abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160112605
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:18 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Nee, dat zijn ze niet. Ze zijn slachtoffer van "seksuele intimidatie" en op basis van de OP concludeer ik dat die term aan ernstige inflatie onderhevig is.

"Psst meisje", is geen seksuele intimidatie. Als je het meisje omsingelt of de hele tijd achter haar aan blijft lopen, terwijl ze duidelijk geen interesse heeft begeef je je in die zone.

En nee, iemand uitschelden voor hoer, terwijl ze al 10 meter verder is gelopen, is ook geen seksuele intimidatie. Er gaat geen dreiging vanuit, het gebeurt uit frustratie en is enkel belediging.
Natuurlijk gaat daar wel een dreiging van uit, mafkees.
pi_160112623
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wanneer is iets volgens jou seksuele intimidatie?
Elke vorm van seksueel getinte ongevraagde en ongewenste aandacht.
  maandag 22 februari 2016 @ 10:38:55 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160112658
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Elke vorm van seksueel getinte ongevraagde of ongewenste aandacht.
Als je "de eerste stap zetten" overliet aan vrouwen dan was het menselijk ras al 80x uitgestorven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_160112700
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als je "de eerste stap zetten" overliet aan vrouwen dan was het menselijk ras al 80x uitgestorven.
Er is een enorm verschil tussen gewoon een gesprek aanknopen en een opmerking maken over iemands lichaam danwel fluiten of sissen. Denk jij dat er ooit een relatie ontstaat tussen een bouwvakker en een vrouw die hij nafluit? :D
  maandag 22 februari 2016 @ 10:44:03 #55
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_160112751
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:13 schreef Isegrim het volgende:
Het is wél seksuele intimidatie. Weet je hoe vaak het gebeurt dat je vervolgens uitgescholden wordt als je niet reageert of -erger nog- aangeeft dat je er niet van gediend bent? Of het nou fluiten is of sissen.
Maar dit zijn toch twee totaal verschillende zaken?

Wanneer een man op een vrouw afstapt en een praatje maakt, maar daarna agressief wordt wanneer zij niet op zijn avances ingaat, dan maakt dit het praatje toch niet automatisch seksuele intimidatie?

Waarom bij het sissen en fluiten (hoe triest het ook is) dan wel zo'n redenatie?
Krekker is de bom!
pi_160112761
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat daar wel een dreiging van uit, mafkees.
Als je een overgevoelig bloempje bent, dat enkel met zijden handschoentjes aangeraakt mag worden misschien ja.

Er is een reden dat de seksuele avances van je baas al snel onder seksuele intimidatie vallen. Dat is namelijk dat je jezelf niet zomaar uit de situatie kunt verwijderen en vanuit de machtsverhouding de impliciete dreiging uitgaat, dat je baan op het spel staat.

Bij een situatie met een willekeurige jongen op straat is dat niet het geval. Je kan gewoon doorlopen, pas op het moment dat iemand die mogelijkheid van je afneemt of begint te dreigen dat hij je volgende keer wel pakt is er sprake van intimidatie.

Als iemand bij mij een sigaretje of een euro komt bietsen en ik hem negeer en doorloop, dan is het ook geen intimidatie als hij mij een lul noemt. Ik zie niet in waarom we de drempel opeens zouden verlagen als er "seksuele" voor het woordje "intimidatie" staat.
  maandag 22 februari 2016 @ 10:48:35 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160112823
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er is een enorm verschil tussen gewoon een gesprek aanknopen en een opmerking maken over iemands lichaam danwel fluiten of sissen. Denk jij dat er ooit een relatie ontstaat tussen een bouwvakker en een vrouw die hij nafluit? :D
Wie heeft het over bouwvakkers? Vrouwen zoeken natuurlijk over het algmeen naar mensen met een hogere status/inkomen (daarom is specifiek dat gefluit onwenselijk.. als Ryan Gosling naar je stond te fluiten was het ineens charmant en alleraardigst O+). We hebben het over mensen op straat onderling.

En het gaat niet alleen over fluiten of sissen. Het gaat over elke vorm van (zoals jij aan gaf) ongewenste seksuele toespeling maken op iemand.

Met andere woorden. In de club een beetje het initiatief nemen waarna achteraf blijkt dat ze er geen zin in had is dus volgens jou al keiharde seksuele intimidatie en moet strafbaar zijn.

Met andere woorden: als we dit doortrekken dienen mannen dus gewoon nooit meer toespelingen te maken om charmant te proberen te zijn, nooit meer flirten (want je hebt gevoelige typjes die daar van overstuur raken blijkbaar), nooit meer initiatief nemen voor de seks (ook als je elkaar dus kent) want wie weet dat zij dat niet OK vind, ookal werd er hevig geflirt is dat natuurlijk geen garantie dat die hand op haar been welkom is.

Je moet je wel even beseffen wat voor implicaties jouw levensvisies hebben, he. Gezellige maatschappij is dat. Eentje waar mannen en masse de cel in worden geflikkert voor stembandvibraties en hier en daar een hand op een been.

Nederland is al "single land". Maar die status wil jij nog even codificeren zo te zien.
pi_160112857
"According to a 2014 study published by the European Union Agency for Fundamental Rights, the Netherlands had the fourth highest prevalence rate of physical and sexual violence against women in Europe, with 45% of women having experienced such violence, which is well above the European average of 33%."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

En dit gaat alleen nog maar over geweld, niet eens over 'minder erge' vormen van seksuele intimidatie...
pi_160112876
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wie heeft het over bouwvakkers? Vrouwen zoeken natuurlijk over het algmeen naar mensen met een hogere status/inkomen (daarom is specifiek dat gefluit onwenselijk.. als Ryan Gosling naar je stond te fluiten was het ineens charmant en alleraardigst O+). We hebben het over mensen op straat onderling.

En het gaat niet alleen over fluiten of sissen. Het gaat over elke vorm van (zoals jij aan gaf) ongewenste seksuele toespeling maken op iemand.

Met andere woorden. In de club een beetje het initiatief nemen waarna achteraf blijkt dat ze er geen zin in had is dus volgens jou al keiharde seksuele intimidatie en moet strafbaar zijn.

Met andere woorden: als we dit doortrekken dienen mannen dus gewoon nooit meer toespelingen te maken om charmant te proberen te zijn, nooit meer flirten (want je hebt gevoelige typjes die daar van overstuur raken blijkbaar), nooit meer initiatief nemen voor de seks (ook als je elkaar dus kent) want wie weet dat zij dat niet OK vind, ookal werd er hevig geflirt is dat natuurlijk geen garantie dat die hand op haar been welkom is.

Je moet je wel even beseffen wat voor implicaties jouw levensvisies hebben, he. Gezellige maatschappij is dat. Eentje waar mannen en masse de cel in worden geflikkert voor stembandvibraties en hier en daar een hand op een been.

Nederland is al "single land". Maar die status wil jij nog even codificeren zo te zien.
Daar hield ik op met lezen. :')
pi_160112920
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar dit zijn toch twee totaal verschillende zaken?

Wanneer een man op een vrouw afstapt en een praatje maakt, maar daarna agressief wordt wanneer zij niet op zijn avances ingaat, dan maakt dit het praatje toch niet automatisch seksuele intimidatie?

Waarom bij het sissen en fluiten (hoe triest het ook is) dan wel zo'n redenatie?
  maandag 22 februari 2016 @ 10:54:04 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160112928
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:50 schreef Isegrim het volgende:
"According to a 2014 study published by the European Union Agency for Fundamental Rights, the Netherlands had the fourth highest prevalence rate of physical and sexual violence against women in Europe, with 45% of women having experienced such violence, which is well above the European average of 33%."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics

En dit gaat alleen nog maar over geweld, niet eens over 'minder erge' vormen van seksuele intimidatie...
Soortgelijke cijfers in de VS zijn al kapotgeschoten. Is het resultaat van feministsch onderzoek waarin zelfs een keertje in de bus aangestaard worden al als seksueel geweld wordt geteld.

Zal me niks verbazen als je het onderzoek gaat uitdiepen dat er diepe structurele problemen te vinden zijn in de methode, vraagstelling of classificering.
pi_160112964
Feministisch onderzoek, uhuh. Jij praat niet veel met vrouwen zeker? In mijn omgeving kloppen zulke cijfers in elk geval prima. Helaas.
  maandag 22 februari 2016 @ 10:57:14 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160113002
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:55 schreef Isegrim het volgende:
Feministisch onderzoek, uhuh. Jij praat niet veel met vrouwen zeker? In mijn omgeving kloppen zulke cijfers in elk geval prima. Helaas.
Linkje naar jouw omgevingsonderzoek? Of zijn we nu gewoon naar je "verhaaltjes" aan het luisteren.

Jouw bron geeft nl meerdere cijfers weer. Jij claimt dat het 45% is, meerdere onderzoeken wijzen naar 18%. (vind ik nog steeds verdacht hoog gezien bijgestelde cijfers in de VS ook richting decimerende laagtes gingen toen de vraagstelling werd aangepast).
pi_160113093
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:55 schreef Isegrim het volgende:
Als je omgeving bestaat uit vrouwen die een keertje nagefloten worden, of "hoer" genoemd worden, bij het negeren van iemands avances seksuele intimidatie vinden, dan is dat best begrijpelijk. Sterker nog, dan ben ik best trots op mijn geslachtsgenoten, want dan zijn de cijfers lager dan ik zou verwachten.

Het is alleen wel een beetje respectloos jegens vrouwen (en mannen) die echt in situaties hebben gezeten die niet zomaar opgelost konden worden met doorlopen. De uitzichtloosheid en/of de dreiging van echte seksuele intimidatie zijn namelijk niet vergelijkbaar met "zij zijn niet lief tegen mij :'(".

Zie je trouwens ook met de inflatie van het woord "stalking". Ik vind het oprecht wonderbaarlijk dat men zo met zichzelf bezig is dat ze ieder ongewenst gedrag in hun richting gelijktrekken met vrij ernstige criminele gedragingen.
pi_160114150
Als ik spreek over mijn omgeving, heb ik het over ernstigere vormen van seksuele intimidatie en mishandeling. Bijvoorbeeld: mijn moeder is als jonge vrouw aangerand door een vent die haar dwong toe te kijken terwijl hij zich aftrok, ik ben recent in mijn kruis betast door een wildvreemde in een overvolle metro, vele vrouwen die ik ken hebben soortgelijke verhalen. Ongeacht de exacte cijfers (ben benieuwd naar jullie bronnen dat het veel minder zou zijn) is het een gigantisch en systematisch probleem.
pi_160115193
Krijg je ervan van al die allochtonen
  maandag 22 februari 2016 @ 12:38:14 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160115206
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Als ik spreek over mijn omgeving, heb ik het over ernstigere vormen van seksuele intimidatie en mishandeling. Bijvoorbeeld: mijn moeder is als jonge vrouw aangerand door een vent die haar dwong toe te kijken terwijl hij zich aftrok, ik ben recent in mijn kruis betast door een wildvreemde in een overvolle metro, vele vrouwen die ik ken hebben soortgelijke verhalen. Ongeacht de exacte cijfers (ben benieuwd naar jullie bronnen dat het veel minder zou zijn) is het een gigantisch en systematisch probleem.
The Plural of Anecdote is Not Data.

Ik heb dat onderzoek doorgelezen van je wiki pagina

http://fra.europa.eu/site(...)results-apr14_en.pdf

"Inappropriate staring or leering that made you feel intimidated"
en
"Sexually suggestive comments or jokes that made you feel offended"

Dus... beledigd zijn door een dom grof grapje (wellicht niet eens richting jou gericht) wordt meegeteld als sexual harassment. Een autistische nerd die een beetje op een moeilijke manier oogcontact met je zoekt is al een crimineel is jouw ogen.

Hoe is dit GEEN mannenhaat precies? Want ik begin het onderhand moeilijk te vinden om het anders uit te leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 22-02-2016 12:46:55 ]
pi_160116040
hebben ze niets beters te doen?
pi_160116203
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

The Plural of Anecdote is Not Data.

Ik heb dat onderzoek doorgelezen van je wiki pagina

http://fra.europa.eu/site(...)results-apr14_en.pdf

"Inappropriate staring or leering that made you feel intimidated"
en
"Sexually suggestive comments or jokes that made you feel offended"

Dus... beledigd zijn door een dom grof grapje (wellicht niet eens richting jou gericht) wordt meegeteld als sexual harassment. Een autistische nerd die een beetje op een moeilijke manier oogcontact met je zoekt is al een crimineel is jouw ogen.
Dat is toch echt iets heel anders dan wat er omschreven wordt.

quote:
Hoe is dit GEEN mannenhaat precies? Want ik begin het onderhand moeilijk te vinden om het anders uit te leggen.
Onder mijn vrienden bevinden zich geen mannen die dat soort achterlijk gedrag vertonen hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 22-02-2016 13:28:23 ]
pi_160116398
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Een probleem dat wordt opgelost door deze gedragingen gelijk te trekken met matige versierpogingen?
pi_160116517
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:30 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Een probleem dat wordt opgelost door deze gedragingen gelijk te trekken met matige versierpogingen?
Er is geen sprake van gelijktrekken. Ik weet overigens ook niet of ik een voorstander ben van verbieden. Maar het zou wel eens fijn zijn als fatsoenlijke mannen hun bek zouden opentrekken wanneer één van hun soortgenoten zich zo meent te moeten gedragen.
  maandag 22 februari 2016 @ 15:02:51 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160118620
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is toch echt iets heel anders dan wat er omschreven wordt.
Nee hoor. Waar jij vanuit gaat is dat de perceptie van vrouwen altijd een indicatie van waarheid is. Vrouwen denken dat ze onveilig zijn dus zullen ze wel onveilig zijn. Ze denken dat iemand een dreigende houding aanneem dus die persoon zal wel een dreigende houding aan hebben genomen.

Het enige wat bij die vraagstelling wordt gemeten is dat vrouwen zich structureel onveilig voelen. Maar dus niet dat ze ook echt onveilig zijn.

quote:
[..]

Onder mijn vrienden bevinden zich geen mannen die dat soort achterlijk gedrag vertonen hoor.
Jouw mannelijke vrienden maken nooit eens een gekleurd grapje over iets waar iemand zich beledigd over kan voelen? Wat saai. Tijd om nieuwe vrienden te zoeken.
  maandag 22 februari 2016 @ 15:05:42 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160118677
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:35 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er is geen sprake van gelijktrekken. Ik weet overigens ook niet of ik een voorstander ben van verbieden. Maar het zou wel eens fijn zijn als fatsoenlijke mannen hun bek zouden opentrekken wanneer één van hun soortgenoten zich zo meent te moeten gedragen.
Wie zegt dat fatsoenlijke mannen dat niet doen dan? Jij? En waarom specifiek mannen? Omdat soort bij soort moet blijven? Flink seksistisch ben jij.
pi_160118785
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 01:01 schreef Isegrim het volgende:
Sissen vind ik ook echt bijzonder onprettig. Krijg daar altijd een heel naar gevoel bij en probeer het maar te negeren (zoals elke andere vorm van apengedrag door kerels zonder hersencellen).
En dames zonder hersencellen. ;)
Dat is het beste wat je kan doen, het negeren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160118813
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wie zegt dat fatsoenlijke mannen dat niet doen dan? Jij? En waarom specifiek mannen? Omdat soort bij soort moet blijven? Flink seksistisch ben jij.
Hoe vaak hoor jij vrouwen op straat seksueel getinte opmerkingen maken tegen mannen die zij niet kennen?

Het zal vast wel eens gebeuren en op individueel niveau is dat even erg. Maar het is niet systematisch.
pi_160118916
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee hoor. Waar jij vanuit gaat is dat de perceptie van vrouwen altijd een indicatie van waarheid is. Vrouwen denken dat ze onveilig zijn dus zullen ze wel onveilig zijn. Ze denken dat iemand een dreigende houding aanneem dus die persoon zal wel een dreigende houding aan hebben genomen.
Elke vorm van ongevraagde seksueel getinte benadering is wmb fout, ongeacht hoe het object van die benadering erover denkt. Het gedrag an sich is verwerpelijk.

quote:
Jouw mannelijke vrienden maken nooit eens een gekleurd grapje over iets waar iemand zich beledigd over kan voelen? Wat saai. Tijd om nieuwe vrienden te zoeken.
Ik heb het met name over street harassment. Dat zijn doorgaans onbekenden en geen vrienden.

Het hele punt waar het om draait is dat een man die out of the blue op straat tegen mij roept dat ik flink dikke tieten heb (ja, is gebeurd), blijkbaar denkt dat hij een bepaald recht heeft over mijn lichaam.

Het zou werkelijk niet in mijn hoofd opkomen om een soortgelijke opmerking naar een wildvreemde man op straat te maken. Waar haal je het lef vandaan?
  maandag 22 februari 2016 @ 15:20:55 #77
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160118975
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoe vaak hoor jij vrouwen op straat seksueel getinte opmerkingen maken tegen mannen die zij niet kennen?
Soms wel ja. Wat dan dom gegiegel van omstanders (dames) veroorzaakt. Want seksueel intimideren is grappig als een vrouw het flikt maar een doodzonde als een man het flikt.

quote:
Het zal vast wel eens gebeuren en op individueel niveau is dat even erg. Maar het is niet systematisch.
Verklaart nog steeds niet waarom jij denkt dat mannen dan mannen moeten corrigeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 22-02-2016 15:26:18 ]
  maandag 22 februari 2016 @ 15:22:47 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160119008
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Elke vorm van ongevraagde seksueel getinte benadering is wmb fout, ongeacht hoe het object van die benadering erover denkt. Het gedrag an sich is verwerpelijk.

[..]

Ik heb het met name over street harassment. Dat zijn doorgaans onbekenden en geen vrienden.

Het hele punt waar het om draait is dat een man die out of the blue op straat tegen mij roept dat ik flink dikke tieten heb (ja, is gebeurd), blijkbaar denkt dat hij een bepaald recht heeft over mijn lichaam.
"Jij hebt dikke tieten" = "ik heb recht op jouw lichaam"

Mijn god wat een domme redenatie. Leer je dit in je feministische boekenclubjes?

quote:
Het zou werkelijk niet in mijn hoofd opkomen om een soortgelijke opmerking naar een wildvreemde man op straat te maken. Waar haal je het lef vandaan?
Zat vrouwen die dat tijdens het uitgaan gewoon flikken (al dan niet met wat op).
pi_160119139
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Soms wel ja. Wat dan dom gegiegel van omstanders (dames) veroorzaakt. Want seksueel intimideren is grappig als een vrouw het flikt maar een doodzonde als een man het flikt.
Onzin. Ook als een vrouw het doet is het triest. Er is wél een verschil, namelijk dat er geen sprake is van systematisch seksueel geweld tegen mannen. De context is dus anders.

quote:
Verklaart nog steeds niet waarom jij denkt dat mannen dan mannen moeten corriegeren.
Waar zei ik 'moeten'? :? Ik zou het fijn vinden als mannen andere mannen daar eens op aan zouden spreken. Heb ik namelijk nog nooit zien gebeuren. Ik denk dat veel vrouwen het enorm zouden waarderen en zich veiliger zouden gaan voelen in de openbare ruimte. En het is effectiever, want mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen en reageren dus slecht op tegengas vanuit de vrouw in kwestie.
pi_160119172
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Jij hebt dikke tieten" = "ik heb recht op jouw lichaam"

Mijn god wat een domme redenatie. Leer je dit in je feministische boekenclubjes?
Is ad hominem echt noodzakelijk? Zwaktebod.

Ja, ik ben feminist. Nee, ik zit niet bij een boekenclubje en kan helemaal zelf nadenken.
  maandag 22 februari 2016 @ 15:36:01 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160119293
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Onzin. Ook als een vrouw het doet is het triest. Er is wél een verschil, namelijk dat er geen sprake is van systematisch seksueel geweld tegen mannen. De context is dus anders.
Systematisch. Volgens mij snap je niet helemaal wat dit inhoud. Jij denkt dat mannen met elkaar coordineren mbt het zo efficient en wijdverspreid mogelijk intimideren van vrouwen oid?

Paranoid much?

quote:
[..]

Waar zei ik 'moeten'? :? Ik zou het fijn vinden als mannen andere mannen daar eens op aan zouden spreken. Heb ik namelijk nog nooit zien gebeuren. Ik denk dat veel vrouwen het enorm zouden waarderen en zich veiliger zouden gaan voelen in de openbare ruimte. En het is effectiever, want mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen en reageren dus slecht op tegengas vanuit de vrouw in kwestie.
Misschien omdat in de situaties die jij hebt gezien het onzin zou zijn om iemand op zijn gedrag aan te spreken. Aangezien grapjes gewoon moeten kunnen en dat overdreven gevoelig doen over domme opmerkingen het probleem is, niet de domme opmerkingen zelf?

Ik heb overigens geen respect voor vrouwen.

Net zoals ik geen respect heb voor mannen.

Ik heb respect voor personen die mij hebben getoond dat ze respect verdienen.

Steek die maar in je zak. :W
pi_160119321
arme slangen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_160119346
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Op straat? Geen idee. Op andere plaatsen wel degelijk.
#NoDAPL
  maandag 22 februari 2016 @ 15:38:23 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160119361
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Is ad hominem echt noodzakelijk? Zwaktebod.

Ja, ik ben feminist. Nee, ik zit niet bij een boekenclubje en kan helemaal zelf nadenken.
Zelf nadenken lukt blijkbaar niet want je papagaait de extremistische feministen van het internet gewoon netjes na met je jargonnetje.

Nogmaals. Je beredenatie is compleet onzinnig. Daar valt niks liefs over te melden. Leg mij maar eens uit warom een opmerking over iemands tieten hetzelfde is als een bezitsrecht uitoefenen op een persoon. Dus als iemand mij de weg vraagt dan denkt die persoon dat ze mij bezitten? Dat ik zomaar eventjes hun GPS machine ga zijn voor 5 minuten omdat zij dat willen?

Onzin natuurlijk. Doe normaal.
pi_160119402
Sissen is een kenmerkend geluid dat wordt geproduceerd door verschillen diersoorten, het klinkt als een verlengde 'S'; s-s-s-s. Veel zoogdieren en reptielen en zelfs sommige geleedpotigen maken sissende geluiden ter verdediging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sissen

Voltooid deelwoord
gesist

Onvoltooid tegenwoordige tijd (ott)
ik sis
jij sist
hij sist
wij sissen
jullie sissen
zij sissen

Voltooid tegenwoordige tijd (vtt)
ik heb gesist
jij hebt gesist
hij heeft gesist
wij hebben gesist
jullie hebben gesist
zij hebben gesist

Onvoltooid verleden tijd (ovt)
ik siste
jij siste
hij siste
wij sisten
jullie sisten
zij sisten

Voltooid verleden tijd (vvt)
ik had gesist
jij had gesist
hij had gesist
wij hadden gesist
jullie hadden gesist
zij hadden gesist

Onvoltooid tegenwoordige toekomende tijd (ottt)
ik zal sissen
jij zult sissen
hij zal sissen
wij zullen sissen
jullie zullen sissen
zij zullen sissen

Voltooid tegenwoordige toekomende tijd (vttt)
ik zal gesist hebben
jij zult gesist hebben
hij zal gesist hebben
wij zullen gesist hebben
jullie zullen gesist hebben
zij zullen gesist hebben

Onvoltooid verleden toekomende tijd (ovtt)
ik zou sissen
jij zou sissen
hij zou sissen
wij zouden sissen
jullie zouden sissen
zij zouden sissen

Voltooid verleden toekomende tijd (vvtt)
ik zou gesist hebben
jij zou gesist hebben
hij zou gesist hebben
wij zouden gesist hebben
jullie zouden gesist hebben
zij zouden gesist hebben

Gebiedende wijs
sis
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_160119427
Ik zou het zelf nooit doen maar is het zo erg als een groep bouwvakkers fluit richting een vrouw als dit als compliment is bedoeld? Ik kan me voorstellen dat de vrouw in kwestie dat niet leuk vindt maar de vraag is of dat het per se slecht is bedoeld?
#NoDAPL
pi_160119510
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Systematisch. Volgens mij snap je niet helemaal wat dit inhoud. Jij denkt dat mannen met elkaar coordineren mbt het zo efficient en wijdverspreid mogelijk intimideren van vrouwen oid?
Nee, natuurlijk denk ik dat niet. Kap eens mij woorden in de mond te leggen en terug te vallen op ad hominems.

Wij leven nog steeds in een wereld waar de man (meer specifiek: de oudere, witte man) het voor het zeggen heeft. Ik heb het niet over complottheorieën, ik heb het over een systeem dat bepaalde dingen mogelijk maakt.

quote:
Misschien omdat in de situaties die jij hebt gezien het onzin zou zijn om iemand op zijn gedrag aan te spreken. Aangezien grapjes gewoon moeten kunnen en dat overdreven gevoelig doen over domme opmerkingen het probleem is, niet de domme opmerkingen zelf?
Als jij denkt dat out of the blue midden op straat tegen een vrouw roepen dat ze 'dikke tieten' heeft, 'een grapje' is dat 'gewoon moet kunnen', dan zijn we wat mij betreft uitgeluld en beschouw ik je als onderdeel van het probleem.

quote:
Ik heb overigens geen respect voor vrouwen.

Net zoals ik geen respect heb voor mannen.

Ik heb respect voor personen die mij hebben getoond dat ze respect verdienen.

Steek die maar in je zak. :W
Nou, poeh hee. I'm really fucking impressed.
pi_160119626
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:43 schreef Isegrim het volgende:
Wij leven nog steeds in een wereld waar de man (meer specifiek: de oudere, witte man) het voor het zeggen heeft.
Dat klopt maar het is al heel erg lang niet meer zo dat dit is omdat vrouwen niet welkom zijn in het clubje, ze grijpen simpelweg minder de kansen die ze krijgen dan dat mannen dat doen. Een belangrijke nuancering.
#NoDAPL
pi_160119632
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zelf nadenken lukt blijkbaar niet want je papagaait de extremistische feministen van het internet gewoon netjes na met je jargonnetje.

Nogmaals. Je beredenatie is compleet onzinnig. Daar valt niks liefs over te melden. Leg mij maar eens uit warom een opmerking over iemands tieten hetzelfde is als een bezitsrecht uitoefenen op een persoon. Dus als iemand mij de weg vraagt dan denkt die persoon dat ze mij bezitten? Dat ik zomaar eventjes hun GPS machine ga zijn voor 5 minuten omdat zij dat willen?

Onzin natuurlijk. Doe normaal.
Wederom trek je mijn woorden echt volledig uit hun verband en wederom verval je in ad hominem met je verkleinwoorden. Badinerend.

Die kerel van die opmerking dacht een recht te doen gelden op mijn lichaam door midden op straat een seksueel getinte opmerking te maken over mijn lichaam. Dat recht heeft hij wat mij betreft niet. Ik heb nergens iets gezegd over bezit.
  maandag 22 februari 2016 @ 15:49:58 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160119699
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk denk ik dat niet. Kap eens mij woorden in de mond te leggen en terug te vallen op ad hominems.

Wij leven nog steeds in een wereld waar de man (meer specifiek: de oudere, witte man) het voor het zeggen heeft. Ik heb het niet over complottheorieën, ik heb het over een systeem dat bepaalde dingen mogelijk maakt.

Jij hebt je flink laten hersenspoelen.

quote:
[..]

Als jij denkt dat out of the blue midden op straat tegen een vrouw roepen dat ze 'dikke tieten' heeft, 'een grapje' is dat 'gewoon moet kunnen', dan zijn we wat mij betreft uitgeluld en beschouw ik je als onderdeel van het probleem.
Het ging er niet over of ik het wel of niet vind kunnen. Het gaat er over dat jij het als teken zien van eigenaarschap. Bizar.

quote:
[..]

Nou, poeh hee. I'm really fucking impressed.
Jij bent hier de persoon die respect eist op basis van 0 verdiensten. Nogal kwalijk.
pi_160120008
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:49 schreef SpecialK het volgende:

Jij bent hier de persoon die respect eist op basis van 0 verdiensten. Nogal kwalijk.
Even tussendoor hoor, want ik ben best wel geïntrigeerd door de manier waarop jij reageert: hoe zie jij respect? Vind je dat je, voordat je een willekeurige vrouw op straat zal respecteren, ze dat eerst moet verdienen? En wat voor soort verdiensten bedoel je dan? Moet ik denken aan dat ze zich zedig moet gedragen/kleden? Lief (maar niet te verleidelijk!) moet glimlachen naar je? Of moet ze zich 'eerbiedig' opstellen tegenover je?

En de andere kant op: hoe uit jouw 'niet respecteren' zich dan? Wat respecteer je niet aan haar (of hem voor mijn part)? Zijn 'recht' om zonder nagesist of uitgescholden te worden op straat te kunnen lopen? Of om niet zomaar aangeraakt te worden?
pi_160120121
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij hebt je flink laten hersenspoelen.
Kap daar nou eens mee. Het feit dat ik er bepaalde meningen op nahoud die jij niet snapt of die jij afwijst, betekent niet dat ik 'gehersenspoeld' ben. Voer de discussie verdomme gewoon op inhoud.

quote:
Het ging er niet over of ik het wel of niet vind kunnen. Het gaat er over dat jij het als teken zien van eigenaarschap. Bizar.
Nee, dat zie ik niet. Die man denkt -vrij letterlijk- dat hij iets te zeggen heeft over mijn lichaam. Dat heeft hij niet en hij moet zijn bek houden.

quote:
Whut? :?
  maandag 22 februari 2016 @ 16:12:45 #93
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160120275
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:07 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kap daar nou eens mee. Het feit dat ik er bepaalde meningen op nahoud die jij niet snapt of die jij afwijst, betekent niet dat ik 'gehersenspoeld' ben. Voer de discussie verdomme gewoon op inhoud.
Nee. Dat ik het niet met je eens ben is iets anders. Je bent gehersenspeold omdat je de exacte woorden (vertaald naar het nederlands) en argumenten gebruikt als het volk waar je je door hebt laten overtuigen zonder dat je diep in wil gaan op de tegenwerpingen.

quote:
[..]

Nee, dat zie ik niet. Die man denkt -vrij letterlijk- dat hij iets te zeggen heeft over mijn lichaam. Dat heeft hij niet en hij moet zijn bek houden.
Hij moet helemaal niks. Het is een vrij land.

quote:
[..]

Whut? :?
Jij zegt hier dat men respect moet hebben voor vrouwen. Wat een onzin platitude.
  maandag 22 februari 2016 @ 16:17:52 #94
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160120412
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:03 schreef Skjor het volgende:

[..]

Even tussendoor hoor, want ik ben best wel geïntrigeerd door de manier waarop jij reageert: hoe zie jij respect? Vind je dat je, voordat je een willekeurige vrouw op straat zal respecteren, ze dat eerst moet verdienen? En wat voor soort verdiensten bedoel je dan? Moet ik denken aan dat ze zich zedig moet gedragen/kleden? Lief (maar niet te verleidelijk!) moet glimlachen naar je? Of moet ze zich 'eerbiedig' opstellen tegenover je?
Het is heel simpel, Skjor. Doe jij iets wat ik op moreel en/of karakter vlak eerbiedwaardig vind dan heb je mijn respect verdiend.

Ben je gewoon een gemiddeld persoon die ik passeer op straat dan hebben we het niet over respect-respect maar hooguit kantiaans respect. Als in ik onderken dat jij een mens bent zoals ik dat ben en zal een beetje proberen jou niet te misbruiken voor mijn doeleinden.

quote:
En de andere kant op: hoe uit jouw 'niet respecteren' zich dan? Wat respecteer je niet aan haar (of hem voor mijn part)? Zijn 'recht' om zonder nagesist of uitgescholden te worden op straat te kunnen lopen? Of om niet zomaar aangeraakt te worden?
Hoe ik mijn disrespect uit? Door iemand met argumenten hardhandig op zijn plaats te zetten en/of volledig te negeren.
pi_160120711
Er is een verschil tussen iemand met fatsoen ('respect') benaderen en eerbied ('respect') hebben voor iemand. Zelfde woord, ander gebruik. Dat verschil kent SpecialK ook gewoon, maar het is van groter belang om dat wat ik zeg uit verband te trekken.
pi_160120759
'Iemand hardhandig op zijn plaats zetten' doe je alleen met iemand die je een lagere status toedicht.
pi_160120806
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is heel simpel, Skjor. Doe jij iets wat ik op moreel en/of karakter vlak eerbiedwaardig vind dan heb je mijn respect verdiend.

Ben je gewoon een gemiddeld persoon die ik passeer op straat dan hebben we het niet over respect-respect maar hooguit kantiaans respect. Als in ik onderken dat jij een mens bent zoals ik dat ben en zal een beetje proberen jou niet te misbruiken voor mijn doeleinden.

[..]

Hoe ik mijn disrespect uit? Door iemand met argumenten hardhandig op zijn plaats te zetten en/of volledig te negeren.
Ah ok, duidelijk. Maar denk je niet dat als Isegrim schrijft "mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen" ze op dit Kantiaans respect duidt? En niet op het 'respect -respect' wat je bijvoorbeeld kunt hebben voor een hele goede ondernemer, een Nobel-prijswinnaar, of iemand die net een marathon heeft gelopen?

Ik neem aan dat je mannen en vrouwen die je op straat tegenkomt niet hardhandig op hun plaats zet en dat je ze ook niet compleet negeert (of misschien dat laatste ook wel, kan natuurlijk).
  maandag 22 februari 2016 @ 17:08:43 #98
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160122011
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:32 schreef Skjor het volgende:

[..]

Ah ok, duidelijk. Maar denk je niet dat als Isegrim schrijft "mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen" ze op dit Kantiaans respect duidt?
Met "onzin flikken" bedoelt isegrim dus alles van "net iets te lang aanstaren" tot "zeggen dat je dikke tieten hebt".

Ik moet eerlijk bekennen dat ik beide acties amoreel vind (niet immoreel maar amoreel).

Ik zou dan ook kantiaans respect kunnen hebben voor die persoon zijn recht om zich te uiten in het openbaar. Een groot westers goed. Het staat je vrij om je schouders op te halen en verder te lopen.

Betasten en lichamelijk geweld zijn natuurlijk een andere zaak. Maar het gaat er om dat we mannen in de gevangenis gaan gooien omdat ze doen waar mannen al sinds het bestaan van zoogdieren goed in zijn doordat vrouwen hen hier juist op filteren. Namelijk initiatief nemen.
pi_160122099
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Met "onzin flikken" bedoelt isegrim dus alles van "net iets te lang aanstaren" tot "zeggen dat je dikke tieten hebt".

Ik moet eerlijk bekennen dat ik beide acties amoreel vind (niet immoreel maar amoreel).

Ik zou dan ook kantiaans respect kunnen hebben voor die persoon zijn recht om zich te uiten in het openbaar. Een groot westers goed. Het staat je vrij om je schouders op te halen en verder te lopen.

Betasten en lichamelijk geweld zijn natuurlijk een andere zaak. Maar het gaat er om dat we mannen in de gevangenis gaan gooien omdat ze doen waar mannen al sinds het bestaan van zoogdieren goed in zijn doordat vrouwen hen hier juist op filteren. Namelijk initiatief nemen.
Roepen dat iemand dikke tieten heeft valt natuurlijk niet onder 'initiatief nemen'. De kerel die dat roept heeft geen enkele illusie dat dat tot iets gaat leiden, behalve misschien een schaapachtig lachje van z'n mede-kneusjes.
  maandag 22 februari 2016 @ 17:14:12 #100
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_160122184
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:11 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Roepen dat iemand dikke tieten heeft valt natuurlijk niet onder 'initiatief nemen'. De kerel die dat roept heeft geen enkele illusie dat dat tot iets gaat leiden, behalve misschien een schaapachtig lachje van z'n mede-kneusjes.
Die opmerking toevallig niet inderdaad. Er zijn weldegelijk hele normale initiaties die mannen doen die tegenwoordig door de gemiddelde feminist worden geschaard onder male gaze theory en soortgelijke "je wil me neuken dus je wil me bezitten" conclusies uit die hoek.

Neemt niet weg dat opmerken dat iemand dikke tieten heeft verder vrij staat. Tenzij we wederom onze vrijheden willen laten inperken door de overheid. We zijn wat dat betreft wel een stel masochisten in dit land dus het zou me niks verbazen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')