ik wil je bewijs wel zienquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:33 schreef PSVCL het volgende:
Dit is al jaren bekend!
Hoe vaak is het nu al BEWEZEN??? Keer op keer! En wie dit wenst te ontkennen, mag mij vragen naar de bewijzen
Gewoon pure discriminatie, xenofobie en in de meeste gevallen ook islamofobie.
De uitdaging loopt..
Nee, een realist. Er zijn zoveel negatieve ervaringen met allochtonen dat allochtonen weigeren niets meer met racisme te maken heeft. Daarnaast zou ik ook geen moslims of mensen met 5+ kinderen in mijn bedrijf willen.quote:
Je kunt het ook als een soort van risico-analyse beschouwen. Het werkt wel allerlei andere ellende in de hand.quote:
Inderdaad, want tijdens het gesprek zullen ze meteen aangeven dat ze zullen gaan stelen (als ze dat van plan zijn).quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:36 schreef Kyubey het volgende:
Bij dit soort berichten denk ik altijd: nodig ze dan in ieder geval uit voor een gesprek, dan kun je zien of ze inderdaad in het stereotype Marokkaanse straatjongere passen, en ze dan alsnog niet aannemen.
Oh nee hoor, geen fobie, we moeten jullie islamitsten gewoon niet hier.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:33 schreef PSVCL het volgende:
Dit is al jaren bekend!
Hoe vaak is het nu al BEWEZEN??? Keer op keer! En wie dit wenst te ontkennen, mag mij vragen naar de bewijzen
De uitdaging loopt..
Kijk eens aan de lopende band in een fabriek om half 7 's ochtends. Allemaal hardwerkende allochtonen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef ccs het volgende:
Kijk om 08.00 's ochtends op het centraal station van een grote stad. Veelal autochtone Nederlanders.Of rij op de A2.
Kijk rond 14.00 uur nog eens op het station. Allemaal rondhangende allochtonen die net wakker worden en mensen lastigvallen.
Ga eens naar een museum of dierentuin: 0 allochtonen.
Wat wil je er tegen doen dan?quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Oh nee hoor, geen fobie, we moeten jullie islamitsten gewoon niet hier.
Niks mis met discriminatie verder, dat heeft evolutionair nut. Er zijn overigens genoeg islamitische locaties op aarde waar onze cultuur ook ongewenst is.
Haha die lui ookquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef luxerobots het volgende:
Als Myrthe, Jochem en Patrick nu géén foto bij hun CV gedaan hadden. Waren ze gewoon uitgenodigd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom de moeite nemen als je ook een sollicitant hebt waarvan je vrijwel zeker kunt zijn dat hij of zij in ieder geval normaal gedrag vertoont?quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:36 schreef Kyubey het volgende:
Bij dit soort berichten denk ik altijd: nodig ze dan in ieder geval uit voor een gesprek, dan kun je zien of ze inderdaad in het stereotype Marokkaanse straatjongere passen, en ze dan alsnog niet aannemen.
Inderdaad. Je kunt hier niets aan doen. Dit probleem zou er niet zijn, als iedereen gewoon in zijn eigen land blijft en wij niet die ellendige multiculturele samenleving hebben. Een enkele Marokkaan die hier in Nederland woont krijgt echt wel een baan. Maar mensen hebben de buik vol van de massa-immigratie.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:50 schreef Confetti het volgende:
Misschien moet het wettelijk verplicht worden dat bij iedere sollicitatie alleen de namen John en Jane Doe worden gebruikt.
Helaas is er in de praktijk weinig aan te doen. Ze zou strategisch gezien beter kunnen solliciteren bij Marokkaans-gerunde bedrijven. Daar zou de discriminatie waarschijnlijk andersom plaatsvinden.
Waarom moet je je als overheid bemoeien met het personeelsbeleid van een bedrijf? Zou je als ondernemer niet vrij moeten zijn om aan te kunnen nemen wie je wilt? Wat de achterliggende gedachte ook is?quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:50 schreef Confetti het volgende:
Misschien moet het wettelijk verplicht worden dat bij iedere sollicitatie alleen de namen John en Jane Doe worden gebruikt.
Helaas is er in de praktijk weinig aan te doen. Ze zou strategisch gezien beter kunnen solliciteren bij Marokkaans-gerunde bedrijven. Daar zou de discriminatie waarschijnlijk andersom plaatsvinden.
Het wordt wat vervelend als bedrijven systematisch bepaalde groeperingen gaan weigeren, en mensen zich uit frustratie opblazen op een treinstation. Of bij een popconcert.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:53 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Waarom moet je je als overheid bemoeien met het personeelsbeleid van een bedrijf? Zou je als ondernemer niet vrij moeten zijn om aan te kunnen nemen wie je wilt? Wat de achterliggende gedachte ook is?
Een Arabische naam associëren mensen toch met anderen dingen dan een Nederlandse.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:50 schreef Confetti het volgende:
Een topic is een topic, als je alleen maar feestvierders en ja knikkers op dit forum wilt zeg dat dan gewoon..quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:50 schreef Leandra het volgende:
Als iedereen gewoon eens inhoudelijk op de OP reageert, en zonder generalisaties en allerlei off-topic blaat dan is dat wel zo prettig.
Als je dat niet kunt, voel je dan vooral niet geroepen of verplicht toch in het topic te reageren.
Er is dus een en ander weg, en dat soort posts hoeven ook niet meer terug.
Goede reden om je op te blazen inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het wordt wat vervelend als bedrijven systematisch bepaalde groeperingen gaan weigeren, en mensen zich uit frustratie opblazen op een treinstation. Of bij een popconcert.
Feedback in het daarvoor bestemde topic.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:57 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Een topic is een topic, als je alleen maar feestvierders en ja knikkers op dit forum wilt zeg dat dan gewoon..
Het is wel waar ze in Frankrijk mee te maken hebben, dus het zou wat dom zijn daar geen oog voor te hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Goede reden om je op te blazen inderdaad.
Geweld is nooit goed te praten.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het wordt wat vervelend als bedrijven systematisch bepaalde groeperingen gaan weigeren, en mensen zich uit frustratie opblazen op een treinstation. Of bij een popconcert.
Eerste reactiequote:Op donderdag 18 februari 2016 21:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wilbert jan klinkt als iemand die goed is als ober of autohandelaar oid. Wesley klinkt goed als gemeenteplantsoenwerker.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een Arabische naam associëren mensen toch met anderen dingen dan een Nederlandse.
Een Wesley wordt ook anders beoordeeld dan een Wilbert-Jan. Een naam zegt wel degelijk iets over een persoon, of dit al dan niet altijd klopt is een tweede.
Die solliciteerders altijd die zich opblazen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is wel waar ze in Frankrijk mee te maken hebben, dus het zou wat dom zijn daar geen oog voor te hebben.
"Witten moeten zich schamen"quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:01 schreef Raptor1985 het volgende:
Het is wat zeg. Wat vind Quincy hiervan?
Staat los van wat ik zelf van die lui denk. Maar als je als staat toe gaat staan dat bedrijven gewoon hele groepen uit moeten sluiten, deze groepen vervolgens met de grond gelijk worden gemaakt omdat ze niet werken, en er dus geen geld is terwijl de bevolking van ze walgt, dan ben je een voedingsbodem voor haat aan het creëren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:58 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Eerste reactie![]()
Verder ben je hopelijk niet zo naïef om te denken dat bedrijven zich laten leiden door wetten. Denk je nou echt niet dat mensen niet creatief genoeg zijn om bepaalde mensen niet aan te nemen zonder dat het opvalt?
En als je doordat je niet aangenomen wordt jezelf gaat opblazen dan
Wat een racist.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
"Witten moeten zich schamen"
Quincy
Stimuleren of dwingen ?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Staat los van wat ik zelf van die lui denk. Maar als je als staat toe gaat staan dat bedrijven gewoon hele groepen uit moeten sluiten, deze groepen vervolgens met de grond gelijk worden gemaakt omdat ze niet werken, en er dus geen geld is terwijl de bevolking van ze walgt, dan ben je een voedingsbodem voor haat aan het creëren.
We willen zo toch zo graag dat ze integreren MisterCe?Dan zou je juist achter stimulerende maatregelen moeten staan om ze die kans te bieden.
Een bedrijf dat, niet die.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een bedrijf die niet op buitenlanders zit te wachten heeft het volste recht om die te weigeren. De multiculturele samenleving heeft genoeg gekost.
Discrimineren is gewoon een recht. Je mag zelf weten wie je in je bedrijf wil hebben. Het is al erg genoeg dat de Nederlander op steeds meer plekken een minderheid vormt.
Waarom heeft vrijwel alleen de Marokkaan hier last van in Nederland? Zou het dan toch komen door vrijwel universele, negatieve ervaringen met deze groep?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Staat los van wat ik zelf van die lui denk. Maar als je als staat toe gaat staan dat bedrijven gewoon hele groepen uit moeten sluiten, deze groepen vervolgens met de grond gelijk worden gemaakt omdat ze niet werken, en er dus geen geld is terwijl de bevolking van ze walgt, dan ben je een voedingsbodem voor haat aan het creëren.
We willen zo toch zo graag dat ze integreren MisterCe?Dan zou je juist achter stimulerende maatregelen moeten staan om ze die kans te bieden.
Als het om doelbewuste discriminatie gaat wordt de wet overtreden, en dus moet de overheid dwingend optreden. Ik had dus inderdaad een andere woordkeuze moeten gebruiken.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:05 schreef leolinedance het volgende:
Logisch. Als je kijkt hoeveel allochtonen er in Nederland wonen en hoeveel misdrijven en andere rotzooi er door dezelfde groep wordt gepleegd is de gedachtegang van iemand die het beste wil voor zijn zaak niet meer dan normaal. Ik vermoed wel dat dit vooral bij de lagere functies een issue zal zijn. Een Marokkaan met de juiste opleiding, een sluitende CV en passende werkervaring voor een HBO/WO functie zal vermoedelijk net zo veel kans maken als iemand anders. Mensen met een hogere opleiding zijn over het algemeen ook bravere burgers.
Een directeur mag zelf kiezen wie hij wel of niet aanneemt. Bij mij op de zaak werken 80 mannen en 5 vrouwen. Moet mijn directeur nu opgepakt worden wegens discriminatie? Nee, het is gewoon makkelijker om mannen te vinden die fulltime willen werken en die de juiste kennis en werkervaring hebben .
Zelfde als die winkeleigenaar in een gereformeerd dorp die geen homo in zijn zaak wilde omdat hem dat klandizie zou kosten. Kun je dat de winkeleigenaar kwalijk nemen? Hartstikke logisch dat hij hem niet aan kan nemen.
Ik denk dat je met een Turkse naam of een andere nationaliteit ook vrij snel zal stranden in een sollicitatieprocedure. Maar, ik ging dus primair in op de vraag waarom de overheid zich hiermee moet bemoeien. Omdat de complete uitsluiting van groepen gevaren voor ons allemaal op kan leveren. Zie Frankrijk waar de banlieues broeinesten van terrorisme zijn geworden. Moeten we hier niet willen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Waarom heeft vrijwel alleen de Marokkaan hier last van in Nederland? Zou het dan toch komen door vrijwel universele, negatieve ervaringen met deze groep?
Wellicht worden sommige groepen terecht uitgesloten.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat je met een Turkse naam of een andere nationaliteit ook vrij snel zal stranden in een sollicitatieprocedure. Maar, ik ging dus primair in op de vraag waarom de overheid zich hiermee moet bemoeien. Omdat de complete uitsluiting van groepen gevaren voor ons allemaal op kan leveren. Zie Frankrijk waar de banlieues broeinesten van terrorisme zijn geworden. Moeten we hier niet willen.
Ik zie Hans Worst ook niet snel bij de lokale shoarmatent werkenquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Bovendien geldt het andersom ook: Er zijn wellicht eigenaren die geen homo's willen, maar er zullen ook homo's zijn met een zaak die juist homo's willen. En natuurlijk ook bedrijven in handen van een allochtoon die ook allochtonen aanneemt. Niets mis mee.
Je doet net alsof geen 1 bedrijf ze meer zou aannemen als dit zou worden toegestaanquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat een pragmatisme, ik hoor jou nooit pleiten voor een immigratiestop.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat je met een Turkse naam of een andere nationaliteit ook vrij snel zal stranden in een sollicitatieprocedure. Maar, ik ging dus primair in op de vraag waarom de overheid zich hiermee moet bemoeien. Omdat de complete uitsluiting van groepen gevaren voor ons allemaal op kan leveren. Zie Frankrijk waar de banlieues broeinesten van terrorisme zijn geworden. Moeten we hier niet willen.
Tja, hier is het gebruikelijk dat verzet dan geaccepteerd wordt. Het is niet anders.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:12 schreef Grems het volgende:
[..]
Wellicht worden sommige groepen terecht uitgesloten.
Het is alleen een probleem als het heteroseksuele, blanke mannen betreft. Als een ethnische supermarkt alleen Syriërs wil aannemen of Curves alleen vrouwen toelaat is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Bovendien geldt het andersom ook: Er zijn wellicht eigenaren die geen homo's willen, maar er zullen ook homo's zijn met een zaak die juist homo's willen. En natuurlijk ook bedrijven in handen van een allochtoon die ook allochtonen aanneemt. Niets mis mee.
Het gaat niet om immigratie in dit topic. Het gaat om sollicitatie. Misschien dat al die -itaties te verwarrend zijn voor je. Het lijkt zo op elkaar he.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een pragmatisme, ik hoor jou nooit pleiten voor een immigratiestop.
Richt een bedrijf op en neem een dozijn jonge Marokkaanse mannen aan, spreken we je na je faillissement wel weer.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef PSVCL het volgende:
Wat een racisten hier bahbah , heb nie eens zin om er nog op in te gaan.
En op 4 en 5 mei weer hypocriet de vrijheid vieren.
Je maakt er een grapje van. Ik ben serieus.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het gaat niet om immigratie in dit topic. Het gaat om sollicitatie. Misschien dat al die -itaties te verwarrend zijn voor je. Het lijkt zo op elkaar he.
Ze planten zich ook voort. Ik heb jou nooit over een geboortestop gehoord. Je hebt het over compleet andere onderwerpen kerel.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je maakt er een grapje van. Ik ben serieus.
Uit praktische overwegingen wil je dat Marokkanen aangenomen worden, zodat Franse toestanden voorkomen worden.
Voorlopig is de praktijk dat er in Nederland meer moslims komen wonen. Dan zou je ook voor een immigratiestop kunnen pleiten. Maar dat doe je niet.
Moet je ook niet willen inderdaad, wie weet wat kleine Rachid gaat doen als hij een keer niet met een klasgenootje mag meespelen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze planten zich ook voort. Ik heb jou nooit over een geboortestop gehoord. Je hebt het over compleet andere onderwerpen kerel.
Leuk. Complimenten voor je mooie tekst. Maar het gaat nu om de mensen die hier zijn. Niet om mensen die onderweg zijn, of overwegen hier naar toe te komen.quote:
Dan is het opeens niet zo belangrijk om Franse toestanden te voorkomen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuk. Complimenten voor je mooie tekst. Maar het gaat nu om de mensen die hier zijn. Niet om mensen die onderweg zijn, of overwegen hier naar toe te komen.
Maar wat is concreet je voorstel. Er is natuurlijk een reden dat geen enkele weldenkende ondernemer een Marokkaan wil aannemen. Jij bent van plan ze te dwingen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuk. Complimenten voor je mooie tekst. Maar het gaat nu om de mensen die hier zijn. Niet om mensen die onderweg zijn, of overwegen hier naar toe te komen.
Aangezien zij dezelfde neigingen zullen hebben misschien toch goed om daar over na te denken. Of komt jou dit niet goed uit?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En een Marokkaan met een theehuis zou natuurlijk ook gewoon een autochtone homo aannemenquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef PSVCL het volgende:
Wat een racisten hier bahbah , heb nie eens zin om er nog op in te gaan.
En op 4 en 5 mei weer hypocriet de vrijheid vieren.
Ik zou een homo persoonlijk nooit aannemen .quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
En een Marokkaan met een theehuis zou natuurlijk ook gewoon een autochtone homo aannemen
Waarom niet?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik zou een homo persoonlijk nooit aannemen .
Dezelfde neigingen.... Hoe reageert de Nederlandse bevolking als er baantjes afgepakt dreigen te worden? Juist. Verzet. Geweld. Wat dat betreft heb ik de afgelopen maanden genoeg gezien dat wat we in huis halen niet erger is dan wat we al in huis hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:26 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Aangezien zij dezelfde neigingen zullen hebben misschien toch goed om daar over na te denken. Of komt jou dit niet goed uit.
Verzet, geweld? Nee de (autochtone) Nederlander is wat beschaafder aangelegd. ik kan me nog een periode herinneren waarin de overheid bijna uitsluitend allochtonen aannam. Men gaf het zelfs aan in de vacature.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dezelfde neigingen.... Hoe reageert de Nederlandse bevolking als er baantjes afgepakt dreigen te worden? Juist. Verzet. Geweld. Wat dat betreft heb ik de afgelopen maanden genoeg gezien dat wat we in huis halen niet erger is dan wat we al in huis hebben.
Als ik mn vingers in mn oren stop en keihard "lalalalala" zeg, hoor ik niks. Kijk iets beter. Dan zie je meer.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:35 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Verzet, geweld? Nee de (autochtone) Nederlander is wat beschaafder aangelegd. ik kan me nog een periode herinneren waarin de overheid bijna uitsluitend allochtonen aannam. Men gaf het zelfs aan in de vacature.
Geen verzet, geen geweld gezien. Nu jij weer.
Discriminatie vindt op alle niveaus plaats, het is tegenwoordig hip om het over white-privilege te hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
En een Marokkaan met een theehuis zou natuurlijk ook gewoon een autochtone homo aannemen
Dan ben je erger dan een racist.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk hetzelfde.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dan ben je erger dan een racist.
Ach jaquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dan ben je erger dan een racist.
Meh. Ik vind het grensgevallen, net zoals vrouwenquota's.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als het om doelbewuste discriminatie gaat wordt de wet overtreden, en dus moet de overheid dwingend optreden. Ik had dus inderdaad een andere woordkeuze moeten gebruiken.
Oke ik zal nog beter leren kijken. Ik vind dat bepaalde allochtonen zich zeker meer moeten aanpassen aan de Nederlandse grondwet. Echter, dit mag niet ten koste gaan van het recht om aan te nemen wie je wilt. In mijn ogen is dat hetzelfde als zelf mogen bepalen wie je in je huis toelaat. Dat recht is heilig.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik mn vingers in mn oren stop en keihard "lalalalala" zeg, hoor ik niks. Kijk iets beter. Dan zie je meer.
Maar, vind je dat allochtonen nou beter moeten integreren of niet?
Behalve in de apenheul haha ja tochquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef ccs het volgende:
Ga eens naar een museum of dierentuin: 0 allochtonen.
maar wel van achteren nemen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Maar vertel nu eens, je gaat bedrijven dwingen om deze mensen aan te nemen. Vervolgens blijkt mogelijk dat er hele goede redenen zijn waarom deze mensen zonder dwang niet aangenomen worden, ontslag volgt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik mn vingers in mn oren stop en keihard "lalalalala" zeg, hoor ik niks. Kijk iets beter. Dan zie je meer.
Maar, vind je dat allochtonen nou beter moeten integreren of niet?
je moet ze ook niet ontslaan. dan gaan ze zichzelf opblazen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar vertel nu eens, je gaat bedrijven dwingen om deze mensen aan te nemen. Vervolgens blijkt mogelijk dat er hele goede redenen zijn waarom deze mensen zonder dwang niet aangenomen worden, ontslag volgt.
Wat ga je nu doen?
Ach, in dat andere topic, over de homo die zijn stageplaats niet kreeg vond je het helemaal terecht dat bedrijven zelf mochten uitmaken wie hoe en waarom ze willen discrimineren.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:33 schreef PSVCL het volgende:
Dit is al jaren bekend!
De uitdaging loopt..
Misschien zelfs al na een negatief functioneringsgesprek.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:09 schreef MisterCe het volgende:
[..]
je moet ze ook niet ontslaan. dan gaan ze zichzelf opblazen.
zoiets. en als ze vrouwen in de tieten knijpen een oogje dichtdoen. zij kunnen er ook niks aan doen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:10 schreef Grems het volgende:
[..]
Misschien zelfs al na een negatief functioneringsgesprek.
Maar wat dan? Geheime staatssubsidie om deze volatiele gekkies "in dienst" te houden?
quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:36 schreef ccs het volgende:
Werkgevers hebben geen zin in "wollah ik mak je kapot" gezeik. Ik begrijp het wel.
Dit is het gevolg van 0,0 zelfreinigend vermogen binnen de Marokkaanse gemeenschap. Hadden ze jaren geleden maar elkaar aan moeten spreken op hun gedrag.
Prima. Leeftijdsdiscriminatie komt tot 6 keer meer voor dan andere vormen van discriminatie. Toch hoor je daar de overheid, vakbonden en andere organisaties maar zeer weinig over. Ook in de media is geen aandacht voor. Daardoor blijven veel mensen die nog prima in staat zijn om bij te dragen aan de economie noodgedwongen aan de kant staan, omdat zij gediscrimineerd worden op leeftijd.quote:De oppositie eiste vandaag dat minister Asscher discriminatie op de arbeidsmarkt strenger aanpakt.
Elke zaterdag zitten ze vol blanken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:03 schreef Nintex het volgende:
Bij grote bedrijven ben je afhankelijk van de recruiter. Daar maakt discriminatie geen deel uit van het solicitatiegesprek.
Waar discriminatie wel voorkomt zijn vaak (kleine) familiebedrijven. Ik zie bijvoorbeeld zelden tot nooit blanke jongens in een kebabtent of chinees restaurant.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:03 schreef Nintex het volgende:
Waar discriminatie wel voorkomt zijn vaak (kleine) familiebedrijven. Ik zie bijvoorbeeld zelden tot nooit blanke jongens in een kebabtent of chinees restaurant.
Lastig. Je kan ook stellen dat Mohammed's vaker terroristen zijn dan Pietjes en je dus niet wil dat terroristen, net zoals oplichters, makkelijk hun naam kunnen veranderen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:41 schreef Physsic het volgende:
Beetje off-topic misschien, maar toch;
Pas geleden is een Mohammed naar de rechter gestapt met het verhaal dat hij last heeft van zijn voornaam. Als reden gaf hij op dat hij bij grenscontroles e.d. vaak extra wordt gecontroleerd in vergelijking met anderen. Dat heeft niks te maken met dit onderwerp, maar ik kan me best voorstellen dat mensen bij het solliciteren ook op zo'n manier last hebben van hun (voor)naam.
Mohammed wilde zijn naam graag veranderen in Moha; zoals zijn omgeving hem al noemt.
De rechter heeft het verzoek afgewezen, wegens geen zwaarwegend belang oid.
Nu vraag ik me af wáárom zo iets simpels als je voornaam niet kan worden aangepast. Voor een achternaam kan ik me dat nog enigsinds begrijpen.
Ik kan ook begrijpen dat zo'n naamsverandering niet super makkelijk moet zijn, omdat bijv. oplichters of andere kwaadwillenden daar dan makkelijk misbruik van kunnen maken.
Maar wanneer iemand voor zo'n naamsverandering naar de rechtbank moet, zijn verhaal moet doen en dat de rechtbank bijv. ook een kijkje neemt in zijn strafverleden, wat is er dan nog op tegen om iemands naam aan te passen?
Bij transgenders gebeurt het volgens mij ook relatief simpel.
De overheid moet zich er niet mee bemoeien, de rechter wel. We leven hier in Nederland in een rechtsstaat.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:53 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Waarom moet je je als overheid bemoeien met het personeelsbeleid van een bedrijf? Zou je als ondernemer niet vrij moeten zijn om aan te kunnen nemen wie je wilt? Wat de achterliggende gedachte ook is?
Er wordt dus al 1 ondernemer vervolgd.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:51 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
Gelukkig zijn we vrij uit te nodigen en aan te nemen wie we willen.
Als dit 'aangepakt' gaat worden dan krijg je positieve discriminatie, wat ook discriminatie is.
Naast dat het allochtonen een gevoel gaat geven dat ze worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek omdat het wettelijk verplicht is en niet omdat het bedrijf interesse in hen heeft.
Al met al, het zal nooit goed zijn.
Het is dus, volgens jou, begrijpelijk als moslims geen gelijke kansen krijgen op de arbeidsmarkt. Is het dan ook begrijpelijk als moslims een uitkering krijgen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, een realist. Er zijn zoveel negatieve ervaringen met allochtonen dat allochtonen weigeren niets meer met racisme te maken heeft. Daarnaast zou ik ook geen moslims of mensen met 5+ kinderen in mijn bedrijf willen.
Toevallig was dat een domme ondernemer, maar iemand die een beetje nadenkt kan nog steeds discrimineren en het makkelijk bedekken. In plaats van te zeggen dat je geweigerd bent omdat je homo/moslim/etc. bent, zeg je gewoon dat een sollicitant niet bij het bedrijf past o.i.d.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:07 schreef Mishu het volgende:
[..]
De overheid moet zich er niet mee bemoeien, de rechter wel. We leven hier in Nederland in een rechtsstaat.
Die ondernemer die die homo geweigerd had wordt nu ook vervolgd.
Dat is nu de situatie, waar ik het dus niet mee eens ben. Vind je dat je mensen in je huis mag weigeren om hun afkomst?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:07 schreef Mishu het volgende:
[..]
De overheid moet zich er niet mee bemoeien, de rechter wel. We leven hier in Nederland in een rechtsstaat.
Die ondernemer die die homo geweigerd had wordt nu ook vervolgd.
Nee, ze hebben gelijke kansen gekregen. Alleen hebben ze die kansen verprutst.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:24 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Het is dus, volgens jou, begrijpelijk als moslims geen gelijke kansen krijgen op de arbeidsmarkt. Is het dan ook begrijpelijk als moslims een uitkering krijgen?
Wie is "ze". Is er sprake van een homogene groep? Is een willekeurige moslim verantwoordelijk voor de daden van anderen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:26 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nee, ze hebben gelijke kansen gekregen. Alleen hebben ze die kansen verprutst.
Uiteraard niet. Maar het is wel heel begrijpelijk, en ik denk ook heel verstandig, om wanneer bijvoorbeeld je 5 x een Marokkaan hebt aangenomen, en 5 keer werd er door de betreffende Marokkaan gestolen, dat je de 6e keer denkt: hmmm misschien deze keer geen Marokkaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:28 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Wie is "ze". Is er sprake van een homogene groep? Is een willekeurige moslim verantwoordelijk voor de daden van anderen?
Je bent niet consistent met je verhaal. Eerst heb je het over moslims, welke bestaan uit allerlei culturen en nationaliteiten, en vervolgens heb je het opeens over Marokkanen. Moslim == Marokkaan?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:31 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Maar het is wel heel begrijpelijk, en ik denk ook heel verstandig, om wanneer bijvoorbeeld je 5 x een Marokkaan hebt aangenomen, en 5 keer werd er door de betreffende Marokkaan gestolen, dat je de 6e keer denkt: hmmm misschien deze keer geen Marokkaan.
Maar jij zou na 10 x nog steeds voor een Marokkaan gaan natuurlijk.
Ik ben zeker wel consistent. Waar het om gaat is dat, wanneer je slechte ervaringen hebt met bepaalde nationaliteiten, religies of wat dan ook, je deze ervaringen meeneemt in je verdere beslissingen. En het maakt niet uit of je het over Belgen, japanners, Hindoes, moslims of wat dan ook hebt. En vaak kom je uit op Marokkanen of moslims omdat men daar gewoon het vaakst slechte ervaringen mee heeft. Geloof me, dat is niet mijn schuld.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:39 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Je bent niet consistent met je verhaal. Eerst heb je het over moslims, welke bestaan uit allerlei culturen en nationaliteiten, en vervolgens heb je het opeens over Marokkanen. Moslim == Marokkaan?
Overigens heb ik genoeg ervaring met het aannemen van stagiaires of afstudeerders. In een professionele context kies je op basis van kwaliteiten en werkervaring en niet op basis van een aantal rotte appeltjes. Als bijvoorbeeld een Marokkaans persoon zichzelf bewezen heeft zal hij gekozen worden ongeacht eventuele vooroordelen.
En hoeveel zijn dat er, buiten Aboutaleb?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:39 schreef Baghdaddy het volgende:
Als bijvoorbeeld een Marokkaans persoon zichzelf bewezen heeft
Even heel zwart wit;quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:21 schreef Mishu het volgende:
[..]
Er wordt dus al 1 ondernemer vervolgd.
Binnenkort ook maar eens solliciteren met een mannelijke naamdikke schadevergoeding innen?
Je hebt een terecht punt; dit soort arbeidsmarktdiscriminatie moet worden aangepakt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:33 schreef PSVCL het volgende:
Dit is al jaren bekend!
De uitdaging loopt..
Nee, dat is niet je goed recht en ja, dat is strafbaar, Als dat je niet bevalt moet je gaan lobbyen om de wet te veranderen - maar tot die tijd hem gewoon gehoorzamen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 02:59 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Even heel zwart wit;
Als het mijn eigen bedrijf is, bepaal ik toch zeker wel zelf wie ik aanneem?
Als ik geen homo's of moslims voor me wil hebben werken is dat m'n goed recht en als ik dat eerlijk zou willen zeggen, moet dat kunnen. Leuk is het niet, maar strafbaar?
En dus moeten die eigenaren aangepakt wordenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Jankerds. Hoeveel joden en homo's zouden er in bedrijven werken waarvan de eigenaar een moslim is? Ik vermoed dat dat percentage dicht bij nul ligt.
Ies koeltoer.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:47 schreef Twiitch het volgende:
Misschien na drie generaties in een heel ander land met een hele andere cultuur gewoond te hebben, je kinderen eens een andere voornaam geven dan Mohammed, Muhammed of Mahammed? Is dat geen goed beginnetje? Je bent geen Arabier meer, je gaat niet meer terug naar "huis" en je kinderen helemaal niet meer. Accepteer het.
Maar goed, dan ben je vast en zeker weer een verkaasde verrader ofzoiets.
Een deel van mijn familie woont als sinds de jaren '50 in Canada, bij de daar geboren kinderen is geen Jan, Piet of Klaas meer te vinden.
En hoe rechtvaardigt dat precies de arbeidsmarktdiscriminatie van jonge allochtonen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Jankerds. Hoeveel joden en homo's zouden er in bedrijven werken waarvan de eigenaar een moslim is? Ik vermoed dat dat percentage dicht bij nul ligt.
Ach, die jongen is gewoon boos omdat hij zelf nergens aan de bak komt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 08:50 schreef Ringo het volgende:
Zoals je in de post van JanLul c.s. kunt lezen, zit het gif diep in de samenleving.
Vaak wel.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een Arabische naam associëren mensen toch met anderen dingen dan een Nederlandse.
Een Wesley wordt ook anders beoordeeld dan een Wilbert-Jan. Een naam zegt wel degelijk iets over een persoon, of dit al dan niet altijd klopt is een tweede.
Jij kunt dus in bijna (>90%) alle gevallen de naam van iemand goed gokken?!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wel grappig dat ik vaak heb dat een bepaalde naam bij iemand past, zelden klopt het niet.
Nee dat een naam gewoon bij iemand past.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jij kunt dus in bijna (>90%) alle gevallen de naam van iemand goed gokken?!
Dat is heel bijzonder!
Zozo. Zoveel grote mensen woorden gebruiken en ze niet begrijpen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Oh nee hoor, geen fobie, we moeten jullie islamitsten gewoon niet hier.
Niks mis met discriminatie verder, dat heeft evolutionair nut. Er zijn overigens genoeg islamitische locaties op aarde waar onze cultuur ook ongewenst is.
Dus, als zij het doen, mogen wij het ook, ook al verbied onze grondwet het? Met andere woorden: Zo achterlijk als wij de Arabische landen vinden, zo achterlijk mogen wij zelf ook worden?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat ik dan weer jammer vind, is dat deze Marokkaanse 'Chantal de Jong' niet gewoon naar dat sollicitatiegesprek is gegaan. Dan had ze in ieder geval haar verhaal kunnen doen en misschien had ze het bedrijf wel positief kunnen verassen door te laten zien dat er ook fijne Marrokaanse vrouwen zijn (zonder hoofddoek).
Maar nee hoor, gelijk weer boos worden en de media opzoeken (waarmee ik meteen dit verhaal een beetje in twijfel trek, maar goed).
Anyway, natuurlijk heb je achterstand als je als Achmed of Mohammed solliciteert, zo werkt de maatschappij nou eenmaal. Maar hoe gaat dit als je zelf als Nederlander solliciteert in een Arabisch land?
Dan kom je met een vorstelijk salaris op een of andere compound terecht.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Anyway, natuurlijk heb je achterstand als je als Achmed of Mohammed solliciteert, zo werkt de maatschappij nou eenmaal. Maar hoe gaat dit als je zelf als Nederlander solliciteert in een Arabisch land?
Dit natuurlijk ook. De Zika mug heeft volgens mij vroeger hier ook toegeslagen. Een hoop mensen met kleine hersenen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan kom je met een vorstelijk salaris op een of andere compound terecht.
Wat is die vreemde vergelijking toch waard? We hebben het hier gvd over geboren Nederlanders
Nou ja in Saoedi-Arabië misschien wel, aangezien de autochtone bevolking daar weigert te werken (dan kan zelfs jij niet ontkennen).quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar worden wij ook gediscrimineerd, dus mogen wij het hier ook!!!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat is die vreemde vergelijking toch waard? We hebben het hier gvd over geboren Nederlanders (met internationale roots), niet over vreemdelingen met een tijdelijke werkvergunning.
Kennelijk voelt het voor sommige types fijn om te veronderstellen dat het er in Marokko of Saoedi-Arabië 'net zo' aan toegaat.
het rechtvaardigt het niet. Het geeft wel de selectieve verontwaardiging aan die men hanteert.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe rechtvaardigt dat precies de arbeidsmarktdiscriminatie van jonge allochtonen?
Wat je doet is het ene kwaad vergoelijken door naar het andere te wijzen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
het rechtvaardigt het niet. Het geeft wel de selectieve verontwaardiging aan die men hanteert.
Waarom is dat erg?quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Discrimineren is gewoon een recht. Je mag zelf weten wie je in je bedrijf wil hebben. Het is al erg genoeg dat de Nederlander op steeds meer plekken een minderheid vormt.
Jij vindt de Arabische landen achterlijk?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dus, als zij het doen, mogen wij het ook, ook al verbied onze grondwet het? Met andere woorden: Zo achterlijk als wij de Arabische landen vinden, zo achterlijk mogen wij zelf ook worden?
Aangezien de meerderheid zich redelijk aanpast en zich gedraagt, zou het me niet eens verbazen dat ze het daar helemaal niet zo slecht doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat ik dan weer jammer vind, is dat deze Marokkaanse 'Chantal de Jong' niet gewoon naar dat sollicitatiegesprek is gegaan. Dan had ze in ieder geval haar verhaal kunnen doen en misschien had ze het bedrijf wel positief kunnen verassen door te laten zien dat er ook fijne Marrokaanse vrouwen zijn (zonder hoofddoek).
Maar nee hoor, gelijk weer boos worden en de media opzoeken (waarmee ik meteen dit verhaal een beetje in twijfel trek, maar goed).
Ik niet. Ik constateer een selectieve verontwaardiging en dat stel ik aan de kaak. Is dat niet mogelijk? Sluiten de wetten van de quantummechanica dit uit?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat je doet is het ene kwaad vergoelijken door naar het andere te wijzen.
Oh achteraf zeg maar. Dat herken ik wel ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee dat een naam gewoon bij iemand past.
Je ziet iemand lopen en dan hoor je: "hij heet Timo" nou dan vind ik vaak dat hij inderdaad (in dit geval) een Timo is.
Niemand wil zelf gediscrimineerd worden, maar zelf niet discrimineren is vaak te veel gevraagd.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 02:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jammer dat je zulke dubbele maatstaven hebt.
Waar maak jij uit op dat de jongeren die worden gediscrimineerd, er geen moeite hebben dat homo's hetzelfde overkomt?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:09 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik niet. Ik constateer een selectieve verontwaardiging en dat stel ik aan de kaak. Is dat niet mogelijk? Sluiten de wetten van de quantummechanica dit uit?
die worden niet zozeer niet aangenomen omdat ze een bepaalde leeftijd hebben maar omdat ze bepaalde salariseisen hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Prima. Leeftijdsdiscriminatie komt tot 6 keer meer voor dan andere vormen van discriminatie. Toch hoor je daar de overheid, vakbonden en andere organisaties maar zeer weinig over. Ook in de media is geen aandacht voor. Daardoor blijven veel mensen die nog prima in staat zijn om bij te dragen aan de economie noodgedwongen aan de kant staan, omdat zij gediscrimineerd worden op leeftijd.
Dit is ook wel een punt trouwens. Zelfs de zoon van dokter Pol (Nederlandse dierenarts in Canada ofzo op National Geographic) moest nog Nederlands leren omdat er een oom vanuit Nederland langs kwam.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:47 schreef Twiitch het volgende:
Misschien na drie generaties in een heel ander land met een hele andere cultuur gewoond te hebben, je kinderen eens een andere voornaam geven dan Mohammed, Muhammed of Mahammed? Is dat geen goed beginnetje? Je bent geen Arabier meer, je gaat niet meer terug naar "huis" en je kinderen helemaal niet meer. Accepteer het.
Maar goed, dan ben je vast en zeker weer een verkaasde verrader ofzoiets.
Een deel van mijn familie woont als sinds de jaren '50 in Canada, bij de daar geboren kinderen is geen Jan, Piet of Klaas meer te vinden.
Ik ben twee keer bij de familie in Canada geweest, de voertaal van m'n ooms, tantes, neven en nichten is gewoon Engels inderdaad. Nederlands kunnen ze niet behalve degene die daadwerkelijk geëmigreerd zijn, en die hebben inmiddels een duidelijk accent wanneer ze Nederlands spreken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit is ook wel een punt trouwens. Zelfs de zoon van dokter Pol (Nederlandse dierenarts in Canada ofzo op National Geographic) moest nog Nederlands leren omdat er een oom vanuit Nederland langs kwam.
De 3e generatie Mohameds en Hassans hier krijgen nog steeds als eerste taal Arabisch aangeleerd met als 2e taal een keer het Nederlands.
Zo erg dat het zelfs de autochtone jeugd begint te verzieken met dat irritante kut aczzzent van ze..
Waar beweer ik dat de jongeren die worden gediscrimineerd, er geen moeite hebben dat homo's hetzelfde overkomt?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar maak jij uit op dat de jongeren die worden gediscrimineerd, er geen moeite hebben dat homo's hetzelfde overkomt?
Bovendien is de bewering dat homo's stelselmatig worden gediscrimineerd door islamitische werkgevers slechts een aanname van jouw kant. Ik geloof best dat er moslims zijn die weigeren te werken met homo's (maar guess what, er zijn ook autochtonen die niets van gays moeten weten), maar er lijkt geen sprake van een maatschappelijk probleem. Tenzij ik het heb gemist, dan lees ik dat graag.
Hoezo niet? Rachida heeft bereikt dat wij een discussie voeren met z'n allen. Rachida heeft de krant bereikt. Ze bereikt meer dan wij allemaal met ons geklaag bij elkaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:14 schreef deedeetee het volgende:
Nou én ? Iedere werkgever mag toch zelf maken wat voor mensen hij in dienst wil nemen ? Als een vrouw van 58 jr solliciteert en niet wordt uitgenodigd weet ze de reden daarvoor ook maar dan helpt klagen in de media niet.
Overigens bereiken Marokkanen wel vaker de krant.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoezo niet? Rachida heeft bereikt dat wij een discussie voeren met z'n allen. Rachida heeft de krant bereikt. Ze bereikt meer dan wij allemaal met ons geklaag bij elkaar.
Ik heb t over de 58 jarige dame, niet over de moslima die verontwaardigd is dat er mensen zijn die liever geen risico lopen met iemand uit een groep beruchte lastposten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoezo niet? Rachida heeft bereikt dat wij een discussie voeren met z'n allen. Rachida heeft de krant bereikt. Ze bereikt meer dan wij allemaal met ons geklaag bij elkaar.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Man man man.quote:Wat een racisten hier bahbah , heb nie eens zin om er nog op in te gaan.
heb je niet door dat hij aan het trollen is?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:25 schreef begaaierd het volgende:
[..]
[..]
Man man man.
Ik wilde een serieuze reactie geven maar je bent het gewoon niet waard. Met je selectieve discriminatie.
Autochtonen kunnen wel discrimineren en allochtonen niet
Ik hoop voor hem dat ie aan het trollen is. Zo niet, dan wens ik hem heel erg veel succes in zijn verdere leventje!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:26 schreef MisterCe het volgende:
[..]
heb je niet door dat hij aan het trollen is?
Als dat niet het geval is, waarom is het voor dit topic dan relevant dat allochtone werkgevers homo's discrimineren? Want wie is er dan precies selectief verontwaardigd?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:17 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat de jongeren die worden gediscrimineerd, er geen moeite hebben dat homo's hetzelfde overkomt?
Links Nederland. Durf je niet toe te geven dat er veel heviger wordt gereageerd wanneer er een allochtoon wordt gediscrimineerd dan wanneer er een autochtoon wordt gediscrimineerd.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als dat niet het geval is, waarom is het voor dit topic dan relevant dat allochtone werkgevers homo's discrimineren? Want wie is er dan precies selectief verontwaardigd?
Het interessant mij persoonlijk verdomd weinig wat 'Links Nederland' hiervan vindt. Er wordt geconstateerd dat er sprake is van een maatschappelijk probleem, want allochtonen worden blijkbaar structureel gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Nu ben ik er zelf geen voorstander van om werkgevers te dwingen allochtonen in dienst te nemen, maar het is goed dat de kwestie wordt aangekaart.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:42 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Links Nederland. Durf je niet toe te geven dat er veel heviger wordt gereageerd wanneer er een allochtoon wordt gediscrimineerd dan wanneer er een autochtoon wordt gediscrimineerd.
Oke dus jij ontkent dat er heviger wordt gereageerd op discriminatie van allochtonen. Jouw standpunt is duidelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het interessant mij persoonlijk verdomd weinig wat 'Links Nederland' hiervan vindt. Er wordt geconstateerd dat er sprake is van een maatschappelijk probleem, want allochtonen worden blijkbaar structureel gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Nu ben ik er zelf geen voorstander van om werkgevers te dwingen allochtonen in dienst te nemen, maar het is goed dat de kwestie wordt aangekaart.
Overigens was er laatst ook sprake van massale verontwaardiging toen een homoseksuele autochtoon vanwege zijn geaardheid werd afgewezen door een werkgever.
Hulde voor je discussietrucjes. Vooral dat voor mij invullen van mijn standpunt. Chapeau.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:47 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oke dus jij ontkent dat er heviger wordt gereageerd op discriminatie van allochtonen. Jouw standpunt is duidelijk.
En weet je of er ook uit islamitische hoe verontwaardiging is uitgesproken toen de homo werd geweigerd?
Over discussietrucjes gesproken, ik heb even je stelling aangepast.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
Terug naar het onderwerp: is het een probleem dat mensen structureel worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt? Ja of nee?
Mijn antwoord op de stelling is JA. Maar mijn vraag is dan; Bij wie ligt dit probleem?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Over discussietrucjes gesproken, ik heb even je stelling aangepast.
Die standaard reflex dat we de schuld bij onszelf zoeken moet eens stoppen. Beter moet de Marokkaanse gemeenschap eens bij zichzelf te rade gaan waarom dit probleem bestaat voordat ze een racisme tirade afsteken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:59 schreef begaaierd het volgende:
Toch maar een serieuze reactie dan ook al is de TS het niet waard.
Ik heb dit verhaal al eens eerder bij een ander onderwerp geplaatst.
Mijn stiefvader heeft een middel groot bedrijf met 30 werknemers. Hij heeft in het verleden vaak allochtonen in dienst gehad. Maar heeft met 9 van de 10 allochtonen werknemers problemen gehad.
Het is nu zelfs zo ver dat hij Marokkanen gewoon al niet meer aan neemt gewoonweg omdat zij totaal geen respect hebben voor gezag. Ze nemen niets van iemand aan. Verzieken de sfeer.
Wat overigens dan wel weer vreemd is, is dat er wel een aantal Polen en een Albanees werken en waar totaal geen problemen mee zijn. Sterker nog, deze heren werken meer en harder dan de autochtone werknemers.
Er worden wel degelijk allochtonen aangenomen naar mijn mening. Alleen een bepaalde groep (Marokkanen) wordt uitgesloten van de arbeidsmarkt. Is dit vervelend voor de personen uit deze groep die wel welwillend zijn? Ja. is hier de werkgever iets in te verwijten? Nee ik vind van niet. Je bent als werkgever geen liefdadigheidsinstelling.
Ze worden niet uitgenodigd voor een gesprek dus salariseisen komt er helemaal niet aan te pas.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:13 schreef MisterCe het volgende:
[..]
die worden niet zozeer niet aangenomen omdat ze een bepaalde leeftijd hebben maar omdat ze bepaalde salariseisen hebben.
Als je er zo vaag over blijft doen dan moet ik wel mijn interpretatievermogen gebruiken. Je zou ook duidelijk antwoord kunnen geven maar misschien beviel je het antwoord niet, dat kan.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hulde voor je discussietrucjes. Vooral dat voor mij invullen van mijn standpunt. Chapeau.
Terug naar het onderwerp: is het een probleem dat allochtonen structureel worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt? Ja of nee?
Sommige dingen zijn algemeen bekend.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:11 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Ze worden niet uitgenodigd voor een gesprek dus salariseisen komt er helemaal niet aan te pas.
Stel je een hardwerkende groenteboer eens voor. Hij heeft Marokkanen in dienst maar elke keer zorgen die voor problemen, bijvoorbeeld door diefstal en door andere mensen te bedreigen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:17 schreef Harmankardon het volgende:
Het mes snijdt aan twee kanten, ik hoop dat ze de discriminatie die er wel degelijk is keihard aanpakken en vervolgens hoop ik dat de jankerds onder de allochtonen ook de deksel op de neus krijgen voor hun keiharde gefaal in deze samenleving.
Je schetst een ontzettende gestuurde casus om een heel breed probleem neer te zetten, dat is een valse tegenstelling maar om je ''vraag'' te beantwoorden: ja, want het is en blijft discriminatie. Er zijn meer dan genoeg preventieve maatregelen die je als werkgever kan treffen om te onderzoeken wie je binnenhaalt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:21 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Stel je een hardwerkende groenteboer eens voor. Hij heeft Marokkanen in dienst maar elke keer zorgen die voor problemen, bijvoorbeeld door diefstal en door andere mensen te bedreigen.
Op een gegeven moment, als hij weer op zoek moet naar nieuw personeel, denkt hij: ik ga deze keer niet voor een Marokkaan.
Deze man wil jij dus keihard aanpakken?
Hoe dan? Overigens een casus die niet heel zeldzaam is hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:26 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Je schetst een ontzettende gestuurde casus om een heel breed probleem neer te zetten, dat is een valse tegenstelling maar om je ''vraag'' te beantwoorden: ja, want het is en blijft discriminatie. Er zijn meer dan genoeg preventieve maatregelen die je als werkgever kan treffen om te onderzoeken wie je binnenhaalt.
- referenties nabellen;quote:
Ik ken er genoeg die hetzelfde hebben. Het is niet discriminatie van allochtonen, het is gewoon wijsheid verkregen uit ervaring. Er is geen onwilligheid bij de werkgevers, er is gewoon onwilligheid om te werken bij de Marokkanen. En ja, als je er 9 hebt gehad die allemaal voor een verziekte sfeer en voor meer problemen zorgde, wil je niet eens beginnen aan die 10de. Ongeacht of je mis zit. Kijk je vervolgens even rond op de werkvloer, zie je echt niet alleen maar NL'ers.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:59 schreef begaaierd het volgende:
Toch maar een serieuze reactie dan ook al is de TS het niet waard.
Ik heb dit verhaal al eens eerder bij een ander onderwerp geplaatst.
Mijn stiefvader heeft een middel groot bedrijf met 30 werknemers. Hij heeft in het verleden vaak allochtonen in dienst gehad. Maar heeft met 9 van de 10 allochtonen werknemers problemen gehad.
Het is nu zelfs zo ver dat hij Marokkanen gewoon al niet meer aan neemt gewoonweg omdat zij totaal geen respect hebben voor gezag. Ze nemen niets van iemand aan. Verzieken de sfeer.
Wat overigens dan wel weer vreemd is, is dat er wel een aantal Polen en een Albanees werken en waar totaal geen problemen mee zijn. Sterker nog, deze heren werken meer en harder dan de autochtone werknemers.
Er worden wel degelijk allochtonen aangenomen naar mijn mening. Alleen een bepaalde groep (Marokkanen) wordt uitgesloten van de arbeidsmarkt. Is dit vervelend voor de personen uit deze groep die wel welwillend zijn? Ja. is hier de werkgever iets in te verwijten? Nee ik vind van niet. Je bent als werkgever geen liefdadigheidsinstelling.
Voor een zaterdagbaantje bij een groenteboerquote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:32 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
- referenties nabellen;
- uitgebreider antecedentenonderzoek;
- assessments klinkt wat zwaar voor bepaalde functies maar rollenspellen geven vaak al heel veel inzicht;
- collegas een diepgaand sollicitatiegesprek laten voeren en daar kun je als werkgever prima zelf de samenstelling van maken.
In het kort: van een sollicitatie ook echt een procedure maken en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Jij bent goed in het stellen van vragen en ze dan zelf impliciet invullen, klopt dit?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:35 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Voor een zaterdagbaantje bij een groenteboer
Je hebt zelf zeker geen bedrijf, klopt dit?
Waarom zou je deze moeite doen als er 10 andere klaar staan?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:32 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
- referenties nabellen;
- uitgebreider antecedentenonderzoek;
- assessments klinkt wat zwaar voor bepaalde functies maar rollenspellen geven vaak al heel veel inzicht;
- collegas een diepgaand sollicitatiegesprek laten voeren en daar kun je als werkgever prima zelf de samenstelling van maken.
In het kort: van een sollicitatie ook echt een procedure maken en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
??? Jij komt toch met die punten?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:37 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Jij bent goed in het stellen van vragen en ze dan zelf impliciet invullen, klopt dit?
Hoe is wat ik wel of niet doe voor werk en bij welke organisatie relevant in het kader van een grondwettelijk recht?
Ik doe niet vaag, ik heb gewoon geen boodschap aan de mogelijke selectieve verontwaardiging van 'Links Nederland'. Ik ben niet links en ik stem niet links, dus het zal mij verder een worst wezen of men ter linkerzijde inconsequent is. Het gaat mij puur en alleen om het voorliggende onderwerp.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:13 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Als je er zo vaag over blijft doen dan moet ik wel mijn interpretatievermogen gebruiken. Je zou ook duidelijk antwoord kunnen geven maar misschien beviel je het antwoord niet, dat kan.
Je bent wel vaag want je wil geen antwoord geven op mijn vraag. je weet het antwoord heel goed maar komt met iets als: ik heb er geen boodschap aan. Vind ik toch wat zwakjes.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doe niet vaag, ik heb gewoon geen boodschap aan de mogelijke selectieve verontwaardiging van 'Links Nederland'. Ik ben niet links en ik stem niet links, dus het zal mij verder een worst wezen of men ter linkerzijde inconsequent is. Het gaat mij puur en alleen om het voorliggende onderwerp.
Wat bedoel je exact met anderen: autochtonen? Mensen die schijnbaar geen allochtone naam hebben?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:39 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Waarom zou je deze moeite doen als er 10 andere klaar staan?
We hebben het over medewerkers en jij begint nu over klanten?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:42 schreef MisterCe het volgende:
[..]
??? Jij komt toch met die punten?
In zoverre maakt het uit dat de praktijk vaak anders is dan de theorie. In theorie kun je een mooi verhaal maken maar als je dit in de praktijk toepast dan kan je dit je faillissement betekenen.
Begin eens een disco zou ik zeggen, en laat allemaal groepen Marokkanen binnen. Dan kun je de praktijk proeven waar men mee te maken heeft. Uiteraard zou jij alleen Marokkanen weigeren die zich al hebben misdragen. Marokkanen die zich nog niet hebben misdragen zou jij natuurlijk altijd blijven toelaten want jij bent ethisch verantwoord bezig. Klopt mijn veronderstelling?
Nee dat bedoel ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:47 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Wat bedoel je exact met anderen: autochtonen? Mensen die schijnbaar geen allochtone naam hebben?
Je zou bij iedereen dezelfde screening moeten uitvoeren.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:49 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik helemaal niet. Dat maak jij er van.
Jullie bespreken het Marokkanen probleem. Jij komt aanzetten met allerlei handelingen die je kan uitvoeren om een dergelijk persoon te screenen.
Dan zeg, waarom zou je de moeite doen als er 10 andere personen klaar staan om dat baantje te pakken (of dit nu een Chinees, Pool of Nederlander is).
Wat boeit het dat 'links' selectief verontwaardigd is?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:47 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Je bent wel vaag want je wil geen antwoord geven op mijn vraag. je weet het antwoord heel goed maar komt met iets als: ik heb er geen boodschap aan. Vind ik toch wat zwakjes.
is hetzelfde principe.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:49 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
We hebben het over medewerkers en jij begint nu over klanten?
Waarom? Ik neem aan dat een werknemer zelf mag bepalen hoe hij/ zij haar screening doet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zou bij iedereen dezelfde screening moeten uitvoeren.
Sterker nog, je kunt het beter helemaal voor zijn en niet aan de 1e beginnen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg die hetzelfde hebben. Het is niet discriminatie van allochtonen, het is gewoon wijsheid verkregen uit ervaring. Er is geen onwilligheid bij de werkgevers, er is gewoon onwilligheid om te werken bij de Marokkanen. En ja, als je er 9 hebt gehad die allemaal voor een verziekte sfeer en voor meer problemen zorgde, wil je niet eens beginnen aan die 10de.
Wie moet er precies in welke situatie naar zichzelf kijken?quote:En nu gaan er een paar lopen muiten en de werkgevers de schuld geven natuurlijk van discriminatie op de arbeidsmarkt. Denk dat de marokkanen beter naar zichzelf kunnen kijken, als ze weer eens worden afgewezen. Alleen dat is heel er moeilijk bij die groep heb ik gemerkt.
En wat als cultuur/afkomst/ethniciteit onderdeel is van de screening?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zou bij iedereen dezelfde screening moeten uitvoeren.
Uhh dat gebeurt dan toch ook bij de anderen. Je selecteert op jouw voorbeelden.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:48 schreef opreis het volgende:
[..]
En wat als cultuur/afkomst/ethniciteit onderdeel is van de screening?
Ik snap niet helemaal wat je zegt geloof ik....quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh dat gebeurt dan toch ook bij de anderen. Je selecteert op jouw voorbeelden.
Niet dat ik helemaal snap waarom je dat zou doen maar goed.
Ja dat had ik bij jou ook :pquote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je zegt geloof ik....
Ja, correct. Dus die screening begint al bij de namen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat had ik bij jou ook :p
Stel je wilt alleen een autochtone Nederlander. Een echte Kees bv dan begint die selectie toch al bij de sollicitanten? Alle niet typische Nederlandse namen gaan dan op de stapel van mensen die niet worden uitgenodigd.
Jeps. Dus iedereen wordt op dezelfde manier gescreend. het zou anders zijn als mensen met een bepaalde naam, laten we Mohammed als voorbeeld nemen een vragenlijst van 3 kantjes moet invullen en die Kees dat allemaal niet hoeft.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:58 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja, correct. Dus die screening begint al bij de namen.
Ja, maar ik ga mijn naam niet wijzigen hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik had het probleem ook.Door naamswijziging niet meer.
Maar degene die Mohammed niet op gesprek vraagt puur alleen al omdat hij Mohammed heet, maakt waarschijnlijk ook geen kans op de baan als hij wel op gesprek komt, puur omdat de recruiter blijkbaar geen Mohammeds wil hebben. Het zou alleen maar tijdverspilling zijn voor Mohammed zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jeps. Dus iedereen wordt op dezelfde manier gescreend. het zou anders zijn als mensen met een bepaalde naam, laten we Mohammed als voorbeeld nemen een vragenlijst van 3 kantjes moet invullen en die Kees dat allemaal niet hoeft.
Daarom zei ik dat ik vind dat iedereen op dezelfde manier door het sollicitatieproces moet. Sowieso lijkt het mij voor werkgevers lastig om zoveel mogelijk proberen uit te sluiten.
Dit was ook niet de reden van wijziging maar het verschil viel mij wel op. Terwijl ik altijd dacht dat het onzin was en mij niet gebeurde.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar ik ga mijn naam niet wijzigen hoor.
Ja klopt. Mohammed kan beter door blijven solliciteren en hopen dat hij ergens wordt aangenomen waar ze niet zo bekrompen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar degene die Mohammed niet op gesprek vraagt puur alleen al omdat hij Mohammed heet, maakt waarschijnlijk ook geen kans op de baan als hij wel op gesprek komt, puur omdat de recruiter blijkbaar geen Mohammeds wil hebben. Het zou alleen maar tijdverspilling zijn voor Mohammed zijn.
Ja, het gebeurt, vaak weet je dat niet eens. Gekke is mijn achternaam is wel puur Nederlands, althans komt al voor vanaf de 17de eeuw en vermoedelijk langer in NL.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit was ook niet de reden van wijziging maar het verschil viel mij wel op. Terwijl ik altijd dacht dat het onzin was en mij niet gebeurde.
Ben ik ook met je eens, ik gun Mohammed een plek waar hij zijn talenten kan ontplooien in een omgeving waar hij ook gewaardeerd wordt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt. Mohammed kan beter door blijven solliciteren en hopen dat hij ergens wordt aangenomen waar ze niet zo bekrompen zijn.
Dus dat.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:10 schreef opreis het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens, ik gun Mohammed een plek waar hij zijn talenten kan ontplooien in een omgeving waar hij ook gewaardeerd wordt.
Wij gunnen Mohammed allemaal het beste. Dat zijn al dromen uit mogen komen en hij een voorbeeld kan zijn voor zijn broers en zussen..quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:10 schreef opreis het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens, ik gun Mohammed een plek waar hij zijn talenten kan ontplooien in een omgeving waar hij ook gewaardeerd wordt.
Ja dat ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt. Mohammed kan beter door blijven solliciteren en hopen dat hij ergens wordt aangenomen waar ze niet zo bekrompen zijn.
Als Mohammed of Ali gewoon hier zijn geboren zullen ze waarschijnlijk ook hier werken?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:59 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja dat ja.
Of ergens in een land solliciteren waar de naam Mohammed of Ali vaker voor komt dan Jan of Kees... Waar het dan ook automatisch waarschijnlijker zal zijn dat Jan of Kees niet worden uitgenodigd omdat ze niet Mohammed of Ali heten.
Opgelost!
Edit; Of gewoon even wachten.
The most common baby name in brussels for 4 years running has been Mohamed.
Onze toekomst.
De selectie begint per definitie bij de sollicitanten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat had ik bij jou ook :p
Stel je wilt alleen een autochtone Nederlander. Een echte Kees bv dan begint die selectie toch al bij de sollicitanten? Alle niet typische Nederlandse namen gaan dan op de stapel van mensen die niet worden uitgenodigd.
Joh :pquote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
De selectie begint per definitie bij de sollicitanten.
Je moet niks.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als Mohammed of Ali gewoon hier zijn geboren zullen ze waarschijnlijk ook hier werken?
Ik heet Yasmin. Moet ik nu ook ergens solliciteren waar er meer Yasmin's wonen dan?
Ik gaf 3 oplossingen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar voor de Mohammed's en Ali's vind je het wel een goed idee?
Emigreren naar een land waar jouw naam meer voorkomt. Serieus?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik gaf 3 oplossingen.
-Door solliciteren waar mensen minder bekrompen zijn (waar ik voor hun helaas van vermoed dat dat steeds minder het geval zal zijn).
-Immigreren naar een arabisch land waar nu het grote merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Je kunt op geen enkele manier ontkennen dat ze dan alleen al naar aanleiding van hun naam niet worden uitgenodigd.
-Of gewoon wachten tot dat het hier uiteindelijk zover is dat het merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Okee die laatste is weliswaar een beetje flauw.![]()
Maar die 2 eerste vind ik goede ideeën ja.
Naar een ander land immigreren? Ik hoop dat dit een poging tot humor is?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik gaf 3 oplossingen.
-Door solliciteren waar mensen minder bekrompen zijn (waar ik voor hun helaas van vermoed dat dat steeds minder het geval zal zijn).
-Immigreren naar een arabisch land waar nu het grote merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Je kunt op geen enkele manier ontkennen dat ze dan alleen al naar aanleiding van hun naam niet worden uitgenodigd.
-Of gewoon wachten tot dat het hier uiteindelijk zover is dat het merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Okee die laatste is weliswaar een beetje flauw.![]()
Maar die 2 eerste vind ik goede ideeën ja.
Dat zei ik niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Emigreren naar een land waar jouw naam meer voorkomt. Serieus?
Hmm?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
.
Ach joh soms haal ik het één en ander door elkaar. Kan voorkomen he. Verder ben jij van mening dat deze bijdrage van jouw een bijdrage van waarde is hier in dit topic of niet?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naar een ander land immigreren? Ik hoop dat dit een poging tot humor is?
''Immigreren naar een arabisch land waar nu het grote merendeel van de mensen een arabische naam hebben''quote:
Omg... Laat maar. Serieus.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Immigreren naar een arabisch land waar nu het grote merendeel van de mensen een arabische naam hebben
Waar zeg ik dat je ook kunt emigreren naar een land waar meer mensen met dezelfde naam wonen?
Hmm?
Als ik over handel discussieer met iemand die het verschil niet weet tussen import en export, dan discussieer ik met iemand die geen flauw idee heeft waar het over gaat. Wat er na je immigratie gedeelte volgde bevestigde alleen maar mijn beeld.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ach joh soms haal ik het één en ander door elkaar. Kan voorkomen he. Verder ben jij van mening dat deze bijdrage van jouw een bijdrage van waarde is hier in dit topic of niet?
Misschien ben ik wel hartstikke "Hollands' ondanks mijn naam?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:28 schreef Aardbei16 het volgende:
Daar is helemaal niets bizars aan. De meeste werkgevers hebben nou eenmaal liever iemand met een Hollandse naam dan een buitenlandse. Zo is het nou eenmaal.
Misschien. Zeker is dat Chantal de Jong sowieso Hollands is dus waarom moeite doen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel hartstikke "Hollands' ondanks mijn naam?
Welke moeite? Dat zij ook nog heeft gesolliciteerd met die andere naam?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Misschien. Zeker is dat Chantal de Jong sowieso Hollands is dus waarom moeite doen?
Ja, jammer dan. Misschien is Rachida wel heel Hollands maar als er ook een Chantal tussen staat dan is de keuze snel genaakt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel hartstikke "Hollands' ondanks mijn naam?
Dat vind je wel prima?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:33 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Ja, jammer dan. Misschien is Rachida wel heel Hollands maar als er ook een Chantal tussen staat dan is de keuze snel genaakt.
Ik vind het erg flauw en kinderachtig dat je alleen aangeeft dat je denkt dat ik niet het verschil tussen immigratie en emigratie weet, puur doordat ik in de gauwigheid een vergissing met het typen maak, wat ik op dat moment gewoon even niet zelf in de gaten heb. Iets wat vaker en bij anderen ook wel eens voor kan komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik over handel discussieer met iemand die het verschil niet weet tussen import en export, dan discussieer ik met iemand die geen flauw idee heeft waar het over gaat. Wat er na je immigratie gedeelte volgde bevestigde alleen maar mijn beeld.
Verder niks te melden, ik wens je een prettige voortzetting
Kut he, hoe ik doe. Moet je je eens voorstellen hoe kut het is als ik je alleen op je naam beoordeel. Niet eens op je fouten die je maakt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik vind het erg flauw en kinderachtig dat je alleen aangeeft dat je denkt dat ik niet het verschil tussen immigratie en emigratie weet, puur doordat ik in de gauwigheid een vergissing met het typen maak, wat ik op dat moment gewoon even niet zelf in de gaten heb. Iets wat vaker en bij anderen ook wel eens voor kan komen.
Terwijl jij, zoals jijzelf al aangaf, verder niks te melden hebt.
Jij ook prettig alles enzo.
Jij stelt dus dat er een allochtonenquotum bij elk bedrijf moet zijn, ook dat is discriminatie.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:01 schreef PSVCL het volgende:
Gewoon pure discriminatie dus, zulke bedrijven die stelselmatig allochtone kandidaten weigeren gewoon de vergunning van bedrijfsvoering van afpakken als ze zich niet willen verbeteren.
Of je gedraagt je gewoon dan wordt je niet gediscrimineert als iemand die zich niet gedraagt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:12 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Niemand wil zelf gediscrimineerd worden, maar zelf niet discrimineren is vaak te veel gevraagd.
Is Chantal geen Franse naam ?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Misschien. Zeker is dat Chantal de Jong sowieso Hollands is dus waarom moeite doen?
Hoe kan die werkgever nou weten dat/of je nog nooit met politie in aanraking bent geweest? Of dat je netjes in de omgang bent?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:01 schreef PSVCL het volgende:
Het is waarschijnlijk pure discriminatie.
Als je Marokkaan bent,nooit met de politie in aanraking bent gekomen,netjes in de omgang bent, je diploma's en de capaciteiten hebt...wat zou zo'n werkgever dan voor reden kunnen hebben om je niet aan te nemen...
Gewoon pure discriminatie dus, zulke bedrijven die stelselmatig allochtone kandidaten weigeren gewoon de vergunning van bedrijfsvoering van afpakken als ze zich niet willen verbeteren. Dan kun je wel zeggen het kost geld als bedrijven gesloten worden maar het is ten eerste een schorsing (bijvoorbeeld voor een maand, 3 maanden of een jaar). Ten tweede kost het de samenleving nog meer geld als iemand het moet doen van een uitkering, wordt ook allemaal betaald vanuit de staat.
Het is niet makkelijk maar ook niet onmogelijk te bewijzen.
Als van bedrijf X een aantal klachten binnenkomt van soortgelijke verhalen dan moet er gewoon een onderzoek naar gedaan worden, net zoals dat er naar bedrijfsfraude onderzoek gedaan wordt als een bedrijf zich daar schuldig aan heeft gemaakt.
Maar als je eerlijk bent wil je als werknemer ook gewoon niet bij zo'n bedrijf werken die jou blijkbaar niet in dienst wil puur vanwege je achtergrond of je kleur
Ik heb een eigen bedrijf en ik bepaal zelf wie ik aanneem, bedankt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, dat is niet je goed recht en ja, dat is strafbaar, Als dat je niet bevalt moet je gaan lobbyen om de wet te veranderen - maar tot die tijd hem gewoon gehoorzamen.
Of gewoon geen eigen bedrijf gaan beginnen natuurlijk - maar ook als je in loondienst gaat werken zullen er zat regels zijn die je waarschijnlijk stompzinnig vindt maar waar je je toch aan moet houden.
Geldt dit ook voor werkgevers die homos weigeren of ben je dan kritischer ?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hoe kan die werkgever nou weten dat/of je nog nooit met politie in aanraking bent geweest? Of dat je netjes in de omgang bent?
Feit is dat een werkgever op een vacature een shitload een sollicitatiebrieven binnen krijgt. Je gaat niet al die mensen op gesprek laten komen natuurlijk. Je kiest er een aantal uit, gebaseerd op dingen als bijvoorbeeld; leeftijd, geslacht, etc.
Er zijn ongetwijfeld werkgevers die dan eerder kiezen voor namen die ze kunnen uitspreken of zelfs specifiek Mohammed/Youssef links laten liggen.
Is dat discriminatie? Ja, sowieso.
Maar dat zijn de andere vormen van selectie (leeftijd, geslacht, lelijke foto) ook. Iedereen heeft te maken met een vorm van discriminatie.
Het kan ook zijn dat de werkgever niet perse problemen heeft met Marokkanen oid, maar ervaring heeft geleerd dat ze minder flexibel kunnen zijn omdat een groot deel moslim is. [ik zeg niet dat dit een feit is, maar zo kan de gedantegang van iemand zijn]
Als een bedrijf parttimers zoekt om in het weekend te kunnen werken, dan zal een streng-Christelijke ook minder snel aangenomen worden als ze aangeeft op zondag niet te mogen werken.
Die persoon is dan niet afgewezen vanwege het geloof, maar omdat er nog 400 sollicitanten in de rij staan die wel flexibel inzetbaar zijn.
[Random voorbeeld hè, gewoon om over na te denken]
Je bent wel gefascineerd van homo's. Dat windt me op. hihi.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:33 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor werkgevers die homos weigeren of ben je dan kritischer ?
Waarom zou je de moeite doen om iemand uit te nodigen die zich "misschien" hollands gedraagt terwijl je ook gewoon kan sorteren op naam en die 'misschien' verandert in 'waarschijnlijk'?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Welke moeite? Dat zij ook nog heeft gesolliciteerd met die andere naam?
Dat moet een werkgever toch lekker zelf weten?quote:
Hollands gedragen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom zou je de moeite doen om iemand uit te nodigen die zich "misschien" hollands gedraagt terwijl je ook gewoon kan sorteren op naam en die 'misschien' verandert in 'waarschijnlijk'?
[..]
Dat moet een werkgever toch lekker zelf weten?
Nou ja tis niet kut hoe je doet, wel is het jammer. Met persoonlijk getroll word het forum er niet mooier op. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik die verleiding ook wel eens voel en probeer het zo min mogelijk te doen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kut he, hoe ik doe. Moet je je eens voorstellen hoe kut het is als ik je alleen op je naam beoordeel. Niet eens op je fouten die je maakt.
Jij insinueert eerder dat je misschien hartstikke Hollands bent ondanks je naam. Dan bedoel je toch dat dat naar voren komt in het gedrag?quote:
Je stelde voor dat ze naar een land kunnen verhuizen waar hun type naam meer voorkomt...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nou ja tis niet kut hoe je doet, wel is het jammer. Met persoonlijk getroll word het forum er niet mooier op. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik die verleiding ook wel eens voel en probeer het zo min mogelijk te doen.
Even voor mijn verduidelijking; ben jij nu in de veronderstelling dat ik bij wijze van spreken iemand met een arabische naam niet uit zou nodigen?
Dat ik het niet vervelend vind voor die mensen die wel met die situaties te maken hebben/krijgen?
En dat mijn typfout voor jou een aanleiding was om te trollen ipv inhoudelijk te reageren?- iets wat je pas nu naar mij doet.
Even voor jouw verduidelijking; Ik zou bij wijze van spreken geen onderscheid maken in naam, en ik vind het vervelend dat het wel voorkomt. Maar het komt overal voor. Helaas.
Mijn zwager, een voormalig vluchteling en moslim, die ik nu ruim 20 jaar ken, kan jou er alles over vertellen. Heeft ie bij mij ook gedaan, dus dat voorstellen is voor mij niet echt nodig. Ik heb verhalen uit eerste hand.
Je vindt het heel vervelend dat het voorkomt, maar in toch geef je drie opties, waar je immigratie naar het buitenland (quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nou ja tis niet kut hoe je doet, wel is het jammer. Met persoonlijk getroll word het forum er niet mooier op. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik die verleiding ook wel eens voel en probeer het zo min mogelijk te doen.
Even voor mijn verduidelijking; ben jij nu in de veronderstelling dat ik bij wijze van spreken iemand met een arabische naam niet uit zou nodigen?
Dat ik het niet vervelend vind voor die mensen die wel met die situaties te maken hebben/krijgen?
En dat mijn typfout voor jou een aanleiding was om te trollen ipv inhoudelijk te reageren?- iets wat je pas nu naar mij doet.
Even voor jouw verduidelijking; Ik zou bij wijze van spreken geen onderscheid maken in naam, en ik vind het vervelend dat het wel voorkomt. Maar het komt overal voor. Helaas.
Mijn zwager, een voormalig vluchteling en moslim, die ik nu ruim 20 jaar ken, kan jou er alles over vertellen. Heeft ie bij mij ook gedaan, dus dat voorstellen is voor mij niet echt nodig. Ik heb verhalen uit eerste hand.
Ik zei dat je op basis van je naam niet zomaar er van uit kan gaan dat de persoon geen geschikte kandidaat is voor de functie. Er zijn dus mensen die een Linda eerder zouden uitnodigen voor een gesprek dan een Yasmin. Alleen op basis van de naam.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Jij insinueert eerder dat je misschien hartstikke Hollands bent ondanks je naam. Dan bedoel je toch dat dat naar voren komt in het gedrag?
Maar ben jij van mening dat mensen verplicht moeten worden om bepaalde mensen aan te nemen ondanks dat ze daar geen zin in hebben?
Dat kunnen ze blijkbaar primaquote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zei dat je op basis van je naam niet zomaar er van uit kan gaan dat de persoon geen geschikte kandidaat is voor de functie.
En dat lijkt me hun goed recht.quote:Er zijn dus mensen die een Linda eerder zouden uitnodigen voor een gesprek dan een Yasmin. Alleen op basis van de naam.
quote:En nee ze moeten niet worden verplicht mensen aan te nemen die ze niet willen aannemen...
Nee dat kunnen ze niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat kunnen ze blijkbaar prima
[..]
En dat lijkt me hun goed recht.
[..]
Mensen worden ook niet uitgenodigd voor gesprekken op basis van schrijfstijl, diploma's, ervaring, handicaps, geslacht etc.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zei dat je op basis van je naam niet zomaar er van uit kan gaan dat de persoon geen geschikte kandidaat is voor de functie. Er zijn dus mensen die een Linda eerder zouden uitnodigen voor een gesprek dan een Yasmin. Alleen op basis van de naam.
Of misschien blaast ze zichzelf en het hele kantoor op op de eerste werkdag.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien is Radicha wel grote van fan Hazes en blokjes kaas.
Ja maar in dit geval bij Rachida waren beide cv's gelijk met het verschil dat Chantal geen Arabisch sprak.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:48 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Mensen worden ook niet uitgenodigd voor gesprekken op basis van intelligentie, diploma's, ervaring, handicaps, geslacht etc.
Een voorselectie moet toch op de een of andere manier gemaakt worden.
Rachida zou trouwens ook een bekeerde autochtone moslima zijn... Dat zijn vaak de ergste.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Of misschien blaast ze zichzelf en het hele kantoor op op de eerste werkdag.
Ja, wellicht willen ze gewoon geen buitenlands type voor die functie?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar in dit geval bij Rachida waren beide cv's gelijk met het verschil dat Chantal geen Arabisch sprak.
Uiteraard moeten er tussen Rachida en Chantal geen gigantische verschillen zitten waarbij Chantal beter aansluit op de functie.
Maar dat lijkt mij logisch...
Waarom zou je geen buitenlands type willen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:51 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja, wellicht willen ze gewoon geen buitenlands type voor die functie?
Net zoals als ze ook geen dombo's willen voor bepaalde functies, of geen vrouwen bij een verhuisbedrijf.
Waar lees jij dat ik dat de beste optie vind?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je vindt het heel vervelend dat het voorkomt, maar in toch geef je drie opties, waar je immigratie naar het buitenland () de beste optie noemt. Neem je jezelf nog wel serieus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als eerste gaf ik Yasmin23 gelijk,- blijven solliciteren waar mensen minder bekrompen zijn.
Ik vind het eerlijk gezegd steeds lastiger worden om jou serieus te nemen.
Verhoogd risico op ongewenst gedrag bij frustratie.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou je geen buitenlands type willen?
Sowieso is buitenlands type wel lastige term. Misschien is ze al 2e generatie...
Omdat er een hele hoop autochtone Nederlanders zijn die als klant van een bedrijf bijvoorbeeld liever zaken doen met een autochtoon dan een allochtoon.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Sowieso is buitenlands type wel lastige term. Misschien is ze al 2e generatie...
Echt?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Verhoogd risico op ongewenst gedrag bij frustratie.
Nou dan hebben we toch wel een probleem niet?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:54 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Omdat er een hele hoop autochtone Nederlanders zijn die als klant van een bedrijf bijvoorbeeld liever zaken doen met een autochtoon dan een allochtoon.
Als je echte naam Yasmin is, heb jij daar wellicht een probleem mee.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan hebben we toch wel een probleem niet?
Ja ik heb er dus een probleem mee door andere mensen...quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:57 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Als je echte naam Yasmin is, heb jij daar wellicht een probleem mee.
Het maakt mij verder niet zoveel uit.
Ik dacht dat jij serieus klaar was met mij?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je stelde voor dat ze naar een land kunnen verhuizen waar hun type naam meer voorkomt...
Ja maar het zou toch verdomme niet moeten mogen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:58 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij serieus klaar was met mij?
Ik zal mezelf nog maar weer eens quoten. Voor sommige hier blijft het lastig, dat goed door lezen.
Jij bent van mening dat dat zo niet het geval zal zijn? Emigreren om jouw kansen te vergroten bij het zoeken naar een baan komt vaak genoeg voor hoor.
Ja, die andere mensen zijn mensen die gelijknamige namen als jij hebben en niet de autochtonen Nederlander waar jij op doelt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik heb er dus een probleem door andere mensen...
Snap je mijn probleem
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:53 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik dat de beste optie vind?Herstel, je vond optie 1 én 2 goed. Als je iets oprecht erg vindt, adviseer je anderen niet te emigreren naar een land waar ze op basis van naam meer krijgt. Zeker niet als zo opzichtig de eigen grondwet overtreden wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als eerste gaf ik Yasmin23 gelijk,- blijven solliciteren waar mensen minder bekrompen zijn.
Ik vind het eerlijk gezegd steeds lastiger worden om jou serieus te nemen.
Laat me raden: Je vindt daarentegen wel dat moslims direct afstand moeten nemen als er iets kwalijks gebeurt met een moslim in de hoofdrol?
Ze denken waarschijnlijk ook niet dat je een Noord Afrikaanse moslim bent :pquote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:00 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja, die andere mensen zijn mensen die gelijknamige namen als jij hebben en niet de autochtonen Nederlander waar jij op doelt.
Ik heb een Amerikaanse naam namelijk en ik heb er nooit hinder van ondervonden.
Tweede generatie is qua dingen als criminaliteit een groter probleem dat de eerste generatie.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het zou niet nodig moeten zijn nee. Helaas blijkt dat het in de realiteit anders werkt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar het zou toch verdomme niet moeten mogen.
Ja maar mijn vraag is ben je dan nog een buitenlands type. Hoe lang blijf je een buitenlands type?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Tweede generatie is qua dingen als criminaliteit een groter probleem dat de eerste generatie.
Sowieso is het grootste deel van de Marokkaanse jongeren in aanraking geweest met politie/justitie. Misschien telt dat ook mee in de afweging.
Nee klopt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze denken waarschijnlijk ook niet dat je een Noord Afrikaanse moslim bent :p
En wat nou als je helemaal geen moslim bent?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:04 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Nee klopt.
En als ze dat wel zouden denken, dan zouden ze me ook minder uitnodigen. Dat komt door de reputatie die moslims hebben.
Je blijft een buitenlands type zolang mensen denken dat je een buitenlands type bent.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar mijn vraag is ben je dan nog een buitenlands type. Hoe lang blijf je een buitenlands type?
Probeer eens te snappen dat er teveel mensen het verpest hebben met een noord Afrikaanse achternaam. Waarom daar risico mee nemen als je slechte ervaringen hebtquote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En wat nou als je helemaal geen moslim bent?
Ja sommige zitten er niet mee maar ik vind het echt kwalijk.
Ik wil die kortzichtigheid niet snappen. Serieus niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Probeer eens te snappen dat er teveel mensen het verpest hebben met een noord Afrikaanse achternaam. Waarom daar risico mee nemen als je slechte ervaringen hebt
Dan heb je pech gehad.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En wat nou als je helemaal geen moslim bent?
Ja sommige zitten er niet mee maar ik vind het echt kwalijk.
Geloof dat ik ergens heb gelezen dat een Marokkaanse jongen dit wilde vanwege zijn baankansen en het niet kon.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Dan heb je pech gehad.
Als je er erg veel hinder van ondervind kan je je naam veranderen bij de burgerlijke stand.
Of mensen houden zich gewoon aan de wet, en discrimineren niet op basis van ras, geloof, etc. Bij overtredingen keihard straffen. Zoals verlangd wordt bij elke wettelijke bepaling.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Dan heb je pech gehad.
Als je er erg veel hinder van ondervind kan je je naam veranderen bij de burgerlijke stand.
Het kan wel als je er een goede reden voor hebt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geloof dat ik ergens heb gelezen dat een Marokkaanse jongen dit wilde vanwege zijn baankansen en het niet kon.
Weet niet meer waar ik het gelezen heb...
En dan met zn allen gaan kankeren hoe asociaal en crimineel die Marokkanen wel niet zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:11 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Het kan wel als je er een goede reden voor hebt.
Maar het zal verder niet uitmaken, want als je dan op het sollicatie gesprek wordt uitgenodigd, heb je daarna vermoedelijk alsnog minder kans om aangenomen te worden omdat ze dan zien dat je een moslim/noord afrikaan bent.
Nou, de officiele definitie van allochtoon is dat één of beide ouders in het buitenland is geboren. Waar je zelf bent geboren maakt niet uit.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar mijn vraag is ben je dan nog een buitenlands type. Hoe lang blijf je een buitenlands type?
In een tijd dat ik elk uitzendbaantje accepteerde, dus ook kutwerk, heb ik met 90% allochtonen gewerkt. Respect voor die groep die dag in, dag uit werk doet wat onmogelijk leuk te vinden is.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:11 schreef Flow3r het volgende:
Ik werk zelf in de catering, misschien geen hoogstaand werk maar ik werk met veel allochtonen, ben er zelf ook eentje![]()
Maar ook in de meeste supermarkten zie je alochtonen, moslims, mensen van allerlei pluimage,ik vind het dus wel meevallen![]()
Misschien niet in het beroep waar Chantal op solliciteert?
Dat is mijn punt natuurlijk. Dit soort nep allochtonen zullen steeds meer voorkomen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, de officiele definitie van allochtoon is dat één of beide ouders in het buitenland is geboren. Waar je zelf bent geboren maakt niet uit.
Maar waar de ouders van iemand geboren zijn, valt natuurlijk niet af te lezen. Dus ik denk inderdaad dat naam, accent en uiterlijk voor de buitenwereld de kenmerken zijn.
Het lijkt me inderdaad lastig dat wanneer je ouder helemaal ver-Nederlandst zijn (misschien zelfs wel hier geboren) en je zelf ook niet anders weet dan dat je een Nederlander bent, je achternaam je op zulke moment in de weg zit. Die achternaam gaat natuurlijk van generatie op generatie, daar heb je weinig over te zeggen.
En als je je daarbij niet aan de wet houdt ben je simpelweg een crimineel.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ik heb een eigen bedrijf en ik bepaal zelf wie ik aanneem, bedankt.
Het is geen kortzichtigheid, maar ervaring meestal.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik wil die kortzichtigheid niet snappen. Serieus niet.
Wellicht kan je dat ook even tegen al die vrouw onderdrukkende moslims zeggen. Het is nu een beetje meten met twee maten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Of mensen houden zich gewoon aan de wet, en discrimineren niet op basis van ras, geloof, etc. Bij overtredingen keihard straffen. Zoals verlangd wordt bij elke wettelijke bepaling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |