abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160209107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik doelde op 'sissen' en naroepen. Aanranden is stout.

[..]

De emoties :')
Die emoties zijn niet zo raar. Ik dacht altijd dat het op mij niet zo'n indruk zou maken. Tot het een paar maanden geleden daadwerkelijk gebeurde. Trauma, nee. Woedend en vol walging, ja. Daardoor ook nóg meer weerzin tegen catcalling.

Dus sorry but not sorry. :P
pi_160209150
Emoties zijn goed, wanneer die ontbreken krijg je van die in zichzelf gekeerde autisten als een zeker persoon in dit topic die nog nooit een vrouw van dichtbij gezien hebben maar wel even bepalen dat vrouwen niet moeten zeuren als ze lastig gevallen worden op straat.
  donderdag 25 februari 2016 @ 18:55:05 #278
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160209156
quote:
13s.gif Op maandag 22 februari 2016 10:10 schreef FlyDutchMan het volgende:
Ongelooflijk triest dit. Ongewenste aandacht is nog niet direct seksuele intimidatie.

Iemand bespugen of uitschelden is dat ook niet, maar is (terecht) al strafbaar.

Wat valt er straks allemaal onder "alle vormen van intimidatie"? Worden mensen bestraft voor nafluiten? Voor een praatje maken buiten de aangewezen zone? Te lang nakijken? Je vrienden wijzen op een mooie dame die langsloopt? Of geldt het alleen wanneer je naast deze handelingen ook nog de verkeerde huidskleur hebt?
:')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_160209180
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Emoties zijn goed, wanneer die ontbreken krijg je van die in zichzelf gekeerde autisten als een zeker persoon in dit topic die nog nooit een vrouw van dichtbij gezien hebben maar wel even bepalen dat vrouwen niet moeten zeuren als ze lastig gevallen worden op straat.
Dank. :)
pi_160210602
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die emoties zijn niet zo raar. Ik dacht altijd dat het op mij niet zo'n indruk zou maken. Tot het een paar maanden geleden daadwerkelijk gebeurde. Trauma, nee. Woedend en vol walging, ja. Daardoor ook nóg meer weerzin tegen catcalling.
Vervelend. Ik praat het dan ook niet goed maar gezien het een fenomeen wat lastig uit te roeien is lijkt relativeren me toch echt de meest voor de hand liggende optie. Wat betreft catcalling dus, niet qua aanranding.

In ieder geval totdat Amsterdam het blijkbaar strafbaar gaat stellen en de enige manier hoe ik dat zie werken is dat er toevallig een agent in de buurt is die het ook hoort.
quote:
Gelukkig zijn er altijd witte ridders aanwezig ter compensatie voor de hufterige autisten.
Conscience do cost.
pi_160213748
quote:
13s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je bent zelf een foutje van de natuur, mafkees. :{
Lezen kan je leren, iets niet uit de context rukken ook. Lees het nog een keer, en deze keer volledig in plaats van direct te reageren na het lezen van die eerste zin, als je een beetje gekalmeerd bent. Evolutionair gezien is het dysfunctioneel dat een man zich niet sexueel aangetrokken voelt tot een vrouw en vice versa, dat is alles waar dat op slaat. Dat jij, allicht omdat jij de rest niet had gelezen, fantaseert dat daar een moreel oordeel in zit ondanks dat ik expliciet aangaf dat daar geen moreel oordeel in zat kan ik niet helpen.
Hier het volledige citaat:
quote:
Het lesbisch zijn is als het ware een 'foutje' van de natuur, een genetische abnormaliteit. Dezelfde instincten die andere mensen hebben zitten ook in hen. Voor de duidelijkheid, er is natuurlijk niets mis mee dat ze lesbisch zijn maar het is weinig doelmatig gezien de noodzaak tot reproductie en zo.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160213799
quote:
2s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:48 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ze heeft wel een punt dat je wat lang van stof kan zijn :P
Zonder enige twijfel maar in dit specifieke geval was dat omdat zij mij ongegrond beschuldigde niets van feminisme af te weten. Tja, dan vraag je er om. ;)
#NoDAPL
pi_160213858
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lezen kan je leren, iets niet uit de context rukken ook. Lees het nog een keer, en deze keer volledig in plaats van direct te reageren na het lezen van die eerste zin, als je een beetje gekalmeerd bent. Evolutionair gezien is het dysfunctioneel dat een man zich niet sexueel aangetrokken voelt tot een vrouw en vice versa, dat is alles waar dat op slaat. Dat jij, allicht omdat jij de rest niet had gelezen, fantaseert dat daar een moreel oordeel in zit ondanks dat ik expliciet aangaf dat daar geen moreel oordeel in zat kan ik niet helpen.
Hier het volledige citaat:

[..]

Ik heb alles gelezen, godse autist. Dat is juist waarom ik je een mafkees noem dat je met dergelijke onzin komt. Lesbische vrouwen foutjes van de natuur noemen, staat daar geen ban op ofzo? Niet dat dat van mij hoeft, je maakt enkel jezelf belachelijk.

Tevens, deze post gaat natuurlijk over jou:
quote:
pi_160213936
quote:
Alweer blijk jij moeite te hebben met lezen en erg geneigd te zijn om van alles uit het verband te rukken. Niemand heeft hier beweerd dat vrouwen "zeuren" of "dat ze niet mogen zeuren". Mensen hebben hier enkel beweerd dat het niet tot het domein van de strafwet hoort te behoren en dat dit iets is wat mensen prima onderling kunnen oplossen.
#NoDAPL
pi_160214040
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik heb alles gelezen, godse autist.
[..]

Jij reageert overdreven emotioneel vanwege een bias. Prima, ga je gang. Leg mij echter geen woorden in de mond die ik niet heb gebruikt en citeer volledig in plaats van iets uit de context te rukken. Ik sprak vanuit biologisch perspectief. Als jij even kalm was gebleven in plaats van direct vanuit emotie te reageren en had bekeken op welke reactie ik reageerde dan had jij begrepen dat dit puur vanuit biologisch perspectief was en niet vanuit sociologisch perspectief. Als jij mij om die reden wil uitschelden voor autist, waar trouwens wel een ban op staat, dan ga jij maar je gang. Dat zegt meer over jou dan over mij. Die andere reactie van jou heb ik niet gelezen en ga ik niet lezen. Er zal vast niets fraais in staan. Gezien de wijze waarop jij discussieert zet ik er hier trouwens een punt achter. Ik ga voorlopig geen reacties van jou lezen, in ieder geval niet als ze naar mij toe gericht zijn. Fok jezelf op als jij dat wil, ik laat me niet opfokken door jou.
#NoDAPL
pi_160214399
Aangezien Kaas het behoorlijk uit de context heeft gerukt hier de reacties waar het om ging.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 23:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom kleden lesbiennes zich dan ook sexy? ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 23:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het lesbisch zijn is als het ware een 'foutje' van de natuur, een genetische abnormaliteit. Dezelfde instincten die andere mensen hebben zitten ook in hen. Voor de duidelijkheid, er is natuurlijk niets mis mee dat ze lesbisch zijn maar het is weinig doelmatig gezien de noodzaak tot reproductie en zo.
Terzijde: ze hebben bij muizen of ratten geëxperimenteerd: die werden homofiel gemaakt door een gen te veranderen.
Ik begon er niet over, Snakelady stelde mij de vraag waarom lesbiennes zich sexy kleden. Mijn antwoord zou je kunnen interpreteren als dat dezelfde instincten in hun brein zitten als bij hetero's ondanks dat zij niet aan voortplanting doen doordat ze 'per ongeluk' - genetisch gezien - lesbisch zijn geworden door een toevallige mutatie. Hier zit uiteraard geen enkel waardeoordeel in, zoals ik eerder aangaf is bij ratten/muizen bewezen dat met een bepaalde genverandering deze dieren homofiel werden. Het feit dat het bij een zeer klein deel van de populatie voorkomt is de reden dat je spreekt over een genetische variant. Sommige mensen willen hier blijkbaar homohaat of zo in lezen maar ik ben toch echt de laatste persoon die over zoiets onbenulligs moeilijk zou doen. Je bent zoals je bent, leven en laten leven en zo.
#NoDAPL
pi_160214571
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dus sorry but not sorry. :P
Terecht. :)
Ik vind het vervelend voor jou dat jij dit hebt meegemaakt en dat het blijkbaar zo'n impact op jou heeft gehad. Ik respecteer het dat jij hier fel uitkomt voor jouw mening, ik ben zelf een groot voorstander van eenieders recht om op een beschaafde manier zijn mening te uiten. Het is heel erg vervelend wanneer mensen dit doen en als ik het zou zien en ik zou het ongepast vinden dan zou ik er waarschijnlijk wat van zeggen. Ik geloof echter niet dat dit iets is wat je met strafrecht kan oplossen. Als je het toch strafbaar wil maken, laat het dan slechts een boete zijn, onze niet-werkende gevangenissen zitten al vol genoeg.
#NoDAPL
pi_160215235
Ik ben niet voor strafbaar stellen. Ik vind wél dat er iets moet veranderen in onze maatschappij. En ik vind ook dat het onzin is om te stellen dat het feminisme niet meer nodig is in het westen. Er is nog genoeg te winnen. Wat niet wegneemt dat er heel erg veel landen zijn waar de situatie veel en veel ernstiger is.
pi_160215526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:00 schreef ems. het volgende:

De emoties :')
Dit dus.
De dames die puur op basis van emoties redeneren, eigenlijk vinden dat mannen die "problemen" zoals altijd maar weer op moeten lossen en de eerste kontkruiper op het witte paard is ook alweer gespot.
Leuk topic wel zo. :D
pi_160215572
Ik ga niet het hele topic doorlezen, maar ik vind fluiten naar een vrouw nou geen halsmisdaad eigenlijk :+

Als je door een taxi chauffeur bij je borsten wordt gegrepen vind ik dan wél weer kwalijk :')

en ik had godverdomme nét afgerekend -O- mét fooi _O-
pi_160215848
Niemand beweert dat het een halsmisdaad is.
pi_160215911
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:12 schreef Isegrim het volgende:
Niemand beweert dat het een halsmisdaad is.
Nee, maar de TT zegt strafbaar stellen toch? Is d't niet een béétje overdreven voor een beetje fluiten? :P

Heb ik het alleen over fluiten heh, voor de rest moeten ze natuurlijk hun handjes lekker thuis houden :Y
  donderdag 25 februari 2016 @ 22:19:22 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_160216119
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:14 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee, maar de TT zegt strafbaar stellen toch? Is d't niet een béétje overdreven voor een beetje fluiten? :P

Heb ik het alleen over fluiten heh, voor de rest moeten ze natuurlijk hun handjes lekker thuis houden :Y
Zoals ik al schreef, fluiten vind ik ook geen ramp, en toen er naar mijn moeder (bijna 60) gefloten werd een paar weken geleden door een paar ''jongere'' mannen vond ze dat ook helemaal niet erg, ze was er zelfs aardig enthousiast over. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_160216156
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, fluiten vin ik ook geen ramp, en toen er naar mijn moeder (bijna 60) gefloten werd een paar weken geleden door een paar ''jongere'' mannen vond ze dat ook helemaal niet erg, ze was er zelfs aardig enthousiast over. :P
Ja kan ik me voorstellen :D moet je ook niet te zwaar aan tillen denk ik, zie het dan maar als een compliment ofzo :+
pi_160216259
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben niet voor strafbaar stellen. Ik vind wél dat er iets moet veranderen in onze maatschappij.
Daar zijn we het over eens maar laten we dan meer naar de fundamentele problemen gaan: de doorgeslagen individualisering, het gebrek aan respect voor elkaar, de te gebrekkige sociale samenhang, het feit dat mensen hun buren niet meer kennen etc.
Ik denk dat het bijvoorbeeld zou kunnen helpen als er meer initiatieven zouden komen waarmee mensen elkaar op wijk- , staddeel- en stadniveau zouden kunnen ontmoeten in functie van hun interesses (sport, muziek, buurtfeestjes). Wat dat betreft was Vogelaar zo gek nog niet. Dit alles kost veel subsidiegeld en doet een groot beroep op vrijwilligers, zolang de neoliberale kerk fier overeind staat zit zulk beleid er helaas niet in.

quote:
En ik vind ook dat het onzin is om te stellen dat het feminisme niet meer nodig is in het westen.
Het probleem met termen zoals feminisme is dat er tal van definities zijn die door verschillende mensen worden gehanteerd. Heb je het over de moderne stroming binnen het femisme die stelt dat mensen zichzelf moeten kunnen zijn binnen een bepaalde context (mannelijk/vrouwelijk) dan ben ik het natuurlijk met je eens. Heb je het over het oude type feminisme (glazen plafond, quota...) dan ben ik het niet met je eens. Ook hiervoor geldt dat je het naar mijn mening veel breder zou moeten trekken maar vooral vind ik dat je veel beter het fundamentele probleem kan bestrijden. Het fundamentele probleem is dat we heel erg snel etiketjes op potjes plakken en dat we (mede hierdoor) heel erg veel talent weggooien. Niet alleen wordt het talent van vrouwen verspild (ja, dat gebeurt en soms doen ze het ook nog zelf), dit geldt ook voor bijvoorbeeld allochtonen mensen, gehandicapte mensen en oudere mensen.
Het gevaar van het eenzijdig inzoomen op die ene groep is dat het fundamentele probleem niet wordt gezien.
#NoDAPL
pi_160216319
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 16:35 schreef snakelady het volgende:
Dat is natuurlijk gewoon puur speculatie, de vrouwen die ik ken die feminist zijn of het feminisme steunen zijn juist tegen iedere vorm van onderdrukking en sociale onrecht.
Precies mijn punt! ^O^

quote:
Overigens ook mannen, laten we niet vergeten dat mannen ook feminist kunnen zijn, zoals ik al schreef, in Denemarken is iedereen by defealt feminist ijkt het wel, hier is het ook geen scheldwoord of belediging maar een gemeengoed, ook voor mannen.
Volgens de moderne definitie van feminisme ben ook ik een feminist, ik vind namelijk dat mannen moeten kunnen kiezen voor vrouwelijke beroepen en activiteiten en vice versa. Bovendien, velen van ons hebben dat tot op zekere hoogte. Ikzelf ook, in veel opzichten ben ik het mannelijke type maar ik zou het bijvoorbeeld ook best leuk vinden om met een musical mee te doen. Dat moet toch kunnen? :)
#NoDAPL
pi_160216619
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bovendien, velen van ons hebben dat tot op zekere hoogte. Ikzelf ook, in veel opzichten ben ik het mannelijke type maar ik zou het bijvoorbeeld ook best leuk vinden om met een musical mee te doen. Dat moet toch kunnen?
wie zegt dat dat niet kan dan?
pi_160216657
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:31 schreef FANN het volgende:

[..]

wie zegt dat dat niet kan dan?
Het is helaas nog niet zo sterk geaccepteerd als dat het geval zou moeten zijn. Ik vrees dat Nederland internationaal wat achterloopt. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar hoe weinig meisjes hier techniek of wiskunde studeren en hoe dat verschilt met het buitenland.
#NoDAPL
pi_160216714
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is helaas nog niet zo sterk geaccepteerd als dat het geval zou moeten zijn.
Dat verzin je zelf denk ik, in zo goed als alle musicals spelen er mannen mee :o
pi_160216757
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar hoe weinig meisjes hier techniek of wiskunde studeren en hoe dat verschilt met het buitenland.
Maar het kán wel, dus wat is dan het probleem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')