abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160047160
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Welke moeite? Dat zij ook nog heeft gesolliciteerd met die andere naam?
Waarom zou je de moeite doen om iemand uit te nodigen die zich "misschien" hollands gedraagt terwijl je ook gewoon kan sorteren op naam en die 'misschien' verandert in 'waarschijnlijk'?
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat vind je wel prima?
Dat moet een werkgever toch lekker zelf weten?
Conscience do cost.
pi_160047185
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom zou je de moeite doen om iemand uit te nodigen die zich "misschien" hollands gedraagt terwijl je ook gewoon kan sorteren op naam en die 'misschien' verandert in 'waarschijnlijk'?

[..]

Dat moet een werkgever toch lekker zelf weten?
Hollands gedragen?
:D
pi_160047202
Hoe gedraagt iemand zich Hollands?
pi_160047212
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kut he, hoe ik doe. Moet je je eens voorstellen hoe kut het is als ik je alleen op je naam beoordeel. Niet eens op je fouten die je maakt.
Nou ja tis niet kut hoe je doet, wel is het jammer. Met persoonlijk getroll word het forum er niet mooier op. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik die verleiding ook wel eens voel en probeer het zo min mogelijk te doen.

Even voor mijn verduidelijking; ben jij nu in de veronderstelling dat ik bij wijze van spreken iemand met een arabische naam niet uit zou nodigen?
Dat ik het niet vervelend vind voor die mensen die wel met die situaties te maken hebben/krijgen?
En dat mijn typfout voor jou een aanleiding was om te trollen ipv inhoudelijk te reageren?- iets wat je pas nu naar mij doet.

Even voor jouw verduidelijking; Ik zou bij wijze van spreken geen onderscheid maken in naam, en ik vind het vervelend dat het wel voorkomt. Maar het komt overal voor. Helaas.

Mijn zwager, een voormalig vluchteling en moslim, die ik nu ruim 20 jaar ken, kan jou er alles over vertellen. Heeft ie bij mij ook gedaan, dus dat voorstellen is voor mij niet echt nodig. Ik heb verhalen uit eerste hand.
pi_160047241
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hollands gedragen?
:D
Jij insinueert eerder dat je misschien hartstikke Hollands bent ondanks je naam. Dan bedoel je toch dat dat naar voren komt in het gedrag?

Maar ben jij van mening dat mensen verplicht moeten worden om bepaalde mensen aan te nemen ondanks dat ze daar geen zin in hebben?
Conscience do cost.
pi_160047250
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nou ja tis niet kut hoe je doet, wel is het jammer. Met persoonlijk getroll word het forum er niet mooier op. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik die verleiding ook wel eens voel en probeer het zo min mogelijk te doen.

Even voor mijn verduidelijking; ben jij nu in de veronderstelling dat ik bij wijze van spreken iemand met een arabische naam niet uit zou nodigen?
Dat ik het niet vervelend vind voor die mensen die wel met die situaties te maken hebben/krijgen?
En dat mijn typfout voor jou een aanleiding was om te trollen ipv inhoudelijk te reageren?- iets wat je pas nu naar mij doet.

Even voor jouw verduidelijking; Ik zou bij wijze van spreken geen onderscheid maken in naam, en ik vind het vervelend dat het wel voorkomt. Maar het komt overal voor. Helaas.

Mijn zwager, een voormalig vluchteling en moslim, die ik nu ruim 20 jaar ken, kan jou er alles over vertellen. Heeft ie bij mij ook gedaan, dus dat voorstellen is voor mij niet echt nodig. Ik heb verhalen uit eerste hand.
Je stelde voor dat ze naar een land kunnen verhuizen waar hun type naam meer voorkomt...
pi_160047273
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Je vindt het heel vervelend dat het voorkomt, maar in toch geef je drie opties, waar je immigratie naar het buitenland ( :D ) de beste optie noemt. Neem je jezelf nog wel serieus?
pi_160047276
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Jij insinueert eerder dat je misschien hartstikke Hollands bent ondanks je naam. Dan bedoel je toch dat dat naar voren komt in het gedrag?

Maar ben jij van mening dat mensen verplicht moeten worden om bepaalde mensen aan te nemen ondanks dat ze daar geen zin in hebben?
Ik zei dat je op basis van je naam niet zomaar er van uit kan gaan dat de persoon geen geschikte kandidaat is voor de functie. Er zijn dus mensen die een Linda eerder zouden uitnodigen voor een gesprek dan een Yasmin. Alleen op basis van de naam.

En nee ze moeten niet worden verplicht mensen aan te nemen die ze niet willen aannemen...
pi_160047306
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zei dat je op basis van je naam niet zomaar er van uit kan gaan dat de persoon geen geschikte kandidaat is voor de functie.
Dat kunnen ze blijkbaar prima :P
quote:
Er zijn dus mensen die een Linda eerder zouden uitnodigen voor een gesprek dan een Yasmin. Alleen op basis van de naam.
En dat lijkt me hun goed recht.
quote:
En nee ze moeten niet worden verplicht mensen aan te nemen die ze niet willen aannemen...
^O^
Conscience do cost.
pi_160047323
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:47 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat kunnen ze blijkbaar prima :P

[..]

En dat lijkt me hun goed recht.

[..]

^O^
Nee dat kunnen ze niet. :N
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:48:38 #261
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160047331
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zei dat je op basis van je naam niet zomaar er van uit kan gaan dat de persoon geen geschikte kandidaat is voor de functie. Er zijn dus mensen die een Linda eerder zouden uitnodigen voor een gesprek dan een Yasmin. Alleen op basis van de naam.

Mensen worden ook niet uitgenodigd voor gesprekken op basis van schrijfstijl, diploma's, ervaring, handicaps, geslacht etc.

Een voorselectie moet toch op de een of andere manier gemaakt worden.
pi_160047338
Misschien is Radicha wel grote van fan Hazes en blokjes kaas.
pi_160047357
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien is Radicha wel grote van fan Hazes en blokjes kaas.
Of misschien blaast ze zichzelf en het hele kantoor op op de eerste werkdag.
Conscience do cost.
pi_160047359
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:48 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Mensen worden ook niet uitgenodigd voor gesprekken op basis van intelligentie, diploma's, ervaring, handicaps, geslacht etc.

Een voorselectie moet toch op de een of andere manier gemaakt worden.
Ja maar in dit geval bij Rachida waren beide cv's gelijk met het verschil dat Chantal geen Arabisch sprak.

Uiteraard moeten er tussen Rachida en Chantal geen gigantische verschillen zitten waarbij Chantal beter aansluit op de functie.

Maar dat lijkt mij logisch...
pi_160047367
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Of misschien blaast ze zichzelf en het hele kantoor op op de eerste werkdag.
Rachida zou trouwens ook een bekeerde autochtone moslima zijn... Dat zijn vaak de ergste.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:51:08 #266
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160047384
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar in dit geval bij Rachida waren beide cv's gelijk met het verschil dat Chantal geen Arabisch sprak.

Uiteraard moeten er tussen Rachida en Chantal geen gigantische verschillen zitten waarbij Chantal beter aansluit op de functie.

Maar dat lijkt mij logisch...
Ja, wellicht willen ze gewoon geen buitenlands type voor die functie?

Net zoals ze ook geen dombo's willen voor bepaalde functies, of geen vrouwen bij een verhuisbedrijf als verhuizer.
pi_160047401
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:51 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Ja, wellicht willen ze gewoon geen buitenlands type voor die functie?

Net zoals als ze ook geen dombo's willen voor bepaalde functies, of geen vrouwen bij een verhuisbedrijf.
Waarom zou je geen buitenlands type willen?

Sowieso is buitenlands type wel lastige term. Misschien is ze al 2e generatie...
pi_160047434
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je vindt het heel vervelend dat het voorkomt, maar in toch geef je drie opties, waar je immigratie naar het buitenland ( :D ) de beste optie noemt. Neem je jezelf nog wel serieus?
Waar lees jij dat ik dat de beste optie vind?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als eerste gaf ik Yasmin23 gelijk,- blijven solliciteren waar mensen minder bekrompen zijn.
Ik vind het eerlijk gezegd steeds lastiger worden om jou serieus te nemen.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:53:46 #269
451005 Grems
Clown World
pi_160047435
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Sowieso is buitenlands type wel lastige term. Misschien is ze al 2e generatie...
Verhoogd risico op ongewenst gedrag bij frustratie.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:54:28 #270
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160047449
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat er een hele hoop autochtone Nederlanders zijn die als klant van een bedrijf bijvoorbeeld liever zaken doen met een autochtoon dan een allochtoon.
pi_160047463
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:53 schreef Grems het volgende:

[..]

Verhoogd risico op ongewenst gedrag bij frustratie.
Echt?
pi_160047470
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:54 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Omdat er een hele hoop autochtone Nederlanders zijn die als klant van een bedrijf bijvoorbeeld liever zaken doen met een autochtoon dan een allochtoon.
Nou dan hebben we toch wel een probleem niet?
pi_160047495
Misschien moeten we eerst vaststellen van een buitenlands type is.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:57:43 #274
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_160047521
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou dan hebben we toch wel een probleem niet?
Als je echte naam Yasmin is, heb jij daar wellicht een probleem mee.

Het maakt mij verder niet zoveel uit.
pi_160047540
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:57 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Als je echte naam Yasmin is, heb jij daar wellicht een probleem mee.

Het maakt mij verder niet zoveel uit.
Ja ik heb er dus een probleem mee door andere mensen...

Snap je mijn probleem :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')