abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160027497
Een baan niet krijgen omdat je een buitenlandse achternaam hebt. Rachida Boukhriss (36) weet het zeker: dit is haar overkomen. "Echt bizar."

De oppositie eiste vandaag dat minister Asscher discriminatie op de arbeidsmarkt strenger aanpakt. Als je Mohamed of Ali heet is het nog altijd moeilijker om een baan te vinden dan voor bijvoorbeeld Maarten of Arie.

Rachida (36) uit Blaricum merkte dat naar eigen zeggen ook. Lange tijd haalde ze haar schouders op als ze een afwijzing kreeg. Ach, ik zal wel te weinig ervaring hebben, dacht ze dan. Toen ze aan het solliciteren was, had ze immers nét pas haar hbo-diploma internationaal marketing management. "Maar toen ik vaker 'nee' kreeg te horen, dacht ik: zou het aan mijn Marokkaanse naam liggen?"

Rachida, die in Nederland is geboren maar Marokkaanse ouders heeft, nam een paar jaar geleden de proef op de som. Ze reageerde op een vacature bij een mediabedrijf en solliciteerde twee keer; één keer onder de naam Chantal de Jong ('Hollandser kan niet') en één keer onder haar eigen Marokkaanse naam. De cv's die ze opstuurde, waren 'exact hetzelfde'. "Zelfs de interesses had ik niet veranderd. Ik had alleen bij Chantal de Jong niet vermeld dat ik ook Arabisch sprak."

Chantal de Jong
Rachida werd niet uitgenodigd voor een gesprek. Chantal wél. "Ik was heel pissig. Maar ik ben niet naar het gesprek gegaan en heb het maar zo gelaten. Wat kon ik doen?"

Inmiddels heeft Rachida al een paar jaar een 'fijne baan' waar het niet uitmaakt wat haar afkomst is. Ze vindt het goed dat minister Asscher wordt opgeroepen meer te doen aan discriminatie op de arbeidsmarkt. "Iedereen moet een eerlijke kans krijgen."

Dat vindt Youssef Aghmir (29) ook. Ook hij is, naar eigen zeggen, gediscrimineerd. "Ik solliciteerde op een vacature voor verkoper bij een telecombedrijf en stuurde een keurige brief, cv en pasfoto op", vertelt hij.

'Niemand nodig'
De reactie van het bedrijf? Hij 'paste niet in het profiel'. Youssef besloot te solliciteren onder een andere naam. Dennis van Dijk. "Ik paste alleen de naam aan en voegde een foto van een blonde, Nederlands uitziende man toe in plaats van mijn eigen foto." En wat bleek? Youssef kreeg telefoon. Of Dennis wilde komen solliciteren. "Ik was in shock. En verdrietig. Ik ben niet uitgenodigd vanwege mijn afkomst. Dit kon toch niet? Ik heb nooit een vlieg kwaad gedaan!"

Hij diende een klacht in bij de Stichting Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam (MDRA). "Het bedrijf kwam met een goed verhaal", zegt Joke Walstra, klachtenbehandelaar bij het meldpunt. "Er waren twee recruiters die de selectie deden. De ene recruiter heeft Youssef niet geselecteerd omdat hij niet aan alle eisen voldeed, de andere recruiter selecteerde 'Dennis' wél, maar gaf bij de manager aan dat het wel 'een twijfelgeval' was."

Waarheid?
Walstra geeft aan dat de waarheid 'altijd in het midden ligt'. "Bij dit soort gevallen is het heel moeilijk om aan te tonen dat het om discriminatie gaat", zegt ze. "Maar het is ook moeilijk aan te tonen dat het níét om discriminatie gaat."

Youssef is in ieder geval vastberaden: hij is niet uitgenodigd vanwege zijn Marokkaanse achternaam. "Ik vind het niet kunnen. Ik heb een blanco strafblad", zegt hij. "Sterker nog: ik werk met probleemjongeren om hen een betere toekomst te bieden. Sommigen zijn, net als ik, Marokkaans. Maar hoe kan ik ze een betere toekomst beloven als je door een buitenlandse achternaam geen eerlijke kans krijgt?"

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-als-chantal-de-jong
pi_160027520
Dit is al jaren bekend!

Hoe vaak is het nu al BEWEZEN??? Keer op keer! En wie dit wenst te ontkennen, mag mij vragen naar de bewijzen
Gewoon pure discriminatie, xenofobie en in de meeste gevallen ook islamofobie.

De uitdaging loopt..
pi_160027610
Maar dit is RTL, staats... wacht. Haha, laat maar
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:35:49 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_160027613
Afschuwelijk dat dit soort praktijken voorkomen.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_160027630
Bij dit soort berichten denk ik altijd: nodig ze dan in ieder geval uit voor een gesprek, dan kun je zien of ze inderdaad in het stereotype Marokkaanse straatjongere passen, en ze dan alsnog niet aannemen.
Helemaal super.
pi_160027634
Werkgevers hebben geen zin in "wollah ik mak je kapot" gezeik. Ik begrijp het wel.

Dit is het gevolg van 0,0 zelfreinigend vermogen binnen de Marokkaanse gemeenschap. Hadden ze jaren geleden maar elkaar aan moeten spreken op hun gedrag.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:37:59 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_160027688
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:33 schreef PSVCL het volgende:
Dit is al jaren bekend!

Hoe vaak is het nu al BEWEZEN??? Keer op keer! En wie dit wenst te ontkennen, mag mij vragen naar de bewijzen

De uitdaging loopt..
ik wil je bewijs wel zien
pi_160027736
Een bedrijf die niet op buitenlanders zit te wachten heeft het volste recht om die te weigeren. De multiculturele samenleving heeft genoeg gekost.

Discrimineren is gewoon een recht. Je mag zelf weten wie je in je bedrijf wil hebben. Het is al erg genoeg dat de Nederlander op steeds meer plekken een minderheid vormt.
pi_160027757
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:37 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nee, een realist. Er zijn zoveel negatieve ervaringen met allochtonen dat allochtonen weigeren niets meer met racisme te maken heeft. Daarnaast zou ik ook geen moslims of mensen met 5+ kinderen in mijn bedrijf willen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 19-02-2016 09:11:52 ]
pi_160027807
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:37 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Je kunt het ook als een soort van risico-analyse beschouwen. Het werkt wel allerlei andere ellende in de hand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 19-02-2016 09:11:56 ]
pi_160027854
Kijk om 08.00 's ochtends op het centraal station van een grote stad. Veelal autochtone Nederlanders.Of rij op de A2.

Kijk rond 14.00 uur nog eens op het station. Allemaal rondhangende allochtonen die net wakker worden en mensen lastigvallen.

Ga eens naar een museum of dierentuin: 0 allochtonen.
pi_160027859
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Eens.
.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:42:40 #13
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160027872
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:36 schreef Kyubey het volgende:
Bij dit soort berichten denk ik altijd: nodig ze dan in ieder geval uit voor een gesprek, dan kun je zien of ze inderdaad in het stereotype Marokkaanse straatjongere passen, en ze dan alsnog niet aannemen.
Inderdaad, want tijdens het gesprek zullen ze meteen aangeven dat ze zullen gaan stelen (als ze dat van plan zijn).
pi_160027881
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:33 schreef PSVCL het volgende:
Dit is al jaren bekend!

De uitdaging loopt..
Oh nee hoor, geen fobie, we moeten jullie islamitsten gewoon niet hier.
Niks mis met discriminatie verder, dat heeft evolutionair nut. Er zijn overigens genoeg islamitische locaties op aarde waar onze cultuur ook ongewenst is.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160027899
Als Myrthe, Jochem en Patrick nu géén foto bij hun CV gedaan hadden. Waren ze gewoon uitgenodigd.

pi_160027903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef ccs het volgende:
Kijk om 08.00 's ochtends op het centraal station van een grote stad. Veelal autochtone Nederlanders.Of rij op de A2.

Kijk rond 14.00 uur nog eens op het station. Allemaal rondhangende allochtonen die net wakker worden en mensen lastigvallen.

Ga eens naar een museum of dierentuin: 0 allochtonen.
Kijk eens aan de lopende band in een fabriek om half 7 's ochtends. Allemaal hardwerkende allochtonen.
pi_160027916
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:42 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Oh nee hoor, geen fobie, we moeten jullie islamitsten gewoon niet hier.
Niks mis met discriminatie verder, dat heeft evolutionair nut. Er zijn overigens genoeg islamitische locaties op aarde waar onze cultuur ook ongewenst is.
Wat wil je er tegen doen dan?
pi_160027944
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wat wil je er tegen doen dan?
Jou niet aannemen, rachid.
-
pi_160027945
Ach, Ali krijgt dan weer wél een sociale huurwoning.
pi_160027961
Ik zou ook wel gek zijn om een Marokkaan in dienst te nemen. Helemaal als er meerdere Nederlanders eveneens solliciteren. Whats next? Een vrouw aannemen?
pi_160027985
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:43 schreef luxerobots het volgende:
Als Myrthe, Jochem en Patrick nu géén foto bij hun CV gedaan hadden. Waren ze gewoon uitgenodigd.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha die lui ook :D Gelukkig ben jij succesvoller.
pi_160028130
Het is nogal een flut-onderzoek.

Als ik het goed begrijp heeft ze op één vacature twee dezelfde cv's gestuurd. Dat moet wel opvallen, en dan worden ze geen van beide uitgenodigd. Waarschijnlijk hebben ze de stapel verdeeld onder meerdere recruiters. De ene recruiter is de andere niet, dus toevallig is de "Chantal" wel uitgenodigd.

Maar het lijkt mij reëel om hier een tegenonderzoek tegenover te stellen: Een overheidsinstantie ook twee identieke cv's sturen: Een Marokkaanse en een Nederlandse. Eens kijken welke uitgenodigd wordt.
pi_160028141
Als iedereen gewoon eens inhoudelijk op de OP reageert, en zonder generalisaties en allerlei off-topic blaat dan is dat wel zo prettig.
Als je dat niet kunt, voel je dan vooral niet geroepen of verplicht toch in het topic te reageren.

Er is dus een en ander weg, en dat soort posts hoeven ook niet meer terug.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160028142
Misschien moet het wettelijk verplicht worden dat bij iedere sollicitatie alleen de namen John en Jane Doe worden gebruikt.

Helaas is er in de praktijk weinig aan te doen. Ze zou strategisch gezien beter kunnen solliciteren bij Marokkaans-gerunde bedrijven. Daar zou de discriminatie waarschijnlijk andersom plaatsvinden.
pi_160028150
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:36 schreef Kyubey het volgende:
Waarom de moeite nemen als je ook een sollicitant hebt waarvan je vrijwel zeker kunt zijn dat hij of zij in ieder geval normaal gedrag vertoont?
pi_160028197
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:50 schreef Confetti het volgende:
Misschien moet het wettelijk verplicht worden dat bij iedere sollicitatie alleen de namen John en Jane Doe worden gebruikt.

Helaas is er in de praktijk weinig aan te doen. Ze zou strategisch gezien beter kunnen solliciteren bij Marokkaans-gerunde bedrijven. Daar zou de discriminatie waarschijnlijk andersom plaatsvinden.
Inderdaad. Je kunt hier niets aan doen. Dit probleem zou er niet zijn, als iedereen gewoon in zijn eigen land blijft en wij niet die ellendige multiculturele samenleving hebben. Een enkele Marokkaan die hier in Nederland woont krijgt echt wel een baan. Maar mensen hebben de buik vol van de massa-immigratie.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:53:29 #27
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160028279
quote:

Waarom moet je je als overheid bemoeien met het personeelsbeleid van een bedrijf? Zou je als ondernemer niet vrij moeten zijn om aan te kunnen nemen wie je wilt? Wat de achterliggende gedachte ook is?
pi_160028348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:53 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Waarom moet je je als overheid bemoeien met het personeelsbeleid van een bedrijf? Zou je als ondernemer niet vrij moeten zijn om aan te kunnen nemen wie je wilt? Wat de achterliggende gedachte ook is?
Het wordt wat vervelend als bedrijven systematisch bepaalde groeperingen gaan weigeren, en mensen zich uit frustratie opblazen op een treinstation. Of bij een popconcert.
pi_160028401
quote:

Een Arabische naam associëren mensen toch met anderen dingen dan een Nederlandse.

Een Wesley wordt ook anders beoordeeld dan een Wilbert-Jan. Een naam zegt wel degelijk iets over een persoon, of dit al dan niet altijd klopt is een tweede.
pi_160028413
quote:
2s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:50 schreef Leandra het volgende:
Als iedereen gewoon eens inhoudelijk op de OP reageert, en zonder generalisaties en allerlei off-topic blaat dan is dat wel zo prettig.
Als je dat niet kunt, voel je dan vooral niet geroepen of verplicht toch in het topic te reageren.

Er is dus een en ander weg, en dat soort posts hoeven ook niet meer terug.
Een topic is een topic, als je alleen maar feestvierders en ja knikkers op dit forum wilt zeg dat dan gewoon.. :|W
-
pi_160028429
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het wordt wat vervelend als bedrijven systematisch bepaalde groeperingen gaan weigeren, en mensen zich uit frustratie opblazen op een treinstation. Of bij een popconcert.
Goede reden om je op te blazen inderdaad.
pi_160028446
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:57 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Een topic is een topic, als je alleen maar feestvierders en ja knikkers op dit forum wilt zeg dat dan gewoon.. :|W
Feedback in het daarvoor bestemde topic.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160028462
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Goede reden om je op te blazen inderdaad.
Het is wel waar ze in Frankrijk mee te maken hebben, dus het zou wat dom zijn daar geen oog voor te hebben.
pi_160028473
quote:

[..]

Geweld is nooit goed te praten.

Voor de duidelijkheid: Hoewel ik voor vrijheid van discriminatie ben vind ik wel dat dit uitsluitend voor particuliere bedrijven geldt. Overheden, staatsbedrijven en bedrijven die in opdracht van de overheid werken (zoals het openbaar vervoer) mogen niet discrimineren want die moeten er voor iedereen zijn. Dat wil uiteraard zeggen dat er ook onmiddellijk een einde gemaakt moet worden aan al die positieve discriminatie.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:58:41 #35
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_160028477
quote:

[..]

Eerste reactie :')

Verder ben je hopelijk niet zo naïef om te denken dat bedrijven zich laten leiden door wetten. Denk je nou echt niet dat mensen niet creatief genoeg zijn om bepaalde mensen niet aan te nemen zonder dat het opvalt?

En als je doordat je niet aangenomen wordt jezelf gaat opblazen dan :')
pi_160028482
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een Arabische naam associëren mensen toch met anderen dingen dan een Nederlandse.

Een Wesley wordt ook anders beoordeeld dan een Wilbert-Jan. Een naam zegt wel degelijk iets over een persoon, of dit al dan niet altijd klopt is een tweede.
Wilbert jan klinkt als iemand die goed is als ober of autohandelaar oid. Wesley klinkt goed als gemeenteplantsoenwerker.
-
pi_160028494
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is wel waar ze in Frankrijk mee te maken hebben, dus het zou wat dom zijn daar geen oog voor te hebben.
Die solliciteerders altijd die zich opblazen.
pi_160028583
Het is wat zeg. Wat vind Quincy hiervan?
pi_160028601
Alsof uitnodigen wel verschil had gemaakt. Zodra werkgevers deze mensen op gesprek krijgen worden ze toch niet aangenomen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_160028629
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:01 schreef Raptor1985 het volgende:
Het is wat zeg. Wat vind Quincy hiervan?
"Witten moeten zich schamen"

Quincy
pi_160028638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:58 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Eerste reactie :')

Verder ben je hopelijk niet zo naïef om te denken dat bedrijven zich laten leiden door wetten. Denk je nou echt niet dat mensen niet creatief genoeg zijn om bepaalde mensen niet aan te nemen zonder dat het opvalt?

En als je doordat je niet aangenomen wordt jezelf gaat opblazen dan :')
Staat los van wat ik zelf van die lui denk. Maar als je als staat toe gaat staan dat bedrijven gewoon hele groepen uit moeten sluiten, deze groepen vervolgens met de grond gelijk worden gemaakt omdat ze niet werken, en er dus geen geld is terwijl de bevolking van ze walgt, dan ben je een voedingsbodem voor haat aan het creëren.

We willen zo toch zo graag dat ze integreren MisterCe? :D Dan zou je juist achter stimulerende maatregelen moeten staan om ze die kans te bieden.
pi_160028662
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

"Witten moeten zich schamen"

Quincy
Wat een racist.
pi_160028703
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Staat los van wat ik zelf van die lui denk. Maar als je als staat toe gaat staan dat bedrijven gewoon hele groepen uit moeten sluiten, deze groepen vervolgens met de grond gelijk worden gemaakt omdat ze niet werken, en er dus geen geld is terwijl de bevolking van ze walgt, dan ben je een voedingsbodem voor haat aan het creëren.

We willen zo toch zo graag dat ze integreren MisterCe? :D Dan zou je juist achter stimulerende maatregelen moeten staan om ze die kans te bieden.
Stimuleren of dwingen ?
pi_160028705
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een bedrijf die niet op buitenlanders zit te wachten heeft het volste recht om die te weigeren. De multiculturele samenleving heeft genoeg gekost.

Discrimineren is gewoon een recht. Je mag zelf weten wie je in je bedrijf wil hebben. Het is al erg genoeg dat de Nederlander op steeds meer plekken een minderheid vormt.
Een bedrijf dat, niet die.
pi_160028747
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Waarom heeft vrijwel alleen de Marokkaan hier last van in Nederland? Zou het dan toch komen door vrijwel universele, negatieve ervaringen met deze groep?
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:05:48 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_160028750
Logisch. Als je kijkt hoeveel allochtonen er in Nederland wonen en hoeveel misdrijven en andere rotzooi er door dezelfde groep wordt gepleegd is de gedachtegang van iemand die het beste wil voor zijn zaak niet meer dan normaal. Ik vermoed wel dat dit vooral bij de lagere functies een issue zal zijn. Een Marokkaan met de juiste opleiding, een sluitende CV en passende werkervaring voor een HBO/WO functie zal vermoedelijk net zo veel kans maken als iemand anders. Mensen met een hogere opleiding zijn over het algemeen ook bravere burgers.

Een directeur mag zelf kiezen wie hij wel of niet aanneemt. Bij mij op de zaak werken 80 mannen en 5 vrouwen. Moet mijn directeur nu problemen krijgen wegens discriminatie? Nee, het is gewoon makkelijker om mannen te vinden die fulltime willen werken en die de juiste kennis en werkervaring hebben .

Zelfde als die winkeleigenaar in een gereformeerd dorp die geen homo in zijn zaak wilde omdat hem dat klandizie zou kosten. Kun je dat de winkeleigenaar kwalijk nemen? Hartstikke logisch dat hij hem niet aan kan nemen.
pi_160028767
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Stimuleren of dwingen ?
Als het om doelbewuste discriminatie gaat wordt de wet overtreden, en dus moet de overheid dwingend optreden. Ik had dus inderdaad een andere woordkeuze moeten gebruiken.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:06:26 #48
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_160028771
Ander voorbeeldje.. De overheid wil nu dat er meer vrouwen aan de top komen door een quotum in te stellen. Ook dát is discriminatie.

Laat ik simpel zijn. Als ik een eigen bedrijf heb, dan zou mijn voorkeur ook uitgaan naar een Nederlander. Ook een in Nederland opgegroeide Marokkaan krijgt een heel andere cultuur mee dan een "echte" Nederlander.

Daarnaast speelt hun geloof ook een te grote rol in hun leven. Best als je moslim bent, maar hou daar lekker alleen jezelf mee bezig in je eigen tijd en val er niemand mee lastig. Leuk als je ramadan hebt, maar laat mij er als werkgever geen last van hebben.

Pas dán zal je als volwaardig worden gezien. Helaas hebben al je neefjes, nichtjes, broertjes en zusjes het voor je verneukt. Sterkte om het goed te maken :Y)
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_160028877
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:05 schreef leolinedance het volgende:
Logisch. Als je kijkt hoeveel allochtonen er in Nederland wonen en hoeveel misdrijven en andere rotzooi er door dezelfde groep wordt gepleegd is de gedachtegang van iemand die het beste wil voor zijn zaak niet meer dan normaal. Ik vermoed wel dat dit vooral bij de lagere functies een issue zal zijn. Een Marokkaan met de juiste opleiding, een sluitende CV en passende werkervaring voor een HBO/WO functie zal vermoedelijk net zo veel kans maken als iemand anders. Mensen met een hogere opleiding zijn over het algemeen ook bravere burgers.

Een directeur mag zelf kiezen wie hij wel of niet aanneemt. Bij mij op de zaak werken 80 mannen en 5 vrouwen. Moet mijn directeur nu opgepakt worden wegens discriminatie? Nee, het is gewoon makkelijker om mannen te vinden die fulltime willen werken en die de juiste kennis en werkervaring hebben .

Zelfde als die winkeleigenaar in een gereformeerd dorp die geen homo in zijn zaak wilde omdat hem dat klandizie zou kosten. Kun je dat de winkeleigenaar kwalijk nemen? Hartstikke logisch dat hij hem niet aan kan nemen.
Helemaal mee eens.

Bovendien geldt het andersom ook: Er zijn wellicht eigenaren die geen homo's willen, maar er zullen ook homo's zijn met een zaak die juist homo's willen. En natuurlijk ook bedrijven in handen van een allochtoon die ook allochtonen aanneemt. Niets mis mee.
pi_160028901
Je kunt ook een onderzoek doen naar ouderendiscriminatie, of vrouwendiscriminatie.
Op de banenmarkt kan de werkgever uitzoeken wie hij wil.
Als je 100 sollicitaties krijgt, dan kies je een jonge blanke man met veel ervaring en diploma's.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')