevallen gewoon geen respect voor vrouwen.
Ik zou dat wel als enigszins vernederend ervaren jah.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:37 schreef tesssssssss het volgende:
Spugen op iemand is toch om iemand te vernederen?
Ik denk dat dat ook gewoon de bedoeling is. Van spugen op iemand. Zo van 'Ik spuug op je."quote:Op maandag 22 februari 2016 20:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou dat wel als enigszins vernederend ervaren jah.
Ik ook. Maar ik heb het ook nog nooit gehoord of zien gebeuren in dezelfde soort context als de andere gedragingen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook gewoon de bedoeling is. Van spugen op iemand. Zo van 'Ik spuug op je."
Ik verafschuw je.
Ik walg van je.
Je bent minder dan ik, en dat laat ik je voelen ook.
Ik denk dat ik spugen wel één van de ergste dingen vind van de drie.
Wat is het probleem dan precies? Het lijkt mij vooral een kwestie van de invalshoek die je (ver)kiest. Er zijn natuurlijk wel de verschillen tussen wat "kuis" is al verschilt dat natuurlijk ook sterk binnen de Islamitische/Arabische "culturen" (voor zover je die als zodanig kan duiden).quote:Op maandag 22 februari 2016 20:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou dat zo niet durven zeggen en het is ook niet mijn persoonlijke ervaring. Maar er zit zonder meer een probleem met de houding t.o.v. vrouwen in islamitische / Arabische culturen.
(Ook in streng-christelijke / westerse culturen overigens.)
Het hele idee van 'kuisheid' is al fout wat mij betreft. En noch de islam noch het christendom beschouwen vrouwen als gelijkwaardig aan mannen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:58 schreef idefixide het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan precies? Het lijkt mij vooral een kwestie van de invalshoek die je (ver)kiest. Er zijn natuurlijk wel de verschillen tussen wat "kuis" is al verschilt dat natuurlijk ook sterk binnen de Islamitische/Arabische "culturen" (voor zover je die als zodanig kan duiden).
Wat houdt gelijkwaardig in? Gelijkwaardig in welke zin?quote:Op maandag 22 februari 2016 21:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het hele idee van 'kuisheid' is al fout wat mij betreft. En noch de islam noch het christendom beschouwen vrouwen als gelijkwaardig aan mannen.
Je dicht het stukje stof veel meer "waarde" toe dan in de islamitische landen wordt ervaren door vrouwen. Ik zou zeggen vraag het de vrouwen zelf aan welke veranderingen ze prioriteit willen geven. Respecteer dat zonder dat je het dragen van een hoofddoek of hijab wegzet als hooguit een "feministisch" statement.quote:Ik sta zeer ambivalent tegenover de hijab. Ik zie de hijab als ontegenzeggelijk symbool van onderdrukking van vrouwen. En toch kan ik er óók inkomen dat er vrouwen zijn die de hijab dragen als feministisch statement.
Je snapt denk ik niet dat zo goed dat het niet om je kledij gaat maar om je gedragingen. Ik denk niet dat je die subtiliteiten door hebt. Een Iraanse dame zou die 70-jarige viespeuk geen kans hebben gegeven.quote:Ik heb inmiddels wel ervaren dat die zogenaamde bescherming die de hijab biedt tegen al te vrijpostige mannen onzin is, want ik was nota bene strikt islamitisch gekleed toen ik in de metro in Tehran werd aangerand door een vent van 70+.
Nee hoor. Ik was er al.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:20 schreef topdeck het volgende:
Vrouwen vinden dat juist leukzonder aandacht is hun gehele existensie nietig.
Inb4 feministen
Nogmaals Iran is een theocratie. Afschaffen dat verbod, je moet zelf bepalen of je jezelf bedekt. Zo'n "hijab" stelt niets voor als het een verplicht nummertje wordt. Zoals eerder aangegeven lopen prostituees daar ook zo rond.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:35 schreef Isegrim het volgende:
Zo ongeveer elke vrouw die we daar ontmoet hebben, had de schurft aan de hijab en deed hem af zodra de deur achter haar dicht ging. Ze háátten dat ding. Dat is ook niet zo gek, als het je wordt opgedrongen.
Je klinkt als een grammofoonplaat. Lees toch eens wat er staat. Ik zeg toch niet dat je iets verkeerd doet? Ik stel dat in een theocratie andere regels gelden. Jij denkt dat je met een stukje kleed hebt voldaan aan de normen die daar gelden. Dat is te kort door te bocht. Als je dat niet wil begrijpen prima.. oh ja en flikker zelf op met dat gescheld van je.quote:Oh, mijn aanranding lag aan mijn gedrag?Ik stond gewoon stil in de metro. Van 'geen kans geven' kon geen enkele sprake zijn aangezien de metro zo vol was dat ik niet kon bewegen. Flikker op met je victim-blaming.
Kijk, of je hebt een alfa als ik, of je hebt een pleb wiens lul het niet eens meer doet na zijn dertigste en zo ontslagen wordt omdat hij waardeloos is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |