abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160047554
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je stelde voor dat ze naar een land kunnen verhuizen waar hun type naam meer voorkomt...
Ik dacht dat jij serieus klaar was met mij?
Ik zal mezelf nog maar weer eens quoten. Voor sommige hier blijft het lastig, dat goed door lezen.

-Immigreren naar een arabisch land waar nu het grote merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Je kunt op geen enkele manier ontkennen dat ze dan alleen al naar aanleiding van hun naam niet worden uitgenodigd.

Jij bent van mening dat dat zo niet het geval zal zijn? Emigreren om jouw kansen te vergroten bij het zoeken naar een baan komt vaak genoeg voor hoor.
pi_160047586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij serieus klaar was met mij?
Ik zal mezelf nog maar weer eens quoten. Voor sommige hier blijft het lastig, dat goed door lezen.

-Immigreren naar een arabisch land waar nu het grote merendeel van de mensen een arabische naam hebben. Je kunt op geen enkele manier ontkennen dat ze dan alleen al naar aanleiding van hun naam niet worden uitgenodigd.

Jij bent van mening dat dat zo niet het geval zal zijn? Emigreren om jouw kansen te vergroten bij het zoeken naar een baan komt vaak genoeg voor hoor.
Ja maar het zou toch verdomme niet moeten mogen.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:00:53 #278
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160047613
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ik heb er dus een probleem door andere mensen...

Snap je mijn probleem :P
Ja, die andere mensen zijn mensen die gelijknamige namen als jij hebben en niet de autochtonen Nederlander waar jij op doelt.

Ik heb een Amerikaanse naam namelijk en ik heb er nooit hinder van ondervonden.
pi_160047614
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik dat de beste optie vind?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als eerste gaf ik Yasmin23 gelijk,- blijven solliciteren waar mensen minder bekrompen zijn.
Ik vind het eerlijk gezegd steeds lastiger worden om jou serieus te nemen.
Herstel, je vond optie 1 én 2 goed. Als je iets oprecht erg vindt, adviseer je anderen niet te emigreren naar een land waar ze op basis van naam meer krijgt. Zeker niet als zo opzichtig de eigen grondwet overtreden wordt.

Laat me raden: Je vindt daarentegen wel dat moslims direct afstand moeten nemen als er iets kwalijks gebeurt met een moslim in de hoofdrol?
pi_160047627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:00 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ja, die andere mensen zijn mensen die gelijknamige namen als jij hebben en niet de autochtonen Nederlander waar jij op doelt.

Ik heb een Amerikaanse naam namelijk en ik heb er nooit hinder van ondervonden.
Ze denken waarschijnlijk ook niet dat je een Noord Afrikaanse moslim bent :p
pi_160047628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom zou je geen buitenlands type willen?

Sowieso is buitenlands type wel lastige term. Misschien is ze al 2e generatie...
Tweede generatie is qua dingen als criminaliteit een groter probleem dat de eerste generatie.

Sowieso is het grootste deel van de Marokkaanse jongeren in aanraking geweest met politie/justitie. Misschien telt dat ook mee in de afweging.
pi_160047644
quote:
8s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar het zou toch verdomme niet moeten mogen.
Het zou niet nodig moeten zijn nee. Helaas blijkt dat het in de realiteit anders werkt.
pi_160047661
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Tweede generatie is qua dingen als criminaliteit een groter probleem dat de eerste generatie.

Sowieso is het grootste deel van de Marokkaanse jongeren in aanraking geweest met politie/justitie. Misschien telt dat ook mee in de afweging.
Ja maar mijn vraag is ben je dan nog een buitenlands type. Hoe lang blijf je een buitenlands type?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:04:12 #284
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160047721
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze denken waarschijnlijk ook niet dat je een Noord Afrikaanse moslim bent :p
Nee klopt.

En als ze dat wel zouden denken, dan zouden ze me ook minder uitnodigen. Dat komt door de reputatie die moslims hebben.
pi_160047756
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:04 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Nee klopt.

En als ze dat wel zouden denken, dan zouden ze me ook minder uitnodigen. Dat komt door de reputatie die moslims hebben.
En wat nou als je helemaal geen moslim bent?

Ja sommige zitten er niet mee maar ik vind het echt kwalijk.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:05:46 #286
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160047779
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar mijn vraag is ben je dan nog een buitenlands type. Hoe lang blijf je een buitenlands type?
Je blijft een buitenlands type zolang mensen denken dat je een buitenlands type bent.

Net zoals ze mij, mijn kinderen, mijn overgrootkinderen etc. zouden blijven zien als ik naar Marokko zou emigreren.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:06:15 #287
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160047797
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Probeer eens te snappen dat er teveel mensen het verpest hebben met een noord Afrikaanse achternaam. Waarom daar risico mee nemen als je slechte ervaringen hebt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_160047814
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Probeer eens te snappen dat er teveel mensen het verpest hebben met een noord Afrikaanse achternaam. Waarom daar risico mee nemen als je slechte ervaringen hebt
Ik wil die kortzichtigheid niet snappen. Serieus niet.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:06:51 #289
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160047816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dan heb je pech gehad.

Als je er erg veel hinder van ondervind kan je je naam veranderen bij de burgerlijke stand.
pi_160047846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Dan heb je pech gehad.

Als je er erg veel hinder van ondervind kan je je naam veranderen bij de burgerlijke stand.
Geloof dat ik ergens heb gelezen dat een Marokkaanse jongen dit wilde vanwege zijn baankansen en het niet kon.

Weet niet meer waar ik het gelezen heb...
pi_160047861
Maar zal het tegen al die mensen zeggen die onterecht worden afgewezen vanwege onderbuikgevoelens.

'gewoon je naam veranderen' *O*
pi_160047917
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Dan heb je pech gehad.

Of mensen houden zich gewoon aan de wet, en discrimineren niet op basis van ras, geloof, etc. Bij overtredingen keihard straffen. Zoals verlangd wordt bij elke wettelijke bepaling.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:11:09 #293
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160047927
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geloof dat ik ergens heb gelezen dat een Marokkaanse jongen dit wilde vanwege zijn baankansen en het niet kon.

Weet niet meer waar ik het gelezen heb...
Het kan wel als je er een goede reden voor hebt.

Maar het zal verder niet uitmaken, want als je dan op het sollicatie gesprek wordt uitgenodigd, heb je daarna vermoedelijk alsnog minder kans om aangenomen te worden omdat ze dan zien dat je een moslim/noord afrikaan bent.
pi_160047948
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:11 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Het kan wel als je er een goede reden voor hebt.

Maar het zal verder niet uitmaken, want als je dan op het sollicatie gesprek wordt uitgenodigd, heb je daarna vermoedelijk alsnog minder kans om aangenomen te worden omdat ze dan zien dat je een moslim/noord afrikaan bent.
En dan met zn allen gaan kankeren hoe asociaal en crimineel die Marokkanen wel niet zijn.

:')
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:11:45 #295
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_160047953
Ik werk zelf in de catering, misschien geen hoogstaand werk maar ik werk met veel allochtonen, ben er zelf ook eentje :P
Maar ook in de meeste supermarkten zie je alochtonen, moslims, mensen van allerlei pluimage,ik vind het dus wel meevallen :@
Misschien niet in het beroep waar Chantal op solliciteert?
pi_160047983
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou, de officiele definitie van allochtoon is dat één of beide ouders in het buitenland is geboren. Waar je zelf bent geboren maakt niet uit.

Maar waar de ouders van iemand geboren zijn, valt natuurlijk niet af te lezen. Dus ik denk inderdaad dat naam, accent en uiterlijk voor de buitenwereld de kenmerken zijn.

Het lijkt me inderdaad lastig dat wanneer je ouder helemaal ver-Nederlandst zijn (misschien zelfs wel hier geboren) en je zelf ook niet anders weet dan dat je een Nederlander bent, je achternaam je op zulke moment in de weg zit. Die achternaam gaat natuurlijk van generatie op generatie, daar heb je weinig over te zeggen.
pi_160048027
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:11 schreef Flow3r het volgende:
Ik werk zelf in de catering, misschien geen hoogstaand werk maar ik werk met veel allochtonen, ben er zelf ook eentje :P
Maar ook in de meeste supermarkten zie je alochtonen, moslims, mensen van allerlei pluimage,ik vind het dus wel meevallen :@
Misschien niet in het beroep waar Chantal op solliciteert?
In een tijd dat ik elk uitzendbaantje accepteerde, dus ook kutwerk, heb ik met 90% allochtonen gewerkt. Respect voor die groep die dag in, dag uit werk doet wat onmogelijk leuk te vinden is.
pi_160048035
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, de officiele definitie van allochtoon is dat één of beide ouders in het buitenland is geboren. Waar je zelf bent geboren maakt niet uit.

Maar waar de ouders van iemand geboren zijn, valt natuurlijk niet af te lezen. Dus ik denk inderdaad dat naam, accent en uiterlijk voor de buitenwereld de kenmerken zijn.

Het lijkt me inderdaad lastig dat wanneer je ouder helemaal ver-Nederlandst zijn (misschien zelfs wel hier geboren) en je zelf ook niet anders weet dan dat je een Nederlander bent, je achternaam je op zulke moment in de weg zit. Die achternaam gaat natuurlijk van generatie op generatie, daar heb je weinig over te zeggen.

Dat is mijn punt natuurlijk. Dit soort nep allochtonen zullen steeds meer voorkomen.
pi_160048087
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:24 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ik heb een eigen bedrijf en ik bepaal zelf wie ik aanneem, bedankt.
En als je je daarbij niet aan de wet houdt ben je simpelweg een crimineel.
Makkelijk toch ?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 19:16:55 #300
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_160048136
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik wil die kortzichtigheid niet snappen. Serieus niet.
Het is geen kortzichtigheid, maar ervaring meestal.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')