abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160028915
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:05 schreef Grems het volgende:

[..]

Waarom heeft vrijwel alleen de Marokkaan hier last van in Nederland? Zou het dan toch komen door vrijwel universele, negatieve ervaringen met deze groep?
Ik denk dat je met een Turkse naam of een andere nationaliteit ook vrij snel zal stranden in een sollicitatieprocedure. Maar, ik ging dus primair in op de vraag waarom de overheid zich hiermee moet bemoeien. Omdat de complete uitsluiting van groepen gevaren voor ons allemaal op kan leveren. Zie Frankrijk waar de banlieues broeinesten van terrorisme zijn geworden. Moeten we hier niet willen.
pi_160028946
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat je met een Turkse naam of een andere nationaliteit ook vrij snel zal stranden in een sollicitatieprocedure. Maar, ik ging dus primair in op de vraag waarom de overheid zich hiermee moet bemoeien. Omdat de complete uitsluiting van groepen gevaren voor ons allemaal op kan leveren. Zie Frankrijk waar de banlieues broeinesten van terrorisme zijn geworden. Moeten we hier niet willen.
Wellicht worden sommige groepen terecht uitgesloten.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:12:35 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160028961
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Bovendien geldt het andersom ook: Er zijn wellicht eigenaren die geen homo's willen, maar er zullen ook homo's zijn met een zaak die juist homo's willen. En natuurlijk ook bedrijven in handen van een allochtoon die ook allochtonen aanneemt. Niets mis mee.
Ik zie Hans Worst ook niet snel bij de lokale shoarmatent werken :P
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:12:45 #54
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160028966
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Staat los van wat ik zelf van die lui denk. Maar als je als staat toe gaat staan dat bedrijven gewoon hele groepen uit moeten sluiten, deze groepen vervolgens met de grond gelijk worden gemaakt omdat ze niet werken, en er dus geen geld is terwijl de bevolking van ze walgt, dan ben je een voedingsbodem voor haat aan het creëren.

We willen zo toch zo graag dat ze integreren MisterCe? :D Dan zou je juist achter stimulerende maatregelen moeten staan om ze die kans te bieden.
Je doet net alsof geen 1 bedrijf ze meer zou aannemen als dit zou worden toegestaan :') Overigens vind ik dat staatsbedrijven niet zouden mogen discrimineren. Daar zit immers belastinggeld in waardoor het gerechtvaardigd is om bepaalde eisen te stellen. Bedrijven die niet op belastinggeld draaien moeten naar mijn mening wel helemaal zelf kunnen bepalen wie ze aannemen.

Verder denk ik niet dat de bevolking van ze walgt omdat ze niet werken maar om bepaald gedrag dat ze vertonen jegens vrouwen en homo's.

En inderdaad, mensen die zo psychisch instabiel zijn dat ze zichzelf gaan opblazen wanneer ze geen baan kunnen vinden moet je sowieso niet in je bedrijf willen. Heb je een idee waarom uitsluitend moslims hiervoor vatbaar zijn? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een blanke zichzelf opblaast, terwijl er ook genoeg blanken zijn die keer op keer worden afgewezen.
pi_160028968
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat een pragmatisme, ik hoor jou nooit pleiten voor een immigratiestop.
pi_160028969
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:12 schreef Grems het volgende:

[..]

Wellicht worden sommige groepen terecht uitgesloten.
Tja, hier is het gebruikelijk dat verzet dan geaccepteerd wordt. Het is niet anders.
pi_160028991
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Bovendien geldt het andersom ook: Er zijn wellicht eigenaren die geen homo's willen, maar er zullen ook homo's zijn met een zaak die juist homo's willen. En natuurlijk ook bedrijven in handen van een allochtoon die ook allochtonen aanneemt. Niets mis mee.
Het is alleen een probleem als het heteroseksuele, blanke mannen betreft. Als een ethnische supermarkt alleen Syriërs wil aannemen of Curves alleen vrouwen toelaat is er niets aan de hand.
pi_160029009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een pragmatisme, ik hoor jou nooit pleiten voor een immigratiestop.
Het gaat niet om immigratie in dit topic. Het gaat om sollicitatie. Misschien dat al die -itaties te verwarrend zijn voor je. Het lijkt zo op elkaar he.
pi_160029024
Wat een racisten hier bahbah , heb nie eens zin om er nog op in te gaan.

En op 4 en 5 mei weer hypocriet de vrijheid vieren.

[ Bericht 32% gewijzigd door Leandra op 18-02-2016 22:18:17 ]
pi_160029080
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef PSVCL het volgende:

Richt een bedrijf op en neem een dozijn jonge Marokkaanse mannen aan, spreken we je na je faillissement wel weer.

[ Bericht 8% gewijzigd door Leandra op 18-02-2016 22:18:41 (gewijzigde quote gewijzigd) ]
pi_160029192
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het gaat niet om immigratie in dit topic. Het gaat om sollicitatie. Misschien dat al die -itaties te verwarrend zijn voor je. Het lijkt zo op elkaar he.
Je maakt er een grapje van. Ik ben serieus.

Uit praktische overwegingen wil je dat Marokkanen aangenomen worden, zodat Franse toestanden voorkomen worden.

Voorlopig is de praktijk dat er in Nederland steeds meer moslims komen wonen. Dan zou je ook voor een immigratiestop kunnen pleiten. Maar dat doe je niet.
pi_160029236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je maakt er een grapje van. Ik ben serieus.

Uit praktische overwegingen wil je dat Marokkanen aangenomen worden, zodat Franse toestanden voorkomen worden.

Voorlopig is de praktijk dat er in Nederland meer moslims komen wonen. Dan zou je ook voor een immigratiestop kunnen pleiten. Maar dat doe je niet.
Ze planten zich ook voort. Ik heb jou nooit over een geboortestop gehoord. Je hebt het over compleet andere onderwerpen kerel.
pi_160029296
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ze planten zich ook voort. Ik heb jou nooit over een geboortestop gehoord. Je hebt het over compleet andere onderwerpen kerel.
Moet je ook niet willen inderdaad, wie weet wat kleine Rachid gaat doen als hij een keer niet met een klasgenootje mag meespelen.

Misschien richt ie wel een kalifaat op als hij als laatst gekozen wordt bij gym.
pi_160029343
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:21 schreef Grems het volgende:

[..]

Leuk. Complimenten voor je mooie tekst. Maar het gaat nu om de mensen die hier zijn. Niet om mensen die onderweg zijn, of overwegen hier naar toe te komen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Frutsel op 19-02-2016 09:14:00 ]
pi_160029412
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Leuk. Complimenten voor je mooie tekst. Maar het gaat nu om de mensen die hier zijn. Niet om mensen die onderweg zijn, of overwegen hier naar toe te komen.
Dan is het opeens niet zo belangrijk om Franse toestanden te voorkomen.
pi_160029423
quote:

[..]

Maar wat is concreet je voorstel. Er is natuurlijk een reden dat geen enkele weldenkende ondernemer een Marokkaan wil aannemen. Jij bent van plan ze te dwingen.

Prima, vervolgens functioneren ze niet. En dan? Wat ga je dan doen om de geweldsexplosie te bezweren?
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:26:01 #67
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160029428
quote:

[..]

Aangezien zij dezelfde neigingen zullen hebben misschien toch goed om daar over na te denken. Of komt jou dit niet goed uit?
pi_160029437
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:14 schreef PSVCL het volgende:

En een Marokkaan met een theehuis zou natuurlijk ook gewoon een autochtone homo aannemen :')
pi_160029470
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En een Marokkaan met een theehuis zou natuurlijk ook gewoon een autochtone homo aannemen :')
Ik zou een homo persoonlijk nooit aannemen .
pi_160029485
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ik zou een homo persoonlijk nooit aannemen .
Waarom niet?
pi_160029488
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:26 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Aangezien zij dezelfde neigingen zullen hebben misschien toch goed om daar over na te denken. Of komt jou dit niet goed uit.
Dezelfde neigingen.... Hoe reageert de Nederlandse bevolking als er baantjes afgepakt dreigen te worden? Juist. Verzet. Geweld. Wat dat betreft heb ik de afgelopen maanden genoeg gezien dat wat we in huis halen niet erger is dan wat we al in huis hebben.
pi_160029623
30 jaar geleden kon je selecteren op spelfouten, dat noemt men tegenwoordig al discriminatie. Ik werk met Turken van de laatste generatie en nog kunnen ze geen Nederlands A4'tje opleveren zonder spelfouten. Nou is mijn werkgever super tolerant maar ik kan me heel goed voorstellen dat je gebaseerd op ervaringen simpelweg een filter hebt waarbij een Turk niet direct je voorkeur heeft.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:35:00 #73
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160029723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dezelfde neigingen.... Hoe reageert de Nederlandse bevolking als er baantjes afgepakt dreigen te worden? Juist. Verzet. Geweld. Wat dat betreft heb ik de afgelopen maanden genoeg gezien dat wat we in huis halen niet erger is dan wat we al in huis hebben.
Verzet, geweld? Nee de (autochtone) Nederlander is wat beschaafder aangelegd. ik kan me nog een periode herinneren waarin de overheid bijna uitsluitend allochtonen aannam. Men gaf het zelfs aan in de vacature.

Geen verzet, geen geweld gezien. Nu jij weer.
pi_160029800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:35 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Verzet, geweld? Nee de (autochtone) Nederlander is wat beschaafder aangelegd. ik kan me nog een periode herinneren waarin de overheid bijna uitsluitend allochtonen aannam. Men gaf het zelfs aan in de vacature.

Geen verzet, geen geweld gezien. Nu jij weer.
Als ik mn vingers in mn oren stop en keihard "lalalalala" zeg, hoor ik niks. Kijk iets beter. Dan zie je meer.

Maar, vind je dat allochtonen nou beter moeten integreren of niet?
pi_160029844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Discriminatie vindt op alle niveaus plaats, het is tegenwoordig hip om het over white-privilege te hebben.

Maar wat dacht je van ouderen? Zwangere vrouwen? Alleenstaande moeders? Oostblokkers? Homo's? Allemaal krijgen ze met discriminatie te maken.

Uit onderzoek blijkt ook dat knappe mensen meer kansen krijgen dan lelijke, je uiterlijk heb je ook niet voor het kiezen.

En toevalligerwijs hoor je Chinezen nooit klagen. Terwijl die ook vreemde buitenlandse namen hebben (Wei, Wing, Chi), maar toch altijd werk krijgen. Misschien omdat ze bekend staan als hardwerkende mensen die niet zeiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')