Van mij mag er best tegen worden opgetreden maar dan gewoon via sociale controle, niet via het recht. En dit niet exclusief voor vrouwen maar voor iedereen die het slachtoffer is van vervelend gedrag. Lullig gezegd: op de schoolpleinen (pesten) is 100 keer zo veel te winnen op dit vlak dan bij de bouwvakkersplaatsen en de straatMarokkanen. Wat te denken van gehandicapte mensen die continue belachelijk worden gemaakt? Wat te denken van dikke mensen? Wat te denken van de Mohammeds die wel brave jongens zijn en het prima doen maar toch gediscrimineerd worden omdat ze Mohammed heten? etc.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:02 schreef Disana het volgende:
Vrouwen leven ermee dat er weinig belang wordt toegekend aan catcalling en aanranding. Daarom hoor je ze er weinig over. Dat is enigszins losgekomen na Keulen en ik hoop dat dit doorzet zodat vrouwen eindelijk serieus worden genomen en ertegen wordt opgetreden.
Wat jij wil, trek je dan alsjeblieft per direct terug uit deze discussie! Ik vind het jammer dat het kwartje weer eens niet bij jou valt omdat jij niet open staat voor argumenten doordat de emotie bij jou de overhand krijgt. Ik maak namelijk wel degelijk een zeer zinnig punt, als jij je er even voor zou open stellen dan zou het allicht wel aankomen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:16 schreef Disana het volgende:
Ik ga die groeiende lap echt niet allemaal lezen hoor.
Bottom line, we zouden met zijn allen weer wat socialer moeten worden en dat ook stimuleren bij anderen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van mij mag er best tegen worden opgetreden maar dan gewoon via sociale controle, niet via het recht. En dit niet exclusief voor vrouwen maar voor iedereen die het slachtoffer is van vervelend gedrag. Lullig gezegd: op de schoolpleinen (pesten) is 100 keer zo veel te winnen op dit vlak dan bij de bouwvakkersplaatsen en de straatMarokkanen. Wat te denken van gehandicapte mensen die continue belachelijk worden gemaakt? Wat te denken van dikke mensen? Wat te denken van de Mohammeds die wel brave jongens zijn en het prima doen maar toch gediscrimineerd worden omdat ze Mohammed heten? etc.
Als we dit doen dan moeten we consistent doen, niet enkel voor die ene groep omdat er toevallig ineens een paar klootzakken van buitenaf komen die hun handjes niet kunnen thuishouden.
Met deze twee laatste reacties van mij is het hopelijk nu voor iedereen duidelijk geworden waartegen ik ageer: het selectieve omgaan hiermee. Ik grijp liever de gelegenheid aan om de aandacht te vragen voor al die groepen mensen die op die manier een minder prettig leven heeft en ik wijs graag de mensen er op dat we op veel manieren elkaar het leven zuur maken. Alle groepen mensen, ook de meisjes naar wie gefloten wordt.
Dit topic gaat over het eventueel strafbaar stellen van catcalling. Niet over al die andere zaken die je er met de haren bij sleept om je punt te maken dat het allemaal zo erg niet is als een bouwvakker het doet. Overigens wordt er bij mijn weten nergens laconiek gereageerd op het pesten van kinderen, gehandicapten of mensen met overgewicht.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van mij mag er best tegen worden opgetreden maar dan gewoon via sociale controle, niet via het recht. En dit niet exclusief voor vrouwen maar voor iedereen die het slachtoffer is van vervelend gedrag. Lullig gezegd: op de schoolpleinen (pesten) is 100 keer zo veel te winnen op dit vlak dan bij de bouwvakkersplaatsen en de straatMarokkanen. Wat te denken van gehandicapte mensen die continue belachelijk worden gemaakt? Wat te denken van dikke mensen? Wat te denken van de Mohammeds die wel brave jongens zijn en het prima doen maar toch gediscrimineerd worden omdat ze Mohammed heten? etc.
Als we dit doen dan moeten we consistent doen, niet enkel voor die ene groep omdat er toevallig ineens een paar klootzakken van buitenaf komen die hun handjes niet kunnen thuishouden.
Met deze twee laatste reacties van mij is het hopelijk nu voor iedereen duidelijk geworden waartegen ik ageer: het selectieve omgaan hiermee. Ik grijp liever de gelegenheid aan om de aandacht te vragen voor al die groepen mensen die op die manier een minder prettig leven heeft en ik wijs graag de mensen er op dat we op veel manieren elkaar het leven zuur maken. Alle groepen mensen, ook de meisjes naar wie gefloten wordt.
Pardon?quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat jij wil, trek je dan alsjeblieft per direct terug uit deze discussie!
Als jij een ander zijn argumenten negeert door er geen kennis van te nemen dan wil jij niet discussiėren. Prima, maar stop er dan ook mee.quote:
Elke vorm van systematische onderdrukking en marginalisering moet worden aangepakt. Dus ja, ook voor transgenders, gehandicapten, niet-witte mensen etc. etc.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb gereageerd op je oorspronkelijke lange post, maar in de tussentijd bleef je maar aanvullen. Dat wordt te veel.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als jij een ander zijn argumenten negeert door er geen kennis van te nemen dan wil jij niet discussiėren. Prima, maar stop er dan ook mee.
Ik wil er haast niet over beginnen omdat ik weet dat er mensen zijn die zich er aan ergeren, maar ik moet wel om mijn punt te maken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit topic gaat over het eventueel strafbaar stellen van catcalling. Niet over al die andere zaken die je er met de haren bij sleept om je punt te maken dat het allemaal zo erg niet is als een bouwvakker het doet. Overigens wordt er bij mijn weten nergens laconiek gereageerd op het pesten van kinderen, gehandicapten of mensen met overgewicht.
Nee. Dat is jouw op vooroordelen gebaseerde perceptie. Die ik onwillekeurig deel, maar bij mezelf ten zeerste afkeur en afwijs.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- het fluiten naar vrouwen is iets anders dan het disrespectvol sissen
Dat ook. Maar dit is volgens mij veel meer het punt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:08 schreef ems. het volgende:
[..]
En sommige vrouwen kunnen relativeren.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet onderdrukt, wel achtergesteld. Al is dat een beetje een semantisch spelletje, je zou achtergesteld worden kunnen interpreteren als een vorm van onderdrukking. De hele tijd weer dat gezeur over quota (affirmative action) en zo. Ze houden er maar niet over op. Voor zo ver ik het kan overzien - ik heb van beide stromingen meerdere woordvoerders aan het woord gehoord - bestaan er momenteel twee stromingen in het feminisme:
- De ouderwetse en achterhaalde stroming die nog steeds hamert op de door hen veronderstelde achtergestelde positie van de vrouw. Die oud-hoofdredactrice van Opzij die inmiddels flink op leeftijd is is hier een vertegenwoordigster van. Op Youtube is dit meisje hier een vertegenwoordigster van: https://www.youtube.com/results?search_query=anita+sarkeezian
Dit meisje wordt trouwens ook wel een "feminazi" genoemd. Toegegeven: sommige gamers die op haar reageren zijn niet bepaald een positieve reclame voor hun gemeenschap net als dat zij dat niet is voor het feminisme.
Zij krijgt dan ook tegenstand van andere feministen, in dit geval een schrijfster en gamer:
(filmpje)
http://metaleater.com/vid(...)t-video-games-part-1 (bijbehorende tekst)
- De moderne stroming. Niet hameren op een veronderstelde achtergestelde positie maar het belang van vrijheid van mannen en vrouwen benadrukken om zichzelf te zijn. Mannen die typisch vrouwelijke kwaliteiten mogen (niet moeten!) hebben en vice versa. Emma Stone is via de UN een vertegenwoordigster van deze stroming. Deze stroming daar sta ik achter, die andere mag van mij snel volledig verdwijnen.
[..]
De vraag is of dat er wel een glazen plafond is. Als de een bereid is om 60 u/w te werken terwijl de ander 3 keer een paar maanden thuis is omdat ze zwanger is geworden...
Als het ene geslacht meer ambitieus is...
Als het ene geslacht meer toppers aflevert...
Dat laatste klinkt misschien extreem maar er zijn aanwijzingen dat mannen zowel meer toppers als meer losers leveren, een mogelijke verklaring (dit komt van biologen, niet van mij) is dat mannen maar 1 X-chromosoom hebben, iedereen die elementaire biologie heeft gehad begrijpt genoeg hiermee. Ik weet niet zeker of dat deze theorie nog steeds actueel is (dat verandert zo belachelijk snel in de biologie) maar dit was in ieder geval zeker kort geleden een serieuze theorie in de genetica.
Ik ben zelf toevallig niet zo heel erg competitief maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mannen doorgaans meer competitief zijn dan vrouwen en meer ambitie hebben.
Ik sluit niet uit dat het geslacht een rol speelt maar ik zie er geen overtuigend bewijs voor, of zelfs maar sterke aanwijzingen. Maar goed, eigenlijk vind ik het niet zo relevant of dat er een glazen plafond is, wat relevant is is dat we geen kwaliteiten verspillen. Het zal mij hierbij worst wezen of dat het om vrouwen, allochtonen of gehandicapten gaat, als deze mensen bijzondere kwaliteiten/talenten hebben dan moeten we die benutten. We moeten ervoor zorgen dat dat gebeurt en dan komt de rest met betrekking tot dit verhaal vanzelf wel goed naar mijn overtuiging. Ieder weldenkend mens staat hier achter en het is niet polemiserend van aard dus laten we dit steunen.
Ja, de verontwaardiging is tot op zekere hoogte terecht maar het is allemaal heel erg selectieve verontwaardiging. Dezelfde dames die ondertussen wel mensen hebben gepest, mensen uitlachen omdat ze dik of gehandicapt zijn of die racistisch zijn schreeuwen van de daken dat het gedaan moet zijn met het fluiten naar vrouwen. Dit terwijl het onderwerp van deze draad het sissen is door mensen die geen enkel respect hebben voor vrouwen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is nou precies waarom ik aangaf dat het zo'n fijn gevoel zou zijn als andere mannen een catcaller zouden aanspreken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wil er haast niet over beginnen omdat ik weet dat er mensen zijn die zich er aan ergeren, maar ik moet wel om mijn punt te maken.
Ik woon in Denemarken (ja joh) en hier zijn mensen echt nog socialer, het catcallen kom je hier ook eigenlijk zelden tegen, ook niet van Marokkanen overigens.
Dat wordt hier gezien als ongewenst gedrag gezien de maatschappij als geheel de instelling heeft om zich niet te bemoeien met andere mensen op straat, iedereen heeft het recht om in vrede op straat te lopen.
Dus wat hij zegt heeft wel een punt, het is een algehele instelling van de maatschappij, niet alleen bij de mannen (en vrouwen) die catcallen.
Dat is mooi, een dergelijke vorm van respect. Maar Bram sleept er van alles met de haren bij om maar te kunnen zeggen dat het niet zo erg is als bouwvakkers fluiten. Ik zeg dat Bram dit niet voor ons kan bepalen. Het is niet voor niets dat wordt overwogen het strafbaar te stellen: kennelijk is daar behoefte aan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik wil er haast niet over beginnen omdat ik weet dat er mensen zijn die zich er aan ergeren, maar ik moet wel om mijn punt te maken.
Ik woon in Denemarken (ja joh) en hier zijn mensen echt nog socialer, het catcallen kom je hier ook eigenlijk zelden tegen, ook niet van Marokkanen overigens.
Dat wordt hier gezien als ongewenst gedrag gezien de maatschappij als geheel de instelling heeft om zich niet te bemoeien met andere mensen op straat, iedereen heeft het recht om in vrede op straat te lopen.
Dus wat hij zegt heeft wel een punt, het is een algehele instelling van de maatschappij, niet alleen bij de mannen (en vrouwen) die catcallen.
Ik zou graag met bronnen ondersteund zien dat deze vrouwen bestaan. Want ik kom ze nooit tegen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ook. Maar dit is volgens mij veel meer het punt.
[..]
[..]
Ja, de verontwaardiging is tot op zekere hoogte terecht maar het is allemaal heel erg selectieve verontwaardiging. Dezelfde dames die ondertussen wel mensen hebben gepest, mensen uitlachen omdat ze dik of gehandicapt zijn of die racistisch zijn schreeuwen van de daken dat het gedaan moet zijn met het fluiten naar vrouwen.
WTF? Dit verzin je ter plekke.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dezelfde dames die ondertussen wel mensen hebben gepest, mensen uitlachen omdat ze dik of gehandicapt zijn of die racistisch zijn schreeuwen van de daken dat het gedaan moet zijn met het fluiten naar vrouwen.
Thanks for mansplaining!quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nog eventjes iets anders, Disana zat te zeuren over mijn "groeiende lap tekst" maar de aanleiding hiervan was dat zij mij eventjes beschuldigde dat ik - als man - niets begrijp van feminisme. In tegenstelling tot het uiten van loze beschuldigingen staaf ik wat ik zeg, dus geef ik een woordje uitleg over het feminisme in deze tijd.
Ik krijg inderdaad niet de indruk dat je er veel kaas van hebt gegeten. Dat is verder prima, maar matig je niet aan dat je weet hoe wij ons voelen als we nageroepen worden. En verder wil ik dus graag bronnen zien voor die racistische vrouwen die gehandicapten pesten.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nog eventjes iets anders, Disana zat te zeuren over mijn "groeiende lap tekst" maar de aanleiding hiervan was dat zij mij eventjes beschuldigde dat ik - als man - niets begrijp van feminisme. In tegenstelling tot het uiten van loze beschuldigingen staaf ik wat ik zeg, dus geef ik een woordje uitleg over het feminisme in deze tijd.
Dat is natuurlijk gewoon puur speculatie, de vrouwen die ik ken die feminist zijn of het feminisme steunen zijn juist tegen iedere vorm van onderdrukking en sociale onrecht.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dezelfde dames die ondertussen wel mensen hebben gepest, mensen uitlachen omdat ze dik of gehandicapt zijn of die racistisch zijn schreeuwen van de daken dat het gedaan moet zijn met het fluiten naar vrouwen. Dit terwijl het onderwerp van deze draad het sissen is door mensen die geen enkel respect hebben voor vrouwen.
Zeker weten, geeft een heel erg veilig gevoel.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is nou precies waarom ik aangaf dat het zo'n fijn gevoel zou zijn als andere mannen een catcaller zouden aanspreken.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon puur speculatie, de vrouwen die ik ken die feminist zijn of het feminisme steunen zijn juist tegen iedere vorm van onderdrukking en sociale onrecht.
Overigens ook mannen, laten we niet vergeten dat mannen ook feminist kunnen zijn, zoals ik al schreef, in Denemarken is iedereen by defealt feminist ijkt het wel, hier is het ook geen scheldwoord of belediging maar een gemeengoed, ook voor mannen.
In IJsland waar mijn man vandaan komt hetzelfde, het gedrag wat je veel Nederlanders zie vertonen jegens vrouwen, zou daar enorm op worden neergekeken door mannen, mijn man stond versteld toen wij voor de eerste keer uit gingen in Nederland en daarna voelde hij zich ook niet prettig wanneer ik alleen uit ging in Nederland.
En natuurlijk gebeuren er in deze landen ook echt wel eens wat, maar de reacties als ''Te kort rokje'' en ''ze wilde het zelf'' blijven gelukkig achterwege.
Ik doelde op 'sissen' en naroepen. Aanranden is stout.quote:
De emotiesquote:You have no fucking clue en ik hoop dat je geen dochters hebt of krijgt.
Je bent zelf een foutje van de natuur, mafkees.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het lesbisch zijn is als het ware een 'foutje' van de natuur, een genetische abnormaliteit. Dezelfde instincten die andere mensen hebben zitten ook in hen.
Ze heeft wel een punt dat je wat lang van stof kan zijnquote:Op donderdag 25 februari 2016 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |