abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2016 @ 02:01:40 #251
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160275806
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 01:18 schreef Liberalisme1 het volgende:

[..]

Wij spreken daar juist relatief vaak over. Ik houd namelijk erg veel van mijn directe omgeving.
Dan heb je echt inderdaad een heel andere omgeving, en ik ben benieuwd waar, ik kan mij niet herinneren dat iemand mij ooit zomaar heeft gevraagd of ik mij wel veilig voe alleen op straat maar zowel mijn broer, stiefvader, beste vriend als mannelijke relaties lieten mij liever niet alleen in het donker op straat gaan.

Sterker nog, als ik vroeger ging stappen en ik moest eerder naar huis liep of mijn broer of een van zijn vrienden bracht mij naar huis, maar nooit alleen.(ik ben redelijk veilig opgegroeid met een grote broer en zijn 6 vrienden die mij als hun kleine zusje behandelde :P )

Behalve dus die ene keer alleen vanaf het station. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160279376
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:35 schreef Liberalisme1 het volgende:

[..]

Dat kan. Omgevingen verschillen nogal.
Dan ben ik erg benieuwd naar jouw omgeving, want die is wel heel bijzonder dan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_160279487
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 22:18 schreef Isegrim het volgende:
En ja, vrijwel elke vrouw is op die manier op haar hoede wanneer alleen 's nachts buiten. Ik ook zonder meer.
Maar dat is toch erg? Waarom horen we daar zo weinig over? Als bijna de helft van de bevolking op bepaalde tijdstippen bang is om naar buiten te gaan... Kom op!
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 12:06:50 #254
137949 Disana
pi_160279977
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dat is toch erg? Waarom horen we daar zo weinig over? Als bijna de helft van de bevolking op bepaalde tijdstippen bang is om naar buiten te gaan... Kom op!
Ik denk dat we er zo weinig over horen omdat het geaccepteerd is dat vrouwen zich niet veilig voelen. Net als we aanranding niet bijzonder vinden. Na Keulen is er ineens meer aandacht voor en ik hoop dat dit zich doorzet.
pi_160280367
quote:

[..]

Ja, best wel treurig, dat zei ik al, maar ja je begint het bijna ''normaal'' te vinden, maar je hebt gelijk
eigenlijk is het niet ''normaal''.
pi_160280533
quote:

[..]

Het is meer een gevoel denk ik. En ik denk zelfs dat dat niet aan vrouwen is voorbehouden. 's Nachts op straat is iedereen toch meer op zijn hoede?

Ik vind dat vrouwen ook zelf aan hun weerbaarheid moeten werken. Ouders horen hun kinderen dat ook te leren trouwens vind ik.
pi_160280616
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef IndigoCrystal het volgende:

[..]

Het is meer een gevoel denk ik. En ik denk zelfs dat dat niet aan vrouwen is voorbehouden. 's Nachts op straat is iedereen toch meer op zijn hoede?
Ik niet.
quote:
Ik vind dat vrouwen ook zelf aan hun weerbaarheid moeten werken. Ouders horen hun kinderen dat ook te leren trouwens vind ik.
Hmwoah, ik denk dat de norm moet zijn dat je geen mensen lastigvalt. Misschien moeten ouders hun kinderen dát vooral leren.
pi_160281683
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik niet.

[..]

Hmwoah, ik denk dat de norm moet zijn dat je geen mensen lastigvalt. Misschien moeten ouders hun kinderen dát vooral leren.
Absoluut, maar daarnaast ook weerbaarheid
pi_160281715
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:18 schreef IndigoCrystal het volgende:

[..]

Absoluut, maar daarnaast ook weerbaarheid
Het een sluit het ander niet uit.

Maar wat me echt tegen de borst stuit is het gemak waarmee we angst in het donker maar normaal zijn gaan vinden.
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 13:36:50 #260
137949 Disana
pi_160282096
Aanverwant: dagelijks seksisme. De PvdA heeft een campagne gelanceerd.

pi_160282670
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:36 schreef Disana het volgende:

:') _O-
pi_160283178
quote:

Goede campagne!
pi_160284380
quote:

Wauw...ik heb hier geen woorden voor.
pi_160293178
quote:

[..]

Wat vreemd dat je daar zo weinig over hoort. Het is toch wel een bekend gegeven. En het komt dus door de onvoorspelbaarheid. Een fluitende bouwvakker is irritant, maar doet verder niets. Hij staat immers daarginds achter het hek op de bouw. Ze zijn nooit algemeen als dreigement gezien. Een sissende Marokkaan is wat anders en elke aanrander en elke verkrachter is wat anders. Zij doen namelijk wčl wat. Als het niet een directe overval is, dan kan je vaak niet inschatten of er gevaar achter steekt.

Ik vind het wel storend dat Tommy Wieringa's verhaal een eyeopener is. Hij is niet de eerste die dit benoemt en je kan uit jezelf ook wel op het idee komen dat het voor mannen vervelend is om als potentieel gevaar gemeden te worden. Alleen al het feit dat NIET de meerderheid een aanrander of verkrachter is (maar helaas zijn er wel veel ettertjes die hun grofheden als charmantheden wensen te zien).

Irritant filmpje. Het soort info-presentatie dat alleen alleen iets voor het eigen kliekje is.
pi_160293453
Ik zijn zijn vorige stukje ook wel passend voor dit topic:
quote:
Tommy Wieringa
20 februari om 2:24 ·

Raadsel

Boven de deur van mijn werkkamer hangt een snipper papier. ‘Kijk!’ staat erop, ‘Kijk goed! Zodat je weet de dingen bij hun juiste naam te noemen. Alles heeft een eigen naam: de mensen, de bloemen, het licht, de dieren. Ze dragen allemaal hun eigen paspoort.’ Ik lees ze niet iedere dag, maar als boodschap heb ik ze geďnternaliseerd, de woorden van Konstantin Paustovskij (1892-1968). In enge zin versta ik ze als aansporing om toegewijd en precies te zijn, in ruime zin om de wereld in al haar diepte en breedte te beschouwen.
Alles heeft zijn eigen naam. De schrijver weet dat, maar (...)
Vooral vrouwen, maar in principe alle mensen worden hier op Fok! onderuitgehaald en/of met de verschrikkelijks aanduidingen benoemd. Met meer respect voor elkaar, met meer elkaar als medemens als persoon zien, worden de grofheid en het dagelijkse gevaar minder gevoed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')