Natuurlijk gaat daar wel een dreiging van uit, mafkees.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:18 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nee, dat zijn ze niet. Ze zijn slachtoffer van "seksuele intimidatie" en op basis van de OP concludeer ik dat die term aan ernstige inflatie onderhevig is.
"Psst meisje", is geen seksuele intimidatie. Als je het meisje omsingelt of de hele tijd achter haar aan blijft lopen, terwijl ze duidelijk geen interesse heeft begeef je je in die zone.
En nee, iemand uitschelden voor hoer, terwijl ze al 10 meter verder is gelopen, is ook geen seksuele intimidatie. Er gaat geen dreiging vanuit, het gebeurt uit frustratie en is enkel belediging.
Elke vorm van seksueel getinte ongevraagde en ongewenste aandacht.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wanneer is iets volgens jou seksuele intimidatie?
Als je "de eerste stap zetten" overliet aan vrouwen dan was het menselijk ras al 80x uitgestorven.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Elke vorm van seksueel getinte ongevraagde of ongewenste aandacht.
Er is een enorm verschil tussen gewoon een gesprek aanknopen en een opmerking maken over iemands lichaam danwel fluiten of sissen. Denk jij dat er ooit een relatie ontstaat tussen een bouwvakker en een vrouw die hij nafluit?quote:Op maandag 22 februari 2016 10:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als je "de eerste stap zetten" overliet aan vrouwen dan was het menselijk ras al 80x uitgestorven.
Maar dit zijn toch twee totaal verschillende zaken?quote:Op maandag 22 februari 2016 10:13 schreef Isegrim het volgende:
Het is wél seksuele intimidatie. Weet je hoe vaak het gebeurt dat je vervolgens uitgescholden wordt als je niet reageert of -erger nog- aangeeft dat je er niet van gediend bent? Of het nou fluiten is of sissen.
Als je een overgevoelig bloempje bent, dat enkel met zijden handschoentjes aangeraakt mag worden misschien ja.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat daar wel een dreiging van uit, mafkees.
Wie heeft het over bouwvakkers? Vrouwen zoeken natuurlijk over het algmeen naar mensen met een hogere status/inkomen (daarom is specifiek dat gefluit onwenselijk.. als Ryan Gosling naar je stond te fluiten was het ineens charmant en alleraardigstquote:Op maandag 22 februari 2016 10:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is een enorm verschil tussen gewoon een gesprek aanknopen en een opmerking maken over iemands lichaam danwel fluiten of sissen. Denk jij dat er ooit een relatie ontstaat tussen een bouwvakker en een vrouw die hij nafluit?
Daar hield ik op met lezen.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wie heeft het over bouwvakkers? Vrouwen zoeken natuurlijk over het algmeen naar mensen met een hogere status/inkomen (daarom is specifiek dat gefluit onwenselijk.. als Ryan Gosling naar je stond te fluiten was het ineens charmant en alleraardigst). We hebben het over mensen op straat onderling.
En het gaat niet alleen over fluiten of sissen. Het gaat over elke vorm van (zoals jij aan gaf) ongewenste seksuele toespeling maken op iemand.
Met andere woorden. In de club een beetje het initiatief nemen waarna achteraf blijkt dat ze er geen zin in had is dus volgens jou al keiharde seksuele intimidatie en moet strafbaar zijn.
Met andere woorden: als we dit doortrekken dienen mannen dus gewoon nooit meer toespelingen te maken om charmant te proberen te zijn, nooit meer flirten (want je hebt gevoelige typjes die daar van overstuur raken blijkbaar), nooit meer initiatief nemen voor de seks (ook als je elkaar dus kent) want wie weet dat zij dat niet OK vind, ookal werd er hevig geflirt is dat natuurlijk geen garantie dat die hand op haar been welkom is.
Je moet je wel even beseffen wat voor implicaties jouw levensvisies hebben, he. Gezellige maatschappij is dat. Eentje waar mannen en masse de cel in worden geflikkert voor stembandvibraties en hier en daar een hand op een been.
Nederland is al "single land". Maar die status wil jij nog even codificeren zo te zien.
quote:Op maandag 22 februari 2016 10:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar dit zijn toch twee totaal verschillende zaken?
Wanneer een man op een vrouw afstapt en een praatje maakt, maar daarna agressief wordt wanneer zij niet op zijn avances ingaat, dan maakt dit het praatje toch niet automatisch seksuele intimidatie?
Waarom bij het sissen en fluiten (hoe triest het ook is) dan wel zo'n redenatie?
Soortgelijke cijfers in de VS zijn al kapotgeschoten. Is het resultaat van feministsch onderzoek waarin zelfs een keertje in de bus aangestaard worden al als seksueel geweld wordt geteld.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:50 schreef Isegrim het volgende:
"According to a 2014 study published by the European Union Agency for Fundamental Rights, the Netherlands had the fourth highest prevalence rate of physical and sexual violence against women in Europe, with 45% of women having experienced such violence, which is well above the European average of 33%."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape_statistics
En dit gaat alleen nog maar over geweld, niet eens over 'minder erge' vormen van seksuele intimidatie...
Linkje naar jouw omgevingsonderzoek? Of zijn we nu gewoon naar je "verhaaltjes" aan het luisteren.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:55 schreef Isegrim het volgende:
Feministisch onderzoek, uhuh. Jij praat niet veel met vrouwen zeker? In mijn omgeving kloppen zulke cijfers in elk geval prima. Helaas.
Als je omgeving bestaat uit vrouwen die een keertje nagefloten worden, of "hoer" genoemd worden, bij het negeren van iemands avances seksuele intimidatie vinden, dan is dat best begrijpelijk. Sterker nog, dan ben ik best trots op mijn geslachtsgenoten, want dan zijn de cijfers lager dan ik zou verwachten.quote:Op maandag 22 februari 2016 10:55 schreef Isegrim het volgende:
Feministisch onderzoek, uhuh. Jij praat niet veel met vrouwen zeker? In mijn omgeving kloppen zulke cijfers in elk geval prima. Helaas.
The Plural of Anecdote is Not Data.quote:Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Als ik spreek over mijn omgeving, heb ik het over ernstigere vormen van seksuele intimidatie en mishandeling. Bijvoorbeeld: mijn moeder is als jonge vrouw aangerand door een vent die haar dwong toe te kijken terwijl hij zich aftrok, ik ben recent in mijn kruis betast door een wildvreemde in een overvolle metro, vele vrouwen die ik ken hebben soortgelijke verhalen. Ongeacht de exacte cijfers (ben benieuwd naar jullie bronnen dat het veel minder zou zijn) is het een gigantisch en systematisch probleem.
Dat is toch echt iets heel anders dan wat er omschreven wordt.quote:Op maandag 22 februari 2016 12:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
The Plural of Anecdote is Not Data.
Ik heb dat onderzoek doorgelezen van je wiki pagina
http://fra.europa.eu/site(...)results-apr14_en.pdf
"Inappropriate staring or leering that made you feel intimidated"
en
"Sexually suggestive comments or jokes that made you feel offended"
Dus... beledigd zijn door een dom grof grapje (wellicht niet eens richting jou gericht) wordt meegeteld als sexual harassment. Een autistische nerd die een beetje op een moeilijke manier oogcontact met je zoekt is al een crimineel is jouw ogen.
Onder mijn vrienden bevinden zich geen mannen die dat soort achterlijk gedrag vertonen hoor.quote:Hoe is dit GEEN mannenhaat precies? Want ik begin het onderhand moeilijk te vinden om het anders uit te leggen.
Een probleem dat wordt opgelost door deze gedragingen gelijk te trekken met matige versierpogingen?quote:Op maandag 22 februari 2016 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Als ik spreek over mijn omgeving, heb ik het over ernstigere vormen van seksuele intimidatie en mishandeling. Bijvoorbeeld: mijn moeder is als jonge vrouw aangerand door een vent die haar dwong toe te kijken terwijl hij zich aftrok, ik ben recent in mijn kruis betast door een wildvreemde in een overvolle metro, vele vrouwen die ik ken hebben soortgelijke verhalen. Ongeacht de exacte cijfers (ben benieuwd naar jullie bronnen dat het veel minder zou zijn) is het een gigantisch en systematisch probleem.
Er is geen sprake van gelijktrekken. Ik weet overigens ook niet of ik een voorstander ben van verbieden. Maar het zou wel eens fijn zijn als fatsoenlijke mannen hun bek zouden opentrekken wanneer één van hun soortgenoten zich zo meent te moeten gedragen.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:30 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Een probleem dat wordt opgelost door deze gedragingen gelijk te trekken met matige versierpogingen?
Nee hoor. Waar jij vanuit gaat is dat de perceptie van vrouwen altijd een indicatie van waarheid is. Vrouwen denken dat ze onveilig zijn dus zullen ze wel onveilig zijn. Ze denken dat iemand een dreigende houding aanneem dus die persoon zal wel een dreigende houding aan hebben genomen.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is toch echt iets heel anders dan wat er omschreven wordt.
Jouw mannelijke vrienden maken nooit eens een gekleurd grapje over iets waar iemand zich beledigd over kan voelen? Wat saai. Tijd om nieuwe vrienden te zoeken.quote:[..]
Onder mijn vrienden bevinden zich geen mannen die dat soort achterlijk gedrag vertonen hoor.
Wie zegt dat fatsoenlijke mannen dat niet doen dan? Jij? En waarom specifiek mannen? Omdat soort bij soort moet blijven? Flink seksistisch ben jij.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is geen sprake van gelijktrekken. Ik weet overigens ook niet of ik een voorstander ben van verbieden. Maar het zou wel eens fijn zijn als fatsoenlijke mannen hun bek zouden opentrekken wanneer één van hun soortgenoten zich zo meent te moeten gedragen.
En dames zonder hersencellen.quote:Op maandag 22 februari 2016 01:01 schreef Isegrim het volgende:
Sissen vind ik ook echt bijzonder onprettig. Krijg daar altijd een heel naar gevoel bij en probeer het maar te negeren (zoals elke andere vorm van apengedrag door kerels zonder hersencellen).
Hoe vaak hoor jij vrouwen op straat seksueel getinte opmerkingen maken tegen mannen die zij niet kennen?quote:Op maandag 22 februari 2016 15:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wie zegt dat fatsoenlijke mannen dat niet doen dan? Jij? En waarom specifiek mannen? Omdat soort bij soort moet blijven? Flink seksistisch ben jij.
Elke vorm van ongevraagde seksueel getinte benadering is wmb fout, ongeacht hoe het object van die benadering erover denkt. Het gedrag an sich is verwerpelijk.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee hoor. Waar jij vanuit gaat is dat de perceptie van vrouwen altijd een indicatie van waarheid is. Vrouwen denken dat ze onveilig zijn dus zullen ze wel onveilig zijn. Ze denken dat iemand een dreigende houding aanneem dus die persoon zal wel een dreigende houding aan hebben genomen.
Ik heb het met name over street harassment. Dat zijn doorgaans onbekenden en geen vrienden.quote:Jouw mannelijke vrienden maken nooit eens een gekleurd grapje over iets waar iemand zich beledigd over kan voelen? Wat saai. Tijd om nieuwe vrienden te zoeken.
Soms wel ja. Wat dan dom gegiegel van omstanders (dames) veroorzaakt. Want seksueel intimideren is grappig als een vrouw het flikt maar een doodzonde als een man het flikt.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe vaak hoor jij vrouwen op straat seksueel getinte opmerkingen maken tegen mannen die zij niet kennen?
Verklaart nog steeds niet waarom jij denkt dat mannen dan mannen moeten corrigeren.quote:Het zal vast wel eens gebeuren en op individueel niveau is dat even erg. Maar het is niet systematisch.
"Jij hebt dikke tieten" = "ik heb recht op jouw lichaam"quote:Op maandag 22 februari 2016 15:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Elke vorm van ongevraagde seksueel getinte benadering is wmb fout, ongeacht hoe het object van die benadering erover denkt. Het gedrag an sich is verwerpelijk.
[..]
Ik heb het met name over street harassment. Dat zijn doorgaans onbekenden en geen vrienden.
Het hele punt waar het om draait is dat een man die out of the blue op straat tegen mij roept dat ik flink dikke tieten heb (ja, is gebeurd), blijkbaar denkt dat hij een bepaald recht heeft over mijn lichaam.
Zat vrouwen die dat tijdens het uitgaan gewoon flikken (al dan niet met wat op).quote:Het zou werkelijk niet in mijn hoofd opkomen om een soortgelijke opmerking naar een wildvreemde man op straat te maken. Waar haal je het lef vandaan?
Onzin. Ook als een vrouw het doet is het triest. Er is wél een verschil, namelijk dat er geen sprake is van systematisch seksueel geweld tegen mannen. De context is dus anders.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Soms wel ja. Wat dan dom gegiegel van omstanders (dames) veroorzaakt. Want seksueel intimideren is grappig als een vrouw het flikt maar een doodzonde als een man het flikt.
Waar zei ik 'moeten'?quote:Verklaart nog steeds niet waarom jij denkt dat mannen dan mannen moeten corriegeren.
Is ad hominem echt noodzakelijk? Zwaktebod.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"Jij hebt dikke tieten" = "ik heb recht op jouw lichaam"
Mijn god wat een domme redenatie. Leer je dit in je feministische boekenclubjes?
Systematisch. Volgens mij snap je niet helemaal wat dit inhoud. Jij denkt dat mannen met elkaar coordineren mbt het zo efficient en wijdverspreid mogelijk intimideren van vrouwen oid?quote:Op maandag 22 februari 2016 15:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Onzin. Ook als een vrouw het doet is het triest. Er is wél een verschil, namelijk dat er geen sprake is van systematisch seksueel geweld tegen mannen. De context is dus anders.
Misschien omdat in de situaties die jij hebt gezien het onzin zou zijn om iemand op zijn gedrag aan te spreken. Aangezien grapjes gewoon moeten kunnen en dat overdreven gevoelig doen over domme opmerkingen het probleem is, niet de domme opmerkingen zelf?quote:[..]
Waar zei ik 'moeten'?Ik zou het fijn vinden als mannen andere mannen daar eens op aan zouden spreken. Heb ik namelijk nog nooit zien gebeuren. Ik denk dat veel vrouwen het enorm zouden waarderen en zich veiliger zouden gaan voelen in de openbare ruimte. En het is effectiever, want mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen en reageren dus slecht op tegengas vanuit de vrouw in kwestie.
Op straat? Geen idee. Op andere plaatsen wel degelijk.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe vaak hoor jij vrouwen op straat seksueel getinte opmerkingen maken tegen mannen die zij niet kennen?
Zelf nadenken lukt blijkbaar niet want je papagaait de extremistische feministen van het internet gewoon netjes na met je jargonnetje.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Is ad hominem echt noodzakelijk? Zwaktebod.
Ja, ik ben feminist. Nee, ik zit niet bij een boekenclubje en kan helemaal zelf nadenken.
Nee, natuurlijk denk ik dat niet. Kap eens mij woorden in de mond te leggen en terug te vallen op ad hominems.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Systematisch. Volgens mij snap je niet helemaal wat dit inhoud. Jij denkt dat mannen met elkaar coordineren mbt het zo efficient en wijdverspreid mogelijk intimideren van vrouwen oid?
Als jij denkt dat out of the blue midden op straat tegen een vrouw roepen dat ze 'dikke tieten' heeft, 'een grapje' is dat 'gewoon moet kunnen', dan zijn we wat mij betreft uitgeluld en beschouw ik je als onderdeel van het probleem.quote:Misschien omdat in de situaties die jij hebt gezien het onzin zou zijn om iemand op zijn gedrag aan te spreken. Aangezien grapjes gewoon moeten kunnen en dat overdreven gevoelig doen over domme opmerkingen het probleem is, niet de domme opmerkingen zelf?
Nou, poeh hee. I'm really fucking impressed.quote:Ik heb overigens geen respect voor vrouwen.
Net zoals ik geen respect heb voor mannen.
Ik heb respect voor personen die mij hebben getoond dat ze respect verdienen.
Steek die maar in je zak.
Dat klopt maar het is al heel erg lang niet meer zo dat dit is omdat vrouwen niet welkom zijn in het clubje, ze grijpen simpelweg minder de kansen die ze krijgen dan dat mannen dat doen. Een belangrijke nuancering.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:43 schreef Isegrim het volgende:
Wij leven nog steeds in een wereld waar de man (meer specifiek: de oudere, witte man) het voor het zeggen heeft.
Wederom trek je mijn woorden echt volledig uit hun verband en wederom verval je in ad hominem met je verkleinwoorden. Badinerend.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelf nadenken lukt blijkbaar niet want je papagaait de extremistische feministen van het internet gewoon netjes na met je jargonnetje.
Nogmaals. Je beredenatie is compleet onzinnig. Daar valt niks liefs over te melden. Leg mij maar eens uit warom een opmerking over iemands tieten hetzelfde is als een bezitsrecht uitoefenen op een persoon. Dus als iemand mij de weg vraagt dan denkt die persoon dat ze mij bezitten? Dat ik zomaar eventjes hun GPS machine ga zijn voor 5 minuten omdat zij dat willen?
Onzin natuurlijk. Doe normaal.
Jij hebt je flink laten hersenspoelen.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk denk ik dat niet. Kap eens mij woorden in de mond te leggen en terug te vallen op ad hominems.
Wij leven nog steeds in een wereld waar de man (meer specifiek: de oudere, witte man) het voor het zeggen heeft. Ik heb het niet over complottheorieën, ik heb het over een systeem dat bepaalde dingen mogelijk maakt.
Het ging er niet over of ik het wel of niet vind kunnen. Het gaat er over dat jij het als teken zien van eigenaarschap. Bizar.quote:[..]
Als jij denkt dat out of the blue midden op straat tegen een vrouw roepen dat ze 'dikke tieten' heeft, 'een grapje' is dat 'gewoon moet kunnen', dan zijn we wat mij betreft uitgeluld en beschouw ik je als onderdeel van het probleem.
Jij bent hier de persoon die respect eist op basis van 0 verdiensten. Nogal kwalijk.quote:[..]
Nou, poeh hee. I'm really fucking impressed.
Even tussendoor hoor, want ik ben best wel geïntrigeerd door de manier waarop jij reageert: hoe zie jij respect? Vind je dat je, voordat je een willekeurige vrouw op straat zal respecteren, ze dat eerst moet verdienen? En wat voor soort verdiensten bedoel je dan? Moet ik denken aan dat ze zich zedig moet gedragen/kleden? Lief (maar niet te verleidelijk!) moet glimlachen naar je? Of moet ze zich 'eerbiedig' opstellen tegenover je?quote:Op maandag 22 februari 2016 15:49 schreef SpecialK het volgende:
Jij bent hier de persoon die respect eist op basis van 0 verdiensten. Nogal kwalijk.
Kap daar nou eens mee. Het feit dat ik er bepaalde meningen op nahoud die jij niet snapt of die jij afwijst, betekent niet dat ik 'gehersenspoeld' ben. Voer de discussie verdomme gewoon op inhoud.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij hebt je flink laten hersenspoelen.
Nee, dat zie ik niet. Die man denkt -vrij letterlijk- dat hij iets te zeggen heeft over mijn lichaam. Dat heeft hij niet en hij moet zijn bek houden.quote:Het ging er niet over of ik het wel of niet vind kunnen. Het gaat er over dat jij het als teken zien van eigenaarschap. Bizar.
Whut?quote:Jij bent hier de persoon die respect eist op basis van 0 verdiensten. Nogal kwalijk.
Nee. Dat ik het niet met je eens ben is iets anders. Je bent gehersenspeold omdat je de exacte woorden (vertaald naar het nederlands) en argumenten gebruikt als het volk waar je je door hebt laten overtuigen zonder dat je diep in wil gaan op de tegenwerpingen.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kap daar nou eens mee. Het feit dat ik er bepaalde meningen op nahoud die jij niet snapt of die jij afwijst, betekent niet dat ik 'gehersenspoeld' ben. Voer de discussie verdomme gewoon op inhoud.
Hij moet helemaal niks. Het is een vrij land.quote:[..]
Nee, dat zie ik niet. Die man denkt -vrij letterlijk- dat hij iets te zeggen heeft over mijn lichaam. Dat heeft hij niet en hij moet zijn bek houden.
Jij zegt hier dat men respect moet hebben voor vrouwen. Wat een onzin platitude.quote:[..]
Whut?
Het is heel simpel, Skjor. Doe jij iets wat ik op moreel en/of karakter vlak eerbiedwaardig vind dan heb je mijn respect verdiend.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:03 schreef Skjor het volgende:
[..]
Even tussendoor hoor, want ik ben best wel geïntrigeerd door de manier waarop jij reageert: hoe zie jij respect? Vind je dat je, voordat je een willekeurige vrouw op straat zal respecteren, ze dat eerst moet verdienen? En wat voor soort verdiensten bedoel je dan? Moet ik denken aan dat ze zich zedig moet gedragen/kleden? Lief (maar niet te verleidelijk!) moet glimlachen naar je? Of moet ze zich 'eerbiedig' opstellen tegenover je?
Hoe ik mijn disrespect uit? Door iemand met argumenten hardhandig op zijn plaats te zetten en/of volledig te negeren.quote:En de andere kant op: hoe uit jouw 'niet respecteren' zich dan? Wat respecteer je niet aan haar (of hem voor mijn part)? Zijn 'recht' om zonder nagesist of uitgescholden te worden op straat te kunnen lopen? Of om niet zomaar aangeraakt te worden?
Ah ok, duidelijk. Maar denk je niet dat als Isegrim schrijft "mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen" ze op dit Kantiaans respect duidt? En niet op het 'respect -respect' wat je bijvoorbeeld kunt hebben voor een hele goede ondernemer, een Nobel-prijswinnaar, of iemand die net een marathon heeft gelopen?quote:Op maandag 22 februari 2016 16:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is heel simpel, Skjor. Doe jij iets wat ik op moreel en/of karakter vlak eerbiedwaardig vind dan heb je mijn respect verdiend.
Ben je gewoon een gemiddeld persoon die ik passeer op straat dan hebben we het niet over respect-respect maar hooguit kantiaans respect. Als in ik onderken dat jij een mens bent zoals ik dat ben en zal een beetje proberen jou niet te misbruiken voor mijn doeleinden.
[..]
Hoe ik mijn disrespect uit? Door iemand met argumenten hardhandig op zijn plaats te zetten en/of volledig te negeren.
Met "onzin flikken" bedoelt isegrim dus alles van "net iets te lang aanstaren" tot "zeggen dat je dikke tieten hebt".quote:Op maandag 22 februari 2016 16:32 schreef Skjor het volgende:
[..]
Ah ok, duidelijk. Maar denk je niet dat als Isegrim schrijft "mannen die zulke onzin flikken hebben doorgaans weinig respect voor vrouwen" ze op dit Kantiaans respect duidt?
Roepen dat iemand dikke tieten heeft valt natuurlijk niet onder 'initiatief nemen'. De kerel die dat roept heeft geen enkele illusie dat dat tot iets gaat leiden, behalve misschien een schaapachtig lachje van z'n mede-kneusjes.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Met "onzin flikken" bedoelt isegrim dus alles van "net iets te lang aanstaren" tot "zeggen dat je dikke tieten hebt".
Ik moet eerlijk bekennen dat ik beide acties amoreel vind (niet immoreel maar amoreel).
Ik zou dan ook kantiaans respect kunnen hebben voor die persoon zijn recht om zich te uiten in het openbaar. Een groot westers goed. Het staat je vrij om je schouders op te halen en verder te lopen.
Betasten en lichamelijk geweld zijn natuurlijk een andere zaak. Maar het gaat er om dat we mannen in de gevangenis gaan gooien omdat ze doen waar mannen al sinds het bestaan van zoogdieren goed in zijn doordat vrouwen hen hier juist op filteren. Namelijk initiatief nemen.
Die opmerking toevallig niet inderdaad. Er zijn weldegelijk hele normale initiaties die mannen doen die tegenwoordig door de gemiddelde feminist worden geschaard onder male gaze theory en soortgelijke "je wil me neuken dus je wil me bezitten" conclusies uit die hoek.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:11 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Roepen dat iemand dikke tieten heeft valt natuurlijk niet onder 'initiatief nemen'. De kerel die dat roept heeft geen enkele illusie dat dat tot iets gaat leiden, behalve misschien een schaapachtig lachje van z'n mede-kneusjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |