Waar maak jij uit op dat de jongeren die worden gediscrimineerd, er geen moeite hebben dat homo's hetzelfde overkomt?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:09 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik niet. Ik constateer een selectieve verontwaardiging en dat stel ik aan de kaak. Is dat niet mogelijk? Sluiten de wetten van de quantummechanica dit uit?
die worden niet zozeer niet aangenomen omdat ze een bepaalde leeftijd hebben maar omdat ze bepaalde salariseisen hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 00:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Prima. Leeftijdsdiscriminatie komt tot 6 keer meer voor dan andere vormen van discriminatie. Toch hoor je daar de overheid, vakbonden en andere organisaties maar zeer weinig over. Ook in de media is geen aandacht voor. Daardoor blijven veel mensen die nog prima in staat zijn om bij te dragen aan de economie noodgedwongen aan de kant staan, omdat zij gediscrimineerd worden op leeftijd.
Dit is ook wel een punt trouwens. Zelfs de zoon van dokter Pol (Nederlandse dierenarts in Canada ofzo op National Geographic) moest nog Nederlands leren omdat er een oom vanuit Nederland langs kwam.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 07:47 schreef Twiitch het volgende:
Misschien na drie generaties in een heel ander land met een hele andere cultuur gewoond te hebben, je kinderen eens een andere voornaam geven dan Mohammed, Muhammed of Mahammed? Is dat geen goed beginnetje? Je bent geen Arabier meer, je gaat niet meer terug naar "huis" en je kinderen helemaal niet meer. Accepteer het.
Maar goed, dan ben je vast en zeker weer een verkaasde verrader ofzoiets.
Een deel van mijn familie woont als sinds de jaren '50 in Canada, bij de daar geboren kinderen is geen Jan, Piet of Klaas meer te vinden.
Ik ben twee keer bij de familie in Canada geweest, de voertaal van m'n ooms, tantes, neven en nichten is gewoon Engels inderdaad. Nederlands kunnen ze niet behalve degene die daadwerkelijk geëmigreerd zijn, en die hebben inmiddels een duidelijk accent wanneer ze Nederlands spreken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:14 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dit is ook wel een punt trouwens. Zelfs de zoon van dokter Pol (Nederlandse dierenarts in Canada ofzo op National Geographic) moest nog Nederlands leren omdat er een oom vanuit Nederland langs kwam.
De 3e generatie Mohameds en Hassans hier krijgen nog steeds als eerste taal Arabisch aangeleerd met als 2e taal een keer het Nederlands.
Zo erg dat het zelfs de autochtone jeugd begint te verzieken met dat irritante kut aczzzent van ze..
Waar beweer ik dat de jongeren die worden gediscrimineerd, er geen moeite hebben dat homo's hetzelfde overkomt?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar maak jij uit op dat de jongeren die worden gediscrimineerd, er geen moeite hebben dat homo's hetzelfde overkomt?
Bovendien is de bewering dat homo's stelselmatig worden gediscrimineerd door islamitische werkgevers slechts een aanname van jouw kant. Ik geloof best dat er moslims zijn die weigeren te werken met homo's (maar guess what, er zijn ook autochtonen die niets van gays moeten weten), maar er lijkt geen sprake van een maatschappelijk probleem. Tenzij ik het heb gemist, dan lees ik dat graag.
Hoezo niet? Rachida heeft bereikt dat wij een discussie voeren met z'n allen. Rachida heeft de krant bereikt. Ze bereikt meer dan wij allemaal met ons geklaag bij elkaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:14 schreef deedeetee het volgende:
Nou én ? Iedere werkgever mag toch zelf maken wat voor mensen hij in dienst wil nemen ? Als een vrouw van 58 jr solliciteert en niet wordt uitgenodigd weet ze de reden daarvoor ook maar dan helpt klagen in de media niet.
Overigens bereiken Marokkanen wel vaker de krant.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoezo niet? Rachida heeft bereikt dat wij een discussie voeren met z'n allen. Rachida heeft de krant bereikt. Ze bereikt meer dan wij allemaal met ons geklaag bij elkaar.
Ik heb t over de 58 jarige dame, niet over de moslima die verontwaardigd is dat er mensen zijn die liever geen risico lopen met iemand uit een groep beruchte lastposten.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoezo niet? Rachida heeft bereikt dat wij een discussie voeren met z'n allen. Rachida heeft de krant bereikt. Ze bereikt meer dan wij allemaal met ons geklaag bij elkaar.
quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik zou een homo persoonlijk nooit aannemen .
Man man man.quote:Wat een racisten hier bahbah , heb nie eens zin om er nog op in te gaan.
heb je niet door dat hij aan het trollen is?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:25 schreef begaaierd het volgende:
[..]
[..]
Man man man.
Ik wilde een serieuze reactie geven maar je bent het gewoon niet waard. Met je selectieve discriminatie.
Autochtonen kunnen wel discrimineren en allochtonen niet
Ik hoop voor hem dat ie aan het trollen is. Zo niet, dan wens ik hem heel erg veel succes in zijn verdere leventje!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:26 schreef MisterCe het volgende:
[..]
heb je niet door dat hij aan het trollen is?
Als dat niet het geval is, waarom is het voor dit topic dan relevant dat allochtone werkgevers homo's discrimineren? Want wie is er dan precies selectief verontwaardigd?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:17 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat de jongeren die worden gediscrimineerd, er geen moeite hebben dat homo's hetzelfde overkomt?
Links Nederland. Durf je niet toe te geven dat er veel heviger wordt gereageerd wanneer er een allochtoon wordt gediscrimineerd dan wanneer er een autochtoon wordt gediscrimineerd.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als dat niet het geval is, waarom is het voor dit topic dan relevant dat allochtone werkgevers homo's discrimineren? Want wie is er dan precies selectief verontwaardigd?
Het interessant mij persoonlijk verdomd weinig wat 'Links Nederland' hiervan vindt. Er wordt geconstateerd dat er sprake is van een maatschappelijk probleem, want allochtonen worden blijkbaar structureel gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Nu ben ik er zelf geen voorstander van om werkgevers te dwingen allochtonen in dienst te nemen, maar het is goed dat de kwestie wordt aangekaart.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:42 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Links Nederland. Durf je niet toe te geven dat er veel heviger wordt gereageerd wanneer er een allochtoon wordt gediscrimineerd dan wanneer er een autochtoon wordt gediscrimineerd.
Oke dus jij ontkent dat er heviger wordt gereageerd op discriminatie van allochtonen. Jouw standpunt is duidelijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het interessant mij persoonlijk verdomd weinig wat 'Links Nederland' hiervan vindt. Er wordt geconstateerd dat er sprake is van een maatschappelijk probleem, want allochtonen worden blijkbaar structureel gediscrimineerd op de arbeidsmarkt. Nu ben ik er zelf geen voorstander van om werkgevers te dwingen allochtonen in dienst te nemen, maar het is goed dat de kwestie wordt aangekaart.
Overigens was er laatst ook sprake van massale verontwaardiging toen een homoseksuele autochtoon vanwege zijn geaardheid werd afgewezen door een werkgever.
Hulde voor je discussietrucjes. Vooral dat voor mij invullen van mijn standpunt. Chapeau.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:47 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oke dus jij ontkent dat er heviger wordt gereageerd op discriminatie van allochtonen. Jouw standpunt is duidelijk.
En weet je of er ook uit islamitische hoe verontwaardiging is uitgesproken toen de homo werd geweigerd?
Over discussietrucjes gesproken, ik heb even je stelling aangepast.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
Terug naar het onderwerp: is het een probleem dat mensen structureel worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt? Ja of nee?
Mijn antwoord op de stelling is JA. Maar mijn vraag is dan; Bij wie ligt dit probleem?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Over discussietrucjes gesproken, ik heb even je stelling aangepast.
Die standaard reflex dat we de schuld bij onszelf zoeken moet eens stoppen. Beter moet de Marokkaanse gemeenschap eens bij zichzelf te rade gaan waarom dit probleem bestaat voordat ze een racisme tirade afsteken.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:59 schreef begaaierd het volgende:
Toch maar een serieuze reactie dan ook al is de TS het niet waard.
Ik heb dit verhaal al eens eerder bij een ander onderwerp geplaatst.
Mijn stiefvader heeft een middel groot bedrijf met 30 werknemers. Hij heeft in het verleden vaak allochtonen in dienst gehad. Maar heeft met 9 van de 10 allochtonen werknemers problemen gehad.
Het is nu zelfs zo ver dat hij Marokkanen gewoon al niet meer aan neemt gewoonweg omdat zij totaal geen respect hebben voor gezag. Ze nemen niets van iemand aan. Verzieken de sfeer.
Wat overigens dan wel weer vreemd is, is dat er wel een aantal Polen en een Albanees werken en waar totaal geen problemen mee zijn. Sterker nog, deze heren werken meer en harder dan de autochtone werknemers.
Er worden wel degelijk allochtonen aangenomen naar mijn mening. Alleen een bepaalde groep (Marokkanen) wordt uitgesloten van de arbeidsmarkt. Is dit vervelend voor de personen uit deze groep die wel welwillend zijn? Ja. is hier de werkgever iets in te verwijten? Nee ik vind van niet. Je bent als werkgever geen liefdadigheidsinstelling.
Ze worden niet uitgenodigd voor een gesprek dus salariseisen komt er helemaal niet aan te pas.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:13 schreef MisterCe het volgende:
[..]
die worden niet zozeer niet aangenomen omdat ze een bepaalde leeftijd hebben maar omdat ze bepaalde salariseisen hebben.
Als je er zo vaag over blijft doen dan moet ik wel mijn interpretatievermogen gebruiken. Je zou ook duidelijk antwoord kunnen geven maar misschien beviel je het antwoord niet, dat kan.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hulde voor je discussietrucjes. Vooral dat voor mij invullen van mijn standpunt. Chapeau.
Terug naar het onderwerp: is het een probleem dat allochtonen structureel worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt? Ja of nee?
Sommige dingen zijn algemeen bekend.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:11 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Ze worden niet uitgenodigd voor een gesprek dus salariseisen komt er helemaal niet aan te pas.
Stel je een hardwerkende groenteboer eens voor. Hij heeft Marokkanen in dienst maar elke keer zorgen die voor problemen, bijvoorbeeld door diefstal en door andere mensen te bedreigen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:17 schreef Harmankardon het volgende:
Het mes snijdt aan twee kanten, ik hoop dat ze de discriminatie die er wel degelijk is keihard aanpakken en vervolgens hoop ik dat de jankerds onder de allochtonen ook de deksel op de neus krijgen voor hun keiharde gefaal in deze samenleving.
Je schetst een ontzettende gestuurde casus om een heel breed probleem neer te zetten, dat is een valse tegenstelling maar om je ''vraag'' te beantwoorden: ja, want het is en blijft discriminatie. Er zijn meer dan genoeg preventieve maatregelen die je als werkgever kan treffen om te onderzoeken wie je binnenhaalt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:21 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Stel je een hardwerkende groenteboer eens voor. Hij heeft Marokkanen in dienst maar elke keer zorgen die voor problemen, bijvoorbeeld door diefstal en door andere mensen te bedreigen.
Op een gegeven moment, als hij weer op zoek moet naar nieuw personeel, denkt hij: ik ga deze keer niet voor een Marokkaan.
Deze man wil jij dus keihard aanpakken?
Hoe dan? Overigens een casus die niet heel zeldzaam is hoor.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:26 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Je schetst een ontzettende gestuurde casus om een heel breed probleem neer te zetten, dat is een valse tegenstelling maar om je ''vraag'' te beantwoorden: ja, want het is en blijft discriminatie. Er zijn meer dan genoeg preventieve maatregelen die je als werkgever kan treffen om te onderzoeken wie je binnenhaalt.
- referenties nabellen;quote:
Ik ken er genoeg die hetzelfde hebben. Het is niet discriminatie van allochtonen, het is gewoon wijsheid verkregen uit ervaring. Er is geen onwilligheid bij de werkgevers, er is gewoon onwilligheid om te werken bij de Marokkanen. En ja, als je er 9 hebt gehad die allemaal voor een verziekte sfeer en voor meer problemen zorgde, wil je niet eens beginnen aan die 10de. Ongeacht of je mis zit. Kijk je vervolgens even rond op de werkvloer, zie je echt niet alleen maar NL'ers.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:59 schreef begaaierd het volgende:
Toch maar een serieuze reactie dan ook al is de TS het niet waard.
Ik heb dit verhaal al eens eerder bij een ander onderwerp geplaatst.
Mijn stiefvader heeft een middel groot bedrijf met 30 werknemers. Hij heeft in het verleden vaak allochtonen in dienst gehad. Maar heeft met 9 van de 10 allochtonen werknemers problemen gehad.
Het is nu zelfs zo ver dat hij Marokkanen gewoon al niet meer aan neemt gewoonweg omdat zij totaal geen respect hebben voor gezag. Ze nemen niets van iemand aan. Verzieken de sfeer.
Wat overigens dan wel weer vreemd is, is dat er wel een aantal Polen en een Albanees werken en waar totaal geen problemen mee zijn. Sterker nog, deze heren werken meer en harder dan de autochtone werknemers.
Er worden wel degelijk allochtonen aangenomen naar mijn mening. Alleen een bepaalde groep (Marokkanen) wordt uitgesloten van de arbeidsmarkt. Is dit vervelend voor de personen uit deze groep die wel welwillend zijn? Ja. is hier de werkgever iets in te verwijten? Nee ik vind van niet. Je bent als werkgever geen liefdadigheidsinstelling.
Voor een zaterdagbaantje bij een groenteboerquote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:32 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
- referenties nabellen;
- uitgebreider antecedentenonderzoek;
- assessments klinkt wat zwaar voor bepaalde functies maar rollenspellen geven vaak al heel veel inzicht;
- collegas een diepgaand sollicitatiegesprek laten voeren en daar kun je als werkgever prima zelf de samenstelling van maken.
In het kort: van een sollicitatie ook echt een procedure maken en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Jij bent goed in het stellen van vragen en ze dan zelf impliciet invullen, klopt dit?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:35 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Voor een zaterdagbaantje bij een groenteboer
Je hebt zelf zeker geen bedrijf, klopt dit?
Waarom zou je deze moeite doen als er 10 andere klaar staan?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:32 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
- referenties nabellen;
- uitgebreider antecedentenonderzoek;
- assessments klinkt wat zwaar voor bepaalde functies maar rollenspellen geven vaak al heel veel inzicht;
- collegas een diepgaand sollicitatiegesprek laten voeren en daar kun je als werkgever prima zelf de samenstelling van maken.
In het kort: van een sollicitatie ook echt een procedure maken en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
??? Jij komt toch met die punten?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:37 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Jij bent goed in het stellen van vragen en ze dan zelf impliciet invullen, klopt dit?
Hoe is wat ik wel of niet doe voor werk en bij welke organisatie relevant in het kader van een grondwettelijk recht?
Ik doe niet vaag, ik heb gewoon geen boodschap aan de mogelijke selectieve verontwaardiging van 'Links Nederland'. Ik ben niet links en ik stem niet links, dus het zal mij verder een worst wezen of men ter linkerzijde inconsequent is. Het gaat mij puur en alleen om het voorliggende onderwerp.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:13 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Als je er zo vaag over blijft doen dan moet ik wel mijn interpretatievermogen gebruiken. Je zou ook duidelijk antwoord kunnen geven maar misschien beviel je het antwoord niet, dat kan.
Je bent wel vaag want je wil geen antwoord geven op mijn vraag. je weet het antwoord heel goed maar komt met iets als: ik heb er geen boodschap aan. Vind ik toch wat zwakjes.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik doe niet vaag, ik heb gewoon geen boodschap aan de mogelijke selectieve verontwaardiging van 'Links Nederland'. Ik ben niet links en ik stem niet links, dus het zal mij verder een worst wezen of men ter linkerzijde inconsequent is. Het gaat mij puur en alleen om het voorliggende onderwerp.
Wat bedoel je exact met anderen: autochtonen? Mensen die schijnbaar geen allochtone naam hebben?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:39 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Waarom zou je deze moeite doen als er 10 andere klaar staan?
We hebben het over medewerkers en jij begint nu over klanten?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:42 schreef MisterCe het volgende:
[..]
??? Jij komt toch met die punten?
In zoverre maakt het uit dat de praktijk vaak anders is dan de theorie. In theorie kun je een mooi verhaal maken maar als je dit in de praktijk toepast dan kan je dit je faillissement betekenen.
Begin eens een disco zou ik zeggen, en laat allemaal groepen Marokkanen binnen. Dan kun je de praktijk proeven waar men mee te maken heeft. Uiteraard zou jij alleen Marokkanen weigeren die zich al hebben misdragen. Marokkanen die zich nog niet hebben misdragen zou jij natuurlijk altijd blijven toelaten want jij bent ethisch verantwoord bezig. Klopt mijn veronderstelling?
Nee dat bedoel ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:47 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Wat bedoel je exact met anderen: autochtonen? Mensen die schijnbaar geen allochtone naam hebben?
Je zou bij iedereen dezelfde screening moeten uitvoeren.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:49 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik helemaal niet. Dat maak jij er van.
Jullie bespreken het Marokkanen probleem. Jij komt aanzetten met allerlei handelingen die je kan uitvoeren om een dergelijk persoon te screenen.
Dan zeg, waarom zou je de moeite doen als er 10 andere personen klaar staan om dat baantje te pakken (of dit nu een Chinees, Pool of Nederlander is).
Wat boeit het dat 'links' selectief verontwaardigd is?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:47 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Je bent wel vaag want je wil geen antwoord geven op mijn vraag. je weet het antwoord heel goed maar komt met iets als: ik heb er geen boodschap aan. Vind ik toch wat zwakjes.
is hetzelfde principe.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:49 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
We hebben het over medewerkers en jij begint nu over klanten?
Waarom? Ik neem aan dat een werknemer zelf mag bepalen hoe hij/ zij haar screening doet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zou bij iedereen dezelfde screening moeten uitvoeren.
Sterker nog, je kunt het beter helemaal voor zijn en niet aan de 1e beginnen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg die hetzelfde hebben. Het is niet discriminatie van allochtonen, het is gewoon wijsheid verkregen uit ervaring. Er is geen onwilligheid bij de werkgevers, er is gewoon onwilligheid om te werken bij de Marokkanen. En ja, als je er 9 hebt gehad die allemaal voor een verziekte sfeer en voor meer problemen zorgde, wil je niet eens beginnen aan die 10de.
Wie moet er precies in welke situatie naar zichzelf kijken?quote:En nu gaan er een paar lopen muiten en de werkgevers de schuld geven natuurlijk van discriminatie op de arbeidsmarkt. Denk dat de marokkanen beter naar zichzelf kunnen kijken, als ze weer eens worden afgewezen. Alleen dat is heel er moeilijk bij die groep heb ik gemerkt.
En wat als cultuur/afkomst/ethniciteit onderdeel is van de screening?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zou bij iedereen dezelfde screening moeten uitvoeren.
Uhh dat gebeurt dan toch ook bij de anderen. Je selecteert op jouw voorbeelden.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:48 schreef opreis het volgende:
[..]
En wat als cultuur/afkomst/ethniciteit onderdeel is van de screening?
Ik snap niet helemaal wat je zegt geloof ik....quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh dat gebeurt dan toch ook bij de anderen. Je selecteert op jouw voorbeelden.
Niet dat ik helemaal snap waarom je dat zou doen maar goed.
Ja dat had ik bij jou ook :pquote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je zegt geloof ik....
Ja, correct. Dus die screening begint al bij de namen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat had ik bij jou ook :p
Stel je wilt alleen een autochtone Nederlander. Een echte Kees bv dan begint die selectie toch al bij de sollicitanten? Alle niet typische Nederlandse namen gaan dan op de stapel van mensen die niet worden uitgenodigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |