Ik wil best erkennen dat het ongewenst gedrag is, maar ik ga niet ontzettend verontwaardigd zitten doen en begrip tonen voor de wens om dit gedrag te bestraffen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk om te erkennen dat het gewoon ongewenst gedrag is, net als een tas naast je neer zetten in de bus zodat niemand daar kan zitten of afval op straat gooien.
Alleen dan heeft dit ook nog eens een seksueel tintje en is het persoonlijk op jou gericht wat het nog ongemakkelijker maakt. (en in het donker wanneer je alleen loopt kan het zelfs beangstigend zijn.)
Ik vind het persoonlijk ook niet onder aanranding vallen, maar dit gedrag normaal vinden en proberen goed te praten vind ik weer vrij abnormaal.
Dat er minachting uit zou spreken is echt puur invulling van je eigen kant.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is, zo niet intimiderend, dan toch zeker vernederend. Er spreekt minachting voor vrouwen uit.
buzzfeed, niet geklikt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:49 schreef Isegrim het volgende:
http://www.buzzfeed.com/a(...)ompliment#.qp2dDQJeZ
Ik zou zeggen, google "why is catcalling not a compliment" als je dat werkelijk niet zelf kunt bedenken.quote:
Communicatie bestaat uit drie elementen: de zender, de boodschap en de ontvanger. Miscommunicatie ontstaat wanneer de ontvanger de boodschap anders opvangt dan de zender deze bedoelt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:49 schreef Isegrim het volgende:
http://www.buzzfeed.com/a(...)ompliment#.qp2dDQJeZ
Nee, een compliment krijgen is niet leuk. Het juiste compliment krijgen is leuk, een compliment van de juiste persoon krijgen is leuk. Sommige complimenten zijn niet leuk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:14 schreef snakelady het volgende:
Natuurlijk is een compliment krijgen leuk, zoals Wat zie je er goed uit, je hebt mooie ogen, wat een leuke kleding enz.
Maar seksuele opmerkingen vind ik persoonlijk een stap te ver en onwenselijk. Zeker van vreemden.
Ik ben ook wel eens gevolgd naar huis door een figuur die een seksuele opmerking naar mij maakte en dat vond ik echt heel erg eng, zeker gezien ik toen alleen met mijn twee kinderen woonde.
Gewoon een vreemde niet seksueel benaderen wanneer je niet zeker bent of het gewaardeerd gaat worden.
Ik vind het vooral niet leuk dat iemand het in het voorbijgaan schreeuwt terwijl ik gewoon de hond aan het uitlaten ben.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:22 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nee, een compliment krijgen is niet leuk. Het juiste compliment krijgen is leuk, een compliment van de juiste persoon krijgen is leuk. Sommige complimenten zijn niet leuk.
Vroeger toen ik klein was noemden de vriendinnetjes van mijn zus mij altijd schattig. Dat waren complimentjes, maar ik vond ze niet leuk. Ik was namelijk stoer. Jij krijgt complimenten over je kont, die vind je blijkbaar niet leuk. Zo zij het.
De foute assumptie hier is dat als een compliment niet bevalt het niet gemaakt zou mogen worden.
Het is mij alleen niet duidelijk wat jij nou van dit voorstel vindt. Vind jij dat dit soort zaken strafbaar moeten zijn?
Een vrouw die op straat loopt is hoogstwaarschijnlijk niet bezig met seks. Door zo'n opmerking uit het niets wordt ze er toch mee geconfronteerd. Het is aanmatigend van zo'n man om te denken dat ze er wel voor open zal staan. Ik noem het minachting van haar eigenwaarde, maar je kunt het ook een gebrek aan respect noemen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:37 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat er minachting uit zou spreken is echt puur invulling van je eigen kant.
De bewoording is vrij asociaal en het is ook lafjes om zoiets te roepen tijdens het voorbijgaan, maar in de basis is het een compliment. Je hoeft het niet leuk te vinden dat een willekeurige voorbijganger je lichaam beoordeelt, maar het is simpelweg een positieve beoordeling, meer niet.
Ik heb in een vrijpostige bui ook weleens een dame haar achtwerk gecomplimenteerd. De reactie was positief, maar als de reactie negatief was geweest was het dus gelijk minachting en vernedering geweest, of nog erger: seksuele intimidatie?
Dan zijn we het eens.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind het vooral niet leuk dat iemand het in het voorbijgaan schreeuwt terwijl ik gewoon de hond aan het uitlaten ben.
Ik vind niet dat het strafbaar moet zijn, dat vind ik weer net een stap te ver.
Maar bespugen, bedreigen en dergelijke moet zeker wel strafbaar zijn.
Want de vrouw als seksueel wezen is minderwaardig? Als ze wel met seks bezig zou zijn heeft ze geen eigenwaarde?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Een vrouw die op straat loopt is hoogstwaarschijnlijk niet bezig met seks. Door zo'n opmerking uit het niets wordt ze er toch mee geconfronteerd. Het is aanmatigend van zo'n man om te denken dat ze er wel voor open zal staan. Ik noem het minachting van haar eigenwaarde, maar je kunt het ook een gebrek aan respect noemen.
De vrouw is niet in de eerste plaats een seksueel wezen, zeker niet als ze zich in het openbare leven begeeft. Als een man haar toch als zodanig benadert, heeft hij geen respect voor haar.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:03 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Want de vrouw als seksueel wezen is minderwaardig? Als ze wel met seks bezig zou zijn heeft ze geen eigenwaarde?
Dat vind ik opvallend, want wanneer vrouwen door de maatschappij worden geacht hun eventuele seksualiteit in het openbare leven te verbergen dan schijnt dat ook niet respectvol jegens vrouwen te zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:05 schreef Disana het volgende:
[..]
De vrouw is niet in de eerste plaats een seksueel wezen, zeker niet als ze zich in het openbare leven begeeft. Als een man haar toch als zodanig benadert, heeft hij geen respect voor haar.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Even off topicquote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:05 schreef Disana het volgende:
[..]
De vrouw is niet in de eerste plaats een seksueel wezen, zeker niet als ze zich in het openbare leven begeeft. Als een man haar toch als zodanig benadert, heeft hij geen respect voor haar.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Ik ben het niet met je eens. Vrouwen die over straat gaan vragen niet om seksueel getinte opmerkingen. Wat jij wilt is de vrijheid voor mannen om hun lusten te uiten. Daar heb ik als vrouw geen trek in.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:20 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat vind ik opvallend, want wanneer vrouwen door de maatschappij worden geacht hun eventuele seksualiteit in het openbare leven te verbergen dan schijnt dat ook niet respectvol jegens vrouwen te zijn.
Seksuele interesse is geen respectloosheid. In het openbare leven begeven zich nou eenmaal mannen die je seksueel aantrekkelijk vinden. Sommigen gaan het uiten op een manier die je niet bevalt.
Net als dat het vaak voorkomt dat vrouwen hetzelfde doen richting mannen maar dan op een andere manier. Het is allemaal niet echt een probleem zolang er geen machtsmisbruik in het spel is. Vind jij die ene vent vervelend? Negeer hem. Simpel. Next.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Een vrouw die op straat loopt is hoogstwaarschijnlijk niet bezig met seks. Door zo'n opmerking uit het niets wordt ze er toch mee geconfronteerd. Het is aanmatigend van zo'n man om te denken dat ze er wel voor open zal staan. Ik noem het minachting van haar eigenwaarde, maar je kunt het ook een gebrek aan respect noemen.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Even off topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook met jou ben ik het niet eens. Ik loop over straat om ergens heen te gaan, niet om seksueel benaderd te worden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Net als dat het vaak voorkomt dat vrouwen hetzelfde doen richting mannen maar dan op een andere manier. Het is allemaal niet echt een probleem zolang er geen machtsmisbruik in het spel is. Vind jij die ene vent vervelend? Negeer hem. Simpel. Next.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Even off topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Het is wel een vreemd iets als je er over na denkt, om gewoon vanuit het niets seksueel benaderd te worden door een vreemde.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook met jou ben ik het niet eens. Ik loop over straat om ergens heen te gaan, niet om seksueel benaderd te worden.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Ja dat is toch gewoon vervelend als je er helemaal niet mee bezig bent? Als je als vrouw zulke opmerkingen wilt horen, dan ga je wel flaneren op de boulevard of in de disco.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is wel een vreemd iets als je er over na denkt, om gewoon vanuit het niets seksueel benaderd te worden door een vreemde.
Ik heb het zelfs meegemaakt terwijl ik met mijn kinderen op straat liep, leg die maar eens uit wat een MILF is.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bestrijd dan ook niet dat het vervelend kan zijn, net als dat de meeste mannen wel eens op een vervelende manier zijn benaderd door vrouwen, het moet echter geen zaak van het strafrecht zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ook met jou ben ik het niet eens. Ik loop over straat om ergens heen te gaan, niet om seksueel benaderd te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |