Sisgedrag lok je uit door niet naar hun pijpen te dansen. Maar wat ik schreef is: "Dat lo[s] je op door het discriminatiemeldpunt aan te pakken. Elke scheet van een allochtoon wordt daar als ramp genoteerd. Laat ze eens kijken wat die klager zelf zoal uitvreet en of hij het niet zelf uitgelokt heeft. ".quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:49 schreef Isegrim het volgende:
Okee; hoe lok je precies sisgedrag uit?![]()
Misschien is het op die genoemde buzzfeed dat ik een paar filmpjes zag: mannen keken naar straatopnames waarin hun partner/moeder over straat liep en allerlei "complimenten" toegeroepen kregen. Toen vonden ze het opeens heel anders.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende: [..]
Even serieus, waar leg jij de grens voor apengedrag? Stel een aantrekkelijke vrouw loopt op straat, ik ben haar voorbij en ik kijk nog even om, mag dat van jullie dames? Stel een vrouw heeft zich sexy gekleed, mag ik dan eens per ongeluk naar bepaalde delen van haar lijf staren?
Stel iemand fluit complimenteus naar een vrouw (duidelijk zo bedoeld, niet anders), mag dat?
Over sissen en het andere type van fluiten hoeven we het niet te hebben, daar zijn we het over eens, het enige verschil van mening wat we hierover hebben is dat jij vindt dat het strafbaar moet zijn terwijl ik vind dat burgers het onder elkaar moeten oplossen.
Dus dat je bij melden niet weggestuurd wordt omdat het maar zo futiel zou zijn?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende: [..]
Ik hoop dat de voorstanders van het strafbaar stellen van sissen en fluiten niet zo'n straf in gedachten hebben voor sissen of fluiten maar dat ze slechts aan een boete denken.
Gevangenisstraffen werken altijd slecht in een land zoals Nederland. Enkel wanneer je het Noorse systeem zou overnemen waarvoor in dit landje de politieke moed ontbreekt zouden ze effectief zijn en dan nog zou je ze niet gebruiken voor iets als dit.quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:51 schreef Teslynd het volgende:
Dus dat je bij melden niet weggestuurd wordt omdat het maar zo futiel zou zijn?
We moeten van alles maar zo werkt het niet. Mensen zijn zoogdieren en ze hebben net zoals alle andere zoogdieren instincten die het gedrag sterk beïnvloeden. We zijn geen slaaf van onze instincten maar dat vrouwen zichzelf sexy kleden om aantrekkelijk te worden gevonden door mannen en zich anderszins uitsloven voor dit doeleinde en vice versa zit er stevig ingebakken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:17 schreef Isegrim het volgende:
We hoeven alleen niet te handelen naar onze instincten. Dat zouden die apenkerels ook eens moeten bedenken.
Waarom kleden lesbiennes zich dan ook sexy?quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We zijn geen slaaf van onze instincten maar dat vrouwen zichzelf sexy kleden om aantrekkelijk te worden gevonden door mannen en zich anderszins uitsloven voor dit doeleinde en vice versa zit er stevig ingebakken.
Het lesbisch zijn is als het ware een 'foutje' van de natuur, een genetische abnormaliteit. Dezelfde instincten die andere mensen hebben zitten ook in hen. Voor de duidelijkheid, er is natuurlijk niets mis mee dat ze lesbisch zijn maar het is weinig doelmatig gezien de noodzaak tot reproductie en zo.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom kleden lesbiennes zich dan ook sexy?
Zoals ik zei, dat gedrag van die Marokkawnen heeft er geen drol mee te maken. Er is een groot verschil tussen een bouwvakker die lovend fluit en een straatMarokkaan die je als stront behandelt omdat hij geen respect voor je heeft. Dat is de nuance.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:36 schreef Isegrim het volgende:
http://aplus.com/a/christ(...)4798877e24af17423d89
Je hoeft helemaal niet sexy gekleed te gaan voor deze bullshit.
Het gelul over sexy kleding is niet essentieel anders dan het gelul over korte rokjes bij een vrouw die verkracht is.
Die nuance is er, maar beide kunnen, en zullen vaak, als even ongewenst ervaren worden.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals ik zei, dat gedrag van die Marokkawnen heeft er geen drol mee te maken. Er is een groot verschil tussen een bouwvakker die lovend fluit en een straatMarokkaan die je als stront behandelt omdat hij geen respect voor je heeft. Dat is de nuance.
Waarom praat je in vredesnaam over gevangenisstraf. Dat is toch totaal buiten proporties? Je moet zowat iemand vermoorden voor de nor. Of je moet de inbreker wat te hard slaan, tegen een mes op het aanrecht laten stoten o.i.d.quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gevangenisstraffen werken altijd slecht in een land zoals Nederland. Enkel wanneer je het Noorse systeem zou overnemen waarvoor in dit landje de politieke moed ontbreekt zouden ze effectief zijn en dan nog zou je ze niet gebruiken voor iets als dit.
Ben jij ooit een kankerhoer genoemd door een bouwvakker nadat je tegengas gaf op het moment dat hij floot? Het is echt anders, die Marokkaan (dat type straatMarokkaan) heeft disrespect voor jou, die bouwvakker vind je een lekker ding. Die Marokkaan sist als een slang, die bouwvakker fluit omdat hij je er goed vindt uitzien. Nogmaals, ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen dat als vervelend ervaren, het staat hen vrij om aan te geven dat ze het niet prettig vinden maar het gaat veel te ver om het strafbaar te maken. Datgene wat echt problematisch is - een machtspositie misbruiken, intimidatie, bedreigen, aanranding... - kan al lang worden bestraft.quote:Op donderdag 25 februari 2016 06:25 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, die Marokkaan van je gaat pas over tot 'kankerhoer' als je tegengas geeft.
Ook als je hem straal negeert hoor.quote:Op donderdag 25 februari 2016 06:25 schreef Isegrim het volgende:
Nogmaals, die Marokkaan van je gaat pas over tot 'kankerhoer' als je tegengas geeft.
En 'lovend' fluiten, tyf toch op. Ben verdomme geen hond.
Dat is ook mijn ervaring.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:53 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ook als je hem straal negeert hoor.
Oh, dat is een essentieel verschil?quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ben jij ooit een kankerhoer genoemd door een bouwvakker nadat je tegengas gaf op het moment dat hij floot? Het is echt anders, die Marokkaan (dat type straatMarokkaan) heeft disrespect voor jou, die bouwvakker vind je een lekker ding.
Dat houdt hij dan maar lekker voor zichzelf.quote:Die Marokkaan sist als een slang, die bouwvakker fluit omdat hij je er goed vindt uitzien.
Je hebt het heel erg mis. Bijna geen enkele vrouw vindt catcalling prettig. Je weet dat glimlachen een vorm van conflictvermijding is?quote:Nogmaals, ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen dat als vervelend ervaren, het staat hen vrij om aan te geven dat ze het niet prettig vinden maar het gaat veel te ver om het strafbaar te maken. Datgene wat echt problematisch is - een machtspositie misbruiken, intimidatie, bedreigen, aanranding... - kan al lang worden bestraft.
Ik zie hier een hoop oneigenlijke beweringen over wat het feminisme cq vrouwen zouden beweren. Er wordt allang niet meer beweerd dat de westerse vrouw wordt onderdrukt, om maar wat te noemen. En vrouwen krijgen allang niet zomaar voorrang meer. Wat wel een feit is: vrouwen komen nog steeds zelden door het glazen plafond, en vrouwen verdienen voor eendere beroepen meestal minder. Dus het is goed dat er feminisme is.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring.
Het is zo'n verschrikkelijk achterhaalde discussie, het is al heel erg lang zo dat vrouwen minstens dezelfde rechten hebben als mannen. Sterker nog, vrouwen hebben meer rechten:
affirmative action, specialde fondsen, lagere eisen bij de politie, het leger en de politiek (als vrouw krijg je veel sneller een hoge politiek functie), beter op hen aangepast onderwijs (meer leraressen dan leraren), hogere vertegenwoordiging op de universiteiten (als student).
Hoezo zou de vrouw nog worden onderdrukt? Het feminisme is achterhaald. Ik ben bereid om mee te gaan in de moderne stroming van het feminisme, die zich heeft afgesplitst van dit type ouderwets feminisme: dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn, dus een man moet verwijfd kunnen zijn en een vrouw moet een tommieboy kunnen zijn. Hoe kan je daar niet mee instemmen?
Voor jou misschien niet aangezien jij de twee verschillende vormen klaarblijkelijk hetzelfde ervaart maar voor de persoon die het doet is er wel een groot verschil.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh, dat is een essentieel verschil?
Jij mist het punt. Of dat elke vrouw het vervelend vind kan ik niet beoordelen maar lang niet alle vrouwen vinden het zo vervelend dat ze zich groen en geel ergeren. Laat ik het zo zeggen, lang niet iedereen kiest ervoor om de ander de macht te geven om te bepalen hoe zij zich voelt. Je kan je eraan ergeren en je kan je schouders ophalen. Het laatste is prettiger voor jezelf.quote:Je hebt het heel erg mis.
En sommige vrouwen kunnen relativeren.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:02 schreef Disana het volgende:
Vrouwen leven ermee dat er weinig belang wordt toegekend aan catcalling en aanranding.
Niet onderdrukt, wel achtergesteld. Al is dat een beetje een semantisch spelletje, je zou achtergesteld worden kunnen interpreteren als een vorm van onderdrukking. De hele tijd weer dat gezeur over quota (affirmative action) en zo. Ze houden er maar niet over op. Voor zo ver ik het kan overzien - ik heb van beide stromingen meerdere woordvoerders aan het woord gehoord - bestaan er momenteel twee stromingen in het feminisme:quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie hier een hoop oneigenlijke beweringen over wat het feminisme cq vrouwen zouden beweren. Er wordt allang niet meer beweerd dat de westerse vrouw wordt onderdrukt, om maar wat te noemen. En vrouwen krijgen allang niet zomaar voorrang meer.
De vraag is of dat er wel een glazen plafond is. Als de een bereid is om 60 u/w te werken terwijl de ander 3 keer een paar maanden thuis is omdat ze zwanger is geworden...quote:Wat wel een feit is: vrouwen komen nog steeds zelden door het glazen plafond, en vrouwen verdienen voor eendere beroepen meestal minder. Dus het is goed dat er feminisme is.
Aangerand? Gewoon relativeren!quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:08 schreef ems. het volgende:
[..]
En sommige vrouwen kunnen relativeren.
Jij was degene die het woord 'onderdrukt' gebruikte om aan te tonen dat 'ouderwetse' feministen aan het zeiken zijn. 'Achtergesteld' is inderdaad een beter woord, en zolang dat speelt is het goed dat er feministen zijn. De rest is mooi, maar niet relevant voor dit topic.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet onderdrukt, wel achtergesteld. Al is dat een beetje een semantisch spelletje, je zou achtergesteld worden kunnen interpreteren als een vorm van onderdrukking. De hele tijd weer dat gezeur over quota (affirmative action) en zo. Ze houden er maar niet over op. Voor zo ver ik het kan overzien - ik heb van beide stromingen meerdere woordvoerders aan het woord gehoord - bestaan er momenteel twee stromingen in het feminisme:
- De ouderwetse en achterhaalde stroming die nog steeds hamert op de door hen veronderstelde achtergestelde positie van de vrouw. Die oud-hoofdredactrice van Opzij die inmiddels flink op leeftijd is is hier een vertegenwoordigster van. Op Youtube is dit meisje hier een vertegenwoordigster van: https://www.youtube.com/results?search_query=anita+sarkeezian
- De moderne stroming. Niet hameren op een veronderstelde achtergestelde positie maar het belang van vrijheid van mannen en vrouwen benadrukken om zichzelf te zijn. Mannen die typisch vrouwelijke kwaliteiten mogen (niet moeten!) hebben en vice versa. Emma Stone is via de UN een vertegenwoordigster van deze stroming. Deze stroming daar sta ik achter, die andere mag van mij snel volledig verdwijnen.
[..]
De vraag is of dat er wel een glazen plafond is. Als de een bereid is om 60 u/w te werken terwijl de ander 3 keer een paar maanden thuis is omdat ze zwanger is geworden...
Als het ene geslacht meer ambitieus is...
Als het ene geslacht meer toppers aflevert...
Dat laatste klinkt misschien extreem maar er zijn aanwijzingen dat mannen zowel meer toppers als meer losers leveren, een mogelijke verklaring (dit komt van biologen, niet van mij) is dat mannen maar 1 X-chromosoom hebben, iedereen die elementaire biologie heeft gehad begrijpt genoeg hiermee.
Ik ben zelf toevallig niet zo heel erg competitief maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mannen doorgaans meer competitief zijn dan vrouwen en meer ambitie hebben.
Ik sluit niet uit dat het geslacht een rol speelt maar ik zie er geen overtuigend bewijs voor, of zelfs maar sterke aanwijzingen. Maar goed, eigenlijk vind ik het niet zo relevant of dat er een glazen plafond is, wat relevant is is dat we geen kwaliteiten verspillen. Het zal mij hierbij worst wezen of dat het om vrouwen, allochtonen of gehandicapten gaat, als deze mensen bijzondere kwaliteiten/talenten hebben dan moeten we die benutten. We moeten ervoor zorgen dat dat gebeurt en dan komt de rest met betrekking tot dit verhaal vanzelf wel goed naar mijn overtuiging. Ieder weldenkend mens staat hier achter en het is niet polemiserend van aard dus laten we dit steunen.
Aanranding relativeren? Serieus?quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:08 schreef ems. het volgende:
[..]
En sommige vrouwen kunnen relativeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |